Hugo?quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:27 schreef JFlip het volgende:
[..]
Omdat "buiten" niet heilig is. Het gaat niet om waar of hoe een individuele activiteit plaats vindt,maar het gaat om het grote geheel. Dat jij en ik samen met onze partners binnen 1,5 meter in een parkje gaan zitten is geen probleem, maar wel als 40% van de mensen dat gaat doen.
[..]
Verkeerde veronderstelling. Dat is gewoon simpelweg niet wat er gebeurd. Leuk debattrucje maar geeft meer je vooringenomen houding tegen de maatregelen aan dan dat je echt openstaat voor debat.
Het zijn kleine stapjes, maar inmiddels mag er bijvoorbeeld door mensen onder de 27 weer buiten gesport worden. Fieldlabs probeert te bekijken hoe bepaalde activiteiten weer mogelijk gemaakt kunnen worden.
[..]
Dat is precies wat er gebeurd. Dat is precies wat er al het hele jaar gebeurd. Misschien te voorzichtig en te langzaam, maar het is nu eenmaal bijzonder lastig om te modelleren welke versoepeling wel en welke versoepeling niet tot "doomsday" in het ziekenhuis leidt. Probleem is echter dat als het wel "doomsday" wordt, het dan wel een hele lange tijd duurt voordat we die "doomsday" weer hebben weggewerkt, en dat verder tot een nog grotere verslechtering van alle andere punten in je post leidt. Bovendien brengt dat onnoemelijk leed met zich mee. Dat leed is vermijdbaar.
Verder is het natuurlijk een complete misvatting dat er verder geen oog is bij de voorstanders van de bestrijding van de pandemie voor overige zaken die je aanhaalt. Wellicht zou het verstandig zijn om te onderkennen dat een groot deel van de punten die je aanhaalt een gevolg zijn van een pandemie, en niet direct van maatregelen. Je begrijpt hopelijk wel dat bijvoorbeeld het sluiten van scholen, hoe verschrikkelijk (ook ik) dat vind, een heel verstandige maatregelen was. Net zoals bijvoorbeeld het verbieden van bezoek in de verpleeghuizen. En ook het failliet gaan van bedrijven en het kwijtraken van banen is werkelijk verschrikkelijk, maar in mijn ogen een gevolg van een pandemie.
Wellicht vallen er minder bedrijven om als je de horeca open laat. Ik kan je met zekerheid vertellen dat dat wel meer slachtoffers kost.
En begrijp me niet verkeerd: ik vind dat werkelijk alles uit de kast gehaald moet worden om de gevolgen van de pandemie zo veel mogelijk te beperken. Trek de schatkist maar open. Vergelijk het maar met de watersnoodramp van 53. Niemand heeft hier om gevraagd, niemand heeft hier schuld aan, en toen werden er ook miljarden uitgegeven om de schade te herstellen en om te voorkomen dat het nog een keer zou gebeuren. Enig idee wat het onderhoud aan de dijken en deltawerken kost?
Niet eens 'its over 9000'?quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 7.684
Totaal: 1.272.616 (+7.633 ivm -51 corr.)
Perc. positief 27 mrt - 29 mrt: 8,5%
Opgenomen: 257
Huidig: 1.653 (-75)
Opgenomen op IC: 42
Huidig: 681 (-1)
Overleden: 29
Totaal: 16.538
https://twitter.com/mzelst/status/1377248310701006851
Net als tijdens de laatste golf in december komen de meldingen van positieve testen uit het hele land, blijkt uit cijfers van het RIVM. Bijna tweederde (64 procent) van de Nederlandse gemeenten zit op waarden die door het ministerie als zeer ernstig worden beschouwd.quote:
Geschat, dus niet bevestigd.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
The Netherlands reported 61,282 new estimated administered doses yesterday, raising the total estimated administered doses to 2,440,088
+65000 dus?
[ twitter ]
Marion Koopmans.....quote:Amsterdam - Bij mooi weer zien we de groepjes buiten ontstaan, wat uiterst gevaarlijk is in verband met de corona-epidemie. Viroloog Marion Koopmans van het OMT waarschuwt: ,,Houd afstand, ook buiten moet de anderhalve meter worden aangehouden. We zitten op een spannend punt. In de buitenlanden waar mooi weer is, zien we de ic's vollopen. Ik weet niet of wij het op de ic's kunnen houden als in ons land de besmettingen nu snel toenemen."
Ik neem toch aan dat ze die telling doen op basis van afgegeven planning. En dat is gewoon niet goed genoeg dus daar moet de druk gewoon opgevoerd worden over hoe ze dit nu wel denken te gaan doen.quote:
Onzin!quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:43 schreef Gunner het volgende:
Virologen: ook buiten risico op coronabesmetting door groepsvorming
[..]
Marion Koopmans.....
En ze verwacht zeker over 2 weken een piek?quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Marion Koopmans.....
Tempo? We lopen bijna een miljoen prikken achter. Volgens hugo zouden we er halverwege april 2 miljoen per week kunnen zetten. Kuipers zegt dat alleen de ziekenhuizen er 2 miljoen per week kunnen zetten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:43 schreef Zwansen het volgende:
Eindelijk een beetje tempo in die vaccinaties. Zowel vandaag als gister een dagrecord volgens mij.
Kan deze vrouw geen prijs krijgen oid.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:43 schreef Gunner het volgende:
Marion Koopmans.....
Ik zeg toch ook ‘een beetje tempo’. Ik ben allang blij dat er beweging inzit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:45 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Tempo? We lopen bijna een miljoen prikken achter. Volgens hugo zouden we er halverwege april 2 miljoen per week kunnen zetten. Kuipers zegt dat alleen de ziekenhuizen er 2 miljoen per week kunnen zetten.
Dan is 65 duizend nog steeds veeeeel te weinig. Zeker als er een miljoen vaccins liggen te wachten.
Ik was optimistisch geweest als we die miljoen overschot in 1,5 week hadden ingehaald. Maar we houden de reguliere leveringen niet eens bij.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook ‘een beetje tempo’. Ik ben allang blij dat er beweging inzit.
En volgens mij hebben we nog nooit 65k prikken gezet in die 13 weken dat we bezig zijn dus in die zin ben ik enigszins optimistisch voor wat er komen gaat.
Op een na beste dag inderdaad:quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook ‘een beetje tempo’. Ik ben allang blij dat er beweging inzit.
En volgens mij hebben we nog nooit 65k prikken gezet in die 13 weken dat we bezig zijn dus in die zin ben ik enigszins optimistisch voor wat er komen gaat.
Hoe gaan we van 8000 besmettingen ineens naar 170.000 besmettingen per dag volgens jou?quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:45 schreef Za het volgende:
Wat ik me afvraag, stel we hebben volgende week 170.000 besmettingen per dag, wat niet ondenkbaar is. Hoeveel tests zouden we dan dagelijks moeten doen om dat in kaart te brengen?
ze zegt toch niks verkeerdsquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Marion Koopmans.....
Het is nu zomers warm, over een paar dagen (in en na het weekend) schiet je gewoon weer de herfst in met 10 graden en regen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Prima besmettingscijfers. Het oplopen is nu echt afgevlakt en we kunnen langzaam maar zeker hopen dat afgelopen zaterdag de piek van deze golf al was. Nu de lente is gestart gaat ook het seizoenseffect zijn intrede doen dus misschien zijn we er nu wel klaar mee. Wel even afkloppen.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:
Maar goed mensen krijgen nu in ieder geval hopelijk ook door dat je je vacciantie afspraak naar voren kan halen als je belt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |