abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198861589
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

ik werk met uitzondering van 2 dagen al bijna 13 maanden thuis.
ben er wel een klein beetje klaar mee.

Daarnaast zie ik vrienden amper, en familie nauwelijks.

Daarom neem ik het ze het gefaal met vaccineren zo kwalijk, na 2 maanden was al duidelijk dat de oplossing moest zijn.
En we moeten maar geduld blijven tonen. Nog even volhouden.

Ze staan imo echt niet genoeg stil bij het effect wat deze maatregelen op mensen hebben.

Een jaar lang weten we dat vaccinaties onze redding moet zijn. Nu alweer een paar maanden bezig met vaccineren en de snelheid komt er maar niet in.

Maar wel koeltjes van je bevolking blijven verwachten dat ze zich binnen opsluiten. Gaat nog een leuke zomer worden. Gevaccineerden lekker op vakantie en de rest mag hopen dat er genoeg capaciteit is om op gewenste data een test af te nemen.
  maandag 5 april 2021 @ 11:07:26 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198861630
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Die borden mogen ze ondertussen idd wel opdoeken.

Het is sws beter voor de mensch om naar buiten te gaan. Zeker als het (ooit weer) lenteweer wordt.

Blijf thuis. :') Hebben we dat nog niet genoeg gedaan zeg, mijn hemel.
Hier sneeuwt het nu _O-
pi_198861670
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

Ze staan imo echt niet genoeg stil bij het effect wat deze maatregelen op mensen hebben.

Hoe zie je dit voor je dan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 11:10:21 #104
5428 crew  miss_sly
pi_198861673
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 09:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is dus exact het probleem wat ik er mee heb, het aan-uit-aan-uit beleid werkt totaal niet voor de bereidheid.
Klopt.
Ik denk alleen niet dat er een beslissing is die goed is in de ogen van iedereen. Vandaar dat ik ook het idee heb dat er voor beide beslissingen, zowel prikken als stoppen, draagvlak is. En dat beide zowel een positieve als negatieve invloed op de vaccinatiebereidheid hebben.

Ik snap echt wel dat de kans dat een dergelijke nare bijwerking bij mij optreedt als ik AZ laat prikken heel klein is. Maar niets menselijks is mij vreemd en de gedachte dat ik me dan dadelijk dik een jaar van alles heb ontzegd, om met de eindstreep in zicht te stranden als onfortuinlijk dodelijk slachtoffer maar verder is het heel velig, doet iets met mjin bereidheid om dat vaccin te nemen. Dat is niet rationeel, dat weet ik, maar dat neemt niet weg dat het voor mij wel een reële angst is. En dergelijke heftige bijwerkingen zijn er niet bekend van Moderna en Pfizer, toch? Dan heb ik die liever.

En ik ben vast niet de enige die zo denkt en voelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 5 april 2021 @ 11:21:10 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198861819
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:
En dergelijke heftige bijwerkingen zijn er niet bekend van Moderna en Pfizer, toch?
ik meen bij hun ook maar minder (in aantal)
  maandag 5 april 2021 @ 11:26:40 #106
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198861899
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 09:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Kijk even naar de data en kansberekening vanuit je eigen situatie.
Dat lijkt me zinniger dan af gaan op media aandacht in deze.
Ik zie ook wel in dat de kans dat ik er wat van krijg zws niet zo groot is & als het erop aan komt: AZ of géén vaccinatie, dan ga ik naar alle waarschijnlijkheid voor de eerste. Laten we het erop houden dat ik liever een andere ontvang.

De media zou ik het liefst een tijdje ontwijken, maar moet zeggen dat DH het ook niet echt betrouwbaarder doet overkomen door hun acties.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 5 april 2021 @ 11:28:14 #107
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198861916
Kind is trouwens wéér aan het snotteren.

Zal wel hooikoorts zijn, dat hebben mijn man & ik ook. Maar ja, dat weten we natuurlijk niet zeker bij haar. Gaat lekker.
pi_198861949
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

ik werk met uitzondering van 2 dagen al bijna 13 maanden thuis.
ben er wel een klein beetje klaar mee.

Daarnaast zie ik vrienden amper, en familie nauwelijks.

Daarom neem ik het ze het gefaal met vaccineren zo kwalijk, na 2 maanden was al duidelijk dat de oplossing moest zijn.
De truc is om het vaccinatietempo nét hoog genoeg te hebben liggen om een opstand te voorkomen, maar te laag om echt effect te hebben, waardoor de maatregelen opgeheven zouden kunnen worden.

De mogelijkheden die de pandemie biedt worden door de boven ons gestelden genadeloos uitgebuit om de plannen die ze voor ons, horigen, hebben in een versneld tempo uit te rollen. Een samenleving in een continu staat van crisis, waarbij burgers voor hun inkomen, bestaanszekerheid en nu ook gezondheid moeten vrezen is voor politici het ideaal. Zo'n samenleving zorgt immers voor angstige, dociele burgers die geen bedreiging voor het grote geld en hun politieke marionetten vormen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 5 april 2021 @ 11:32:14 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198861963
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De truc is om het vaccinatietempo nét hoog genoeg te hebben liggen om een opstand te voorkomen, maar te laag om echt effect te hebben, waardoor de maatregelen opgeheven zouden kunnen worden.

De mogelijkheden die de pandemie biedt worden door de boven ons gestelden genadeloos uitgebuit om de plannen die ze voor ons, horigen, hebben in een versneld tempo uit te rollen. Een samenleving in een continu staat van crisis, waarbij burgers voor hun inkomen, bestaanszekerheid en nu ook gezondheid moeten vrezen is voor politici het ideaal. Zo'n samenleving zorgt immers voor angstige, dociele burgers die geen bedreiging voor het grote geld en hun politieke marionetten vormen.
:D
pi_198861970
quote:

[..]

Keurig ^O^.
In Southern Sun
pi_198862068
quote:

[..]

Niks mis met wat cabaret op zondagochtend.
pi_198862106
quote:

[..]

Je zou je fantasietalent moeten gebruiken om een boek te schrijven George.
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 11:51:43 #113
5428 crew  miss_sly
pi_198862198
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik meen bij hun ook maar minder (in aantal)
Er is in ieder geval ook minder over bekend.
En in deze gevallen is dat wel ook wat telt. Dat is wellicht niet rationeel genoeg, dat kan. Ik denk dat volledige rationaliteit ook niet te verwachten is, en ook niet hoeft. Van mij mogen ze blijven doorgaan met AZ, maar ik hoef het gewoon even niet. Dan sluit ik wel achteraan aan voor Pfizer of Moderna. Of Jansen als dat dadelijk lekker loopt.
pi_198862244
quote:

[..]

Damn.... :')
  maandag 5 april 2021 @ 11:58:30 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198862286
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En in deze gevallen is dat wel ook wat telt. Dat is wellicht niet rationeel genoeg, dat kan. Ik denk dat volledige rationaliteit ook niet te verwachten is, en ook niet hoeft. Van mij mogen ze blijven doorgaan met AZ, maar ik hoef het gewoon even niet. Dan sluit ik wel achteraan aan voor Pfizer of Moderna. Of Jansen als dat dadelijk lekker loopt.
ik heb uiteraard makkelijk praten als man maar ik vind deze paniek op basis van wat er tot nu toe bekend is wat te ver gaan
pi_198862343
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb uiteraard makkelijk praten als man maar ik vind deze paniek op basis van wat er tot nu toe bekend is wat te ver gaan
Punt is natuurlijk wel dat de gemiddelde Nederlander niet veel verder komt dan het pushbericht van De Telegraaf dat er wel niet wel niet wel niet wel niet geprikt wordt met AZ in Duitsland, Frankrijk, Nederland. Dat blijft toch kleven, hoe irrationeel het ook moge zijn.

In bredere zin is de kwaliteit van de communicatie natuurlijk botweg verschrikkelijk laag.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_198862385
quote:

[..]

Dat zou de meest perfecte oplossing zijn. Ga gewoon door met AZ, maar laat mensen zelf kiezen. Genoeg mensen die er wel een zouden willen hebben en het zou er wel voor zorgen dat het vaccineren weer wat sneller gaat ten opzichte van nu (waar ze compleet gestopt zijn met AZ).
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 12:13:37 #118
5428 crew  miss_sly
pi_198862443
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het stoppen kun je wellicht als paniek bestempelen, maar ik ben niet in paniek, hoor. Ik ben alleen wel voorzichtig. Misschien wel voorzichtiger dan 20 jaar geleden, toen ik nog jong was, dacht dat mij toch niets zou gebeuren en ik geen kind had.

quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:03 schreef nostra het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk wel dat de gemiddelde Nederlander niet veel verder komt dan het pushbericht van De Telegraaf dat er wel niet wel niet wel niet wel niet geprikt wordt met AZ in Duitsland, Frankrijk, Nederland. Dat blijft toch kleven, hoe irrationeel het ook moge zijn.
Ik denk dat je de gemiddelde Nederlander daarmee tekort doet.

Dat er een zekere mate van irrationaliteit leeft bij mensen, heeft overigens dan weer niets met de Telegraaf te maken. Goede informatie, duidelijke berichten over AZ, wat er precies is gebeurd, hoe men dit onderzoekt, tot welke conclusies men is gekomen, kunnen dan weer wél helpen mensen die nu minder bereid zijn daarmee gevaccineerd te worden weer terug te winnen.

Bovendien blijf ik erbij: als er niets mee gedaan zou worden, er zou een keer gezegd worden "niets aan de hand" en er werd stoicijns doorgeprikt, dan zou dat bij veel mensen óók niet tot vertrouwen leiden. En over 5 jaar, als deze crisis een nare nachtmerrie uit het verleden is, worden ineens deze gevallen weer opgerakeld als bewijs dat de overheid alleen maar het prikken wilde doorzetten en totaal niet bezig was met de bijwerkingen. En komt daar weer gezeik over.

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk dat er niet maar één groep Nederlanders is, namelijk degenen die gewoon door willen prikken en dat daarvan de vaccinatiebereidheid wordt verminderd. Er is ook een groep die juist weer vertrouwen kan krijgen door een tijdelijke stop.
pi_198862463
quote:
7s.gif Op maandag 5 april 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat zou de meest perfecte oplossing zijn. Ga gewoon door met AZ, maar laat mensen zelf kiezen. Genoeg mensen die er wel een zouden willen hebben en het zou er wel voor zorgen dat het vaccineren weer wat sneller gaat ten opzichte van nu (waar ze compleet gestopt zijn met AZ).
Ik ben voorstander van een vrijwillige wachtlijst waar je in volgorde benaderd wordt vanuit de vaccinatiepost in je omgeving als er slots vrij blijven voor die dag.

Ze mogen mij op elk moment van de dag bellen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198862468
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van een vrijwillige wachtlijst waar je in volgorde benaderd wordt vanuit de vaccinatiepost in je omgeving als er slots vrij blijven voor die dag.

Ze mogen mij op elk moment van de dag bellen.
Eens.
pi_198862498
quote:

[..]

Men moet gewoon zsm de zorg ontlasten. Als je iedereen > 60 geprikt hebt is dat al een feit. Dat had prima gekund door met AZ door te prikken. En laat mensen idd zelf maar kiezen boven die leeftijd. Wat maakt het uit als je onder de 60 geen AZ meer krijgt, je hebt sowieso niet heel veel te vrezen? Ik sluit ook wel achteraan.

Mensen zien het vaccin een beetje als ultiem vrijheidsmiddel, maar het moet er toch echt om gaan om de zorg gewoon te ontlasten, dan kan alles wel weer open. Ja, nou en dan worden mensen ziek, op zich heb je toch niet zo veel te vrezen. Dan kun je in alle 'rust' nog even de laatste maandjes jonge mensen vaccineren met Moderna of Janssen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Discombobulate op 05-04-2021 12:24:54 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198862512
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:40 schreef Questular het volgende:

[..]

Niks mis met wat cabaret op zondagochtend.
_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198862629
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat je de gemiddelde Nederlander daarmee tekort doet.

Dat er een zekere mate van irrationaliteit leeft bij mensen, heeft overigens dan weer niets met de Telegraaf te maken. Goede informatie, duidelijke berichten over AZ, wat er precies is gebeurd, hoe men dit onderzoekt, tot welke conclusies men is gekomen, kunnen dan weer wél helpen mensen die nu minder bereid zijn daarmee gevaccineerd te worden weer terug te winnen.
Dat kun je ook doen terwijl er gewoon doorgeprikt wordt. Verder is wat je zegt op z'n zachtst gezegd lachwekkend, denk je nou echt dat mensen die irrationeel hierover nadenken overgehaald kunnen worden door daadwerkelijke informatie? Als dat zo was zouden ze al niet twijfelen.

quote:
Bovendien blijf ik erbij: als er niets mee gedaan zou worden, er zou een keer gezegd worden "niets aan de hand" en er werd stoicijns doorgeprikt, dan zou dat bij veel mensen óók niet tot vertrouwen leiden. En over 5 jaar, als deze crisis een nare nachtmerrie uit het verleden is, worden ineens deze gevallen weer opgerakeld als bewijs dat de overheid alleen maar het prikken wilde doorzetten en totaal niet bezig was met de bijwerkingen. En komt daar weer gezeik over.
Dit is allemaal complete onzin. Er wordt niet 'niets mee gedaan'. Men is constant bezig met bijwerkingen, dat is dan ook vooral de reden dat het zo vaak in de media terecht komt. Het zijn allemaal afwegingen die veel genaunceerder liggen dan dit oeverloze zwart wit gezever, waar je alles maar bij elkaar loopt te verzinnen.

quote:
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk dat er niet maar één groep Nederlanders is, namelijk degenen die gewoon door willen prikken en dat daarvan de vaccinatiebereidheid wordt verminderd. Er is ook een groep die juist weer vertrouwen kan krijgen door een tijdelijke stop.
Oh ja? Hoe groot is die groep dan? Jij hoort er zelf in ieder geval niet bij heb je al toegegeven. Waar zijn die mensen? Is die groep groter dan de groep die door dit kwakkelbeleid juist weer twijfels krijgt? Zoals de tromboseartsen ook zeggen? Wil je claimen dat zij ongelijk hebben?

Ik verwacht geen antwoord hoor, maar het blijft opvallen hoeveel onzin je aan het lullen bent om je eigen irrationaliteit goed te praten.
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 12:30:06 #124
5428 crew  miss_sly
pi_198862669
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik verwacht geen antwoord hoor, maar het blijft opvallen hoeveel onzin je aan het lullen bent om je eigen irrationaliteit goed te praten.
Zolang dit de toon van je berichten is, heb ik geen enkele behoefte om met jou in gesprek te gaan, inderdaad. Je gaat niet op een prettige manier in gesprek, maar probeert anderen onderuit te schoffelen, Ik heb daar geen zin in en doe daar niet aan mee.
pi_198862686
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt.
Ik denk alleen niet dat er een beslissing is die goed is in de ogen van iedereen. Vandaar dat ik ook het idee heb dat er voor beide beslissingen, zowel prikken als stoppen, draagvlak is. En dat beide zowel een positieve als negatieve invloed op de vaccinatiebereidheid hebben.
Er is niemand die daar om vraagt. De vraag is 'welke beslissing is het beste voor de bereidheid' en het antwoord daar op is zoals die trombose-artsen ook al aangeven gewoon doorgaan. En dan hebben we het nog niet eens over alle extra besmettingen, doden en ziekenhuisopnames die we oplopen door deze stop. Heb je daar al over nagedacht?

[ Bericht 0% gewijzigd door MoreDakka op 05-04-2021 12:36:39 ]
pi_198862766
Nog 1 dode Astrazeneca vaccin in NL en die vaccins blijven voor altijd in de vriezer.

Als uitkomst van dit kansloos beleid.
pi_198862804
Vandaag voor het eerst laten testen.. ze zeiden dat ik de uitslag binnen 2 uur zou krijgen en dat klopte. (negatief trouwens)
Ik denk dat ze bij de teststraat zelf een lab hebben hiervoor. Het is in ieder geval een ding dat goed geregeld is in deze crisis.
Alpha kenny one
pi_198862834
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:39 schreef falling_away het volgende:
Vandaag voor het eerst laten testen.. ze zeiden dat ik de uitslag binnen 2 uur zou krijgen en dat klopte. (negatief trouwens)
Ik denk dat ze bij de teststraat zelf een lab hebben hiervoor. Het is in ieder geval een ding dat goed geregeld is in deze crisis.
Ik denk dat je een sneltest hebt gekregen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198862854
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:27 schreef MoreDakka het volgende:

Dit is allemaal complete onzin. Er wordt niet 'niets mee gedaan'. Men is constant bezig met bijwerkingen, dat is dan ook vooral de reden dat het zo vaak in de media terecht komt. Het zijn allemaal afwegingen die veel genaunceerder liggen dan dit oeverloze zwart wit gezever, waar je alles maar bij elkaar loopt te verzinnen.

Sterk wel dat je over 'genuanceerder liggen' begint, terwijl dat exact is waarom er mensen zijn die best begrip voor het tijdelijk staken van het inenten van AZ kunnen opbrengen.
In Southern Sun
pi_198862856
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 12:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog 1 dode Astrazeneca vaccin in NL en die vaccins blijven voor altijd in de vriezer.

Als uitkomst van dit kansloos beleid.
Helaas vrees ik er beetje voor dat dit waarheid gaat worden. Extra Coronadoden maakt niet uit. “Vaccindoden” moeten we dan maar zien te voorkomen.

Ps. Ik hoop dat het niet zo is natuurlijk en we risico voor lief gaan nemen en nooit meer een vaccinatiestop gaan afkondigen.
pi_198862924
Je merkt dat veel mensen bang zijn voor Astrazeneca door alle negatieve berichtgeving. Die gaan op Jansen wachten of tot moderna en pfizer beschikbaar komen.
Dan raak je AZ amper kwijt en moet je ze aan jongeren geven in ruil voor festivals of toegang voor vakanties ofzo.
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 12:51:50 #132
5428 crew  miss_sly
pi_198862952
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helaas vrees ik er beetje voor dat dit waarheid gaat worden. Extra Coronadoden maakt niet uit. “Vaccindoden” moeten we dan maar zien te voorkomen.

Ps. Ik hoop dat het niet zo is natuurlijk en we risico voor lief gaan nemen en nooit meer een vaccinatiestop gaan afkondigen.
Punt is natuurlijk een beetje dat de mensen die de meeste kans hebben aan corona te overlijden, gevaccineerd worden met Pfizer en het vaccineren dus al een positief effect heeft op het terugdringen van het aantal sterfgevallen. De groep die gevaccineerd wordt met AZ heeft al veel minder kans om te overlijden aan corona.

Overigens vind ik het idee dat coronadoden er niet toe doen en vaccindoden wel, ook niet correct. Er is juist voor gekozen om ook ouderen die nauwelijks een beroep doen op de zorg als eerste mee te vaccineren, om te voorkomen dat ze overlijden.
pi_198863023
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je merkt dat veel mensen bang zijn voor Astrazeneca door alle negatieve berichtgeving. Die gaan op Jansen wachten of tot moderna en pfizer beschikbaar komen.
Dan raak je AZ amper kwijt en moet je ze aan jongeren geven in ruil voor festivals of toegang voor vakanties ofzo.
We hadden ze prima aan landen als Bulgarije kunnen doneren ipv Pfizer, wat men nu gedaan heeft. Die landen hebben immers ook AZ besteld.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 5 april 2021 @ 12:58:15 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198863029
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:51 schreef miss_sly het volgende:
De groep die gevaccineerd wordt met AZ heeft al veel minder kans om te overlijden aan corona.
maar nog altijd veel hoger dan de kans op overlijden door een vaccin, verder gaat het ook om de besmettelijkheid van ongevaccineerden dus je kan het sowieso niet 1 op 1 vergelijken
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 13:02:33 #135
5428 crew  miss_sly
pi_198863072
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar nog altijd veel hoger dan de kans op overlijden door een vaccin, verder gaat het ook om de besmettelijkheid van ongevaccineerden dus je kan het sowieso niet 1 op 1 vergelijken
Klopt, het ligt natuurlijk wat gecompliceerder dan dit.

Maar goed, wat ik bijvoorbeeld graag zou zien mbt de cijfers van AZ is een uitsplitsing van de mensen die ermee gevaccineerd zijn, naar geslacht, leeftijd, en dan een kansberekening inzake overlijden of ernstige bijwerkingen door trombose. Als het bijvoorbeeld typisch een bijwerking is waar vrouwen tussen 25 en 55 last van hebben, bijvoorbeeld, dan ligt het toch wat anders. En dan is het toch prima te rechtvaardigen om te stellen dat je geen vrouwen in die leeftijd met AZ vaccineert? Je houdt dan nog steeds een enorme groep over die je wel daarmee kunt vaccineren.
pi_198863089
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk een beetje dat de mensen die de meeste kans hebben aan corona te overlijden, gevaccineerd worden met Pfizer en het vaccineren dus al een positief effect heeft op het terugdringen van het aantal sterfgevallen. De groep die gevaccineerd wordt met AZ heeft al veel minder kans om te overlijden aan corona.

Overigens vind ik het idee dat coronadoden er niet toe doen en vaccindoden wel, ook niet correct. Er is juist voor gekozen om ook ouderen die nauwelijks een beroep doen op de zorg als eerste mee te vaccineren, om te voorkomen dat ze overlijden.
Daarom staat “vaccindoden” natuurlijk ook tussen “”

Verder ben ik het uiteraard met je eens.

Het punt wel een beetje dat men inmiddels de reputatie heeft doelpalen te blijven verschuiven, en ik ben een beetje bang dat ook gaat gebeuren met de vaccinatiedoelstellingen.

Voor 1 juli iedereen een prik lijkt inmiddels ook al niet meer haalbaar. Als ik mijzelf nu opzoek op Rijksoverheid dat staat er inmiddels dat ik vanaf eind juni een uitnodiging kan krijgen, dan ben je nog niet geprikt. Dat was een paar weken geleden nog medio mei.

https://www.rijksoverheid(...)accinatie-en-wanneer
pi_198863103
quote:
Hou je AZ troep maar bij je ik overleg wel een negatieve test als ik naar een festival ga.
pi_198863113
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar goed, wat ik bijvoorbeeld graag zou zien mbt de cijfers van AZ is een uitsplitsing van de mensen die ermee gevaccineerd zijn, naar geslacht, leeftijd, en dan een kansberekening inzake overlijden of ernstige bijwerkingen door trombose. Als het bijvoorbeeld typisch een bijwerking is waar vrouwen tussen 25 en 55 last van hebben, bijvoorbeeld, dan ligt het toch wat anders. En dan is het toch prima te rechtvaardigen om te stellen dat je geen vrouwen in die leeftijd met AZ vaccineert? Je houdt dan nog steeds een enorme groep over die je wel daarmee kunt vaccineren.
Vaccindiscriminatie. Vrouwen tussen 25-55 een prachtig vaccin geven, en de rest Astrazeneca derderangs product.
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 13:08:58 #139
5428 crew  miss_sly
pi_198863132
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:07 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Vaccindiscriminatie. Vrouwen tussen 25-55 een prachtig vaccin geven, en de rest Astrazeneca derderangs product.
Volgens veel mensen is het helemaal geen derderangs product. Dan is er toch geen probleem?
pi_198863141
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens veel mensen is het helemaal geen derderangs product. Dan is er toch geen probleem?
Dan is het ook geen probleem om die vrouwen 25-55 ermee te vaccineren.
pi_198863142
quote:

[..]

De groep 20-65 is al z’n beetje 60% van de bevolking. Dus de 25-55 is echt een enorme groep.
Daar zul je dan voor wat achter de hand moeten hebben, het is niet bepaald een luxe positie waar we in zitten waar van elk vaccin 20 miljoen hebben liggen.

Het zijn en blijven lastige keuzes
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 13:10:56 #142
5428 crew  miss_sly
pi_198863157
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De groep 20-65 is al z’n beetje 60% van de bevolking. Dus de 25-55 is echt een enorme groep.
Daar zul je dan voor wat achter de hand moeten hebben, het is niet bepaald een luxe positie waar we in zitten waar van elk vaccin 20 miljoen hebben liggen.

Het zijn en blijven lastige keuzes
Alleen vrouwen, he, als dat uit onderzoek zou blijken de groep te zijn die het risico loopt op de betreffende bijwerkingen.
pi_198863160
quote:
Vind je het gek, zo een pauperkrant als AD die met een bericht komt: EERSTE DODE DOOR ASTRAZENICA VACCIN!

Dan hebben die klote kranten het over verantwoordelijkheid nemen, maar dan wel dit soort shit posten, om te walgen gewoon.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 13:11:17 #144
5428 crew  miss_sly
pi_198863164
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens ^O^
pi_198863186
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vind je het gek, zo een pauperkrant als AD die met een bericht komt: EERSTE DODE DOOR ASTRAZENICA VACCIN!

Dan hebben die klote kranten het over verantwoordelijkheid nemen, maar dan wel dit soort shit posten, om te walgen gewoon.
Nou nou het gaat wel weer he :').
In Southern Sun
pi_198863197
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens ^O^
Gelezen, gewoon doorgaan met iedereen vaccineren of niemand.

Die politici kunnen gewoon geen keuze maken omdat niemand enige consequenties wilt dragen, allemaal slappe hap.
pi_198863207
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ware het niet dat vrouwen een grotere kans op trombose dan mannen hebben en veel vrouwen bovendien de pil, die ook weer een verhoogde kans op trombose veroorzaakt, slikken.
  Moderator maandag 5 april 2021 @ 13:17:03 #148
5428 crew  miss_sly
pi_198863246
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Gelezen, gewoon doorgaan met iedereen vaccineren of niemand.

Die politici kunnen gewoon geen keuze maken omdat niemand enige consequenties wilt dragen, allemaal slappe hap.
Dan verschillen wij van mening.
pi_198863256
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ware het niet dat vrouwen een grotere kans op trombose dan mannen hebben en veel vrouwen bovendien de pil, die ook weer een verhoogde kans op trombose veroorzaakt, slikken.
Dikke oude mannen hebben ook meer kans om ernstige klachten te krijgen door corona en dat wordt toch ook nooit meegenomen in het beleid.

Als men dan elke keer "gelijke monniken, gelijke kappen" beleid voert blijf dan ook consequent.
  maandag 5 april 2021 @ 13:19:01 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198863267
quote:

[..]

eens maar dat is best moeilijk met wetenschappelijk bewijs en de urgentie is daar te groot voor, misschien begrijp ik de cijfers tot nu toe niet helemaal goed maar de kans is 1 op de miljoen die tot zware complicaties met dodelijke afloop kan zorgen, niet voor iedereen die er trombose van krijgt is dit fataal.
pi_198863272
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dikke oude mannen hebben ook meer kans om ernstige klachten te krijgen door corona en dat wordt toch ook nooit meegenomen in het beleid.
Mensen met morbide obesitas zijn een aardig eind naar voren gehaald in de vaccinatiewachtrij.

Daarna mogen ze weer twee stoelen in het vliegtuig in beslag nemen, terwijl ze er maar één betaald hebben. })
pi_198863317
Ze mogen mij vandaag nog bellen om een AZ prikje te zetten. Ik neem dat kleine risico graag.
pi_198863323
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik erger me al het jaar aan het AD met hun sensatie telegraaftitels. Clicks zijn blijkbaar mega belangrijk voor de redactie.
Begint hier steeds meer op de Engelse rioolpers te lijken.
  maandag 5 april 2021 @ 13:23:21 #154
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198863329
Dag 4 na AZ vaccin.

Gisteravond om 2200 op bed gegaan, vanochtend 0800 van bed. Slaap als een malle :')

Nog wat lichtelijk lamlendig en ook lichte vermoeidheidsklachten.

Geen idee wat er in dit vaccin zit, maar zit er serieus aan te denken om die booster links te laten liggen :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198863334
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik erger me al het jaar aan het AD met hun sensatie telegraaftitels. Clicks zijn blijkbaar mega belangrijk voor de redactie.
Begint hier steeds meer op de Engelse rioolpers te lijken.
Komt door die gekke Belgen waar ze nu onder vallen, bij het HLN is dat al heel lang zo.
pi_198863351
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Dag 4 na AZ vaccin.

Gisteravond om 2200 op bed gegaan, vanochtend 0800 van bed. Slaap als een malle :')

Geen idee wat er in dit vaccin zit, maar zit er serieus aan te denken om die booster links te laten liggen :')
Klinkt als Covid long. :')
pi_198863363
quote:
Dag 4 na AZ vaccin.

Ik sla wel over. Dankje.
  maandag 5 april 2021 @ 13:25:36 #158
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198863364
quote:
Dag 4 na AZ vaccin.

Bedankt voor de update. :)
Het gaat wel langzaam beter, begrijp ik?
  maandag 5 april 2021 @ 13:26:59 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198863388
quote:
Dag 4 na AZ vaccin.

waarom heb jij hem al gekregen?
pi_198863416
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom heb jij hem al gekregen?
Het FOK!-OMT doet zijn eigen onderzoek en heeft hem geofferd als proefkonijn. :)
pi_198863417
quote:
Dag 4 na AZ vaccin.

Omdat je een paar daagjes wat last hebt?
pi_198863419
quote:
Geen idee wat er in dit vaccin zit, maar zit er serieus aan te denken om die booster links te laten liggen
Kun je doen. Eén prik is ook wel genoeg. Wat waren de cijfers, 100% voorkomen ziekenhuis opname na één prik? Je hebt nog wel 50% kans op COVID, maar je wordt er niet heel ziek van meer.
pi_198863433
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik sla wel over. Dankje.
Zei je net ook al....
  maandag 5 april 2021 @ 13:31:02 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198863459
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Kun je doen. Eén prik is ook wel genoeg. Wat waren de cijfers, 100% voorkomen ziekenhuis opname na één prik? Je hebt nog wel 50% kans op COVID, maar je wordt er niet heel ziek van meer.
krijgt hij dan ook een kleiner vaccinatiepaspoort?
pi_198863474
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Als hij een vaccinatie paspoortje wil moet hij die tweede prik ook krijgen alleen. Die krijg je pas nadat je volledig gevaccineerd bent.
  maandag 5 april 2021 @ 13:37:45 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198863568
quote:
2s.gif Op maandag 5 april 2021 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als hij een vaccinatie paspoortje wil moet hij die tweede prik ook krijgen alleen. Die krijg je pas nadat je volledig gevaccineerd bent.
Dikke kans dat ze de criteria daarvoor ook nog wel gaan aanpassen als steeds meer landen overschakelen op 1 prik en 2e naar eigen keuze.

EU kennende zal dat wel weer tot een boel gesteggel leiden voordat men op 1 lijn zit.
pi_198863570
Over het verzetten van vaccinatiedoelpalen gesproken:

twitter
:
pi_198863598
quote:

[..]

Verkeerde topic ;)

-->bnw
pi_198863603
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 12:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Er is niemand die daar om vraagt. De vraag is 'welke beslissing is het beste voor de bereidheid' en het antwoord daar op is zoals die trombose-artsen ook al aangeven gewoon doorgaan. En dan hebben we het nog niet eens over alle extra besmettingen, doden en ziekenhuisopnames die we oplopen door deze stop. Heb je daar al over nagedacht?
Voor elke mening is wel een expert te vinden.
  maandag 5 april 2021 @ 13:40:35 #170
445514 DonDruiper
pi_198863609
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:25 schreef Celestien het volgende:

[..]

Bedankt voor de update. :)
Het gaat wel langzaam beter, begrijp ik?
Ja, maar dit had ik niet verwacht.

Ben namelijk nooit ziek. Laatste keer griep zat ik nog op de basisschool denk ik.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 5 april 2021 @ 13:41:04 #171
445514 DonDruiper
pi_198863616
quote:

[..]

Dan kan ik dus niet naar Benidorm :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198863652
quote:

[..]

Misschien een half paspoortje met 50% vrijheid een idee.
  maandag 5 april 2021 @ 13:44:55 #173
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_198863675
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja, maar dit had ik niet verwacht.

Ben namelijk nooit ziek. Laatste keer griep zat ik nog op de basisschool denk ik.
Collega van mij heeft 't ook zwaar, koude rillingen, spierpijn, algehele malaise.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 5 april 2021 @ 13:47:39 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198863723
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:41 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dan kan ik dus niet naar Benidorm :'(
Klap in het gezicht van de toeristenbranche.
pi_198863729
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:44 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Collega van mij heeft 't ook zwaar, koude rillingen, spierpijn, algehele malaise.
Mijn zusje die in de zorg werkt had een week veel last. Is gelukkig wel weer weggegaan, maar ze staat ook niet zo gretig te springen om die tweede prik.

Met de angstmedia erbovenop + politieke jandoedels wordt het er allemaal niet beter op.
  Spellchecker maandag 5 april 2021 @ 13:49:09 #176
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198863748
quote:
Dag 4 na AZ vaccin.

Jemig .... en dat voor iemand die nooit ziek is ....
Heb je de bijwerkingen gemeld bij de huisarts/GGD?
En beterschap!
  maandag 5 april 2021 @ 13:49:34 #177
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_198863760
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Mijn zusje die in de zorg werkt had een week veel last. Is gelukkig wel weer weggegaan, maar ze staat ook niet zo gretig te springen om die tweede prik.

Met de angstmedia erbovenop wordt het er allemaal niet beter op.
Kan het me ook goed voorstellen ja.

Alle bejaarden waar ik van weet dat ze een shot hebben gehad hadden dan weer nul bijwerkingen. Zal wel met de kracht van het immuunsysteem te maken hebben.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_198863804
quote:
De Britse premier Boris Johnson gaat tijdens een persconferentie om 17 uur aankondigen dat de 'niet-essentiële' winkels, pubs en restaurants vanaf 12 april weer open kunnen. Dat hebben Britse officials verklaard tegenover de Financial Times.

Volgens de ingewijden roept Johnson maandagmiddag zijn kabinet bijeen om het besluit voor overgang naar fase twee van de corona "road map" te ondertekenen. Die routekaart maakt een gedeeltelijke heropening van de economie volgende week mogelijk.

Johnson zal ook een update geven over buitenlandse reizen, Covid-19 "paspoorten", toegang tot massa-evenementen en contactbeperkingen, aldus de officials.
https://www.ad.nl/binnenl(...)erder-open~a9d61924/

_O_
  maandag 5 april 2021 @ 13:53:43 #180
445514 DonDruiper
pi_198863822
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Kan het me ook goed voorstellen ja.

Alle bejaarden waar ik van weet dat ze een shot hebben gehad hadden dan weer nul bijwerkingen. Zal wel met de kracht van het immuunsysteem te maken hebben.
Heb ook het idee dat mensen met een uitstekend immuunsysteem het meeste last hebben.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198863849
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 13:53 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Heb ook het idee dat mensen met een uitstekend immuunsysteem het meeste last hebben.
De groep die eigenlijk geen prik nodig heeft.
  maandag 5 april 2021 @ 13:56:10 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198863880
quote:
Die lachen zich helemaal kapot om het gestuntel in de EU.
pi_198863904
Ja hoor, kind in de klas van mijn zoontje positief getest, gaat het circus weer...
pi_198863914
quote:
En over die reisupdate:

quote:
Britten zouden op vakantie mogen naar landen waar veel mensen gevaccineerd zijn
Britten kunnen in de zomer mogelijk op vakantie naar een bestemming in het buitenland als daar veel mensen gevaccineerd zijn tegen COVID-19. Premier Boris Johnson maakt dit volgens Britse media vanavond rond 18.00 uur bekend.

Hij zou een overzicht presenteren van landen waar mensen wel of niet naartoe kunnen reizen. 'Rode' landen gelden als een risico en reizigers die toch daarnaartoe gaan, moeten bij terugkeer tien dagen onder toezicht in een oord in quarantaine. Vakantiegangers die terugkeren uit een 'oranje' land moeten thuis in quarantaine. En wie in een 'groen' land is geweest, hoeft alleen een negatieve coronatest te laten zien bij terugkeer.
Van NU.

Dus zelfs in het meest positieve scenario moet je bij terugkeer een negatieve test laten zien. Ben dan benieuwd of dat ook geldt voor gevaccineerden.
pi_198863933
quote:
De verplichte negatieve coronatest die vanaf dinsdag nodig is om Duitsland in te mogen, zorgt voor een grote toeloop van Nederlanders bij tankstations net over de Duitse grens. Daar staan ze in de rij om op de valreep nog een paar euro te besparen. Dat meldt De Limburger.

In Herzogenrath, in Tüddern, in Kaldenkerken, in Goch en in andere grensplaatsen. Overal hetzelfde beeld, op deze tweede paasdag. Bij de Shell aan de Voccatstrasse in Herzogenrath, een kattensprong over de grens bij Kerkrade, staat een rij van zo'n twintig auto's, bijna zonder uitzondering met Nederlands kenteken. Wachtend op straat tot ze het terrein van de Tankstelle op kunnen.
pi_198863943
Ziekenhuisen 5 April 2021, bron LCPS

Nieuw: IC: 58 (+16) Ziekenhuizen: 205 (+41)
Gister: IC 53 Ziekenhuizen: 177
pi_198863960
quote:

[..]

Oh, maar dat is alleen nuttig tot en met het punt dat iedereen zijn of haar eerste prik gekregen heeft. Daarna kan alles wel weer de prullenbak in.
  maandag 5 april 2021 @ 14:03:18 #188
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198863978
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
Ziekenhuisen 5 April 2021, bron LCPS

Nieuw: IC: 58 Ziekenhuizen: 205
Gister: IC 53 Ziekenhuizen: 177
Wederom sneller dan dat vervelende mannetje Yorick, complimenten _O_
pi_198864007
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Wederom sneller dan dat vervelende mannetje Yorick, complimenten _O_
;)
Helaas niet echt goede cijfers, maar voor een maandag ook niet dramatisch.
pi_198864018
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En daarom moeten ze dus gewoon doorprikken.
Hoe kan dat je conclusie zijn, veel te kortzichtig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 5 april 2021 @ 14:06:20 #191
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198864028
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

;)
Helaas niet echt goede cijfers, maar voor een maandag ook niet dramatisch.
Wel een hoge uitstroom op de IC vandaag, die ligt altijd laag op maandag
pi_198864029
En ook in Portugal gaat het vrij aardig qua versoepelingen:

quote:
Portugal gaat weer een beetje verder open
Na bijna drie maanden lockdown gaan maandag in Portugal de middelbare scholen, musea en caféterrassen weer open. De lagere scholen waren half maart al heropend. Er blijven wel beperkingen gelden, zoals maximaal vier personen aan een terrastafeltje. Ook wordt het groepsgewijs sporten nog niet toegestaan.

Verwacht wordt dat het onderwijs op universiteiten 19 april hervat kan worden en dat er ook weer zalen voor voorstellingen opengaan. Begin mei heropenen volgens de planning van de regering de restaurants hun deuren.
  maandag 5 april 2021 @ 14:07:59 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198864056
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
En ook in Portugal gaat het vrij aardig qua versoepelingen:
[..]

Dat ze maar oppassen, corona pakt ook graag een museumpje.
pi_198864058
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:00 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Wat zijn we ook een heerlijk simpel volk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_198864066
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:06 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Mjah, de laatste tijd lijkt dat wat aan het schuiven, daarom zit de grafiek vandaag relatief hoog, niet te veel van schrikken:

pi_198864078
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)

🔴2.374 (57)

🔴Clinic: 1.628 (41)
🔴ICU: 746 (16)

New:
🔴Clinic: 205 (17x #TooHigh)
🔴ICU: 58 (19x #TooHigh)

:r :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Spellchecker maandag 5 april 2021 @ 14:10:38 #197
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198864108
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:06 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Geen gewone maandag vandaag.
pi_198864112
:') morguh

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2021 14:11:19 ]
  maandag 5 april 2021 @ 14:11:41 #199
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198864123
quote:
4s.gif Op maandag 5 april 2021 14:10 schreef Leonos het volgende:
:') morguh
Snel verwijderd _O-
pi_198864129
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat ze maar oppassen, corona pakt ook graag een museumpje.
We gaan vast een hele grote spike zien nu die terrasjes ook weer open gaan daar. Levensgevaarlijk; die reisbewegingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')