Ach gos, dan ben je echt beroerd.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kan niet meer terug
Ik voel me alsof ik gisteren een krat bier heb opgezopen
Gaat het dan niet om de 'pech' om als vrouw op die leeftijd dood te gaan aan corona?quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ik heb geen idee of het mezelf zal raken of niet. Hoe is het dan makkelijk roepen omdat het mezelf niet raakt?
Ik neem maar al te graag een AZ prik hoor. En ik zal ook m'n partner aanmoedigen als die in aanmerking komt. Of m'n zus. Natuurlijk bestaat er dan de kans dat je pech hebt.
Maar die mensen kunnen ook de pech hebben dat ze Corona krijgen. Die kans is nog steeds groter.
Elk nadeel heef ze voordeelquote:Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kan niet meer terug
AZ? Ik ben 12u best wel ziek geweest daarna. Verder geen last meer gehad.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kan niet meer terug
Ik zou het wel heel erg begrijpen als bepaalde mensen het AZ vaccin weigeren met deze informatie. Is alleen maar begrijpelijk.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het op zich met AlwaysHappy eens, en tegelijkertijd ben ik een vrouw tussen 25-65 jaar en weet ik niet of ik het risico bereid ben te nemen, zelfs al is het maar klein. Ik neem ook al een dik jaar zo weinig mogelijk risico om te proberen te voorkomen dat ik Covid krijg.
Ik vind dat toch een heel lastige kwestie, eerlijk gezegd.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kan niet meer terug
O ja, helemaal eens! Ik zou het ook niet erg vinden om dan maar wat langer te wachten. En als een ander dan blij wordt van het vaccin dat voor mij bedoeld was: doe het vooral en geniet van het feit dat je gevaccineerd bent!quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het wel heel erg begrijpen als bepaalde mensen het AZ vaccin weigeren met deze informatie. Is alleen maar begrijpelijk.
Maar ik zou dan liever wel door hebben (zolang het bij een relatief zeer laag percentage blijft!) dat ze wel door blijven prikken en de vaccins die geweigerd worden aan anderen geven die het risico wel willen nemen. Dan kunnen de mensen die er een geweigerd hebben wachten op een ander vaccin. Liever dat dan dat ze het hele vaccin maar stop zetten (wat sommigen dus willen).
In jouw situatie snap ik dat ook gewoon. Natuurlijk is het geen makkelijke beslissing.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat ik net zeg, ik heb (in mijn ogen) terechte zorgen om AZ in combinatie met mijn vader. Ik ga 'm dan ook zeggen dat ie het niet moet nemen.
Leuk dat het dan statistisch nauwelijks voorkomt, gezien de (vrij recente) geschiedenis zal ik 'm adviseren dat risico niet te nemen.
Dit lees ik van veel mensen, de dag na AZ is kut.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kan niet meer terug
Doe niet zo aangevallen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In jouw situatie snap ik dat ook gewoon. Natuurlijk is het geen makkelijke beslissing.
Maar dat wil niet zeggen dat het voor mij maar ''makkelijk'' praten is. Het kan net zo goed misgaan in mijn directe omgeving; ook zat mensen van wie ik houd die wellicht wat meer risico lopen op bijwerkingen. Dat oordeel mag je dus bij je houden.
Het valt lastig uit te sluiten, maar het gaat bij Corona natuurlijk om de grote getallen, al zou maar 80% geen besmettingen meer doorgeven dan zou dat al prima zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:29 schreef Scrummie het volgende:
Dat positieve nieuws van gister dat gevaccineerden niet meer konden besmetten ligt toch wat genuanceerder;
[ twitter ]
Hoe wordt er onder o.a. het verplegend personeel eigenlijk gedacht over het Europese vaccinatiefiasco? Dankzij het tergend lage vaccinatietempo in de EU zal die druk op hun de komende maanden waarschijnlijk niet bepaald minder gaan worden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Reguliere patiënten hebben een hele andere zorgzwaarte. Daar halen we juist energie uit over het algemeen. Kortere opname duur, meer controle, over het algemeen beter herstel en menselijkere zorg.
Werkgevers kunnen wel vaker dingen eisen van een werknemer, je bent echter als werknemer altijd vrij om ontslag te nemen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:38 schreef vosss het volgende:
Ik hoorde gisteren op de radio dat zorgmedewerkers in Italië min of meer verplicht worden om een vaccin te nemen.
Doen ze dat niet dan mogen ze tot einde van het jaar geschorst worden zonder dat ze nog salaris krijgen.
Kwalijke zaak dit. Benieuwd wanneer andere landen volgen.
Werkgevers gaan straks allemaal eisen dat je gevaccineerd moet zijn en andes mag je niet meer komen werken.
Man man man, waar gaat het toch heen.
Nope. En daarna ligt er nog een inhaalslag van de reguliere zorg op ze te wachten.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe wordt er onder o.a. het verplegend personeel eigenlijk gedacht over het Europese vaccinatiefiasco? Dankzij het tergend lage vaccinatietempo in de EU zal die druk op hun de komende maanden waarschijnlijk niet bepaald minder gaan worden.
En dan val je dus compleet buiten de samenleving zonder werk. Geen geld, geen huis, niks.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:39 schreef Ronald het volgende:
[..]
Werkgevers kunnen wel vaker dingen eisen van een werknemer, je bent echter als werknemer altijd vrij om ontslag te nemen.
Dat lijkt me echt niet het juiste uitgangspunt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:39 schreef Ronald het volgende:
[..]
Werkgevers kunnen wel vaker dingen eisen van een werknemer, je bent echter als werknemer altijd vrij om ontslag te nemen.
quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt niet het juiste uitgangspunt.
Ik juich het ook niet per se toe, maar soms is het je lot als werknemer dat je moet voldoen aan bepaalde regels.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:44 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan val je dus compleet buiten de samenleving zonder werk. Geen geld, geen huis, niks.
Alleen maar omdat je zegt ik geloof het allemaal wel, de groeten met dat vaccin.
Dat is een bijzonder kwalijke zaak. En een ieder die dat niet inziet is wat mij betreft geen knip voor de neus waard.
UIteraard.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:51 schreef Ronald het volgende:
[..]
[..]
Ik juich het ook niet per se toe, maar soms is het je lot als werknemer dat je moet voldoen aan bepaalde regels.
Ja, het blijven vreemde berichten zo rond die vaccinatie. Maar ik krijg nu het idee dat het echt aan het aantal afspraken ligt. Dus niet eens de capaciteit, ook niet het aantal beschikbare vaccins, maar de hoeveelheid afspraken. Voordeel daarvan is natuurlijk dat, omdat de capaciteit er is, je de komende tijd die gemiste afspraken kunt inhalen door simpelweg (tijdelijk) meer afspraken dan normaal in te plannen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:
Als we uitgaan van de eerste zou het theoretisch kunnen als er 500k vaccins gezet worden komende week. Als we uitgaan van de tweede kan het alleen maar als er volgende week meer dan een miljoen gezet worden.
Zo ogenschijnlijk rijmt dat toch niet met elkaar?
Ben ik wel met je eens, op een IC ofzo zou het wel vrij logisch vinden dat je gevaccineerd bentquote:Op vrijdag 2 april 2021 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
UIteraard.
Maar een verplichting tot het nemen van een vaccin, en anders tot het einde van het jaar geschorst worden, past niet in dat plaatje. Dat je op bepaalde afdelingen niet ingedeeld kan worden ivm te groot risico zou ik me iets bij voor kunnen stellen, bijvoorbeeld.
Nou dit,quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het wel heel erg begrijpen als bepaalde mensen het AZ vaccin weigeren met deze informatie. Is alleen maar begrijpelijk.
Maar ik zou dan liever wel door hebben (zolang het bij een relatief zeer laag percentage blijft!) dat ze wel door blijven prikken en de vaccins die geweigerd worden aan anderen geven die het risico wel willen nemen. Dan kunnen de mensen die er een geweigerd hebben wachten op een ander vaccin. Liever dat dan dat ze het hele vaccin maar stop zetten (wat sommigen dus willen).
Ik zit vooral klaar voor de vaccinatie cijfers. Tegenwoordig wat boeienderquote:Op vrijdag 2 april 2021 13:56 schreef raptorix het volgende:
Bijna 2 uur, cijfertijd, zitten we klaar
Ik lees weinig in dat bericht wat niet in het eerdere bericht stond. Het is niet 100%, maar dat wisten we al.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:29 schreef Scrummie het volgende:
Dat positieve nieuws van gister dat gevaccineerden niet meer konden besmetten ligt toch wat genuanceerder;
[ twitter ]
Gaat deze week wel rediljk toch?quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zit vooral klaar voor de vaccinatie cijfers. Tegenwoordig wat boeiender
Plottwist, ineens supergoede cijfers. Imago van Rutte als crisisbestrijder maar weer even bevestigd.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:56 schreef raptorix het volgende:
Bijna 2 uur, cijfertijd, zitten we klaar
Gelukkig maar, dermate goed nieuws was ook hoogst ongepastquote:Op vrijdag 2 april 2021 13:29 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ook als de statistische kans groter is om dergelijke 'bij'werkingen te krijgen via een natuurlijke infectie?quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat ik net zeg, ik heb (in mijn ogen) terechte zorgen om AZ in combinatie met mijn vader. Ik ga 'm dan ook zeggen dat ie het niet moet nemen.
Leuk dat het dan statistisch nauwelijks voorkomt, gezien de (vrij recente) geschiedenis zal ik 'm adviseren dat risico niet te nemen.
De kans om iemand met corona tegen het lijf te lopen is 0.9% wanneer je elke dag 100 mensen op je pad hebt.quote:Op vrijdag 2 april 2021 12:53 schreef Momo het volgende:
5 gevallen van trombose op 400.000. De kans op trombose als je de pil slikt is groter.
Die halen we niet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel er deze week gezet zijn, maar ik betwijfel of we de 500.000 gaan halen.
Ik vindt eigenlijk dat we moeten kunnen gaan jagen op gevaccineerden met een omgebouwd verdovingsgeweer. Zou best willen betalen voor een wappie-safariquote:Op vrijdag 2 april 2021 13:44 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan val je dus compleet buiten de samenleving zonder werk. Geen geld, geen huis, niks.
Alleen maar omdat je zegt ik geloof het allemaal wel, de groeten met dat vaccin.
Dat is een bijzonder kwalijke zaak. En een ieder die dat niet inziet is wat mij betreft geen knip voor de neus waard.
Volledig mee eens, dat mannetje is teveel in zichzelf gaan geloven. Ook met dat 23x #TooHighquote:Op vrijdag 2 april 2021 14:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik word wel een beetje moe van dat editie gedoe. Wat een nerd.
Iedere zondag op het Museumplein is er een wappie safari volgens mijquote:Op vrijdag 2 april 2021 14:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vindt eigenlijk dat we moeten kunnen gaan jagen op gevaccineerden met een omgebouwd verdovingsgeweer. Zou best willen betalen voor een wappie-safari
Prima cijfers. KROEGEN OPEN.quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Doel was maandag/dinsdag al bijgesteld naar 430.000quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel er deze week gezet zijn, maar ik betwijfel of we de 500.000 gaan halen.
Influencer betaald door RIVM.quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom wil je als gezonde jongere uberhaupt het vaccin?quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:01 schreef Za het volgende:
[..]
De kans om iemand met corona tegen het lijf te lopen is 0.9% wanneer je elke dag 100 mensen op je pad hebt.
De kans om door deze persoon besmet te raken is uiterst gering, de kans dat je dan symptomen krijgt is 20%, de kans dat je dan in het ziekenhuis komt is 1 op 1000.
Dus waarom zou je zo'n vaccin als AZ willen?
Ik klap in het gezicht van onze zorghelden!quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hier wordt gemodereerd. Nog altijd geen versoepelingen in COR
Om anderen te beschermen?quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom wil je als gezonde jongere uberhaupt het vaccin?
Het vermoeden op basis van antistoffen sanquin meting is dat 20% van de volwassenen het hebben gehad.quote:Op vrijdag 2 april 2021 14:01 schreef Za het volgende:
[..]
De kans om iemand met corona tegen het lijf te lopen is 0.9% wanneer je elke dag 100 mensen op je pad hebt.
De kans om door deze persoon besmet te raken is uiterst gering, de kans dat je dan symptomen krijgt is 20%, de kans dat je dan in het ziekenhuis komt is 1 op 1000.
Dus waarom zou je zo'n vaccin als AZ willen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |