Valse tegenstelling.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moeten die mensen toch helemaal zelf weten? Er is een pandemie. Deal with it.
Jij wil dus gewoon alles dichthouden of zo? Zodat niemand mag.
Er zijn nu dingen mogelijk, met een testbewijs. Ik maak daar in de meivakantie graag een keertje gebruik van.
Prima toch?
quote:
En deze vaccinatie infra is op poten gezet door de Trump administration, die hier nog geen jaar geleden zo verguisd werd.quote:
Dit ja. Dat hele gedoe met die testen is niet logisch. Het past niet in het tijdspad. Volgens mij zijn er 2 realistische scenarios. 1 Hugo weet al dat hij 1 july niet gaat halen en bouwt aan plan B. of 2 men is veel te voorzichtig en niet bereid een einde aan het circus te maken als de ziekenhuizen het weer gewoon aankunnen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, ik wil helemaal niet alles dichthouden. De meivakantie is over 3 weken oid, dan moeten we al zeker 4 miljoen prikken hebben gezet, vanaf nu ging het elke 2 weken met 1 miljoen omhoog werd er gezegd. Dan is er geen reden om alles dicht te houden, test of geen test.
Het invoeren van sneltests had vorig jaar wellicht zinvol geweest. Nu is het alsof je iemand waar je ruzie mee hebt naroept dat hij weg moet blijven wanneer hij je niet meer kan horen.
Mag je vinden.quote:
Complotten geloof ik niet in, wel in overdreven angst en onnodig lang blijven hangen in tunnelvisie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die zijn al aan het schuiven. Het begon allemaal met ''we doen het voor de zorg en gaan terug naar normaal op het moment dat de zorg weer normaal draait''. Als je het grootste gedeelte van de kwetsbaren en ouderen gevaccineerd hebt (van de zomer als het goed is) zou dat dus moeten betekenen dat de zorg niet meer overbelast is. Dan zou je dus terug naar normaal moeten gaan, en het is ondertussen toch vrij duidelijk dat ze dat niet van plan zijn.
Dat mag je vinden, mij lijkt het wel reëel in deze situatie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Mag je vinden.
Lijkt me niet echt reëel met de huidige IC bezetting.
Ik heb het in mijn post niet over de meivakantie gehad, ik heb het over vorig jaar gehad. Ook heb ik niets gezegd over de Jonge en of hij het wel of niet goed heeft gedaan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Vorig jaar in de meivakantie sneltesten?
Toen konden we nog niet eens iedereen normaal een PCR-test aanbieden. Dat kwam pas met grote capaciteit op gang rond de zomer.
En kijk nu eens...we hebben overcapaciteit. Heeft Hugo heel slecht gedaan.
Ik geef op niemand af. Eigen keuze.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Valse tegenstelling.
De discussie zou moeten gaan over of deze testconstructies überhaupt enige vorm van toegevoegde waarde hebben. Ipv af te geven op mensen die dit niet voor zoete koek slikken.
Misschien ergens in 2022 als we geluk hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Ik lees die vrees veelvuldig hier in het topic. Ik heb die vrees niet. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat alles weer terug gaat naar normaal als er voldoende gevaccineerd is. Misschien dat ze die benodigde aantal vaccinaties wat hoog leggen, maar er komt een moment dat dit voorbij is. En dat gaat niet hee lang meer duren. Misschien nog wat stuiptrekkingen, wat landen die lastig doen met reizen en vaccinatiebewijzen willen ofzo. Maar this too shall pass. Overtuigd van.
Ik was al nooit zo goed in hoepelenquote:Op dinsdag 6 april 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja als die hoepels er voor zorgen dat dingen eerder weer kunnen juich ik dat toe. Waar ik wel voor vrees is dat je er vervolgens ellenlang mee zit. De geschiedenis leert immers dat afschalen nogal lastig is...
Ik heb het juist over de meivakantie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het in mijn post niet over de meivakantie gehad, ik heb het over vorig jaar gehad. Ook heb ik niets gezegd over de Jonge en of hij het wel of niet goed heeft gedaan.
Beetje flauw, vind je ook niet?
Op deze manier zoals het nu gaat gaan we 1 juli inderdaad niet halen m.b.t. tenminste 1x prik voor iedereen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Dat hele gedoe met die testen is niet logisch. Het past niet in het tijdspad. Volgens mij zijn er 2 realistische scenarios. 1 Hugo weet al dat hij 1 july niet gaat halen en bouwt aan plan B. of 2 men is veel te voorzichtig en niet bereid een einde aan het circus te maken als de ziekenhuizen het weer gewoon aankunnen.
Precies dit. Ik zie er ook geen complot in. Maar ik vind dit wel een zeer ongewenste ontwikkeling.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Complotten geloof ik niet in, wel in overdreven angst en onnodig lang blijven hangen in tunnelvisie.
De plannen en wetten die zich nu af tekenen lijken toch wel te wijzen op het ontbreken aan de wil om snel terug te gaan naar normaal.
Hugo houdt nog altijd vol...quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op deze manier zoals het nu gaat gaan we 1 juli inderdaad niet halen m.b.t. tenminste 1x prik voor iedereen.
Nee. Wel met beleid open gooien van de maatschappij. Risico's op waarde schatten en dan besluiten nemen ipv paniekvoetbal en alles of niksquote:
Ja, en ik had het over vorig jaar. Dat het invoeren van de testverplichting vorig jaar misschien zinvol had geweest. Einde zomervakantie, herfstvakantie, kerstvakantie, wanneer dan ook.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het juist over de meivakantie.
Dus ga je van 1.1 miljoen naar 940k prikken in 2 weken tijd. Schandalig. Als je zo elke keer 10-15% te weinig doet gaat het hard..quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:46 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie dat de geplande prikken voor deze komende week al weer bijgesteld zijn van 624K naar 499K
Als je bang/kwetsbaar bent voor covid-19 dan blijf je binnen, kan de rest van de samenleving gewoon verder.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee. Wel met beleid open gooien van de maatschappij. Risico's op waarde schatten en dan besluiten nemen ipv paniekvoetbal en alles of niks
Okay.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, en ik had het over vorig jaar. Dat het invoeren van de testverplichting vorig jaar misschien zinvol had geweest. Einde zomervakantie, herfstvakantie, kerstvakantie, wanneer dan ook.
Yup. Ik geloof ook niet in een complot, maar het is duidelijk (en dat is niet enkel in NL het geval) dat landen te voorzichtig zijn momenteel; dat zie je aan alles. Het lijkt er steeds meer op dat elke dood en elke opname gestopt moet worden. Nu ook met AZ. Er lag een besluit; er gaat één persoon dood, en meteen een stop op het vaccin. Daar zit niks sinisters achter; het is gewoon pure angst. Ze zagen deze pandemie veel te laat aankomen; die fout willen ze niet meer maken. En veel landen kijken naar elkaar. Dus begint er een met een testsamenleving/vaccinatie paspoort? Dan volgt de rest ook. Want dat is ''veilig''. Andere landen volgen. Het is ook veilig om het OMT te volgen; want ook daar kunnen ze zich achter verschuilen. Weinig met complotten te maken; maar alles met emotie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Complotten geloof ik niet in, wel in overdreven angst en onnodig lang blijven hangen in tunnelvisie.
De plannen en wetten die zich nu af tekenen lijken toch wel te wijzen op het ontbreken aan de wil om snel terug te gaan naar normaal.
Is er ergens eigenlijk gezegd waarom dat bijgesteld is?quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:46 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie dat de geplande prikken voor deze komende week al weer bijgesteld zijn van 624K naar 499K
Ik vrees dat die rekensom het niveau van de basisschool ontstijgt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus ga je van 1.1 miljoen naar 940k prikken in 2 weken tijd. Schandalig. Als je zo elke keer 10-15% te weinig doet gaat het hard..
Je weet ook de reden nog dat tests toen moeilijk verkrijgbaar waren?quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Vorig jaar in de meivakantie sneltesten?
Toen konden we nog niet eens iedereen normaal een PCR-test aanbieden. Dat kwam pas met grote capaciteit op gang rond de zomer.
En kijk nu eens...we hebben overcapaciteit. Heeft Hugo heel slecht gedaan.
Heb je gelezen? Er wordt bijzonder veel geleverd aan NL.quote:
quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer is het over dan? 85% van de bevolking gevaccineerd? Dan moet je alle volwassenen gevaccineerd hebben.
Ik vind het lastig een percentage te noemen. Ik denk ook niet dat dat nodig is. De ziekenhuisbezetting zal voor zich spreken en aangeven wanneer de vaccinatiegraad voldoende is. Misschien zal men te voorzichtig willen zijn in het begin, maar dan zullen mensen er steeds minder in meegaan. En dat zal niet meer leiden tot zorgelijke stijgingen in de ziekenhuizen. En dan is het klaar. Of dat nou 1 juli, 3 augustus, of 16 september zal zijn, geen idee.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh op de lange termijn ben ik dat wel met je eens. Maar als dit systeem eenmaal staat zit je er de hele zomer aan vast. Dat garandeer ik je ook. Terwijl op 1 july iedereengeprikt zou moeten zijn volgens de Rotterdamse schoolmeester.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |