En we moeten maar geduld blijven tonen. Nog even volhouden.quote:Op maandag 5 april 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ik werk met uitzondering van 2 dagen al bijna 13 maanden thuis.
ben er wel een klein beetje klaar mee.
Daarnaast zie ik vrienden amper, en familie nauwelijks.
Daarom neem ik het ze het gefaal met vaccineren zo kwalijk, na 2 maanden was al duidelijk dat de oplossing moest zijn.
Hier sneeuwt het nuquote:Op maandag 5 april 2021 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die borden mogen ze ondertussen idd wel opdoeken.
Het is sws beter voor de mensch om naar buiten te gaan. Zeker als het (ooit weer) lenteweer wordt.
Blijf thuis.Hebben we dat nog niet genoeg gedaan zeg, mijn hemel.
Hoe zie je dit voor je dan?quote:Op maandag 5 april 2021 11:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ze staan imo echt niet genoeg stil bij het effect wat deze maatregelen op mensen hebben.
Klopt.quote:Op maandag 5 april 2021 09:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is dus exact het probleem wat ik er mee heb, het aan-uit-aan-uit beleid werkt totaal niet voor de bereidheid.
ik meen bij hun ook maar minder (in aantal)quote:Op maandag 5 april 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:
En dergelijke heftige bijwerkingen zijn er niet bekend van Moderna en Pfizer, toch?
Ik zie ook wel in dat de kans dat ik er wat van krijg zws niet zo groot is & als het erop aan komt: AZ of géén vaccinatie, dan ga ik naar alle waarschijnlijkheid voor de eerste. Laten we het erop houden dat ik liever een andere ontvang.quote:Op maandag 5 april 2021 09:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk even naar de data en kansberekening vanuit je eigen situatie.
Dat lijkt me zinniger dan af gaan op media aandacht in deze.
De truc is om het vaccinatietempo nét hoog genoeg te hebben liggen om een opstand te voorkomen, maar te laag om echt effect te hebben, waardoor de maatregelen opgeheven zouden kunnen worden.quote:Op maandag 5 april 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ik werk met uitzondering van 2 dagen al bijna 13 maanden thuis.
ben er wel een klein beetje klaar mee.
Daarnaast zie ik vrienden amper, en familie nauwelijks.
Daarom neem ik het ze het gefaal met vaccineren zo kwalijk, na 2 maanden was al duidelijk dat de oplossing moest zijn.
quote:Op maandag 5 april 2021 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De truc is om het vaccinatietempo nét hoog genoeg te hebben liggen om een opstand te voorkomen, maar te laag om echt effect te hebben, waardoor de maatregelen opgeheven zouden kunnen worden.
De mogelijkheden die de pandemie biedt worden door de boven ons gestelden genadeloos uitgebuit om de plannen die ze voor ons, horigen, hebben in een versneld tempo uit te rollen. Een samenleving in een continu staat van crisis, waarbij burgers voor hun inkomen, bestaanszekerheid en nu ook gezondheid moeten vrezen is voor politici het ideaal. Zo'n samenleving zorgt immers voor angstige, dociele burgers die geen bedreiging voor het grote geld en hun politieke marionetten vormen.
Keurigquote:Op maandag 5 april 2021 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De truc is om het vaccinatietempo nét hoog genoeg te hebben liggen om een opstand te voorkomen, maar te laag om echt effect te hebben, waardoor de maatregelen opgeheven zouden kunnen worden.
De mogelijkheden die de pandemie biedt worden door de boven ons gestelden genadeloos uitgebuit om de plannen die ze voor ons, horigen, hebben in een versneld tempo uit te rollen. Een samenleving in een continu staat van crisis, waarbij burgers voor hun inkomen, bestaanszekerheid en nu ook gezondheid moeten vrezen is voor politici het ideaal. Zo'n samenleving zorgt immers voor angstige, dociele burgers die geen bedreiging voor het grote geld en hun politieke marionetten vormen.
Niks mis met wat cabaret op zondagochtend.quote:Op maandag 5 april 2021 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je zou je fantasietalent moeten gebruiken om een boek te schrijven George.quote:Op maandag 5 april 2021 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is in ieder geval ook minder over bekend.quote:Op maandag 5 april 2021 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik meen bij hun ook maar minder (in aantal)
Damn....quote:Op maandag 5 april 2021 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
ik heb uiteraard makkelijk praten als man maar ik vind deze paniek op basis van wat er tot nu toe bekend is wat te ver gaanquote:Op maandag 5 april 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is in ieder geval ook minder over bekend.
En in deze gevallen is dat wel ook wat telt. Dat is wellicht niet rationeel genoeg, dat kan. Ik denk dat volledige rationaliteit ook niet te verwachten is, en ook niet hoeft. Van mij mogen ze blijven doorgaan met AZ, maar ik hoef het gewoon even niet. Dan sluit ik wel achteraan aan voor Pfizer of Moderna. Of Jansen als dat dadelijk lekker loopt.
Punt is natuurlijk wel dat de gemiddelde Nederlander niet veel verder komt dan het pushbericht van De Telegraaf dat er wel niet wel niet wel niet wel niet geprikt wordt met AZ in Duitsland, Frankrijk, Nederland. Dat blijft toch kleven, hoe irrationeel het ook moge zijn.quote:Op maandag 5 april 2021 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb uiteraard makkelijk praten als man maar ik vind deze paniek op basis van wat er tot nu toe bekend is wat te ver gaan
Dat zou de meest perfecte oplossing zijn. Ga gewoon door met AZ, maar laat mensen zelf kiezen. Genoeg mensen die er wel een zouden willen hebben en het zou er wel voor zorgen dat het vaccineren weer wat sneller gaat ten opzichte van nu (waar ze compleet gestopt zijn met AZ).quote:Op maandag 5 april 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En in deze gevallen is dat wel ook wat telt. Dat is wellicht niet rationeel genoeg, dat kan. Ik denk dat volledige rationaliteit ook niet te verwachten is, en ook niet hoeft. Van mij mogen ze blijven doorgaan met AZ, maar ik hoef het gewoon even niet. Dan sluit ik wel achteraan aan voor Pfizer of Moderna. Of Jansen als dat dadelijk lekker loopt.
Het stoppen kun je wellicht als paniek bestempelen, maar ik ben niet in paniek, hoor. Ik ben alleen wel voorzichtig. Misschien wel voorzichtiger dan 20 jaar geleden, toen ik nog jong was, dacht dat mij toch niets zou gebeuren en ik geen kind had.quote:Op maandag 5 april 2021 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb uiteraard makkelijk praten als man maar ik vind deze paniek op basis van wat er tot nu toe bekend is wat te ver gaan
Ik denk dat je de gemiddelde Nederlander daarmee tekort doet.quote:Op maandag 5 april 2021 12:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk wel dat de gemiddelde Nederlander niet veel verder komt dan het pushbericht van De Telegraaf dat er wel niet wel niet wel niet wel niet geprikt wordt met AZ in Duitsland, Frankrijk, Nederland. Dat blijft toch kleven, hoe irrationeel het ook moge zijn.
Ik ben voorstander van een vrijwillige wachtlijst waar je in volgorde benaderd wordt vanuit de vaccinatiepost in je omgeving als er slots vrij blijven voor die dag.quote:Op maandag 5 april 2021 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zou de meest perfecte oplossing zijn. Ga gewoon door met AZ, maar laat mensen zelf kiezen. Genoeg mensen die er wel een zouden willen hebben en het zou er wel voor zorgen dat het vaccineren weer wat sneller gaat ten opzichte van nu (waar ze compleet gestopt zijn met AZ).
Eens.quote:Op maandag 5 april 2021 12:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van een vrijwillige wachtlijst waar je in volgorde benaderd wordt vanuit de vaccinatiepost in je omgeving als er slots vrij blijven voor die dag.
Ze mogen mij op elk moment van de dag bellen.
Men moet gewoon zsm de zorg ontlasten. Als je iedereen > 60 geprikt hebt is dat al een feit. Dat had prima gekund door met AZ door te prikken. En laat mensen idd zelf maar kiezen boven die leeftijd. Wat maakt het uit als je onder de 60 geen AZ meer krijgt, je hebt sowieso niet heel veel te vrezen? Ik sluit ook wel achteraan.quote:Op maandag 5 april 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 april 2021 11:40 schreef Questular het volgende:
[..]
Niks mis met wat cabaret op zondagochtend.
Dat kun je ook doen terwijl er gewoon doorgeprikt wordt. Verder is wat je zegt op z'n zachtst gezegd lachwekkend, denk je nou echt dat mensen die irrationeel hierover nadenken overgehaald kunnen worden door daadwerkelijke informatie? Als dat zo was zouden ze al niet twijfelen.quote:Op maandag 5 april 2021 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat je de gemiddelde Nederlander daarmee tekort doet.
Dat er een zekere mate van irrationaliteit leeft bij mensen, heeft overigens dan weer niets met de Telegraaf te maken. Goede informatie, duidelijke berichten over AZ, wat er precies is gebeurd, hoe men dit onderzoekt, tot welke conclusies men is gekomen, kunnen dan weer wél helpen mensen die nu minder bereid zijn daarmee gevaccineerd te worden weer terug te winnen.
Dit is allemaal complete onzin. Er wordt niet 'niets mee gedaan'. Men is constant bezig met bijwerkingen, dat is dan ook vooral de reden dat het zo vaak in de media terecht komt. Het zijn allemaal afwegingen die veel genaunceerder liggen dan dit oeverloze zwart wit gezever, waar je alles maar bij elkaar loopt te verzinnen.quote:Bovendien blijf ik erbij: als er niets mee gedaan zou worden, er zou een keer gezegd worden "niets aan de hand" en er werd stoicijns doorgeprikt, dan zou dat bij veel mensen óók niet tot vertrouwen leiden. En over 5 jaar, als deze crisis een nare nachtmerrie uit het verleden is, worden ineens deze gevallen weer opgerakeld als bewijs dat de overheid alleen maar het prikken wilde doorzetten en totaal niet bezig was met de bijwerkingen. En komt daar weer gezeik over.
Oh ja? Hoe groot is die groep dan? Jij hoort er zelf in ieder geval niet bij heb je al toegegeven. Waar zijn die mensen? Is die groep groter dan de groep die door dit kwakkelbeleid juist weer twijfels krijgt? Zoals de tromboseartsen ook zeggen? Wil je claimen dat zij ongelijk hebben?quote:Wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk dat er niet maar één groep Nederlanders is, namelijk degenen die gewoon door willen prikken en dat daarvan de vaccinatiebereidheid wordt verminderd. Er is ook een groep die juist weer vertrouwen kan krijgen door een tijdelijke stop.
Zolang dit de toon van je berichten is, heb ik geen enkele behoefte om met jou in gesprek te gaan, inderdaad. Je gaat niet op een prettige manier in gesprek, maar probeert anderen onderuit te schoffelen, Ik heb daar geen zin in en doe daar niet aan mee.quote:Op maandag 5 april 2021 12:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik verwacht geen antwoord hoor, maar het blijft opvallen hoeveel onzin je aan het lullen bent om je eigen irrationaliteit goed te praten.
Er is niemand die daar om vraagt. De vraag is 'welke beslissing is het beste voor de bereidheid' en het antwoord daar op is zoals die trombose-artsen ook al aangeven gewoon doorgaan. En dan hebben we het nog niet eens over alle extra besmettingen, doden en ziekenhuisopnames die we oplopen door deze stop. Heb je daar al over nagedacht?quote:Op maandag 5 april 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Ik denk alleen niet dat er een beslissing is die goed is in de ogen van iedereen. Vandaar dat ik ook het idee heb dat er voor beide beslissingen, zowel prikken als stoppen, draagvlak is. En dat beide zowel een positieve als negatieve invloed op de vaccinatiebereidheid hebben.
Ik denk dat je een sneltest hebt gekregen.quote:Op maandag 5 april 2021 12:39 schreef falling_away het volgende:
Vandaag voor het eerst laten testen.. ze zeiden dat ik de uitslag binnen 2 uur zou krijgen en dat klopte. (negatief trouwens)
Ik denk dat ze bij de teststraat zelf een lab hebben hiervoor. Het is in ieder geval een ding dat goed geregeld is in deze crisis.
Sterk wel dat je over 'genuanceerder liggen' begint, terwijl dat exact is waarom er mensen zijn die best begrip voor het tijdelijk staken van het inenten van AZ kunnen opbrengen.quote:Op maandag 5 april 2021 12:27 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is allemaal complete onzin. Er wordt niet 'niets mee gedaan'. Men is constant bezig met bijwerkingen, dat is dan ook vooral de reden dat het zo vaak in de media terecht komt. Het zijn allemaal afwegingen die veel genaunceerder liggen dan dit oeverloze zwart wit gezever, waar je alles maar bij elkaar loopt te verzinnen.
Helaas vrees ik er beetje voor dat dit waarheid gaat worden. Extra Coronadoden maakt niet uit. “Vaccindoden” moeten we dan maar zien te voorkomen.quote:Op maandag 5 april 2021 12:36 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog 1 dode Astrazeneca vaccin in NL en die vaccins blijven voor altijd in de vriezer.
Als uitkomst van dit kansloos beleid.
Punt is natuurlijk een beetje dat de mensen die de meeste kans hebben aan corona te overlijden, gevaccineerd worden met Pfizer en het vaccineren dus al een positief effect heeft op het terugdringen van het aantal sterfgevallen. De groep die gevaccineerd wordt met AZ heeft al veel minder kans om te overlijden aan corona.quote:Op maandag 5 april 2021 12:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helaas vrees ik er beetje voor dat dit waarheid gaat worden. Extra Coronadoden maakt niet uit. “Vaccindoden” moeten we dan maar zien te voorkomen.
Ps. Ik hoop dat het niet zo is natuurlijk en we risico voor lief gaan nemen en nooit meer een vaccinatiestop gaan afkondigen.
We hadden ze prima aan landen als Bulgarije kunnen doneren ipv Pfizer, wat men nu gedaan heeft. Die landen hebben immers ook AZ besteld.quote:Op maandag 5 april 2021 12:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je merkt dat veel mensen bang zijn voor Astrazeneca door alle negatieve berichtgeving. Die gaan op Jansen wachten of tot moderna en pfizer beschikbaar komen.
Dan raak je AZ amper kwijt en moet je ze aan jongeren geven in ruil voor festivals of toegang voor vakanties ofzo.
maar nog altijd veel hoger dan de kans op overlijden door een vaccin, verder gaat het ook om de besmettelijkheid van ongevaccineerden dus je kan het sowieso niet 1 op 1 vergelijkenquote:Op maandag 5 april 2021 12:51 schreef miss_sly het volgende:
De groep die gevaccineerd wordt met AZ heeft al veel minder kans om te overlijden aan corona.
Klopt, het ligt natuurlijk wat gecompliceerder dan dit.quote:Op maandag 5 april 2021 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar nog altijd veel hoger dan de kans op overlijden door een vaccin, verder gaat het ook om de besmettelijkheid van ongevaccineerden dus je kan het sowieso niet 1 op 1 vergelijken
Daarom staat “vaccindoden” natuurlijk ook tussen “”quote:Op maandag 5 april 2021 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk een beetje dat de mensen die de meeste kans hebben aan corona te overlijden, gevaccineerd worden met Pfizer en het vaccineren dus al een positief effect heeft op het terugdringen van het aantal sterfgevallen. De groep die gevaccineerd wordt met AZ heeft al veel minder kans om te overlijden aan corona.
Overigens vind ik het idee dat coronadoden er niet toe doen en vaccindoden wel, ook niet correct. Er is juist voor gekozen om ook ouderen die nauwelijks een beroep doen op de zorg als eerste mee te vaccineren, om te voorkomen dat ze overlijden.
Hou je AZ troep maar bij je ik overleg wel een negatieve test als ik naar een festival ga.quote:Op maandag 5 april 2021 12:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je merkt dat veel mensen bang zijn voor Astrazeneca door alle negatieve berichtgeving. Die gaan op Jansen wachten of tot moderna en pfizer beschikbaar komen.
Dan raak je AZ amper kwijt en moet je ze aan jongeren geven in ruil voor festivals of toegang voor vakanties ofzo.
Vaccindiscriminatie. Vrouwen tussen 25-55 een prachtig vaccin geven, en de rest Astrazeneca derderangs product.quote:Op maandag 5 april 2021 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, het ligt natuurlijk wat gecompliceerder dan dit.
Maar goed, wat ik bijvoorbeeld graag zou zien mbt de cijfers van AZ is een uitsplitsing van de mensen die ermee gevaccineerd zijn, naar geslacht, leeftijd, en dan een kansberekening inzake overlijden of ernstige bijwerkingen door trombose. Als het bijvoorbeeld typisch een bijwerking is waar vrouwen tussen 25 en 55 last van hebben, bijvoorbeeld, dan ligt het toch wat anders. En dan is het toch prima te rechtvaardigen om te stellen dat je geen vrouwen in die leeftijd met AZ vaccineert? Je houdt dan nog steeds een enorme groep over die je wel daarmee kunt vaccineren.
Volgens veel mensen is het helemaal geen derderangs product. Dan is er toch geen probleem?quote:Op maandag 5 april 2021 13:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vaccindiscriminatie. Vrouwen tussen 25-55 een prachtig vaccin geven, en de rest Astrazeneca derderangs product.
Dan is het ook geen probleem om die vrouwen 25-55 ermee te vaccineren.quote:Op maandag 5 april 2021 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens veel mensen is het helemaal geen derderangs product. Dan is er toch geen probleem?
De groep 20-65 is al z’n beetje 60% van de bevolking. Dus de 25-55 is echt een enorme groep.quote:Op maandag 5 april 2021 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar goed, wat ik bijvoorbeeld graag zou zien mbt de cijfers van AZ is een uitsplitsing van de mensen die ermee gevaccineerd zijn, naar geslacht, leeftijd, en dan een kansberekening inzake overlijden of ernstige bijwerkingen door trombose. Als het bijvoorbeeld typisch een bijwerking is waar vrouwen tussen 25 en 55 last van hebben, bijvoorbeeld, dan ligt het toch wat anders. En dan is het toch prima te rechtvaardigen om te stellen dat je geen vrouwen in die leeftijd met AZ vaccineert? Je houdt dan nog steeds een enorme groep over die je wel daarmee kunt vaccineren.
Alleen vrouwen, he, als dat uit onderzoek zou blijken de groep te zijn die het risico loopt op de betreffende bijwerkingen.quote:Op maandag 5 april 2021 13:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De groep 20-65 is al z’n beetje 60% van de bevolking. Dus de 25-55 is echt een enorme groep.
Daar zul je dan voor wat achter de hand moeten hebben, het is niet bepaald een luxe positie waar we in zitten waar van elk vaccin 20 miljoen hebben liggen.
Het zijn en blijven lastige keuzes
Vind je het gek, zo een pauperkrant als AD die met een bericht komt: EERSTE DODE DOOR ASTRAZENICA VACCIN!quote:Op maandag 5 april 2021 12:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Lees mijn post nog eensquote:Op maandag 5 april 2021 13:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan is het ook geen probleem om die vrouwen 25-55 ermee te vaccineren.
Nou nou het gaat wel weer hequote:Op maandag 5 april 2021 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vind je het gek, zo een pauperkrant als AD die met een bericht komt: EERSTE DODE DOOR ASTRAZENICA VACCIN!
Dan hebben die klote kranten het over verantwoordelijkheid nemen, maar dan wel dit soort shit posten, om te walgen gewoon.
Gelezen, gewoon doorgaan met iedereen vaccineren of niemand.quote:
Ware het niet dat vrouwen een grotere kans op trombose dan mannen hebben en veel vrouwen bovendien de pil, die ook weer een verhoogde kans op trombose veroorzaakt, slikken.quote:Op maandag 5 april 2021 13:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan is het ook geen probleem om die vrouwen 25-55 ermee te vaccineren.
Dan verschillen wij van mening.quote:Op maandag 5 april 2021 13:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gelezen, gewoon doorgaan met iedereen vaccineren of niemand.
Die politici kunnen gewoon geen keuze maken omdat niemand enige consequenties wilt dragen, allemaal slappe hap.
Dikke oude mannen hebben ook meer kans om ernstige klachten te krijgen door corona en dat wordt toch ook nooit meegenomen in het beleid.quote:Op maandag 5 april 2021 13:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ware het niet dat vrouwen een grotere kans op trombose dan mannen hebben en veel vrouwen bovendien de pil, die ook weer een verhoogde kans op trombose veroorzaakt, slikken.
eens maar dat is best moeilijk met wetenschappelijk bewijs en de urgentie is daar te groot voor, misschien begrijp ik de cijfers tot nu toe niet helemaal goed maar de kans is 1 op de miljoen die tot zware complicaties met dodelijke afloop kan zorgen, niet voor iedereen die er trombose van krijgt is dit fataal.quote:Op maandag 5 april 2021 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen met morbide obesitas zijn een aardig eind naar voren gehaald in de vaccinatiewachtrij.quote:Op maandag 5 april 2021 13:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dikke oude mannen hebben ook meer kans om ernstige klachten te krijgen door corona en dat wordt toch ook nooit meegenomen in het beleid.
Ik erger me al het jaar aan het AD met hun sensatie telegraaftitels. Clicks zijn blijkbaar mega belangrijk voor de redactie.quote:Op maandag 5 april 2021 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vind je het gek, zo een pauperkrant als AD die met een bericht komt: EERSTE DODE DOOR ASTRAZENICA VACCIN!
Dan hebben die klote kranten het over verantwoordelijkheid nemen, maar dan wel dit soort shit posten, om te walgen gewoon.
Komt door die gekke Belgen waar ze nu onder vallen, bij het HLN is dat al heel lang zo.quote:Op maandag 5 april 2021 13:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik erger me al het jaar aan het AD met hun sensatie telegraaftitels. Clicks zijn blijkbaar mega belangrijk voor de redactie.
Begint hier steeds meer op de Engelse rioolpers te lijken.
Klinkt als Covid long.quote:Op maandag 5 april 2021 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Dag 4 na AZ vaccin.
Gisteravond om 2200 op bed gegaan, vanochtend 0800 van bed. Slaap als een malle
Nog wat lichtelijk lamlendig en ook lichte vermoeidheidsklachten.
Geen idee wat er in dit vaccin zit, maar zit er serieus aan te denken om die booster links te laten liggen
Ik sla wel over. Dankje.quote:Op maandag 5 april 2021 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Dag 4 na AZ vaccin.
Geen idee wat er in dit vaccin zit, maar zit er serieus aan te denken om die booster links te laten liggen
Bedankt voor de update.quote:Op maandag 5 april 2021 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Dag 4 na AZ vaccin.
waarom heb jij hem al gekregen?quote:Op maandag 5 april 2021 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Dag 4 na AZ vaccin.
Omdat je een paar daagjes wat last hebt?quote:Op maandag 5 april 2021 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Dag 4 na AZ vaccin.
Kun je doen. Eén prik is ook wel genoeg. Wat waren de cijfers, 100% voorkomen ziekenhuis opname na één prik? Je hebt nog wel 50% kans op COVID, maar je wordt er niet heel ziek van meer.quote:Op maandag 5 april 2021 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
krijgt hij dan ook een kleiner vaccinatiepaspoort?quote:Op maandag 5 april 2021 13:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je doen. Eén prik is ook wel genoeg. Wat waren de cijfers, 100% voorkomen ziekenhuis opname na één prik? Je hebt nog wel 50% kans op COVID, maar je wordt er niet heel ziek van meer.
Als hij een vaccinatie paspoortje wil moet hij die tweede prik ook krijgen alleen. Die krijg je pas nadat je volledig gevaccineerd bent.quote:Op maandag 5 april 2021 13:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kun je doen. Eén prik is ook wel genoeg. Wat waren de cijfers, 100% voorkomen ziekenhuis opname na één prik? Je hebt nog wel 50% kans op COVID, maar je wordt er niet heel ziek van meer.
Dikke kans dat ze de criteria daarvoor ook nog wel gaan aanpassen als steeds meer landen overschakelen op 1 prik en 2e naar eigen keuze.quote:Op maandag 5 april 2021 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als hij een vaccinatie paspoortje wil moet hij die tweede prik ook krijgen alleen. Die krijg je pas nadat je volledig gevaccineerd bent.
Verkeerde topicquote:Op maandag 5 april 2021 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor elke mening is wel een expert te vinden.quote:Op maandag 5 april 2021 12:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is niemand die daar om vraagt. De vraag is 'welke beslissing is het beste voor de bereidheid' en het antwoord daar op is zoals die trombose-artsen ook al aangeven gewoon doorgaan. En dan hebben we het nog niet eens over alle extra besmettingen, doden en ziekenhuisopnames die we oplopen door deze stop. Heb je daar al over nagedacht?
Ja, maar dit had ik niet verwacht.quote:Op maandag 5 april 2021 13:25 schreef Celestien het volgende:
[..]
Bedankt voor de update.![]()
Het gaat wel langzaam beter, begrijp ik?
Dan kan ik dus niet naar Benidormquote:Op maandag 5 april 2021 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als hij een vaccinatie paspoortje wil moet hij die tweede prik ook krijgen alleen. Die krijg je pas nadat je volledig gevaccineerd bent.
Misschien een half paspoortje met 50% vrijheid een idee.quote:Op maandag 5 april 2021 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Collega van mij heeft 't ook zwaar, koude rillingen, spierpijn, algehele malaise.quote:Op maandag 5 april 2021 13:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, maar dit had ik niet verwacht.
Ben namelijk nooit ziek. Laatste keer griep zat ik nog op de basisschool denk ik.
Mijn zusje die in de zorg werkt had een week veel last. Is gelukkig wel weer weggegaan, maar ze staat ook niet zo gretig te springen om die tweede prik.quote:Op maandag 5 april 2021 13:44 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Collega van mij heeft 't ook zwaar, koude rillingen, spierpijn, algehele malaise.
Jemig .... en dat voor iemand die nooit ziek is ....quote:Op maandag 5 april 2021 13:23 schreef DonDruiper het volgende:
Dag 4 na AZ vaccin.
Kan het me ook goed voorstellen ja.quote:Op maandag 5 april 2021 13:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mijn zusje die in de zorg werkt had een week veel last. Is gelukkig wel weer weggegaan, maar ze staat ook niet zo gretig te springen om die tweede prik.
Met de angstmedia erbovenop wordt het er allemaal niet beter op.
https://www.ad.nl/binnenl(...)erder-open~a9d61924/quote:De Britse premier Boris Johnson gaat tijdens een persconferentie om 17 uur aankondigen dat de 'niet-essentiële' winkels, pubs en restaurants vanaf 12 april weer open kunnen. Dat hebben Britse officials verklaard tegenover de Financial Times.
Volgens de ingewijden roept Johnson maandagmiddag zijn kabinet bijeen om het besluit voor overgang naar fase twee van de corona "road map" te ondertekenen. Die routekaart maakt een gedeeltelijke heropening van de economie volgende week mogelijk.
Johnson zal ook een update geven over buitenlandse reizen, Covid-19 "paspoorten", toegang tot massa-evenementen en contactbeperkingen, aldus de officials.
Engelse heldenquote:Op maandag 5 april 2021 13:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)erder-open~a9d61924/
Heb ook het idee dat mensen met een uitstekend immuunsysteem het meeste last hebben.quote:Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Kan het me ook goed voorstellen ja.
Alle bejaarden waar ik van weet dat ze een shot hebben gehad hadden dan weer nul bijwerkingen. Zal wel met de kracht van het immuunsysteem te maken hebben.
De groep die eigenlijk geen prik nodig heeft.quote:Op maandag 5 april 2021 13:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb ook het idee dat mensen met een uitstekend immuunsysteem het meeste last hebben.
Die lachen zich helemaal kapot om het gestuntel in de EU.quote:Op maandag 5 april 2021 13:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En over die reisupdate:quote:Op maandag 5 april 2021 13:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Van NU.quote:Britten zouden op vakantie mogen naar landen waar veel mensen gevaccineerd zijn
Britten kunnen in de zomer mogelijk op vakantie naar een bestemming in het buitenland als daar veel mensen gevaccineerd zijn tegen COVID-19. Premier Boris Johnson maakt dit volgens Britse media vanavond rond 18.00 uur bekend.
Hij zou een overzicht presenteren van landen waar mensen wel of niet naartoe kunnen reizen. 'Rode' landen gelden als een risico en reizigers die toch daarnaartoe gaan, moeten bij terugkeer tien dagen onder toezicht in een oord in quarantaine. Vakantiegangers die terugkeren uit een 'oranje' land moeten thuis in quarantaine. En wie in een 'groen' land is geweest, hoeft alleen een negatieve coronatest te laten zien bij terugkeer.
quote:De verplichte negatieve coronatest die vanaf dinsdag nodig is om Duitsland in te mogen, zorgt voor een grote toeloop van Nederlanders bij tankstations net over de Duitse grens. Daar staan ze in de rij om op de valreep nog een paar euro te besparen. Dat meldt De Limburger.
In Herzogenrath, in Tüddern, in Kaldenkerken, in Goch en in andere grensplaatsen. Overal hetzelfde beeld, op deze tweede paasdag. Bij de Shell aan de Voccatstrasse in Herzogenrath, een kattensprong over de grens bij Kerkrade, staat een rij van zo'n twintig auto's, bijna zonder uitzondering met Nederlands kenteken. Wachtend op straat tot ze het terrein van de Tankstelle op kunnen.
Oh, maar dat is alleen nuttig tot en met het punt dat iedereen zijn of haar eerste prik gekregen heeft. Daarna kan alles wel weer de prullenbak in.quote:Op maandag 5 april 2021 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wederom sneller dan dat vervelende mannetje Yorick, complimentenquote:Op maandag 5 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
Ziekenhuisen 5 April 2021, bron LCPS
Nieuw: IC: 58 Ziekenhuizen: 205
Gister: IC 53 Ziekenhuizen: 177
quote:Op maandag 5 april 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wederom sneller dan dat vervelende mannetje Yorick, complimenten
Hoe kan dat je conclusie zijn, veel te kortzichtig.quote:Op maandag 5 april 2021 10:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En daarom moeten ze dus gewoon doorprikken.
Wel een hoge uitstroom op de IC vandaag, die ligt altijd laag op maandagquote:Op maandag 5 april 2021 14:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helaas niet echt goede cijfers, maar voor een maandag ook niet dramatisch.
quote:Portugal gaat weer een beetje verder open
Na bijna drie maanden lockdown gaan maandag in Portugal de middelbare scholen, musea en caféterrassen weer open. De lagere scholen waren half maart al heropend. Er blijven wel beperkingen gelden, zoals maximaal vier personen aan een terrastafeltje. Ook wordt het groepsgewijs sporten nog niet toegestaan.
Verwacht wordt dat het onderwijs op universiteiten 19 april hervat kan worden en dat er ook weer zalen voor voorstellingen opengaan. Begin mei heropenen volgens de planning van de regering de restaurants hun deuren.
Dat ze maar oppassen, corona pakt ook graag een museumpje.quote:Op maandag 5 april 2021 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
En ook in Portugal gaat het vrij aardig qua versoepelingen:
[..]
Wat zijn we ook een heerlijk simpel volk.quote:
Mjah, de laatste tijd lijkt dat wat aan het schuiven, daarom zit de grafiek vandaag relatief hoog, niet te veel van schrikken:quote:Op maandag 5 april 2021 14:06 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wel een hoge uitstroom op de IC vandaag, die ligt altijd laag op maandag
Geen gewone maandag vandaag.quote:Op maandag 5 april 2021 14:06 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wel een hoge uitstroom op de IC vandaag, die ligt altijd laag op maandag
We gaan vast een hele grote spike zien nu die terrasjes ook weer open gaan daar. Levensgevaarlijk; die reisbewegingen.quote:Op maandag 5 april 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat ze maar oppassen, corona pakt ook graag een museumpje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |