abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198818760
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:55 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook vermoedelijke. Maar als dit soort berichten in de media komen, maakt het gros van de bevolking de nuance niet.
Het AZ vaccin heeft nu al een negatief imago, ik denk dat dat nog een groter probleem vormt dan de mogelijke, zeldzame bijwerkingen.
Ah, sorry, je ‘vermoedelijke’ zie ik nu pas, niet goed gelezen.

Ik denk dat er straks bij elk vaccin wel wat zeldzame bijwerkingen naar buiten komen. Dan kan je overal mee stoppen.
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:59:52 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198818775
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Met de nuance dat het nog steeds mogelijk door het vaccin komt. Geen zekerheid.

Nog steeds van mening dat ze gewoon door moeten prikken. Enkele gevallen wegen niet op tegen de besmettingen/opnames/doden die je door Corona kan voorkomen met het vaccin.
eens
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:01:15 #178
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198818788
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
Het betreft voornamelijk vrouwen tussen 25 en 65 jaar. Wellicht is het toch verstandiger om AZ dan niet aan deze groep te geven?
maar als die al aan de beurt zijn voor een prik betekent dat niet ook dat ze in een risicogroep zitten?
pi_198818789
quote:
Het betreft voornamelijk vrouwen tussen 25 en 65 jaar. Wellicht is het toch verstandiger om AZ dan niet aan deze groep te geven?
Dat gevoel heerst idd wel. Ik hoor ook van veel mensen in deze leeftijdsgroep dat ze geen AZ willen. Liever wachteb op pfizer, moderna of J&J als dat niet die bijwrrkingen geeft.
pi_198818818
30 mensen op 30 miljoen prikken. Waar hebben we t over.

De pil en aspirine hebben meer bijwerkingen hoor
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198818828
quote:
Ik vraag me af hoeveel vrouwen in deze leeftijdscategorie het vaccin dan hebben gekregen. Als deze bijwerking specifiek gevaarlijk kan zijn voor deze groep kun je toch niet zomaar zeggen dat het 400.000 keer wel goed is gegaan? Je zou het dan af moeten zetten tegen de groep die er gevoelig voor is.
pi_198818868
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Met de nuance dat het nog steeds mogelijk door het vaccin komt. Geen zekerheid.

Nog steeds van mening dat ze gewoon door moeten prikken. Enkele gevallen wegen niet op tegen de besmettingen/opnames/doden die je door Corona kan voorkomen met het vaccin.
Wel als er een beter/niet potentieel dodelijk vaccin is.
Hier moet je toch gewoon me stoppen.
pi_198818874
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:47 schreef Luke83 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-curacao~a6d760d3/

Nu ook in Nederland eerste overledene na (vermoedelijk) bijwerkingen van AZ. Benieuwd wat dit met het draagvlak voor het vaccin doet.
Dit soort dingen horen gewoon in de bijsluiter, en staan er ongetwijfeld al in. Dit is m.i. de aandacht echt niet waard. Vraag me af of mensen wel weten wat je bijvoorbeeld aan de anticonceptiepil kan overhouden, om maar een willekeurige voorbeeld te noemen.
I'll give you something to do
pi_198818889
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het gaat nog steeds om enkele gevallen. Op een gegeven moment komen die verhalen ook wel over de andere vaccins imo. Haalt niet weg dat er goed onderzoek naar gedaan moet worden, maar dat is nu al een paar keer gedaan.

We moeten uit deze crisis. Zo snel mogelijk. Vaccineren is dan de weg. Door blijven prikken dus.
pi_198818896
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:05 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel vrouwen in deze leeftijdscategorie het vaccin dan hebben gekregen. Als deze bijwerking specifiek gevaarlijk kan zijn voor deze groep kun je toch niet zomaar zeggen dat het 400.000 keer wel goed is gegaan? Je zou het dan af moeten zetten tegen de groep die er gevoelig voor is.
Niet zo heel veel denk ik zo, paar honderd wellicht?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:10:29 #186
14505 OProg
A Life in Music
pi_198818900
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:53 schreef Momo het volgende:

[..]

5 gevallen van trombose op 400.000. De kans op trombose als je de pil slikt is groter.
Ik heb dat eens opgezocht, maar dat is bij de pil inderdaad dan groter. :o

quote:
1-3 per 10.000 per jaar
https://www.henw.org/arti(...)-trombose-bij-de-pil
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198818907
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:12 schreef eragon2890 het volgende:
https://edition.cnn.com/v(...)-nr-intl-hnk-vpx.cnn

En weer mogen anderen vrij leven als mensen terwijl wij als beesten zijn opgehokt En de overheid bepaald dat we 95 euro betalen als we onze oma knuffelen.

Voelt goed man.
Stel je niet zo aan man. Niemand die je een bekeuring geeft als je je oma knuffelt. Verder mag je gewoon naar buiten hoor.

Ik snap niet waarom jij niet met een bord free hugs ergens gaat staan als je zo graag knuffelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Document1 op 02-04-2021 13:19:37 ]
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:11:24 #188
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198818913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ah, sorry, je ‘vermoedelijke’ zie ik nu pas, niet goed gelezen.

Ik denk dat er straks bij elk vaccin wel wat zeldzame bijwerkingen naar buiten komen. Dan kan je overal mee stoppen.
Niet alleen bij vaccins, maar ook bij reguliere medicijnen (op voorschrift) kun je behoorlijke bijwerkingen krijgen. Wat dat betreft is het soms beter om ze niet te weten.... Aan de andere kant moet je natuurlijk wel alert zijn. Zeker met een nieuw vaccin.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:11:43 #189
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198818919
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

zolang de kwaal erger is dan het middel niet lijkt me, zeker als er nog zoveel onduidelijkheid is of het wel door het vaccin komt
pi_198818930
Ik hoop dat de ziekenhuis cijfers beetje vallen vandaag, normaal is vrijdag niet best, maar het is al een paar dagen aan het schuiven qua aantallen, gister was hoog, dus hoop dat het wat uitcompenseert.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198818934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het gaat nog steeds om enkele gevallen. Op een gegeven moment komen die verhalen ook wel over de andere vaccins imo. Haalt niet weg dat er goed onderzoek naar gedaan moet worden, maar dat is nu al een paar keer gedaan.

We moeten uit deze crisis. Zo snel mogelijk. Vaccineren is dan de weg. Door blijven prikken dus.
Dat laatste ben ik met je eens, maar gebruik dan een beter vaccin.
Zeg tegen astrazeneca dat ze maar een ander vaccin moeten gaan produceren ipv hun eigen recept.
Tot nu is AZ de enige die in verschillende landen meerdere malen is stilgelegd.
De wirwar aan regels die verschillende landen hanteren van boven de 60 wel, andere landen boven de 60 juist niet etc helpt ook niet.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 13:13:55 #192
5428 crew  miss_sly
pi_198818950
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:05 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Ik neem aan dat ze dit ook als zodanig bekijken?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:08 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit soort dingen horen gewoon in de bijsluiter, en staan er ongetwijfeld al in. Dit is m.i. de aandacht echt niet waard. Vraag me af of mensen wel weten wat je bijvoorbeeld aan de anticonceptiepil kan overhouden, om maar een willekeurige voorbeeld te noemen.
Daar zijn veel vrouwen gelukkig tegenwoordig wel van op de hoogte. Het is ook een reden dat er steeds meer vrouwen geen pil meer willen slikken; niet alleen specifiek deze bijwerking, maar ook andere.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar als die al aan de beurt zijn voor een prik betekent dat niet ook dat ze in een risicogroep zitten?
Daar heb je wel een punt.
Vraag is dan of dat risico een relatie heeft tot trombose en bloedpropjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198818961
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

zolang de kwaal erger is dan het middel niet lijkt me, zeker als er nog zoveel onduidelijkheid is of het wel door het vaccin komt
Eigenlijk hoor je dit te vergelijken met hoeveel mensen er trombose oplopen door corona zelf.
Anders krijg je een beetje hetzelfde verhaal als met de verkettering van Pandemrix, waarbij toch serieuze vermoedens bestonden dat de Mexicaanse griep zelf óók tot narcolepsie kon leiden.
I'll give you something to do
pi_198818977
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens, maar gebruik dan een beter vaccin.
Zeg tegen astrazeneca dat ze maar een ander vaccin moeten gaan produceren ipv hun eigen recept.
Tot nu is AZ de enige die in verschillende landen meerdere malen is stilgelegd.
De wirwar aan regels die verschillende landen hanteren van boven de 60 wel, andere landen boven de 60 juist niet etc helpt ook niet.
Op dit moment kunnen we elk vaccin gebruiken.

En ik kan het niet vaak genoeg herhalen; het gaat om enkele gevallen. Echt zeer kut voor de nabestaanden (en het slachtoffer uiteraard), maar dat geldt ook voor de Corona doden die potentieel te vermijden zijn door het blijven gebruiken van AZ. Toen de eerste verhalen naar buiten kwamen was ik een van de eersten hier die aangaf dat ik voorstander was van het stil leggen. Er moest extra onderzoek komen. Die is er gekomen in meerdere landen. Dat is voor mij goed genoeg.

De ''loterij winnen'' wil niemand. Maar die kans is er bij elk vaccin; zolang er maar genoeg prikken gezet zijn. Dan komen die verhalen vanzelf.
pi_198818998
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En ik kan het niet vaak genoeg herhalen; het gaat om enkele gevallen. Echt zeer kut voor de nabestaanden (en het slachtoffer uiteraard), maar dat geldt ook voor de Corona doden die potentieel te vermijden zijn door het blijven gebruiken van AZ. Toen de eerste verhalen naar buiten kwamen was ik een van de eersten hier die aangaf dat ik voorstander was van het stil leggen. Er moest extra onderzoek komen. Die is er gekomen in meerdere landen. Dat is voor mij goed genoeg.

De ''loterij winnen'' wil niemand. Maar die kans is er bij elk vaccin; zolang er maar genoeg prikken gezet zijn. Dan komen die verhalen vanzelf.
Ik vind dit wel wat makkelijk, zolang het je zelf niet raakt. (maar dat is eigenlijk met alles wel zo natuurlijk)
pi_198819018
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik vind dit wel wat makkelijk, zolang het je zelf niet raakt. (maar dat is eigenlijk met alles wel zo natuurlijk)
Maar ik heb geen idee of het mezelf zal raken of niet. Hoe is het dan makkelijk roepen omdat het mezelf niet raakt?

Ik neem maar al te graag een AZ prik hoor. En ik zal ook m'n partner aanmoedigen als die in aanmerking komt. Of m'n zus. Natuurlijk bestaat er dan de kans dat je pech hebt.

Maar die mensen kunnen ook de pech hebben dat ze Corona krijgen. Die kans is nog steeds groter.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 13:21:29 #197
5428 crew  miss_sly
pi_198819024
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ben het op zich met AlwaysHappy eens, en tegelijkertijd ben ik een vrouw tussen 25-65 jaar en weet ik niet of ik het risico bereid ben te nemen, zelfs al is het maar klein. Ik neem ook al een dik jaar zo weinig mogelijk risico om te proberen te voorkomen dat ik Covid krijg.

Ik vind dat toch een heel lastige kwestie, eerlijk gezegd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198819031
Ik ben hartpatiënt en heb al 1 prik gehad met AZ, zorgmedewerker. Ook ik maak me eerlijk gezegd nu wel zorgen maar probeer er rationeel naar te kijken. Ik heb collega's die al maanden uit de roulatie zijn door een besmetting. Ik denk dat je het risico maar moet lopen, al heb ik wel een paar spannende weken achter de rug door al dat nieuws. Alles leg je onder een vergrootglas. :') :s)
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:22:24 #199
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198819035
Ik kan niet meer terug :')

Ik voel me alsof ik gisteren een krat bier heb opgezopen :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198819037
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar ik heb geen idee of het mezelf zal raken of niet. Hoe is het dan makkelijk roepen omdat het mezelf niet raakt?

Ik neem maar al te graag een AZ prik hoor. En ik zal ook m'n partner aanmoedigen als die in aanmerking komt. Of m'n zus. Natuurlijk bestaat er dan de kans dat je pech hebt.

Maar die mensen kunnen ook de pech hebben dat ze Corona krijgen. Die kans is nog steeds groter.
Wat ik net zeg, ik heb (in mijn ogen) terechte zorgen om AZ in combinatie met mijn vader. Ik ga 'm dan ook zeggen dat ie het niet moet nemen.

Leuk dat het dan statistisch nauwelijks voorkomt, gezien de (vrij recente) geschiedenis zal ik 'm adviseren dat risico niet te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')