Maar het is toch gek dat mijn kleine goede samenvatting, totaal wordt genegeerd? Waar gaat het nu eigenlijk om? Om Pieter Omzigt en of men hem wilde losen of niet, of om het lynchen van Rutte?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, maar op de een of andere manier is het nu totaal in het gezicht van Rutte ontploft omdat ie over iets gelogen heeft wat bij nader inzicht helemaal niet zo explosief was
quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef S95Sedan het volgende:
Dat dit uitgerekend op 1 April gebeurd is nog wel het meest hilarische
Alleen nog wachten op Rutte die straks heel hard roept; GRAPJE, ik wist het wel.
Vooral Kaag ruikt bloed, die zou door dit gestuntel zomaar eens MP kunnen worden. De traditionele oppositiepartijen voeren gewoon oppositie zoals ze dat altijd al zouden doen en Wopke moet natuurlijk wel solidair zijn met zijn partijgenoot.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:53 schreef Mondkapje het volgende:
Ik verplaats me nu even in Omzigt. (Misschien ook een idee voor Kamerleden om te doen?) De conclusie is eigenlijk dat het via via van Mark Rutte en het CDA zelf komt, die Omzigt wel het ministerschap gunnen. Vervolgens is het met een kromme zin bij Ollongren terechtgekomen.
Dus geen dubieuze CDA'ers die hem bij het grof vuil willen zetten.
Ik zou heel opgelucht zijn!
Het gaat nu denk ik puur om het liegen en dat sommigen hun kans schoon zien om hier Rutte eindelijk eens op te pakken.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Maar het is toch gek dat mijn kleine goede samenvatting, totaal wordt genegeerd? Waar gaat het nu eigenlijk om? Om Pieter Omzigt en of men hem wilde losen of niet, of om het lynchen van Rutte?
Het ging om Omtzigt en zijn positie, maar dat is begrijpelijkerwijs verschoven naar Rutte omdat ie aantoonbaar heeft gelogen, en dat is niet voor het eerst... partijen ruiken bloed en ik denk dat ze beet hebben nu...quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Maar het is toch gek dat mijn kleine goede samenvatting, totaal wordt genegeerd? Waar gaat het nu eigenlijk om? Om Pieter Omzigt en of men hem wilde losen of niet, of om het lynchen van Rutte?
Oh wow, je kan wél reageren op anderen. Knap!quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
*even het aluhoedje op* Heel die actie van Ollongren die 'per ongeluk' dat document lekt is misschien ook wel net iets té toevallig *hoedje weer af*quote:Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooral Kaag ruikt bloed, die zou door dit gestuntel zomaar eens MP kunnen worden. De traditionele oppositiepartijen voeren gewoon oppositie zoals ze dat altijd al zouden doen en Wopke moet natuurlijk wel solidair zijn met zijn partijgenoot.
Zijn twee verschillende dingen volgens mij. Ik ben nog wel benieuwd naar de uitleg van Ollongren voor het woordje elders.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Zelfs dat van die ministerspost geloof ik eigenlijk niet. Ook al is er dan dus al gelogen. Want als het om een ministerspost zou gaan, waarom werd er dan gesproken over functie elders. ? Een ministerspost is niet elders.
Ik zou het echt geniaal getimed vinden, lijkt me niet te doenquote:Op donderdag 1 april 2021 15:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
*even het aluhoedje op* Heel die actie van Ollongren die 'per ongeluk' dat document lekt is misschien ook wel net iets té toevallig *hoedje weer af*
Functie elders komt van een notulist. Dat krijg je als blaadjes met aantekeningen op straat komen te liggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Zelfs dat van die ministerspost geloof ik eigenlijk niet. Ook al is er dan dus al gelogen. Want als het om een ministerspost zou gaan, waarom werd er dan gesproken over functie elders. ? Een ministerspost is niet elders.
Het erom dat Rutte de hele Vaderlandse politiek en dus ook de formatie in een ijzeren greep had, en nu is hij die greep kwijt en dan ruikt iedereen bloed. Dat is de keerzijde van met ijzeren greep regeren, die mensen en partijen zijn ook allemaal jaren gefrustreerd door Rutte in hun ambities de regering te controleren of politiek iets te bereiken.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:57 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Een notulist schrijft alleen op wat er besproken is. Die gaat zelf geen woorden bedenken.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Functie elders komt van een notulist. Dat krijg je als blaadjes met aantekeningen op straat komen te liggen.
Het hele verschil is in hoe iets wordt opgeschreven. 'Omzigt eventueel ministerschap' staat heel anders dan 'Omzigt functie elders'. Iedereen kan dat aanvoelen.
Haha, je kijkt teveel House of Cards. Zo slinks zijn ze zelfs niet in Den Haag.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:03 schreef verita het volgende:
Heeft iemand hier al eens aan gedacht? Wat nou als Kaag dit opgezet heeft om premier te worden? Kasja mooi met papieren laten slingeren, wetend dat er een ei in het gat van Rutte zit, en dat nu misbruiken om hem te wippen?
Ik zeg niet dat het zo is, maar het komt me nu zo boven![]()
![]()
Dit is wel een gevaar, als je als Kamer niet door dingen heen ziet.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:03 schreef verita het volgende:
Heeft iemand hier al eens aan gedacht? Wat nou als Kaag dit opgezet heeft om premier te worden? Kasja mooi met papieren laten slingeren, wetend dat er een ei in het gat van Rutte zit, en dat nu misbruiken om hem te wippen?
Ik zeg niet dat het zo is, maar het komt me nu zo boven![]()
![]()
Laten we eerlijk zijn, 10 jaar Rutte is toch mooi geweest.. die man heeft veel teveel macht gekregen. Tijd om het stokje over te dragen.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het erom dat Rutte de hele Vaderlandse politiek en dus ook de formatie in een ijzeren greep had, en nu is hij die greep kwijt en dan ruikt iedereen bloed. Dat is de keerzijde van met ijzeren greep regeren, die mensen en partijen zijn ook allemaal jaren gefrustreerd door Rutte in hun ambities de regering te controleren of politiek iets te bereiken.
Dan heb jij nooit verslagen van vergaderingen gezien.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Een notulist schrijft alleen op wat er besproken is. Die gaat zelf geen woorden bedenken.
Hoogmoed komt voor de val. Je zag natuurlijk al eerder tekenen dat hij zich door zijn machtspositie verkeek op de politieke en staatsrechtelijke verhoudingen. "Daar gaat niemand uitleg over geven" verraade ook al een gevoel van onaantastbaarheid waarmee hij de staatsrechtelijke verhoudingen ernstig miskenden.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is best wel knullig dat Rutte zich in deze positie heeft weten te krijgen, had dat niet verwacht. Het is niet zo hilarisch als de datsja van Putin, maar wel een opmerkelijke toevoeging aan de politieke annalen van het circus in Den Haag.
Jawel hoor, meters hoog. Zelfs veel gemaakt ook.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:06 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dan heb jij nooit verslagen van vergaderingen gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |