LP vertelde er een uur geleden over, ik kan het je niet navertellenquote:Op donderdag 22 april 2021 21:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar wat gaat het nou doen?
Ik snap nog steeds niet hoe dat ding getest kan worden zo. Ik zie wel een aantal scharnieren en bewegende delen zitten maar heb geen idee hoe daarmee getest kan worden.
Deze filmpjes worden ook steeds beter.quote:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het vergelijkbaar met de "thrust ram" waarmee ze testen of de nieuwe versie van prototypes de krachten van de raptors aan kan.quote:Op donderdag 22 april 2021 21:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar wat gaat het nou doen?
Ik snap nog steeds niet hoe dat ding getest kan worden zo. Ik zie wel een aantal scharnieren en bewegende delen zitten maar heb geen idee hoe daarmee getest kan worden.
Ik zag vorige week ook een post van jou (tweet van RGV) met de SN15 +uitleg , was tof gedaanquote:Op donderdag 22 april 2021 22:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Deze filmpjes worden ook steeds beter.
[ afbeelding ]
@:Starhopper
Zoiets jaquote:Op donderdag 22 april 2021 22:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het vergelijkbaar met de "thrust ram" waarmee ze testen of de nieuwe versie van prototypes de krachten van de raptors aan kan.
Alleen oefenen ze met hydrauliek druk uit op het cargogedeelte(?) ipv de thrust puck. Wat ze precies willen testen, geen idee. Mogelijk het simuleren van de enorme krachten tijdens re-entry?
Dat kan goed kloppen, Max q is het moment tijdens de lancering dat een raket de maximale dynamische druk van de atmosfeer ervaart (wordt ook altijd afgeroepen tijdens de Falcon 9 lanceringen). Maar zal waarschijnlijk ook wel gebruikt worden bij terugkeer in de atmosfeer.quote:Op donderdag 22 april 2021 22:44 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Zoiets ja![]()
Vanmiddag had hij het ook over Max-q test. Of betekend dat hetzelfde?![]()
Geen idee verderik zeg het vast verkeerd
![]()
Toen ik hem er over hoorde vertellen heb ik meteen zitten googelenquote:Op donderdag 22 april 2021 23:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat kan goed kloppen, Max q is het moment tijdens de lancering dat een raket de maximale dynamische druk van de atmosfeer ervaart (wordt ook altijd afgeroepen tijdens de Falcon 9 lanceringen). Maar zal waarschijnlijk ook wel gebruikt worden bij terugkeer in de atmosfeer.
https://en.wikipedia.org/wiki/Max_q
Dat ben ikquote:Op donderdag 22 april 2021 22:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Deze filmpjes worden ook steeds beter.
[ afbeelding ]
@:Starhopper
Wat is er gaande puzzie?quote:
Van die nose cone? Of wat is het?quote:
quote:Op vrijdag 23 april 2021 07:30 schreef Starhopper het volgende:
SpaceX/NASA is live![]()
![]()
![]()
![]()
Livestream NASAspaceflight: