Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Het is nu spannend wat voor informateur of verkenner we gaan krijgen. Dat gaat misschien al wat zeggen over wie nu het voortouw heeft.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:07 schreef Janneke141 het volgende: [..] Wel over de formatie. De VVD met Rutte aan het roer zal naar alle waarschijnlijkheid geen kabinet kunnen formeren en dan kan de Kamer het initiatief doorschuiven naar een ander.
En dat wordt hem natuurlijk ook niet, maar Kaag met-VVD-zonder-Rutte zal uiteindelijk de werkbare optie moeten worden.quote:
Yep. Ik kan moeilijk inschatten wie of wat het wordt, maar ik kan met niet voorstellen dat het nu een Rutte-adjudant wordt.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:09 schreef Hanca het volgende:
:
[..]
Het is nu spannend wat voor informateur of verkenner we gaan krijgen. Dat gaat misschien al wat zeggen over wie nu het voortouw heeft.
Ben benieuwd of Rutte het mentaal aan kan om dat blauwe stoeltje vaarwel te zeggen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat wordt hem natuurlijk ook niet, maar Kaag met-VVD-zonder-Rutte zal uiteindelijk de werkbare optie moeten worden.
Dat is ook niet echt een optie omdat de publieke opinie zo erg tegen ze is gekeerd. Dat heeft op de korte termijn nog niet een groot effect maar als er maar maandenlang in de media wordt verkondigt dat het toch echt de schuld van de VVD is gaat het ze uiteindelijk wel pijn doen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Afkoelen. Tot de zomer?
Met Rutte als demissionair premier.
Als hij niet in het kabinet gaat zitten, dan kan hij het blauwe stoeltje houdenquote:Op zaterdag 3 april 2021 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Rutte het mentaal aan kan om dat blauwe stoeltje vaarwel te zeggen.
Tja, 2 tot 1,5 jaar geleden dacht hij er serieus over zich niet herkiesbaar te stellen. Dus wat dat betreft is het terug naar dat plan, maar dan met gratis de premierstitel voor de opvolger binnen de VVD.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Rutte het mentaal aan kan om dat blauwe stoeltje vaarwel te zeggen.
Dat zou misschien nog een optie zijn. Hij heeft alleen geen ervaring in de Tweede Kamer of regering.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarom noem ik ook steeds Van Zanen, die is ervaren maar wel schoon.
Gelukkig zijn de stoelen van Tweede Kamerleden ook blauwquote:Op zaterdag 3 april 2021 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat het bullshit was dat hij altijd moest nadenken over het weer verkiesbaar stellen. Ik denk echt dat hij vergroeid is met zijn werk en dat het heel zwaar wordt om dat los te laten.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, 2 tot 1,5 jaar geleden dacht hij er serieus over zich niet herkiesbaar te stellen. Dus wat dat betreft is het terug naar dat plan, maar dan met gratis de premierstitel voor de opvolger binnen de VVD.
En een slecht profiel.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou misschien nog een optie zijn. Hij heeft alleen geen ervaring in de Tweede Kamer of regering.
Nee joh, die baalt een paar dagen en gaat knallen in Europa of geld harken in het bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat het bullshit was dat hij altijd moest nadenken over het weer verkiesbaar stellen. Ik denk echt dat hij vergroeid is met zijn werk en dat het heel zwaar wordt om dat los te laten.
En die van het kabinet ook.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de stoelen van Tweede Kamerleden ook blauw
Genoeg keuze, maar denk niet dat we hem in de TK of kabinet terugzien als hij geen MP wordt iddquote:Op zaterdag 3 april 2021 16:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En die van het kabinet ook.
[ afbeelding ]
Hij zou een prima kamerlid zijn. Zeker in de oppositie. Alle drek naar boven halen bij verschillende ministeries. Zal verschillende ministers de kop kosten als hij het handig speelt.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Genoeg keuze, maar denk niet dat we hem in de TK of kabinet terugzien als hij geen MP wordt idd
https://www.trouw.nl/nieu(...)t-voor-dsm~b9c3730f/quote:In 2015 stond Schippers één keer op het punt een gooi te doen naar het leiderschap. “Waarom zou ik geen lijsttrekker kunnen zijn?”, zei ze. Maar Rutte wilde door, voor een derde termijn, en daarom trok Schippers zich terug. Na de verkiezingen in 2017 had Rutte haar graag opnieuw als minister in zijn kabinet gehad, maar daar bedankte Schippers voor. Het leidde tot speculaties of haar vertrek van het Binnenhof misschien iets te maken had met het onbereikbaar blijven van het premierschap.
https://www.telegraaf.nl/(...)in-beeld-als-premierquote:Edith Schippers is twee jaar geleden kort in beeld geweest als premier. De VVD-top vond haar de beste kandidaat om Mark Rutte op te volgen, als hij naar Brussel zou vertrekken. Maar Rutte bleef in Den Haag.
De EU zocht in 2014 een nieuwe 'president', als opvolger van de Belg Herman Van Rompuy. Rutte werd gepolst door bondskanselier Merkel. De VVD begon toen na te denken over 'wat als' en kwam uit bij Schippers. VVD-fractievoorzitter Zijlstra was het daarmee eens. De baan ging uiteindelijk naar Donald Tusk. Het NRC meldt het nieuws op basis van betrokkenen.
Moeten ze vooral doen als ze zetels willen verliezen in de volgende verkiezingen (op twitter zijn het zelfs vooral vrouwen die op haar afgeven).quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:30 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb even zitten speuren en ik zet toch mijn centen in op Edith Schippers.
[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)t-voor-dsm~b9c3730f/
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)in-beeld-als-premier
Lekker de vaart erin. Alles in 1 dag.quote:Net binnen: 6 april bijeenkomst alle fractievoorzitters en Arib: ‘Tijdens deze bijeenkomst zullen de profielschets voor een informateur en diens mogelijke opdracht worden besproken.’ Daarna debat waarin informateur wordt vastgesteld en opdracht aan hem/haar vaststelt.
Schippers en Kaag hebben te maken met hetzelfde soort klachten. Als vrouwen zich zakelijk opstellen worden ze altijd een ijskoningin genoemd.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Moeten ze vooral doen als ze zetels willen verliezen in de volgende verkiezingen (op twitter zijn het zelfs vooral vrouwen die op haar afgeven).
Tja, ze kunnen nu moeilijk wat anders zeggen. Het is wachten op D66 en CDA en met name ook op de eerste verkenningsronde.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:42 schreef capricia het volgende:
De VVD gaat gewoon door met Rutte, hoor.
Dit valt ook wel mee.. om dit aan vrouw zijnde te hangen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Schippers en Kaag hebben te maken met hetzelfde soort klachten. Als vrouwen zich zakelijk opstellen worden ze altijd een ijskoningin genoemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |