abonnement Unibet Coolblue
pi_198879553
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, daarnaast hebben vaccins in het verleden wel degelijk lange termijn chronische aandoeningen gehad
Dat wordt beweerd, maar niet hard gemaakt.
Noem eens zo'n bijwerking die pas op later termijn zich openbaarde en chronisch bleek te zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198879574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat wordt beweerd, maar niet hard gemaakt.
Noem eens zo'n bijwerking die pas op later termijn zich openbaarde en chronisch bleek te zijn.
Narcolepsie bij de mexicaanse griep is een voorbeeld
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198879589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat wordt beweerd, maar niet hard gemaakt.
Noem eens zo'n bijwerking die pas op later termijn zich openbaarde en chronisch bleek te zijn.
En dan? Stel je voor dat ik dit op mijn werk toepas.

Die nieuwe software? Gaan we die testen? Nee joh, de vorige versie had toch ook geen bugs?

_O-
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:22:43 #154
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198879617
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is niet waar
Het is wel waar.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_198879622
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Narcolepsie bij de mexicaanse griep is een voorbeeld
Die openbaarde zich niet op langere termijn pas.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:23:34 #156
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198879630
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die openbaarde zich niet op langere termijn pas.
Dat en is ook nog steeds niet vastgesteld. De onderzoeken zelf liggen ook ter discussie.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_198879638
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:20 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

En dan? Stel je voor dat ik dit op mijn werk toepas.

Die nieuwe software? Gaan we die testen? Nee joh, de vorige versie had toch ook geen bugs?

_O-
Het vaccin is getest.
Dus dat argument gaat niet op.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198879657
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:23 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dat en is ook nog steeds niet vastgesteld. De onderzoeken zelf liggen ook ter discussie.
Klopt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198879667
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Narcolepsie bij de mexicaanse griep is een voorbeeld
Het is zeer waarschijnlijk dat deze griep ook zelf narcolepsie kon veroorzaken, dus dat het niet inherent is aan het vaccin maar aan het feit dat er antilichamen worden aangemaakt die interfereren met bepaalde receptoren in de hersenen.
Om maar slechts één van de vele artikelen hierover te citeren:

quote:
Second, getting the flu is itself a risk factor for narcolepsy, and vaccination has been demonstrated to reduce both the frequency of influenza infection and, among those who have been vaccinated but nonetheless contract the virus, its severity.
https://scopeblog.stanfor(...)nity-link-confirmed/
I'll give you something to do
pi_198879669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:23 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dat en is ook nog steeds niet vastgesteld. De onderzoeken zelf liggen ook ter discussie.
Uiteraard vanwege de enorme belangen en geld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198879671
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het vaccin is getest.
Dus dat argument gaat niet op.
En we zijn terug bij de absence of error fallacy.

Dat je niets of weinig gevonden hebt, tot nu toe in een zeer korte periode, zegt daadwerkelijk helemaal niets.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198879675
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 18:40 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Wat als je zonder prik niet mag reizen, werken, shoppen, etc?
Ook niet. Heb een fijn huis, ben zzp’er en werk vanuit huis. Dan maar geen vakantie in het buitenland, heb al genoeg mooie verre reizen gemaakt en die neemt niemand me meer af.

De enige weg uit deze waanzin is als meer mensen zich niet laten vaccineren en niet met een paspoort gaan rondlopen. Dan heeft die zooi geen bestaansrecht, maar de volgzame burger denkt alleen aan zijn biertje en all inclusive vakantie in Turkije. Van ruggengraten hebben ze nog nooit gehoord.

Trouwens, Albert Bourla, 59, de CEO van Pfizer heeft zich nog niet laten vaccineren met zijn eigen vaccin ‘omdat hij niet wil voordringen’. Een giller.

[ Bericht 8% gewijzigd door kleinvogelijn op 06-04-2021 13:37:00 ]
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_198879695
Het blijft ook bizar hoe anderen graag willen dat ik me laat injecteren met iets. Ik probeer andersom toch ook geen mensen te weerhouden van een vaccinatie.

Het is net een religie.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:28:21 #164
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198879705
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Uiteraard vanwege de enorme belangen en geld.
Er is allang betaald door de overheid, zo'n ¤5 miljoen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_198879716
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Uiteraard vanwege de enorme belangen en geld.
Welke belangen en geld?
Het vaccin is niet meer relevant en ondanks dat er geen link gelegd kon worden met het vaccin zijn er wel regelingen getroffen voor schadevergoedingen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:29:53 #166
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198879727
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het blijft ook bizar hoe anderen graag willen dat ik me laat injecteren met iets. Ik probeer andersom toch ook geen mensen te weerhouden van een vaccinatie.

Het is net een religie.
Oh nee zeker niet. Het is jouw keuze om het wel of niet te doen. Ik probeer je er niet van te overtuigen of je het wel of niet moet doen. Ieder zijn of haar vrijheid.

De drogredenen die worden opgevoerd stel ik wel graag ter discussie. Het feit dat je het niet vertrouwt en dat je het niet aandurft is genoeg reden om het niet te doen. De andere redenen zijn niet onderbouwd of gewoon weg fout.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_198879763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:29 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Oh nee zeker niet. Het is jouw keuze om het wel of niet te doen. Ik probeer je er niet van te overtuigen of je het wel of niet moet doen. Ieder zijn of haar vrijheid.

De drogredenen die worden opgevoerd stel ik wel graag ter discussie. Het feit dat je het niet vertrouwt en dat je het niet aandurft is genoeg reden om het niet te doen. De andere redenen zijn niet onderbouwd of gewoon weg fout.
'Het vaccin is getest'.

Vraag alleen niet hoe, met welke beperkingen en met hoeveel druk.

Het is een risico waar ik geen baat bij heb.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198879766
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het blijft ook bizar hoe anderen graag willen dat ik me laat injecteren met iets. Ik probeer andersom toch ook geen mensen te weerhouden van een vaccinatie.

Het is net een religie.
Kun je ook omdraaien: het is bizar hoe antivaxxers proberen om anderen te weerhouden zich te laten vaccineren.

Ik probeer geen mensen te dwingen zich te laten vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198879776
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kun je ook omdraaien: het is bizar hoe antivaxxers proberen om anderen te weerhouden zich te laten vaccineren.

Ik probeer geen mensen te dwingen zich te laten vaccineren.
Ja beide kanten hebben extremen, maar als jij niet dat doel hebt, wat doe je hier dan? Ik post niet in 'het vaccinatietopic'.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198879793
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:32 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

'Het vaccin is getest'.

Vraag alleen niet hoe, met welke beperkingen en met hoeveel druk.
Niet anders dan anders, bovendien zijn inmiddels honderden miljoenen mensen gevaccineerd.
Bijwerkingen die niet tijdens de testen tevoorschijn kwamen zijn nu wel bekend.


quote:
Het is een risico waar ik geen baat bij heb.
Daarom gebruik ik geen Windows ;)
Ondanks alle tests nog bomvol bugs en veiligheidslekken.
Ik snap wel dat je als ICT-er huiverig bent voor iets nieuws.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198879821
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:33 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja beide kanten hebben extremen, maar als jij niet dat doel hebt, wat doe je hier dan? Ik post niet in 'het vaccinatietopic'.
Ik heb een hekel aan disinformatie.
Ongeacht in welke topic dat verschijnt.
En de antivaxxers verspreiden helaas heel veel disinformatie.
Dus daar mag wel wat repliek tegenover staan.
Verder is het goed om je eigen visie te toetsen aan die van een ander.
En niet in je eigen bubbel blijven hangen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198879824
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:34 schreef Wantie het volgende:

Bijwerkingen die niet tijdens de testen tevoorschijn kwamen zijn nu wel bekend.

Ik bedoel maar, je snapt er niets van.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198879845
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan disinformatie.
Ongeacht in welke topic dat verschijnt.
En de antivaxxers verspreiden helaas heel veel disinformatie.
Dus daar mag wel wat repliek tegenover staan.
Verder is het goed om je eigen visie te toetsen aan die van een ander.
En niet in je eigen bubbel blijven hangen.
Beschouw je mij als antivaxxer? Gewoon een open vraag.

Ik ga juist op een normale manier een discussie aan omdat ik geen verdeling wil zaaien.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:40:55 #174
33189 RM-rf
1/998001
pi_198879870
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:23 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dat en is ook nog steeds niet vastgesteld. De onderzoeken zelf liggen ook ter discussie.
over het algemeen wordt het verband wel aangenomen (met Pandemrix, een vergelijkbaar griepaccin Focetria dat ook tegen de mexicaanse griep gegeen werd, kende niet dit verhoogde narcolepsie-optreden an 2 tot 4 gevallen per 100.000 inentingen), een goede uitleg ervan van het duitse Paul Ehrlig Instituut (verantwoordelijk voor de controles op bijwerkingen van accins in duitsland)
https://www.pei.de/DE/new(...)-studien-europa.html

Maar héél belangrijk is het om duidelijk te maken dat bepaalde volksgeloven over 'dat er maanden of jaren later 'plots' een geheimzinige bijwerking zou kunnen opduiken totale onzin zijn..

natuurlijk kan een medicijn, zoals een vaccin is, een bepaalde werking kan en zal hebben en soms ook onvoorziene effecten optreden.
Het is ook mogelijk dat zulk een zijdelins bij-effect dat optreed bij een inenting, later een 'langdurige werking' kan hebben. (zekere bepaalde relatief zeldzame auto-immuun reacties zijn niet geheel uit te sluiten; overigens zowel bij gewone virusinfecties als dus vaccinaties is dit het geval)

Maar wat totale onzin is, is het idee dat 'plots' jaren later dat zou gebeuren, uit het 'niets' en in de tussentijd niet aantoonbaar zou zijn.
als een bepaalde middel uit je lichaam verdwenen is, kan het ook geen verdere bijwerking meer hebben.
vaccins 'blijven' niet in je lichaam... wat een vaccin doet is eigenlijk precies hetzelfde als wat gebeurt als je op natuurlijke wijze een virus-infectie krijgt, waarbij het vaccin zelf niet besmettelijk is en zich ook verder niet kan reproduceren via je lichaamscellen, zoals een RNA-virus.

Dat is de belangrijkste reden waarom een vaccin te prefereren is boven het op 'gewone' wijze ziek worden van een corona-infectie... een vrije corona-infectie is structureel eel geaarlijker, ook voor mesnen die zelf niet tot risicogroepen ehoren is de kans op blijvende schade best relatief groot en een factor tienduizend groter an eventuele nadelen bij een vaccinatie
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:41:22 #175
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198879876
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:32 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

'Het vaccin is getest'.

Vraag alleen niet hoe, met welke beperkingen en met hoeveel druk.

Het is een risico waar ik geen baat bij heb.
Tja, een pandemie opent deuren die normaal gesloten blijven. In plaats van alles uit te smeren over jaren zijn nu alle noodzakelijke stappen parellel opgestart en met meer middelen.

Ik snap je wel, ik denk er alleen anders over.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_198879905
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:26 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

En we zijn terug bij de absence of error fallacy.

Dat je niets of weinig gevonden hebt, tot nu toe in een zeer korte periode, zegt daadwerkelijk helemaal niets.
We zijn al bijna een jaar verder vanaf het begin van de tests.

En zoals is uitgelegd is het vaccin binnen enkele weken uit je lichaam.

Dus je jaagt op een spookbeeld dat het vaccin jaren later nog schade kan aanrichten.

Het enige voorbeeld van een ernstige bijwerking is de narcolepsie, en daar gaat het om het immuunsysteem dat hersencellen verantwoordelijk voor de slaapregulatie aanvalt.
Als het vaccin daarvoor verantwoordelijk is, dan gebeurt dat in de eerste weken na vaccinatie, niet jaren later.

Je mag graag vergelijkingen maken met software, maar een vaccin is geen patch die permanent in de code is gevoegd, waarbij een bug pas jaren later kan openbaren.
Een vaccin is een patch die enkele weken later weer wordt verwijderd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198879933
Als ik een vaccin aangeboden krijg tegen SARS-CoV2, zal ik die waarschijnlijk wel nemen.

Ik zeg waarschijnlijk aangezien ik de Chinese per definitie zou weigeren, dat heeft te maken dat de Chinese farma er een gewoonte van maakt om inspecties om de tuin te leiden en ik ze niet vertrouw.
Als het aangeboden vaccin het Sputnik V vaccin wordt, twijfel ik nog en zal ik me daar iets beter over inlezen.

De overige SARS-CoV2 vaccins zou ik gewoon nemen en heb ik enkel een voorkeur voor het J&J vaccin, aangezien dit vaccin is geproduceerd met een bewezen techniek en er maar 1 naald mijn arm in hoeft.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_198879940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:41 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Tja, een pandemie opent deuren die normaal gesloten blijven. In plaats van alles uit te smeren over jaren zijn nu alle noodzakelijke stappen parellel opgestart en met meer middelen.

Ik snap je wel, ik denk er alleen anders over.
Fair enough.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198879997
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:37 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik bedoel maar, je snapt er niets van.
Nee, jij blijft je vastbijten in het spook dat er jaren later opeens een konijn uit de hoed komt in de vorm van een ernstige bijwerking, waarbij je de tijdsduur van de trials als argument aan haalt.
Die trials zijn niet korter dan normaal, en daarna is het vaccin wereldwijd uitgerold en toegediend.
Dus zeer zeldzame ernstige bijwerkingen, die bijvoorbeeld 1 op de 500.000 treffen en dus in een trial met 50.000 mensen niet aan het licht hoeft te komen, worden dan opgepikt.
En over dat punt zijn we inmiddels heen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198880012
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

We zijn al bijna een jaar verder vanaf het begin van de tests.

En zoals is uitgelegd is het vaccin binnen enkele weken uit je lichaam.

Dus je jaagt op een spookbeeld dat het vaccin jaren later nog schade kan aanrichten.

Het enige voorbeeld van een ernstige bijwerking is de narcolepsie, en daar gaat het om het immuunsysteem dat hersencellen verantwoordelijk voor de slaapregulatie aanvalt.
Als het vaccin daarvoor verantwoordelijk is, dan gebeurt dat in de eerste weken na vaccinatie, niet jaren later.

Je mag graag vergelijkingen maken met software, maar een vaccin is geen patch die permanent in de code is gevoegd, waarbij een bug pas jaren later kan openbaren.
Een vaccin is een patch die enkele weken later weer wordt verwijderd.
Ik breng geen spookbeelden de wereld in, ik hou slechts rekening met een onbekend risico waar ik geen baat bij heb. Andersom roep jij wel ongefundeerd dat er nooit problemen kunnen of zullen ontstaan.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198880026
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:38 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Beschouw je mij als antivaxxer? Gewoon een open vraag.

Ik ga juist op een normale manier een discussie aan omdat ik geen verdeling wil zaaien.
Mja, je suggereert dat ik hier niets te zoeken heb, omdat ik niet tegen dit vaccin ben.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198880056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mja, je suggereert dat ik hier niets te zoeken heb, omdat ik niet tegen dit vaccin ben.
Het voelt als een jehova die aan de deur komt om mij te overtuigen van iets waar ik geen behoefte aan heb terwijl ik die mensjes andersom lekker met rust laat.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198880107
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:52 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik breng geen spookbeelden de wereld in, ik hou slechts rekening met een onbekend risico waar ik geen baat bij heb. Andersom roep jij wel ongefundeerd dat er nooit problemen kunnen of zullen ontstaan.
Alles wat je doet heeft risico's.
Vaccinatie uiteraard ook.
Maar waarom is dan juist een vaccinatie, waarbij er een strenge monitoring is en zelfs bij een onwaarschijnlijke link tussen trombose en Astrazeneca reden is om het vaccineren op te schorten, zo eng dat je een mogelijkheid op een nog onbekend risico om dat te gebruiken niet wilt lopen?

Ik begrijp dat niet.
Honderden miljoenen gingen je voor. Het vaccin is bijna een jaar geleden in de testfase gegaan.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben zelf komende 2 maanden niet aan de beurt.
Dus dan zijn we weer verder qua kennis van de bijwerkingen.

En tot op heden rolt er niets uit.

Waarom dan toch die angst voor het vaccin?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198880163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Alles wat je doet heeft risico's.
Vaccinatie uiteraard ook.
Maar waarom is dan juist een vaccinatie, waarbij er een strenge monitoring is en zelfs bij een onwaarschijnlijke link tussen trombose en Astrazeneca reden is om het vaccineren op te schorten, zo eng dat je een mogelijkheid op een nog onbekend risico om dat te gebruiken niet wilt lopen?

Ik begrijp dat niet.
Honderden miljoenen gingen je voor. Het vaccin is bijna een jaar geleden in de testfase gegaan.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben zelf komende 2 maanden niet aan de beurt.
Dus dan zijn we weer verder qua kennis van de bijwerkingen.

En tot op heden rolt er niets uit.

Waarom dan toch die angst voor het vaccin?
Ik zie geen enkel goed argument om een risico te lopen waar ik geen baat bij heb. Laat vooral dat laatste even goed tot je doordringen.

Angst is irrelevant.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198880205
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:54 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Het voelt als een jehova die aan de deur komt om mij te overtuigen van iets waar ik geen behoefte aan heb terwijl ik die mensjes andersom lekker met rust laat.
Dat voelt een beetje alsof het voor jezelf een soortvan geloof is. In plaats van dat je op rationele gronden er an af ziet.
Een gelovige wil geen tegengeluid horen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198880231
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een gelovige wil geen tegengeluid horen.
Zoals ik al zei, ik kom niet bij jou aan de deur, jij wel bij mij. Spreekwoordelijk gezien natuurlijk.

Waarom zie je het als je missie mij te overtuigen van jouw geloof?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198880349
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:02 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik zie geen enkel goed argument om een risico te lopen waar ik geen baat bij heb. Laat vooral dat laatste even goed tot je doordringen.

Angst is irrelevant.
In feite heb je er wel baat bij: als we met zijn allen dit virus de wereld uit helpen kunnen we het normale leven weer oppakken.
Vaccinatie is de snelste en meest veilige optie daarvoor.
Als te weinig mensen zich laten vaccineren blijft dit virus door etteren, kan het muteren tot iets dat andere groepen aanvalt, of immuniteit door vaccinatie of eerdere besmetting ongedaan maakt, of dat we jarenlang hebben te maken met ongein als vaccinatie paspoorten voor het buitenland.
Daarnaast is het risico dat je blijvende gezondheidsschade over houdt van een corona infectieziekte vele malen groter dan van het vaccin. Ook als de ziekte een heel mild verloop heeft.
Ik ken twintigers en dertigers die maandenlang last hebben gehad van covid-19, die tijdens het ziek zijn wat milde griepsverschijnselen gaf.


Dus tja. .
Je bent bang dat het risico groter is dan de baat die je er bij zou kunnen hebben.
Angst.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198880400
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

In feite heb je er wel baat bij: als we met zijn allen dit virus de wereld uit helpen kunnen we het normale leven weer oppakken.
Vaccinatie is de snelste en meest veilige optie daarvoor.
Als te weinig mensen zich laten vaccineren blijft dit virus door etteren, kan het muteren tot iets dat andere groepen aanvalt, of immuniteit door vaccinatie of eerdere besmetting ongedaan maakt, of dat we jarenlang hebben te maken met ongein als vaccinatie paspoorten voor het buitenland.
Daarnaast is het risico dat je blijvende gezondheidsschade over houdt van een corona infectieziekte vele malen groter dan van het vaccin. Ook als de ziekte een heel mild verloop heeft.
Ik ken twintigers en dertigers die maandenlang last hebben gehad van covid-19, die tijdens het ziek zijn wat milde griepsverschijnselen gaf.

Dus tja. .
Je bent bang dat het risico groter is dan de baat die je er bij zou kunnen hebben.
Angst.
Risicoafweging != angst.

Covid heb ik al gehad, dat was even een weekje vervelend.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198880410
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:06 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik kom niet bij jou aan de deur, jij wel bij mij. Spreekwoordelijk gezien natuurlijk.

Waarom zie je het als je missie mij te overtuigen van jouw geloof?
Dit is een openbaar forum, niet 'jouw deur'.
Je bent bovendien niet de topic starter.

Je vergelijking loopt dus mank.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198880440
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Risicoafweging != angst.
Het risico is bijna 0, dus het is puur angst voor een spookbeeld.
Bang voor de bijwerking die na een jaar niet is geopenbaard.

quote:
Covid heb ik al gehad, dat was even een weekje vervelend.
En je kunt het nog een keer krijgen.
Bij sommigen is de tweede keer heftiger dan de eerste.
Maar dat risico durf je wel te nemen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198880468
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dit is een openbaar forum, niet 'jouw deur'.
Je bent bovendien niet de topic starter.

Je vergelijking loopt dus mank.
Je mag hier komen hoor natuurlijk, zoals je ziet ben je welkom voor een discussie. Maar als je geen antwoord komt geven op de vraag in de topictitel, wat doe je hier dan wel?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198880485
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het risico is bijna 0, dus het is puur angst voor een spookbeeld.
Bang voor de bijwerking die na een jaar niet is geopenbaard.
[..]

En je kunt het nog een keer krijgen.
Bij sommigen is de tweede keer heftiger dan de eerste.
Maar dat risico durf je wel te nemen...
Ja precies, dat is mijn risicoafweging. Daar heb jij blijkbaar een probleem mee terwijl ik je andersom in je waarde laat.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198880569
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:19 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja precies, dat is mijn risicoafweging.
Covid-19 is er nog maar 1,5 jaar.
Heb je meegewogen welke schade zich over enkele jaren kan openbaren?
quote:
Daar heb jij blijkbaar een probleem mee terwijl ik je andersom in je waarde laat.
Iemand van repliek bedienen wil niet zeggen dat je hem niet in zijn waarde laat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198880627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Covid-19 is er nog maar 1,5 jaar.
Heb je meegewogen welke schade zich over enkele jaren kan openbaren?
Daar heb ik geen invloed op, een heel groot verschil.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 6 april 2021 @ 16:46:49 #195
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198883311
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 20:15 schreef swshalfwaar het volgende:
Mensen die zich niet laten vaccineren :') Top punt van achterlijkheid. Blijf vooral lekker nieuws lezen op Facebook. Retards
Gezonde mensen hebben het NIET nodig!
pi_198883566
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Gezonde mensen hebben het NIET nodig!
Ok, ik wist niet dat hier ook artsen op het forum actief waren. Dit verklaart natuurlijk ook waarom zorgmedewerkers al gevaccineerd zijn en huisartsen zelf ook in de rij stonden om een prik te krijgen. De wappies hebben echt alleen maar oog voor Nederland lijkt het wel. De hele wereld zit er mee, maar ze kijken enkel naar de maatregelen en procedures in Nederland. Kijk a.u.b. ook even naar de resultaten van landen die al een groot deel van de bevolking hebben geprikt. Mensen snappen echt totaal niet wat een vaccin is en hoe het precies werkt. En ook al is het allemaal één grote samenzwering en is het virus gemaakt in een lab in China. Het is er nu eenmaal en een andere oplossing om uit deze pleuris te komen is er haast niet. Ik hoop wel dat mensen die het vaccin weigeren ook onderaan de lijst komen op de IC. Wie eigenwijs wil zijn moet dan ook niet gaan janken om hulp als ze doodziek worden.
pi_198883680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:00 schreef swshalfwaar het volgende:

[..]

Ok, ik wist niet dat hier ook artsen op het forum actief waren. Dit verklaart natuurlijk ook waarom zorgmedewerkers al gevaccineerd zijn en huisartsen zelf ook in de rij stonden om een prik te krijgen. De wappies hebben echt alleen maar oog voor Nederland lijkt het wel. De hele wereld zit er mee, maar ze kijken enkel naar de maatregelen en procedures in Nederland. Kijk a.u.b. ook even naar de resultaten van landen die al een groot deel van de bevolking hebben geprikt. Mensen snappen echt totaal niet wat een vaccin is en hoe het precies werkt. En ook al is het allemaal één grote samenzwering en is het virus gemaakt in een lab in China. Het is er nu eenmaal en een andere oplossing om uit deze pleuris te komen is er haast niet. Ik hoop wel dat mensen die het vaccin weigeren ook onderaan de lijst komen op de IC. Wie eigenwijs wil zijn moet dan ook niet gaan janken om hulp als ze doodziek worden.
Doe eens een beetje je best een leesbaar verhaal te maken, dit is geen facebook.

Komt ook wat minder wappie over.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198883695
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:25 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Daar heb ik geen invloed op, een heel groot verschil.
Jawel, door je te laten vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198883708
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jawel, door je te laten vaccineren.
Die logica gaat niet op he.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198883753
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:00 schreef swshalfwaar het volgende:

[..]

Ok, ik wist niet dat hier ook artsen op het forum actief waren. Dit verklaart natuurlijk ook waarom zorgmedewerkers al gevaccineerd zijn en huisartsen zelf ook in de rij stonden om een prik te krijgen. De wappies hebben echt alleen maar oog voor Nederland lijkt het wel. De hele wereld zit er mee, maar ze kijken enkel naar de maatregelen en procedures in Nederland. Kijk a.u.b. ook even naar de resultaten van landen die al een groot deel van de bevolking hebben geprikt. Mensen snappen echt totaal niet wat een vaccin is en hoe het precies werkt. En ook al is het allemaal één grote samenzwering en is het virus gemaakt in een lab in China. Het is er nu eenmaal en een andere oplossing om uit deze pleuris te komen is er haast niet. Ik hoop wel dat mensen die het vaccin weigeren ook onderaan de lijst komen op de IC. Wie eigenwijs wil zijn moet dan ook niet gaan janken om hulp als ze doodziek worden.
Klopt, je ziet bij antivaxxers regelmatig dat ze alleen naar hunzelf kijken en niet naar het grote geheel.
Zij verwachten geen schade op te lopen door het virus, dus waarom vaccineren?
Nog los van dat zo'n vaccin natuurlijk potentieel levensgevaarlijk is op de langere termijn. Die kan je jaren later alsnog flink te grazen nemen.
Allemaal onnodige risico's voor iemand die verder gezond is...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')