abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198837979
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:54 schreef Amee het volgende:

[..]

Okay, zorgzaam zijn bedoelde ik dus
Maar waarom heeft een man zorg nodig?
pi_198837991
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet per se negatief. Als beide partijen het zo willen is dat prima natuurlijk. Het is wel zo dat de een zich afhankelijk gaat opstellen van de ander. En de ander dit gebruikt om de een te domineren/controleren/sturen.
Maar zoals ik in het begin al zei, veel mensen vinden het helemaal niet erg om gestuurd te worden, juist gemakkelijk. Kunnen hele goede relaties zijn.
Betwijfel ik niet. Eerlijk gezegd zie ik meer van deze soort relaties. Mensen moeten gewoon bij elkaar passen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 19:58:13 #153
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198838003
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:54 schreef Kleinekattenkop het volgende:
Ja als een moeder het doet is vaak met de “beste” bedoelingen.

Bij vrouwen in een relatie is et ook manier om mannen dichtbij zich te houden. Dus soort van controle. Natuurlijk omdat ze vaak van hem houden doen ze ook dingen uit liefde. Maar zodra die man de zorgzaamheid bij een andere vrouw gaat halen dan worden het heksen.
Ze willen daarbij wel controle.

Logisch niet daarvan.
Maar de intentie van betuttelen in een relatie is anders dan moeder/ zoon vaker tenzij je dus al 30 jaar met iemand gaat en het echt houden van geworden is. Maar ja, vaak zeker in het begin zit er ook een vorm van jaloezie bij. Inpalmen met zorgzaamheid zodat je die gene beetje strak aan de lijn kan houden.
Oedipus heeft gesproken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198838025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:56 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Maar waarom heeft een man zorg nodig?
Nodig misschien niet. Maar het geeft volgens mij een goed gevoel om verwend te worden, dat je geliefd bent ofzo. Of niet dan?

Waarom moet je alleen geven als het nodig is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 20:00:37 ]
pi_198838045
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:59 schreef Amee het volgende:

[..]

Nodig misschien niet. Maar het geeft volgens mij een goed gevoel of verwend te worden, dat je geliefd bent ofzo. Of niet dan?

Ja verwennen af en toe vind ik dan een betere benaming. Bij zorg heb ik een idee of de ander zorgbehoevend is psychisch en of lichamelijk.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:00:56 #156
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198838046
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:59 schreef Amee het volgende:

[..]

Nodig misschien niet. Maar het geeft volgens mij een goed gevoel of verwend te worden, dat je geliefd bent ofzo. Of niet dan?

Vinden ze leuk, de zuster is niet voor niks een seksuele fantasie.
pi_198838092
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja verwennen af en toe vind ik dan een betere benaming. Bij zorg heb ik een idee of de ander zorgbehoevend is psychisch en of lichamelijk.
Nou ja, iemand zei verzorgend maar ik dacht dat het hetzelfde is als zorgzaam. Voor je man koken, kleine dingen voor hem doen ed.
pi_198838096
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vinden ze leuk, de zuster is niet voor niks een seksuele fantasie.
Nu weet ik waar het vandaan komt! :D
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:08:21 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198838141
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Het beeld van de vrouw is ook dat de betreffende man behoevend is. Dat blijkt uit de manier hoe ze over hem spreken.
‘Verwennen’ is echt een gay/vrouwen term, vooral in de constructie ‘Jezelf verwennen’
The End Times are wild
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:08:44 #160
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198838144
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:05 schreef Amee het volgende:

[..]

Nu weet ik waar het vandaan komt! :D
Ja stel je voor dat je een man bent en dat je tot op je wenken verzorgd wordt door een bevallige dame, dat is de hemel op aarde wat je ook kan begrijpen als je een beetje inlevingsvermogen hebt.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:09:12 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198838153
quote:

[..]

Nou ja, iemand zei verzorgend maar ik dacht dat het hetzelfde is als zorgzaam. Voor je man koken, kleine dingen voor hem doen ed.
Maar dat is juist weer niet betuttelen. Dat is puur verzorgen en daar zit geen dominerende factor in. Ik
The End Times are wild
pi_198838159
quote:

[..]

In een gezonde relatie doe je dat allebei naar elkaar. Maar deze ts valt op toxic bad guys die haar voor kkhoer uitmaken. Net als haar vader, ik vrees dat ze zelf ook niet helemaal lekker is opgegroeid en wat mentale issues heeft opgelopen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:11:00 #163
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198838199
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het beeld van de vrouw is ook dat de betreffende man behoevend is. Dat blijkt uit de manier hoe ze over hem spreken.
‘Verwennen’ is echt een gay/vrouwen term, vooral in de constructie ‘Jezelf verwennen’
Mannen kunnen soms ook weleens hulp nodig hebben.
pi_198838213
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe benoem jij het wanneer je iets leuks doet voor je partner. Bijvoorbeeld koken, mee uit eten nemen, iets kopen spontaan?
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:12:28 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198838219
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:11 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Mannen kunnen soms ook weleens hulp nodig hebben.
Klopt. En mannen die al jarenlang zo’n vrouw hebben en daarvoor hun moeder nog, die hebben dat sowieso nodig.
The End Times are wild
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:14:08 #166
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198838247
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt. En mannen die al jarenlang zo’n vrouw hebben en daarvoor hun moeder nog, die hebben dat sowieso nodig.
Ja, dat kun je hier lezen op R&P.
pi_198838362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is het wel. Want onder aan de streep bepaalt zo’n vrouw dus hoe laat hij gaat slapen, of hij een biertje mag drinken, wat voor jas (of verdere kleding) hij draagt eet cetera. Dan heeft ze de touwtjes dus strak in handen.
Ik heb zulke stelletjes ook in mijn omgeving, maar ik heb vaak het idee dat de mannen dat wel fijn vinden.

Ik vind dat altijd wel apart haha, zie dat wel bij sommige vrienden van mijn vriend dat die jongens dan echt op een bepaald tijdstip thuis moeten zijn - goed, dan zijn er vaak wel baby’s in het spel. Toch vind ik het apart.
pi_198838423
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

En wat als ik nou geen zin heb om die uitspraken te beargumenteren?

Je opent hier een topic met een persoonlijke hulpvraag. Maar vervolgens voel je je aangevallen door de mensen die erop reageren, terwijl die mensen - in eerste instantie - helemaal geen intentie hadden om jou aan te vallen. Maar door jouw eigen gedrag jaag je mensen tegen je in het harnas.

Als je zo op willekeurige mensen reageert, vind je het dan nog raar dat de persoon waarmee je een relatie hebt emotioneel afstandelijk wordt naar jou? Of zich dominant naar jou opstelt als jij ook de strijd aangaat en met een hele reeks eisen aankomt waar hij aan moet voldoen?

Verder valt het me op dat je heel erg stellig oordeelt en heel zwartwit naar mannen kijkt: de interessante mannen zijn klootzakken en degenen die aardig zijn, zijn onaantrekkelijke watjes.

Er zal ongetwijfeld een hele geschiedenis aan vooraf zijn gegaan dat je op deze manier denkt en gedraagt. Maar het is geen excuus. Je kan met zo'n houding geen gelijkwaardige relatie aangaan met wie dan ook.

Je zal eerst aan jezelf moeten werken en wat meer zelfinzicht moeten krijgen en wat jouw gedrag voor effect teweegbrengt bij anderen. Als je wat meer uit jouw persoonlijke shit komt, kan je meer aandacht en interesse opbrengen voor anderen en ben je ook beter in staat om een stabiele relatie te behouden.
Zonder je argumenten zijn zulke uitspraken nooit betrouwbaar en is het gewoon lekker makkelijk negativiteit spuien oftewel trollen en mensen proberen te kwetsen via hetinternet. En op die mensen reageerde ik inderdaad niet aardig op.

Ik dank je voor de moeite die jij in ieder geval voor de post heb genomen. En ik snap wat je bedoelt met het zwart-wit denken. Daar heb ik inderdaad ook wel last van :) Dus dat heb je goed opgemerkt.

Met de rest ben ik het niet helemaal eens. Qua ‘eisenpakket’ bijvoorbeeld. Ik kan er niet echt iets aan doen dat ik op een bepaalde type val en daarmee chemie heb. En ik denk al helemaal niet in termen van ‘eisen’. Ik kan bijvoorbeeld nu wel zeggen dat ik niet val op mannen van 1.70. Maar er zal vast een hele aantrekkelijke charismatische man van 1.70 zijn, waarvoor ik dan toch val. Ik ga op gevoel en chemie af. Niet op een lijstje die ik bijhoud, want dat werkt toch niet.. voelt meer fake aan. Dus ik begrijp niet zo goed waar je eruit trekt dat ik veeleisend ben. Ik vind namelijk dat ik dat juist niet ben, aangezien ik juist de verkeerde mannen aantrek en ze vasthoud.
pi_198838430
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:21 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Ik heb zulke stelletjes ook in mijn omgeving, maar ik heb vaak het idee dat de mannen dat wel fijn vinden.

Ik vind dat altijd wel apart haha, zie dat wel bij sommige vrienden van mijn vriend dat die jongens dan echt op een bepaald tijdstip thuis moeten zijn - goed, dan zijn er vaak wel baby’s in het spel. Toch vind ik het apart.
Vreselijk.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:27:22 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198838468
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:21 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Oedipus
The End Times are wild
pi_198838521
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:38 schreef Amee het volgende:

[..]

Dat ze jou naar beneden halen is toch precies wat je afkeurt? Waarom val je dan op ze?
Dat is dus het tegenstrijdige. Ik keur dingen, maar qua gevoel val ik dan toch hard op ze. Daarin snap ik mijzelf ook niet. En is het bij mij dus ook aantrekken en afstoten tegelijk.. Dat geldt dus voor mannen met narcistische trekken.. ik keur hun manipulatieve wn dwingende trekken niet goed, maar vindt het gruwelijk aantrekkelijk. Uiteindelijk kies ik overigens wel mijn verstand.. maar het is wel ingewikkeld, want hierdoor weet ik ook niet goed wat ik precies wil.
pi_198838648
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:29 schreef Anoniem_anoniem het volgende:

[..]

Dat is dus het tegenstrijdige. Ik keur dingen, maar qua gevoel val ik dan toch hard op ze. Daarin snap ik mijzelf ook niet. En is het bij mij dus ook aantrekken en afstoten tegelijk.. Dat geldt dus voor mannen met narcistische trekken.. ik keur hun manipulatieve wn dwingende trekken niet goed, maar vindt het gruwelijk aantrekkelijk. Uiteindelijk kies ik overigens wel mijn verstand.. maar het is wel ingewikkeld, want hierdoor weet ik ook niet goed wat ik precies wil.
Waarom denk je trouwens dat hulpverleners politiek correcte dingen zeggen? Of zeggen confronterende dingen?
pi_198838783
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:37 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Waarom denk je trouwens dat hulpverleners politiek correcte dingen zeggen? Of zeggen confronterende dingen?
Nee juist niet. Deden ze dat maar.

Ze zeggen juist dingen als ‘je moet het zelf bedenken’ en geven niet hun eigen mening
pi_198841601
Je hebt jezelf altijd zielig gevonden, en met deze instelling zal dat nooit veranderen.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 23:44:19 ]
pi_198847142
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 20:25 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
Dus ik begrijp niet zo goed waar je eruit trekt dat ik veeleisend ben. Ik vind namelijk dat ik dat juist niet ben, aangezien ik juist de verkeerde mannen aantrek en ze vasthoud.
Uit dit hele topic kan ik opmaken dat je een relatie wilt om een leegte in jezelf op te vullen. Het lijkt erop dat een relatie hebben voor jou de enige manier is om gelukkig te worden en dat je niet compleet bent zonder partner.

Ook het feit dat het een patroon is bij jou om continu een partner te kiezen die emotioneel afstandelijk is, wijst op problemen die bij jou veel dieper liggen. Het zou anders heel raar zijn dat jij je aangetrokken voelt tot mannen waarbij je eigenlijk van tevoren al kan inschatten dat het mensen zijn waarbij jij je ongelukkig voelt. En het is ook raar dat mannen die dat niet zijn gevoelens van aversie bij jou oproepen.

Meestal voelen mensen zich aangetrokken tot partners die hen doen denken aan hun ouders. Als het bijvoorbeeld zou zijn dat je een emotioneel afstandelijke vader zou hebben waarbij je nooit de goedkeuring kreeg die je zo graag van hem wilde, dan kan dat ertoe leiden dat je je aangetrokken voelt tot mannen die jou aan jouw vader doen denken. Want als zo'n partner jou uiteindelijk wél die goedkeuring geeft, dan betekent het dat de emotionele leegte in jezelf wordt opgevuld. Tenminste, dat hoop je. Maar de realiteit is dat je elke keer hetzelfde meemaakt, want het is iets wat vertrouwd voor jou is geworden. Daarom ook die gevoelens voor aversie naar mannen die heel anders zijn, want je vindt het doodeng om eens een keer wel aandacht en respect te krijgen: je weet niet hoe dat is en hoe je ermee moet omgaan.

Ook de manier hoe je in dit topic reageert, is een aanwijzing dat je problemen hebt om je aan mensen te hechten. Enerzijds merk ik dat je je heel ontvankelijk opstelt om duidelijkheid en nieuwe inzichten op te doen. Maar tegelijkertijd voel je je snel door mensen aangevallen en stel je je vijandig op, alsof je in het hol van de leeuw zit. Het zou mij niet verbazen dat je dit eigenlijk altijd doet, omdat je daarmee de afwijzing die je zo gewend bent in stand houdt.

Met veeleisend bedoel ik vooral dat je verlangt naar de prins op het witte paard die jou gelukkig gaat maken. Ik geloof best dat jij je ook heel erg onderwerpt naar jouw partner, maar dat doe je vooral uit angst om niet in de steek gelaten te worden. De realiteit is dat hij geen prins op het witte paard is, maar een mens die zoals ieder ander zowel zijn leuke als zijn minder leuke kanten heeft. De droom wordt niet waargemaakt. En je noemt hem "toxic", omdat je je door hem gekwetst voelt in jouw zwakke plek.

De problemen zitten in jezelf. Je voelt je niet ongelukkig omdat je de 'verkeerde partner' hebt gekozen, maar omdat je nog met onverwerkt verdriet zit. Als je uit het patroon wilt komen, dan zit er niks anders op dan de confrontatie aan te gaan met jezelf. Dat is een heel ontwikkelingsproces waar je niet zomaar van de ene op de andere dag vanaf bent.

Het advies wat ik je kan geven, is door ten eerste te stoppen met oordelen, zowel naar jezelf als naar anderen. Met oordelen bedoel ik bijvoorbeeld "ik ben een waardeloos persoon" of "die kerel is toxisch". Dat soort stellingen leveren je namelijk niks op en ze zijn niet realistisch. Hou het vooral op de dingen die wel realistisch zijn. Zoals bijvoorbeeld "door de dingen die gebeuren VOEL ik mij een waardeloos persoon". Snap je het verschil tussen "waardeloos zijn" en "je waardeloos voelen"? Met het eerste praat je jezelf een minderwaardigheidscomplex aan en daarmee hou je de negatieve dingen in stand. Het tweede is meer een observatie, want het is namelijk een feit dat jij je zo voelt. Vervolgens ga je vanzelf objectief nadenken over wat er aan de hand zou kunnen zijn dat je die gevoelens hebt.

Dat iemand "toxisch" is, is niet de realiteit. De realiteit is wel dat zo'n iemand bij jou gevoelens oproept waardoor jij je gekwetst voelt en het is daarom waarschijnlijk niet de beste keuze om met zo'n iemand een relatie aan te gaan. Als je ondanks dat je toch aangetrokken blijft voelen tot zo'n iemand en uiteindelijk wederom een relatie aangaat met hem, dan is het iets waarvoor je zelf hebt gekozen. Er staat niet in het Nederlandse Wetboek dat je dit soort keuzes niet mag maken, dus je doet niks fout en je hoeft je daarmee ook niet schuldig te voelen of verantwoording af te leggen naar anderen. Het enige wat belangrijk is, is dat je je bewust bent dat jij die keus zelf hebt gemaakt. Blijkbaar heeft die man toch iets wat je in jouw leven zoekt. Het zou kunnen dat je nog een aantal mislukte relaties moet meemaken voordat het voor jezelf duidelijk wordt wat je zoekt in een man en ook hoe je daarmee moet omgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')