abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 13:23:06 #201
5428 crew  miss_sly
pi_198819044
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kan niet meer terug :')

Ik voel me alsof ik gisteren een krat bier heb opgezopen :')
Ach gos, dan ben je echt beroerd.

:* erop, het wordt gauw beter als je de ervaringen van anderen hoort.

sterkte!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198819047
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar ik heb geen idee of het mezelf zal raken of niet. Hoe is het dan makkelijk roepen omdat het mezelf niet raakt?

Ik neem maar al te graag een AZ prik hoor. En ik zal ook m'n partner aanmoedigen als die in aanmerking komt. Of m'n zus. Natuurlijk bestaat er dan de kans dat je pech hebt.

Maar die mensen kunnen ook de pech hebben dat ze Corona krijgen. Die kans is nog steeds groter.
Gaat het dan niet om de 'pech' om als vrouw op die leeftijd dood te gaan aan corona?
Hoe groot zijn die kansen ten opzichte van elkaar?
pi_198819055
quote:

Elk nadeel heef ze voordeel ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198819063
quote:

AZ? Ik ben 12u best wel ziek geweest daarna. Verder geen last meer gehad.
pi_198819064
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het op zich met AlwaysHappy eens, en tegelijkertijd ben ik een vrouw tussen 25-65 jaar en weet ik niet of ik het risico bereid ben te nemen, zelfs al is het maar klein. Ik neem ook al een dik jaar zo weinig mogelijk risico om te proberen te voorkomen dat ik Covid krijg.

Ik vind dat toch een heel lastige kwestie, eerlijk gezegd.
Ik zou het wel heel erg begrijpen als bepaalde mensen het AZ vaccin weigeren met deze informatie. Is alleen maar begrijpelijk.

Maar ik zou dan liever wel door hebben (zolang het bij een relatief zeer laag percentage blijft!) dat ze wel door blijven prikken en de vaccins die geweigerd worden aan anderen geven die het risico wel willen nemen. Dan kunnen de mensen die er een geweigerd hebben wachten op een ander vaccin. Liever dat dan dat ze het hele vaccin maar stop zetten (wat sommigen dus willen).
pi_198819069
quote:

:D
Ook die lol ervan gehad? :D
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 13:27:08 #207
5428 crew  miss_sly
pi_198819089
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou het wel heel erg begrijpen als bepaalde mensen het AZ vaccin weigeren met deze informatie. Is alleen maar begrijpelijk.

Maar ik zou dan liever wel door hebben (zolang het bij een relatief zeer laag percentage blijft!) dat ze wel door blijven prikken en de vaccins die geweigerd worden aan anderen geven die het risico wel willen nemen. Dan kunnen de mensen die er een geweigerd hebben wachten op een ander vaccin. Liever dat dan dat ze het hele vaccin maar stop zetten (wat sommigen dus willen).
O ja, helemaal eens! Ik zou het ook niet erg vinden om dan maar wat langer te wachten. En als een ander dan blij wordt van het vaccin dat voor mij bedoeld was: doe het vooral en geniet van het feit dat je gevaccineerd bent!
pi_198819107
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat ik net zeg, ik heb (in mijn ogen) terechte zorgen om AZ in combinatie met mijn vader. Ik ga 'm dan ook zeggen dat ie het niet moet nemen.

Leuk dat het dan statistisch nauwelijks voorkomt, gezien de (vrij recente) geschiedenis zal ik 'm adviseren dat risico niet te nemen.
In jouw situatie snap ik dat ook gewoon. Natuurlijk is het geen makkelijke beslissing.

Maar dat wil niet zeggen dat het voor mij maar ''makkelijk'' praten is. Het kan net zo goed misgaan in mijn directe omgeving; ook zat mensen van wie ik houd die wellicht wat meer risico lopen op bijwerkingen. Dat oordeel mag je dus bij je houden.
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:28:44 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198819117
quote:

Dit lees ik van veel mensen, de dag na AZ is kut.

Hopelijk krijg ik J&J straks, alhoewel je daar ook maar weer moet afwachten wat de bijwerkingen zijn.
pi_198819120
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

In jouw situatie snap ik dat ook gewoon. Natuurlijk is het geen makkelijke beslissing.

Maar dat wil niet zeggen dat het voor mij maar ''makkelijk'' praten is. Het kan net zo goed misgaan in mijn directe omgeving; ook zat mensen van wie ik houd die wellicht wat meer risico lopen op bijwerkingen. Dat oordeel mag je dus bij je houden.
Doe niet zo aangevallen.
pi_198819127
Dat positieve nieuws van gister dat gevaccineerden niet meer konden besmetten ligt toch wat genuanceerder;

twitter
pi_198819151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:29 schreef Scrummie het volgende:
Dat positieve nieuws van gister dat gevaccineerden niet meer konden besmetten ligt toch wat genuanceerder;

[ twitter ]
Het valt lastig uit te sluiten, maar het gaat bij Corona natuurlijk om de grote getallen, al zou maar 80% geen besmettingen meer doorgeven dan zou dat al prima zijn.
pi_198819160
Bewijs vorming is toch niet echt cruciaal voor corona beleid.
Of het nu bijwerkingen zijn van vaccins of de werking van maatregelen. Mooi argument als er harde feiten zijn en anders doen we het gewoon zonder.
pi_198819211
Ik hoorde gisteren op de radio dat zorgmedewerkers in Italië min of meer verplicht worden om een vaccin te nemen.

Doen ze dat niet dan mogen ze tot einde van het jaar geschorst worden zonder dat ze nog salaris krijgen.

Kwalijke zaak dit. Benieuwd wanneer andere landen volgen.

Werkgevers gaan straks allemaal eisen dat je gevaccineerd moet zijn en andes mag je niet meer komen werken.

Man man man, waar gaat het toch heen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_198819219
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:46 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Reguliere patiënten hebben een hele andere zorgzwaarte. Daar halen we juist energie uit over het algemeen. Kortere opname duur, meer controle, over het algemeen beter herstel en menselijkere zorg.
Hoe wordt er onder o.a. het verplegend personeel eigenlijk gedacht over het Europese vaccinatiefiasco? Dankzij het tergend lage vaccinatietempo in de EU zal die druk op hun de komende maanden waarschijnlijk niet bepaald minder gaan worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198819224
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:38 schreef vosss het volgende:
Ik hoorde gisteren op de radio dat zorgmedewerkers in Italië min of meer verplicht worden om een vaccin te nemen.

Doen ze dat niet dan mogen ze tot einde van het jaar geschorst worden zonder dat ze nog salaris krijgen.

Kwalijke zaak dit. Benieuwd wanneer andere landen volgen.

Werkgevers gaan straks allemaal eisen dat je gevaccineerd moet zijn en andes mag je niet meer komen werken.

Man man man, waar gaat het toch heen.
Werkgevers kunnen wel vaker dingen eisen van een werknemer, je bent echter als werknemer altijd vrij om ontslag te nemen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198819253
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hoe wordt er onder o.a. het verplegend personeel eigenlijk gedacht over het Europese vaccinatiefiasco? Dankzij het tergend lage vaccinatietempo in de EU zal die druk op hun de komende maanden waarschijnlijk niet bepaald minder gaan worden.
Nope. En daarna ligt er nog een inhaalslag van de reguliere zorg op ze te wachten.
pi_198819293
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:39 schreef Ronald het volgende:

[..]

Werkgevers kunnen wel vaker dingen eisen van een werknemer, je bent echter als werknemer altijd vrij om ontslag te nemen.
En dan val je dus compleet buiten de samenleving zonder werk. Geen geld, geen huis, niks.

Alleen maar omdat je zegt ik geloof het allemaal wel, de groeten met dat vaccin.

Dat is een bijzonder kwalijke zaak. En een ieder die dat niet inziet is wat mij betreft geen knip voor de neus waard.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 13:49:50 #219
5428 crew  miss_sly
pi_198819360
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:39 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt niet het juiste uitgangspunt.
pi_198819381
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt niet het juiste uitgangspunt.
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:44 schreef vosss het volgende:

[..]

En dan val je dus compleet buiten de samenleving zonder werk. Geen geld, geen huis, niks.

Alleen maar omdat je zegt ik geloof het allemaal wel, de groeten met dat vaccin.

Dat is een bijzonder kwalijke zaak. En een ieder die dat niet inziet is wat mij betreft geen knip voor de neus waard.
Ik juich het ook niet per se toe, maar soms is het je lot als werknemer dat je moet voldoen aan bepaalde regels.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 13:54:27 #221
5428 crew  miss_sly
pi_198819406
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:51 schreef Ronald het volgende:

[..]

[..]

Ik juich het ook niet per se toe, maar soms is het je lot als werknemer dat je moet voldoen aan bepaalde regels.
UIteraard.
Maar een verplichting tot het nemen van een vaccin, en anders tot het einde van het jaar geschorst worden, past niet in dat plaatje. Dat je op bepaalde afdelingen niet ingedeeld kan worden ivm te groot risico zou ik me iets bij voor kunnen stellen, bijvoorbeeld.
pi_198819421
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:
Als we uitgaan van de eerste zou het theoretisch kunnen als er 500k vaccins gezet worden komende week. Als we uitgaan van de tweede kan het alleen maar als er volgende week meer dan een miljoen gezet worden.
Zo ogenschijnlijk rijmt dat toch niet met elkaar?
Ja, het blijven vreemde berichten zo rond die vaccinatie. Maar ik krijg nu het idee dat het echt aan het aantal afspraken ligt. Dus niet eens de capaciteit, ook niet het aantal beschikbare vaccins, maar de hoeveelheid afspraken. Voordeel daarvan is natuurlijk dat, omdat de capaciteit er is, je de komende tijd die gemiste afspraken kunt inhalen door simpelweg (tijdelijk) meer afspraken dan normaal in te plannen.

Daarnaast heeft die Van Delden vooralsnog wel wat meer krediet qua uitspraken/beloftes dan De Jonge.
pi_198819424
Bijna 2 uur, cijfertijd, zitten we klaar :+
pi_198819441
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

UIteraard.
Maar een verplichting tot het nemen van een vaccin, en anders tot het einde van het jaar geschorst worden, past niet in dat plaatje. Dat je op bepaalde afdelingen niet ingedeeld kan worden ivm te groot risico zou ik me iets bij voor kunnen stellen, bijvoorbeeld.
Ben ik wel met je eens, op een IC ofzo zou het wel vrij logisch vinden dat je gevaccineerd bent
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:57:56 #225
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198819443
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nou dit,

Ik wil wel. Maar ik val ook niet in de doelgroep waar risico's aan gelinkt worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198819444
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:56 schreef raptorix het volgende:
Ik zit vooral klaar voor de vaccinatie cijfers. Tegenwoordig wat boeiender :D
pi_198819445
quote:

[ twitter ]
Ik lees weinig in dat bericht wat niet in het eerdere bericht stond. Het is niet 100%, maar dat wisten we al.
pi_198819450
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zit vooral klaar voor de vaccinatie cijfers. Tegenwoordig wat boeiender :D
Gaat deze week wel rediljk toch?
pi_198819453
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:56 schreef raptorix het volgende:
Plottwist, ineens supergoede cijfers. Imago van Rutte als crisisbestrijder maar weer even bevestigd.

(grapje)
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:59:35 #230
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198819460
quote:

[ twitter ]
Gelukkig maar, dermate goed nieuws was ook hoogst ongepast
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198819467
Nieuw: IC: 48 Ziekenhuizen: 276
Gister: IC 61 Ziekenhuizen: 276
pi_198819469
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gaat deze week wel rediljk toch?
Ik weet niet hoeveel er deze week gezet zijn, maar ik betwijfel of we de 500.000 gaan halen.
pi_198819475
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat ik net zeg, ik heb (in mijn ogen) terechte zorgen om AZ in combinatie met mijn vader. Ik ga 'm dan ook zeggen dat ie het niet moet nemen.

Leuk dat het dan statistisch nauwelijks voorkomt, gezien de (vrij recente) geschiedenis zal ik 'm adviseren dat risico niet te nemen.
Ook als de statistische kans groter is om dergelijke 'bij'werkingen te krijgen via een natuurlijke infectie?
pi_198819476
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:53 schreef Momo het volgende:

5 gevallen van trombose op 400.000. De kans op trombose als je de pil slikt is groter.
De kans om iemand met corona tegen het lijf te lopen is 0.9% wanneer je elke dag 100 mensen op je pad hebt.
De kans om door deze persoon besmet te raken is uiterst gering, de kans dat je dan symptomen krijgt is 20%, de kans dat je dan in het ziekenhuis komt is 1 op 1000.

Dus waarom zou je zo'n vaccin als AZ willen?
pi_198819488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel er deze week gezet zijn, maar ik betwijfel of we de 500.000 gaan halen.
Die halen we niet.
  vrijdag 2 april 2021 @ 14:02:21 #236
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198819490
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik vindt eigenlijk dat we moeten kunnen gaan jagen op gevaccineerden met een omgebouwd verdovingsgeweer. Zou best willen betalen voor een wappie-safari
pi_198819491
twitter
pi_198819502
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:02 schreef raptorix het volgende:
[ twitter ]
Ik word wel een beetje moe van dat editie gedoe. Wat een nerd.
  vrijdag 2 april 2021 @ 14:04:28 #239
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198819512
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Volledig mee eens, dat mannetje is teveel in zichzelf gaan geloven. Ook met dat 23x #TooHigh _O-
pi_198819515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik vindt eigenlijk dat we moeten kunnen gaan jagen op gevaccineerden met een omgebouwd verdovingsgeweer. Zou best willen betalen voor een wappie-safari
Iedere zondag op het Museumplein is er een wappie safari volgens mij :P
pi_198819516
quote:

[..]

Prima cijfers. KROEGEN OPEN.
  vrijdag 2 april 2021 @ 14:04:54 #242
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198819518
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Doel was maandag/dinsdag al bijgesteld naar 430.000
pi_198819533
quote:

[..]

Influencer betaald door RIVM.

Hier de fatsoenlijke grafiek ;)

pi_198819544
Hier wordt gemodereerd. Nog altijd geen versoepelingen in COR
pi_198819563
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:01 schreef Za het volgende:

[..]

De kans om iemand met corona tegen het lijf te lopen is 0.9% wanneer je elke dag 100 mensen op je pad hebt.
De kans om door deze persoon besmet te raken is uiterst gering, de kans dat je dan symptomen krijgt is 20%, de kans dat je dan in het ziekenhuis komt is 1 op 1000.

Waarom wil je als gezonde jongere uberhaupt het vaccin?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198819564
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hier wordt gemodereerd. Nog altijd geen versoepelingen in COR
Ik klap in het gezicht van onze zorghelden!
pi_198819573
Volgens het dashboard overigens:
Verwacht 4 april: 2811k
Is op dit moment: 2577k

Dit weekend dus zo'n 80k/dag, en dat inclusief Eerste Paasdag.

Ook interessant, verwacht 11 april: 3435k
Dat betekent volgende week dus zo'n 90k per dag
pi_198819582
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom wil je als gezonde jongere uberhaupt het vaccin?
Om anderen te beschermen?
  vrijdag 2 april 2021 @ 14:12:02 #249
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198819599
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:01 schreef Za het volgende:

[..]

Het vermoeden op basis van antistoffen sanquin meting is dat 20% van de volwassenen het hebben gehad.
Dat is 3 miljoen volwassenen
Daarvan zijn er 53000 in het ziekenhuis gekomen (1 op 57)(1 op 285 voor de hele populatie)

Kans op bijwerkingen AZ was 1 op 100.000 geloof ik.

Mwah die kans is dan slechts 350 keer kleiner.
  vrijdag 2 april 2021 @ 14:12:18 #250
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198819602
705 op de IC. :o

In 5 weken tijd 36% hoger. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')