Maar stukken meer open dan nu, en zonder een onzinnige sneltest vooraf.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet gewoon open, met restricties van tijdsloten, maximum aantal aanwezigen, looproutes en geen gebruik van douches.
Preciesquote:Op dinsdag 6 april 2021 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon in de zon in de tuin of op het balkon, kratje bier halen bij de super, bbq aan. Ze zoeken het maar lekker uit met hun tests.
Terrasje zoals vorig jaar met een reservering overweeg ik nog, maar zodra er meer regeltjes bij komen kijken: nope.
Mensen die zich een keer willen laten sneltesten zijn de lucky few?quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik had er weinig hoop op in ieder geval, maar mag ik het wel even baseren op die ruige periode in oktober dat zwembaden en musea weer opengingen na 2-3 weken sluiting (die ene keer dat het wel beperkt bleef en niet eindeloos verlengd) en we zelfs zo dapper waren dat we naar een winkel durfden.
Het is geen doel op zich om zo veel mogelijk maar dicht te houden, en als de cijfers gaan dalen de komende tijd, dan zie ik weldegelijk ruimte ontstaan in zaken als terrassen, musea, zwembaden, pretparken en winkels. Zaken die tot voor kort gewoon konden doorgaan in coronatijd en pas als laatste dichtgingen (op terrassen na dan).
Nu wordt het blijkbaar alleen voorbehouden aan de lucky few, degenen die klakkeloos door elke hoepel willen springen om maar iets te kunnen doen. Terwijl er geen perspectief is dat het op een normale manier weer mogelijk gaat worden.
Nou ja als die hoepels er voor zorgen dat dingen eerder weer kunnen juich ik dat toe. Waar ik wel voor vrees is dat je er vervolgens ellenlang mee zit. De geschiedenis leert immers dat afschalen nogal lastig is...quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik had er weinig hoop op in ieder geval, maar mag ik het wel even baseren op die ruige periode in oktober dat zwembaden en musea weer opengingen na 2-3 weken sluiting (die ene keer dat het wel beperkt bleef en niet eindeloos verlengd) en we zelfs zo dapper waren dat we naar een winkel durfden.
Het is geen doel op zich om zo veel mogelijk maar dicht te houden, en als de cijfers gaan dalen de komende tijd, dan zie ik weldegelijk ruimte ontstaan in zaken als terrassen, musea, zwembaden, pretparken en winkels. Zaken die tot voor kort gewoon konden doorgaan in coronatijd en pas als laatste dichtgingen (op terrassen na dan).
Nu wordt het blijkbaar alleen voorbehouden aan de lucky few, degenen die klakkeloos door elke hoepel willen springen om maar iets te kunnen doen. Terwijl er geen perspectief is dat het op een normale manier weer mogelijk gaat worden.
En die blijven nu ook gewoon geldenquote:Op dinsdag 6 april 2021 22:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet gewoon open, met restricties van tijdsloten, maximum aantal aanwezigen, looproutes en geen gebruik van douches.
Hé stadsbewoner! De dichtstbijzijnde toegangsteststraat hier is op 20 kilometer rijden. Op een plek die kut bereikbaar is met het OV...quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen die zich een keer willen laten sneltesten zijn de lucky few?
![]()
Het is je eigen keuze hè.
Dat de situatie waar een ander in zit wellicht anders is dan de jouwe. Het zwembad is juist heel dichtbij, de dichtstbijzijnde plek waar ik me kan laten testen is 25 minuten rijden. Met de tijd die je daar kwijt bent moet ik een dagdeel vrij nemen om een test te kunnen laten doen, zodat ik 20 minuten met mijn dochter naar het zwembad kan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar moet ik dan precies solidair mee zijn?
Je zwembad is te ver weg, je wil je niet laten testen, of wat?
Ik heb geen idee wat er in de zomer mogelijk is. Vooral qua buitenland ben ik benieuwd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies
Ik verwacht niet (misschien naïef) dat ze een negatieve test gaan vragen voor een terrasje.
Wij zijn gelukkig sowieso niet echte evenementen mensen. Ja, we missen de bios, maar thuis films kijken is een prima alternatief. Per jaar gaan we naar twee comic cons, maar de volgende is pas in november. Wie weet hoe het dan gaat. Daarnaast zijn we vooral van de etentjes en reizen. Etentjes komen wel goed gok ik, en voor reizen wil ik me best laten testen. Al vind ik het onzin dat het moet (in de zomer dan - nu snap ik het natuurlijk), maar dat is wel duidelijk.
Eens. Het was alleen niet ‘gewoon’. Er is verdomd weinig het afgelopen jaar ‘gewoon’ geweest. En dat wordt hier weggehoond, maar dat vind ik op zich niet gek, want er is sprake van een pandemie en een gezondheid(zorg)crisis. En die duurt lang en dat is kut. En het duurt eigenlijk al te lang. En er worden fouten gemaakt. En een keer over niet al te lange tijd als er genoeg is gevaccineerd is het weer voorbij.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar stukken meer open dan nu, en zonder een onzinnige sneltest vooraf.
Min of meer wel, want het zijn beperkte dagen, en beperkte capaciteit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
![]()
Sportclubs wordt straks ook nog wel een dingetje, hoewel er in augustus - als de voorbereiding van veel amateursporters op het nieuwe seizoen begint - wel en masse gevaccineerd moet zijn. Veel sportverenigingen lopen ook op hun laatste benen door een jaar van heel weinig inkomsten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is omdat de zwembaden zelf een protocol hadden opgesteld.
Anders waren ze vermoedelijk de hele periode dicht geweest.
Ik heb welgeteld 1 wedstrijd gespeeld, daarna nog een paar weken met mijn team normaal kunnen trainen tot december, en toen was het over wegens de december piek. Daarna 4 maanden niet kunnen zwemmen.
Onbegrijpelijk inderdaad, mensen die dit allemaal maar goed vinden. Even zwemmen met mijn zoontjes, eerst even een uur in de auto zitten om daarna naar het zwembad te lopen. Waarschijnlijk ook nog even verlof opnemen om mij te laten testen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij en zijn kind lopen vrijwel nul risico op corona en zeker op ziekte ervan
Dat is toch compléét buiten proporties
Ah.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hé stadsbewoner! De dichtstbijzijnde toegangsteststraat hier is op 20 kilometer rijden. Op een plek die kut bereikbaar is met het OV...
En daar vrees ik dus voor. Gaan we echt deze hele infrastructuur optuigen voor een paar weken? Dat lijkt mij je reinste geldverspilling. Ik vrees dat je er veel langer mee blijft zitten dan noodzakelijk. Immers, tijdelijk blijkt een nogal rekkelijk begrip te zijn...quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:33 schreef miss_sly het volgende:
En een keer over niet al te lange tijd als er genoeg is gevaccineerd is het weer voorbij.
Dus het gaat om de afstand tot de testlocatie?quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat de situatie waar een ander in zit wellicht anders is dan de jouwe. Het zwembad is juist heel dichtbij, de dichtstbijzijnde plek waar ik me kan laten testen is 25 minuten rijden. Met de tijd die je daar kwijt bent moet ik een dagdeel vrij nemen om een test te kunnen laten doen, zodat ik 20 minuten met mijn dochter naar het zwembad kan.
Die sneltests zijn echt de grootste bullshit die er bestaat, en we slikken het als zoete koek, want dan mogen we weer iets.
Verbaasd dat je? Van enige proportionaliteit is deze gehele pandemie nog geen sprake geweest.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kijk er ook naar uit om met mijn kind naar een zwembad te gaan. Maar om op donderdag naar het zwembad te kunnen moet ik op dinsdag een uur in de auto zitten, zodat ik 20 minuten in het zwembad kan zijn. Dat kunnen we toch moeilijk proportioneel noemen?
Ja, ik heb geen alternatief dan naar een grote stad te gaan, zoveel locaties zijn er nu ook weer niet. Daarnaast moet ik ook het risico dragen op een positief resultaat, het kaartje moest ik al eerder kopen in elk geval.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
![]()
Komende zomer is gewoon een testsamenleving.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik kijk er ook naar uit, maar ik zie dit als een tegenslag.
Als ik zie dat ze met max 100 op een dag de aqua mundo willen openen geeft me dat geen warm gevoel dat ze in de meivakantie de zwembaden open gaan gooien. Waarom zou je nu een testcircuit met een zwembad in gaan terwijl gewone openstelling ook een optie is?
Ik zie het als een blokkade voor normale openstelling.
Sporten kan gewoon met sneltesten op de club indien nodig, gebeurt nu ook voor eredivisie en topsport.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sportclubs wordt straks ook nog wel een dingetje, hoewel er in augustus - als de voorbereiding van veel amateursporters op het nieuwe seizoen begint - wel en masse gevaccineerd moet zijn. Veel sportverenigingen lopen ook op hun laatste benen door een jaar van heel weinig inkomsten.
Maar deze maatregel gaat er als eerste weer af...quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daar vrees ik dus voor. Gaan we echt deze hele infrastructuur optuigen voor een paar weken? Dat lijkt mij je reinste geldverspilling. Ik vrees dat je er veel langer mee blijft zitten dan noodzakelijk. Immers, tijdelijk blijkt een nogal rekkelijk begrip te zijn...
Ook.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah.![]()
Dan is je klacht de afstand tot de testlocatie. Correct?
Met gewoon open bedoelde ik ook dat ze open waren, ondanks de cijfers die er toen waren. Ik heb nergens gezegd dat ze open waren zonder beperkingen oid.quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens. Het was alleen niet ‘gewoon’. Er is verdomd weinig het afgelopen jaar ‘gewoon’ geweest. En dat wordt hier weggehoond, maar dat vind ik op zich niet gek, want er is sprake van een pandemie en een gezondheid(zorg)crisis. En die duurt lang en dat is kut. En het duurt eigenlijk al te lang. En er worden fouten gemaakt. En een keer over niet al te lange tijd als er genoeg is gevaccineerd is het weer voorbij.
Ja precies! Of kijk even naar de Britten...quote:Op dinsdag 6 april 2021 22:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar deze maatregel gaat er als eerste weer af...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |