Je zegt letterlijk dat ze geen vaccinatiecampagne willen omdat dat ten koste van de maatregelen zouden gaan. Dat impliceert toch een vooropgezet plan.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is ook geen vooropgezet plan. Het is een enorme clusterfuck door politiek geblunder en de angst om gezichtsverlies te lijden zorgt er voor dat politici vervolgens doen wat ze dan altijd doen. Doen alsof ze alles in de hand hebben en competent, doorslaggevend en doeltreffend optreden. Als je het zó ongelofelijk goed weet aan te pakken als zij, kun je makkelijk vaccins gaan uitdelen. Die heb je immers toch niet nodig.
Kurz vreest vooral dat Oostenrijk in het tweede kwartaal zal achterlopen op Duitsland, omdat ze minder dosissen van het Janssen vaccin besteld hebben. Lol, de kans dat de andere landen Oostenrijk dan zullen helpen lijkt me nu wel erg klein geworden..quote:Op donderdag 1 april 2021 22:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kurz is gewoon een populist die het falen in eigen land af wil schuiven op de EU
Nee, het is alsof je van de bonus die je volgende maand onverwacht krijgt, een dee uitleent. De 1.000 euro die je al hebt, die jou je gewoon.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zolang er telkens gezegd wordt dat de reden dat dingen niet sneller gaan is omdat er te weinig vaccins zijn vind ik dit een raar besluit. Het is alsof je 1000 euro die je niet hebt uitleent aan iemand anders in de hoop dat je salaris komende maand ook een bonus heeft.
Dat zou zo zijn als je die bonus al had ja, maar die bonus is er nog niet. Er is gezegd dat die bonus komt.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, het is alsof je van de bonus die je volgende maand onverwacht krijgt, een dee uitleent. De 1.000 euro die je al hebt, die jou je gewoon.
Aan de andere kant vind ik coronavrije aspergestekers ook wel handigquote:Op donderdag 1 april 2021 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou zo zijn als je die bonus al had ja, maar die bonus is er nog niet. Er is gezegd dat die bonus komt.
Tegelijkertijd heb je zelf nog verbouwingen te doen waar je geen geld voor hebt, maar die dan maar wat langer moeten wachten.
Het is solidariteit richting andere landen in Europa, maar naar mijn mening juist niet solidair naar de Nederlandse bevolking.
En van de bonus die gezegd is dat ie komt, wordt wat uitgeleend. Er verdwijnt niets uit NL, er komt alleen iets minder bij van die vervroegde levering.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou zo zijn als je die bonus al had ja, maar die bonus is er nog niet. Er is gezegd dat die bonus komt.
Tegelijkertijd heb je zelf nog verbouwingen te doen waar je geen geld voor hebt, maar die dan maar wat langer moeten wachten.
Het is solidariteit richting andere landen in Europa, maar naar mijn mening juist niet solidair naar de Nederlandse bevolking.
Dan moeten ze snel zijn, er moet bijna worden gestoken!quote:Op donderdag 1 april 2021 23:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik coronavrije aspergestekers ook wel handig
Wat is het alternatief? Incompetentie?quote:Op donderdag 1 april 2021 23:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En van de bonus die gezegd is dat ie komt, wordt wat uitgeleend. Er verdwijnt niets uit NL, er komt alleen iets minder bij van die vervroegde levering.
Maar nogmaals: ik kan me voorstellen dat daar vraagtekens bij worden gesteld, maar niet dat ‘ze’ geen vaccinatiecampagne willen omdat dat ten koste van de maatregelen zou gaan.
Ik vind dat een stuk geloofwaardiger dan opzet, inderdaad.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Incompetentie?
Daar geloof ik dan weer niet in. Er zijn verschillende hoogleraren die betrokken zijn bij de adviezen aan het RIVM over vaccinatie die wereldwijd erkend zijn hierin. Ik geloof er echt niet in dat er een collectieve incompetentie is.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat een stuk geloofwaardiger dan opzet, inderdaad.
Het genadeloos uitbuiten van de mogelijkheden die zo'n pandemie biedt is geen vooropgezet plan, het wordt "on the fly" uitgedacht. Maar die mogelijkheden worden in ieder geval gretig met beide handen aangegrepen.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zegt letterlijk dat ze geen vaccinatiecampagne willen omdat dat ten koste van de maatregelen zouden gaan. Dat impliceert toch een vooropgezet plan.
En ook die hoogleraren doen maar wat, uiteraard iets beter onderbouwd.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer niet in. Er zijn verschillende hoogleraren die betrokken zijn bij de adviezen aan het RIVM over vaccinatie die wereldwijd erkend zijn hierin. Ik geloof er echt niet in dat er een collectieve incompetentie is.
Wel geloof ik dat het soms 'gemakkelijk' voelt. Als het vaccineren niet snel genoeg gaat is het vervelend, dan verlengen we de maatregelen toch gewoon nog een keer? Er zitten geen negatieve gevolgen aan het niet vaccineren van een bepaald aantal per dag voor ze, kijk maar naar hoe erover gecommuniceerd wordt: "We hadden tegenvallers, maar we gaan het echt halen hoor!". Ik geloof niet dat voor eind volgende week 3 miljoen vaccinaties gezet zijn, jij wel?
Ik geloof direct dat het complex is, maar het is oplosbaar. Wanneer er iets in het vaccineren niet goed gaat wordt er vooral gewezen welke partij het niet goed deed, maar wordt er niet echt nagedacht hoe het beter kan.quote:Op donderdag 1 april 2021 23:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
En ook die hoogleraren doen maar wat, uiteraard iets beter onderbouwd.
Even wat kleine details:
Waarom kan de GGD niet alle vaccinaties doen?
- Niet iedereen is zelfstandig
- Niet iedereen is mobiel
- Er is geen centrale administratie van risicogroepen
Als je wel door de GGD wordt geprikt, waarom moet je zelf een afspraak plannen?
- Risico groot op no-show als je de data zelf bepaalt. Iemand die niet gevaccineerd wil worden zal oproep negeren
- Riekt naar vaccinatiedwang
- Door no-show variatie grote kans op spillage
- Hapering in levering geeft meer problemen, je plant namelijk strakker in.
Waarom is het afspraken systeem brak?
- Meer telefonische afspraken dan verwacht door oudere generatie
- Verschillende vaccins zorgen voor verschillende planningen, gaten in planning AZ wil niet beteken dat er gaten in planning Pfizer zitten
- Brak IT systeem dat willekeurig lijkt om te gaan met tijdslots, was al duidelijk voor inplannen coronatesten
- Locaties staan soms nog niet in systeem online, waardoor mensen de reeds overbezette lijnen moeten gebruiken
Grootste risico's zijn nu
- doelgroepen beleid
- planningszekerheid
- diverse vaccins
- Steeds wijzigend beleid
- Opschalen kost ook tijd in administratie
Dat is al een hele klus om recht te krijgen als je het als 1 organisatie wil doen, echter hebben we te maken met 20 GGD's, duizenden huisartsen, 80 ziekenhuizen, ministerie VWS, RIVM, Autoriteit persoonsgegevens, kabinet, gezondheidsraad, etc.. Die ook allemaal dezelfde kant op moeten bewegen.
In de tussentijd wordt elke beslissing die je wel maakt tot op de grond toe bekritiseerd door tientallen deskundigen aan praattafels en social media.
En ik snap waarschijnlijk nog niet eens een kwart van de complexiteit
Er kan een hoop beter. Maar of de mindset nu veel gaat uitmaken betwijfel ik. De problemen worden echt wel verwacht, en mijn hoopt op het beste, maar niet alles is te voorkomen weet ik uit ervaring. Er wordt gewoon voor gekozen om het zo naar de media te communiceren, maar er zal echt wel een gezonde dosis aan persoonlijkheden tussen zitten die ook cynisch, zuur, blij ei, twijfelaar, etc.. zijn. Het is Goddank echt niet alleen Hugo die met zijn vrouw 's avonds bedenkt hoe ze het vaccineren gaan doenquote:Op vrijdag 2 april 2021 00:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof direct dat het complex is, maar het is oplosbaar. Wanneer er iets in het vaccineren niet goed gaat wordt er vooral gewezen welke partij het niet goed deed, maar wordt er niet echt nagedacht hoe het beter kan.
Die brakke website is er al een aantal maanden. Nu nog brak zijn kan geen excuus zijn. Die drukte op de telefoon is er al maanden, kan geen excuus meer zijn. In plaats van mensen te laten kiezen kun je ze ook een aantal slots geven of op welke andere manier ook. Een vaccinatiepaspoort vind ik meer dwang uit spreken dan een uitnodiging om te vaccineren (die je vrijblijvend kunt weigeren).
Volgens mij is gedurende deze hele pandemie het issue al vooral: er wordt alleen gedacht in problemen. Wanneer die er zijn moet erover gesproken worden. Ze worden niet voorkomen, ze worden niet vooraf ingecalculeerd, alles is telkens weer een verrassing als het tegenzit.
Hier zijn de Polen al weer volop aan de gang hoor!quote:Op donderdag 1 april 2021 23:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan moeten ze snel zijn, er moet bijna worden gestoken!
Hihi!quote:
https://www.ad.nl/buitenl(...)een-zin-in~a7ab84a2/quote:Op donderdag 1 april 2021 22:12 schreef Zipportal het volgende:
Nederland wil coronavaccins lenen aan Bulgarije en andere 'achterlopers' in EU
https://www.nu.nl/coronav(...)terlopers-in-eu.html
Shitholes. Spuit eerst Nederland maar plat.
Ja hoor, we blijven nog wel even dicht en de risicogroep van 60-70 wacht wel even.quote:Op vrijdag 2 april 2021 06:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)een-zin-in~a7ab84a2/
Man man man
Veel bier drinken, blijft je bloed dun van, anders krijg je bloedproppen in je hoofdquote:
Heel onrustig. Vaak wakker, kon niet stil blijven liggen. Diep dromen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 07:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gisteren vaccin gehad? Hoe was je nacht?
Je weet tenminste dat je lichaam goed heeft gereageerd.quote:Op vrijdag 2 april 2021 08:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heel onrustig. Vaak wakker, kon niet stil blijven liggen. Diep dromen.
Niks aan
Das waarquote:Op vrijdag 2 april 2021 08:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je weet tenminste dat je lichaam goed heeft gereageerd.
En waarschijnlijk ben je vanmiddag weer de oude. Mooi zo voor het weekend.
Beterschap Don!. Maar jij hebt je vaccin binnen. Nog een weekje laten inwerken en jou kan niks meer gebeuren. Ben jaloers ondanks je slechte nacht.quote:
Hoe dan? We lopen zelf achter...quote:Op donderdag 1 april 2021 21:55 schreef RipCity het volgende:
Nederland wil coronavaccins lenen aan Bulgarije en andere 'achterlopers' in EU
https://www.nu.nl/coronav(...)terlopers-in-eu.html
Hoe kan iemand dit serieus bedenken?quote:Op donderdag 1 april 2021 22:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die hulp kan beter onze kant op.
Maar nee hoor.
En dan natuurlijk wel verlengingen blijven aandragen voor ons eigen land. Man, man, man.
Word ze de deur niet gewezen wanneer blijkt dat ze geen brief hebben gehad? Ze doen toch een BSN-check op de priklocatie?quote:Op vrijdag 2 april 2021 01:57 schreef popje het volgende:
Mijn ouders (72 en 69) en waarvan vader hartpatiënt en diabetes type I, hebben proactief gebeld vanwege de overcapaciteit en hebben nu 11 april een afspraak! Heel blij voor ze.
https://nos.nl/liveblog/2(...)moeid-personeel.htmlquote:4000 Spanjaarden trappen in vaccinatiegrap 1 april
Duizenden Spanjaarden zijn gisteren in een 1-aprilgrap getrapt. Een groep had zogenaamd uit naam van de gezondheidsautoriteit een oproep verstuurd via WhatsApp waarin 80-plussers werden uitgenodigd om een vaccinatie te halen in Sevilla. Ze hoefden hiervoor geen afspraak te maken.
Volgens de Spaanse krant El Pais verzamelde zich een rij van ongeveer 4000 ouderen en hun familieleden bij het vaccinatiecentrum in Sevilla. In plaats van de mensen weg te sturen riepen de lokale gezondheidsautoriteiten extra medewerkers op en regelden extra doses met coronavaccins, zodat de ouderen alsnog ingeënt konden worden.
De autoriteiten benadrukten dat ze een uitzondering hebben gemaakt en dat het nog steeds de bedoeling is dat mensen uitsluitend op uitnodiging naar de locatie komen. Ook is aangifte gedaan vanwege het verspreiden van een valse oproep, waardoor de geplande vaccinatiecampagne werd ontregeld en zich voor het gebouw een gevaarlijk grote menigte vormde.
Taiwan heeft zich na sars dan ook uitstekend voorbereid op epidemien. Lang geleden heb ik daar een keer een docu over gezien.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:48 schreef Idisrom het volgende:
In Taiwan tot nu toe slechts 10 Covid-19 doden.
Maar een treinongeluk in het Oosten van het eiland treft vandaag een veelvoud aan slachtoffers.
en die hebben dan ook een gezond wantrouwen tegen alles wat uit China komtquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Taiwan heeft zich na sars dan ook uitstekend voorbereid op epidemien. Lang geleden heb ik daar een keer een docu over gezien.
En dichterbij, nog een "grap": https://www.1limburg.nl/o(...)vaccinatie-op-schoolquote:Op vrijdag 2 april 2021 09:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)moeid-personeel.html
![]()
quote:Een basisschool in Sint Odiliënberg heeft excuses aangeboden voor een verkeerd gevallen 1-aprilgrap. De school meldde aan de ouders dat alle kinderen in groep 7 en 8 vandaag een coronavaccinatie hebben gekregen.
De reden daarvoor zou het grote aantal besmettingen op scholen van scholenkoepel Swalm & Roer zijn. Daaronder valt ook basisschool 't Kempke in Sint Odiliënberg. Het inenten zou in overleg met de GGD meteen zijn gebeurd.
Allemaal geprikt
De grap kwam uit de koker van directeur André von Berg. Eerst werden 's morgens de kinderen in de hoogste klassen even in de waan gelaten dat ze vandaag allemaal geprikt zouden worden. Daarna besloot Von Berg, om eventuele misverstanden te voorkomen, het via een intern kanaal ook te melden aan de ouders. Met daarbij de aanhef '1 april'.
Boze reacties
Volgens Von Berg heeft hij daarna acht boze reacties gekregen en niet alleen van ouders met kinderen in groep 7 en 8. Niemand dacht echt dat de kinderen gevaccineerd waren, zegt de directeur, maar de boze ouders vonden het onderwerp niet geschikt voor zo'n grap.
Inschattingsfout
Daarop heeft Von Berg op datzelfde interne kanaal zijn excuses aangeboden. De directeur neemt de verantwoordelijkheid volledig op zich en spreekt in een verklaring van een 'behoorlijke inschattingsfout' en zegt dat 'veel ouders zijn geraakt'.
Luchtig
De directeur zegt dat het onderwerp corona zeer serieus wordt aangepakt op 't Kempke, maar dat er ook naar gestreefd wordt het een beetje luchtig te houden. Daar hoorde deze grap ook bij, zegt Von Berg, maar die werd door meerdere ouders blijkbaar niet zo gewaardeerd.
Nope, ik schat dat het nog een week of 3 duurt voordat we daling in ziekenhuizen/ic's gaan zien, ze gaan echt niet versoepelen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben hier gisteren even niet geweest. Is er nog wat veranderd? Perspectief voor het openen van de kroegen?
Dat wordt nog even thuis bier tanken komende maand.quote:Op vrijdag 2 april 2021 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben hier gisteren even niet geweest. Is er nog wat veranderd? Perspectief voor het openen van de kroegen?
Verdomme, ik was het even vergeten!quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat wordt nog even thuis bier tanken komende maand.
8 is toch niet veel?quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En dichterbij, nog een "grap": https://www.1limburg.nl/o(...)vaccinatie-op-school
[..]
Echt schandalig dit inderdaad. Dit is waarom je sowieso niet moet beginnen aan dat grootschalig testen zonder reden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:06 schreef RipCity het volgende:
Duitse scholieren in de deelstaat Noordrijn-Westfalen moeten zich na de paasvakantie twee keer per week testen op het coronavirus. Ongeveer twintig procent van de leerlingen weigert dat tot nu toe, reden voor de deelstaatregering in Düsseldorf de zelftests te verplichten. Andere deelstaten werken aan een testplicht.
Best triest. Recht op school wordt je ontnomen als je geen test wil doen.. soon bij je basisschool om de hoek.
Hier zou een rechter iets van moeten vinden. Recht op onderwijs weegt zwaarder, zou je denken, en verplicht testen gaat misschien wel tegen de lichamelijke integriteit en zelfbeschikking in.quote:Op vrijdag 2 april 2021 10:06 schreef RipCity het volgende:
Duitse scholieren in de deelstaat Noordrijn-Westfalen moeten zich na de paasvakantie twee keer per week testen op het coronavirus. Ongeveer twintig procent van de leerlingen weigert dat tot nu toe, reden voor de deelstaatregering in Düsseldorf de zelftests te verplichten. Andere deelstaten werken aan een testplicht.
Best triest. Recht op school wordt je ontnomen als je geen test wil doen.. soon bij je basisschool om de hoek.
nosquote:Doordat ziekenhuispersoneel oververmoeid thuiszit, zijn er minder IC-bedden beschikbaar voor coronapatiënten, meldt Nu.nl na een rondgang langs zorgregio's. Op sommige plekken is het ziekteverzuim onder personeel verdubbeld. Zo zit in Groningen, Drenthe en Friesland 14 procent van het personeel thuis, tegen 6 tot 8 procent normaal gesproken. Door de tekorten zijn de noordelijke provincies niet in staat bij te dragen aan de opschaling van de ziekenhuiscapaciteit die nodig is om coronapatiënten over het land te spreiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |