Gewoon van oud naar jong. Houd je je netjes aan de regeltjes.quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:52 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Huisartsen worden wel geacht zich aan de volgorde te houden, maar in principe zou je iedereen kunnen bellen ja.
Mazzel dat het niet op een zaterdag of zondag is.quote:
Het scheelt dat je er maar één nodig hebt. Maar idd, ik vind het ook karig.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is eigenlijk maar weinig voor een maand...
Ja, buitengewoon ambigu. Als het op een zondag was en er waren "wappies" dan zou er met veel meer geweld worden opgetreden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Mazzel dat het niet op een zaterdag of zondag is.
Dan had je poppekes wel aan 't swingen.
Ordnung muss sein.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het gaat om de hypocrisie.
Naast Femke hebben we nog onze vrienden in DH waar schijnbaar geen regels gelden. Het RIVM waar geen regels gelden. Verkiezingsfeestjes van verschillende partijen op 17 maart. Etc.
En als je hier tegen demonstreert ben je kannonenvoer voor doorgesnoven ME'ers.
Als je in het park van het mooie weer geniet kan je aangehouden worden.
Het is mooi geweest. Klaar.
Dat vind ik ook storender ja. Dat zou ik eerder een reden vinden om mensen weg te sturen. Niet omdat ze gebruik maken van hun vrijheid en in de buitenlucht wat gezelligheid opzoeken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Enige wat me irriteert bij die drukte in de parken is dat ze er een teringzooi van maken. Hoe moeilijk is het om gewoon je rommel op te ruimen?
Wat ik mij wel afvraag is of het ook zo'n rotzooi zou zijn geweest als ze niet weg waren gestuurd.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Enige wat me irriteert bij die drukte in de parken is dat ze er een teringzooi van maken. Hoe moeilijk is het om gewoon je rommel op te ruimen?
Ja. In andere parken zonder ontruiming, gisteren en vandaag, hetzelfde.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat ik mij wel afvraag is of het ook zo'n rotzooi zou zijn geweest als ze niet weg waren gestuurd.
Tuurlijk niet. Het is de schuld van Hugo!quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat ik mij wel afvraag is of het ook zo'n rotzooi zou zijn geweest als ze niet weg waren gestuurd.
Dat is gewoon het hele vaste land. In lockdown. Derde keer.quote:
Een van de weinige puinhopen waar hij niet verantwoordelijk voor isquote:Op woensdag 31 maart 2021 20:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Het is de schuld van Hugo!
Daar zijn met name de achterstandswijken vol getroffen. Je weet wel, waar mensen massaal in flats hutje mutje zitten in wijken waar de politie niet zo goed naar tie durft.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is gewoon het hele vaste land. In lockdown. Derde keer.
Mensen opgesloten in hun huizen. Bah.
Dat is altijd overal. Ook in NL.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar zijn met name de achterstandswijken vol getroffen. Je weet wel, waar mensen massaal in flats hutje mutje zitten in wijken waar de politie niet zo goed naar tie durft.
Ja, maar daar is het wel zo'n extreem en duidelijk meetbaar verschil. Ik heb er hier eigenlijk nog nooit heel concrete cijfers van gezien.quote:
Dus dit ga je daar vrees ik niet oplossen:quote:Het armste departement van Frankrijk is ook één van de gebieden die het zwaarst worden getroffen door corona. Seine-Saint-Denis, ten noordoosten van Parijs, telt bijna 800 positief geteste mensen op 100.000 inwoners, terwijl het landelijk gemiddelde 371 op 100.000 inwoners is: ,,Alle bedden zijn bezet.’’
quote:Dat politie en leger vanmorgen een grote anti-terreuractie hielden in Seine-Saint-Denis, verwondert de Fransen niet. De Parijse voorstad kampt al jaren met zware problemen. Jongeren voelen zich gediscrimineerd, de werkloosheid breekt er alle records en bepaalde wijken zijn al jaren uitgeroepen tot ‘no go’-zone voor de politie. Vanuit de banlieues vertrokken intussen al zeker 1.000 jongeren naar Syrië.
Het is niet anders, ze moeten nog even volhouden, we doen het tenslotte samen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is gewoon het hele vaste land. In lockdown. Derde keer.
Mensen opgesloten in hun huizen. Bah.
Ik zie dat laatste hier ook nog wel gebeuren als de besmettingen blijven stijgen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is altijd overal. Ook in NL.
Dus alle scholen dicht. Kinderopvang ook. Voor minstens 3 weken in Fra.
Benieuwd hoe NL zou reageren bij zoietsquote:Op woensdag 31 maart 2021 20:41 schreef capricia het volgende:
Frankrijk:
Avondklok vanaf 1900 uur.
Voor minstens een maand.
En je mag niet verder dan 10 km van je huis. En alle scholen dicht.
Mogen ze alle verloven van de politie wel intrekken in de banlieus, zeker als de Ramadan is begonnen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:41 schreef capricia het volgende:
Frankrijk:
Voor minstens een maand.
Haha gaat toch niet werken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:41 schreef capricia het volgende:
Frankrijk:
Voor minstens een maand.
Ik vind er opvallend weinig protest. In de zuidelijke landen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mogen ze alle verloven van de politie wel intrekken in de banlieus, zeker als de Ramadan is begonnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |