Worden alleen maar bestuurlijk verplaatst naar een locatie buiten de stad.quote:Op zondag 28 maart 2021 16:43 schreef summer2bird het volgende:
Is er eigenlijk al eens zo'n heel zittend groepje gearresteerd in het verleden? Elke keer worden ze na een tijdje toch gewoon vrij gelaten?
Of volgt er dan in de week erop zo'n mooie envelop op hun mat met een mooie boete erin?
Die wappies, gaan ze gezamenlijk Koolaid drinken dan?quote:Op zondag 28 maart 2021 16:44 schreef summer2bird het volgende:
Ze gaat alle Nederlanders beschermen.
Met extra Sars voor het gezamelijke leed.quote:Op zondag 28 maart 2021 16:46 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die wappies, gaan ze gezamenlijk Koolaid drinken dan?
Lijkt me dattie niet meer live gaat vandaag gezien er buiten in de groep zitters toch niks meer te doen is.quote:
Ik vind Sven de afgelopen 2 weken erg zwak, mist de actie, weet niet wat er aan de hand is, maar wel bedelen op FBquote:
Volgens mij komt dat omdat hij besloten heeft om tijdens het geweld niet meer tussen de demonstranten te gaan staan maar er meer buiten.quote:Op zondag 28 maart 2021 16:48 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik vind Sven de afgelopen 2 weken erg zwak, mist de actie, weet niet wat er aan de hand is, maar wel bedelen op FB
Welke stream?quote:
Ik heb geen FB , dat bedelen heb ik nooit gezienquote:Op zondag 28 maart 2021 16:48 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik vind Sven de afgelopen 2 weken erg zwak, mist de actie, weet niet wat er aan de hand is, maar wel bedelen op FB
Dat is wel zo verstandigquote:Op zondag 28 maart 2021 16:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat omdat hij besloten heeft om tijdens het geweld niet meer tussen de demonstranten te gaan staan maar er meer buiten.
Hij past de Mita Overvliet tactiek toe, alleen de popo actie filmen maar niet de "vreedzame" demonstranten....quote:Op zondag 28 maart 2021 16:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat omdat hij besloten heeft om tijdens het geweld niet meer tussen de demonstranten te gaan staan maar er meer buiten.
Dat roept die Friesland vrouw netquote:
Beeld loopt daar vastquote:Op zondag 28 maart 2021 16:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat roept die Friesland vrouw net
https://www.facebook.com/Actiegroepvfrl/videos/1016063782253215
Lekker muziekie erbijquote:Op zondag 28 maart 2021 16:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat roept die Friesland vrouw net
Ja sorry, niet echt.quote:
OMG wat sneuquote:Op zondag 28 maart 2021 16:53 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja sorry, niet echt.
Die frieslandvrouw die in die groep staat was dat net aan het schreeuwen dat veteranen, kinderen en zorgpersoneel was aangehouden![]()
Als er al kinderen mee worden genomen is het om hen te beschermen tegen het geweld en hun oliedomme ouders die hun meenemen.
En dan daarna laf met je vingers in V-vorm gaan staan nadat je zelf de eerste tikken gaf....quote:Op zondag 28 maart 2021 16:58 schreef ChocoFan het volgende:
Iemand kreeg een tikkie met een knuppel.
Applaus voor de MEquote:Op zondag 28 maart 2021 16:58 schreef ChocoFan het volgende:
Iemand kreeg een tikkie met een knuppel.
quote:Op zondag 28 maart 2021 16:59 schreef spoilert het volgende:
[..]
En dan daarna laf met je vingers in V-vorm gaan staan nadat je zelf de eerste tikken gaf....
Mooi!!quote:Op zondag 28 maart 2021 17:00 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
ME maakt nu ook foto's van degene die voor ze staan.
Jarenlang alleen maar voetbalhooligans en nu eindelijk eens wat anders voor ze, is toch fijn, beetje verandering in je werk.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:00 schreef summer2bird het volgende:
De ME heeft nog nooit zo'n druk jaar gehad als met deze mensen.
Ik denk dat de ME liever om de zoveel maanden een voetbalwedstrijd doet dan elke week deze debielenquote:Op zondag 28 maart 2021 17:01 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Jarenlang alleen maar voetbalhooligans en nu eindelijk eens wat anders voor ze, is toch fijn, beetje verandering in je werk.
Ik heb geen idee, ken geen MEers, zouden ze overuren en zondagsuren krijgen ook, dat vraag ik me dan weer af.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:02 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk dat de ME liever om de zoveel maanden een voetbalwedstrijd doet dan elke week deze debielen
Ja, echt erg dat wijf.quote:
Hey.quote:
Wel weer prima vermaak wat ze allemaal uitkraamt.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:08 schreef puzziepie het volgende:
Ze is vrouw dus dit is best mensonterend
Ja maar ze zegt net weer dat ze een vrouw is en vrouwen kunnen het uren ophouden blijkbaarquote:Op zondag 28 maart 2021 17:08 schreef puzziepie het volgende:
Ze kan toch ook in haar broek pissen of gewoon weggaan.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:08 schreef puzziepie het volgende:
Nu hep ze zin in een jointquote:Op zondag 28 maart 2021 17:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja maar ze zegt net weer dat ze een vrouw is en vrouwen kunnen het uren ophouden blijkbaar
Hoooiieee Notquote:Op zondag 28 maart 2021 17:08 schreef notturna het volgende:
[..]
Ze kan toch ook in haar broek pissen of gewoon weggaan.
Hey dit is wel het volk wat tegen politie aan gaat pissen als ze klem zitten he. Zoveel hersencellen zijn er niet in dat groepje.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:10 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Hoooiieee Not
En ik raad ze aan luiers aan te trekken volgende week.Dat ze dat nog niet doorhebben na weken lang afgevoerd te worden als vee.
Dat is ook weer waar.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:11 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hey dit is wel het volk wat tegen politie aan gaat pissen als ze klem zitten he. Zoveel hersencellen zijn er niet in dat groepje.
Ze kan toch haar eigen shit meenemen?quote:Op zondag 28 maart 2021 17:12 schreef ChocoFan het volgende:
Gawd, ze vraagt nu om 1 of 2 euro, zodat ze een stichting kan worden en perskaart kan regelen. Kan ze met plasgootjes heen en weer lopen.
Wat een vreeeeselijke vrouw!quote:Op zondag 28 maart 2021 16:56 schreef puzziepie het volgende:
Verzet Friesland is ook lekker triest bezig
Lijkt mij ook, voorbereiden is wel handig maar iemand zei al iets over niet goed kunnen nadenken die mensen.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:13 schreef notturna het volgende:
[..]
Ze kan toch haar eigen shit meenemen?
Ga volgende week ook naar A'damquote:
Ik krijg steeds meer het idee, dat corona ook de hersenen aantast.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:15 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, voorbereiden is wel handig maar iemand zei al iets over niet goed kunnen nadenken die mensen.![]()
Nieuwe MEers aangekomen.Kunnen de andere even gaan pissen en koffie drinken.
Iets wat er niet is kan ook niet aangetast wordenquote:Op zondag 28 maart 2021 17:17 schreef notturna het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee, dat corona ook de hersenen aantast.
quote:Op zondag 28 maart 2021 17:17 schreef notturna het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee, dat corona ook de hersenen aantast.
Je hebt een punt.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:18 schreef spoilert het volgende:
[..]
Iets wat er niet is kan ook niet aangetast worden![]()
quote:Op zondag 28 maart 2021 17:18 schreef spoilert het volgende:
[..]
Iets wat er niet is kan ook niet aangetast worden![]()
Ik mag hopen dat ze zich niet voortplant.quote:
Wat een volk.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:22 schreef Starhopper het volgende:
Party is compleetIemand heeft coke bij zich
"Wil je een nakkie? Ik heb bij me! "
Bij Marjon?quote:Op zondag 28 maart 2021 17:22 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op zondag 28 maart 2021 17:22 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op zondag 28 maart 2021 17:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, dan kan die over 3 weken naar de kinderdemonstratie.
Godverdomme, dat ontbrak er nog aan iddquote:Op zondag 28 maart 2021 17:22 schreef Starhopper het volgende:
Ja, in de partybusquote:
Ja ze loopt met haar uitspraken de boel uit te lokken. Ook al zegt ze van niet. Koekoek.quote:
Ik heb werkelijk nog nooit iemand zoveel onzin per minuut horen blaatten...quote:Op zondag 28 maart 2021 17:29 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ja.
Ze kraamt echt van alles uit ook.
Ze heeft het tot een kunst verheven.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:30 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit iemand zoveel onzin per minuut horen blaatten...
Tis verschrikkelijk....geinig voor ons.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:30 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit iemand zoveel onzin per minuut horen blaatten...
Laat het feest maar beginnenquote:Op zondag 28 maart 2021 17:31 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Tis verschrikkelijk....geinig voor ons.![]()
Nieuwe ME busjes erbij.
Iemand deed zijn rode boxje al aan.quote:
Ik hoop het. Oh, ze zegt dat de vrouwen willen plassen dus toch niet in broek gezeken.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:33 schreef notturna het volgende:
Wel vreemd, maar ik hoor haar niet meer over plassen. Zou ze dan toch in haar broek gepist hebben?
Toch nog een beetje zelf reflexie.quote:
Ach het zit in de bus.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:34 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik hoop het. Oh, ze zegt dat de vrouwen willen plassen dus toch niet in broek gezeken.
Jip. Afvoeren maar.quote:
Wacht maar tot je team roze tegen komt, die hebben geen knuppels maar handtasjesquote:Op zondag 28 maart 2021 17:35 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Jip. Afvoeren maar.
Ze zit met team zwart nu, de MEers hebben kleurcodes heb ik vandaag geleerd.
Ja dat was echt mijn leermoment van vandaag.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:35 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Jip. Afvoeren maar.
quote:Op zondag 28 maart 2021 17:36 schreef spoilert het volgende:
[..]
Wacht maar tot je team roze tegen komt, die hebben geen knuppels maar handtasjes
#BLMquote:Op zondag 28 maart 2021 17:35 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Jip. Afvoeren maar.
Zie je, toch nog handig voor ons, weer wat geleerd.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:37 schreef notturna het volgende:
[..]
Ja dat was echt mijn leermoment van vandaag.
Waar de wappies al niet goed voor zijn.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:37 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Zie je, toch nog handig voor ons, weer wat geleerd.
Journalist ookquote:
Nee, ze worden buiten de stad verplaatst zoals.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:38 schreef puzziepie het volgende:
Dus ze zijn nu opgepakt? Hoe moet ik dit zien?
quote:Op zondag 28 maart 2021 17:39 schreef spoilert het volgende:
[..]
Nee, ze worden buiten de stad verplaatst zoals.
Dumpen in het IJ.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:39 schreef spoilert het volgende:
[..]
Nee, ze worden buiten de stad verplaatst zoals.
Hebben ze toch nog iets goeds gedaan voor ons, behalve leedvermaak.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:38 schreef notturna het volgende:
[..]
Waar de wappies al niet goed voor zijn.
Iedereen met een mobieltje is tegenwoordig "Journalist" en heeft op internet een of andere wazige perskaart gekocht.quote:
Volgende week weer verder.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:42 schreef puzziepie het volgende:
Ik heb wel weer genoeg wappies voor vandaag gezien.
Je moet gewoon omroepen dat je het corona vaccin via het waterkanon vernevelt die lui geloven alles.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:41 schreef ChocoFan het volgende:
Gewoon al die wappies 2 weken in de arena opsluiten. Hele groep bij elkaar, roeien ze zichzelf uit.
Zet Halsema er ook maar bij.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:41 schreef ChocoFan het volgende:
Gewoon al die wappies 2 weken in de arena opsluiten. Hele groep bij elkaar, roeien ze zichzelf uit.
Lol dan krijg je flippende wappies.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:43 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je moet gewoon omroepen dat je het corona vaccin via het waterkanon vernevelt die lui geloven alles.
Daarom dat lijkt me een hilarisch beeld opleveren wappies die elkaar vertrappen om maar bij het waterkanon weg te komen.quote:
Omg ja dat zou prachtig zijn.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:48 schreef vipergts het volgende:
[..]
Daarom dat lijkt me een hilarisch beeld opleveren wappies die elkaar vertrappen om maar bij het waterkanon weg te komen.
Laters Choco.quote:Op zondag 28 maart 2021 17:51 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Omg ja dat zou prachtig zijn.![]()
Die bus rijd heel de tijd door rood en zo, zit ze daar commentaar op te geven dat ze zich niet aan de regels houden.Gawd, ga maar afsluiten denk ik, helemaal klaar met dit mens nu.
![]()
Tot volgende week
Er staat al vervoer klaar voor de wappies om ze terug te brengen naar de stad of staton.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:22 schreef Starhopper het volgende:
Friesland in Verzet stopt ermee en Marjon Wijenberg heeft een ban te pakken op Facebook![]()
De mensen die opgepakt zijn hebben een gebiedsverbod gekregen![]()
Revrouwlutie is inmiddels live bij de politie om iedereen op te halen:
https://www.facebook.com/revrouwlutie/videos/269630534798505
quote:Op zondag 28 maart 2021 18:22 schreef Starhopper het volgende:
Friesland in Verzet stopt ermee en Marjon Wijenberg heeft een ban te pakken op Facebook![]()
De mensen die opgepakt zijn hebben een gebiedsverbod gekregen![]()
Revrouwlutie is inmiddels live bij de politie om iedereen op te halen:
https://www.facebook.com/revrouwlutie/videos/269630534798505
Nee, dat zou niet nodig moeten zijn.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Plaatsvervangende schaamte bij het zien van al dat complotvolk...
De term veteranen gebezigd door deze idioten is een belediging aan al die mensen die echte veteranen zijn.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:30 schreef AchJa het volgende:
Ik zie dat de "veteranen" ook weer aangerukt zijn... Hebben we hier te maken met een "vrouwelijke" (of wat het dan ook maar wezen mag) ex-legionair die daarna overgestapt is naar de Klu?
[ afbeelding ]
Wat vind jij hier nou van als echte militair?quote:Op zondag 28 maart 2021 18:30 schreef AchJa het volgende:
Ik zie dat de "veteranen" ook weer aangerukt zijn... Hebben we hier te maken met een "vrouwelijke" (of wat het dan ook maar wezen mag) ex-legionair die daarna overgestapt is naar de Klu?
[ afbeelding ]
Sarcasme....quote:Op zondag 28 maart 2021 18:35 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Mooi?
De triestheid druipt er af. Het is om te janken.
Dat is het ook. Mijn probleem is niet eens zozeer dat ze daar staan te demonstreren want dat moeten ze helemaal zelf weten, dat recht hebben ze gewoon. Dat ze er herkenbaar bij staan als "militair" heb ik een probleem mee. Want er staan wel degelijk oud-militairen en veteranen tussen. Het wordt alleen door onze antivaxxer viruswappies nu zo uitgelegd dat "het leger" ook achter ze staat...quote:Op zondag 28 maart 2021 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat vind jij hier nou van als echte militair?
Moet toch tenenkrommend zijn.
kun je dit even voor een leek duiden?quote:Op zondag 28 maart 2021 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lua baretembleem en art kraagspiegels...
Ofwel, verkleedpop?quote:Op zondag 28 maart 2021 18:36 schreef spoilert het volgende:
[..]
Sarcasme....
- Kraagspiegels van de artillerie
- baret embleem van de luchtdoelartillerie
- soldaat 2 strepen...
Hij heeft een baretembleem van de luchtdoelartillerie:quote:Op zondag 28 maart 2021 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
kun je dit even voor een leek duiden?
Lua schiet dingen uit de lucht en art schiet op dingen op de grond, simpel gezegd zijn 2 verschillende taken van sport.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
kun je dit even voor een leek duiden?
Gewoon dus een wannabequote:Op zondag 28 maart 2021 18:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij heeft een baretembleem van de luchtdoelartillerie:
[ afbeelding ]
Maar draagt kraagspiegels op de kraag van zijn eerste grijs van de veldartillerie:
[ afbeelding ]
Dat kan dus niet. Beide moeten overeen komen. Dus of beide van de lua of beide van de veld.
Vroeger (tot voor globaal 2005 volgens mij) waren dat sld1 strepen... Oftewel, corveestrepen...quote:
Hij denkt zelf van nietquote:
In de tijd van dat DT bestond sld2 niet en waren dat sld1 strepen.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:36 schreef spoilert het volgende:
[..]
Sarcasme....
- Kraagspiegels van de artillerie
- baret embleem van de luchtdoelartillerie
- soldaat 2 strepen...
Correct en tevens juist. MLV blauw is inclusief 200 meter zwemmen. En hij heeft een 4 Div mouwembleem.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:56 schreef Starhopper het volgende:
Ooh, dat is een MLV insigne lees ik. Die hoort hij links te dragen
Klopt.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:56 schreef Bouke-p het volgende:
En hoewel je met dit soort dingeb vaak neppers en wannebees aantrekt staan er ook echte veteranen en oudgedienden bij. Ik heb op een aantal fb paginas wat berichten gelezen van paxen die er bij staan.
Zoals ik al zei, dat ze er staan moeten ze zelf maar weten maar niet herkenbaar als militair want die hele wappiewereld gaat nu aan de haal met het idee dat "het leger" achter ze staat.quote:Ik vind t trouwens prima dat ze er staan. Je mag wat van hun mening vinden, maar ze staan er wel ipv enkel op forum roeptoeteren.
Die met die zonnebril draagt het embleem op de baret boven het rechteroog en de flap naar links.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:30 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Daarom ook mijn "legionair" opmerking.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Die met die zonnebril draagt het embleem op de baret boven het rechteroog en de flap naar links.
Kan dat überhaupt?
Ik lees dat de Fransen dit hadden, niet de Nederlanders.
Dus geen veteraan maar een voormalig dienstplichtige... Of je hebt je aangesloten bij de KOVOM dat kan ook nog...quote:Enfin, ik ben zelf ook "veteraan". Lichting 86-2. Oefeningen gehad in Dld. Ik zet bij de GNK (Geneeskundige Troepen).
"Eripiendo Victoriae Prosum" stond er op mijn baret.
"Al helpende dien ik de overwinning". Ik reed in mijn LaRo (Landrover) de Vaan (Vaandrig) rond.
Ik deed dat zo goed dat de Sowjets gelijk hun aanvalsplannen in 1986/begin 1987 afblaasden. Ze schrokken zich lam.
Enfin: Ik als veteraan wil mij met klem distantiëren van deze lieden die hun uniform misbruiken voor hun politieke doel. Mijn uniform bevindt zich in een PluBa (Plunjebaal) op zolder. En daar blijft ie.... hopelijk.
Ik diende wel tijdens de "Koude Oorlog", dan geldt de term "veteraan" niet?quote:Op zondag 28 maart 2021 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom ook mijn "legionair" opmerking.![]()
We hadden in het verleden nog wel wat ex-legionairs rondlopen die de baret op die manier bleven dragen.
[..]
Dus geen veteraan maar een voormalig dienstplichtige... Of je hebt je aangesloten bij de KOVOM dat kan ook nog...
Die overigens gewoon te koop waren bij een PMT voor 5 gulden.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct en tevens juist. MLV blauw is inclusief 200 meter zwemmen. En hij heeft een 4 Div mouwembleem.
Ze staat wel als een vrouw en heeft ook vrouwenbenen, ik wist alleen niet dat vrouwen ook bij het legioen kondenquote:Op zondag 28 maart 2021 18:30 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Je sluit je als veteraan of zorgmedewerker toch niet aan bij een een groep mensen waarvan je duidelijk ziet dat ze de kluit belazeren?quote:Op zondag 28 maart 2021 18:56 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
In de tijd van dat DT bestond sld2 niet en waren dat sld1 strepen.
Als je bijdehand wil doen moet je t wel goed doen.
En hoewel je met dit soort dingeb vaak neppers en wannebees aantrekt staan er ook echte veteranen en oudgedienden bij. Ik heb op een aantal fb paginas wat berichten gelezen van paxen die er bij staan.
Ik vind t trouwens prima dat ze er staan. Je mag wat van hun mening vinden, maar ze staan er wel ipv enkel op forum roeptoeteren.
(Ik ben ook veteraan)
Klopt, maar dat hoofd... Ik ben er nog niet over uit...quote:Op zondag 28 maart 2021 19:10 schreef Leandra het volgende:
Ze staat wel als een vrouw en heeft ook vrouwenbenen, ik wist alleen niet dat vrouwen ook bij het legioen konden
Op Twitter las ik dat ze vorige week als zorgverlener verkleed wasquote:Op zondag 28 maart 2021 19:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze staat wel als een vrouw en heeft ook vrouwenbenen, ik wist alleen niet dat vrouwen ook bij het legioen konden
Hahahahahaha.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Op Twitter las ik dat ze vorige week als zorgverlener verkleed was
Nope, daarom ook mijn KOVOM opmerking... Al die lui vinden zichzelf op eoa manier veteraan maar dat zijn ze niet. En ja, ik heb ook op de Noord-Duitse laagvlakte gediend maar dat maakt mij geen veteraan. Wel mijn tijd in Afghanistan.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik diende wel tijdens de "Koude Oorlog", dan geldt de term "veteraan" niet?
Dat is al snel idd.quote:OK, voormalig dienstplichtige, soldaat buiten dienst. Maar volgens mij is dat meer dan die gasten die een paar willekeurige pakjes bij de legerdump hebben aangeschaft.
Ok, dan geen veteraan. Nou ja, tijdens mijn diensttijd was er wel een "Koude Oorlog". En die "Koude oorlog" werd geen daadwerkelijke oorlog omdat veel dienstplichtigen "paraat" waren.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom ook mijn "legionair" opmerking.![]()
We hadden in het verleden nog wel wat ex-legionairs rondlopen die de baret op die manier bleven dragen.
[..]
Dus geen veteraan maar een voormalig dienstplichtige... Of je hebt je aangesloten bij de KOVOM dat kan ook nog...
quote:Op zondag 28 maart 2021 19:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hahahahahaha.
volgende week treinconducteur? Opeens heb je het ....
0:42 we moeten even gaan opstellenquote:
Dat noemden we in mijn tijd een NATO matras.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
• baret verkeerd om
• jas van de landmacht
[ afbeelding ]
Volgens mij is het een transgender, of zoals Jan Roos het noemt, een transformerquote:Op zondag 28 maart 2021 18:30 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dankjewel...quote:Op zondag 28 maart 2021 19:29 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat noemden we in mijn tijd een NATO matras.
Wat een "verse baret" heeft die oude militair op 0:42.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
0:42 we moeten even gaan opstellen
Hier net zo goed hoor. Ik reageer al heel lang niet meer op quote alerts van wappies.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het heeft iets kinderlijks. "Als ik mijn zin niet krijg dan haal ik het leger erbij! en mensen uit de zorg!"
Intussen worden (echte) veteranen en zorgmedewerkers die hier schande van spreken verrot gescholden op social media.
Die bij het P, K en HMT stonden te wachten in Seedorf...quote:Op zondag 28 maart 2021 19:31 schreef Sodeknetters het volgende:
Nu niet, maar 30 jaar geleden had ze een kans gemaakt.
Benen en laarzen zijn van een duidelijk vrouwelijk model. Romp ziet er ook vrouwelijk uit. Beetje rare kop maar ik denk dat t toch een vrouwspersoon is hoor.quote:Op zondag 28 maart 2021 18:30 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Hm, ik zag haar gisteravond voorbij komen en daar claimde ze nog dat ze van de luchtmacht wasquote:Op zondag 28 maart 2021 19:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
• baret verkeerd om
• jas van de landmacht
[ afbeelding ]
Dus toch een vrouw? Ik weet het nu niet meerquote:Op zondag 28 maart 2021 19:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hm, ik zag haar gisteravond voorbij komen en daar claimde ze nog dat ze van de luchtmacht was
[ afbeelding ]
Ja, zelfde bril en haar als in haar profielfotoquote:Op zondag 28 maart 2021 19:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus toch een vrouw? Ik weet het nu niet meer
En niet alleen daar.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die bij het P, K en HMT stonden te wachten in Seedorf...
Als Babs echt een oud militair was zou ze wel snappen dat ze de baret net andersom moet dragen.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hm, ik zag haar gisteravond voorbij komen en daar claimde ze nog dat ze van de luchtmacht was
[ afbeelding ]
Nee, je maakt jezelf belachelijk met je schuitje dat bij het DT hoort...quote:Op zondag 28 maart 2021 19:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
- Anders ga je ons weer belachelijk maken
en dat staat daar dan in legerkleding hè
Dus tochquote:Op zondag 28 maart 2021 19:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Barbera Beekman ging voorheen door het leven als Willem.
bron: https://www.geenstijl.nl/1255371/ton_wil_doodstraf_voor_transse/
Goh...quote:Op zondag 28 maart 2021 19:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Barbera Beekman ging voorheen door het leven als Willem.
Ik weet niet zeker of deze groep zich aan hun gebiedsverbod gaat houdenquote:Op zondag 28 maart 2021 19:55 schreef spoilert het volgende:
Het zal de komende weken wel wat rustiger worden. De groep die is blijven zitten krijgt een gebiedsverbod voor de zaterdagen en zondagen. Ze mogen tot 6 juni niet meer rondom het museumplein komen.
En dat laatste is nou net het probleem...quote:Op zondag 28 maart 2021 19:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
achja. tenminste iets om te lachen.
dat omgebouwde mens is vrachtwagenchauffeur, weet niet eens hoe ze d'r baret moet dragen en er is niemand die dat even corrigeert. ze deed niet goed mee in het ingestudeerde dansje.
baret op, jasje aan en dan puur daarvoor een applaus krijgen
overduidelijk nep-veteranen, nep-doctoren en het regent maar "Respect" in het commentaar bij de stream.
380,- EUR per keer, dat tikt aan op je uitkering...quote:Op zondag 28 maart 2021 19:56 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of deze groep zich aan hun gebiedsverbod gaat houden
In de hoedanigheid waar deze "veteranen" op het Museumplein staan, doet het er ook eigenlijk niet toe of het "veteranen" zijn of "dienstplichtig militairen". Het gaat immers volgens deze demonstranten om het "heil" van het Koninkrijk der Nederlanden, en niet dat van Libanon of Afghanistan, en al deze "veteranen" zullen hooguit Libanon- of Afghanistan-veteranen zijn en geen veteranen ter verdediging van Nederland.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope, daarom ook mijn KOVOM opmerking... Al die lui vinden zichzelf op eoa manier veteraan maar dat zijn ze niet. En ja, ik heb ook op de Noord-Duitse laagvlakte gediend maar dat maakt mij geen veteraan. Wel mijn tijd in Afghanistan.
[..]
Hahahaha ik weet nog dat ze in die bus aan het schreeuwen waren dat ze de volgende week er ook weer zouden zijnquote:
Beetje linke soep, die gestrekte rechterarmen...quote:
Tsja, genoeg andere plekken waar ze kunnen gaan rondhangen.quote:Op zondag 28 maart 2021 19:55 schreef spoilert het volgende:
Het zal de komende weken wel wat rustiger worden. De groep die is blijven zitten krijgt een gebiedsverbod voor de zaterdagen en zondagen. Ze mogen tot 6 juni niet meer rondom het museumplein komen.
Mali, Bosnie, Kosovo, Joegoslavie, Cyprus, Nederlands-Indie, Nieuw Guinea, Korea, Cambodja, Ethiopie, Angola, Rwanda, Haiti, Irak, Turkije, EUPOL... etc.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
In de hoedanigheid waar deze "veteranen" op het Museumplein staan, doet het er ook eigenlijk niet toe of het "veteranen" zijn of "dienstplichtig militairen". Het gaat immers volgens deze demonstranten om het "heil" van het Koninkrijk der Nederlanden, en niet dat van Libanon of Afghanistan, en al deze "veteranen" zullen hooguit Libanon- of Afghanistan-veteranen zijn en geen veteranen ter verdediging van Nederland.
Als je aan een missie hebt deelgenomen ben je veteraan, simpel zat.quote:Dus dat deze lieden "veteranen" worden genoemd is al walgelijk omdat dat de suggestie moet wekken dat ze ooit ter verdediging van ons land daadwerkelijk in een oorlogssituatie zouden zijn geweest. Er zitten echt geen 80 plussers bij.
Tuurlijk. Semantische discussie.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mali, Bosnie, Kosovo, Joegoslavie, Cyprus, Nederlands-Indie, Nieuw Guinea, Korea, Cambodja, Ethiopie, Angola, Rwanda, Haiti, Irak, Turkije, EUPOL... etc.
Er zijn wel wat meer missies dan alleen Libanon en Afghanistan...
[..]
Als je aan een missie hebt deelgenomen ben je veteraan, simpel zat.
Ook weer in strijd met de grondwet lijkt me.quote:
quote:Op zondag 28 maart 2021 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook weer in strijd met de grondwet lijkt me.
"Het vege lijf in de waagschaal leggen" is niet alleen voorbehouden aan militairen die op de Grebbeberg hebben lopen knokken he.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tuurlijk. Semantische discussie.
Het gaat erom dat de Corona-demonstranten de groep uniform-dragers typeerden als "veteranen". Je kunt al vraagtekens zetten bij het feit of deze lieden ooit militair zijn geweest. Dan is het nog de vraag of het dan veteraan zijn geweest. Maar het is zeker dat het nooit veteranen waren in een oorlogssituatie waar Nederland moest worden verdedigd. Dat zou de Prinses Irene Brigade moeten zijn geweest als het om 1945 gaat, of de Nederlandse militairen in 1940. Indië-veteranen vind ik in het verlengde van het doel van deze demonstratie (het heil en welzijn van ons eigen land Nederland, dat dan schijnbaar met een omgekeerde vlag moet worden gesymboliseerd) al ongepast.
Geen enkele veteraan bij deze demonstratie heeft ooit in een oorlogssituatie Nederland verdedigt.
Dus is het etiket "veteraan" geen meerwaarde boven "militair buiten dienst".
Niet in het verlengde van het doel van deze demonstratie.
Vandaar dat de term "veteraan" walgelijk is om deze zo te misbruiken bij deze demonstratie. Zeg dan "ex-militairen", dat zal volgens mij ook niet helemaal kloppen, maar is net iets minder walgelijk.
Want met de term veteraan wil men dus suggereren dat deze lieden om vege lijf ooit in de waagschaal hebben gelegd om "ons land te redden".
Die heeft gewoon instructies gekregen hoe maar heeft zich in het spiegelbeeld vergist ofzoquote:Op zondag 28 maart 2021 19:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als Babs echt een oud militair was zou ze wel snappen dat ze de baret net andersom moet dragen.
Is menselijk, kan gebeurenquote:Op zondag 28 maart 2021 20:56 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die heeft gewoon instructies gekregen hoe maar heeft zich in het spiegelbeeld vergist ofzo
Lekker de aandacht zoeken met een gespeeld rolletje en dan denken dat je niet herkent wordt.quote:
Ik snap het punt van die dictatuur niet, er zijn twee weken geleden nog verkiezingen geweest en de kiezer heeft de partijen die voor een lockdown waren nou niet ongenadigd afgestraft.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:06 schreef vipergts het volgende:
[..]
Lekker de aandacht zoeken met een gespeeld rolletje en dan denken dat je niet herkent wordt.
Stakkers zijn het als dit degene zijn die voor liefde vrijheid en geen dictatuur strijden vrees ik het ergste als het er echt op aankomt ipv een thuisblijfsituatie vanwege een virus.
Er is geen dictatuur, en mensen die zeggen van wel zijn niet goed wijs.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik snap het punt van die dictatuur niet, er zijn twee weken geleden nog verkiezingen geweest en de kiezer heeft de partijen die voor een lockdown waren nou niet ongenadigd afgestraft.
Blijft dit gewoon huilen om het huilen?
Er werden vandaag journalisten met perskaart gearresteerd... niets aan de hand dus.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:15 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Er is geen dictatuur, en mensen die zeggen van wel zijn niet goed wijs.
Maar maar maar verkiezingsfraude!!quote:Op zondag 28 maart 2021 22:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik snap het punt van die dictatuur niet, er zijn twee weken geleden nog verkiezingen geweest en de kiezer heeft de partijen die voor een lockdown waren nou niet ongenadigd afgestraft.
Blijft dit gewoon huilen om het huilen?
Wappies die zichzelf journalist noemen met hun zelfgemaakte perskaarten bedoel jequote:Op zondag 28 maart 2021 22:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Er werden vandaag journalisten met perskaart gearresteerd... niets aan de hand dus.
Journalisten als in "veteranen" en "zorgmedewerkers"?quote:Op zondag 28 maart 2021 22:23 schreef Nober het volgende:
Er werden vandaag journalisten met perskaart gearresteerd... niets aan de hand dus.
Alsof een perskaart je diplomatieke onschendbaarheid verleent.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Jeetje meid, hopelijk kan je vannacht een beetje slapen.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:39 schreef Nober het volgende:
Ohja, journalisten zijn ook wappies. Het is geen NOS dus oppakken die lui.
Jullie horen in Noord-Korea thuis.
[ twitter ]
[ twitter ]
https://twitter.com/OmroepON/status/1376202115945795584
https://mobile.twitter.com/HanffPeter/status/1376219971211120646
Ook met een politieperskaart heeft hij zich te houden aan vorderingen van de politie.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:39 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Wat een dramaquote:
Karskens heeft dan tenminste nog een opleiding tot journalist afgerond en is zijn hele werkzame leven journalist geweestquote:Op zondag 28 maart 2021 22:50 schreef Starhopper het volgende:
Ooh... Arnold Karskens journalist noemen is hetzelfde als Maurice Hond viroloog noemen
Nee, klopt, maar je had dus ook "leeuwentemmers" aan kunnen laten treden. Of bungeejumpers of bergbeklimmers, koorddansers, Formule-1 coureurs.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Het vege lijf in de waagschaal leggen" is niet alleen voorbehouden aan militairen die op de Grebbeberg hebben lopen knokken he.
Idd een open lucht dienst houden met willem als pastoor.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:28 schreef Stepperoller het volgende:
Volgende week moeten ze gewoon doen alsof ze een kerkdienst op het Museumplein houden. En dan ook allemaal verkleed als kerkganger gaan.
Gezellig figuur is dat jaquote:Op maandag 29 maart 2021 11:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://twitter.com/Anne197543/status/1376460620845973506
Een steekproef van de meningen van de demonstranten.
[ afbeelding ]
Dan mogen ze voor de rechter verschijnen, toch?quote:Op maandag 29 maart 2021 12:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
305 wappies hebben een gebiedsverbod gekregen. ik vrees zomaar dat dit ze niet zal stoppen.
al is het alleen maar vanwege de typefout in de brief, er staat "28 maar 2021". die datum bestaat niet.
volgend weekend zal er gewoon weer een verkleedpartij plaatsvinden.
Doe-opdracht: ga deze week een mooi pak maken, verkleed jezelf als boot. Maak zo een pak waar je met twee of drie man in kan. Ga verkleed als containerschip! "Ever Given"
transseksuele truckchauffeur Willem, omgebouwd tot Barbera Beekman, zal er vast weer bij zijn.
Zullen wel naar Malieveld gaan ipv Amsquote:Op maandag 29 maart 2021 12:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan mogen ze voor de rechter verschijnen, toch?
Ze hoefde geen politie in te zetten natuurlijk. Al is het onder de norm van gevaar voor de gezondheid ingezet. Ze houden geen anderhalve meter, waar ze o.a. tegen demonstreren.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:30 schreef RipCity het volgende:
Vorige week werd bekend dat de politieoptredens bij demonstraties op het Museumplein de afgelopen weekenden bij elkaar tot dan toe ruim 5,5 miljoen euro hebben gekost.
Ik bedacht me gisteren dat ze ze gewoon moeten laten demonstreren. Voor een deel van die mensen is opruien en provoceren het eigenlijke doel.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:14 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze hoefde geen politie in te zetten natuurlijk. Al is het onder de norm van gevaar voor de gezondheid ingezet. Ze houden geen anderhalve meter, waar ze o.a. tegen demonstreren.
Precies ja. Hebben ze hun demo gehad zonder problemen, kunnen ze lekker naar huis en de volgende keer zal het rustiger zijn. Demonstreren waar alles verloopt zoals je wilt is niet leukquote:Op maandag 29 maart 2021 12:19 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik bedacht me gisteren dat ze ze gewoon moeten laten demonstreren. Voor een deel van die mensen is opruien en provoceren het eigenlijke doel.
Lekker laten demonstreren, dan is de lol er zo af.
Of voor zo'n OvJ die je zelfstandig een strafblad kan geven, wanneer die oordeelt dat je geen belangrijke speler in het debat bent. Die zal dan ook wel vergeten te checken of zo'n gebiedsverbod niet in strijd is met het grondwettelijk recht op demonstratie.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan mogen ze voor de rechter verschijnen, toch?
Een perskaart is iets handigs om bij je te hebben wanneer je tijdens evenementen, confereties of wedstrijden te hebben om achter de schermen te komen, of om voor de schermen op een plek te staan waar je wat makkelijker kan filmen of vragen. Het is geen vrijbrief om iemand zomaar een microfoon omder zn neus te duwen, of om op plekken te komen waar je geen toestemming voor hebt.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:39 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat is het geld meer dan waard zo lang er beelden zijn.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:30 schreef RipCity het volgende:
Vorige week werd bekend dat de politieoptredens bij demonstraties op het Museumplein de afgelopen weekenden bij elkaar tot dan toe ruim 5,5 miljoen euro hebben gekost.
Een tweedelig verslag:quote:
En het is ook niet een rolmodel voor onze Joods-Christelijke wortels.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is er al een topic speciaal over alle o zo gewaardeerde 'veteranen', de kneuzenwappies?
de oudere meneer is ook geen veteraan. hij heeft een baret van de luchtdoelartillerie en op het jasje emblemen van normale artillerie. de beste man heet Joop Dekker en is lid van Trots op Nederland, de partij ooit opgericht door Rita Verdonk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.at5.nl/artike(...)wachte-demonstratiesquote:Burgemeester Femke Halsema verlengt het cameratoezicht op en rondom het Museumplein. De verwachting is dat daar aanhoudende demonstraties en bijeenkomsten zullen plaatsvinden.
De camera's blijven tot in ieder geval 29 mei. Het cameratoezicht werd op 1 februari per direct ingevoerd en zou in ieder geval tot 29 maart op het plein blijven.
Halsema schrijft dat zij het belang van een effectieve handhaving van de openbare orde enerzijds en de daarmee gepaard gaande mogelijke inperking van het recht op privacy anderzijds tegen elkaar heeft afgewogen. Volgens haar moet aan het algemene belang om de verstoring van de openbare order te herstellen meer gewicht worden toegekend.
Al weken is het Museumplein in de weekends het toneel van protesten waarbij honderden en soms duizenden mensen op af komen. Zij demonstreren tegen de coronamaatregelen en het kabinetsbeleid daaromtrent. Die bijeenkomsten hebben geleid tot noodbevelen en grootschalige inzet van politie om het Museumplein te ontruimen.
De politie meldde vorige week dat de inzetten op het Museumplein de gemeenschap tot nu toe zo'n 5,5 miljoen euro hebben gekost. Bij de meest recente demonstratie werden afgelopen zondag 334 mensen aangehouden.
Ik geef 'de driehoek' geen ongelijk gezien de omstandigheden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:58 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Cameratoezicht op het Museumplein verlengd wegens verwachte demonstraties
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)wachte-demonstraties
Waar nu werd er ook echt koffie gedronken.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:23 schreef spoilert het volgende:
Het was vandaag drukker op het Museumplein dan afgelopen zondag![]()
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |