abonnement Unibet Coolblue
pi_198819781
Ik val op toxic mannen die érg dominant zijn (niet een beetje) met een groot ego. En die gewoon emotioneel afstandelijk zijn (niet er altijd voor mij zijn, wanneer ik ergens mee zit bijvoorbeeld). En bij toxic hoort ook controlerend.. En tegelijkertijd laten merken dat zij mij echt leuk vinden voor wie ik ben. Maar dat aantrekken en afstotend gedrag van hen vind ik aantrekkelijk, omdat ik dan geboeid blijft ofzo.

Ik heb het nu uitgemaakt met mijn ex n.a.v die mij heeft uitgescholden voor kkhoer. Maar ook door meerdere relatieproblemen. Ik heb meer dan een jaar een relatie I’m met hem gehad, maar ik weet eigenlijk niet eens alles over hem. Hij verbergt nog veel dingen volgens mij voor mij en ook voor anderen. Ook had hij een erg kort lontje (sloeg een bezorger in elkaar, omdat die bezorger hem uitschold) wat mede de reden was dat ik het had uitgemaakt en mij niet veilig voelde de laatste maand. Maar hij was wel weer enorm goed in bed.

Ik kan er niet tegen als relaties steeds niet werken en wil gewoon een langdurige liefdevolle en tegelijkertijd spannende (in bed) relatie. Het is telkens een behoorlijke kutgevoel als het niet werkt. Ik ben wel van plan om eerst aan mijzelf goed te werken. Maar bestaat het een of het ander? Of kan een man daadwerkelijk spannend zijn, zonder meteen ‘giftig’ gedrag te vertonen? Het helpt ook niet mee dat ik ook een beetje toxic gedrag vertoon door codepedentie klachten. En kan je je smaak in mannen aanpassen? Als in dat je lievere en vooral emotioneel erg stabiele mannen aantrekkelijk gaat vinden? Ik vind mannen die veel hebben meegemaakt ook aantrekkelijker en heb ik meer chemie mee, doordat ik mij in hen kan verplaatsen met mijn eigen verleden. Mannen die lief en normaal/ heel burgerlijk zijn heb ik nooit echte chemie mee.

Ik weet dat ik deze vragen ook kan stellen aan hulpverlener. Maar toch ben ik benieuwd naar jullie visie hierop, omdat ik vaker ook goed advies hier heb gehaald. En niet altijd politieke correcte antwoorden krijg in tegenstelling tot hulpverleners.
pi_198819869
Als je voortdurend een relatie hebt met mannen die he na een tijdje gaan uitschelden voor 'hoer' zou ik vooral eens kijken naar de constante daarin...

Aangenomen dat de ex-partners verschillen ben jij die constante factor.

Hoe zeker ben je dat zij het allemaal verkeerd hebben als ze je zo noemen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198819914
Probeer het eens. Uit jouw verhaal maak ik op dat je nog nooit met een gezonde non-toxic man te maken hebt gehad.

En als je het probeert, geef dan niet op als het een keer 's niet goed gaat. Je bent gewend aan een patroon waardoor je weet wat er komt / wat je kan verwachten.
pi_198819922
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:28 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Ik val op toxic mannen die érg dominant zijn (niet een beetje) met een groot ego. En die gewoon emotioneel afstandelijk zijn (niet er altijd voor mij zijn, wanneer ik ergens mee zit bijvoorbeeld). En bij toxic hoort ook controlerend.. En tegelijkertijd laten merken dat zij mij echt leuk vinden voor wie ik ben. Maar dat aantrekken en afstotend gedrag van hen vind ik aantrekkelijk, omdat ik dan geboeid blijft ofzo.

Ik heb het nu uitgemaakt met mijn ex n.a.v die mij heeft uitgescholden voor kkhoer. Maar ook door meerdere relatieproblemen. Ik heb meer dan een jaar een relatie I’m met hem gehad, maar ik weet eigenlijk niet eens alles over hem. Hij verbergt nog veel dingen volgens mij voor mij en ook voor anderen. Ook had hij een erg kort lontje (sloeg een bezorger in elkaar, omdat die bezorger hem uitschold) wat mede de reden was dat ik het had uitgemaakt en mij niet veilig voelde de laatste maand. Maar hij was wel weer enorm goed in bed.

Ik kan er niet tegen als relaties steeds niet werken en wil gewoon een langdurige liefdevolle en tegelijkertijd spannende (in bed) relatie. Het is telkens een behoorlijke kutgevoel als het niet werkt. Ik ben wel van plan om eerst aan mijzelf goed te werken. Maar bestaat het een of het ander? Of kan een man daadwerkelijk spannend zijn, zonder meteen ‘giftig’ gedrag te vertonen? Het helpt ook niet mee dat ik ook een beetje toxic gedrag vertoon door codepedentie klachten. En kan je je smaak in mannen aanpassen? Als in dat je lievere en vooral emotioneel erg stabiele mannen aantrekkelijk gaat vinden? Ik vind mannen die veel hebben meegemaakt ook aantrekkelijker en heb ik meer chemie mee, doordat ik mij in hen kan verplaatsen met mijn eigen verleden. Mannen die lief en normaal/ heel burgerlijk zijn heb ik nooit echte chemie mee.

Ik weet dat ik deze vragen ook kan stellen aan hulpverlener. Maar toch ben ik benieuwd naar jullie visie hierop, omdat ik vaker ook goed advies hier heb gehaald. En niet altijd politieke correcte antwoorden krijg in tegenstelling tot hulpverleners.
Dat je valt op dominante mannen is alleen maar normaal en goed. Misschien zit je wel in de verkeerde sector van dominante mannen te zoeken. Jij bent denk ik teveel in de laag opgeleide sector aan t vissen. Zoek mannen die dominant zijn, maar ook uit een goed opgevoed milieu komen.
pi_198819980
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:39 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dat je valt op dominante mannen is alleen maar normaal en goed. Misschien zit je wel in de verkeerde sector van dominante mannen te zoeken. Jij bent denk ik teveel in de laag opgeleide sector aan t vissen. Zoek mannen die dominant zijn, maar ook uit een goed opgevoed milieu komen.
Oh nee absoluut niet... mijn crushes waren en zijn juist slim.
Mijn ex was HBO logistiek afgestudeert, maar is nog slimmer eigenlijk.

En iemand van mijn verleden had dezelfde vibes als hem qua mysterieus gedrag en charisma. Hij zat op de havo.
pi_198819996
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:34 schreef RM-rf het volgende:
Als je voortdurend een relatie hebt met mannen die he na een tijdje gaan uitschelden voor 'hoer' zou ik vooral eens kijken naar de constante daarin...

Aangenomen dat de ex-partners verschillen ben jij die constante factor.

Hoe zeker ben je dat zij het allemaal verkeerd hebben als ze je zo noemen?
Ik ben enorm loyaal. Mijn ex verdacht mij telkens van vreemdgaan, terwijl ik dat geeneens kan. En heb al helemaal niet veel bedpartners gehad. Hij was wel boos op een eerdere one night stand van mij, maar ik had toen geeneens een relatie met hem. En had daarna meteen spijt en wist dat ik het nooit meer wilde doen.

En niemand heeft mij hoer genoemd op een pester na in mijn leven. Mijn vader misschien en mijn ex.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 april 2021 @ 14:45:52 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_198820000
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:44 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Mijn ex was HBO logistiek afgestudeert, maar is nog slimmer eigenlijk.
Afgestudeerd.

Misschien vinden ze je gewoon te dom. Dat kan ook, zeker als je HBO afgestudeerd slim vindt.
pi_198820032
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:44 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Oh nee absoluut niet... mijn crushes waren en zijn juist slim.
Mijn ex was HBO logistiek afgestudeert, maar is nog slimmer eigenlijk.

En iemand van mijn verleden had dezelfde vibes als hem qua mysterieus gedrag en charisma. Hij zat op de havo.
Oek mannen van dorpen, niet van steden. Traditionele mannen met meestal een betere opvoeding.
pi_198820033
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

Afgestudeerd.

Misschien vinden ze je gewoon te dom. Dat kan ook, zeker als je HBO afgestudeerd slim vindt.
Ik weet niet hoor, maar ik zit op de universiteit. En mijn ex was nog veel slimmer dan dat hij liet zien. Was anders dan anderen en heeft een fotografisch geheugen leek wel.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 2 april 2021 @ 14:48:19 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_198820034
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

Afgestudeerd.

Misschien vinden ze je gewoon te dom. Dat kan ook, zeker als je HBO afgestudeerd slim vindt.
hbo*
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_198820059
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

Afgestudeerd.

Misschien vinden ze je gewoon te dom. Dat kan ook, zeker als je HBO afgestudeerd slim vindt.
Dat dacht ik nou ook. Alleen al van het woordje "vibes" knappen normale mannen af.
pi_198820073
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:48 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ik zit niet op de universiteit. En mijn ex was nog veel slimmer dan dat hij liet zien. Was anders dan anderen en heeft een fotografisch geheugen leek wel.
Er is een verschil tussen slim en intelligent zijn.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 april 2021 @ 14:52:22 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_198820084
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]

hbo*
Ik las het als "zeker als je *schreeuw* HBO */schreeuw* bent afgestudeerd". HBO! Wow.

Mijn hoogst genoten opleiding was overigens zwemdiploma b (B?) en ik ben ook een dominante lul die meisjes hoer noemt, dus dat kan het eigenlijk niet zijn.
  Spellchecker vrijdag 2 april 2021 @ 14:52:54 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198820091
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:45 schreef Anoniem_anoniem het volgende:


En niemand heeft mij hoer genoemd op een pester na in mijn leven. Mijn vader misschien en mijn ex.
Wtf .... :'(
pi_198820147
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:49 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dat dacht ik nou ook. Alleen al van het woordje "vibes" knappen normale mannen af.
Jij bent dan ook gwn een ouwe sok
pi_198820157
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:51 schreef Ynnad_Er het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen slim en intelligent zijn.
Ja, sorry hoor. Ze waren in ieder geval niet dom.

Ik vind het eerder dom en simplistisch van jou om te denken dat alleen domme meisjes te manipuleren zijn.
pi_198820208
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:57 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Jij bent dan ook gwn een ouwe sok
Het is geen leeftijds issue. Het is een cultuur issue. Jouw omgeving is er weinig goede opvoeding, en dat zie je dus ook in hoe je praat en hoe vuil die mannen kunnen zijn. Je zit in de verkeerde cultuur helaas.
pi_198820231
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:58 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Ja, sorry hoor. Ze waren in ieder geval niet dom.

Ik vind het eerder dom en simplistisch van jou om te denken dat alleen domme meisjes te manipuleren zijn.
Is goed mevrouw aanname. Succes in jouw bubbel.
pi_198820256
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:02 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Het is geen leeftijds issue. Het is een cultuur issue. Jouw omgeving is er weinig goede opvoeding, en dat zie je dus ook in hoe je praat en hoe vuil die mannen kunnen zijn. Je zit in de verkeerde cultuur helaas.
En met name doordat mensen als jij blijven generaliseren en mensen uitsluiten (omdat ik vibes zeg, wtf? En dat noem jij goede opvoeding ja?) die kloof bestaan tussen culturen, waardoor problemen in bepaalde culturen steeds erger worden en het neerkijkende gedrag van jouw cultuur ook steeds erger worden.

Probeer in plaats daarvan verbinding te creëren en ook eens open te staan voor nieuwe culturen. Ik doe niemand kwaad met het woord ‘vibes’.
pi_198820276
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:04 schreef Ynnad_Er het volgende:

[..]

Is goed mevrouw aanname. Succes in jouw bubbel.
Jouw eigen zul je bedoelen. Stop eens met projecteren.

Hoezo voelen al die maagdelijke nerdjes zich hier aangevallen naar aanleiding van mijn topic? Lol
pi_198820305
Je valt op dominante toxic mannen, maar je bent zelf een man (aan je profiel te zien) die voor kkhoer wordt uitgescholden door meer dan één man, hmmmmmmmmm, moeilijk moeilijk.
  vrijdag 2 april 2021 @ 15:10:41 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198820308
Ik zou niet voor een toxische man gaan. Snap ook niet wat daar aantrekkelijk aan is. Toxiciteit is geen teken van zelfvertrouwen.
Waarom kies je niet gewoon een stoere en knappe man met veel zelfvertrouwen, maar die wel grenzen kent in de omgang met vrouwen? Een brandweerman, vlieger, reddingswerker etc?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198820332
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:08 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Jouw eigen zul je bedoelen. Stop eens met projecteren.

Hoezo voelen al die maagdelijke nerdjes zich hier aangevallen naar aanleiding van mijn topic? Lol
Is goed mevrouw aanname. :') lol

Edit: Troll topic. TR gezet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gibson88 op 02-04-2021 15:13:15 (Trolltopic. ) ]
pi_198820344
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:06 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

En met name doordat mensen als jij blijven generaliseren en mensen uitsluiten (omdat ik vibes zeg, wtf? En dat noem jij goede opvoeding ja?) die kloof bestaan tussen culturen, waardoor problemen in bepaalde culturen steeds erger worden en het neerkijkende gedrag van jouw cultuur ook steeds erger worden.
Jij kraakt toch ook je eigen cultuur af in je OP? Er is toch een probleem met die mannen? Nu mag ik het niet benoemen ineens dat het aan slechte opvoeding ligt in bepaalde culturen? Gewoon de waarheid accepteren en benoemen, pas dan kom je vooruit. Als je dat weigert te doen ja dan blijf je in je culturele bubbel en maar vragen hoe al die problemen er toch komen....


quote:
Probeer in plaats daarvan verbinding te creëren en ook eens open te staan voor nieuwe culturen. Ik doe niemand kwaad met het woord ‘vibes’.
Nee, ik wil niks te maken hebben met andere culturen. Ik hou van mijn eigen cultuur en volk en levenswijze.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 2 april 2021 @ 15:15:53 #25
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198820370
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:08 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Jouw eigen zul je bedoelen. Stop eens met projecteren.

Hoezo voelen al die maagdelijke nerdjes zich hier aangevallen naar aanleiding van mijn topic? Lol
Wauw!! Wat treurig dit. Jij komt hier zelf met een verhaal en gaat nu anderen die hier op reageren afzeiken?
Geen woorden voor zo'n domme reactie.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 2 april 2021 @ 15:15:56 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198820372
Als jij zelf steeds 'toxic' mannen date, is er toch maar één idioot lijkt mij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198820467
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:28 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Het helpt ook niet mee dat ik ook een beetje toxic gedrag vertoon door codepedentie klachten. En kan je je smaak in mannen aanpassen? Als in dat je lievere en vooral emotioneel erg stabiele mannen aantrekkelijk gaat vinden?
Ja. Dat verandert als je zelf ook verandert.

Als je zelf toxisch gedrag vertoont kan je sowieso geen respectvolle relatie opbouwen, ongeacht met wie. Dus dit zal je blijven krijgen, los van het type man, als je niets aan jezelf verandert.

Een stabiele man vindt jou momenteel waarschijnlijk niet aantrekkelijk voor een serieuze relatie.

Het goede nieuws is dat er ook mensen zijn die veel meegemaakt hebben maar daarvan hersteld zijn en goede relaties kunnen aangaan.
What's the name of the game?
pi_198820506
...

[ Bericht 99% gewijzigd door PabstBlueRibbon op 02-04-2021 16:04:17 (Nav gedrag van TS op reacties niet belangrijk) ]
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 15:30:23 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_198820558
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:08 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Jouw eigen zul je bedoelen. Stop eens met projecteren.

Hoezo voelen al die maagdelijke nerdjes zich hier aangevallen naar aanleiding van mijn topic? Lol
Aha kijk. Je krijgt reacties die je niet zinnen en direct wordt je zelf toxic. En die reacties komen n.a.v. je eigen posts. Dat is niet zo heel handig van je, maar wel veelzeggend.

Ik stel voor dat je dat niet doet. Dat is namelijk... toxic... voor het voortbestaan van je topic.

Aan iedereen: inhoudelijk graag, niet op de man.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_198821149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:10 schreef LXIV het volgende:
Ik zou niet voor een toxische man gaan. Snap ook niet wat daar aantrekkelijk aan is. Toxiciteit is geen teken van zelfvertrouwen.
Waarom kies je niet gewoon een stoere en knappe man met veel zelfvertrouwen, maar die wel grenzen kent in de omgang met vrouwen? Een brandweerman, vlieger, reddingswerker etc?
Je kan jezelf toch niet zomaar dwingen om iets of iemand aanrekkelijk te vinden.. en toxische mannen zijn ook niet meteen te herkennen. Hoewel er vast wel een aantal kenmerken aan kleven.

Een brandweerman of reddingswerker vind ik trouwens vaak best wel lompe mannen. Daar val ik niet op..
pi_198821188
Soort zoekt soort, pot verwijt ketel etc etc
pi_198821209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:13 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Jij kraakt toch ook je eigen cultuur af in je OP? Er is toch een probleem met die mannen? Nu mag ik het niet benoemen ineens dat het aan slechte opvoeding ligt in bepaalde culturen? Gewoon de waarheid accepteren en benoemen, pas dan kom je vooruit. Als je dat weigert te doen ja dan blijf je in je culturele bubbel en maar vragen hoe al die problemen er toch komen....
[..]

Nee, ik wil niks te maken hebben met andere culturen. Ik hou van mijn eigen cultuur en volk en levenswijze.
Je mag het best benoemen, maar ik vind jouw instelling ook enorm dom en simplistisch. Lol. Ik ga dan liever met een slimme toxische man die niet neerkijkt op andere culturen, dan met jou.
pi_198821258
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Aha kijk. Je krijgt reacties die je niet zinnen en direct wordt je zelf toxic. En die reacties komen n.a.v. je eigen posts. Dat is niet zo heel handig van je, maar wel veelzeggend.

Ik stel voor dat je dat niet doet. Dat is namelijk... toxic... voor het voortbestaan van je topic.

Aan iedereen: inhoudelijk graag, niet op de man.
En op wat voor manier is je eigen post inhoudelijk?

En ik erger mij meer aan de hoeveelheid trollen hier en dat daar niks aan wordt gedaan. Ik ontvang prima kritiek van anderen mits zij serieus zijn en het beste met mij voorhebben. Ik ben ook toxic sowieso. Maar er is net zo goed een reden dat steeds meer mensen verdwijnen van fok, door al die hoeveelheid trollen hier.
pi_198821265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:26 schreef Rock92 het volgende:
Soort zoekt soort, pot verwijt ketel etc etc
Sowieso, maar geef dan tips om minder toxic te zijn?
pi_198821270
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:28 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Je mag het best benoemen, maar ik vind jouw instelling ook enorm dom en simplistisch. Lol. Ik ga dan liever met een slimme toxische man die niet neerkijkt op andere culturen, dan met jou.
Voor jou slim ja. Voor ons gewoon waardeloos vent. Ach ja, wat jij wil. Hou mij iedergeval ver weg van deze cultuur marxistische randstad straattuig cultuur
pi_198821276
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:15 schreef Molo het volgende:
Als jij zelf steeds 'toxic' mannen date, is er toch maar één idioot lijkt mij
Heb je mijn vragen wel gelezen? Wat moet ik hier dan mee aan en ik vraag dus concrete tips.
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:34:12 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198821282
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:28 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Je mag het best benoemen, maar ik vind jouw instelling ook enorm dom en simplistisch. Lol. Ik ga dan liever met een slimme toxische man die niet neerkijkt op andere culturen, dan met jou.
Blijf je toch lekker je toxische mannen daten. Jouw feestje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198821284
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:33 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Voor jou slim ja. Voor ons gewoon waardeloos vent. Ach ja, wat jij wil. Hou mij iedergeval ver weg van deze cultuur marxistische randstad straattuig cultuur
Ja Henk, wat de boer niet kent vreet die niet :)
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:34:59 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198821290
Is dit Medusa666?
The love you take is equal to the love you make.
pi_198821301
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Blijf je toch lekker je toxische mannen daten. Jouw feestje.
Dat wil ik toch niet. Ik vraag om concrete tips.
pi_198821307
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:34 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Ja Henk, wat de boer niet kent vreet die niet :)
1. Ben geen boer

2. We kennen je nu, en we vreten je alsnog niet

3. Waarom hebben marxisten altijd diversiteitsdwang?
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:40:00 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198821336
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:35 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Dat wil ik toch niet. Ik vraag om concrete tips.
Volgens mij wil je dat wel. Andere mannen vind je niks.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198821339
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:36 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Ben geen boer

2. We kennen je nu, en we vreten je alsnog niet

3. Waarom hebben marxisten altijd diversiteitsdwang?
Je was toch zo slim, dan ken je dit spreekwoord toch wel
pi_198821359
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:32 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Sowieso, maar geef dan tips om minder toxic te zijn?
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Misschien door gaan met zoeken tot je iemand vindt waar er geen gezeik mee is.
pi_198821372
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij wil je dat wel. Andere mannen vind je niks.
Er bestaan meer mannen dan brandweermannen en de mannen waarmee ik heb gedate. Of ben jij van mening dat je jezelf kan dwingen iemand aantrekkelijk te vinden
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:46:46 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198821408
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:42 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Er bestaan meer mannen dan brandweermannen en de mannen waarmee ik heb gedate. Of ben jij van mening dat je jezelf kan dwingen iemand aantrekkelijk te vinden
Ja, wat wil je nou horen, dame? Zoek de volgende keer een betere vent uit? Ga in therapie voor je vadercomplex?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:47:39 #47
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198821417
Als je eens je bek houdt en luistert naar wat de mensen hier te zeggen hebben zonder gelijk in tegenaanval te gaan dat je wellicht, heel wellicht, nog wat gaat bereiken en gelukkig zal worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198821454
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, wat wil je nou horen, dame? Zoek de volgende keer een betere vent uit? Ga in therapie voor je vadercomplex?
Ik wil horen wat jij ervan vindt en wat ik moet doen om het te verbeteren en in hoeverre je er zelf in herken. Ik zet geen tegenaanvallen, maar stel alleen vragen.

En ben alleen gemeen hier als ander gemeen is (wat betreft iemand anders die ging zeiken op cultuur oid)
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:52:35 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198821480
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:50 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Ik wil horen wat jij ervan vindt en wat ik moet doen om het te verbeteren en in hoeverre je er zelf in herken. Ik zet geen tegenaanvallen, maar stel alleen vragen.

En ben alleen gemeen hier als ander gemeen is (wat betreft iemand anders die ging zeiken op cultuur oid)
Dat waren al twee adviezen van mij in de post waar je op reageerde.

En nee, ik herken me hier totaal niet in.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:56:41 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198821539
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:23 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Je kan jezelf toch niet zomaar dwingen om iets of iemand aanrekkelijk te vinden.. en toxische mannen zijn ook niet meteen te herkennen. Hoewel er vast wel een aantal kenmerken aan kleven.

Een brandweerman of reddingswerker vind ik trouwens vaak best wel lompe mannen. Daar val ik niet op..
Nou, dan date je toch lekker een toxische man van hbo-niveau. Maar dan ook niet hier komen huilen als je geslagen, bedrogen of mishandeld wordt. Als dat jouw ding is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198821570
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je eens je bek houdt en luistert naar wat de mensen hier te zeggen hebben zonder gelijk in tegenaanval te gaan dat je wellicht, heel wellicht, nog wat gaat bereiken en gelukkig zal worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer wel de serieuze reacties eruit te filteren. Er zit ook wat in dat het aan mij ligt. Maar dan denk ik gelijk aan tips en ervaringen omtrent dit onderwerp.
pi_198822148
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:10 schreef LXIV het volgende:
Ik zou niet voor een toxische man gaan. Snap ook niet wat daar aantrekkelijk aan is. Toxiciteit is geen teken van zelfvertrouwen.
Waarom kies je niet gewoon een stoere en knappe man met veel zelfvertrouwen, maar die wel grenzen kent in de omgang met vrouwen? Een brandweerman, vlieger, reddingswerker etc?
Lijkt me ook. Dat TS niet op van die slappe Amsterdamse groene thee drinkers valt snap ik wel, maar wat ze beschrijft is wel het andere uiterste :')
  vrijdag 2 april 2021 @ 17:53:24 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198822227
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Lijkt me ook. Dat TS niet op van die slappe Amsterdamse groene thee drinkers valt snap ik wel, maar wat ze beschrijft is wel het andere uiterste :')
Het zou ook kunnen dat ze allemaal prima mannen getroffen heeft, maar dat het toxische in haarzelf zat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198822235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen dat ze allemaal prima mannen getroffen heeft, maar dat het toxische in haarzelf zat.
Het is wel de enige constante in het verhaal idd.
pi_198823210
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:32 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
En op wat voor manier is je eigen post inhoudelijk?

En ik erger mij meer aan de hoeveelheid trollen hier en dat daar niks aan wordt gedaan. Ik ontvang prima kritiek van anderen mits zij serieus zijn en het beste met mij voorhebben. Ik ben ook toxic sowieso. Maar er is net zo goed een reden dat steeds meer mensen verdwijnen van fok, door al die hoeveelheid trollen hier.
Rustig maar, ik snap denk ik wel een beetje je gevoel. Je komt echter zelf ook wel een beetje over als een troll door je profiel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:28 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

Ik kan er niet tegen als relaties steeds niet werken en wil gewoon een langdurige liefdevolle en tegelijkertijd spannende (in bed) relatie. Het is telkens een behoorlijke kutgevoel als het niet werkt. Ik ben wel van plan om eerst aan mijzelf goed te werken. Maar bestaat het een of het ander? Of kan een man daadwerkelijk spannend zijn, zonder meteen ‘giftig’ gedrag te vertonen? Het helpt ook niet mee dat ik ook een beetje toxic gedrag vertoon door codepedentie klachten. En kan je je smaak in mannen aanpassen? Als in dat je lievere en vooral emotioneel erg stabiele mannen aantrekkelijk gaat vinden? Ik vind mannen die veel hebben meegemaakt ook aantrekkelijker en heb ik meer chemie mee, doordat ik mij in hen kan verplaatsen met mijn eigen verleden. Mannen die lief en normaal/ heel burgerlijk zijn heb ik nooit echte chemie mee.

Ik weet dat ik deze vragen ook kan stellen aan hulpverlener. Maar toch ben ik benieuwd naar jullie visie hierop, omdat ik vaker ook goed advies hier heb gehaald. En niet altijd politieke correcte antwoorden krijg in tegenstelling tot hulpverleners.
Ik herken dit deels heel erg. Ik heb niet dat ik van dominante en gevaarlijke mannen houd. Dat is wel heftig, wat trekt jou zo aan in het dominante? Alleen de onvoorspelbaarheid of dat het niet saai is? Voel je je niet gekwetst en kwaad dat hij je niet genoeg respecteert dan? Wel goed dat je er een punt achter zette toen je ex een ander mishandelde, dat gaat idd te ver. En denk je zelf dat er nog iets is tussen een man die echt voor jou ook gevaarlijk kan worden of een lompe brandweerman? Wat vind je precies lomp daar aan? Het gedrag, dat hij niet romantisch genoeg is ofzo? Of dat hij altijd standby moet zijn en de relatie er onder lijdt? Misschien een rare vraag, maar heb jij een hekel aan veel mensen gekregen door je verleden? Want het voornaamste verschil tussen jouw droom man en die brandweerman lijkt zoals ik het zie dat die brandweerman zijn best doet om veel voor anderen te betekenen en jouw ex eigenlijk een egoist wiens persoonlijkheid zo erg is aangetast dat hij mensen vooral het leven zuur maakt, maar zichzelf misschien ook.

Dat dominante en aggressieve vind ik niet per se aantrekkelijk maar mijn ideale man zou vroeger wel een zwaar depressieve figuur zijn geweest met een triest verleden, want tja romantisch he, en hij mocht idd qua uitstraling absoluut niet te lomp zijn. Ik ben zelf immers ook niet de makkelijkste en zit vreemd in elkaar, normale mannen snappen dat niet. Kunnen zij ook niets aan doen maar het feit dat ze mij willen dwingen om te zijn zoals zij dat willen en dan verwachten dat ik verliefd op ze word is nu eenmaal de doodssteek voor de relatie potentie voor mij.

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:23 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Je kan jezelf toch niet zomaar dwingen om iets of iemand aanrekkelijk te vinden.. en toxische mannen zijn ook niet meteen te herkennen. Hoewel er vast wel een aantal kenmerken aan kleven.

Een brandweerman of reddingswerker vind ik trouwens vaak best wel lompe mannen. Daar val ik niet op..
Dit. Ik snap niet hoe mensen kunnen zeggen “kies gewoon een ander soort man uit”. Dat is hetzelfde als dat je tegen een man zou zeggen “kies gewoon een vrouw uit die alleen maar wil chatten en nooit jou fysiek ontmoeten” Of tegen een vrouw die hierover begint die hetero is “kies gewoon een vrouw uit”. Voor mij ging het even diep als zoiets of een geaardheid. Ik verzon (ik had op gegeven moment alleen nog maar imaginiaire geliefden) een redelijk normale man, maar het lukte mijn tweede persoonlijkheid niet om de relatie tot een succes te maken helaas.
Ik heb mezelf vaak genoeg verweten waarom ik zo oppervlakkig ben dat ik hier zoveel waarde aan hecht en verder zo’n rigide plaatje in mijn hoofd had (waarbij zelfs de naam exact overeen moest komen), om telkens tot de conclusie te komen dat iedereen wel bepaalde voorkeuren heeft waar geen compromis over mogelijk is en het voor mij echt dat of niets is. Een relatie met een man waar ik geen aantrekkingskracht tot voel vind ik eerder een kwelling, hoe mooi zijn persoonlijkheid ook is. Dat is kut, maar zo is het nu eenmaal. Ik denk dat je moet accepteren dat het vinden van een relatie die je echt wil voor jou (op dit moment) onbereikbaar is. Voor ons is de liefde gewoon niet weggelegd. Dat accepteren is ontzettend moeilijk maar iig nog net iets beter dan gedwongen een relatie moeten hebben met een man die je niet kan geven waar hij eigenlijk in een relatie recht op heeft, alleen maar omdat hij te saai/normaal is. Hoewel mannen vaak doen alsof het niet zo is, denk ik dat ze het diep in hun hart ermee eens zijn dat geen relatie nog beter is dan een relatie die maar van 1 kant kan komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 02-04-2021 21:09:37 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_198826791
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Rustig maar, ik snap denk ik wel een beetje je gevoel. Je komt echter zelf ook wel een beetje over als een troll door je profiel.
[..]

Ik herken dit deels heel erg. Ik heb niet dat ik van dominante en gevaarlijke mannen houd. Dat is wel heftig, wat trekt jou zo aan in het dominante? Alleen de onvoorspelbaarheid of dat het niet saai is? Voel je je niet gekwetst en kwaad dat hij je niet genoeg respecteert dan? Wel goed dat je er een punt achter zette toen je ex een ander mishandelde, dat gaat idd te ver. En denk je zelf dat er nog iets is tussen een man die echt voor jou ook gevaarlijk kan worden of een lompe brandweerman? Wat vind je precies lomp daar aan? Het gedrag, dat hij niet romantisch genoeg is ofzo? Of dat hij altijd standby moet zijn en de relatie er onder lijdt? Misschien een rare vraag, maar heb jij een hekel aan veel mensen gekregen door je verleden? Want het voornaamste verschil tussen jouw droom man en die brandweerman lijkt zoals ik het zie dat die brandweerman zijn best doet om veel voor anderen te betekenen en jouw ex eigenlijk een egoist wiens persoonlijkheid zo erg is aangetast dat hij mensen vooral het leven zuur maakt, maar zichzelf misschien ook.

Dat dominante en aggressieve vind ik niet per se aantrekkelijk maar mijn ideale man zou vroeger wel een zwaar depressieve figuur zijn geweest met een triest verleden, want tja romantisch he, en hij mocht idd qua uitstraling absoluut niet te lomp zijn. Ik ben zelf immers ook niet de makkelijkste en zit vreemd in elkaar, normale mannen snappen dat niet. Kunnen zij ook niets aan doen maar het feit dat ze mij willen dwingen om te zijn zoals zij dat willen en dan verwachten dat ik verliefd op ze word is nu eenmaal de doodssteek voor de relatie potentie voor mij.
[..]

Dit. Ik snap niet hoe mensen kunnen zeggen “kies gewoon een ander soort man uit”. Dat is hetzelfde als dat je tegen een man zou zeggen “kies gewoon een vrouw uit die alleen maar wil chatten en nooit jou fysiek ontmoeten” Of tegen een vrouw die hierover begint die hetero is “kies gewoon een vrouw uit”. Voor mij ging het even diep als zoiets of een geaardheid. Ik verzon (ik had op gegeven moment alleen nog maar imaginiaire geliefden) een redelijk normale man, maar het lukte mijn tweede persoonlijkheid niet om de relatie tot een succes te maken helaas.
Ik heb mezelf vaak genoeg verweten waarom ik zo oppervlakkig ben dat ik hier zoveel waarde aan hecht en verder zo’n rigide plaatje in mijn hoofd had (waarbij zelfs de naam exact overeen moest komen), om telkens tot de conclusie te komen dat iedereen wel bepaalde voorkeuren heeft waar geen compromis over mogelijk is en het voor mij echt dat of niets is. Een relatie met een man waar ik geen aantrekkingskracht tot voel vind ik eerder een kwelling, hoe mooi zijn persoonlijkheid ook is. Dat is kut, maar zo is het nu eenmaal. Ik denk dat je moet accepteren dat het vinden van een relatie die je echt wil voor jou (op dit moment) onbereikbaar is. Voor ons is de liefde gewoon niet weggelegd. Dat accepteren is ontzettend moeilijk maar iig nog net iets beter dan gedwongen een relatie moeten hebben met een man die je niet kan geven waar hij eigenlijk in een relatie recht op heeft, alleen maar omdat hij te saai/normaal is. Hoewel mannen vaak doen alsof het niet zo is, denk ik dat ze het diep in hun hart ermee eens zijn dat geen relatie nog beter is dan een relatie die maar van 1 kant kan komen.
Misschien heb je wel gelijk wat betreft dat de liefde voor ons niet makkelijk is weggelegd. Ik lees een soort van tussen de regels door dat jij ook heel kritisch bent soort van? En dat je nooit echt tevreden bent met iemand? Dat heb ik ook inderdaad.

En die onvoorspelbaarheid vind ik inderdaad.. het idee dat iemand boos op mij wordt en gewoon over mijn grens gaat vind ik helaas aantrekkelijk. In dominantie trekt het mij aan, omdat ik dan het idee heb dat hij echt een ‘man’ is. Ik ben voornamelijk wel dol op liefdevol dominant. En dat is bijvoorbeeld als een man mij bij mijn kin of keel pakt en mij zoent. Of gewoon mij behandelt als zijn bezit, maar op een respectvolle manier. Die grens tussen wat nog nét kan, vind ik heel aantrekkelijk.

Een brandweerman, kan ik misschien ook wel leuk vinden zeg ik eerlijk (aangezien niet iedere brandweerman hetzelfde is) maar
Dat ‘lompe’ is inderdaad niet echt romantisch. Met lompere mannen of ‘nuchtere’ mannen voel ik mij minder verbonden daardoor. Terwijl mannen met een flink temperament, heb ik het idee dat ik daadwerkelijk er toe doe voor hen. Daarom vind ik jaloezie van een man ook heel leuk eigenlijk :’) Ze kopen geen cadeautjes ofzo om het romantisch te maken. Maar hun hele aanwezigheid is romantischer als je begrijpt wat ik bedoel.

Voor mij is agressie van een man richting mij ook inderdaad een teken dat ik het uit moet maken en dat heb ik gedaan. Omdat ik mij wel veilig moet voelen tenminste bij iemand. Heel lang geleden heb ik wel een gevaarlijke kortdurende relatie gehad die ik trouwens ook toen uitmaakte, maar ik had het nog best ver laten komen eigenlijk. Ik vind ‘omdat het fout is’ juist heel aantrekkelijk. Ik merk het ook met porno. Juist porno wat eigenlijk best wel fout is en niet kan vind ik leuk en de rest van de meeste porno vind ik saai.

Mijn exen zeiden wel tegen mij ‘het lijkt alsof je nooit tevreden bent ofzo’ Hoewel bij mijn laatste ex ik eerder het idee had dat hij nooit tevreden was met mij :’)
pi_198827176
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:44 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Oh nee absoluut niet... mijn crushes waren en zijn juist slim.
Mijn ex was HBO logistiek afgestudeert, maar is nog slimmer eigenlijk.

En iemand van mijn verleden had dezelfde vibes als hem qua mysterieus gedrag en charisma. Hij zat op de havo.
Slim associëren met havo en hbo logistiek :')
pi_198827272
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:23 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Je kan jezelf toch niet zomaar dwingen om iets of iemand aanrekkelijk te vinden.. en toxische mannen zijn ook niet meteen te herkennen. Hoewel er vast wel een aantal kenmerken aan kleven.

Een brandweerman of reddingswerker vind ik trouwens vaak best wel lompe mannen. Daar val ik niet op..
Wat zeur je dan als je niet kunt veranderen wat je aantrekkelijk vindt? Wat heeft dit topic dan voor nut, oftewel wat wil je van ons? Lekker gif blijven slikken.
pi_198827410
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 23:09 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Slim associëren met havo en hbo logistiek :')
Je bent dan iig niet zodanig dom als je die opleiding hebt afgerond.
pi_198827446
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 23:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wat zeur je dan als je niet kunt veranderen wat je aantrekkelijk vindt? Wat heeft dit topic dan voor nut, oftewel wat wil je van ons? Lekker gif blijven slikken.
Jij mag je eigen zaad slikken Cock. Laat mij lekker m’n vragen stellen :)
pi_198827526
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:52 schreef maily het volgende:

[..]

Wtf .... :'(
Hier is het probleem begonnen
pi_198827538
TS bedoel je dat je op niet westerse mannen valt of heeft dat er niets mee van doen?

Maar op je vraag. Ik denk niet dat het verandert en je zal nooit tevreden zijn met een brave accountant.
Leef gewoon je leven en wil je een crimineel neem dan de beste crimineel die er is (bij wijze van spreke dan hè)
Vakman pur sang
pi_198827797
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 23:26 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Jij mag je eigen zaad slikken Cock. Laat mij lekker m’n vragen stellen :)
Wat zeg je tegen iemand die klaagt over zijn of haar overgewicht en graag wil afvallen, maar zich elke dag volpropt met gebak, chips, frituur, snoep en niet tot amper sport of beweegt?
pi_198827880
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:
TS bedoel je dat je op niet westerse mannen valt of heeft dat er niets mee van doen?

Maar op je vraag. Ik denk niet dat het verandert en je zal nooit tevreden zijn met een brave accountant.
Leef gewoon je leven en wil je een crimineel neem dan de beste crimineel die er is (bij wijze van spreke dan hè)
Ik val juist op Westerse mannen of halfbloedjes. Maar ik val wel eerder op donker haar en donkere/ groene ogen.

Nu ik erover nadenk zal mijn smaak nooit aanpassen inderdaad wat dat betreft. Wel moet ik nog goed aan mijn eigen houding werken (n.a.v. aantal reacties hier) want ik ben nog wel kinderachtig soms en te jaloers. Vind bijvoorbeeld het niet fijn als een man complimenten maakt in mijn bijzijn over het uiterlijk van een andere vrouw (van TV zelfs :+ ) . En een man die toxic is heeft ook wel dezelfde instelling als ik wat dat betreft :’) Of is dit niet zo gek?
  zaterdag 3 april 2021 @ 00:28:08 #65
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198828300
Wat vrouwen in een man zoeken lijkt een beetje op wat je in een waakhond zoekt. Je wil dat ie groot en sterk is en dat hij andere honden/mannen aankan. Echter als hij (man of hond) te sterk en te agressief is, loop je ook zelf gevaar.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 3 april 2021 @ 01:48:28 #66
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198828948
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:28 schreef Puntenjager het volgende:
Wat vrouwen in een man zoeken lijkt een beetje op wat je in een waakhond zoekt. Je wil dat ie groot en sterk is en dat hij andere honden/mannen aankan. Echter als hij (man of hond) te sterk en te agressief is, loop je ook zelf gevaar.
Wat?? :D _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 3 april 2021 @ 01:50:07 #67
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198828951
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 april 2021 01:48 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Wat?? :D _O-
Ja, ik snap jullie ook niet :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 3 april 2021 @ 01:52:21 #68
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198828959
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 april 2021 01:50 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ja, ik snap jullie ook niet :P
Zo moeilijk zijn 'we' niet toch? :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 3 april 2021 @ 02:05:18 #69
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198829005
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 april 2021 01:52 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Zo moeilijk zijn 'we' niet toch? :+
Moeilijk niet. Wel ietwat tegenstrijdig soms :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 3 april 2021 @ 03:13:15 #70
451005 Grems
Clown World
pi_198829102
Deze voorkeuren veranderen in de regel slechts op twee manieren, door het opdrogen van eierstokken of een ernstig genoeg incident.
pi_198830017
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:28 schreef Puntenjager het volgende:
Wat vrouwen in een man zoeken lijkt een beetje op wat je in een waakhond zoekt. Je wil dat ie groot en sterk is en dat hij andere honden/mannen aankan. Echter als hij (man of hond) te sterk en te agressief is, loop je ook zelf gevaar.
Hier zit wel wat in. Ik vind t niet erg als mijn man gevaarlijk is naar anderen zolang die maar niet zo is tegen mij :+ In hoeverre is het alleen realistisch dat je dit vindt?
pi_198830024
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 03:13 schreef Grems het volgende:
Deze voorkeuren veranderen in de regel slechts op twee manieren, door het opdrogen van eierstokken of een ernstig genoeg incident.
Mijn eierstokken gaan nooit opdrogen denk ik. Ook niet als ik 60 ben
pi_198830119
Interessant topic die ik met interesse lees! Toxic... aantrekkelijk en afstotend tegelijkertijd!

Herkenbaar uit ervaringen met mensen om mij heen... al heb ik geen echte antwoorden op je vragen / gedachten.

Verder denk ik dat de juiste liefdevolle dominante man zeker bestaat, maar daarvoor zullen heel veel slechten eerst de revu (moeten) passeren! ;-)
Just say hi!
pi_198830205
Heel veel vrouwen hebben dit.
Het is slechts oerinstinct, de man moet fysiek kunnen beschermen.
Maar niet alleen beschermen ook een hoge status in een groep kunnen aannemen en daardoor de vrouw meeneemt naar een hoger level, of het level wat haar toebehoort.
Dat kan via een zakenman of een crimineel, of gewoon iemand die iedereen in zijn omgeving in elkaar batst.
Maar die laatste houdt het niet lang vol.
Vakman pur sang
pi_198833236
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:15 schreef Chandler het volgende:
Interessant topic die ik met interesse lees! Toxic... aantrekkelijk en afstotend tegelijkertijd!

Herkenbaar uit ervaringen met mensen om mij heen... al heb ik geen echte antwoorden op je vragen / gedachten.

Verder denk ik dat de juiste liefdevolle dominante man zeker bestaat, maar daarvoor zullen heel veel slechten eerst de revu (moeten) passeren! ;-)
Ja ze moeten bestaan. Tot die tijd moet ik maar aan mezelf werken en blijven manifesteren voor zo’n man geloof ik
pi_198833302
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198833377
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:06 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Hier zit wel wat in. Ik vind t niet erg als mijn man gevaarlijk is naar anderen zolang die maar niet zo is tegen mij :+ In hoeverre is het alleen realistisch dat je dit vindt?
Veel mensen hebben niet echt een tegenstrijdige persoonlijkheid. Als het in je karakter ligt om redelijke opvliegerig, controlerend of dominant te zijn, dan ben je dit zowel naar de buitenwereld als naar de persoon waarmee je in een relatie zit. Er zullen heus wel uitzonderingen op de regel zijn, maar het is beter om vanaf het begin aan te nemen dat de controlerende man waar je mee samenbent dit gedrag ook richting jou op de lange termijn zal gaan tonen.
pi_198833390
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Heel veel vrouwen hebben dit.
Het is slechts oerinstinct, de man moet fysiek kunnen beschermen.
Maar niet alleen beschermen ook een hoge status in een groep kunnen aannemen en daardoor de vrouw meeneemt naar een hoger level, of het level wat haar toebehoort.
Dat kan via een zakenman of een crimineel, of gewoon iemand die iedereen in zijn omgeving in elkaar batst.
Maar die laatste houdt het niet lang vol.
Vreselijk maar ik denk dat dit voor mij wel zo is of zo is geweest.
pi_198833402
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:06 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Hier zit wel wat in. Ik vind t niet erg als mijn man gevaarlijk is naar anderen zolang die maar niet zo is tegen mij :+ In hoeverre is het alleen realistisch dat je dit vindt?
Walgelijke ethiek heb jij.
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:41:58 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198833433
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:07 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Mijn eierstokken gaan nooit opdrogen denk ik. Ook niet als ik 60 ben
Die biologieles heb je gemist?
The love you take is equal to the love you make.
pi_198833452
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Heel veel vrouwen hebben dit.
Het is slechts oerinstinct, de man moet fysiek kunnen beschermen.
Maar niet alleen beschermen ook een hoge status in een groep kunnen aannemen en daardoor de vrouw meeneemt naar een hoger level, of het level wat haar toebehoort.
Dat kan via een zakenman of een crimineel, of gewoon iemand die iedereen in zijn omgeving in elkaar batst.
Maar die laatste houdt het niet lang vol.
Het is echter grappig dat tuig je naar een lager niveau brengt en de kans op gevaar alleen maar vergroot. In huidige tijden betreft het geen simpele 1+1=2 "formule" meer. De wereld is veel complexer dan dat.
pi_198833859
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:42 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het is echter grappig dat tuig je naar een lager niveau brengt en de kans op gevaar alleen maar vergroot. In huidige tijden betreft het geen simpele 1+1=2 "formule" meer. De wereld is veel complexer dan dat.
True maar dit gedrag is niet gekoppeld aan intelligentieniveau of werkniveau of zo, dus zo iemand kan je wel een soort van status geven. Ik heb het idee dat mensen bij dit soort gedrag denken aan mensen die meedoen aan temptation Island of zo, maar veel mannen zijn toxic en dat is in alle lagen.
pi_198834735
Wat een ongelofelijk nare uitstraling heeft TS.

Echt beter is dit een trol.
pi_198834900
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:38 schreef soeverein het volgende:
Echt beter is dit een trol.
Ik hoop het voor haar. Of ze zit nu in een manie of een andere geestelijke toestand dat ze niet helder kan denken.

In ieder geval op deze manier gaat ze nooit een stabiele relatie hebben.
pi_198834986
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Heel veel vrouwen hebben dit.
Het is slechts oerinstinct, de man moet fysiek kunnen beschermen.
Maar niet alleen beschermen ook een hoge status in een groep kunnen aannemen en daardoor de vrouw meeneemt naar een hoger level, of het level wat haar toebehoort.
Dat kan via een zakenman of een crimineel, of gewoon iemand die iedereen in zijn omgeving in elkaar batst.
Maar die laatste houdt het niet lang vol.
Dit klinkt gewoon als iets uit een romantisch boek. In het echte leven gaat het meestal simpeler. Dat heel veel vrouwen zou ik terug brengen naar sommige vrouwen. :P
pi_198835082
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:38 schreef soeverein het volgende:
Wat een ongelofelijk nare uitstraling heeft TS.

Echt beter is dit een trol.
Wat vind je zo naar aan mij? Omdat ik burgerlijke nerdjes hiermee kwets?

[ Bericht 4% gewijzigd door Anoniem_anoniem op 03-04-2021 16:15:51 ]
  zaterdag 3 april 2021 @ 16:09:42 #87
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198835088
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:00 schreef Amee het volgende:

[..]

Dit klinkt gewoon als iets uit een romantisch boek. In het echte leven gaat het meestal simpeler. Dat heel veel vrouwen zou ik terug brengen naar sommige vrouwen. :P
Ik zou het uit willen breiden naar alle vrouwen :P

Okay, irl is het meestal niet zo extreem als Lospedrosa beschrijft, maar ik denk dat het wel degelijk een universeel mechanisme is. Een bepaalde mate van 'kracht' en dominantie is datgene wat vrouwen aantrekkelijk vinden in een man. Alle vrouwen. Net zoals alle mannen vrouwelijke vormen aantrekkelijk vinden (zo niet, dan zijn ze homo).

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 03-04-2021 17:19:41 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198835107
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik hoop het voor haar. Of ze zit nu in een manie of een andere geestelijke toestand dat ze niet helder kan denken.

In ieder geval op deze manier gaat ze nooit een stabiele relatie hebben.
Beargumenteer op zijn minst deze uitspraken.
pi_198835141
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:29 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel herkenbaar en bedankt voor dat je je zo open stelt. Door jou heb ik ook hoop gekregen, dat er wel degelijk zulke mannen bestaan.

Maar je begrijpt dus nog steeds niet hoe en waarom je tot die mannen aangetrokken was? En had je toevallig ook een slechte relatie met je vader?
pi_198835148
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:09 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik zou het uit willen breiden naar alle vrouwen :P

Okay, irl is het meestal niet zo extreem als Lospedrosa beschrijft, maar ik denk dat het wel degelijk een universeel mechanisme is. Een bepaalde mate van 'kracht' en dominantie is datgene wat vrouwen aantrekkelijk vinden in een man. Alle vrouwen. Net zoals alle mannen vrouwen vormen aantrekkelijk vinden (zo niet, dan zijn ze homo).
Alle is veel!
Dan denk ik aan de vrij bazige vrouwen die hun man liever onder hun duim hebben en die ook de mannen kiezen die geen of bijna geen kracht of dominantie in zich hebben.
  zaterdag 3 april 2021 @ 16:25:16 #91
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198835233
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:52 schreef maily het volgende:

[..]

Wtf .... :'(
Tja, lil'kleine omgeving.
Praat over de hel en je komt er.
  zaterdag 3 april 2021 @ 16:29:16 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198835272
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:09 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Wat vind je zo naar aan mij? Omdat ik burgerlijke nerdjes hiermee kwets?
ook bij mij gaan alle stoplichten op rood als ik je posts lees.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198835582
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 14:18 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

True maar dit gedrag is niet gekoppeld aan intelligentieniveau of werkniveau of zo, dus zo iemand kan je wel een soort van status geven. Ik heb het idee dat mensen bij dit soort gedrag denken aan mensen die meedoen aan temptation Island of zo, maar veel mannen zijn toxic en dat is in alle lagen.
Veel vrouwen zijn ook toxic, weliswaar uit dat zich wat anders, maar het komt op hetzelfde neer.
  zaterdag 3 april 2021 @ 16:56:32 #94
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_198835597
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:09 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Wat vind je zo naar aan mij? Omdat ik burgerlijke nerdjes hiermee kwets?
Liever burgerlijk dan dat je vader je voor kkhoer uitmaakt.

The tok is strong in this one.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_198835647
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:12 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Beargumenteer op zijn minst deze uitspraken.
Het komt overeen met mensen die zichzelf snijden/pijnigen. Die krijgen ook een rush van de pijn en tegelijkertijd ligt er een traumatisch ervaring aan ten gronde.
pi_198835708
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:09 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik zou het uit willen breiden naar alle vrouwen :P

Okay, irl is het meestal niet zo extreem als Lospedrosa beschrijft, maar ik denk dat het wel degelijk een universeel mechanisme is. Een bepaalde mate van 'kracht' en dominantie is datgene wat vrouwen aantrekkelijk vinden in een man. Alle vrouwen. Net zoals alle mannen vrouwen vormen aantrekkelijk vinden (zo niet, dan zijn ze homo).
Alleen niet iedereen verstaat onder dominantie datgene wat TS beschrijft. Wat TS beschrijft als dominantie, zie ik als keiharde onzekerheid. Een fragiele identiteit en zelfbeeld.

TS heeft ook een fragiel zelfbeeld en is in haar zelfbeeld meer dan (zelfverzekerde) anderen afhankelijk van een controlerende man.
  zaterdag 3 april 2021 @ 17:09:00 #97
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_198835741
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:56 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

The tok is strong in this one.
When you walk the walk you gotta talk the tok!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_198835963
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:15 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Heel herkenbaar en bedankt voor dat je je zo open stelt. Door jou heb ik ook hoop gekregen, dat er wel degelijk zulke mannen bestaan.

Maar je begrijpt dus nog steeds niet hoe en waarom je tot die mannen aangetrokken was? En had je toevallig ook een slechte relatie met je vader?
Ik heb dus inderdaad echt geen idee waarom ik het had en waarom het zo lang heeft geduurd ook.. Misschien is het vanwege de spanning? Ik heb wel goede band met mijn vader, hij is ook geen vervelende of nare man, maar juist lief :P.
pi_198836073
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Alleen niet iedereen verstaat onder dominantie datgene wat TS beschrijft. Wat TS beschrijft als dominantie, zie ik als keiharde onzekerheid. Een fragiele identiteit en zelfbeeld.

TS heeft ook een fragiel zelfbeeld en is in haar zelfbeeld meer dan (zelfverzekerde) anderen afhankelijk van een controlerende man.
Dat hoeft niet zo te zijn, sommige mannen zijn zeer toxic, ook in hun denkwijze over vrouwen. En onzeker zijn kan ook naast dominantie.
  zaterdag 3 april 2021 @ 17:40:39 #100
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198836178
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:38 schreef soeverein het volgende:
Wat een ongelofelijk nare uitstraling heeft TS.

Echt beter is dit een trol.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198836194
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

ook bij mij gaan alle stoplichten op rood als ik je posts lees.
Zonder argumentatie, zijn deze opmerkingen niets waard en voor 99% hoogstwaarschijnlijk projecties. Leg gewoon uit waarom je mij naar vindt.
pi_198836208
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:32 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Dat hoeft niet zo te zijn, sommige mannen zijn zeer toxic, ook in hun denkwijze over vrouwen. En onzeker zijn kan ook naast dominantie.
Of de onzekerheid uit zich in "dominant" gedrag, ofwel stoerdoenerij. Persoonlijk vind ik dat dominantie = leider/leiding nemen
pi_198836229
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Alleen niet iedereen verstaat onder dominantie datgene wat TS beschrijft. Wat TS beschrijft als dominantie, zie ik als keiharde onzekerheid. Een fragiele identiteit en zelfbeeld.

TS heeft ook een fragiel zelfbeeld en is in haar zelfbeeld meer dan (zelfverzekerde) anderen afhankelijk van een controlerende man.
Dit klopt wel wat je zegt. Mijn exen waren inderdaad extreem onzeker en wisselden dat af met extreme arrogantie. Dat zie ik inderdaad als extreem dominant (maar niet als iets positiefs)
Ik heb inmiddels wel meer zelfbeeld opgebouwd door wat jaren heen. Maar ben er zeker nog niet helemaal.. maar het is wel een grote stap voor mij geweest dat ik het met iemand die mij emotioneel manipuleerde heb uitgemaakt richting zelfrespect. In eerdere relaties had ik meer last van verlatingsangst.
pi_198836249
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:41 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Zonder argumentatie, zijn deze opmerkingen niets waard en voor 99% hoogstwaarschijnlijk projecties. Leg gewoon uit waarom je mij naar vindt.
Hoogstwaarschijnlijk gewoon hoe je reageert op mensen, je denkwijze over bepaalde dingen en vooral je uitstraling. Hoewel achter een scherm voel je gewoon de groene rook van gif dat in dit toxicce topic hangt
pi_198836273
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:56 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Liever burgerlijk dan dat je vader je voor kkhoer uitmaakt.

The tok is strong in this one.
Ik zou nooit met zulke types willen eindigen, anders had ik het ook niet uitgemaakt. Net als een eerdere destructieve relatie die ik ook had uitgemaakt met iemand die 13 jaar ouder was :’)

Maar ik blijf dan liever alleen dan met iemand waarmee ik geen aantrekkingskracht heb of die emotioneel zeer onstabiel is.. en waarbij ik me niet veilig voel.
pi_198836306
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:42 schreef Amee het volgende:

[..]

Of de onzekerheid uit zich in "dominant" gedrag, ofwel stoerdoenerij. Persoonlijk vind ik dat dominantie = leider/leiding nemen
Ja zeker, de conclusie is in ieder geval dat het geen gezonde relaties zijn. 😕 Dat is jammer, want een relatie waarin veiligheid en geborgenheid is, is dan wel weer waar iedereen genoegen mee zou moeten nemen vind ik.
  zaterdag 3 april 2021 @ 17:52:04 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198836322
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:41 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Zonder argumentatie, zijn deze opmerkingen niets waard en voor 99% hoogstwaarschijnlijk projecties. Leg gewoon uit waarom je mij naar vindt.
Het is je toon en de geschiedenis met mannen die je zelf beschrijft. Ik zeg dat bij mij de stoplichten op rood gaan. Daarmee bedoel ik dat als ik een vrouw zoals jij IRL zou tegenkomen, ik er nooit ‘verder’ mee zou gaan. Hoe mooi je misschien ook bent.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198836362
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:46 schreef Amee het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk gewoon hoe je reageert op mensen, je denkwijze over bepaalde dingen en vooral je uitstraling. Hoewel achter een scherm voel je gewoon de groene rook van gif dat in dit toxicce topic hangt
Ik heb wel een afkeer aan bepaalde mensen hier die zelf altijd negatief op andere mensen reageren en dit forum gebruiken als een afvoerputje voor hun eigen onzekerheden. En zodanig verzuurd zijn of hier alleen maar komen om te trollen om beter over zichzelf te voelen. Mede door dit soort mensen zijn veel (gevoelige en juist aardige/ serieuze ) mensen ook weg van Fok. En ken ik zelf iemand die zelfmoord heeft gepleegd die op Fok zat en hier continu voor niets (voor haar zogenaamde snowflake gedrag) werd gehaat. Ik ben sinds heel lange tijd hier weer actief.

Daar reageer ik inderdaad op. Op de rest die op een normale manier mij aanspreekt, kritiek geeft etc heb ik niets op tegen. Ook al is het niet altijd leuk om te horen.

En welke denkwijze van mij bevalt je niet?
  zaterdag 3 april 2021 @ 17:56:05 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198836376
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:16 schreef Amee het volgende:

[..]

Alle is veel!
Dan denk ik aan de vrij bazige vrouwen die hun man liever onder hun duim hebben en die ook de mannen kiezen die geen of bijna geen kracht of dominantie in zich hebben.
Er zijn ook veel vrouwen die bazig en verzorgend combineren. Die niet vals zijn, maar hun mannen wel betuttelen. Eerlijk gezegd vind ik zo’n vrouw wel wat hebben. Je hoeft zelf niet te veel verantwoordelijkheid te nemen of na te denken. En je krijgt wat je nodig hebt. Gewoon lekker dom volgen en iedere vrijdagavond dat poesje likken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198836383
Heeft niemand door dit een clowntje is van naardegallenmiezen? Dit lijkt toch precies op haar. :’)
Nee.
pi_198836450
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn ook veel vrouwen die bazig en verzorgend combineren. Die niet vals zijn, maar hun mannen wel betuttelen. Eerlijk gezegd vind ik zo’n vrouw wel wat hebben. Je hoeft zelf niet te veel verantwoordelijkheid te nemen of na te denken. En je krijgt wat je nodig hebt. Gewoon lekker dom volgen en iedere vrijdagavond dat poesje likken.
Zo was ik ook met mijn exen, dat ik teveel hun betuttelde.
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:00:52 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198836470
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:00 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Zo was ik ook met mijn exen, dat ik teveel hun betuttelde.
Maar vonden ze dat dan een probleem?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:01:17 #113
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198836479
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:00 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Zo was ik ook met mijn exen, dat ik teveel hun betuttelde.
Vinden vrijgevochten mannen vaak vreselijk.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198836496
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:00 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Zo was ik ook met mijn exen, dat ik teveel hun betuttelde.
Hoi Naardegallenmiezen
Nee.
pi_198836506
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:55 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Ik heb wel een afkeer aan bepaalde mensen hier die zelf altijd negatief op andere mensen reageren en dit forum gebruiken als een afvoerputje voor hun eigen onzekerheden. En zodanig verzuurd zijn of hier alleen maar komen om te trollen om beter over zichzelf te voelen. Mede door dit soort mensen zijn veel (gevoelige en juist aardige/ serieuze ) mensen ook weg van Fok.
Ik ben het hier helemaal mee eens! Momenteel zijn ze bezig met mij zelfs :D
Maar ik ben gelukkig zelf ook niet op mijn mondje gevallen :P

quote:
En ken ik zelf iemand die zelfmoord heeft gepleegd die op Fok zat en hier continu voor niets (voor haar zogenaamde snowflake gedrag) werd gehaat. Ik ben sinds heel lange tijd hier weer actief.
Dat vind ik heel erg! :o

quote:
Daar reageer ik inderdaad op. Op de rest die op een normale manier mij aanspreekt, kritiek geeft etc heb ik niets op tegen. Ook al is het niet altijd leuk om te horen.

En welke denkwijze van mij bevalt je niet?
Dat je het prima vindt dat je man gevaarlijk kan zijn naar anderen als het maar niet tegen jou is. Dat vind ik een beetje raar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 18:06:25 ]
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:05:16 #116
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_198836540
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:26 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Ik heb dus inderdaad echt geen idee waarom ik het had en waarom het zo lang heeft geduurd ook.. Misschien is het vanwege de spanning? Ik heb wel goede band met mijn vader, hij is ook geen vervelende of nare man, maar juist lief :P.
geeninspiratie1235?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_198836550
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn ook veel vrouwen die bazig en verzorgend combineren. Die niet vals zijn, maar hun mannen wel betuttelen. Eerlijk gezegd vind ik zo’n vrouw wel wat hebben. Je hoeft zelf niet te veel verantwoordelijkheid te nemen of na te denken. En je krijgt wat je nodig hebt. Gewoon lekker dom volgen en iedere vrijdagavond dat poesje likken.
Met zo'n man zou ik geen geduld hebben, eerlijk gezegd. Maar gelukkig zijn er genoeg vrouwen die hun huishouden wel zo willen hebben.
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:07:42 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198836577
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:05 schreef Amee het volgende:

[..]

Met zo'n man zou ik geen geduld hebben, eerlijk gezegd. Maar gelukkig zijn er genoeg vrouwen die hun huishouden wel zo willen hebben.
Ik denk ongeveer 1 op de drie vrouwen. En minstens de helft van de mannen die graag betuttleld wordt.

Maar het geduld wordt dan niet van jou gevraagd maar eerder bij de man op de proef gesteld. Want uiteindelijk is het gewoon een vorm van dominantie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198836650
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:03 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik ben het hier helemaal mee eens! Momenteel zijn ze bezig met mij zelfs :D
Maar ik ben gelukkig zelf ook niet op mijn mondje gevallen :P
[..]

Dat vind ik heel erg! :o
[..]

Dat je het prima vindt dat je man gevaarlijk kan zijn naar anderen als het maar niet tegen jou is. Dat vind ik een beetje raar.
Dat laatste snap ik dat het egoïstisch overkomt, maar bedoelde het niet zó letterlijk. Maar ik vind het aantrekkelijk als een man goed voor zichzelf (en vrienden) opkomt. En daarin agressie vertoont. Agressie vind ik niet oke, maar wel aantrekkelijk (weet het, kan er niks aan doen) als het gaat om voor jezelf en anderen opkomen.

Zorgzaamheid en over het algemeen juist goed voor anderen zijn als basishouding vind ik juist aantrekkelijk. Ik val dus niet op pesters ofzo. En juist op personen die zelf veel hebben meegemaakt.

Vroeger viel ik echter wel op een jongen die mij en anderen vroeger had gepest. Maar opeens hypede die mij wel op en werd hij vriendelijk. Dat onvoorspelbare vind ik aantrekkelijk. Maar ik keur het dus absoluut niet goed om zomaar gemeen te zijn tegen anderen ofzo. Dat is juist zwak, om anderen neer te halen om jezelf beter te voelen, terwijl ze niks hebben gedaan.
pi_198836689
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar vonden ze dat dan een probleem?
Nee, dat vonden ze juist heerlijk. En met name mijn laatste ex die vroeg juist steeds meer dat verzorgende :’) Het was nooit genoeg op het eind.

Aan het begin van de relatie was ik ook verzorgend, maar toen zei hij dat ik daarmee moest minderen en was hij juist verzorgend. Ergens in de relatie na 6 maanden.. werd hij een ander persoon.

Ik heb trouwens ook zeker fouten gemaakt in de relatie. Ik maakte het bijvoorbeeld te vaak uit. En hij wilde dan wel door.. dus ging daarin mee. Ik had daarin consistent moeten blijven.
pi_198836834
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk ongeveer 1 op de drie vrouwen. En minstens de helft van de mannen die graag betuttleld wordt.

Maar het geduld wordt dan niet van jou gevraagd maar eerder bij de man op de proef gesteld. Want uiteindelijk is het gewoon een vorm van dominantie.
Ik betuttel ook graag, hoor. Ik zorg met liefde voor mijn man wanneer ik die heb. Maar dat alle verantwoordelijkheid dan op mij moet rusten, ik alle beslissingen moet nemen, dat vind ik zwaar. Imo is de bedoeling van samenleven samen delen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 18:30:38 ]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 3 april 2021 @ 18:29:22 #122
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198836839
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:03 schreef Amee het volgende:

Ik ben het hier helemaal mee eens! Momenteel zijn ze bezig met mij zelfs :D

Ah! Nu gaat het dus over jou.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198836862
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:29 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ah! Nu gaat het dus over jou.
Het houdt niet op, niet vanzelf :+
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:35:17 #124
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198836901
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:29 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik betuttel ook graag, hoor. Ik zorg met liefde voor mijn man wanneer ik die heb. Maar dat alle verantwoordelijkheid dan op mij moet rusten, ik alle beslissingen moet nemen, dat vind ik zwaar. Imo is de bedoeling van samenleven samen delen.
Samen uit, samen thuis.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198836943
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:14 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Dat laatste snap ik dat het egoïstisch overkomt, maar bedoelde het niet zó letterlijk. Maar ik vind het aantrekkelijk als een man goed voor zichzelf (en vrienden) opkomt. En daarin agressie vertoont. Agressie vind ik niet oke, maar wel aantrekkelijk (weet het, kan er niks aan doen) als het gaat om voor jezelf en anderen opkomen.

Zorgzaamheid en over het algemeen juist goed voor anderen zijn als basishouding vind ik juist aantrekkelijk. Ik val dus niet op pesters ofzo. En juist op personen die zelf veel hebben meegemaakt.

Vroeger viel ik echter wel op een jongen die mij en anderen vroeger had gepest. Maar opeens hypede die mij wel op en werd hij vriendelijk. Dat onvoorspelbare vind ik aantrekkelijk. Maar ik keur het dus absoluut niet goed om zomaar gemeen te zijn tegen anderen ofzo. Dat is juist zwak, om anderen neer te halen om jezelf beter te voelen, terwijl ze niks hebben gedaan.
Dat ze jou naar beneden halen is toch precies wat je afkeurt? Waarom val je dan op ze?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 18:39:42 ]
pi_198836969
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:05 schreef Detroit het volgende:

[..]

geeninspiratie1235?
Wat bedoel je?
pi_198837029
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn ook veel vrouwen die bazig en verzorgend combineren. Die niet vals zijn, maar hun mannen wel betuttelen. Eerlijk gezegd vind ik zo’n vrouw wel wat hebben. Je hoeft zelf niet te veel verantwoordelijkheid te nemen of na te denken. En je krijgt wat je nodig hebt. Gewoon lekker dom volgen en iedere vrijdagavond dat poesje likken.
😂😂
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:52:16 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198837140
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:29 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik betuttel ook graag, hoor. Ik zorg met liefde voor mijn man wanneer ik die heb. Maar dat alle verantwoordelijkheid dan op mij moet rusten, ik alle beslissingen moet nemen, dat vind ik zwaar. Imo is de bedoeling van samenleven samen delen.
Dat is maar net hoe het loopt. Maar als je betuttelt dan neem je ook de touwtjes in handen. Anders is het verzorgen en dat is toch wat anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198837238
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is maar net hoe het loopt. Maar als je betuttelt dan neem je ook de touwtjes in handen. Anders is het verzorgen en dat is toch wat anders.
Voor de duidelijkheid:
Betuttelen is toch dingen als: Het is al laat, moet je niet naar bed want morgen vroeg op. Of niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 18:59:01 ]
pi_198837264
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:12 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Beargumenteer op zijn minst deze uitspraken.
En wat als ik nou geen zin heb om die uitspraken te beargumenteren?

Je opent hier een topic met een persoonlijke hulpvraag. Maar vervolgens voel je je aangevallen door de mensen die erop reageren, terwijl die mensen - in eerste instantie - helemaal geen intentie hadden om jou aan te vallen. Maar door jouw eigen gedrag jaag je mensen tegen je in het harnas.

Als je zo op willekeurige mensen reageert, vind je het dan nog raar dat de persoon waarmee je een relatie hebt emotioneel afstandelijk wordt naar jou? Of zich dominant naar jou opstelt als jij ook de strijd aangaat en met een hele reeks eisen aankomt waar hij aan moet voldoen?

Verder valt het me op dat je heel erg stellig oordeelt en heel zwartwit naar mannen kijkt: de interessante mannen zijn klootzakken en degenen die aardig zijn, zijn onaantrekkelijke watjes.

Er zal ongetwijfeld een hele geschiedenis aan vooraf zijn gegaan dat je op deze manier denkt en gedraagt. Maar het is geen excuus. Je kan met zo'n houding geen gelijkwaardige relatie aangaan met wie dan ook.

Je zal eerst aan jezelf moeten werken en wat meer zelfinzicht moeten krijgen en wat jouw gedrag voor effect teweegbrengt bij anderen. Als je wat meer uit jouw persoonlijke shit komt, kan je meer aandacht en interesse opbrengen voor anderen en ben je ook beter in staat om een stabiele relatie te behouden.
pi_198837353
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:58 schreef Amee het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid:
Betuttelen is toch dingen als: Het is al laat, moet je niet naar bed want morgen vroeg op. Of niet?
Ja of is betuttelen ook stukje jaloezie? Vraag ik me ook af.
Nee.
  zaterdag 3 april 2021 @ 19:23:54 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198837553
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:58 schreef Amee het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid:
Betuttelen is toch dingen als: Het is al laat, moet je niet naar bed want morgen vroeg op. Of niet?
Ja, bijvoorbeeld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198837570
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn ook veel vrouwen die bazig en verzorgend combineren. Die niet vals zijn, maar hun mannen wel betuttelen.
Bah! :r

Vind ik nog veel erger. Van die overenthousiaste meisjes met zo'n kinderlijk stemmetje.

Mensen die betuttelen, zijn hoe dan ook egocentrisch. Ze willen voor hun partner zorgen omdat zij zelf die behoefte hebben. Ze gaan er dan automatisch vanuit dat hun partner door hen verzorgd wil worden en bedenken voor hem wat goed voor hem is en wat hij nodig heeft. En als hun partner uiteindelijk in opstand komt, zijn ze verbaasd en beledigd en maken ze hem uit voor klootzak en egoist.

Een relatie heb je altijd samen. Het houdt niet in dat je iemand zoekt die voldoet aan jouw ideaalbeeld, maar dat jullie allebei bereid zijn om met elkaar te leven. Het is geven en nemen, maar in een goede relatie leidt dat hoe dan ook tot een verrijking in jouw leven.
  zaterdag 3 april 2021 @ 19:26:20 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198837589
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:08 schreef Kleinekattenkop het volgende:

[..]

Ja of is betuttelen ook stukje jaloezie? Vraag ik me ook af.
Nee. Betuttelen is iemand domineren door verzorgend te zijn, hem zijn eigen verantwoordelijkheid uit handen nemen. Dus inderdaad, ga eens naar bed, want morgen is het weer vroeg dag. Of :Laat dat biertje maar staan want de dokter zei dat teveel bier niet goed voor je is. Of ‘Doe je jas aan want het is fris buiten’
Typische dominantie van vrouwen naar mannen. Of naar kinderen/dieren/bejaarden etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 3 april 2021 @ 19:27:48 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198837606
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Bah! :r

Vind ik nog veel erger. Van die overenthousiaste meisjes met zo'n kinderlijk stemmetje.

Mensen die betuttelen, zijn hoe dan ook egocentrisch. Ze willen voor hun partner zorgen omdat zij zelf die behoefte hebben. Ze gaan er dan automatisch vanuit dat hun partner door hen verzorgd wil worden en bedenken voor hem wat goed voor hem is en wat hij nodig heeft. En als hun partner uiteindelijk in opstand komt, zijn ze verbaasd en beledigd en maken ze hem uit voor klootzak en egoist.

Een relatie heb je altijd samen. Het houdt niet in dat je iemand zoekt die voldoet aan jouw ideaalbeeld, maar dat jullie allebei bereid zijn om met elkaar te leven. Het is geven en nemen, maar in een goede relatie leidt dat hoe dan ook tot een verrijking in jouw leven.
Er zijn dus ook genoeg mannen die zich graag laten betuttelen en er niet over denken in opstand te komen. In het algemeen zijn mannen ook minder goed in staat om voor zichzelf te zorgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198837673
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:08 schreef Kleinekattenkop het volgende:

[..]

Ja of is betuttelen ook stukje jaloezie? Vraag ik me ook af.
Hoezo jaloezie?

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, bijvoorbeeld.
Dat zie ik niet als de touwtjes in handen hebben.
pi_198837768
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:33 schreef Amee het volgende:

[..]

Hoezo jaloezie?
[..]

Dat zie ik niet als de touwtjes in handen hebben.
Nou TS zegt ze op toxic mannen valt dit soort mannen zijn vaker ook niet de trouwste. Dus stel je voor ze is erg jaloers. Dan kan ze zulke dingen ook zeggen uit eigen gewin. Zovan ga eens slapen. (Anders hangt ie mis op allerlei gekke sites) betuttelen kan ook uit soort van jaloezie. En controle drang. Je doet alsof je zorgzaam bent maar wil ook controle over het gedrag van diegene.
Nee.
  zaterdag 3 april 2021 @ 19:40:36 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198837778
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:33 schreef Amee het volgende:

[..]

Hoezo jaloezie?
[..]

Dat zie ik niet als de touwtjes in handen hebben.
Dat is het wel. Want onder aan de streep bepaalt zo’n vrouw dus hoe laat hij gaat slapen, of hij een biertje mag drinken, wat voor jas (of verdere kleding) hij draagt eet cetera. Dan heeft ze de touwtjes dus strak in handen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198837852
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:39 schreef Kleinekattenkop het volgende:

[..]

Nou TS zegt ze op toxic mannen valt dit soort mannen zijn vaker ook niet de trouwste. Dus stel je voor ze is erg jaloers. Dan kan ze zulke dingen ook zeggen uit eigen gewin. Zovan ga eens slapen. (Anders hangt ie mis op allerlei gekke sites) betuttelen kan ook uit soort van jaloezie. En controle drang. Je doet alsof je zorgzaam bent maar wil ook controle over het gedrag van diegene.
Betuttelen lees ik inderdaad als controlerend gedrag, vaak ook uit angst om de controle kwijt te raken over een persoon.
pi_198837870
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:45 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Betuttelen lees ik inderdaad als controlerend gedrag, vaak ook uit angst om de controle kwijt te raken over een persoon.
Precies dit inderdaad.
Nee.
pi_198837872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is het wel. Want onder aan de streep bepaalt zo’n vrouw dus hoe laat hij gaat slapen, of hij een biertje mag drinken, wat voor jas (of verdere kleding) hij draagt eet cetera. Dan heeft ze de touwtjes dus strak in handen.
Nah. Die man kan zeggen dat hij nog even doorgaat of "Oh ja, is het al zo laat?"

Het gaat nergens over biertje drinken, welke jas ed. Want hoort imo onder de categorie Bazig.

Dat betuttelen is meer verzorgend.
pi_198837885
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:45 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Betuttelen lees ik inderdaad als controlerend gedrag, vaak ook uit angst om de controle kwijt te raken over een persoon.
Controlerend? Dan heb ik de definitie verkeerd begrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 19:48:55 ]
  zaterdag 3 april 2021 @ 19:49:26 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198837895
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:47 schreef Amee het volgende:

[..]

Nah. Die man kan zeggen dat hij nog even doorgaat of "Oh ja, is het al zo laat?"

Het gaat nergens over biertje drinken, welke jas ed. Want hoort imo onder de categorie Bazig.

Dat betuttelen is meer verzorgend.
Het is ook bazigheid, maar dan met de beste bedoelingen. Alsof de betuttelde niet afdoende voor zichzelf kan zorgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 3 april 2021 @ 19:49:51 #144
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198837896
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:45 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Betuttelen lees ik inderdaad als controlerend gedrag, vaak ook uit angst om de controle kwijt te raken over een persoon.
Is het ook.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198837910
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is ook bazigheid, maar dan met de beste bedoelingen. Alsof de betuttelde niet afdoende voor zichzelf kan zorgen.
Waarom klinkt dat in deze zin negatief dan verzorgend?
pi_198837938
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:39 schreef Kleinekattenkop het volgende:

[..]

Nou TS zegt ze op toxic mannen valt dit soort mannen zijn vaker ook niet de trouwste. Dus stel je voor ze is erg jaloers. Dan kan ze zulke dingen ook zeggen uit eigen gewin. Zovan ga eens slapen. (Anders hangt ie mis op allerlei gekke sites) betuttelen kan ook uit soort van jaloezie. En controle drang. Je doet alsof je zorgzaam bent maar wil ook controle over het gedrag van diegene.
Aha! Dat is dus betuttelend!

Maar ik dacht dus meer aan zijn gezondheid

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 19:53:29 ]
pi_198837943
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:51 schreef Amee het volgende:

[..]

Waarom klinkt dat in deze zin negatief dan verzorgend?
Een baby verzorg je. Daarna leer je een kind voor zichzelf te laten zorgen. Een volwassen persoon verwen je af en toe die verzorg je niet.
  zaterdag 3 april 2021 @ 19:53:48 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198837944
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:51 schreef Amee het volgende:

[..]

Waarom klinkt dat in deze zin negatief dan verzorgend?
Het is niet per se negatief. Als beide partijen het zo willen is dat prima natuurlijk. Het is wel zo dat de een zich afhankelijk gaat opstellen van de ander. En de ander dit gebruikt om de een te domineren/controleren/sturen.
Maar zoals ik in het begin al zei, veel mensen vinden het helemaal niet erg om gestuurd te worden, juist gemakkelijk. Kunnen hele goede relaties zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198837956
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:53 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Een baby verzorg je. Daarna leer je een kind voor zichzelf te laten zorgen. Een volwassen persoon verwen je af en toe die verzorg je niet.
Okay, zorgzaam zijn bedoelde ik dus
pi_198837959
Ja als een moeder het doet is vaak met de “beste” bedoelingen.

Bij vrouwen in een relatie is et ook manier om mannen dichtbij zich te houden. Dus soort van controle. Natuurlijk omdat ze vaak van hem houden doen ze ook dingen uit liefde. Maar zodra die man de zorgzaamheid bij een andere vrouw gaat halen dan worden het heksen.
Ze willen daarbij wel controle.

Logisch niet daarvan.
Maar de intentie van betuttelen in een relatie is anders dan moeder/ zoon vaker tenzij je dus al 30 jaar met iemand gaat en het echt houden van geworden is. Maar ja, vaak zeker in het begin zit er ook een vorm van jaloezie bij. Inpalmen met zorgzaamheid zodat je die gene beetje strak aan de lijn kan houden.
Nee.
pi_198837979
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:54 schreef Amee het volgende:

[..]

Okay, zorgzaam zijn bedoelde ik dus
Maar waarom heeft een man zorg nodig?
pi_198837991
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet per se negatief. Als beide partijen het zo willen is dat prima natuurlijk. Het is wel zo dat de een zich afhankelijk gaat opstellen van de ander. En de ander dit gebruikt om de een te domineren/controleren/sturen.
Maar zoals ik in het begin al zei, veel mensen vinden het helemaal niet erg om gestuurd te worden, juist gemakkelijk. Kunnen hele goede relaties zijn.
Betwijfel ik niet. Eerlijk gezegd zie ik meer van deze soort relaties. Mensen moeten gewoon bij elkaar passen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 19:58:13 #153
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198838003
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:54 schreef Kleinekattenkop het volgende:
Ja als een moeder het doet is vaak met de “beste” bedoelingen.

Bij vrouwen in een relatie is et ook manier om mannen dichtbij zich te houden. Dus soort van controle. Natuurlijk omdat ze vaak van hem houden doen ze ook dingen uit liefde. Maar zodra die man de zorgzaamheid bij een andere vrouw gaat halen dan worden het heksen.
Ze willen daarbij wel controle.

Logisch niet daarvan.
Maar de intentie van betuttelen in een relatie is anders dan moeder/ zoon vaker tenzij je dus al 30 jaar met iemand gaat en het echt houden van geworden is. Maar ja, vaak zeker in het begin zit er ook een vorm van jaloezie bij. Inpalmen met zorgzaamheid zodat je die gene beetje strak aan de lijn kan houden.
Oedipus heeft gesproken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198838025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:56 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Maar waarom heeft een man zorg nodig?
Nodig misschien niet. Maar het geeft volgens mij een goed gevoel om verwend te worden, dat je geliefd bent ofzo. Of niet dan?

Waarom moet je alleen geven als het nodig is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 20:00:37 ]
pi_198838045
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:59 schreef Amee het volgende:

[..]

Nodig misschien niet. Maar het geeft volgens mij een goed gevoel of verwend te worden, dat je geliefd bent ofzo. Of niet dan?

Waarom moet je alleen geven als het nodig is?
Ja verwennen af en toe vind ik dan een betere benaming. Bij zorg heb ik een idee of de ander zorgbehoevend is psychisch en of lichamelijk.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:00:56 #156
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198838046
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:59 schreef Amee het volgende:

[..]

Nodig misschien niet. Maar het geeft volgens mij een goed gevoel of verwend te worden, dat je geliefd bent ofzo. Of niet dan?

Waarom moet je alleen geven als het nodig is?
Vinden ze leuk, de zuster is niet voor niks een seksuele fantasie.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198838092
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja verwennen af en toe vind ik dan een betere benaming. Bij zorg heb ik een idee of de ander zorgbehoevend is psychisch en of lichamelijk.
Nou ja, iemand zei verzorgend maar ik dacht dat het hetzelfde is als zorgzaam. Voor je man koken, kleine dingen voor hem doen ed.
pi_198838096
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vinden ze leuk, de zuster is niet voor niks een seksuele fantasie.
Nu weet ik waar het vandaan komt! :D
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:08:21 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198838141
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja verwennen af en toe vind ik dan een betere benaming. Bij zorg heb ik een idee of de ander zorgbehoevend is psychisch en of lichamelijk.
Het beeld van de vrouw is ook dat de betreffende man behoevend is. Dat blijkt uit de manier hoe ze over hem spreken.
‘Verwennen’ is echt een gay/vrouwen term, vooral in de constructie ‘Jezelf verwennen’
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:08:44 #160
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198838144
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:05 schreef Amee het volgende:

[..]

Nu weet ik waar het vandaan komt! :D
Ja stel je voor dat je een man bent en dat je tot op je wenken verzorgd wordt door een bevallige dame, dat is de hemel op aarde wat je ook kan begrijpen als je een beetje inlevingsvermogen hebt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:09:12 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198838153
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:05 schreef Amee het volgende:

[..]

Nou ja, iemand zei verzorgend maar ik dacht dat het hetzelfde is als zorgzaam. Voor je man koken, kleine dingen voor hem doen ed.
Maar dat is juist weer niet betuttelen. Dat is puur verzorgen en daar zit geen dominerende factor in. Ik
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198838159
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:05 schreef Amee het volgende:

[..]

Nou ja, iemand zei verzorgend maar ik dacht dat het hetzelfde is als zorgzaam. Voor je man koken, kleine dingen voor hem doen ed.
In een gezonde relatie doe je dat allebei naar elkaar. Maar deze ts valt op toxic bad guys die haar voor kkhoer uitmaken. Net als haar vader, ik vrees dat ze zelf ook niet helemaal lekker is opgegroeid en wat mentale issues heeft opgelopen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:11:00 #163
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198838199
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het beeld van de vrouw is ook dat de betreffende man behoevend is. Dat blijkt uit de manier hoe ze over hem spreken.
‘Verwennen’ is echt een gay/vrouwen term, vooral in de constructie ‘Jezelf verwennen’
Mannen kunnen soms ook weleens hulp nodig hebben.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198838213
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het beeld van de vrouw is ook dat de betreffende man behoevend is. Dat blijkt uit de manier hoe ze over hem spreken.
‘Verwennen’ is echt een gay/vrouwen term, vooral in de constructie ‘Jezelf verwennen’
Hoe benoem jij het wanneer je iets leuks doet voor je partner. Bijvoorbeeld koken, mee uit eten nemen, iets kopen spontaan?
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:12:28 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198838219
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:11 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Mannen kunnen soms ook weleens hulp nodig hebben.
Klopt. En mannen die al jarenlang zo’n vrouw hebben en daarvoor hun moeder nog, die hebben dat sowieso nodig.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:14:08 #166
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198838247
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt. En mannen die al jarenlang zo’n vrouw hebben en daarvoor hun moeder nog, die hebben dat sowieso nodig.
Ja, dat kun je hier lezen op R&P.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198838362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is het wel. Want onder aan de streep bepaalt zo’n vrouw dus hoe laat hij gaat slapen, of hij een biertje mag drinken, wat voor jas (of verdere kleding) hij draagt eet cetera. Dan heeft ze de touwtjes dus strak in handen.
Ik heb zulke stelletjes ook in mijn omgeving, maar ik heb vaak het idee dat de mannen dat wel fijn vinden.

Ik vind dat altijd wel apart haha, zie dat wel bij sommige vrienden van mijn vriend dat die jongens dan echt op een bepaald tijdstip thuis moeten zijn - goed, dan zijn er vaak wel baby’s in het spel. Toch vind ik het apart.
pi_198838423
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

En wat als ik nou geen zin heb om die uitspraken te beargumenteren?

Je opent hier een topic met een persoonlijke hulpvraag. Maar vervolgens voel je je aangevallen door de mensen die erop reageren, terwijl die mensen - in eerste instantie - helemaal geen intentie hadden om jou aan te vallen. Maar door jouw eigen gedrag jaag je mensen tegen je in het harnas.

Als je zo op willekeurige mensen reageert, vind je het dan nog raar dat de persoon waarmee je een relatie hebt emotioneel afstandelijk wordt naar jou? Of zich dominant naar jou opstelt als jij ook de strijd aangaat en met een hele reeks eisen aankomt waar hij aan moet voldoen?

Verder valt het me op dat je heel erg stellig oordeelt en heel zwartwit naar mannen kijkt: de interessante mannen zijn klootzakken en degenen die aardig zijn, zijn onaantrekkelijke watjes.

Er zal ongetwijfeld een hele geschiedenis aan vooraf zijn gegaan dat je op deze manier denkt en gedraagt. Maar het is geen excuus. Je kan met zo'n houding geen gelijkwaardige relatie aangaan met wie dan ook.

Je zal eerst aan jezelf moeten werken en wat meer zelfinzicht moeten krijgen en wat jouw gedrag voor effect teweegbrengt bij anderen. Als je wat meer uit jouw persoonlijke shit komt, kan je meer aandacht en interesse opbrengen voor anderen en ben je ook beter in staat om een stabiele relatie te behouden.
Zonder je argumenten zijn zulke uitspraken nooit betrouwbaar en is het gewoon lekker makkelijk negativiteit spuien oftewel trollen en mensen proberen te kwetsen via hetinternet. En op die mensen reageerde ik inderdaad niet aardig op.

Ik dank je voor de moeite die jij in ieder geval voor de post heb genomen. En ik snap wat je bedoelt met het zwart-wit denken. Daar heb ik inderdaad ook wel last van :) Dus dat heb je goed opgemerkt.

Met de rest ben ik het niet helemaal eens. Qua ‘eisenpakket’ bijvoorbeeld. Ik kan er niet echt iets aan doen dat ik op een bepaalde type val en daarmee chemie heb. En ik denk al helemaal niet in termen van ‘eisen’. Ik kan bijvoorbeeld nu wel zeggen dat ik niet val op mannen van 1.70. Maar er zal vast een hele aantrekkelijke charismatische man van 1.70 zijn, waarvoor ik dan toch val. Ik ga op gevoel en chemie af. Niet op een lijstje die ik bijhoud, want dat werkt toch niet.. voelt meer fake aan. Dus ik begrijp niet zo goed waar je eruit trekt dat ik veeleisend ben. Ik vind namelijk dat ik dat juist niet ben, aangezien ik juist de verkeerde mannen aantrek en ze vasthoud.
pi_198838430
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:21 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Ik heb zulke stelletjes ook in mijn omgeving, maar ik heb vaak het idee dat de mannen dat wel fijn vinden.

Ik vind dat altijd wel apart haha, zie dat wel bij sommige vrienden van mijn vriend dat die jongens dan echt op een bepaald tijdstip thuis moeten zijn - goed, dan zijn er vaak wel baby’s in het spel. Toch vind ik het apart.
Vreselijk.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:27:22 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198838468
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:21 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Ik heb zulke stelletjes ook in mijn omgeving, maar ik heb vaak het idee dat de mannen dat wel fijn vinden.

Ik vind dat altijd wel apart haha, zie dat wel bij sommige vrienden van mijn vriend dat die jongens dan echt op een bepaald tijdstip thuis moeten zijn - goed, dan zijn er vaak wel baby’s in het spel. Toch vind ik het apart.
Oedipus
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198838521
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:38 schreef Amee het volgende:

[..]

Dat ze jou naar beneden halen is toch precies wat je afkeurt? Waarom val je dan op ze?
Dat is dus het tegenstrijdige. Ik keur dingen, maar qua gevoel val ik dan toch hard op ze. Daarin snap ik mijzelf ook niet. En is het bij mij dus ook aantrekken en afstoten tegelijk.. Dat geldt dus voor mannen met narcistische trekken.. ik keur hun manipulatieve wn dwingende trekken niet goed, maar vindt het gruwelijk aantrekkelijk. Uiteindelijk kies ik overigens wel mijn verstand.. maar het is wel ingewikkeld, want hierdoor weet ik ook niet goed wat ik precies wil.
pi_198838648
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:29 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Dat is dus het tegenstrijdige. Ik keur dingen, maar qua gevoel val ik dan toch hard op ze. Daarin snap ik mijzelf ook niet. En is het bij mij dus ook aantrekken en afstoten tegelijk.. Dat geldt dus voor mannen met narcistische trekken.. ik keur hun manipulatieve wn dwingende trekken niet goed, maar vindt het gruwelijk aantrekkelijk. Uiteindelijk kies ik overigens wel mijn verstand.. maar het is wel ingewikkeld, want hierdoor weet ik ook niet goed wat ik precies wil.
Waarom denk je trouwens dat hulpverleners politiek correcte dingen zeggen? Of zeggen confronterende dingen?
pi_198838783
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:37 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Waarom denk je trouwens dat hulpverleners politiek correcte dingen zeggen? Of zeggen confronterende dingen?
Nee juist niet. Deden ze dat maar.

Ze zeggen juist dingen als ‘je moet het zelf bedenken’ en geven niet hun eigen mening
pi_198841601
Je hebt jezelf altijd zielig gevonden, en met deze instelling zal dat nooit veranderen.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 23:44:19 ]
pi_198847142
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:25 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Dus ik begrijp niet zo goed waar je eruit trekt dat ik veeleisend ben. Ik vind namelijk dat ik dat juist niet ben, aangezien ik juist de verkeerde mannen aantrek en ze vasthoud.
Uit dit hele topic kan ik opmaken dat je een relatie wilt om een leegte in jezelf op te vullen. Het lijkt erop dat een relatie hebben voor jou de enige manier is om gelukkig te worden en dat je niet compleet bent zonder partner.

Ook het feit dat het een patroon is bij jou om continu een partner te kiezen die emotioneel afstandelijk is, wijst op problemen die bij jou veel dieper liggen. Het zou anders heel raar zijn dat jij je aangetrokken voelt tot mannen waarbij je eigenlijk van tevoren al kan inschatten dat het mensen zijn waarbij jij je ongelukkig voelt. En het is ook raar dat mannen die dat niet zijn gevoelens van aversie bij jou oproepen.

Meestal voelen mensen zich aangetrokken tot partners die hen doen denken aan hun ouders. Als het bijvoorbeeld zou zijn dat je een emotioneel afstandelijke vader zou hebben waarbij je nooit de goedkeuring kreeg die je zo graag van hem wilde, dan kan dat ertoe leiden dat je je aangetrokken voelt tot mannen die jou aan jouw vader doen denken. Want als zo'n partner jou uiteindelijk wél die goedkeuring geeft, dan betekent het dat de emotionele leegte in jezelf wordt opgevuld. Tenminste, dat hoop je. Maar de realiteit is dat je elke keer hetzelfde meemaakt, want het is iets wat vertrouwd voor jou is geworden. Daarom ook die gevoelens voor aversie naar mannen die heel anders zijn, want je vindt het doodeng om eens een keer wel aandacht en respect te krijgen: je weet niet hoe dat is en hoe je ermee moet omgaan.

Ook de manier hoe je in dit topic reageert, is een aanwijzing dat je problemen hebt om je aan mensen te hechten. Enerzijds merk ik dat je je heel ontvankelijk opstelt om duidelijkheid en nieuwe inzichten op te doen. Maar tegelijkertijd voel je je snel door mensen aangevallen en stel je je vijandig op, alsof je in het hol van de leeuw zit. Het zou mij niet verbazen dat je dit eigenlijk altijd doet, omdat je daarmee de afwijzing die je zo gewend bent in stand houdt.

Met veeleisend bedoel ik vooral dat je verlangt naar de prins op het witte paard die jou gelukkig gaat maken. Ik geloof best dat jij je ook heel erg onderwerpt naar jouw partner, maar dat doe je vooral uit angst om niet in de steek gelaten te worden. De realiteit is dat hij geen prins op het witte paard is, maar een mens die zoals ieder ander zowel zijn leuke als zijn minder leuke kanten heeft. De droom wordt niet waargemaakt. En je noemt hem "toxic", omdat je je door hem gekwetst voelt in jouw zwakke plek.

De problemen zitten in jezelf. Je voelt je niet ongelukkig omdat je de 'verkeerde partner' hebt gekozen, maar omdat je nog met onverwerkt verdriet zit. Als je uit het patroon wilt komen, dan zit er niks anders op dan de confrontatie aan te gaan met jezelf. Dat is een heel ontwikkelingsproces waar je niet zomaar van de ene op de andere dag vanaf bent.

Het advies wat ik je kan geven, is door ten eerste te stoppen met oordelen, zowel naar jezelf als naar anderen. Met oordelen bedoel ik bijvoorbeeld "ik ben een waardeloos persoon" of "die kerel is toxisch". Dat soort stellingen leveren je namelijk niks op en ze zijn niet realistisch. Hou het vooral op de dingen die wel realistisch zijn. Zoals bijvoorbeeld "door de dingen die gebeuren VOEL ik mij een waardeloos persoon". Snap je het verschil tussen "waardeloos zijn" en "je waardeloos voelen"? Met het eerste praat je jezelf een minderwaardigheidscomplex aan en daarmee hou je de negatieve dingen in stand. Het tweede is meer een observatie, want het is namelijk een feit dat jij je zo voelt. Vervolgens ga je vanzelf objectief nadenken over wat er aan de hand zou kunnen zijn dat je die gevoelens hebt.

Dat iemand "toxisch" is, is niet de realiteit. De realiteit is wel dat zo'n iemand bij jou gevoelens oproept waardoor jij je gekwetst voelt en het is daarom waarschijnlijk niet de beste keuze om met zo'n iemand een relatie aan te gaan. Als je ondanks dat je toch aangetrokken blijft voelen tot zo'n iemand en uiteindelijk wederom een relatie aangaat met hem, dan is het iets waarvoor je zelf hebt gekozen. Er staat niet in het Nederlandse Wetboek dat je dit soort keuzes niet mag maken, dus je doet niks fout en je hoeft je daarmee ook niet schuldig te voelen of verantwoording af te leggen naar anderen. Het enige wat belangrijk is, is dat je je bewust bent dat jij die keus zelf hebt gemaakt. Blijkbaar heeft die man toch iets wat je in jouw leven zoekt. Het zou kunnen dat je nog een aantal mislukte relaties moet meemaken voordat het voor jezelf duidelijk wordt wat je zoekt in een man en ook hoe je daarmee moet omgaan.
  zondag 4 april 2021 @ 13:13:36 #176
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198848055
Op ieder potje past een dekseltje als je er maar hard genoeg op slaat.
pi_198848615


[ Bericht 100% gewijzigd door Duveldrinker op 04-04-2021 13:50:29 ]
  Tettenkoning zondag 4 april 2021 @ 15:00:04 #178
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_198849730
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:32 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Sowieso, maar geef dan tips om minder toxic te zijn?
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_198849883
Nou TS, het lijkt allemaal hartstikke leuk en spannend, totdat je een keer iemand tegen komt die zo toxic is, dat je jezelf helemaal kwijtraakt en je volledig naar de klote gaat.
Dan wil je dus iemand die gewoon lief voor je is, stabiel is, en waarmee je samen echt leuke dingen kan doen.
Geloof me.
  zondag 4 april 2021 @ 15:15:28 #180
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198850073
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 15:06 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Nou TS, het lijkt allemaal hartstikke leuk en spannend, totdat je een keer iemand tegen komt die zo toxic is, dat je jezelf helemaal kwijtraakt en je volledig naar de klote gaat.
Dan wil je dus iemand die gewoon lief voor je is, stabiel is, en waarmee je samen echt leuke dingen kan doen.
Geloof me.
En dan zit zo'n eeuwige nice guy van eind twintig/begin dertig ineens vast aan een toxic vrouw. Dat zie je wel vaker ja. Hij blij want ein-del-ijk een relatie. Zij blij want ze is na 15+ jaar gewillig voetveeg spelen wel toe aan een keer zelf de controleursfunctie vervullen. En ze leefden nog lang en ongelukkig.
pi_198850103
quote:
10s.gif Op zondag 4 april 2021 15:15 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En dan zit zo'n eeuwige nice guy van eind twintig/begin dertig ineens vast aan een toxic vrouw.
Als je niet aan jezelf gaat werken als vrouw zijnde na zoiets, dan wel ja.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2021 15:17:42 ]
  zondag 4 april 2021 @ 15:20:40 #182
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_198850164
Toxic - kutterm, wat bedoel je daar eigenlijk precies mee?

Ik lees: qua gedrag controlerend, dominerend en (licht) agressief. Mijn vertaling: onzeker. Een lage zelfwaarde en een bepaalde mate van onvolwassenheid, die zich uiten in boven geschreven gedrag. Dat is zo'n beetje het tegenovergestelde van stabiel. Stabiliteit zul je dus nooit vinden bij zo'n kerel.

Je schrijft dat je bovenstaande mannelijk vindt. In mijn beleving beslaat het spectrum mannelijkheid wel meer dan alleen de 'toxische' kanten ervan. Voel je je niet aangetrokken tot een man die autonoom en beschermend is, bijvoorbeeld? Om even de positieve tegenovergestelden van controlerend en dominerend te nemen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_198850591
Wellicht moet TS wat minder naar Britney Spears luisteren.
pi_198857698
Het probleem ligt vooral bij jou TS. Jij valt op verkeerde mannen en zou mij ook niet verbazen dat jij de leuke mannen klakkeloos opzij schuift.

Vraagje...hoe was jouw jeugd? Meestal zit een relatie tussen vallen op verkeerde mannen en een slechte jeugd hebben gehad.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198858107
Ik begrijp inmiddels wel dat het aan mijzelf ligt, anders begin ik toch dit topic niet met zo’n titel :? Maar ik heb het idee dat ik niet wordt begrepen volgens mij. Ik vroeg mij juist af hoe ik ervoor zorg dat ik niet meer plak aan verkeerde mannen en andersom. En daarbij zelf ook niet een ‘verkeerde meid’ word met iemand die stabiel is (want dat is één keer gebeurd in een eerdere relatie, dat ik juist meer toxic was) En of andere mensen dit herkennen en wat zij er zelf tegen aandoen. Ik vraag dus om concrete tips erover. Inmiddels weet ik heus wel dat het aan mijzelf ligt.
  zondag 4 april 2021 @ 23:44:12 #186
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198858266
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 23:33 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Ik begrijp inmiddels wel dat het aan mijzelf ligt, anders begin ik toch dit topic niet met zo’n titel :? Maar ik heb het idee dat ik niet wordt begrepen volgens mij. Ik vroeg mij juist af hoe ik ervoor zorg dat ik niet meer plak aan verkeerde mannen en andersom. En daarbij zelf ook niet een ‘verkeerde meid’ word met iemand die stabiel is (want dat is één keer gebeurd in een eerdere relatie, dat ik juist meer toxic was) En of andere mensen dit herkennen en wat zij er zelf tegen aandoen. Ik vraag dus om concrete tips erover. Inmiddels weet ik heus wel dat het aan mijzelf ligt.
Wie goed doet, goed ontmoet zeggen ze weleens.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198860876
heel fijn

door dit soort vrouwen bestaan er tokkies..

denken dat ze alleen geneukt worden door hun tokkie acties.
  maandag 5 april 2021 @ 10:14:04 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198861041
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:01 schreef hoechst het volgende:
heel fijn

door dit soort vrouwen bestaan er tokkies..

denken dat ze alleen geneukt worden door hun tokkie acties.
Wat bazel je toch weer.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 april 2021 @ 17:20:31 #189
108913 Godshand
guide4you
pi_198867042
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 23:33 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Ik begrijp inmiddels wel dat het aan mijzelf ligt, anders begin ik toch dit topic niet met zo’n titel :? Maar ik heb het idee dat ik niet wordt begrepen volgens mij. Ik vroeg mij juist af hoe ik ervoor zorg dat ik niet meer plak aan verkeerde mannen en andersom. En daarbij zelf ook niet een ‘verkeerde meid’ word met iemand die stabiel is (want dat is één keer gebeurd in een eerdere relatie, dat ik juist meer toxic was) En of andere mensen dit herkennen en wat zij er zelf tegen aandoen. Ik vraag dus om concrete tips erover. Inmiddels weet ik heus wel dat het aan mijzelf ligt.
Concrete tips is toch therapie.

Ik las dat je vader je had uitgescholden voor hoer, dus dat zal vast niet de eerste keer zijn geweest?

Waar je op valt, heeft naast genen, maatschappij ook te maken waar mee je bent opgevoed. Een liefdevolle opvoeding van ouders, zorgt ook voor liefdevolle mensen, die schrikken van toxic gedrag.

Toxic ouders zorgt voor mensen, die zich niet vertrouwd voelen bij liefdevolle mensen maar zich thuis voelen bij toxic gedrag. En daarbij dan ook gedrag in relaties vertonen die ze thuis tegenover hun ouders deden: grote mond en muur optrekken of juist altijd weg kruipend en smeken om aandacht.

Beetje simpel gezegd dit, er zijn nog meer factoren naast de spreekwoordelijke uitzonderingen op regels, maar dit is het wel in grote lijnen.

Zoiets kost jaren om vanaf te komen, helaas niet door 1 simpele tip op fok, behalve in therapie gaan.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198868065
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 23:33 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Ik begrijp inmiddels wel dat het aan mijzelf ligt, anders begin ik toch dit topic niet met zo’n titel :? Maar ik heb het idee dat ik niet wordt begrepen volgens mij. Ik vroeg mij juist af hoe ik ervoor zorg dat ik niet meer plak aan verkeerde mannen en andersom. En daarbij zelf ook niet een ‘verkeerde meid’ word met iemand die stabiel is (want dat is één keer gebeurd in een eerdere relatie, dat ik juist meer toxic was) En of andere mensen dit herkennen en wat zij er zelf tegen aandoen. Ik vraag dus om concrete tips erover. Inmiddels weet ik heus wel dat het aan mijzelf ligt.
Was het maar zo makkelijk en net zo concreet als: 1 + 1 = 2

Ten eerste is 'toxic gedrag' subjectief. Hoe mensen elkaar ervaren, verschilt per persoon en ook per situatie.

Het valt me wederom op dat je de oplossing buiten jezelf zoekt. Daarmee bedoel ik niet dat je de schuld bij een ander legt of dat je niet begrijpt dat jij degene bent die iets moet doen om de situatie te veranderen. Ik bedoel ermee dat je externe oorzaak zoekt voor jouw problemen en ook een externe oplossing daarvoor.

Het liefst zou je bij Bol.com een bril willen aanschaffen waarmee je van tevoren al kan herkennen welke mannen "toxic" zijn en welke mannen dat niet zijn.

Ik denk dat je eerder het vergif in jezelf kwijt moet zien te raken.

Als ik lees dat jouw vader je een hoer noemt, dan moeten er meer dingen gebeurd zijn, waardoor jij een lage dunk van jezelf hebt gekregen en hebt geleerd om je te gedragen en situaties op te zoeken die dat lage zelfbeeld bevestigen.

Ik begrijp zelf heel goed hoe dat is en hoe dat voelt. Ik kan hier misschien heel wijs overkomen en ik begrijp het allemaal, maar ernaar handelen is een ander ding. En dat komt omdat bij mij het gif er nog niet uit is en er waarschijnlijk ook nooit uit gaat komen.

Ik weet niet hoe oud je precies bent. Maar volgens mij nog een twintiger. Ik denk dat therapie je veel kan opleveren. Maak daarbij niet dezelfde fout als ik door naar de verkeerde instanties te gaan waar ze met onheil-diagnoses strooien alsof het pepernoten zijn en hun clienten behandelen als minderwaardige idioten, omdat ze zelf niet helemaal in orde zijn in hun bovenkamer. Ik heb de meest achterlijke hulpverleners gehad die volgens mij dat beroep alleen maar uitoefenen om niet geconfronteerd te worden met hun eigen misere. Om terug te komen op "betutteling", ik had het vooral daar meegemaakt. Van die wijven van middelbare leeftijd met een moedercomplex die serieus niet begrepen dat ik mij beledigd voelde als zij voorstelden dat ik naar een sociale werkplaats moet om 'meer onder de mensen te komen'. Dat soort lui vinden zichzelf heel empathisch en denken: "Als ik er niet zou zijn, zouden die arme stumpertjes heel ongelukkig zijn. Maar omdat ik zo'n warm gevoelsmens ben en zoveel inlevingsvermogen heb dat ik voor dit zorgende beroep heb gekozen, maak ik het leven voor het uitschot van de maatschappij toch iets draaglijker. Maar ja ... als ze mijn hulp niet waarderen, dan zoeken ze het zelf maar uit. En aangezien ik de hulpverlener ben, kunnen ze toch niks tegen mij beginnen, want ik heb bij mijn studie psychologie alle trucjes geleerd hoe ik iemand de mond kan snoeren als ik mijn zin niet krijg."

Ze zijn gelukkig niet allemaal zo. Maar een aanzienlijk deel van hen wel. En ze hebben het niet eens van zichzelf in de gaten. Als je op zoek gaat naar een psycholoog of maatschappelijk begeleider, let dan vooral op dat ze in staat zijn om een eigen mening of gedachte te zeggen. Als je iemand treft die heel erg vasthoudt aan een protocol of iemand die heel erg inspeelt op jouw emoties in plaats met jou de communicatie wilt aangaan, dan is het vaak foute boel. Ook heel erg oppassen met instellingen die zichzelf 'expertise' noemen en claimen dat hun behandelmethodiek beter is dan die van andere behandelinstellingen. Als ze dat namelijk beweren, dan zit er waarschijnlijker achter dat ze jouw problematiek gebruiken om aan te tonen hoe effectief hun behandeling werkt en gaat het hen niet om jouw persoonlijk welzijn.
  maandag 5 april 2021 @ 19:07:20 #191
108913 Godshand
guide4you
pi_198868667
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 18:29 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk en net zo concreet als: 1 + 1 = 2

Ten eerste is 'toxic gedrag' subjectief. Hoe mensen elkaar ervaren, verschilt per persoon en ook per situatie.

Het valt me wederom op dat je de oplossing buiten jezelf zoekt. Daarmee bedoel ik niet dat je de schuld bij een ander legt of dat je niet begrijpt dat jij degene bent die iets moet doen om de situatie te veranderen. Ik bedoel ermee dat je externe oorzaak zoekt voor jouw problemen en ook een externe oplossing daarvoor.

Het liefst zou je bij Bol.com een bril willen aanschaffen waarmee je van tevoren al kan herkennen welke mannen "toxic" zijn en welke mannen dat niet zijn.

Ik denk dat je eerder het vergif in jezelf kwijt moet zien te raken.

Als ik lees dat jouw vader je een hoer noemt, dan moeten er meer dingen gebeurd zijn, waardoor jij een lage dunk van jezelf hebt gekregen en hebt geleerd om je te gedragen en situaties op te zoeken die dat lage zelfbeeld bevestigen.

Ik begrijp zelf heel goed hoe dat is en hoe dat voelt. Ik kan hier misschien heel wijs overkomen en ik begrijp het allemaal, maar ernaar handelen is een ander ding. En dat komt omdat bij mij het gif er nog niet uit is en er waarschijnlijk ook nooit uit gaat komen.

Ik weet niet hoe oud je precies bent. Maar volgens mij nog een twintiger. Ik denk dat therapie je veel kan opleveren. Maak daarbij niet dezelfde fout als ik door naar de verkeerde instanties te gaan waar ze met onheil-diagnoses strooien alsof het pepernoten zijn en hun clienten behandelen als minderwaardige idioten, omdat ze zelf niet helemaal in orde zijn in hun bovenkamer. Ik heb de meest achterlijke hulpverleners gehad die volgens mij dat beroep alleen maar uitoefenen om niet geconfronteerd te worden met hun eigen misere. Om terug te komen op "betutteling", ik had het vooral daar meegemaakt. Van die wijven van middelbare leeftijd met een moedercomplex die serieus niet begrepen dat ik mij beledigd voelde als zij voorstelden dat ik naar een sociale werkplaats moet om 'meer onder de mensen te komen'. Dat soort lui vinden zichzelf heel empathisch en denken: "Als ik er niet zou zijn, zouden die arme stumpertjes heel ongelukkig zijn. Maar omdat ik zo'n warm gevoelsmens ben en zoveel inlevingsvermogen heb dat ik voor dit zorgende beroep heb gekozen, maak ik het leven voor het uitschot van de maatschappij toch iets draaglijker. Maar ja ... als ze mijn hulp niet waarderen, dan zoeken ze het zelf maar uit. En aangezien ik de hulpverlener ben, kunnen ze toch niks tegen mij beginnen, want ik heb bij mijn studie psychologie alle trucjes geleerd hoe ik iemand de mond kan snoeren als ik mijn zin niet krijg."

Ze zijn gelukkig niet allemaal zo. Maar een aanzienlijk deel van hen wel. En ze hebben het niet eens van zichzelf in de gaten. Als je op zoek gaat naar een psycholoog of maatschappelijk begeleider, let dan vooral op dat ze in staat zijn om een eigen mening of gedachte te zeggen. Als je iemand treft die heel erg vasthoudt aan een protocol of iemand die heel erg inspeelt op jouw emoties in plaats met jou de communicatie wilt aangaan, dan is het vaak foute boel. Ook heel erg oppassen met instellingen die zichzelf 'expertise' noemen en claimen dat hun behandelmethodiek beter is dan die van andere behandelinstellingen. Als ze dat namelijk beweren, dan zit er waarschijnlijker achter dat ze jouw problematiek gebruiken om aan te tonen hoe effectief hun behandeling werkt en gaat het hen niet om jouw persoonlijk welzijn.
Dus wat is het nu?
"Ga in therapie, maar therapie is wel kut!"?

:')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198870654
quote:
5s.gif Op maandag 5 april 2021 19:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dus wat is het nu?
"Ga in therapie, maar therapie is wel kut!"?

:')
Weet jij een beter alternatief?

Ik zeg dat ze zich bewust moet zijn bij WIE ze in therapie gaat.

Dat de meesten er klakkeloos vanuitgaan dat de psycholoog het allemaal wel weet en er dan ook maar van maken dat ik er kritiek op heb, omdat ik er gemakzuchtig vanuitging dat de psycholoog het allemaal voor mij oplost zonder dat ik er zelf moeite voor wil doen ... wil niet zeggen dat het zo is.

Het beste zou zijn dat je nooit een psycholoog nodig hoeft te hebben. Maar het leven is nou eenmaal ingewikkelder dan hoe meer dan 90% van deze samenleving met hun boerenkool-mentaliteit ertegenaan kijkt.
  maandag 5 april 2021 @ 20:45:11 #193
108913 Godshand
guide4you
pi_198870984
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 20:29 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Weet jij een beter alternatief?

Ik zeg dat ze zich bewust moet zijn bij WIE ze in therapie gaat.

Dat de meesten er klakkeloos vanuitgaan dat de psycholoog het allemaal wel weet en er dan ook maar van maken dat ik er kritiek op heb, omdat ik er gemakzuchtig vanuitging dat de psycholoog het allemaal voor mij oplost zonder dat ik er zelf moeite voor wil doen ... wil niet zeggen dat het zo is.

Het beste zou zijn dat je nooit een psycholoog nodig hoeft te hebben. Maar het leven is nou eenmaal ingewikkelder dan hoe meer dan 90% van deze samenleving met hun boerenkool-mentaliteit ertegenaan kijkt.
Ik zei ook therapie, zijn we het daar over eens ^O^

En wat betreft therapie, uiteindelijk doe je het zelf. Ook de therapeut keuze, bij sommigen helpt een moederlijke therapeut, bij anderen niet. Maar uiteindelijk verandert de therapeut weinig door hun handelen (buiten medicatie, EMDR of Electro-Convulsieve therapie en vroeger ook chirurgie voor mentale problemen). Maar van dat rijtje mag de psycholoog alleen EMDR toe passen.

Wat ze verder doen is jou wijzen op fout gedrag, gevoelens, gedachten en oefenen hoe het ook kan. De rest is aan je zelf.

Benieuwd hoe TS er tegen aan kijkt...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198874430
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 20:45 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik zei ook therapie, zijn we het daar over eens ^O^

En wat betreft therapie, uiteindelijk doe je het zelf. Ook de therapeut keuze, bij sommigen helpt een moederlijke therapeut, bij anderen niet. Maar uiteindelijk verandert de therapeut weinig door hun handelen (buiten medicatie, EMDR of Electro-Convulsieve therapie en vroeger ook chirurgie voor mentale problemen). Maar van dat rijtje mag de psycholoog alleen EMDR toe passen.

Wat ze verder doen is jou wijzen op fout gedrag, gevoelens, gedachten en oefenen hoe het ook kan. De rest is aan je zelf.

Benieuwd hoe TS er tegen aan kijkt...
Niet helemaal eens.

In de eerste plaats biedt een therapeut zijn diensten aan voor als je er niet op eigen kracht uitkomt. Er wordt zelfs regelmatig geclaimd dat je bij psychische problemen vooral naar hen toe moet komen om erover te praten. Met de onderliggende boodschap dat je het jezelf vooral niet moeilijker moet maken door er in je eentje mee te dealen.

Er zullen best clienten gemakzuchtig en lui ingesteld zijn. Maar over het algemeen snappen mensen uit zichzelf wel dat zij zelf degenen zijn die aan hun problemen moeten werken en dat de therapeut of psycholoog degene is die met adviezen komt.

Ik ga niet beweren dat het voor psychologen eenvoudig is, maar als zij een diagnose stellen dat iemand een psychische aandoening heeft, dan hebben ze ook verantwoordelijkheid om die persoon te behandelen of in ieder geval door te verwijzen naar iemand die dat kan.

Heel vaak en met name bij de meer complexe problematiek, gaat dat niet goed. Het leidt vaak tot onbegrip, kastje-muur situaties en ellenlange wachtlijsten. Als je geluk hebt, hen je meteen de goede therapeut. Maar net als in de liefde moet je het ook daar treffen of je bij de geschikte persoon terechtkomt.

Of therapie werkt, is zowel afhankelijk van degene die behandeld wilt worden als de behandelaar zelf.
pi_198874457
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:13 schreef Dimachaerus het volgende:
Er heeft zich hier net een minidrama plaats gevonden met een foute man. Een echt knappe dame bleek dus 4 uur hier in de straat al jankend gewacht te hebben in haar auto. Die gozer: een foute Turk, type nektasje trainingspak, lelijk gekaald kromme rug/neus en skinny, rijdt wel Golf R op de een of andere manier.
Nav jouw beschrijving denk ik aan treitervlogger Ismael Ilgun :')

pi_198874808
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 22:50 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Misschien heb je wel gelijk wat betreft dat de liefde voor ons niet makkelijk is weggelegd. Ik lees een soort van tussen de regels door dat jij ook heel kritisch bent soort van? En dat je nooit echt tevreden bent met iemand? Dat heb ik ook inderdaad.
Tja, helaas wel. Ik noem het eerder selectief. Ik heb een beeld in mijn hoofd en dat moet kloppen anders heb ik geen positieve gevoelens. En dan probeer ik het wel een handje te helpen door mezelf te wijzen op overeenkomsten maar als die er te weinig zijn dan houdt het voor mij op. Overigens schaam ik me er absoluut niet voor, ik heb zelfs een nieuwe term bedacht voor mensen die anderen hierom hard veroordelen: demisexual shaming.

quote:
En die onvoorspelbaarheid vind ik inderdaad.. het idee dat iemand boos op mij wordt en gewoon over mijn grens gaat vind ik helaas aantrekkelijk. In dominantie trekt het mij aan, omdat ik dan het idee heb dat hij echt een ‘man’ is. Ik ben voornamelijk wel dol op liefdevol dominant. En dat is bijvoorbeeld als een man mij bij mijn kin of keel pakt en mij zoent. Of gewoon mij behandelt als zijn bezit, maar op een respectvolle manier. Die grens tussen wat nog nét kan, vind ik heel aantrekkelijk.
Je houdt dus van BDSM? Gruw er zelf van maar er zijn genoeg mannen die daar wel van houden hebben ze tegen mij gezegd voor ik ze afwees.

quote:
Een brandweerman, kan ik misschien ook wel leuk vinden zeg ik eerlijk (aangezien niet iedere brandweerman hetzelfde is) maar
Dat ‘lompe’ is inderdaad niet echt romantisch. Met lompere mannen of ‘nuchtere’ mannen voel ik mij minder verbonden daardoor. Terwijl mannen met een flink temperament, heb ik het idee dat ik daadwerkelijk er toe doe voor hen. Daarom vind ik jaloezie van een man ook heel leuk eigenlijk :’) Ze kopen geen cadeautjes ofzo om het romantisch te maken. Maar hun hele aanwezigheid is romantischer als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het ook aantrekkelijk als mannen hun emoties tonen in een relatie, zo lang ze maar niet expres manipulatief zijn.

quote:
Voor mij is agressie van een man richting mij ook inderdaad een teken dat ik het uit moet maken en dat heb ik gedaan. Omdat ik mij wel veilig moet voelen tenminste bij iemand. Heel lang geleden heb ik wel een gevaarlijke kortdurende relatie gehad die ik trouwens ook toen uitmaakte, maar ik had het nog best ver laten komen eigenlijk. Ik vind ‘omdat het fout is’ juist heel aantrekkelijk. Ik merk het ook met porno. Juist porno wat eigenlijk best wel fout is en niet kan vind ik leuk en de rest van de meeste porno vind ik saai.

Mijn exen zeiden wel tegen mij ‘het lijkt alsof je nooit tevreden bent ofzo’ Hoewel bij mijn laatste ex ik eerder het idee had dat hij nooit tevreden was met mij :’)
Goed dat je die grens iig hebt gesteld. Je exen moeten niet zo zeuren. Best wel arrogant om zichzelf als het toppunt van bevrediging te beschouwen.

quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 20:45 schreef Godshand het volgende:
Ik zei ook therapie, zijn we het daar over eens ^O^

En wat betreft therapie, uiteindelijk doe je het zelf. Ook de therapeut keuze, bij sommigen helpt een moederlijke therapeut, bij anderen niet. Maar uiteindelijk verandert de therapeut weinig door hun handelen (buiten medicatie, EMDR of Electro-Convulsieve therapie en vroeger ook chirurgie voor mentale problemen). Maar van dat rijtje mag de psycholoog alleen EMDR toe passen.

Wat ze verder doen is jou wijzen op fout gedrag, gevoelens, gedachten en oefenen hoe het ook kan. De rest is aan je zelf.

Benieuwd hoe TS er tegen aan kijkt...
Dat is zeer simpel gedacht. Als er lijstjes waren met goed en fout gedrag en de enige taak van een psycholoog is om aan de hand daarvan te benoemen wat goed en fout gedrag is en dan zit de taak erop, dan slaat het helemaal nergens op dat mensen daarvoor maanden op een wachtlijst gaan staan. Kunnen ze dat net zo goed zelf in een boekje van de bibliotheek lezen en negatieve gedragsbingo spelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 06-04-2021 04:57:52 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_198874904
X

[ Bericht 100% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 06-04-2021 04:55:50 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 6 april 2021 @ 10:45:31 #198
108913 Godshand
guide4you
pi_198877107
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 03:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Tja, helaas wel. Ik noem het eerder selectief. Ik heb een beeld in mijn hoofd en dat moet kloppen anders heb ik geen positieve gevoelens. En dan probeer ik het wel een handje te helpen door mezelf te wijzen op overeenkomsten maar als die er te weinig zijn dan houdt het voor mij op. Overigens schaam ik me er absoluut niet voor, ik heb zelfs een nieuwe term bedacht voor mensen die anderen hierom hard veroordelen: demisexual shaming.
[..]

Je houdt dus van BDSM? Gruw er zelf van maar er zijn genoeg mannen die daar wel van houden hebben ze tegen mij gezegd voor ik ze afwees.
[..]

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het ook aantrekkelijk als mannen hun emoties tonen in een relatie, zo lang ze maar niet expres manipulatief zijn.
[..]

Goed dat je die grens iig hebt gesteld. Je exen moeten niet zo zeuren. Best wel arrogant om zichzelf als het toppunt van bevrediging te beschouwen.
[..]

Dat is zeer simpel gedacht. Als er lijstjes waren met goed en fout gedrag en de enige taak van een psycholoog is om aan de hand daarvan te benoemen wat goed en fout gedrag is en dan zit de taak erop, dan slaat het helemaal nergens op dat mensen daarvoor maanden op een wachtlijst gaan staan. Kunnen ze dat net zo goed zelf in een boekje van de bibliotheek lezen en negatieve gedragsbingo spelen.
Het is ook een simpele weergave. Maar psychologen hebben echt geen truc om iets in jouw hoofd te veranderen. Ze kunnen je fouten in laten zien (dat wil zeggen, fouten in gedrag wat jouw problemen geeft. Als je geen probleem ervaart, is het ook niet meteen een probleem (bv geen behoefte aan veel menselijk contact te hebben)) of je om laten gaan met je beperkingen.

Een borderliner zal nooit zijn zoals een mens zonder borderline. Maar door inzicht te geven in zijn/haar gedrag en waar degene op moet letten bij bepaalde situaties kan degene een heel eind komen. Genezen is degene dan niet maar wel soort van gerevalideerd.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198878662
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:45 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het is ook een simpele weergave. Maar psychologen hebben echt geen truc om iets in jouw hoofd te veranderen. Ze kunnen je fouten in laten zien (dat wil zeggen, fouten in gedrag wat jouw problemen geeft. Als je geen probleem ervaart, is het ook niet meteen een probleem (bv geen behoefte aan veel menselijk contact te hebben)) of je om laten gaan met je beperkingen.

Een borderliner zal nooit zijn zoals een mens zonder borderline. Maar door inzicht te geven in zijn/haar gedrag en waar degene op moet letten bij bepaalde situaties kan degene een heel eind komen. Genezen is degene dan niet maar wel soort van gerevalideerd.
Borderline is een breed begrip wat ook niet makkelijk te definieren valt. Als je de diagnose borderline krijgt, voldoe je aan criteria waaruit af te leiden is dat je een hechtingsstoornis hebt, wat enerzijds inhoudt dat je er emotioneel van bent overtuigd dat je te minderwaardig bent en dat anderen je niet moeten en anderzijds snak je heel erg naar liefde en acceptatie.

De overtuiging dat je minderwaardig bent, zit er heel diep ingeramd bij je. Als volwassene kan je wel rationeel bedenken dat die gedachten niet kloppen. Maar als je je al vanaf je geboorte verwaarloosd voelt en je groeit op met dat gevoel, dan is dat niet weg als je volwassen bent.

Een relatie met een borderliner is zowel voor de partner zwaar als voor degene die zelf borderline heeft. Hoe meer de persoon met borderline zich wilt hechten aan de partner, hoe groter de angst wordt dat die partner hem of haar zal verlaten. Het is voor zo'n iemand niet te bevatten dat er mensen zijn die onvoorwaardelijk van hem of haar houden. Als jij stapelverliefd bent op iemand met borderline en je verzekert haar dat je echt niemand anders wilt, dan is zij er a priori van overtuigt dat jij je vergist en dat jij haar hoe dan ook zal verlaten wanneer jij haar beter leert kennen. En die angst wordt een self-fulfilling prophesy.

In principe is borderline heel goed te behandelen. Al hangt dat af van comorbide problemen. Als iemand naast borderline ook autisme heeft, dan is de kans groot dat intensieve groepstherapie juist averechts gaat werken, omdat hij moeite heeft om te kunnen begrijpen wat het gedrag van anderen te maken heeft met zijn eigen gedrag. Maar anders is intensieve groepstherapie heel waardevol. Het kan heel zwaar zijn als je conflicten krijgt met een groepsgenoot die angsten bij je trigfert, maar uiteindelijk ga je erover nadenken waarom dat elke keer gebeurt, hoe zich dat verhoudt met andere problemen in je leven, wat het zou kunnen zijn waarom de ander zich zo gedraagt. Je leert dan op jouw eigen manier om te gaan met situaties die je voorheen elke keer vermeed met destructief gedrag.

Het probleem vaak met de psychische hulpverlening is dat er een protocol opgezet moet worden wat voor iedereen zou moeten werken. Dat kan nou eenmaal niet, want iedereen is anders. Iedere borderliner heeft zijn eigen persoonlijkheid, zijn eigen behoeftes, zijn eigen kwaliteiten, zijn eigen levensgeschiedenis en zijn eigen traumas. Herstellen van persoonlijkheidsproblematiek werkt bij iedereen op zijn eigen manier en tempo.

Ik heb die diagnose zelf dus ook. Ik heb er alle begrip voor dat therapeuten ook maar mensen zijn en als een behandeling niet heeft gewerkt ondanks dat ze zich ingezet hebben, begrijp ik ook dat het onredelijk van mij is om hen dat kwalijk te nemen.

Maar ik heb helaas ook meegemaakt dat er serieus corruptie is bij behandelinstellingen en hoe machteloos ik dan ben om mij daartegen te beschermen. Ik heb godzijdank ook therapeuten gehad die meer naar mij als persoon keken en dat had heel erg geholpen om mezelf een beetje meer terug te kunnen vinden.

Ik denk het enige verschil tussen mensen die wel een psychische stoornis hebben en mensen die dat niet hebben, is dat bij die laatste groep het lijntje niet breekt. En dat ze tijdens moeilijke periodes nog voldoende zelfredzaam zijn. Of je hebt dan omstandigheden en mensen waarop je kan terugvallen.

Maar iedereen die geconfronteerd wordt met problemen waarbij je in een machteloze positie terechtkomt, heeft min of meer ervaren dat je er dan alleen voor staat. Als je bijvoorbeeld een dierbaar iemand verliest door overlijden, dan zijn mensen over het algemeen begaan met je. Maar er wordt verwacht dat je na een poosje de draad weer kan oppakken. Als het je dan nog niet lukt, dan begrijpen mensen dat niet en sta je er alleen voor.
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:42:08 #200
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_198879015
je ervaringen zullen ervoor zorgen dat je andere soort mannen leuk gaat vinden. misschien ben je er nog niet, val je weer voor een klootzak, die kje slecht behandeld, misschien wle nog een daarna, wie weet. op gegeven moment ben je het wel zat en zal je dat soort mannen niet meer als leuk zien.

dus, komt vanzelf goed.
  dinsdag 6 april 2021 @ 14:28:07 #201
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_198880662
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:42 schreef pokkerdepok het volgende:
je ervaringen zullen ervoor zorgen dat je andere soort mannen leuk gaat vinden. misschien ben je er nog niet, val je weer voor een klootzak, die kje slecht behandeld, misschien wle nog een daarna, wie weet. op gegeven moment ben je het wel zat en zal je dat soort mannen niet meer als leuk zien.

dus, komt vanzelf goed.
Dit denk ik ook. De ene leert wat sneller dan de ander, sommige vrouwen leren het nooit.
Ik denk dat TS er wel komt gezien hoe ze op de 1e pagina reageerde van dit topic en de latere reacties.

Mijn advies is, vis eens in wat ander water dan je gewend bent en misschien verrast je dat wel positief en is je beeld van sommige mannen of beroepen zoals je ze noemt niet terecht.

[ Bericht 9% gewijzigd door 2NutZ op 06-04-2021 14:34:57 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_198880794
Wat was de relatie met je pa?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  dinsdag 6 april 2021 @ 14:35:45 #203
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_198880812
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:34 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Wat was de relatie met je pa?
Wat denk je als die je 'kkhoer' noemt en als je alles gelezen had wist je dat ze zei dat die niet geweldig was...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_198881457
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:28 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. De ene leert wat sneller dan de ander, sommige vrouwen leren het nooit.
Ik denk dat TS er wel komt gezien hoe ze op de 1e pagina reageerde van dit topic en de latere reacties.

Mijn advies is, vis eens in wat ander water dan je gewend bent en misschien verrast je dat wel positief en is je beeld van sommige mannen of beroepen zoals je ze noemt niet terecht.
Het punt is wel dat de liefde zich niet laat sturen. Ik kan me er iets bij voorstellen dat juist een bad boi op haar aantrekkingskracht heeft. Waarschijnlijk zoekt ze bij hem spanning.

Het kan nooit kwaad om in ander water te vissen, want daten hoeft niet meteen te betekenen dat je uiteindelijk een relatie moet aangaan. Niks mis met een one night stand. Of ze puur op vriendschappelijke basis contact zoeken met andere mannen.

Maar hoe je in een relatie staat met wie dan ook, zegt ook iets over jezelf. Als zij niet meer wilt dat haar partner haar verwaarloost of respectloos behandelt, dan moet ze dat ook niet toelaten. Als haar ex een andere vriendin krijgt die erg zelfverzekerd is en hij gedraagt zich naar haar op dezelfde manier, dan zal zij snel op hem afknappen en het uitmaken, want ze vindt het het niet waard om tijd en aandacht door te brengen met zo'n iemand.

Als TS wat meer gevoel voor eigenwaarde heeft, dan zal ze automatisch ook niet meer hunkeren naar mannen die haar toch niet met respect behandelen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:49:19 #205
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_198882272
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:06 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Het punt is wel dat de liefde zich niet laat sturen. Ik kan me er iets bij voorstellen dat juist een bad boi op haar aantrekkingskracht heeft. Waarschijnlijk zoekt ze bij hem spanning.

Het kan nooit kwaad om in ander water te vissen, want daten hoeft niet meteen te betekenen dat je uiteindelijk een relatie moet aangaan. Niks mis met een one night stand. Of ze puur op vriendschappelijke basis contact zoeken met andere mannen.

Maar hoe je in een relatie staat met wie dan ook, zegt ook iets over jezelf. Als zij niet meer wilt dat haar partner haar verwaarloost of respectloos behandelt, dan moet ze dat ook niet toelaten. Als haar ex een andere vriendin krijgt die erg zelfverzekerd is en hij gedraagt zich naar haar op dezelfde manier, dan zal zij snel op hem afknappen en het uitmaken, want ze vindt het het niet waard om tijd en aandacht door te brengen met zo'n iemand.

Als TS wat meer gevoel voor eigenwaarde heeft, dan zal ze automatisch ook niet meer hunkeren naar mannen die haar toch niet met respect behandelen.
Sowieso helemaal mee eens ^O^
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_198884449
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:06 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Hier zit wel wat in. Ik vind t niet erg als mijn man gevaarlijk is naar anderen zolang die maar niet zo is tegen mij :+ In hoeverre is het alleen realistisch dat je dit vindt?
Mooi voorbeeld om jezelf en je normen en waarden nog eens onder de loep te nemen. Ben je wel echt loyaal aan je partner, als je het zelfs aantrekkelijk vindt als hij agressief is naar anderen? Door hem positief te bevestigen en te belonen te voor zulk gedrag, kan je het in stand helpen houden en zelfs verergeren.
Als andere mensen je geen kut schelen, denk dan eens aan wat het voor je partner betekent. Het is niet bepaald zonder risico, je kan fysieke mankementen oplopen en een strafblad.
Is dat liefde in jouw ogen?

Idem wat betreft controlerend gedrag. Zolang je daar =liefde aan hangt, kijk je niet verder naar dat het ook wantrouwen kan betekenen. En dat wantrouwen hou je dus in stand, alsof het een krabbenton is. Dan stimuleer je elkaar niet om aan meer vertrouwen te werken, dus hoe streef je dan naar samen groeien en een stabiele relatie? Stabiel hoeft niet saai te zijn.

Als je je eigen normen en waarden niet wat breder kan leren trekken dan giftig gedrag, kijk dan op z'n minst hoe je mensen kan herkennen bij wie dit min of meer natuurlijk gedrag is. In plaats van dat je iemand met issues heling gaat onthouden. Doe je best om daar verantwoording in te nemen en moffel het niet alleen weg onder ja geil of liefde. Dat giftige gedrag komt bij veel mensen ergens vandaan. Nu je zelf beter weet wat daar aan ten grondslag ligt en je jezelf beter gunt, kun je je niet loyaal blijven noemen als je niet actief bij wil dragen aan verbetering op dat gebied bij je partner.

Ik zou beginnen met minimaal een jaar single te blijven. Ook niet aandachthoeren op datingsites of elders mannen uitdagen om je mentaal en fysiek alsnog over te halen. Die afstand helpt patronen makkelijker te doorbreken en met een beetje afstand ga je misschien ook anders kijken naar jezelf, de tegenpartij en de dynamiek.
  dinsdag 6 april 2021 @ 18:54:58 #207
108913 Godshand
guide4you
pi_198885686
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 23:33 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Ik begrijp inmiddels wel dat het aan mijzelf ligt, anders begin ik toch dit topic niet met zo’n titel :? Maar ik heb het idee dat ik niet wordt begrepen volgens mij. Ik vroeg mij juist af hoe ik ervoor zorg dat ik niet meer plak aan verkeerde mannen en andersom. En daarbij zelf ook niet een ‘verkeerde meid’ word met iemand die stabiel is (want dat is één keer gebeurd in een eerdere relatie, dat ik juist meer toxic was) En of andere mensen dit herkennen en wat zij er zelf tegen aandoen. Ik vraag dus om concrete tips erover. Inmiddels weet ik heus wel dat het aan mijzelf ligt.
In jouw profiel
quote:
Geslacht: man
Laatste bezoek: verborgen
...not sure if serious or trolling

:')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198889676
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:15 schreef Molo het volgende:
Als jij zelf steeds 'toxic' mannen date, is er toch maar één idioot lijkt mij
"Don't blame a clown for acting like a clown. Ask yourself why you keep going to the circus"
pi_198893938
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:54 schreef Kleinekattenkop het volgende:
Ja als een moeder het doet is vaak met de “beste” bedoelingen.

Bij vrouwen in een relatie is et ook manier om mannen dichtbij zich te houden. Dus soort van controle. Natuurlijk omdat ze vaak van hem houden doen ze ook dingen uit liefde. Maar zodra die man de zorgzaamheid bij een andere vrouw gaat halen dan worden het heksen.
Ze willen daarbij wel controle.

Logisch niet daarvan.
Maar de intentie van betuttelen in een relatie is anders dan moeder/ zoon vaker tenzij je dus al 30 jaar met iemand gaat en het echt houden van geworden is. Maar ja, vaak zeker in het begin zit er ook een vorm van jaloezie bij. Inpalmen met zorgzaamheid zodat je die gene beetje strak aan de lijn kan houden.
Ik zeg je eerlijk, ik herken mij hier wel in. Maar ik wist het nog niet van mijzelf. Thanks daarvoor, want ben er nu wel bewust van :)
pi_198894080
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:06 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Heel erg bedankt iedereen voor jullie advies. Ik lees alles en ik kom wel steeds nieuwe dingen tegen. Vooral Pabsblueribbon bedankt (!) en Scary Mary zeggen wel allemaal dingen waarin ik mij herken. Het zijn natuurlijk geen leuke dingen om te horen (maar ik wist al waaraan ik begon met fok) maar het is toch fijn om jezelf wat beter te begrijpen a.d.h.v kennis van anderen. Ik zal echt aan mijzelf werken en ‘erdoorheen’ gaan (dus echt alleen zijn even) om echt geen relatie te nemen. En een betere manier van ‘hechten’ vinden misschien. Herkende mezelf echt in dat enerzijds ontvankelijk opstellen en anderzijds meteen ‘aanvallend’ opstellen. :+ Maarja. Fijn dat dit topic mij tenminste nog iets heeft gebracht :) En ik moet inderdaad nog steeds helen van heel veel gebeurtenissen in mijn leven. Het gaat wel vele malen stukken beter moet ik zeggen, maar ben er nog niet. Gelukkig krijg ik daar ook hulp voor. Maar mijn therapeuten zijn niet zo hard tegen mij en geven niet altijd dit soort kennis als dat ik hier zeg maar krijg. Ik sta uiteraard nog open voor andere meningen.
pi_198894244
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Uit dit hele topic kan ik opmaken dat je een relatie wilt om een leegte in jezelf op te vullen. Het lijkt erop dat een relatie hebben voor jou de enige manier is om gelukkig te worden en dat je niet compleet bent zonder partner.

Ik zeg je eerlijk dat ik ook uit een cultuur kom waar trouwen en kinderen krijgen érg belangrijk is. Eigenlijk heb ik die behoefte nu al helemaal niet. Maar mijn moeder wordt helemaal gek van mij als ik zeg dat ik gewoon alleen wil blijven, wanneer ik niet ‘de juiste’ heb gevonden. (Ik kan helaas ook niet liegen tegen haar ofzo erover) En ze komt steeds met verhalen dat ik er spijt van krijgen etc. En dat kinderen en gezinsleven het ultieme geluk zijn blablabla :’) Daardoor word ik ook bang. En ik word telkens voorgesteld aan mannen uit mijn eigen cultuur. Maar daar klik ik niet mee, omdat ik juist de Nederlandse cultuur gewend ben. Ik wil hen niet meteen de schuld ervan geven, maar het is wel iets wat een erge druk op mij legt om een relatie te vinden, zodat ook het zeuren ophoudt en voor mijzelf die angst ook heb weggelegd.

Maar ik moet me er wel bewust van zijn dat eigenlijk een relatie nou niet echt iets is waar ik -op dit moment- super blij van wordt en echt ruimte voor is. Het kost mij teveel energie (qua verplichte appjes iedere dag enzo) en ik wil gewoon lekker op mijn ‘carriëre’ en gewoon leuke dingen doen met vriendinnen.
pi_198894421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld om jezelf en je normen en waarden nog eens onder de loep te nemen. Ben je wel echt loyaal aan je partner, als je het zelfs aantrekkelijk vindt als hij agressief is naar anderen? Door hem positief te bevestigen en te belonen te voor zulk gedrag, kan je het in stand helpen houden en zelfs verergeren.
Als andere mensen je geen kut schelen, denk dan eens aan wat het voor je partner betekent. Het is niet bepaald zonder risico, je kan fysieke mankementen oplopen en een strafblad.
Is dat liefde in jouw ogen?

Idem wat betreft controlerend gedrag. Zolang je daar =liefde aan hangt, kijk je niet verder naar dat het ook wantrouwen kan betekenen. En dat wantrouwen hou je dus in stand, alsof het een krabbenton is. Dan stimuleer je elkaar niet om aan meer vertrouwen te werken, dus hoe streef je dan naar samen groeien en een stabiele relatie? Stabiel hoeft niet saai te zijn.

Als je je eigen normen en waarden niet wat breder kan leren trekken dan giftig gedrag, kijk dan op z'n minst hoe je mensen kan herkennen bij wie dit min of meer natuurlijk gedrag is. In plaats van dat je iemand met issues heling gaat onthouden. Doe je best om daar verantwoording in te nemen en moffel het niet alleen weg onder ja geil of liefde. Dat giftige gedrag komt bij veel mensen ergens vandaan. Nu je zelf beter weet wat daar aan ten grondslag ligt en je jezelf beter gunt, kun je je niet loyaal blijven noemen als je niet actief bij wil dragen aan verbetering op dat gebied bij je partner.

Ik zou beginnen met minimaal een jaar single te blijven. Ook niet aandachthoeren op datingsites of elders mannen uitdagen om je mentaal en fysiek alsnog over te halen. Die afstand helpt patronen makkelijker te doorbreken en met een beetje afstand ga je misschien ook anders kijken naar jezelf, de tegenpartij en de dynamiek.
Aan je advies zal ik houden. Dat laatste (aandachtzoeken) is wel iets wat ik doe ja om mij weer wat zeker te voelen op bepaalde momenten. En ik daag die mannen wel onbewust uit denk ik terwijl ik er nog niet klaar voor ben.

En ik vind het aantrekkelijk als hij aggressief is naar anderen als .. het gaat om voor jezelf opkomen (hoewel hij wel veel te overdreven voor zichzelf opkwam) Maar ook dat keur ik niet goed.. want dat is wat bij mijn ex is gebeurd. En ik zei wel echt dat agressie niet echt de oplossing is, omdat je jezelf dan verlaagt etc. Maar ik vind het toch aantrekkelijk als hij agressief/ manipulatief is naar mij of anderen toe (ook het idee dat ik wordt geslagen als ik grenzen opzoek) maar ik zou dat nooit aanmoedigen. Aan dat gevoel kan ik alleen niks doen, maar ik keur het dus niet goed..

En dat wantrouwen zie ik ook niet als liefde en is ook echt de reden dat ik het mede had uitgemaakt. Een beetje wantrouwen/ jaloezie vind ik niet erg en zelfs prima. Maar het moet niet te erg worden en steeds een herhalend onderwerp zijn.. Ik ben zelf ook best jaloers, maar niet ziekelijk ofzo zoals hij dat was (hij belde mij meerdere malen op een dag maandenlang om te controleren dat ik echt niet met andere mannen was) zei hij namelijk. En niet eens omdat hij het echt leuk vond om mij te bellen.
pi_198899428
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:37 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Aan je advies zal ik houden. Dat laatste (aandachtzoeken) is wel iets wat ik doe ja om mij weer wat zeker te voelen op bepaalde momenten. En ik daag die mannen wel onbewust uit denk ik terwijl ik er nog niet klaar voor ben.
Als je het aantrekkelijk vindt, dan lijkt het me geen onbewuste actie van je.

quote:
En ik vind het aantrekkelijk als hij aggressief is naar anderen als .. het gaat om voor jezelf opkomen (hoewel hij wel veel te overdreven voor zichzelf opkwam) Maar ook dat keur ik niet goed.. want dat is wat bij mijn ex is gebeurd. En ik zei wel echt dat agressie niet echt de oplossing is, omdat je jezelf dan verlaagt etc. Maar ik vind het toch aantrekkelijk als hij agressief/ manipulatief is naar mij of anderen toe (ook het idee dat ik wordt geslagen als ik grenzen opzoek) maar ik zou dat nooit aanmoedigen. Aan dat gevoel kan ik alleen niks doen, maar ik keur het dus niet goed..
Denk nog eens na wat er ten grondslag ligt aan het voor jezelf op willen of moeten komen. Daar gaat iets aan vooraf, anders was die noodzaak er niet. Kun je dat rijmen met liefde, vertrouwen en loyaliteit, als je dat feitelijk iemand toewenst door iemand dat te willen zien doen?

quote:
En dat wantrouwen zie ik ook niet als liefde en is ook echt de reden dat ik het mede had uitgemaakt. Een beetje wantrouwen/ jaloezie vind ik niet erg en zelfs prima. Maar het moet niet te erg worden en steeds een herhalend onderwerp zijn.. Ik ben zelf ook best jaloers, maar niet ziekelijk ofzo zoals hij dat was (hij belde mij meerdere malen op een dag maandenlang om te controleren dat ik echt niet met andere mannen was) zei hij namelijk. En niet eens omdat hij het echt leuk vond om mij te bellen.
Het lijkt me handig als je wat verder gaat leren kijken dan je neus lang is. In een relatie gaat het niet alleen om wat hij en jij doen en wat jij daarvan vindt. De dynamiek bestaat ook uit hoe bepaald gedrag over komt voor de ander. Daar kun je samen elkaar beter in leren begrijpen en zelfs een eigen taal leren ontwikkelen. Dat is duurzamer dan de ander eerst aantrekken want geil, dan vervolgens afserveren omdat de grenzen je niet aanstaan. Maar dan moet je ook open kunnen staan hoe hij bepaalde dingen ervaart, zonder je straatje schoon te willen vegen dat jij itt hem niet ziekelijk bezig zou zijn geweest.
Dit is niet hetzelfde als je eigen grenzen mogen bepalen tot waar je dingen wel en niet ok vindt overigens. Het gaat erom dat je flexibel kan zijn en zijn perceptie en waarheid naast de jouwe kan laten bestaan. Omdat hij nu eenmaal zijn belevingswereld heeft, ongeacht of jij het daar mee eens bent. Je daarvoor af willen sluiten is geen goede basis voor een gezonde relatie. Het lijkt me zelfs broodnodig om zelfs eerst te kunnen kijken in hoeverre je compatible bent samen en verder zou kunnen worden. Dat hangt namelijk van een boel meer af dan aantrekkingskracht en opwinding enzo.
pi_198902787
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:45 schreef Godshand het volgende:
Het is ook een simpele weergave. Maar psychologen hebben echt geen truc om iets in jouw hoofd te veranderen. Ze kunnen je fouten in laten zien (dat wil zeggen, fouten in gedrag wat jouw problemen geeft. Als je geen probleem ervaart, is het ook niet meteen een probleem (bv geen behoefte aan veel menselijk contact te hebben)) of je om laten gaan met je beperkingen.

Een borderliner zal nooit zijn zoals een mens zonder borderline. Maar door inzicht te geven in zijn/haar gedrag en waar degene op moet letten bij bepaalde situaties kan degene een heel eind komen. Genezen is degene dan niet maar wel soort van gerevalideerd.
Wat kan een psycholoog dan CONCREET betekenen voor iemand met borderline? Geef eens duidelijke gedetailleerde voorbeelden

quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:10 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Heel erg bedankt iedereen voor jullie advies. Ik lees alles en ik kom wel steeds nieuwe dingen tegen. Vooral Pabsblueribbon bedankt (!) en Scary Mary zeggen wel allemaal dingen waarin ik mij herken. Het zijn natuurlijk geen leuke dingen om te horen (maar ik wist al waaraan ik begon met fok) maar het is toch fijn om jezelf wat beter te begrijpen a.d.h.v kennis van anderen. Ik zal echt aan mijzelf werken en ‘erdoorheen’ gaan (dus echt alleen zijn even) om echt geen relatie te nemen. En een betere manier van ‘hechten’ vinden misschien. Herkende mezelf echt in dat enerzijds ontvankelijk opstellen en anderzijds meteen ‘aanvallend’ opstellen. :+ Maarja. Fijn dat dit topic mij tenminste nog iets heeft gebracht :) En ik moet inderdaad nog steeds helen van heel veel gebeurtenissen in mijn leven. Het gaat wel vele malen stukken beter moet ik zeggen, maar ben er nog niet. Gelukkig krijg ik daar ook hulp voor. Maar mijn therapeuten zijn niet zo hard tegen mij en geven niet altijd dit soort kennis als dat ik hier zeg maar krijg. Ik sta uiteraard nog open voor andere meningen.
Goed dat je hulp hebt

quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:23 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Ik zeg je eerlijk dat ik ook uit een cultuur kom waar trouwen en kinderen krijgen érg belangrijk is. Eigenlijk heb ik die behoefte nu al helemaal niet. Maar mijn moeder wordt helemaal gek van mij als ik zeg dat ik gewoon alleen wil blijven, wanneer ik niet ‘de juiste’ heb gevonden. (Ik kan helaas ook niet liegen tegen haar ofzo erover) En ze komt steeds met verhalen dat ik er spijt van krijgen etc. En dat kinderen en gezinsleven het ultieme geluk zijn blablabla :’) Daardoor word ik ook bang. En ik word telkens voorgesteld aan mannen uit mijn eigen cultuur. Maar daar klik ik niet mee, omdat ik juist de Nederlandse cultuur gewend ben. Ik wil hen niet meteen de schuld ervan geven, maar het is wel iets wat een erge druk op mij legt om een relatie te vinden, zodat ook het zeuren ophoudt en voor mijzelf die angst ook heb weggelegd.

Maar ik moet me er wel bewust van zijn dat eigenlijk een relatie nou niet echt iets is waar ik -op dit moment- super blij van wordt en echt ruimte voor is. Het kost mij teveel energie (qua verplichte appjes iedere dag enzo) en ik wil gewoon lekker op mijn ‘carriëre’ en gewoon leuke dingen doen met vriendinnen.
Ik vind dat alleen en kinderloos mogen blijven als je geen geschikte partner kunt vinden of er gewoon nog niet aan toe bent vastgelegd moet worden als fundamenteel mensenrecht. met bijpassende (taak)straffen als het niet wordt gerespecteerd.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_198906837
Nu ik dit lees over jouw moeder, begrijp ik wel waarom je hier op deze manier reageert. Je wordt ook nog eens onder druk gezet door je ouders.

Begrijp ik het goed dat je van huis uit meegekregen hebt dat je een man moet krijgen die jou gelukkig maakt? Dus in wezen de orthodoxe opvattingen die mensen 100 jaar geleden allemaal hadden?

Ik ben nu misschien hard, maar als je het hebt over toxische mensen, dan vind ik opmerkingen zoals "je moet een man zoeken en met hem trouwen, want als je dat niet doet, ga je spijt krijgen".

Ik kan niet uit jouw verhaal opmaken dat je bijvoorbeeld lesbisch bent. Door jou te pushen om te trouwen, saboteert jouw moeder juist wat ze jou graag ziet doen. Als je goed in je vel zit en zelfverzekerder bent dan komt dat huwelijk uiteindelijk vanzelf wel. Want als je gelukkig bent met jezelf, lukt het je ook beter om het geluk met een partner te delen.

Maar dat gaat nu niet lukken. Als je hechtingsproblemen hebt, trek je vooral de mannen aan die ook hechtingsproblematiek hebben en daarom afstandelijk zijn en jou niet met respect behandelen. Eigenlijk is zo'n kerel net zo onzeker als jij. Ze durven geen gelijkwaardige relatie aan te gaan en zich kwetsbaar op te stellen naar hun partner, want dan zijn ze bang dat die partner op hen afknapt en zegt: "Eigenlijk ben je helemaal niet zo stoer en zelfverzekerd. Je bent eigenlijk maar een sukkel en een mietje. Net een bang klein kind. Nou, ik ga op zoek naar een vent die veel meer mans is dan jij." Zoiets zal je waarschijnlijk helemaal niet zeggen, maar de angst dat vrouwen dat zouden kunnen doen, zit in hun hoofd. Dus gaan ze op zoek naar vrouwen die problemen hebben met hun gevoel van eigenwaarde. Die zijn makkelijker te manipuleren en zolang die vrouw dat toelaat, blijven zij controle houden over hun eigen illusie. Hoewel jij daar de dupe van wordt, gaat het hen in wezen niet om jou te kwetsen, maar zijn ze vooral bang dat als jij ziet wie ze werkelijk zijn, jij ze zal afwijzen.

Waarschijnlijk trek je ook om die reden dat soort mannen aan, want eigenlijk zijn jullie lotgenoten die allebei worstelen met verlatingsangst. En de relatie werkt vervolgens niet, omdat jullie allebei niet weten hoe je op een gezonde en gelijkwaardige manier met elkaar kunt omgaan.

Ik denk dat het voor jou in de allereerste plaats belangrijk is om emotioneel los te kunnen komen van jouw ouders. Ik bedoel daarnee niet dat je ze niet meer gaat zien ofzo. Ik bedoel dat je meer jouw leven gaat leiden op de manier zoals jij dat zelf wilt.

Ik kan best begrijpen dat het voor jou nogal lastig is om ervan los te komen. Maar aangezien je volwassen bent, moet je sowieso je eigen keuzes leren maken ipv anderen laten bepalen wat je moet doen.
pi_198907174
Anoniem, wat is je leeftijd, heb je kinderen, woon je alleen, opleiding, werk je?
pi_198928616
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:35 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Wat denk je als die je 'kkhoer' noemt en als je alles gelezen had wist je dat ze zei dat die niet geweldig was...
Ik wil niet stereotyperen, echter...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 15:15:30 #218
441859 crew  Lenny77
pi_198933691
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:02 schreef DeVragensteller het volgende:
Dit zinloze topic mag uiteraard wel open blijven.
Ok, ik ga het gesprek met je aan, je voelt je duidelijk niet gehoord en dan blijft dit maar doorgaan.
En probeer objectief te kijken!
Wat is het verschil tussen dit topic en jouw topic? En ik wil een serieus antwoord! Geen zever over voorkeursbehandelingen, slechte mods, vrije meningsuiting, seksisme, zelfs niet eens over het onderwerp...

Waarom loopt dit topic zo anders dan het jouwe?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_198933753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ok, ik ga het gesprek met je aan, je voelt je duidelijk niet gehoord en dan blijft dit maar doorgaan.
En probeer objectief te kijken!
Wat is het verschil tussen dit topic en jouw topic? En ik wil een serieus antwoord! Geen zever over voorkeursbehandelingen, slechte mods, vrije meningsuiting, seksisme, zelfs niet eens over het onderwerp...

Waarom loopt dit topic zo anders dan het jouwe?
Misschien omdat er in dit topic minder trollen aanwezig zijn dan op die van mij? heb je überhaupt de reacties gezien op mijn topics? Een groot gedeelte heeft niks beters te zeggen dan "jij bent osodevo", en andere zijn enkel aan het beledigen. Ja, goh. Hoe zou het nou komen dat dit topic zo anders is dan die van mij.

Beetje hetzelfde als de leraar die de leerling uit de klas stuurt die wordt gepest, in plaats van de pesters aan te pakken.
pi_198933796
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geen aandacht aan geven. Zijn posts verdwijnen vanzelf en als hij zo doorgaat... hij ook.
Oh is dit die zure kerel met een waslijst aan topics?
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 15:22:24 #221
441859 crew  Lenny77
pi_198933813
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:18 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Misschien omdat er in dit topic minder trollen aanwezig zijn dan op die van mij? heb je überhaupt de reacties gezien op mijn topics? Een groot gedeelte heeft niks beters te zeggen dan "jij bent osodevo", en andere zijn enkel aan het beledigen. Ja, goh. Hoe zou het nou komen dat dit topic zo anders is dan die van mij.

Beetje hetzelfde als de leraar die de leerling uit de klas stuurt die wordt gepest, in plaats van de pesters aan te pakken.
Ja ok, je hebt de Osodevo opmerkingen. Niet leuk, wel begrijpelijk dat anderen dit denken daar ik het ook even dacht, maar toch denk ik dit niet meer.
Laten we dat stuk even weg, daar heb je een punt (Osodevo).

Welk verschil is er nog?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_198933882
Kan dit niet beter in R&P feedback?

Nu kapen jullie TS haar topic.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 9 april 2021 @ 15:29:23 #223
441859 crew  Lenny77
pi_198933904
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kan dit niet beter in R&P feedback?

Nu kapen jullie TS haar topic.
Ja ok klopt, mijn excuses TS!

@DeVragensteller, hier in R&P heb je ook een FB, bovenaan. Zet je antwoord daar neer aub.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_198933937
-FB is hier geschikt voor-

[ Bericht 94% gewijzigd door Lenny77 op 09-04-2021 15:34:55 ]
pi_198934099
-opnieuw: FB hierboven-

[ Bericht 94% gewijzigd door Lenny77 op 09-04-2021 15:55:58 ]
pi_198934300
...
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:21:42 #227
108913 Godshand
guide4you
pi_198939685
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:47 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat kan een psycholoog dan CONCREET betekenen voor iemand met borderline? Geef eens duidelijke gedetailleerde voorbeelden
[..]

Dat is offtopic

Heeft TS hier nog gepost?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198949267
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:21 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat is offtopic

Heeft TS hier nog gepost?
Nee, het werd niet toxic genoeg denk ik.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_198951921

Kwam zojuist dit op YouTube tegen
pi_198952162
Nvm.
  zaterdag 10 april 2021 @ 22:03:03 #231
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198952209
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ok, ik ga het gesprek met je aan, je voelt je duidelijk niet gehoord en dan blijft dit maar doorgaan.
En probeer objectief te kijken!
Wat is het verschil tussen dit topic en jouw topic? En ik wil een serieus antwoord! Geen zever over voorkeursbehandelingen, slechte mods, vrije meningsuiting, seksisme, zelfs niet eens over het onderwerp...

Waarom loopt dit topic zo anders dan het jouwe?
Je maakt het ze te makkelijk.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198952965
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:35 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Nee, het werd niet toxic genoeg denk ik.
Of ze zit weer bij een foute man en mag niet op fok posten :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198956841
Ik val op ordinaire blonde snollen die ik met 2 zinnen het bed in praat maar ik ben dan weer intelligent genoeg daar geen relatie mee te beginnen.

Als je weet dat de mannen waar je op valt "toxic" zijn en begint er toch een relatie mee ben je masochistisch of dom, en waarschijnlijk beiden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 11 april 2021 @ 11:20:22 #234
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198958077
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik val op ordinaire blonde snollen die ik met 2 zinnen het bed in praat maar ik ben dan weer intelligent genoeg daar geen relatie mee te beginnen.

Als je weet dat de mannen waar je op valt "toxic" zijn en begint er toch een relatie mee ben je masochistisch of dom, en waarschijnlijk beiden.
Wel dom van jou dat je niet begrijpt dat het vallen op een ‘foute man’ vaak onbewust gaat.
En geen enkele man presenteert zich meteen als ‘fout’. Vaak gaat er een tijd overheen voordat er dingen beginnen op te vallen.
Er zit een hele wetenschap, hele psychologie achter, die vaak terug gaat naar de jeugd en opvoeding en hoe veilig je bent gehecht.

Er zijn ook ‘foute’ vrouwen trouwens.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 11 april 2021 @ 15:13:52 #235
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_198961731
Daddy issues?
pi_198962041
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 11:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wel dom van jou dat je niet begrijpt dat het vallen op een ‘foute man’ vaak onbewust gaat.
En geen enkele man presenteert zich meteen als ‘fout’. Vaak gaat er een tijd overheen voordat er dingen beginnen op te vallen.
Er zit een hele wetenschap, hele psychologie achter, die vaak terug gaat naar de jeugd en opvoeding en hoe veilig je bent gehecht.

Er zijn ook ‘foute’ vrouwen trouwens.
Heb je hier ook artikelen/bronnen van? Ben serieus wel benieuwd hoe dat soms zit.
pi_198967882
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:27 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Heb je hier ook artikelen/bronnen van? Ben serieus wel benieuwd hoe dat soms zit.

pi_198968180
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik val op ordinaire blonde snollen die ik met 2 zinnen het bed in praat maar ik ben dan weer intelligent genoeg daar geen relatie mee te beginnen.

Als je weet dat de mannen waar je op valt "toxic" zijn en begint er toch een relatie mee ben je masochistisch of dom, en waarschijnlijk beiden.
Ligt eraan hoe vervelend ze zijn verder maar als je er bij tot rust kan komen.. Niks mis met die blonde snol. Of meervoud, nog beter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198968258
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 11:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wel dom van jou dat je niet begrijpt dat het vallen op een ‘foute man’ vaak onbewust gaat.
En geen enkele man presenteert zich meteen als ‘fout’. Vaak gaat er een tijd overheen voordat er dingen beginnen op te vallen.
Er zit een hele wetenschap, hele psychologie achter, die vaak terug gaat naar de jeugd en opvoeding en hoe veilig je bent gehecht.

Er zijn ook ‘foute’ vrouwen trouwens.
Dit is een beetje als zeggen dat een seksverslaafde man die de hele dag geil rondloopt er niks aan kan doen als ie een vrouw ongewild bij haar kont pakt of erger.
  maandag 12 april 2021 @ 09:04:42 #240
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198969626
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:24 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dit is een beetje als zeggen dat een seksverslaafde man die de hele dag geil rondloopt er niks aan kan doen als ie een vrouw ongewild bij haar kont pakt of erger.
Wat is dit nu voor rare vergelijking. Ongewenste aanrakingen zijn toch heel wat anders?
Dat is onvrijwillig. En dat is de relatie met een ‘foute’ man doorgaans niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 12 april 2021 @ 09:05:11 #241
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198969629
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:27 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Heb je hier ook artikelen/bronnen van? Ben serieus wel benieuwd hoe dat soms zit.
Google is your friend.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198972596
- Gewoon even lekker normaal doen -

[ Bericht 46% gewijzigd door CoolGuy op 12-04-2021 14:42:43 ]
pi_198973377
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 09:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor rare vergelijking. Ongewenste aanrakingen zijn toch heel wat anders?
Dat is onvrijwillig. En dat is de relatie met een ‘foute’ man doorgaans niet.
Nee, het gaat om verantwoordelijkheid nemen. Je doet alsof TS geen keuze heeft.
pi_198974761
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Nee, het gaat om verantwoordelijkheid nemen. Je doet alsof TS geen keuze heeft.
Alleen liefde laat zich niet sturen door ratio. Het overkomt zoveel mensen dat ze elke keer een partner hebben waarmee ze ongelukkig worden.

En tuurlijk heeft iedereen zijn eigen verantwoordelijkheden en maakt iedereen zijn keuzes zelf. Echter de keuzes die je maakt, worden voor een groot deel bepaald door de overtuigingen die je te horen krijgt van anderen. Als je heel vaak te horen krijgt dat je niet goed genoeg bent, is de kans groot dat je een partner kiest die je niet goed genoeg behandelt.
pi_198975170
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 16:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Alleen liefde laat zich niet sturen door ratio. Het overkomt zoveel mensen dat ze elke keer een partner hebben waarmee ze ongelukkig worden.

En tuurlijk heeft iedereen zijn eigen verantwoordelijkheden en maakt iedereen zijn keuzes zelf. Echter de keuzes die je maakt, worden voor een groot deel bepaald door de overtuigingen die je te horen krijgt van anderen. Als je heel vaak te horen krijgt dat je niet goed genoeg bent, is de kans groot dat je een partner kiest die je niet goed genoeg behandelt.
Dat, maar ook uberhaupt het onbewuste, waar je zelf gelukkig van wordt. Als jij een kronkel in je hoofd hebt waardoor je op 1 of andere manier alleen een goed gevoel krijgt van scenario’s die onverenigbaar zijn met een happy end, is het alternatief niet om dan maar radicaal een tegenovergestelde relatie te nemen waar je geen goed gevoel bij krijgt, want dan voel je je alsnog slecht. Het alternatief is dan alleen nog maar niets, want het onbewuste laat zich niet commanderen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:28:09 #246
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198982621
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Nee, het gaat om verantwoordelijkheid nemen. Je doet alsof TS geen keuze heeft.
Een foute man presenteert zich natuurlijk nooit meteen fout. Daar kom je pas na een tijdje achter.
Later leer je vaak dan wel bepaalde patronen herkennen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198983614
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Een foute man presenteert zich natuurlijk nooit meteen fout. Daar kom je pas na een tijdje achter.
Later leer je vaak dan wel bepaalde patronen herkennen.
Als je het over een bepaalde type psycho's hebt, niet nee, maar de meeste foute mannen zijn er zo uit te pikken.
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:01:35 #248
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198983654
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Als je het over een bepaalde type psycho's hebt, niet nee, maar de meeste foute mannen zijn er zo uit te pikken.
Over wat voor man heb je het dan? Foute mannen zijn emotioneel onbeschikbaar mannen. En dat kan in vele vormen zijn.

Ik denk dat niet meteen alleen maar aan het foute mannetje wat z’n vriendin slaat.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198983782
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Over wat voor man heb je het dan? Foute mannen zijn emotioneel onbeschikbaar mannen. En dat kan in vele vormen zijn.

Ik denk dat niet meteen alleen maar aan het foute mannetje wat z’n vriendin slaat.
Maar ts is specifiek op zoek naar zo’n fout mannetje...
Meestal vind je juist niet waar je wel naar op zoek bent zo is het leven, maar bij ts was het niet een geval van ze zag het feit dat hij fout was niet aankomen. In tegendeel, ze zoekt juist zelf een toxic man.
Ben het er verder wel mee eens. De jongens waar ik ervaring mee had en wat fout afliep (in de zin van inderdaad emotioneel onbeschikbaar) deden in het begin juist alles “goed”. Familie en vrienden willen ontmoeten, samen activiteiten doen, geen ruzie enz. Wat me wel opviel was dat wanneer ze zelf begonnen over hoe anders dan andere foute mannen ze waren en hoeveel respect ze zelf hadden voor vrouwen in tegenstelling tot die anderen het foute boel was

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-04-2021 11:19:40 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_198985513
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Als je het over een bepaalde type psycho's hebt, niet nee, maar de meeste foute mannen zijn er zo uit te pikken.
Dit toch wel. En dat weten mensen zelf natuurlijk ook prima als ze roepen dat ze op dat soort types vallen. Ben je zelf niet in staat om het te herkennen, bespreek het dan nog eens met je omgeving. Soms zie je het bij anderen beter, ook als je zelf net zo hard de boot in gaat. Genoeg mensen die ook gewoon gewaarschuwd worden, maar toch onder het mom van ja maar feelz door blijven gaan. Daar ligt echt wel een pad met meerdere afslagen die gekozen hadden kunnen worden ipv te blijven volharden in dezelfde shit op repeat. En ja, daar zit echt wel een keuzemogelijkheid.

Kun je altijd sturen wat je aantrekkelijk vindt en waar je op valt? Nee. Maar je kan wel bepalen wat je met die gevoelens wel of niet zou moeten willen doen. Je hoeft niet per se weer die markt op voor een nieuwe. Je hoeft niet je schouders op te halen van hey, dit is nu eenmaal mijn type of de ware lost al deze shit heus wel op. Telkens hetzelfde blijven doen met hetzelfde resultaat staat niet per se gelijk aan daadwerkelijk werken aan je relatie of vechten voor de liefde ofzo.

Ik denk dat het wel gezond is als mensen iets minder zwart/wit gaan denken. Ts vraagt in de op ook of het überhaupt bestaat. Ook als het wel bestaat, is het doorgaans constructiever om te kijken hoe je daar kan en wil komen. Hoe zou je anders beter kunnen leren herkennen of het wel zo is? Je krijgt het niet ineens automagisch bij de ware, die ook geen stempel op het voorhoofd heeft van joehoe ik the one! Alles is ok of gaat ok worden, just enjoy the ride!
Dus in plaats van ja of nee, verder denken. Onder welke voorwaarden is en blijft het een ja? Bewust worden van je eigen grenzen en die actief bewaken, dat zou je sowieso moeten doen ongeacht of het de ware zou zijn. Omdat je zo beter balans houdt en dat weer een positieve weerslag heeft op je partnerkeuze en daarmee je relatie. En dat gaat een stuk beter als je zelf in de smiezen hebt wat je allemaal wel kan doen. Dat is ergens aan werken.
pi_198985656
quote:
Maar hij was wel weer enorm goed in bed.
Je begrijpt hopelijk toch wel dat er ook non-toxic mannen zijn die enorm goed in bed zijn?

Misschien ligt je probleem daar?

Maar misschien moet je maar gewoon zo'n soort man nemen, je laten inpregneren, en dan van hem scheiden en al zijn geld meenemen.

Zit je natuurlijk wel nog met het probleem dat je kind zijn genen heeft en hem hoogstwaarschijnlijk achterna zal gaan. Want zijn/haar moeder staat nou eenmaal alles toe wat hij/zij haar zal aandoen, dat schrijft ze hier zelf al.
pi_198985926
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Over wat voor man heb je het dan? Foute mannen zijn emotioneel onbeschikbaar mannen. En dat kan in vele vormen zijn.

Ik denk dat niet meteen alleen maar aan het foute mannetje wat z’n vriendin slaat.
Dat is maar één type foute man. Als TS ze niet herkende zou ze er ook niet keer op keer mee in aanraking komen. Het is niet dat ze dacht of hoopte 'dit is een lieve, eerlijke man', nee, ze wist precies wat ze zocht en waar ze mee in zee ging.
pi_198986068
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 11:20 schreef MissButterflyy het volgende:
En geen enkele man presenteert zich meteen als ‘fout’.
Hier ben ik het erg oneens mee.
2.
pi_198986251
Ik had bij mijn 'foute' ex achteraf gezien ook wel altijd geweten dat het voor mij niet de geschikte partner was.

Echter heeft iedereen zijn goede en minder goede kanten. En als je verliefd bent, ben je bij geneigd om je niks aan te trekken van alle alarmsignalen.
  dinsdag 13 april 2021 @ 14:46:40 #255
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198986754
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:54 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

Hier ben ik het erg oneens mee.
Hiermee bedoel ik dat hij meteen slecht is voor haar.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198989530
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk toch wel dat er ook non-toxic mannen zijn die enorm goed in bed zijn?

Misschien ligt je probleem daar?

Maar misschien moet je maar gewoon zo'n soort man nemen, je laten inpregneren, en dan van hem scheiden en al zijn geld meenemen.

Zit je natuurlijk wel nog met het probleem dat je kind zijn genen heeft en hem hoogstwaarschijnlijk achterna zal gaan. Want zijn/haar moeder staat nou eenmaal alles toe wat hij/zij haar zal aandoen, dat schrijft ze hier zelf al.
Heleboel van dit soort vrouwen zitten al op Tinder.

En dan van die teksten:
-ik ben niet op mijn mondje gevallen, kan je daar niet tegen, sla mij dan over
-als je niet weet wat respect is, sla mij dan ook over
-ik heb een dochter van 5 maanden, zij is me alles, jij gaat echt niet voor!
-onzekere jochies ga buiten spelen, ik wil een echte man, die weet hoe hij een vrouw moet aan pakken en natuurlijke dominantie heeft.

Kortom, bij zo'n tekst blijkt ze op weg naar vergissing nummer zoveel :') Ach, ooit leren sommige vrouwen hoe het wel kan.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_198993716
Als je hardop stelt dat vrouwen het vaker wel dan niet zelf zoeken krijg je gedonder. Maar dan zie je steeds weer dingen zoals


pi_198993746
Ik zeik salpeterzuur, toxic genoeg?
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:45:38 #259
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_199023672
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:10 schreef LXIV het volgende:
Ik zou niet voor een toxische man gaan. Snap ook niet wat daar aantrekkelijk aan is. Toxiciteit is geen teken van zelfvertrouwen.
Waarom kies je niet gewoon een stoere en knappe man met veel zelfvertrouwen, maar die wel grenzen kent in de omgang met vrouwen? Een brandweerman, vlieger, reddingswerker etc?
Politieman? Hoef je geen handboeien en dildo aan te schaffen, heeft ie al van uit zijn werk standaard bij zich.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:54:12 #260
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_199023759
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk toch wel dat er ook non-toxic mannen zijn die enorm goed in bed zijn?

Misschien ligt je probleem daar?

Maar misschien moet je maar gewoon zo'n soort man nemen, je laten inpregneren, en dan van hem scheiden en al zijn geld meenemen.

Zit je natuurlijk wel nog met het probleem dat je kind zijn genen heeft en hem hoogstwaarschijnlijk achterna zal gaan. Want zijn/haar moeder staat nou eenmaal alles toe wat hij/zij haar zal aandoen, dat schrijft ze hier zelf al.
Wat is goed in bed?
En met een goede leermeester / instructeur (m/v) en een enthousiaste "leerling", veel oefenen en wat bijscholing, vakliteratuur en workshops kom je een heel end.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_199024080
quote:
10s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:53 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ze zijn hier nu weer aan het kibbelen. Wtf man.
Insterts MJ eating popcorn gif. _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 09:54 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Wat is goed in bed?
En met een goede leermeester / instructeur (m/v) en een enthousiaste "leerling", veel oefenen en wat bijscholing, vakliteratuur en workshops kom je een heel end.
Seks is (meestal) een samenspel van 2 mensen. Hoe werkelijk goed is de persoon die goede seks van de ander verwacht? Bepaal jijzelf of je goed bent? Goed zijn is relatief.
pi_199024148
Dat heet een lust verslaving.
  zaterdag 17 april 2021 @ 09:58:53 #263
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199037564
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:19 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Insterts MJ eating popcorn gif. _O-
[..]

Seks is (meestal) een samenspel van 2 mensen. Hoe werkelijk goed is de persoon die goede seks van de ander verwacht? Bepaal jijzelf of je goed bent? Goed zijn is relatief.
Goede seks is dan ook echt een gevoel, en niet perse wat de ander wel of niet doet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199119645
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:28 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Ik weet dat ik deze vragen ook kan stellen aan hulpverlener. Maar toch ben ik benieuwd naar jullie visie hierop, omdat ik vaker ook goed advies hier heb gehaald. En niet altijd politieke correcte antwoorden krijg in tegenstelling tot hulpverleners.
Mischien verstandig om toch maar beter met een gekwalificeerd iemand hier over te praten.
Sympathie en deskundigheid hoef je op een forum als dit niet te verwachten, dit is meer voor huis-tuin en keuken Niveau.

Als je er echt mee in de knoop zit kom je volgens mij toch echt wel verder met iemand met diploma's aan de muur dan hier op een oneindige rotonde te zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Werkman op 23-04-2021 05:53:08 ]
pi_199215088
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:13 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Jij kraakt toch ook je eigen cultuur af in je OP? Er is toch een probleem met die mannen? Nu mag ik het niet benoemen ineens dat het aan slechte opvoeding ligt in bepaalde culturen? Gewoon de waarheid accepteren en benoemen, pas dan kom je vooruit. Als je dat weigert te doen ja dan blijf je in je culturele bubbel en maar vragen hoe al die problemen er toch komen....
[..]

Nee, ik wil niks te maken hebben met andere culturen. Ik hou van mijn eigen cultuur en volk en levenswijze.
Wat een nare nare verbitterde bekrompen domme gast ben jij. Sodeju. Damaged goods. En dan anderen betichten van in een bubbel zitten.

OT: @Anoniem_anoniem niet verkeerd of gemeen bedoeld, maar ga absoluut in therapie en werk daar en daarbuiten (zelfstudie) aan je codepedentie-klachten. Zodra jij dat fixt, zal je afkeer krijgen van zowel je eigen gewoontes daarin (en dus verbeter je) en de mannen waar je daardoor op valt. Je komt zo dichter bij wie jij echt bent en wat je echt zoekt en wilt, krijgt duidelijker wat echte zelfliefde is en laat je niet meer sturen door je trauma’s.

Is vaak een lange weg, kan wel 1 of 2 jaar duren, wie weet langer. Ligt ook aan je eigen effort en de mate van trauma. Maar besef, de langere weg is de goede weg. Grondige aanpak voor grondige issues. Je bent iig by far niet de enige met dit soort struggles. Dus, niks om voor te schamen om aan te pakken, alleen maar te verliezen door het niet te doen. Gun jezelf dat gewoon en niet dit soort bullshit sjappies die je kleineren en laten spartelen.
Leh-kùr
pi_199232598
Lijkt me overigens heel erg ongezond dit. Wat heb je er aan? :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199232770
- wel degelijk offtopic, dit gaat nirt om een of andere willekeurige situatie die jij ziet gebeuren maar over TS en haar situatie.

[ Bericht 22% gewijzigd door CoolGuy op 02-05-2021 08:50:55 ]
  zondag 2 mei 2021 @ 11:52:35 #268
495961 Brodderlug_Koolvoet
Ooit een bekende drakentemmer
pi_199244377
Brodderlug heeft weleens meegemaakt hoe twee personen van ieder een ander ras samenkwamen en gelukkig werden - het kan dus toch - en zelfs was één van beide letterlijk toxisch. Het viel niet mee maar ze lieten het werken; volgens mij kwam er zelfs alchemie aan te pas. Veel geluk aan jullie.
pi_199246038
Ik denk niet dat je dit op Fok moet gooien. Wat beter is langs een psycholoog om na te gaan wat jouw rol hier in is. Die zal zich vermoedelijk richten op jouw verleden en gezinssituatie, want meestal ligt daar het antwoord.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')