Nee. Het gaat om de debiele regel die bedacht wordt, en dat wij als bevolking zulke makke schapen zijn dat we met zijn allen zeggen: Wel verdomd, ram maar 3 keer per week een wattenstaaf door mijn neus heen, als ik maar weer naar de kroeg mag!quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus het gaat om de afstand tot de testlocatie?
Sneltests voor elk team? Je kunt FC Bal op het Dak niet vergelijken met een betaald voetbalclub.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sporten kan gewoon met sneltesten op de club indien nodig, gebeurt nu ook voor eredivisie en topsport.
Maar als we gewoon doorprikken en niet allemaal workarounds met testen verzinnen omdat we falen te prikken kunnen we daar heel heel ver van wegblijven.
In mijn voetbalteam stopt de helft van de spelers na dit seizoen, benieuwd hoe dit bij de andere teams bij de vereniging is, anders wordt het een zevental volgend seizoen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sportclubs wordt straks ook nog wel een dingetje, hoewel er in augustus - als de voorbereiding van veel amateursporters op het nieuwe seizoen begint - wel en masse gevaccineerd moet zijn. Veel sportverenigingen lopen ook op hun laatste benen door een jaar van heel weinig inkomsten.
Ja snap ik.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook.
Maar de klacht is ook dat er geen duidelijk eindpunt is. En dat dit plan niet moet leiden tot uitsluiting van het openbare leven voor zij die niet willen. Evenementen en de efteling prima, lokale zwembad of sportschool niet.
Dat kan. Ik lees die vrees veelvuldig hier in het topic. Ik heb die vrees niet. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat alles weer terug gaat naar normaal als er voldoende gevaccineerd is. Misschien dat ze die benodigde aantal vaccinaties wat hoog leggen, maar er komt een moment dat dit voorbij is. En dat gaat niet hee lang meer duren. Misschien nog wat stuiptrekkingen, wat landen die lastig doen met reizen en vaccinatiebewijzen willen ofzo. Maar this too shall pass. Overtuigd van.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daar vrees ik dus voor. Gaan we echt deze hele infrastructuur optuigen voor een paar weken? Dat lijkt mij je reinste geldverspilling. Ik vrees dat je er veel langer mee blijft zitten dan noodzakelijk. Immers, tijdelijk blijkt een nogal rekkelijk begrip te zijn...
Jeps. de sport krijgt een enorme aderlating met leden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In mijn voetbalteam stopt de helft van de spelers na dit seizoen, benieuwd hoe dit bij de andere teams bij de vereniging is, anders wordt het een zevental volgend seizoen.
Men probeert weer 'problemen' op te lossen die er straks helemaal niet meer horen te zijn als je je vaccinatieprogramma op orde hebt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om de debiele regel die bedacht wordt, en dat wij als bevolking zulke makke schapen zijn dat we met zijn allen zeggen: Wel verdomd, ram maar 3 keer per week een wattenstaaf door mijn neus heen, als ik maar weer naar de kroeg mag!
Ik moet zeggen dat het de complotdenkers met de dag makkelijker wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja snap ik.
Maar als de ICs leeg zijn is het echt over met de maatregelen. Wat denk jij dan? Dat dit een verkapte staatsgreep of zo is?![]()
Wanneer is het over dan? 85% van de bevolking gevaccineerd? Dan moet je alle volwassenen gevaccineerd hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Ik lees die vrees veelvuldig hier in het topic. Ik heb die vrees niet. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat alles weer terug gaat naar normaal als er voldoende gevaccineerd is. Misschien dat ze die benodigde aantal vaccinaties wat hoog leggen, maar er komt een moment dat dit voorbij is. En dat gaat niet hee lang meer duren. Misschien nog wat stuiptrekkingen, wat landen die lastig doen met reizen en vaccinatiebewijzen willen ofzo. Maar this too shall pass. Overtuigd van.
Oh op de lange termijn ben ik dat wel met je eens. Maar als dit systeem eenmaal staat zit je er de hele zomer aan vast. Dat garandeer ik je ook. Terwijl op 1 july iedereengeprikt zou moeten zijn volgens de Rotterdamse schoolmeester.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Ik lees die vrees veelvuldig hier in het topic. Ik heb die vrees niet. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat alles weer terug gaat naar normaal als er voldoende gevaccineerd is. Misschien dat ze die benodigde aantal vaccinaties wat hoog leggen, maar er komt een moment dat dit voorbij is. En dat gaat niet hee lang meer duren. Misschien nog wat stuiptrekkingen, wat landen die lastig doen met reizen en vaccinatiebewijzen willen ofzo. Maar this too shall pass. Overtuigd van.
Dat moeten die mensen toch helemaal zelf weten? Er is een pandemie. Deal with it.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om de debiele regel die bedacht wordt, en dat wij als bevolking zulke makke schapen zijn dat we met zijn allen zeggen: Wel verdomd, ram maar 3 keer per week een wattenstaaf door mijn neus heen, als ik maar weer naar de kroeg mag!
Die zijn al aan het schuiven. Het begon allemaal met ''we doen het voor de zorg en gaan terug naar normaal op het moment dat de zorg weer normaal draait''. Als je het grootste gedeelte van de kwetsbaren en ouderen gevaccineerd hebt (van de zomer als het goed is) zou dat dus moeten betekenen dat de zorg niet meer overbelast is. Dan zou je dus terug naar normaal moeten gaan, en het is ondertussen toch vrij duidelijk dat ze dat niet van plan zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja ik heb de angst dat straks de doelpalen gaan schuiven. Ik denk dat het belangrijk is om nu gewoon een duidelijk meetbaar einddoel te formuleren en daar ook aan vast te houden.
Wat ik denk? Dat straks de doelpalen gaan schuiven. Dat zie je nu al gebeuren. We begonnen met de zorg. Vervolgens gingen we de oudsten eerst prikken want dat scheelde heel veel doden, qua druk op de zorg deed het niets. En ik ben bang dat die hele voorzichtige houding gaat doorzetten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja snap ik.
Maar als de ICs leeg zijn is het echt over met de maatregelen. Wat denk jij dan? Dat dit een verkapte staatsgreep of zo is?![]()
Nee, ik wil helemaal niet alles dichthouden. De meivakantie is over 3 weken oid, dan moeten we al zeker 4 miljoen prikken hebben gezet, vanaf nu ging het elke 2 weken met 1 miljoen omhoog werd er gezegd. Dan is er geen reden om alles dicht te houden, test of geen test.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moeten die mensen toch helemaal zelf weten? Er is een pandemie. Deal with it.
Jij wil dus gewoon alles dichthouden of zo? Zodat niemand mag.
Er zijn nu dingen mogelijk, met een testbewijs. Ik maak daar in de meivakantie graag een keertje gebruik van.
Prima toch?
Dat moeten die mensen toch helemaal zelf weten? Er is een pandemie. Deal with it.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het staat je vrij om die afslag te nemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het de complotdenkers met de dag makkelijker wordt gemaakt.
Gewoon alles open gooienquote:Op dinsdag 6 april 2021 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moeten die mensen toch helemaal zelf weten? Er is een pandemie. Deal with it.
De vrees van de meesten is ook niet dat het nog even dichtblijft. Maar dat het veel langer gaat duren totdat het open is voor mensen die zich niet steeds willen laten testen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn nu dingen mogelijk, met een testbewijs. Ik maak daar in de meivakantie graag een keertje gebruik van.
Prima toch?
ik ben van mening dat het waanzinnig bizar is dat we dit gaan doen, en dan heb ik het nog niet eens over de kosten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:41 schreef Molo het volgende:
Hele kleine risico's, zeker voor mensen onder de 50 zonder gezondheidsklachten
En dan voor alles, inclusief sporten en zwemmen en een biertje drinken, moeten laten testen
Angstmaatschappij, lekker alle controle proberen te houden. Hou toch op, dit is toch buiten alle proporties, ik zie er echt geen nut van in.
En dan heb je tussen de testafname en je zwemuurtje in toch Covid opgelopen, is ook nog gewoon een optie dus het is helemaal geen garantie.
Dat iedereen dit maar normaal vindt zeg. Benieuwd hoe we straks met andere veel grotere (gezondheids)risico's in de samenleving omgaan
Mind is blown hier iig
Vorig jaar in de meivakantie sneltesten?quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, ik wil helemaal niet alles dichthouden. De meivakantie is over 3 weken oid, dan moeten we al zeker 4 miljoen prikken hebben gezet, vanaf nu ging het elke 2 weken met 1 miljoen omhoog werd er gezegd. Dan is er geen reden om alles dicht te houden, test of geen test.
Het invoeren van sneltests had vorig jaar wellicht zinvol geweest. Nu is het alsof je iemand waar je ruzie mee hebt naroept dat hij weg moet blijven wanneer hij je niet meer kan horen.
Het is niet of of, er zijn meerdere wegen om om te gaan met een pandemie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |