abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198748966
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Uiteindelijk staat het al dan niet overtreden van de regels door hamilton er in de eerste rondes er ook los van.

Max haalt Lewis buitenom in en komt daarbij buiten te baan.
Strikt genomen haal je daar een voordeel uit en daarmee klaar.

Als het andersom was geweest, Max gaat naar de binnenkant en snijdt een stukje van de baan af a la raikkonen in de USA dan moet hij toch ook zijn plek teruggeven?
Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.

Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven.

Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.

Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:31:00 #52
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198748968
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Het was anders geweest als er nog 10 ronden te gaan was. Dan was het opportuun geweest om te denken dat je nog wel 5 seconden kon weglopen. Nu niet en gaf je jezelf de beste kans door die plek terug te geven.
Rini dankjewel.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:31:48 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198748982
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Uiteindelijk staat het al dan niet overtreden van de regels door hamilton er in de eerste rondes er ook los van.

Max haalt Lewis buitenom in en komt daarbij buiten te baan.
Strikt genomen haal je daar een voordeel uit en daarmee klaar.
Enige uitzondering zou kunnen als Lewis hem er min of meer vanaf duwde, maar daar leek ook geen sprake van te zijn.

Als het andersom was geweest, Max gaat naar de binnenkant en snijdt een stukje van de baan af a la raikkonen in de USA dan moet hij toch ook zijn plek teruggeven?

Hele discussie of het inhalen correct of niet was gaat dan ook nergens over. Enige wat houdt snijdt is commentaar op de inconsequentie van de FIA omtrent het beleid rond bocht 4. Dat moet écht anders.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198748985
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:
aar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.

Ja dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen is zeker krom.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:32:54 #55
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198748999
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.

Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven.

Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.

Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt.
Mol zei volgens mij letterlijk in de voorbeschouwing dat je na 4 à 5 keer een waarschuwing zou krijgen. Daar ligt de fout inderdaad, dat dat niet gebeurd is. Maargoed, dat gaan ze achteraf natuurlijk niet nog bestraffen.
Rini dankjewel.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:34:19 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198749018
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ja dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen is zeker krom.
Jep. Maar dat mag men Hamilton niet verwijten. Geweldige race van hem, ondanks dat het leeuwendeel van de mensen altijd geroepen heeft dat hij het in een 'mindere' wagen niet zou kunnen. Het is overduidelijk dat hij en Verstappen een klasse apart zijn. Toch benieuwd hoe Perez het gaat doen wanneer hij wel gewoon bij de bovenste 4/5 kwalificeert.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 29 maart 2021 @ 12:35:22 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198749027
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Het was anders geweest als er nog 10 ronden te gaan was. Dan was het opportuun geweest om te denken dat je nog wel 5 seconden kon weglopen. Nu niet en gaf je jezelf de beste kans door die plek terug te geven.
Als Red Bull getwijfeld had aan de juistheid van die beslissing hadden ze Verstappen ook wel door laten rijden.
  Moderator maandag 29 maart 2021 @ 12:36:12 #58
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_198749044
Eigenlijk had Max lekker op de racelijn moeten liften, “ga maar door het stof voorbij” :T

Of sneller de positie teruggeven, had die meteen drs gehad.

Allemaal weer dingen om mee te nemen :)
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_198749059
Wat het dan inderdaad weer inconsequent maakt, is dat Ocon op dezelfde manier iemand voorbij ging en daar niks aan gedaan werd. Of ze hebben het gewoon niet gezien, dat kan ook :D
pi_198749274
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:37 schreef Marcoss het volgende:
Wat het dan inderdaad weer inconsequent maakt, is dat Ocon op dezelfde manier iemand voorbij ging en daar niks aan gedaan werd. Of ze hebben het gewoon niet gezien, dat kan ook :D
https://streamable.com/412k6r

Niet helemaal dezelfde manier. Hij gaat eerst buiten de baan en haalt direct daarna in waar Max al voorbij was.
Blijkbaar vindt de FIA het minder erg als een coureur expres buiten de lijnen rijdt om te kunnen inhalen dan dat een coureur vanwege de inhaalactie de baan niet kan houden.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  maandag 29 maart 2021 @ 12:52:48 #61
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198749297
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Mol zei volgens mij letterlijk in de voorbeschouwing dat je na 4 à 5 keer een waarschuwing zou krijgen. Daar ligt de fout inderdaad, dat dat niet gebeurd is. Maargoed, dat gaan ze achteraf natuurlijk niet nog bestraffen.
Die 4 of 5x is alleen maar een aanname van verslaggevers geweest.
Er waren nergens tracklimits. Tenzij het gebruikt werd tijdens een inhaalpoging.
Maar dat is altijd overal al zo
Wie dit leest is gek
  maandag 29 maart 2021 @ 12:58:24 #62
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198749379
quote:
99s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
nname van verslaggevers geweest.
Er waren nergens tracklimits. Tenz
Aah, ik dacht dat dat zo dus besproken was. In dat geval is het juist niet slim van RB / Max om de hele race netjes binnen de lijntjes te kleuren..
Rini dankjewel.
pi_198749505
quote:
10s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Jep. Maar dat mag men Hamilton niet verwijten. Geweldige race van hem, ondanks dat het leeuwendeel van de mensen altijd geroepen heeft dat hij het in een 'mindere' wagen niet zou kunnen. Het is overduidelijk dat hij en Verstappen een klasse apart zijn. Toch benieuwd hoe Perez het gaat doen wanneer hij wel gewoon bij de bovenste 4/5 kwalificeert.
Als mensen maar vaak genoeg roepen dat de mercedes een mindere wagen is dan de RB gaan mensen het vanzelf geloven natuurlijk.
  maandag 29 maart 2021 @ 13:14:55 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198749572
quote:
10s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Hele discussie of het inhalen correct of niet was gaat dan ook nergens over. Enige wat houdt snijdt is commentaar op de inconsequentie van de FIA omtrent het beleid rond bocht 4. Dat moet écht anders.
Eensch.

Als je er in de kwali een tracklimits neerlegt, dan zou dat voor de race ook moeten gelden.

Maar beter voegen ze 'dingen' toe op die tilke dromes die over de tracklimits heen gaan een merkbaar nadeel brengen. Zoals de gele broodjes voor de laatste bocht op Spielberg en Yas Marina.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198749598
Hamilton was de enige coureur die er een andere interpretatie hanteerde van de instructies van de FIA:

quote:
Masi insisted there had not been any change in how track limits were enforced. While he did not mention Hamilton by name, he did indicate one driver had not complied with their interpretation of the rules.

Red Bull told Verstappen to copy Hamilton’s line
“Nothing changed at all,” said Masi. “We had two people that were looking in that area at every car, every lap and pretty much every car bar one was doing the right thing within what we expected in a general sequence. There was the occasional car that had a bit of a moment and went out there or whatever it was but it wasn’t a constant thing.”
Masi said drivers were made aware of the track limits policy when he met them on Friday. “It was mentioned very clearly in the drivers meeting and in the notes that [track limits] would not be monitored with regards to setting the lap time [during the race], so to speak, however it will always be monitored in accordance with the sporting regulations, being that a lasting advantage overall must not be gained.”
Bron

Ik denk niet dat je kan stellen dat de instructies onduidelijk zijn geweest. Het werd pas een issue toen Hamilton zo slim/onsportief (doorhalen wat niet van toepassing is) was om doelbewust het grijze gebied van de regels op te zoeken. En de stewards hebben gewoon gefaald door Hamilton niet na een ronde of 5 te waarschuwen toen voor hun duidelijk moest zijn dat hij dit expres deed.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_198749628
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 12:30 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook 2 verschillende dingen.

Ik vind idd dat Max zn plek terug moest geven.

Maar ik vind het ook belachelijk dat Hamilton er 29x voordeel uit kan halen.

Imo ligt de fout bij de wedstrijdleiding, die een zwart/wit gebied grijs heeft gemaakt.
Het mag niet, maar het werd niet gemonitoord. Maar als je het niet monitoord, hoe kun je dan weten dat iemand over de track limits gaat bij het inhalen? Dus je monitoord het wel, maar neemt alleen maatregelen in bepaalde situaties. Het is vreemd om te oordelen dat iemand er wel voordeel uithaalt als hij over de tracklimits gaat bij het inhalen, maar niet als hij niet inhaalt. Vooral omdat men weet dat men er wel degelijk een tijdsvoordeel uithaalt, ook als men niet inhaalt.

Ze hebben het gebied zelf grijs gemaakt, maar zullen dat hopelijk wel snel aanpassen.
pi_198749651
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:16 schreef SamCooke het volgende:
Hamilton was de enige coureur die er een andere interpretatie hanteerde van de instructies van de FIA:
[..]

Bron

Ik denk niet dat je kan stellen dat de instructies onduidelijk zijn geweest. Het werd pas een issue toen Hamilton zo slim/onsportief (doorhalen wat niet van toepassing is) was om doelbewust het grijze gebied van de regels op te zoeken. En de stewards hebben gewoon gefaald door Hamilton niet na een ronde of 5 te waarschuwen toen voor hun duidelijk moest zijn dat hij dit expres deed.
Dus elke coureur hield zich aan de voorschriften, op een na, maar waarom namen ze dan geen maatregelen tegen die coureur?
pi_198749677
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dus elke coureur hield zich aan de voorschriften, op een na, maar waarom namen ze dan geen maatregelen tegen die coureur?
Nou, dat is mijn punt. Ze hadden hem gewoon moeten waarschuwen dan was deze hele toestand niet gebeurd.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_198749685
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:23 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Nou, dat is mijn punt. Ze hadden hem gewoon moeten waarschuwen dan was deze hele toestand niet gebeurd.
Iedereen wordt gelijk behandeld, alleen voor sommigen wordt een uitzondering gemaakt.
pi_198749711
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:09 schreef opreis het volgende:

[..]

Als mensen maar vaak genoeg roepen dat de mercedes een mindere wagen is dan de RB gaan mensen het vanzelf geloven natuurlijk.
Dat is een kwestie van de problemen aan de wagen van Max (differentieel en later de.motor) negeren. Zonder die problemen had Max meteen een beslissend gat geslagen. En als je dan tactisch ook om de oren wordt geslagen (Perez niet op rood naar buiten sturen in q2, geen extra setje wit, geen gebruik maken van het gedoogbeleid in bocht 4) dan verlies je een gewonnen wedstrijd alsnog. Daarnaast deed Hamilton natuurlijk alles goed, ook dat moet gezegd,maar deze wedstrijd heeft Redbull verloren.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 maart 2021 @ 13:32:15 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198749766
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:26 schreef aesop het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van de problemen aan de wagen van Max (differentieel en later de.motor) negeren. Zonder die problemen had Max meteen een beslissend gat geslagen. En als je dan tactisch ook om de oren wordt geslagen (Perez niet op rood naar buiten sturen in q2, geen extra setje wit, geen gebruik maken van het gedoogbeleid in bocht 4) dan verlies je een gewonnen wedstrijd alsnog. Daarnaast deed Hamilton natuurlijk alles goed, ook dat moet gezegd,maar deze wedstrijd heeft Redbull verloren.
Motor?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198749972
Zo de woede en teleurstelling wat gezakt na gisteren. Uitslag gaat toch niet meer veranderen, en ja ik vind het ook raar dat Lewis continue die track limits mocht overschrijden en Max daarmee gepakt werd, maar aan de andere kant dit is ook F1. De grenzen opzoeken, en dan had Red Bull maar al na de 5e keer dat Lewis dit deed moeten aangeven dat Max het ook mocht. Toch was de race gisteren prachtig, puntje van mijn stoel gezeten. Lewis waar weer niet tegen gesproken mocht worden want meneer voelt eens de druk en ook een lockup, en je zag dat hij er ook van genoten had. Max en Lewis die beide een klasse apart waren, denk dat Lewis dit ook nodig heeft want bij Bottas kan hij op 90% rijden. Volgende race nieuwe ronde nieuwe kansen, en ik verwacht nog heel wat gevechten tussen die twee want die wagens zijn aan elkaar gewaagd. 1x winnen en Lewis 2e en het staat alweer gelijk :) Alleen Perez hopelijk wat minder pech zodat hij ook een buffer kan zijn of Merc onder druk kan zetten met een undercut.

Dat we nog eens teleurgesteld zouden zijn met een Nederlander op p2 in de F1 is toch ook wel een beetje mooi. :)
  maandag 29 maart 2021 @ 13:53:48 #73
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198749993
Belangrijkste conclusie is in elk geval: ook met een (iets) betere auto win je nog niet zomaar van Mercedes / Hamilton. Wat eigenlijk wel vaak door de experts zo werd uitgesproken. Geef Max een gelijkwaardige auto en hij wint. Dat is dus niet altijd zo. Daarbij kan het momentum nog best wel eens verschuiven. RB had het ijzer moeten smeden nu het heet is. In een race waarin je eigenlijk de betere bent loop je achterstand op.

Ik denk dat de voorsprong die RB nu heeft voornamelijk er is omdat Mercedes meer moeite heeft met de nieuwe regels door de lagere rake waarmee zij rijden. Als ze dat optimaliseren kan het weer omslaan. Wat heeft RBR nog in het vat? Kunnen ze zorgen dat ze in meer dan de helft van de races de betere auto hebben? Of krijgen we dadelijk wanneer Mercedes het voor elkaar heeft weer een dominante periode en sla je je voor het hoofd voor deze toch slordige race.
Rini dankjewel.
pi_198750029
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Motor?
Marko zei dat Max niet hele vermogen kon gebruiken.
pi_198750202
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 13:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Belangrijkste conclusie is in elk geval: ook met een (iets) betere auto win je nog niet zomaar van Mercedes / Hamilton. Wat eigenlijk wel vaak door de experts zo werd uitgesproken. Geef Max een gelijkwaardige auto en hij wint. Dat is dus niet altijd zo. Daarbij kan het momentum nog best wel eens verschuiven. RB had het ijzer moeten smeden nu het heet is. In een race waarin je eigenlijk de betere bent loop je achterstand op.

Ik denk dat de voorsprong die RB nu heeft voornamelijk er is omdat Mercedes meer moeite heeft met de nieuwe regels door de lagere rake waarmee zij rijden. Als ze dat optimaliseren kan het weer omslaan. Wat heeft RBR nog in het vat? Kunnen ze zorgen dat ze in meer dan de helft van de races de betere auto hebben? Of krijgen we dadelijk wanneer Mercedes het voor elkaar heeft weer een dominante periode en sla je je voor het hoofd voor deze toch slordige race.
RB heeft natuurlijk sowieso nog aansluiting van Perez als troef. Je ziet gisteren toch dat de undercut voor Hamilton gunstig uitpakt. Als Perez er dichter op zit, dan heeft

Ik weet ook niet of die vermeende problemen bij Verstappen met het differentieel daadwerkelijk performanceverlies heeft opgeleverd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')