Bizar ook.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
Maar verder doen onze regenten écht hun uiterste best om ons uit deze crisis te loodsen hoor. Nog even volhouden!
Wel eens gehoord van Europese unie?quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Kunnen die landen het zelf niet betalen? Waarom geven wij het en waarom verkopen we het niet?
Jaquote:Op vrijdag 2 april 2021 10:33 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van Europese unie?
https://www.ad.nl/buitenl(...)een-zin-in~a7ab84a2/quote:Geen enkel EU-land vaccineert zo traag tegen corona als Bulgarije. Dat komt niet doordat er weinig vaccins beschikbaar zijn. De Bulgaren vertrouwen de prik niet: meer dan de helft is niet van plan hem te gaan halen. Daarom kan nu iedereen zich per direct laten inenten, kwetsbaar of niet.
moeten zij wetenquote:Op vrijdag 2 april 2021 10:23 schreef paulgo het volgende:
Ons land gaat 30% van de gereserveerde Pfizer vaccins aan Oost-Europa ( Bulgarije, Kroatië, Estland, Letland en Slowakije) weggeven omdat deze landen te weinig dure Pfizer vaccins hebben besteld.
Wij hebben nou juist deze Pfizer vaccins zelf hard nodig want wij hebben ook uit een misplaatste zuinigheid veel te veel op het Astra Zenica vaccin gegokt. Daar zullen nog veel van overblijven gezien de mogelijke ernstige bijwerkingen. Heel veel mensen weigeren AstraZenica. Dus de overhied had beter deze aan Oost Europa weg kunnen geven.
Dit is meer dan schandalig.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vaccins weggeven doen ze maar zodra de voorraad voldoende is om elke Nederlander te kunnen bedienen, en niet eerder.
Het ligt echt genuanceerder dan de OP doet voorkomen.quote:Nederland en nog achttien andere EU-landen zijn bereid 30 procent van hun rechtmatige deel van de tien miljoen vaccins die farmaceut Pfizer/BioNTech vervroegd levert, af te staan aan EU-landen die het moeilijk hebben met hun vaccinatiecampagne. Het gaat om 116.700 prikken die Nederland uit solidariteit wil uitlenen, bestemd voor Bulgarije, Kroatië, Estland, Letland en Slowakije.
De door de Europese Commissie namens de 27 EU-lidstaten ingekochte doses worden naar inwonertal eerlijk verdeeld, maar sommige landen hebben bedankt voor bijvoorbeeld het dure Pfizer-vaccin en mikten op dat van AstraZeneca. Maar de aanvoer van dat vaccin valt keer op keer tegen.
De EU-leiders droegen hun ambassadeurs daarom op af te spreken hoe ze de tien miljoen vaccins gaan verdelen, rekening houdend met de achterblijvers. Nederland heeft normaal recht op 3,89 procent van de orders ofwel in dit geval 389.000 doses. Dat worden er door deelname aan het solidariteitsmechanisme tijdelijk 272.000.
De EU-ambassadeurs proberen al enkele dagen tot een akkoord te komen over de kwestie die op de EU-top vorige week veel tijd opeiste. Die prikken zijn onderdeel van een levering van 100 miljoen doses in het vierde kwartaal die Pfizer in het tweede kwartaal naar voren haalt.
De vaccins die de helpende landen nu willen afstaan worden op een later tijdstip door de vijf landen goedgemaakt, als de resterende 90 miljoen van de bestelling wordt geleverd.
Oostenrijk voert tegenstanders van herverdeling aan
Oostenrijk, Slovenië en Tsjechië zijn de enige EU-landen die niet willen meewerken aan de tijdelijke herverdeling "in een geest van solidariteit" zoals de EU-leiders vorige week op hun top hebben afgesproken.
Onder aanvoering van de Oostenrijkse kanselier Sebastian Kurz klaagt een aantal landen dat sommige EU-lidstaten veel meer vaccins hebben dan zij.
Na afloop van de top zei premier Mark Rutte dat Nederland en andere landen "denken dat Oostenrijk niet meteen het eerste land is dat een probleem heeft".
Donder toch op je geeft zelf halve informatie: Als je juist het beste vaccin Pfizer gaat weggeven ben je gek geworden. Europa verplichte ons dit niet andere landen zoals Oostenrijk doen niet mee.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:33 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Verder plaatst TS halve informatie. Lekker stemming maken.
Er zijn inderdaad veel mensen die last hebben van de bijwerkingen van AstraZeneca, maar dat betekent niet dat het een inferieur vaccin is. Het is een ander vaccin.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:48 schreef paulgo het volgende:
[..]
Donder toch op je geeft zelf halve informatie: Als je juist het beste vaccin Pfizer gaat weggeven ben je gek geworden. Europa verplichte ons dit niet andere landen zoals Oostenrijk doen niet mee.
Waarom krijgen veel Nederlandse burgers een inferieur Astra Zenica vaccin toegediend??
Astra Zenica heeft veel meer bijwerkingen en ik ken tientallen mensen die AstraZenica geweigerd hebben en alleen met Pfizer willen worden gevaccineerd. Ook hebben kennissen van mij heel veel bijwerkingen juist van Astra Zenica gehad en niet van Pfizer
Dat artikel heb ik ook gelezen en het gaat juist om het feit dat door de Pfizer vaccins tegen te houden wij Nederlandse burgers verplichten te vaccineren met AstraZenica. Daar ben ik juist op tegen. Puntquote:Op vrijdag 2 april 2021 10:45 schreef miss_sly het volgende:
Als je er een topic over opent, zorg dan in ieder geval voor een behoorlijk artikel en een bron.
https://www.nu.nl/coronav(...)terlopers-in-eu.html
[..]
Het ligt echt genuanceerder dan de OP doet voorkomen.
VIESMADquote:Op vrijdag 2 april 2021 10:48 schreef paulgo het volgende:
[..]
Donder toch op je geeft zelf halve informatie: Als je juist het beste vaccin Pfizer gaat weggeven ben je gek geworden. Europa verplichte ons dit niet andere landen zoals Oostenrijk doen niet mee.
Waarom krijgen veel Nederlandse burgers een inferieur Astra Zenica vaccin toegediend??
Astra Zenica heeft veel meer bijwerkingen en ik ken tientallen mensen die AstraZenica geweigerd hebben en alleen met Pfizer willen worden gevaccineerd. Ook hebben kennissen van mij heel veel bijwerkingen juist van Astra Zenica gehad en niet van Pfizer
Dat kan en dat mag, en dan nog hoort er een bron en volledige informatie bij je OP.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:51 schreef paulgo het volgende:
[..]
Dat artikel heb ik ook gelezen en het gaat juist om het feit dat door de Pfizer vaccins tegen te houden wij Nederlandse burgers verplichten te vaccineren met AstraZenica. Daar ben ik juist op tegen. Punt
Astra Zenica heeft zo'n slechte naam gekregen( Nu weer Duitsland dat stopt met deze troep) dat veel mensen waaronder ik zelf ze NOOIT zullen nemen. Wij zitten straks met een grote voorraad vaccins die niemand wil hebben . Geef die dan weg en juist niet Pfizerquote:Op vrijdag 2 april 2021 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad veel mensen die last hebben van de bijwerkingen van AstraZeneca, maar dat betekent niet dat het een inferieur vaccin is. Het is een ander vaccin.
"What is in a name." De Pfizer vaccins worden inderdaad alleen maar uitgeleend en niet compleet weggegeven. Ik heb het kort en bondig genoteerd. Maar als er straks een vierde golf is zullen juist wij er grote spijt van krijgen. Wij lopen nu al achter met de vaccinaties en ook met testen trouwens. Alleen landen waar dat wel op orde is kunen zich vrijgevigheid permitteren. Maar ja wij zijn altijd het braafste jongetje van de klas geweest.quote:Maar ongeacht of de ander óók halve informatie gaf, was jouw OP ook niet compleet. Het miste een bron en de informatie die je er zelf in zette, klopt ook niet. Er wordt niets weggegeven, maar geleend en ze krijgen een deel van de vervroegde levering van Pfizer.
Of het een verstandige keuze is op dit moment in het proces, is inderdaad iets om over te discussieren, maar doe dat wel op de juiste gronden en met de juiste en volledige informatie.
Je liegt:quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan en dat mag, en dan nog hoort er een bron en volledige informatie bij je OP.
Overigens wordt niemand verplicht te worden gevaccineerd, noch specifiek met AstraZeneca. Er lopen hier op FOK! ook wat mensen rond die daarmee zijn gevaccineerd en behalve een dag of wat beroerd, is er niets met ze aan de hand @:Lenny_Leonard bijvoorbeeld.
En het vaccin is net zo effectief als Pfizer.
Tja, of er wordt overdreven gereageerd op Astrazeneca.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:59 schreef paulgo het volgende:
[..]
Astra Zenica heeft zo'n slechte naam gekregen( Nu weer Duitsland dat stopt met deze troep) dat veel mensen waaronder ik zelf ze NOOIT zullen nemen. Wij zitten straks met een grote voorraad vaccins die niemand wil hebben . Geef die dan weg en juist niet Pfizer
[..]
"What is in a name." De Pfizer vaccins worden inderdaad alleen maar uitgeleend en niet compleet weggegeven. Ik heb het kort en bondig genoteerd. Maar als er straks een vierde golf is zullen juist wij er grote spijt van krijgen. Wij lopen nu al achter met de vaccinaties en ook met testen trouwens. Alleen landen waar dat wel op orde is kunen zich vrijgevigheid permitteren. Maar ja wij zijn altijd het braafste jongetje van de klas geweest.
Iedereen die in Engeland wordt gevaccineerd wordt intensief gemonitord daar en juist dat gebeurt bij ons nietquote:Op vrijdag 2 april 2021 11:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, of er wordt overdreven gereageerd op Astrazeneca.
Door het troep te noemen bijvoorbeeld.
Terwijl in het VK er als een malle wordt gevaccineerd met Astrazeneca, en er geen noemenswaardige problemen zijn.
Plus dat de kans op trombose door Astrazeneca (als die er is) nog altijd uiterst klein wordt geacht.
Bijvoorbeeld anticonceptie pillen hebben een veel grotere kans op trombose.
Helemaal mee eens. Wij kunnen straks al die ongebruikte Astra Zenica vaccins gewoon in de vuilnisbak gooien. Het was een goedkopere maar minder goede oplossing. Ik vind het juist absurd dat wij die niet weggeven aan andere landen.quote:
Dat zou inderdaad beter kunnen dan, maar blijkt uit die monitoring dat Astrazeneca troep is die je beter niet kunt gebruiken?quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:09 schreef paulgo het volgende:
[..]
Iedereen die in Engeland wordt gevaccineerd wordt intensief gemonitord daar en juist dat gebeurt bij ons niet
Ik wil je dringend aanraden om je toon een beetje te matigen. Ik lieg niet, en sowieso is een dergelijke manier van posten niet constructief voor een discussie.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:07 schreef paulgo het volgende:
[..]
Je liegt:
AstraZeneca heeft volgens grote studies een effectiviteit van 60 procent, Janssen claimt een bescherming van 66 procent. Bij Pfizer en Moderna is het ruim 90 procent.
Bron:
https://nos.nl/artikel/2366546-rond-60-procent-effectiviteit-werken-vaccins-astrazeneca-en-janssen-goed-genoeg.html
Maar erger is dat Astra Zenica beduidend meer bijwerkingen heeft:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/onderzoek-onder-zorgmedewerkers-tweederde-krijgt-griepsymptomen-na-prik-met-astrazeneca~b0641957/
En dit zijn nog relatief lichte symptomen . De trombose klachten zijn veel riskanter. Hoe kan het dat heel veel mensen klagen over enorme hoofdpijn en nog niet onderzocht worden op mogelijke trombose??
Je blijft doen alsof AZ rommel is. Dan is de discussie hier snel dood toch?quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:10 schreef paulgo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Wij kunnen straks al die ongebruikte Astra Zenica vaccins gewoon in de vuilnisbak gooien. Het was een goedkopere maar minder goede oplossing. Ik vind het juist absurd dat wij die niet weggeven aan andere landen.
Ik weet dat dat niet klopt, het werkt zelfs in praktijk net zo goed als pfizer, bleek uit onderzoek.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:15 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Je blijft doen alsof AZ rommel is. Dan is de discussie hier snel dood toch?
verkeerde account @paulgo ?quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik weet dat dat niet klopt, het werkt zelfs in praktijk net zo goed als pfizer, bleek uit onderzoek.
Maar goed om het imago.
Gewoon weggeven.
Goed voor internationale relaties en wij zijn er van af 😌
Denk dat dat een luxe is die we ons niet kunnen permitteren.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik weet dat dat niet klopt, het werkt zelfs in praktijk net zo goed als pfizer, bleek uit onderzoek.
Maar goed om het imago.
Gewoon weggeven.
AstraZenica werkt in de praktijk minder goed dan Pfizer maar is goedkoper. Wel is het zo dat bij grootschalige inenting ook Astrazenica nuttig kan zijn in de bestrijding van de pandemie, maar Pfizer zal meer bescherming bieden zeker bij toekomstige mutaties.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar goed om het imago.
Gewoon weggeven.
Onzin ik zeg alleen dat Pfizer betere resultaten laat zien en ook ons land heeft uit onterechte zuinigheid daar te weinig van ingeslagen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:28 schreef Peter het volgende:
Berichtgeving en geblaat van leken wil niet zeggen dat AZ echt slecht is..
Nee, dat lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:29 schreef paulgo het volgende:
-knip-
Dit is dus wel een acceptabele toon volgens jou lieve Miss_Sly?
Als je er problemen mee hebt, kun je in FB terecht.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:36 schreef Haags het volgende:
Raar dat mijn post wordt verwijderd. Kansloos
Half Europa klaagt dat NL veel meer vaccins geleverd krijgt dan hen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:32 schreef paulgo het volgende:
[..]
Onzin ik zeg alleen dat Pfizer betere resultaten laat zien en ook ons land heeft uit onterechte zuinigheid daar te weinig van ingeslagen.
Over Pfizer zijn ook niet zoveel slechte berichten verschenen, us verhoogt dat de vaccinatiebereidheid
fucking raarquote:Op vrijdag 2 april 2021 11:36 schreef Haags het volgende:
Raar dat mijn post wordt verwijderd. Kansloos
Meer pfizer kopen...quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Denk dat dat een luxe is die we ons niet kunnen permitteren.
Die luxe, in de vorm van Pfizer vaccins, doneren we liever aan landen die te krenterig waren om zelf Pfizer te bestellen. Onze regenten sluiten hun belastingslaafjes liever nog wat langer in hun mensenstallen op en vaccineren voor de vorm zo nu en dan hier en daar een verdwaalde bejaarde met het minder effectieve Astra Zeneca. Maar nog even volhouden hoor! Samen lockdownen we corona de wereld uit!quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Denk dat dat een luxe is die we ons niet kunnen permitteren.
Net zoals we zogenaamd geld geleend hebben aan Griekenland, dat geld is rechtstreeks in de kas van Franse en Duitse grootbanken verdwenen en dat zien we nooit meer terug...quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:35 schreef Wantie het volgende:
Maar we geven ze niet weg, ze worden uitgeleend.
Dit!quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Net zoals we zogenaamd geld geleend hebben aan Griekenland, dat geld is rechtstreeks in de kas van Franse en Duitse grootbanken verdwenen en dat zien we nooit meer terug...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |