abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198764919
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:23 schreef miss_sly het volgende:

Maar als het voor allerlei evenementen is, bioscoopbezoek, horeca, dan vind ik dat wel dystopisch als dat langere tijd moet duren.

In principe loop ik het liefst niet op de zaken vooruit en hou ik de ontwikkelingen in de gaten zonder te denken dat de overheid erop uit is om ons op te sluiten en zo :)
Het hele idee achter vaccinatiepaspoorten is dat je daardoor allerlei horeca, bedrijven, scholen enz maanden eerder kan openen op veilige wijze voor gevaccineerden. Je kan het ook niet invoeren, maar dan betekent dat gewoon dat al die bedrijven en scholen langer dicht blijven voor iedereen.

Vaccinatiepaspoorten zorgen juist voor meer vrijheid.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198764946
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij worden het nooit eens, en ja, ik denk nog steeds dat dat tijdelijk zal zijn. Kort kan ik moeilijk inschatten vooralsnog.

Er is nogal een verschil ook met de zaken die na 9/11 zijn blijven hangen. Die geven een mooie mogeiljkheid om van alles te blijven controleren en daar zijn ze bij vliegmaatschappijen vast blij mee.
Er is geen restauranteigenaar die er heil in ziet om tot in lengte van dagen, als er geen dringende reden meer voor is, vaccinatiebewijzen te controleren of een negatieve test te eisen.
Een vaccinatiebewijs van covid-19 geeft ook de mogelijkheid om te kunnen blijven controleren of de reiziger, etc. wel ingeënt is tegen de nieuwste Zuid-Paraguayaanse Swazilandse hybride variant die ongetwijfeld gaan komen, met als voornaamste risico het onbekende, want je weet nooit tot wat voor scenario dat daar toe gaat lijden op epidemiologisch vlak. Dus logisch dat regeringen die te maken hebben met een covid trauma, dit alles in stand houden ter preventie, want regeringen zijn nogal overtuigd van de maakbaarheid ter bescherming van het volk. Bovendien worden ze natuurlijk afgerekend wanneer ze niet ingrijpen wanneer dat wel had gemoeten, zie nu de avondklok en britse variant preventieparadox.

En voor een restauranthouder staat het machtsvertoon van de overheid ook nog wel op het netvlies, ze zijn namelijk slechts 5 maanden open geweest in 2020 en hard op weg om weer minstens een halfjaar dicht te zijn in 2021. Er valt dus wel wat voor te zeggen dat een restauranthouder hier streng mee omgaat want als een ontwikkeling op epidemiologisch gebied angsthaas Rutte en de Jonge niet aanstaat zijn ze zo weer dicht. Houd er dus maar rekening dat wij in een letterlijke dystopie terecht gaan komen waar moeilijk weer uit te komen is. Bovendien zijn tijdelijke maatregelen nooit tijdelijk geweest en vertikt Den Haag zaken terug te draaien, want het heeft ook zeker voordelen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198764950
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat corona gaat doen? Of we accepteren gewoon dat corona voor altijd bij ons blijft en gaan we weer door met leven waar we een jaar geleden gebleven waren.
Was het maar zo simpel. Als het gevolg van Corona accepteren is dat we het grondrecht op goede gezondheidszorg niet meer kunnen waarborgen, dan wordt dat nog een heel lange discussie. Vooral als mensen gaan overlijden aan zaken die nu gewoon te genezen zijn
quote:
Afstappen van de gedachte dat alles maakbaar is en voorkomen kan worden met instrumenten zoals vaccinatiepaspoorten die meer kwaad dan goed doen en de bevolking daadwerkelijk knevelen, want alle spontaniteit is weg. Als het goed is dan zal iedereen die een vaccin heeft gehad niet meer in het ziekenhuis komen, ook niet na besmetting met eventueel andere varianten, want de besmetting verloopt dan milder. Dat er dan nog een paar individuen komen te overlijden, so be it. We kunnen niet alles en iedereen beschermen ten koste van het leven van de meerderheid, echt ik word kotsmisselijk van die "woke" wereld waar we nu inzitten. Focus op het echte leven, i.p.v. er alles maar aan te doen dat de tijd tussen geboorte- en sterftedatum zo lang mogelijk is.
Volgens mij is daar ook niemand het mee oneens, maar als blijkt dat 10% van de mensen die een milde variant krijgen maanden arbeidsongeschikt blijft.... dan gaan we weer de discussie aan.
quote:
Dit soort maatregelen gaan natuurlijk niet zomaar verdwijnen, omdat de bewindslieden dan hun grip kwijt zijn op de gekoesterde maakbaarheid en preventie ter bescherming van het volk (denken ze).
Dit is jouw interpretatie van het geheel. Je doet aannames over hoe bewindslieden denken
pi_198765052
twitter
pi_198765267
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:55 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
31 op 1,4 miljoen vaccinaties....

1:0,000022

Kans op trombose bij vliegen

1:0,0002

Kans op een beroerte in Nederland

1: 0.002 (niet gecorrigeerd voor leeftijd)
pi_198765306
twitter

https://twitter.com/disclosetv/status/1376616022439030790?s=21

Florida _O_

Zullen uiteindelijk wel met fake cijfers aankomen waardoor ie genoodzaakt is mee te werken aan het grote plan.
pi_198765401
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:13 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]

https://twitter.com/disclosetv/status/1376616022439030790?s=21

Florida _O_

Zullen uiteindelijk wel met fake cijfers aankomen waardoor ie genoodzaakt is mee te werken aan het grote plan.
https://www.latimes.com/b(...)desantis-covid-awful
  dinsdag 30 maart 2021 @ 15:22:44 #58
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198765436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:55 schreef PSVCL het volgende:
[ twitter ]
Je zal maar net de sjaak zijn. Je hebt Hugo weer meteen achter je aan zie ik :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198765481
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:22 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je zal maar net onder een auto terecht komen op weg naar het museumplein...
pi_198765506
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het hele idee achter vaccinatiepaspoorten is dat je daardoor allerlei horeca, bedrijven, scholen enz maanden eerder kan openen op veilige wijze voor gevaccineerden. Je kan het ook niet invoeren, maar dan betekent dat gewoon dat al die bedrijven en scholen langer dicht blijven voor iedereen.

Vaccinatiepaspoorten zorgen juist voor meer vrijheid.
Zo'n overgangsperiode is vooral nuttig totdat de kwetsbaren gevaccineerd zijn.

Daarna zou het als het goed is gewoon niet meer nodig hoeven te zijn; zolang de zorg het aankan.
pi_198765512
quote:

[..]

_O-

Die nemen we niet meer serieus _O_
pi_198765573
quote:

[..]

Krijg je van een frikandel ook bloedproppen?
  dinsdag 30 maart 2021 @ 15:40:03 #63
189978 controlaltdelete
pi_198765594
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:30 schreef PSVCL het volgende:

[..]

_O-

Die nemen we niet meer serieus _O_
Nooit gedaan ook, lees meestal overheen wat die gast te melden heeft, laat staan dat ik erop inga.

Zie hier wat een treurigheid, wat een baan ook.

twitter
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_198765639
Wat voor nobel beroep doe je zelf dan?

Niets mis met handhaving. Juist een goed teken dat we dat hier hebben.
Conscience do cost.
pi_198765643
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Krijg je van een frikandel ook bloedproppen?
Van de pil wel.. en zwanger zijn en van de bevalling. En niet zomaar trombose... Nee precies de soort waar het hier ook om gaat
pi_198765648
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:45 schreef ems. het volgende:
Wat voor nobel beroep doe je zelf dan?

Niets mis met handhaving. Juist een goed teken dat we dat hier hebben.
CAD strijkt vooral heb ik begrepen
pi_198765655
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daarna zou het als het goed is gewoon niet meer nodig hoeven te zijn; zolang de zorg het aankan.
Grotendeels eens. Op uitzonderingen na als zorgpersoneel en kinderdagverblijven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 30 maart 2021 @ 16:26:29 #68
189978 controlaltdelete
pi_198765971
pi_198766488
Heerlijk al die chaos rondom vaccinatie. Lege vaccinatieplekken, vrijwilligers die duimen draaien en geen ruk te doen hebben. Rutte die vorig jaar een investering in productiefaciliteit op Nederlands grondgebied afwees wat slechts een investering van 10 miljoen was, i.t.t. de miljarden wat het kost hoe lang dit nog allemaal duurt.
Een overheid die daadwerkelijk in vaccinaties gelooft om ons oude leven weer terug te brengen zou alles op alles zetten om die prikken z.s.m. toe te dienen bij iedereen die dat wil en risicogroepen. Je begint steeds meer te denken dat ze de lockdown wel best vinden zo en hij zo lang mogelijk mag duren, iets met een dubbele agenda dat alles wel naar de klote mag. Zo veel onkunde tezamen kan toch geen toeval zijn, we zitten midden in een grote scam.
pi_198766693
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heerlijk al die chaos rondom vaccinatie. Lege vaccinatieplekken, vrijwilligers die duimen draaien en geen ruk te doen hebben. Rutte die vorig jaar een investering in productiefaciliteit op Nederlands grondgebied afwees wat slechts een investering van 10 miljoen was, i.t.t. de miljarden wat het kost hoe lang dit nog allemaal duurt.
Een overheid die daadwerkelijk in vaccinaties gelooft om ons oude leven weer terug te brengen zou alles op alles zetten om die prikken z.s.m. toe te dienen bij iedereen die dat wil en risicogroepen. Je begint steeds meer te denken dat ze de lockdown wel best vinden zo en hij zo lang mogelijk mag duren, iets met een dubbele agenda dat alles wel naar de klote mag. Zo veel onkunde tezamen kan toch geen toeval zijn, we zitten midden in een grote scam.
Als ik jouw post lees geloof ik dat jij juist de lockdown wel prima vindt
pi_198767665
quote:
Dus mensen hebben niet veel zin in de wondervaxmiddel tegen de killervirus te nemen omdat ze te lang op de telefoon moeten wachten?
Of kan het ook zijn dat ze denken dat 't gewoon niet erg noodzakelijk of belangrijk is.
Of misschien denken ze dat het gewoon geen of niet zoveel nut heeft omdat mensen zelf weten dat ze in goed gezond zijn en dat ze 'n goed werkende immuunsysteem hebben.
Of dat ze niet erg veel vertrouw in de vaccin verkopers , vaccin PR, vaccin media, vaccin wetenschaapers enz. hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tingo op 30-03-2021 19:14:59 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198767700
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En het probleem hiermee is?
Nogmaals, momenteel accepteert men de maatregelen omdat men ziet dat er een probleem is. Als je denkt dat overheden dit wereldwijd lang gaan volhouden dan heb je het mis. Mensen kun je niet lang op deze manier controleren daar zijn ze te irrationeel voor.

Ik voorzie dat dit gewoon net als de griep gaat worden die jaarlijks terugkomt maar waar de mensen gewoon een natuurlijke weerstand tegen opbouwen en dat volgende varianten bij gezonde mensen gewoon door het eigen lichaam worden opgeruimd.
Ik geloof er niks van.
Nee – ik denk dat vele mensen die maatregelingen 'accepteren' of tolereert omdat ze geen boete willen of 'n confrontatie/ruzie met 'n BOA, security persoon of boze bange supermarkt klant. Dat mensen die idiotische,waardeloze masks dragen betenkent niet dat ze de onzin 'accepteren'. Imo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198767926
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 18:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van.
Nee – ik denk dat vele mensen die maatregelingen 'accepteren' of tolereert omdat ze geen boete willen of 'n confrontatie/ruzie met 'n BOA, security persoon of boze bange supermarkt klant. Dat mensen die idiotische,waardeloze masks dragen betenkent niet dat ze de onzin 'accepteren'. Imo.
De maatregelen bestaan uit meer dan een masker.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 19:09:36 #74
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_198768044
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoeveel 'kwetsbaren' zijn er in Nederland?
Welke percentage van de hele bevolking zou dat zijn?
Ik denk niet dat die 'kwetsbaren' verwachten dat alles dicht moet blijven tot ze allemaal gevaccinneeerd zijn.
Meeste kwetsbaren hebben veel ernstiger klachten om zorgen over te maken dan een of ander new flu variant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')