Hahahahaha ja alsof mensen in/uit het onderwijs altijd gelijk hebbenquote:Op vrijdag 2 april 2021 00:00 schreef oh-oh het volgende:
Ik wist dat hoor. Maar ja tis niet dat ik in het onderwijs werk of zo dus wie ben ik...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Weet ik, maar een gymnasiast zal "gymnasia" gebruiken, simpelweg omdat dat het logische meervoud is als je in de klassieke talen geschoold bent.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:48 schreef tombolafan het volgende:
Mijn laatste post;
[..]
Eeeeeh...
https://www.vandale.nl/gr(...)/betekenis/gymnasium
Apenkooienquote:Op vrijdag 2 april 2021 01:33 schreef vencodark het volgende:
Ooh en ik dacht nog wel dat we met z’n allen gingen gymmen!![]()
Dat kan, maar ik vind "forums", "museums" en "datums" ook niet klinken, nog even en "mediums" wordt gebruikt als men "media" bedoelt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 07:58 schreef Tink89 het volgende:
Ben ik niet per definitie met je eens leandra. Ik heb m'n gymnasium afgemaakt met Latijn en Grieks, maar ik vind gymnasia echt voor geen meter klinken.
Dit. Data’s. Au! Maar ik kan er ook niet tegen als men hun ipv hen gebruikt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:33 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik krijg vooral de kriebels van mensen die van een Latijns meervoud nog eens een meervoud maken. Criteria's
Of 'die' in plaats van 'hij' (of desnoods 'ie'). 'Ja, dan slaapt die moeilijk in'. Wie? Die man, die fiets, die postbode? Huuuuh.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:53 schreef Leandra het volgende:
En mensen die turbotaal niet snapten en nu denken dat:
Eens = 1s = is.
Hoe kun je in hemelsnaam "eens" als "is" schrijven?
Gisteren in het rapport van Soneal: "Je kan"quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:53 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, ik kan wel een heel topic opsommen met taalergernissen
Vreselijk.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:03 schreef Nanukerst het volgende:
Taalfouten door leerkrachten vind ik nog wel een graadje erger (sorry leerkrachten!). Sticker kreeg ooit een kerstkaart van zijn juf met daarin de liefdevolle boodschap 'Ik wens jouw fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!'
Ooh ja, gatver, de 'hij wilt'quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:06 schreef -Spring het volgende:
[..]
Vreselijk.
L zegt vaak 'hij wilt' en ik krijg het er maar niet uit. In vorig rapportverslag zag ik de reden. De juf schreef: 'L wilt graag...'
Is dat niet iets van de Zuidelijke provincies? Hier in Limburg wordt het veel gebruikt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:10 schreef Phaidra het volgende:
Tt change naar ‘Het taalergernissenbankje’?
Eens/is, als/dan, me/mijn, jou/jouw... brrrr.
De oudste zegt ineens joun ipv jouw. Geen idee hoe hij daar bij gekomen is.
Als het goed is, wordt vandaag de verbouwing afgerond. Douchen ftw
Wat heerlijk! Zo ingrijpend, een badkamerverbouwing! Is het mooi geworden?quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:10 schreef Phaidra het volgende:
Soort hypercorrectie denk ik met mijn, zijn, hun?quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:15 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Is dat niet iets van de Zuidelijke provincies? Hier in Limburg wordt het veel gebruikt.
Als het goed eens, bedoel je?quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:10 schreef Phaidra het volgende:
De oudste zegt ineens joun ipv jouw. Geen idee hoe hij daar bij gekomen is.
Oh... dat is wel heel ergquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:06 schreef -Spring het volgende:
[..]
Vreselijk.
L zegt vaak 'hij wilt' en ik krijg het er maar niet uit. In vorig rapportverslag zag ik de reden. De juf schreef: 'L wilt graag...'
Ken ik niet. Klinkt spannend.quote:
Zelf bedacht door onze gymleraar denk ik. Misschien heb ik een foto. Even opzoeken.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ken ik niet. Klinkt spannend.![]()
Ik was trouwens nooit goed in gym. Altijd als bijna laatste gekozen en duurde me nooit goed en helemaal in te zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij dacht werkelijk dat het goed was, maar voor zover ik weet is er niemand in de omgeving met Zuidelijke roots (mijn moeder wel, maar zij overleed toen hij 1,5 was). Grappig, ik had die link nog niet gelegd.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:15 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Is dat niet iets van de Zuidelijke provincies? Hier in Limburg wordt het veel gebruikt.
Waar ligt dan de klemtóón?quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Oh, en geen spelling ergernis maar wel gerelateerd aan Latijn: ik erger mij vaak dood aan de uitspraak van idealiter of normaliter etc. Nee mensen, het heeft niets met liters te maken
Die is ook storend ja.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat tof @:amaranta !
Ik heb een collega die na gebruikt als hij naar wil schrijven. Ik snap dat echt niet.
Oh jaaaa! En catalooogusquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Oh, en geen spelling ergernis maar wel gerelateerd aan Latijn: ik erger mij vaak dood aan de uitspraak van idealiter of normaliter etc. Nee mensen, het heeft niets met liters te maken
Daar heb ik LETTERLIJK afgelopen dinsdag een discussie over gehad met mijn klas.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:01 schreef vencodark het volgende:
Ik heb jarenlang ‘paprika’ uitgesproken als “pap-rika” ipv “paap-rika”
Sue me.
11 jaar geleden hield ik mijn verjaardag met wat vrienden. En die liepen te emmeren dat ik het toen verkeerd uitsprak. Dat ben ik nooit vergeten.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Daar heb ik LETTERLIJK afgelopen dinsdag een discussie over gehad met mijn klas.
Volgens HEN is het paaaaprika.
Ik heb de tegels voor ons huis zelf besteld en ben erg tevreden over het bedrijf: makkelijk contact, netjes geleverd, wellicht dat zij op tijd kunnen leveren.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:10 schreef exode het volgende:
Ik heb echt totaal geen taal ergenissen, nooit eigenlijk. Ik moet wel altijd heel hard lachen om verassen, maar verder valt het me vaak niet eens op.
Ik heb wel moeite met mensen die te pas en te onpas jargon gebruiken die verder niemand snapt. Of nou ja, veel mensen niet. Ik heb echt veel collega's die dat doen. Vooral in mailtjes.
Ook externe partijen, zo kreeg ik gisteren een mail met 3 keer het woord submissie erin....en hoe ik dit woord ook probeerde te 'vertalen' het klopte gewoon niet bij de rest van de inhoud.
Maar goed ik heb alleen de Havo afgemaakt![]()
In de klas van mijn vriendin zijn best veel kinderen uitgeloot bij hun eerste keuze, vandaag allerlei gesprekken gepland met ouders over de tweede keuze.
En in goed nieuws: We hebben tegels uitgekozenNiet van de samples, ik heb al heel lang een bepaald soort tegels op het oog. Mijn vriendin zag het niet helemaal zitten maar ze is om na een avond Pinteresten.
Nu kijken waar we ze bestellen want bij veel winkels moeten ze besteld worden en dat duurt 4 weken. Aangezien ze over 5 weken gaan tegelen, vind ik dat best krap.
Het zijn voor de keuken en het toilet beneden Zellige tegels geworden, van die Marokaanse wandtegels.
Ze schrijven het niet alleen, ze zeggen het ook.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:53 schreef Leandra het volgende:
En mensen die turbotaal niet snapten en nu denken dat:
Eens = 1s = is.
Hoe kun je in hemelsnaam "eens" als "is" schrijven?
DATquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:33 schreef amaranta het volgende:
Of (ook hier op Fok!) mensen die dingen schrijven zoals....
Wij wilde dus een nieuwe keuken kopen....
Of 'daar' ipv 'omdat'.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:32 schreef Amsel het volgende:
Weet je wat ik haat? Het gebruik van 'welke' als betrekkelijk voornaamwoord, met name gebruikt door mensen die dan denken dat ze heel slim klinken. Het is niet per se fout, maar zó stom
Ja...quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:46 schreef Leandra het volgende:
Horen en luisteren zijn dan ook verschillende dingen
Dit! Wie oh wie heeft ooit beslist dat daar Duitse termen voor gebruikt moeten worden?quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb trouwens ook wel wat moeite met de mensen op mijn werk (Hollanders) die graag over ist en soll situaties praten maar de s van soll dan superhard als een Hollandse SSSSSS uitspreken.
Rrrrril.
Mijn man ook. Altijd. En dan bijdehand lopen doen als ik hem verbeterquote:Op vrijdag 2 april 2021 10:50 schreef douche-eendje het volgende:
Dan / Als verkeerd gebruiken. Mijn schoonmoeder en man maken zich daar schuldig aan.
Ja, dat snap ik. Maar het is geen vraag of niks vanuit de vereninging.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:10 schreef oh-oh het volgende:
Ik had begrepen dat de meeste verenigingen en zo hun leden vragen om toch te betalen in verband met de kosten maar ik denk niet dat ze je kunnen dwingen?
Ik schrijf ‘enigszins’ altijd verkeerd. Heb echt de spellingscontrole nodig.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:47 schreef oh-oh het volgende:
Goede discussie wel over taal.
Sowieso is mijn grootste ergernis.
Dat kun je echt op 1000 manieren verkeerd schrijven.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik schrijf ‘enigszins’ altijd verkeerd. Heb echt de spellingscontrole nodig.
Uit mijn hoofd weet/onthoud ik dat gewoon niet.
Soberso.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:47 schreef oh-oh het volgende:
Goede discussie wel over taal.
Sowieso is mijn grootste ergernis.
Dat kun je echt op 1000 manieren verkeerd schrijven.
Waar die ‘z’ en die ‘s’ wel of niet passen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]Waar twijfel je dan over? De s?
Ik ga even lekker een paar uurtjes lopen, het is mijn vrije dag vandaag, hierna weer vier dagen werken.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar die ‘z’ en die ‘s’ wel of niet passen.
En die ‘d’ natuurlijk, die er niet in hoort.![]()
Overigens heb ik ook een tic met februari en augustus.
Als ik dan de datum ergens moet schrijven (vaak op werk), wil ik in februari weleens een ‘8’ gebruiken en in augustus een ‘2’.
Ik verbeter het gelijk maar die neiging komt minstens 2 keer in die maanden voor.
En mijn collega zou best 13 februari óf 13 augustus jarig kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |