abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 april 2021 @ 17:45:31 #201
261630 marsan
"D'oh!"
pi_198852499
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nog niet, dat is Lubbers.
Precies.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_198852629
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Mijn punt is dat we deze partij al kennen, want zo lang al aan macht.
Een partij is geen persoon.
quote:
Als de bevolking verder wil , dan het zei zo.
De bevolking kiest een parlement, geen kabinet.

quote:
Niet achteraf 'wir haben es nicht gewust" zeggen en de schuld alleen bij Rutte leggen.
Dat Rutte nu een fout maakt die hem fataal zou worden wil niet zeggen dat hij 10 jaar lang bezig was met het maken van fatale fouten.

quote:
Deze man is het langst zittende premier van NL ooit. Met allerlei informatietechnologiėn van nu, zoals Zondag met Lubach e.d. media, is iedereen goed van het nieuws op de hoogte.
De overgrote meerderheid heeft dan ook niet op hem gestemd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198852698
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:43 schreef marsan het volgende:

[..]

Is hij de langstzittende premier?
Hij heeft de verkiezingen gewonnen. Normaal gesproken wordt hij MP voor de komende 4 jaar.

Over 1,5 jaar is hij de langstzittende premier ooit.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 4 april 2021 @ 18:06:44 #204
261630 marsan
"D'oh!"
pi_198852766
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Hij heeft de verkiezingen gewonnen. Normaal gesproken wordt hij MP voor de komende 4 jaar.

Over 1,5 jaar is hij de langstzittende premier ooit.
Dan kun je dat dus over 1.5 jaar stellen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_198852911
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:06 schreef marsan het volgende:

[..]

Dan kun je dat dus over 1.5 jaar stellen.
wel eens van regeerakkoord gehoord?
Ik ben geen robot.
pi_198852982
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Voor zo'n akkoord moet je eerst een coalitie vormen. En dat lukt hem nu niet.
dag
pi_198852984
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een partij is geen persoon.
[..]

De bevolking kiest een parlement, geen kabinet.
[..]

Dat Rutte nu een fout maakt die hem fataal zou worden wil niet zeggen dat hij 10 jaar lang bezig was met het maken van fatale fouten.
[..]

De overgrote meerderheid heeft dan ook niet op hem gestemd.
je kunt op de PVV stemmen en zeggen dat je niet op Wilders gestemd hebt.
als je kijkt naar het aantal stemmen op Rutte en aantal stemmen op de rest van de kandidaten van VVD, dan is Rutte gewoon de VVD, net zoals dat Wilders de PVV is.

edit: als ik voor de standpunten van de VVD ga stemmen, maar Rutte niet mag, dan stem ik gewoon op een andere kandidaat op de lijst.

de bevolking kiest een parlement, geen kabinet?
de bevolking heeft massaal op de VVD en D66 gestemd. De bevolking(meerderheid) wil verder met zelfde kabinet als de afgelopen periode.
Ik ben geen robot.
pi_198853012
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als je kijkt naar het aantal stemmen op Rutte en aantal stemmen op de rest van de kandidaten van VVD, dan is Rutte gewoon de VVD, net zoals dat Wilders de PVV is.

de bevolking kiest een parlement, geen kabinet?
de bevolking heeft massaal op de VVD en D66 gestemd. De bevolking(meerderheid) wil verder met zelfde kabinet als de afgelopen periode.
"De bevolking heeft massaal" impliceert dat ze een ruime meerderheid van de stemmen hebben gehaald. Dat hebben ze toch echt niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198853046
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Nou nee, dat kun je niet, de PVV heeft maar 2 leden, Wilders en de Stichting WIlders van dhr WIlders. Dus iedere stem op de PVV is een stem op WIlders. Dat is de enige persoon die zeggenschap heeft over en binnen de PVV, dat is totaal onvergelijkbaar met de VVD
pi_198853047
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

"De bevolking heeft massaal" impliceert dat ze een ruime meerderheid van de stemmen hebben gehaald. Dat hebben ze toch echt niet.
VVD heft meer zetels behaald dan de vorige verkiezing, D66 ook. Ja, de bevolking wilde de vorige keer Rutte als premier. Deze keer nog meer.
Ik ben geen robot.
pi_198853061
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou nee, dat kun je niet, de PVV heeft maar 2 leden, Wilders en de Stichting WIlders van dhr WIlders. Dus iedere stem op de PVV is een stem op WIlders. Dat is de enige persoon die zeggenschap heeft over en binnen de PVV, dat is totaal onvergelijkbaar met de VVD
hoeveel personen van de PVV stonden op de kieslijst? niet alleen Wilders toch?
Ik ben geen robot.
pi_198853081
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

hoeveel personen van de PVV stonden op de kieslijst? niet alleen Wilders toch?
Niet relevant. Als de VVD Rutte aan de kant wil schuiven dan kan dat gewoon, dan blijft hij uiteraard wel Kamerlid maar verder niets. Bij de PVV kan alleen Wilders iemand aan de kant schuiven en zelf door niemand aan de kant geschoven worden.
pi_198853097
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

VVD heft meer zetels behaald dan de vorige verkiezing, D66 ook. Ja, de bevolking wilde de vorige keer Rutte als premier. Deze keer nog meer.
Je kunt niet over "de bevolking wil" spreken. Kijk in een pluriforme democratie zoals wij die kennen is het onontkoombaar dat een partij die een ruime minderheid van de stemmen haalt de premier levert. Maar dat betekent niet dat "de bevolking" dat wil. Zoiets kun je misschien nog beweren in een (de facto) tweepartijenstelsel met proportionele vertegenwoordiging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198853139
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet relevant. Als de VVD Rutte aan de kant wil schuiven dan kan dat gewoon, dan blijft hij uiteraard wel Kamerlid maar verder niets. Bij de PVV kan alleen Wilders iemand aan de kant schuiven en zelf door niemand aan de kant geschoven worden.
wel relevant, want iets van 2 miljoen burgers hebben op Rutte als persoon gestemd.
Volgens mij had je 80 kandidaten bij de VVD op wie je kon stemmen. Als Rutte iets van 90% van de stemmen heeft behaald, dan is het toch duidelijk, dat de kiezers die op de VVD gestemd hebben, verder met Rutte willen.
Bij de volgende verkiezingen kunnen ze dan beter de kandidatenlijst weglaten en alleen de partijnaam erop zetten.
Ik ben geen robot.
  zondag 4 april 2021 @ 18:37:07 #215
261630 marsan
"D'oh!"
pi_198853161
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Er is al een regering?
  zondag 4 april 2021 @ 18:38:07 #216
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198853171
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 06:58 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Siegrid Kaag. Omdat ze zeer duidelijk door de (inter)nnationale politiek en media werd opgehemeld.
Denk het niet. Slechts 24 zetels.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198853189
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

wel relevant, want iets van 2 miljoen burgers hebben op Rutte als persoon gestemd.
Volgens mij had je 80 kandidaten bij de VVD op wie je kon stemmen. Als Rutte iets van 90% van de stemmen heeft behaald, dan is het toch duidelijk, dat de kiezers die op de VVD gestemd hebben, verder met Rutte willen.
Bij de volgende verkiezingen kunnen ze dan beter de kandidatenlijst weglaten en alleen de partijnaam erop zetten.
Niet relevant. Of Rutte 2 of 2 miljoen stemmen krijgt maakt geen zak uit, het enige wat dat inhoud is dat hij tot Kamerlid gekozen is
pi_198853239
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:37 schreef marsan het volgende:

[..]

Er is al een regering?
Het meest voor de hand liggende is zelfde regering als de vorige, wat ik eigenlijk heel normaal vind, want burgers hebben gestemd, en de meeste stemmen zijn toch naar de regeringspartijen gegaan, meer dan de vorige keer zelfs.
Ik ben geen robot.
  zondag 4 april 2021 @ 18:44:11 #219
261630 marsan
"D'oh!"
pi_198853263
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Het meest voor de hand liggende is zelfde regering als de vorige, wat ik eigenlijk heel normaal vind, want burgers hebben gestemd, en de meeste stemmen zijn toch naar de regeringspartijen gegaan, meer dan de vorige keer zelfs.
Wat jij voor de hand vindt liggen doet niets af aan de feiten.
pi_198853295
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet relevant. Of Rutte 2 of 2 miljoen stemmen krijgt maakt geen zak uit, het enige wat dat inhoud is dat hij tot Kamerlid gekozen is
kan ik als ik op de lijst van de VVD sta en niemand stemt op mij, kamerlid worden?
Ik ben geen robot.
  zondag 4 april 2021 @ 18:47:33 #221
261630 marsan
"D'oh!"
pi_198853304
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

kan ik als ik op de lijst van de VVD sta en niemand stemt op mij, kamerlid worden?
Ja
pi_198853329
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:47 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja
dankzij burgers die op Rutte gestemd hebben. En dan ga ik Rutte uit de partij proberen te zetten. Wat een schoft ben ik.
Burgers hebben helemaal niet op mij gestemd, maar op Rutte.
Ik ben geen robot.
  zondag 4 april 2021 @ 18:52:33 #223
261630 marsan
"D'oh!"
pi_198853355
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dankzij burgers die op Rutte gestemd hebben. En dan ga ik Rutte uit de partij proberen te zetten. Wat een schoft ben ik.
nee hoor. Je hoeft hem niet uit de partij te zetten.
Hij is gekozen als kamerlid en dat kan hij gewoon zijn.

Jij maakt er van dat hij gekozen is als premier. Dat is hij niet.
pi_198853356
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ja.
pi_198853367
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 18:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Nee, burgers hebben op de VVD gestemd, de meeste mensen maken gewoon het bovenste bolletje rood. That's all. Doe ik zelf ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')