Als je dit topic volgt:quote:Op zondag 4 april 2021 21:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Inkomsten uit bitcoins e.d. dienen genoteerd te worden in Box 3.
Aangezien jij er schijnbaar winst mee gemaakt hebt (dus inkomsten gegenereerd hebt), dien je dit te melden bij de UWV.
https://www.uwv.nl/partic(...)ijn-wajong-uitkering
Volgens mij klopt dit niet.quote:Op zondag 4 april 2021 21:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Inkomsten uit bitcoins e.d. dienen genoteerd te worden in Box 3.
Aangezien jij er schijnbaar winst mee gemaakt hebt (dus inkomsten gegenereerd hebt), dien je dit te melden bij de UWV.
https://www.uwv.nl/partic(...)ijn-wajong-uitkering
quote:De onderstaande inkomsten komen niet uit werk en hebben geen invloed op uw uitkering:
uw eigen persoonsgebonden budget (pgb);
alimentatie;
kinderbijslag;
huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag;
spaargeld of eigen vermogen;
niet-commerciële kamerverhuur;
erfenis;
loterij- en prijzengeld;
lijfrente-uitkering;
giften en crowdfunding;
geld uit niet-commerciële (online) verkoop van eigen tweedehands spullen, bijvoorbeeld via Marktplaats;
studiefinanciering en levenlanglerenkrediet (LLLK);
Private Aanvulling WW en WGA (PAW);
inkomsten van uw partner;
(nabestaanden)pensioen van uw partner.
Oke dus?? 100% oke voor wajong?quote:Op zondag 4 april 2021 21:25 schreef Mortaxx het volgende:
Crypto valt in box 3. Winst uit crypto is geen inkomen
Het bezit ervan hoeft niet opgegeven te worden mits het niet boven 50.000 euro uitkomt. Doet het dat wel, dan dien je dat aan te geven. Handel je er echter in (of je laat het uitbetalen in euro's), dan wel.quote:Op zondag 4 april 2021 21:14 schreef reconhellz het volgende:
Als dit als eigen vermogen of spaargeld gezien word, waarom zou je het dan moeten doorgeven via de link die je stuurt?
Waar kan ik die wijsheid vinden?quote:Op zondag 4 april 2021 21:25 schreef Mortaxx het volgende:
Niet op te geven voor de belastingdienst idd als het niet boven de 50.000 komt. Niet voor UWV toch?quote:Op zondag 4 april 2021 21:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Het bezit ervan hoeft niet opgegeven te worden mits het niet boven 50.000 euro uitkomt. Doet het dat wel, dan dien je dat aan te geven. Handel je er echter in (of je laat het uitbetalen in euro's), dan wel.
Verder geen idee wat het meetmoment is waarop de waarde bepaald wordt, want ik doe niet aan cryptocurrency.
En weet je echt niet zeker allemaal? Bel dan de belastingdienst of het UWV.
Heb jij ook een directe link naar waar het op die site gezegd wordt?quote:
Als je het zeker wilt weten: bel zowel de belastingdienst als het UWV.quote:Op zondag 4 april 2021 21:33 schreef reconhellz het volgende:
[..]
Niet op te geven voor de belastingdienst idd als het niet boven de 50.000 komt. Niet voor UWV toch?
En als je er in handeld etc of laat uitbetalen in euro's heb je het hier ook over de belastigdienst? of UWV?
2 verschillende dingen namelijk.
Zoals ik het nu hoor lijkt het dat ik voor het uwv niks hoef op te geven. maar mogelijk wel voor de belastingdienst.
Er is een project genaamd Axion, waarmee je wekelijkse bitcoin dividends kan krijgen... als je je crypto geld time lockt vast zet voor aantal jaar bijv. Dus daarom vraag ik me af of die bitcoin dividends dan vrij opgenomen zouden kunnen worden.
En als je zegt tot 50.0000 dan word dus wajong "spaargeld" wat je op je rekening er naast hebt niet meegerekend? of moet je gewoon je positieve rekening saldo met die 50.000 meerekenen?
Staat gewoon op die pagina?quote:Op zondag 4 april 2021 21:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heb jij ook een directe link naar waar het op die site gezegd wordt?
Ik kan het daar namelijk niet vinden.
Hier staat er in ieder geval niks over.
En waar staat het stuk dan over 'Winst uit crypto is geen inkomen'?quote:Op zondag 4 april 2021 21:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Staat gewoon op die pagina?
Ik ben particulier en bezit cryptovaluta
Cryptovaluta horen tot uw bezittingen in box 3. Van uw cryptovaluta geeft u de waarde in het economische verkeer aan op 1 januari (peildatum). U hanteert daarbij de koers op de peildatum van het gebruikte omwisselplatform.
Die wil ik niet bellen waarom maak ik dit topic anders aan...quote:Op zondag 4 april 2021 21:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als je het zeker wilt weten: bel zowel de belastingdienst als het UWV.
Ok, dan blijf je fijn in het ongewisse.quote:Op zondag 4 april 2021 21:51 schreef reconhellz het volgende:
Die wil ik niet bellen waarom maak ik dit topic anders aan...
Als er winst vanuit je eigen vermogen komt, wanneer is het dan een "inkomst". Wat zorgt ervoor dat het gezien word als eigen vermogen of als inkomst..quote:Op zondag 4 april 2021 22:01 schreef paulowna het volgende:
Een beetje wajonger doet geen belastingaangifte,
bij de Wajong dienen inkomsten gemeld te worden als ze "bedrijfsmatig" zijn,
likt me niet het geval, meer iets als gokwinst ofzo?
Als je aangifte doet.quote:
Dat is gelijk erg stellig.quote:Op zondag 4 april 2021 21:25 schreef Mortaxx het volgende:
Ahhh, en omdat het voor jou geldt, geldt dat gelijk voor iedereen?quote:Op zondag 4 april 2021 21:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Staat gewoon op die pagina?
Ik ben particulier en bezit cryptovaluta
Cryptovaluta horen tot uw bezittingen in box 3. Van uw cryptovaluta geeft u de waarde in het economische verkeer aan op 1 januari (peildatum). U hanteert daarbij de koers op de peildatum van het gebruikte omwisselplatform.
Ja, er zijn een paar uitzondering, maar dat ligt meer in de hoek dat je zelf mined maar dat is voor de meeste mensen niet het geval. Daarnaast nog wat uitzonderingen zoals uitbetalingen in Crypto, maar ik ken eigenlijk geen mensen in Nederland die dat doen.quote:Op maandag 5 april 2021 08:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat is gelijk erg stellig.
[..]
Ahhh, en omdat het voor jou geldt, geldt dat gelijk voor iedereen?
Dat staat er ook... het kan dus wel inkomen zijn.quote:Op zondag 4 april 2021 21:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En waar staat het stuk dan over 'Winst uit crypto is geen inkomen'?
Een waardebepaling van je huidige bezit is iets anders dan winst uit crypto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |