De prijs voor de meest diplomatiek geformuleerde post op fok ga je hiermee niet winnen in 2021, maar ben het helemaal met je eens.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Heras hekwerk eromheen lijkt me daarna ook geen overbodige luxe. Met bordjes "centrum voor psychiatrische patienten" en een legertje witte jassen. Tering zeg, wat zijn het daar een stelletje achterlijke primaten met hun inteelthoofden.
Door de week de hele wereld belazeren maar op zondag spoelt het er allemaal weer af. Inperking van art 6 van de grondwet is de enige remedie.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Religie blijkt eens te meer de kanker van de samenleving te zijn geworden.
Ik verdedig het christendom niet, ik verdedig de rechtsstaat en het recht om af te wijken van de meerderheid of de trend. Ik ben tegen de bijzondere uitzondering voor gebedshuizen tov vereniging en vergadering maar voor het respecteren van de grondwet omdat het de grondwet is.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waar komt jouw fixatie vandaan om tot in den treure geloof A (islam) tot in het oneindige te bashen en geloof B (Christendom) tot in het oneindige te verdedigen?
Ja, er had wat mij betreft best een grondwetswijziging mogen komen deze verkiezingen om religieuze bijeenkomsten meer gelijk te trekken met andere bijeenkomsten.quote:Is het niet jouw ideaal dat we toch gewoon allemaal dezelfde regels hanteren.
De islam heeft de neiging zijn geloofsregels te doen uitstrekken over de publieke ruimte. Dat is een aanval op mijn vrijheid van godsdienst die de grefo's niet in hun hoofd halen, en een groot gevaar voor de vrij samenleving en veel geboren moslims in het bijzonder bovendien. Dat had je in de kiem moeten smoren en daarvoor is het al te laat, maar dan moet het alsnog gesmoord. Proportioneel en subsidiair, maar wel met alles dat nodig is.quote:Want zoals ik al zei: In mijn woonplaats zie ik bij de moskee geen bmw's rondscheuren terwijl er op vrijdag heel wat mensen langs lopen. Maar dat gebeurde ook al voor de Corona. Gewoon zonder gedoe. Waarom wil je die wig slaan tussen enerzijds islam en anderzijds Christendom terwijl het in mijn woonplaats pais en vree is met de verschillende religies. We hebben diverse Christelijke kerken, een synagoge, een moskee. En het gaat allemaal prima.
Baudet is ook best moslimvriendelijk. Dat is ook logisch als je uitgaat van individuele vrijheid. Je hoeft ook geen christen of vrouwenonderdrukker te zijn om te vinden dat er best wel wat erg goed is aan het klassieke gezin en dat ook de carrieres dan wel huismannen of huisvrouwen een kwestie van individuele vrijheid is.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:21 schreef Duveldrinker het volgende:
Dat hele kerk gedoe is echt een dingetje aan het worden bij rechts. Trump was ook ineens pro Kerk en Baudet nu ook. Het gaat uiteindelijk om zieltjes winnen.
Ik ga in sommige punten behoorlijk mee met Trump en Baudet maar dit is echt een rede om daarvan af te zien.
Pim Fortuyn die ik vrij hoog had zitten deed dat ook met zijn Joods Christelijke normen en waarden.
quote:'Mensen sterven door vaccins'
In een eerdere preek wijdt de dominee ook uit over het coronavirus, meldt Rijnmond. Kort zei donderdag in een online preek dat virologen "moderne waarzeggers en tovenaars zijn". Ook zei hij dat "heel veel mensen sterven door het vaccineren".
Kort riep de kerkgangers ook op naar God te luisteren. "We zijn gehoorzaamheid aan de overheid verschuldigd, maar als de overheid afwijkt hoeven we alleen naar God te luisteren."
Ook zou de overheid het land volgens hem in gevaar brengen. "Dat heel ons land door de overheid in gevaar is gebracht door besmettingen die uitbreken. Dat heel veel mensen sterven door het vaccineren. Dat de dood wordt ingebracht en ondanks men weet dat het gebeurt, dat dit niet wordt verhinderd. We zijn niet veilig bij deze overheid."
Trump ook?quote:Op maandag 29 maart 2021 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Als ik intuitief een mening vorm over een willekeurige actuele gebeurtenis, dan is er 90% kans dat Thierry, maar ook de boeren of Jenny Douwes, min of meer op 1 lijn zitten. Het is gewoon een bepaalde denktrant en daarom zijn de boeren, de Christenen, de FvD-ers etc, helemaal geen rare bondgenoten.
Totale idioten, je vindt ze in alle maten, kleuren en smaken.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)rven-door-vaccineren
[..]
Ik denk andersom, dat de religie zijn kant opkwam. En dat die groep te groot werd om te negeren. Charlie Kirk is daar voorbeeld van. Ik heb online nog een discussie gehad met hem dat hij de politieke agenda kaapte door overal een christelijk sausje over heen te gooien, een dubbele agenda. Trump ging het gevecht met de politieke elite (Clinton, Bush clan) aan en werd gekaapt door een groep religieuze fundamentalisten.quote:
Met andere woorden, het kwam naar hem toe, de groep werd te groot om te negeren en heeft hij (en zijn team) de focus aangepast...om zieltjes te winnen. Maar ik ben er van overtuigd dat hij daarom koos voor de GOP en dat zijn team heel goed wist welk publiek op hem zou stemmen. Bannon hielp mee via Breitbart, Stephen Miller en co zorgde voor de juiste woorden.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:22 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik denk andersom, dat de religie zijn kant opkwam. En dat die groep te groot werd om te negeren. Charlie Kirk is daar voorbeeld van. Ik heb online nog een discussie gehad met hem dat hij de politieke agenda kaapte door overal een christelijk sausje over heen te gooien, een dubbele agenda. Trump ging het gevecht met de politieke elite (Clinton, Bush clan) aan en werd gekaapt door een groep religieuze fundamentalisten.
Dat is het niveau van Willem Engel ' we worden als Joden behandeld'quote:Op maandag 29 maart 2021 21:08 schreef skrn het volgende:
Maar doe geen moeite. De Sionkerk met de SS-vergelijking zegt weer genoeg. Wat een niveau.
Jij ziet Christendom en Islam dus helemaal zwart wit qua gescheidenis. De één is goed, de ander slecht.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor de rest heb vaak enige waardering voor de rechtlijnigheid van die maffe grefo's als ze bijvoorbeeld joden redden uit de handen van de nazi's en voor het feit dat ze ondanks hun conservatisme toch met de vrijheid van godsdienst om kunnen gaan en die in het verleden zelfs gecreeerd hebben. Dat is een wezenlijk verschil met de islam.
Vrijheid van godsdienst betekent niet dat je onder geen beding een kerk mag sluiten. Vooral als het schadelijk is voor de volksgezondheid. Doe niet zo raar kerel.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De grondwet, en heel duidelijk ook.
Nee, nee, nee, ken je geschiedenis als je er over mee wil praten!quote:Op maandag 29 maart 2021 22:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor de rest heb vaak enige waardering voor de rechtlijnigheid van die maffe grefo's als ze bijvoorbeeld joden redden uit de handen van de nazi's
[..]
Kolder. Bron?quote:Op maandag 29 maart 2021 22:53 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, nee, nee, ken je geschiedenis als je er over mee wil praten!
Er zaten, zoals uit alle bevolkingsgroepen, ook individuele gereformeerden in het verzet, maar de SGP heeft ook een zeer duistere rol gespeeld. Op zeker moment in de oorlog was het partijblad een propagandadrager van de nazi's geworden, en Kersten riep als politiek leider scholen op om de bezetter te gehoorzamen en lijsten met Joodse kinderen op te geven.
https://www.doorbraak.eu/gebladerte/11376f89.htmquote:
https://www.rijnmond.nl/n(...)rven-door-vaccinerenquote:Dat heel ons land door de overheid in gevaar is gebracht door besmettingen die uitbreken. Dat heel veel mensen sterven door het vaccineren. Dat de dood wordt ingebracht en ondanks men weet dat het gebeurt, dat dit niet wordt verhinderd. We zijn niet veilig bij deze overheid. We willen U vragen of U ons daarvan ontzet en verlost."
Vrijdag 2 april is de volgende preek van dominee Anthonie Kort online
Dit klinkt haast sektarisch.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)rven-door-vaccineren
Reli-wappie..
At is iets anders dan lijsten met namen geven. Maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat dit mij sterk verbaasd. Ik zal wat extra hierover lezen, want zoals er staat denkt de sgp hier anders over, maar dit is voor mij totaal nieuw. Dank voor het artikel.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 00:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
https://www.doorbraak.eu/gebladerte/11376f89.htm
De SGP leider zag het regime van Hitler als terechte straf van God, voor de Nederlanders en de Joden.
quote:De Mieraskerk in Krimpen aan den IJssel is vannacht beschadigd geraakt na een harde knal, zo meldt de Rotterdamse politie aan NOS. De kerk kwam afgelopen weekend in het nieuws, doordat een van de kerkgangers een journalist aanviel.
Volgens een woordvoerder werd de politie rond 4.30 gebeld door een vrouw die in de buurt van de kerk woont, omdat zij een harde knal had gehoord. Agenten troffen daarna beschadigde ruiten en andere schade aan aan de voorzijde van de kerk. Er is geen brand uitgebroken, en er vielen geen gewonden. De politie doet nu onderzoek naar de toedracht.
ik verwacht dat het de leden van de kerk in Urk zijn, die accepteren geen competitie van andere kerken. Nu moesten ze de aandacht delenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |