doe dat nou niet, don't jinx itquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:15 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het hoort er uiteraard wel bij hoorZal volgend jaar natuurlijk gewoon weer zijn *afklopt*
De uitspraak gaat in het Aoibhin archief. Inclusief afklopping, dat wel!quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:15 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het hoort er uiteraard wel bij hoorZal volgend jaar natuurlijk gewoon weer zijn *afklopt*
Ja, in het verhaal noemen ze het altijd discipelen en ik vroeg me ook af of daar dan nog een verschil tussen zit of nietquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:16 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Weet ik alle namen van de apostelen joh
quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:14 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als van oorsprong katholiek zou ik het moeten weten. Maar verder dan bedankt voor de bloemen kom ik niet echt.
We horen ‘m dit jaar weer hoorquote:PIJNACKER - Vele duizenden Nederlandse rozen gaan volgende week van Pijnacker naar Rome om daar de Sint-Pietersbasiliek van binnen te versieren.
Zie daar gaan we al!quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:16 schreef Dave het volgende:
[..]
Euh, nee, dat was gisteren, op Witte Donderdag. Althans volgens de katholieke kerk.
- Geborenquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:08 schreef Em31 het volgende:
[..]ik zit wel een grapje te maken, maar moet eerlijk bekennen dat ik serieus nooit helemaal de juiste volgorde kan onthouden van alle gebeurtenissen rond Jezus.
Judas, Petrus, Bartolomeüs, Andreas, Johannes, Mattheus, Simon, Thomas en verder kom ik niet als niet-Christenquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:16 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Weet ik alle namen van de apostelen joh
Judas de 1equote:Op vrijdag 2 april 2021 23:18 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Judas, Petrus, Bartolomeüs, Andreas, Johannes, Mattheus, Simon, Thomas en verder kom ik niet als niet-Christen
Klinkt alsof Jezus veel wiet rookt in jouw verhaalquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:18 schreef Strani het volgende:
[..]
- Geboren
- Opgroeien, gewoon chill weet je, niks bijzonders
- Dan wordt 'ie 33 en opeens woh allemaal gedoe man niet normaal
- Jezus vindt opeens dat iedereen gewoon lekker relaxt moet doen tegen elkaar, gewoon beetje lief of zo snap je?
- Dat kan zomaar niet zeggen de Romeinen, lief zijn past echt niet in onze tijd of zo hoor! Jezus moet dood!
- Kruiziging, niet chill
- Jezus maakt een comeback, iedereen feesten behalve Thomas want die vindt het gewoon raar.
- Jezus zegt oké Thomas jij je zin ik ben weer weg, da's Hemelvaart.
Jezus is toch ook gewoon een soort hippie?quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Klinkt alsof Jezus veel wiet rookt in jouw verhaal
Zit wel een verschil tussen. De discipelen zijn die je in het paasverhaal met Jezus ziet (dat heb ik nu dus al foutquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, in het verhaal noemen ze het altijd discipelen en ik vroeg me ook af of daar dan nog een verschil tussen zit of niet
Vandaag de kruisiging, met Pasen de wederopstanding. Met Hemelvaart het vertrek van Jezus naar de hemel, en met Pinksteren de neerdaling van de heilige geest.quote:
Respectquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:18 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Judas, Petrus, Bartolomeüs, Andreas, Johannes, Mattheus, Simon, Thomas en verder kom ik niet als niet-Christen
Ja je hebt Judas Thaddeus en Judas Iscariotquote:
wow, ik heb op katolieke scholen gezeten maar dat verschil heb ik serieus nooit gewetenquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:20 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Zit wel een verschil tussen. De discipelen zijn die je in het paasverhaal met Jezus ziet (dat heb ik nu dus al fout); de apostelen komen daarna
Elke donderdag gingen Jezus en z'n matties helemaal wappie van het padje af!quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Klinkt alsof Jezus veel wiet rookt in jouw verhaal
Ah kijk dat wist ik niet eensquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja je hebt Judas Thaddeus en Judas Iscariot
Pin me er niet op vast (pun not intended), maar volgens mij zit dat verschil daar ergensquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:21 schreef Koen66 het volgende:
[..]
wow, ik heb op katolieke scholen gezeten maar dat verschil heb ik serieus nooit geweten
Hij werd geboren in een stal in Bethlehem, eikelde wat rond tot hij 12 was, zei iets slims in een tempel, veranderde water in wijn als een fucking legend op een bruiloft, nam de rode pil, versloeg Agent Smith en gooide de ring in Mount Doom waarna hij alsnog de Chocoladefabriek won. Daar waren de Decepticons het niet mee eens en toen werd hij gekruisigd, waarna hij na na drie dagen aan The Walking Dead begon.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:08 schreef Em31 het volgende:
[..]ik zit wel een grapje te maken, maar moet eerlijk bekennen dat ik serieus nooit helemaal de juiste volgorde kan onthouden van alle gebeurtenissen rond Jezus.
Ja is ze meer een Simon of een Bartholomeus, ik twijfel...quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:22 schreef molloot200 het volgende:
Wie zou Tooske hebben moeten voorgesteld?
Timquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:24 schreef H_T het volgende:
[..]
Hij werd geboren in een stal in Bethlehem, eikelde wat rond tot hij 12 was, zei iets slims in een tempel, veranderde water in wijn als een fucking legend op een bruiloft, nam de rode pil, versloeg Agent Smith en gooide de ring in Mount Doom waarna hij alsnog de Chocoladefabriek won. Daar waren de Decepticons het niet mee eens en toen werd hij gekruisigd, waarna hij na na drie dagen aan The Walking Dead begon.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:24 schreef H_T het volgende:
[..]
Hij werd geboren in een stal in Bethlehem, eikelde wat rond tot hij 12 was, zei iets slims in een tempel, veranderde water in wijn als een fucking legend op een bruiloft, nam de rode pil, versloeg Agent Smith en gooide de ring in Mount Doom waarna hij alsnog de Chocoladefabriek won. Daar waren de Decepticons het niet mee eens en toen werd hij gekruisigd, waarna hij na na drie dagen aan The Walking Dead begon.
ik zal je niet vastpinnenquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Pin me er niet op vast (pun not intended), maar volgens mij zit dat verschil daar ergens
Met Matteüs en Mattias, denk ik dat ze Mattooske speelde.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:24 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja is ze meer een Simon of een Bartholomeus, ik twijfel...
Lucas en Marcus hadden ook een evangelie, dus die zullen er ook wel iets mee te maken hebben. Het Vliegende Spaghettimonster ook, maar dat is toch wat anders denk ikquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:18 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Als we nu gewoon het evangelie van Tim gaan aanhouden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:24 schreef H_T het volgende:
[..]
Ah gelukkig. Ik ben weliswaar geen Jezus, maar het blijft goede vrijdagquote:
Hier hebben we een mollenvangerquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:27 schreef Dave het volgende:
[..]
Met Matteüs en Mattias, denk ik dat ze Mattooske speelde.
Vraag me af of Famke Louise zin heeft in een stripclub met twee halfnaakte vrouwen op haar schoot, maar verder accuraatquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:31 schreef Strani het volgende:
Oh en dan even in meer detail de belangrijkste momenten rond Pasen.
Donderdag: Matties ff stil weet je ik wil ff wat zeggen. Eén van jullie gaat me naaien weet je ik weet het zeker. Nee joh Jezus doe ff normaal wij zijn je gappies jeweettoch. Nee echt ik weet het gewoon zeker man het gaat gebeuren gewoon.
Iets later: Hé popo dit is Jezus kijk deze hier met het lange haar. Yo Jezus laat me je kussen man omdat ik je zo chill vind of zo
Vrijdag: Hoop gedoe, niet leuk. Behalve voor Barabas, die zit vrijdagavond lekker in de stripclub met twee halfnaakte vrouwen op z'n schoot. Heeft die even mazzel gehad.
Zaterdag: Domino D-Day, maar er was nog geen TV dus er keek niemand.
Zondag: Volgens de Bijbel precies drie dagen na de kruiziging (waarom de schrijvers van het Nieuwe Testament niet konden tellen weet niemand). Yo matties Jezus is weg yo wat nu? Heee allemaal hier ben ik weer!! Kijk m'n handen dan echt niet normaal helemaal met gaten en zo erin wtf. Is het domino-record nog verbroken? Ik kon niet kijken was heel donker in m'n grot.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:31 schreef Strani het volgende:
Oh en dan even in meer detail de belangrijkste momenten rond Pasen.
Donderdag: Matties ff stil weet je ik wil ff wat zeggen. Eén van jullie gaat me naaien weet je ik weet het zeker. Nee joh Jezus doe ff normaal wij zijn je gappies jeweettoch. Nee echt ik weet het gewoon zeker man het gaat gebeuren gewoon.
Iets later: Hé popo dit is Jezus kijk deze hier met het lange haar. Yo Jezus laat me je kussen man omdat ik je zo chill vind of zo
Vrijdag: Hoop gedoe, niet leuk. Behalve voor Barabas, die zit vrijdagavond lekker in de stripclub met twee halfnaakte vrouwen op z'n schoot. Heeft die even mazzel gehad.
Zaterdag: Domino D-Day, maar er was nog geen TV dus er keek niemand.
Zondag: Volgens de Bijbel precies drie dagen na de kruiziging (waarom de schrijvers van het Nieuwe Testament niet konden tellen weet niemand). Yo matties Jezus is weg yo wat nu? Heee allemaal hier ben ik weer!! Kijk m'n handen dan echt niet normaal helemaal met gaten en zo erin wtf. Is het domino-record nog verbroken? Ik kon niet kijken was heel donker in m'n grot.
Ken je de staties niet?quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:14 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als van oorsprong katholiek zou ik het moeten weten. Maar verder dan bedankt voor de bloemen kom ik niet echt.
Volgens mij zit er wel ergens een Nicolaas in de Bijbel..quote:
Een halve maan! En zó is de Islam dan weer ontstaanquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:34 schreef H_T het volgende:
@:Strani er was toch ook iets met Petrus die drie keer bij KFC een halve haan was gaan halen of zoiets?
Geen idee waarom de populariteit van het katholicisme in Nederland tanende is.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:24 schreef H_T het volgende:
[..]
Destijds waren ze al blij met een record van 50 tabletten. Ook een pokkewerk om die dingen te maken.quote:
Cheersquote:
Die jongen was gewoon zijn tijd vooruit!quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:37 schreef Dave het volgende:
Ik lees net ook dat Jezus eigenlijk in 4 jaar voor Christus is geboren.
zijn er ook nog steeds die denken dat de middeleeuwen fake zijn en Jezus dus maar een jaar of 1500 terug wasquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:37 schreef Dave het volgende:
Ik lees net ook dat Jezus eigenlijk in 4 jaar voor Christus is geboren.
Hennessey?quote:
Lijdensweg van Jezus in 14 delen. Hangen vaak in de katholieke kerk.quote:
Dit vermoeden had ik al.quote:De tekst over "politieke leiders met een selectief geheugen" die verteller Humberto Tan donderdag uitsprak tijdens The Passion, is pas op het laatste moment aan het stuk toegevoegd.
Ja, die was zó duidelijk, het kon ook gewoon niet andersquote:
quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:41 schreef H_T het volgende:
En als het Pasen is, is het ook weer tijd om deze te spammen:
quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:43 schreef Em31 het volgende:
Vertelde laatst aan mijn neefje (4 jaar) wat Domino Day was en begon ook mooi te vertellen over die mus, tot ik me ineens realiseerde dat ik aan het vertellen was dat ze ‘m dood moesten schieten. Toch maar even vangen van gemaakt
Had je hem wel wijs kunnen maken dat hier het spreekwoord “iemand blij maken met een dooie mus” vandaan komt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:43 schreef Em31 het volgende:
Vertelde laatst aan mijn neefje (4 jaar) wat Domino Day was en begon ook mooi te vertellen over die mus, tot ik me ineens realiseerde dat ik aan het vertellen was dat ze ‘m dood moesten schieten. Toch maar even vangen van gemaakt
Gaat al vreemd nog vóór het huwelijkquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:53 schreef Aoibhin het volgende:
Ik leunde net achterover op bed om mijn hoofd neer te leggen, kwam er een klauw in mijn haar en wat tuttig gekir.
Ik was NIET vergeten dat ik mijn hoofdkussen tegenwoordig deel met een roodharige dame. Maar madame is wel van kussenhelft gewisseld zonder overleg
Het is maar een poes!quote:Op vrijdag 2 april 2021 23:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Gaat al vreemd nog vóór het huwelijk![]()
quote:
Jaaaaaaquote:Op vrijdag 2 april 2021 23:59 schreef Hamlapjes het volgende:
Hoi, ik kwam nog even posten in dit mooie topic!
Ik lees veel zin en onzin over het paasverhaal, dat vind ik altijd leuk
quote:
Zo juicy is het allemaal nietquote:
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik had even een FOMO momentjequote:Op zaterdag 3 april 2021 00:10 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
[..]
Zo juicy is het allemaal nietIk wilde een spelfout verbeteren, maar had per ongeluk op quote gedrukt
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet meer kijk tegenwoordigquote:Op zaterdag 3 april 2021 00:02 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
JaaaaaaZaten ook wel grapjes tussen natuurlijk
![]()
Maar wat vindt jij eigenlijk van al die alternatieve paasvertellignen zoals The Passion enzo? Omdat je wel christen bent, maar ook niet heel conservatief verder.
Wat onhandig weer ja...quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:18 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/alebbink/status/1378100148153241604?s=19
Ik merk dat zowel mevrouw jorritsma als ik houden van eem drankje op de vrijdagavond.
Ik kan haar aanraden het niet te combineren met actief te zijn op je main
Rutte zou gewoon zeggen dat hij het vergeten wasquote:Op zaterdag 3 april 2021 00:12 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik had even een FOMO momentje
verkeerd herinnert.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Rutte zou gewoon zeggen dat hij het vergeten was
Wow, misschien is dat apparaat wel de nieuwe messiasquote:Op zaterdag 3 april 2021 00:12 schreef Koen66 het volgende:
'restart required in 11 uur en 59 minuten'
wow moet ik zolang wakker blijven?
quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Rutte zou gewoon zeggen dat hij het vergeten was
Haha, herkenbaar probleemquote:Op zaterdag 3 april 2021 00:13 schreef Meridiaan het volgende:
Ik heb een nieuw matras gekocht vandaag en nu kom ik er niet uit of ik de juiste kant boven heb liggen![]()
Voor nu ligt het lekker, dus ik denk maar dat ik het zo goed heb
er is toch ook een matras dat je na 100 dagen proefliggen kan terugbrengen?quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar probleemMaar omruilen kan altijd als het eenmaal niet lekker meer ligt
Oh zeker niet hoor dat ik dat denkquote:Op zaterdag 3 april 2021 00:17 schreef Hamlapjes het volgende:
Nu klink ik misschien een beetje als zo’n Jehova die z’n voet tussen de deur zet, maar jullie hoeven niet te denken dat ik de hele dag door tegen iedereen aan het roepen ben wat er allemaal geweldig is aan de bijbel en Jezus en het geloof, hoor
Linkje?quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:23 schreef Koen66 het volgende:
[..]
er is toch ook een matras dat je na 100 dagen proefliggen kan terugbrengen?
Het duurt al drie dagen voor ie definitief is geëvolueerd nadat ie maanden opgerold is geweest, dus het kan nog verkeerd gaan.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar probleemMaar omruilen kan altijd als het eenmaal niet lekker meer ligt
De eerste twee zinnen die ik zie:quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:28 schreef Koen66 het volgende:
[..]
https://www.emma-matras.nl/100-nachten-proefslapen/
Watquote:Emma wordt gratis bij je thuisbezorgd. Rechtstreeks vanuit onze fabriek, dus je bent de eerste die er op slapen mag.
De doos gooi je als eerste weg, en dan kan het slapen beginnen.
quote:
Dan laat ik het jullie lekker uitvechten onderling en ga ik slapen op mijn afdrukje met Sheba naast mijn hoofd.quote:
truste Jobiquote:Op zaterdag 3 april 2021 00:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
[..]
Dan laat ik het jullie lekker uitvechten onderling en ga ik slapen op mijn afdrukje met Sheba naast mijn hoofd.
Trusten!
quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:36 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Zo’n heerlijk matras natuurlijk, wat dacht je dan?
Ja, die mensen ken ik ook, de dominee hier bijvoorbeeld (al durft hij dat niet hardop te zeggen). Die mensen steekt het vaak ook dat het niet bijbelgetrouw genoeg is, want als we met kerst een levende kerststal organiseren, vinden ze het weer helemaal prachtigquote:Op zaterdag 3 april 2021 00:24 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh zeker niet hoor dat ik dat denk![]()
Maar ik hoor ook wel eens van christenen dat ze dit soort evenementen juist verschrikkelijk vinden, want het is te commercieel en heeft niks met het geloof te maken. Net als musicals zoals Jesus Christ Superstar enzo. Maar zo zijn er zoveel stromingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |