Eens, had niet in bocht 10 de poging moeten wagen maar op het lange rechte stuk. Zat er op dat moment 0.6 seconde achter en dat had hij echt wel gehaald met de DRS.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tim is ook maar een simpele ziel. Hamilton heeft wel gelijk natuurlijk, max had prima een ronde kunnen wachten en iets meer rust pakken
Ik gok dat die vleugel van Gasly nog een hoop andere aero delen onder de auto meegenomen heeft.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:48 schreef SiGNe het volgende:
Wat was er eigenlijk met Gasly aan de hand?
OK, kapotte voorvleugel in het begin van de race maar daarna kwam ie niet echt terug in het veld en is uiteindelijk op 4 ronden achter de winnaar gefinished.
En dat terwijl Tsunoda uiteindelijk in z'n eerste race binnen de punten is gefinished.
Hij reed natuurlijk vol over z'n eigen vleugel heen, ik denk gewoon beschadigde vloer en/of bargeboard.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:48 schreef SiGNe het volgende:
OK, kapotte voorvleugel in het begin van de race maar daarna kwam ie niet echt terug in het veld en is uiteindelijk op 4 ronden achter de winnaar gefinished.
En dat terwijl Tsunoda uiteindelijk in z'n eerste race binnen de punten is gefinished.
Die voorvleugel vernaggelde denk ik die hele vloer toen die hem overreed.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:48 schreef SiGNe het volgende:
Ferrari zit er in elk geval weer goed bij dit seizoen, McLaren ook, Aston Martin valt tegen en Alpha Tauri kan mogelijk ook nog wel meedoen in het middenveld maar dat is nog wat onduidelijk na deze finish.
Een gevecht tussen twee teams tot en met de laatste race zou al wat zijn.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:38 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad op een spannend gevecht om de wereldtitel met Verstappen als uiteindelijke winnaar
Qua inhaalacties was idd direct al een goed verschil te zien met Alex "they race me so hard!" Albonquote:Op zondag 28 maart 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
Het meest positieve van vandaag voor Red Bull was trouwens Perez. Echt een hele goede race gereden vanuit de pitt lane. Met Perez kan Red Bull denk ik echt beide wagens gaan inzetten in de strategie tegen Mercedes
Dan is de vraag waarom RB niet heeft opgelet??quote:Op zondag 28 maart 2021 19:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Wie had dit zien aankomen, een race die gewonnen wordt door op te letten in de briefing
Hij had geen goede reden om de baan te verlaten en was al gewaarschuwd, dan ga je voor de bijl.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind helemaal niet dat Verstappen iets fout deed. Had overstuur en kwam buiten de baan, so fucking wat. Dat is racen.
Komt Race Control om te zeggen dat hij de positie moet teruggeven. Ik vond dat echt heel dom.
Wat had hij dan moeten doen? 3 ronden zijn banden oproken voor één kans?quote:Op zondag 28 maart 2021 19:59 schreef VacaLoca het volgende:
Ik zat hier echt hele tijd te zeggen van oké Max, je bent veel sneller, wees geduldig, kies een makkelijk moment.
Echt, wacht nog ff en doe 't gewoon zo dat je op de racelijn de bocht door kan ipv helemaal buitenkant met risico op touché, tik van Hamilton (Albon knows) of lekke band..
Tja je wilt ook weer niet dat z'n Engineer dat gaat voorkauwen. Maar Max had dit zelf echt slimmer moeten doen. Hij weet beter, maar Hamilton pakken voor leiding is nog wel teveel rode doek voor deze Bull.
Als dat zo is waarom kreeg Mercedes dan een waarschuwing?quote:Op zondag 28 maart 2021 19:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Wie had dit zien aankomen, een race die gewonnen wordt door op te letten in de briefing
Mercedes kreeg een waarschuwing nadat RB openlijk opdracht gaf om de regels te overtreden. Dat was het moment dat de wedstrijdleiding wakker werd en ingreep.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom kreeg Mercedes dan een waarschuwing?
Perez is gewoon een veel betere racer. Als ze hem gisteren op rood zetten in Q2 kwalificeert hij top 6 en ga je als de auto niet af slaat heel andere strategische mogelijkheden krijgen. Of dat vandaag voor de winst uitgemaakt had weet ik niet, voor de rest van het seizoen gaat het wel uitmaken.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Qua inhaalacties was idd direct al een goed verschil te zien met Alex "they race me so hard!" Albon
Dit gaat bij de volgende rijdersbriefing wel een staartje krijgen. Er moet uitgelegd worden waarom er niet gehandhaafd werd. Voordeel was er niet in die ronde, maar je houdt je banden er beter mee heel en daarmee heb je indirect toch voordeel.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:09 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Mercedes kreeg een waarschuwing nadat RB openlijk opdracht gaf om de regels te overtreden. Dat was het moment dat de wedstrijdleiding wakker werd en ingreep.
Ze hebben het gedoogd daarvoor, en je kunt je natuurlijk afvragen of dat goed is of niet maar dat is een hele andere discussie.
Die wedstrijdleiding zal zich beroepen op het feit dat er tijdens de briefing is gezegd dat er mogelijk gehandhaaft kan worden als het de spuitgaten uitloopt. Of dat betekend dat je 38 ronden moet gedogen is een tweede.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit gaat bij de volgende rijdersbriefing wel een staartje krijgen. Er moet uitgelegd worden waarom er niet gehandhaafd werd. Voordeel was er niet in die ronde, maar je houdt je banden er beter mee heel en daarmee heb je indirect toch voordeel.
Nou ja, tiende per ronde werd er gezegd. Doe het 30 ronden en het is 3 seconden. Was Max er een paar ronden eerder bij geweest.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit gaat bij de volgende rijdersbriefing wel een staartje krijgen. Er moet uitgelegd worden waarom er niet gehandhaafd werd. Voordeel was er niet in die ronde, maar je houdt je banden er beter mee heel en daarmee heb je indirect toch voordeel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |