abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 april 2021 @ 01:36:15 #151
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_198843071
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:57 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik volg het pas sinds 2.5 afleveringen maar I like it.
Met name zien hoe de verraders proberen mensen op een ander pad te brengen.
Leuk programma wel. Alleen wat is het doel?
Wint de laatste BNNer die overblijft wat?

Want met de nieuwe twist...zo.kun je nooit alle verraders eruit spelen.
Ik vind die twist eigenlijk best stom maar ik begrijp het speltechnisch wel.
Alleen dat is monopolie spelen en opeens de spelregels veranderen.
50 stukjes zilver is het volgens mij de prijs .. Maar neem aan niet voor eigen gewin .. dus een goed doel lijkt me
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_198843479
Deze plotwending is totaal onnodig. Als de eerste verrader in de eerste aflevering was afgevallen kan ik het nog wel begrijpen. Nu is 1 op de 5 verrader dat was eerst 1 op de 6. Zag het niet somber in behalve tot dat Kees rare ideeën begint te opperen. Denk dat Tijl toen gewoon heeft ingegrepen.
KLB en DRT is een topcombinatie
pi_198844065
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:57 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik volg het pas sinds 2.5 afleveringen maar I like it.
Met name zien hoe de verraders proberen mensen op een ander pad te brengen.
Leuk programma wel. Alleen wat is het doel?
Wint de laatste BNNer die overblijft wat?

Want met de nieuwe twist...zo.kun je nooit alle verraders eruit spelen.
Ik vind die twist eigenlijk best stom maar ik begrijp het speltechnisch wel.
Alleen dat is monopolie spelen en opeens de spelregels veranderen.
Er was in het begin al een speler die zei dat hij hoopte zich op een gegeven moment bij de verraders aan te sluiten. Ik denk dat het misschien een bekend onderdeel van het spel is? Of hij dacht er gewoon slim over na.
pi_198844104
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is die Barbera een domme doos...

Met een hoop geschreeuw en geblèr stemt ze heel bravour elke week de verkeerde eruit, is ook een tactiek maar ik hoop al weken dat ze die eens laten gaan.
Dat zijn juist de mensen die de verraders erin houden _O_
pi_198844270
Leuke twist, alleen raar mkment. Hadden beter ieta anders kunnen doen met Samantha die de rol van iemand mag weten als een soort ziener ofzo.

En zich daar verder niet over uitlaten natuurlijk.
  zondag 4 april 2021 @ 09:42:00 #156
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_198844714
Leuk programma. Ik vond deze aflevering leuker dan vorige week. Ik ben benieuwd wat Samantha doet of dat ze verraadster wordt of ze wordt vermoord. Maar dat kan ook Steven zijn die vermoord wordt.
pi_198844752
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik val hier even binnen, en jullie hebben het er vast al lang over gehad, maar: is dit ook de oplossing voor als de verraders er te snel uit zouden vliegen? Het programma zou erg kort worden als men de verraders te snel achter elkaar op het spoor zou zijn. Ik vroeg me al af hoe het in dat geval zou gaan. Je kunt moeilijk na vier uitzendingen zeggen: dit was het dan.
Geen idee, sowieso dat dit natuurlijk van te voren al bedacht is.
Ene kant snap ik het, andere kant heb ik zoiets van het wordt allemaal wel heel makkelijk gemaakt zo.
Als je in aflevering 1-3 iemand verliest dan snap ik deze optie nog wel.

Zal dus vast wel een bepaalde vangnet zijn dit. Maar ik vind het wel beetje laat ingezet en ook wel vrij snel met nog 2 verraders over.
  zondag 4 april 2021 @ 12:02:51 #158
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_198846811
Samantha heeft wel goede papieren om het spel te winnen als ze idd verraadster is geworden.
Totaal niet verdacht omdat zei de initiator van het ontmaskeren van Diederik is. En dat doe je toch niet als je mede verrader bent?
Dat de spelleiding dit nu doet kan ik wel volgen omdat Kees en Holly links en rechts al behoorlijk verdacht waren.
En dan kan het hard gaan met de verraders.
En wij zien waarschijnlijk ook niet alle beelden....misschien speelt er wel iets meer.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  zondag 4 april 2021 @ 12:07:57 #159
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_198846896
quote:
99s.gif Op zondag 4 april 2021 01:36 schreef chufi het volgende:

[..]

50 stukjes zilver is het volgens mij de prijs .. Maar neem aan niet voor eigen gewin .. dus een goed doel lijkt me
Sinds er bij Wie is de mol de prijs aan een goed doel is gedoneerd vermoed ik dat geen BNner het nog aandurft het zelf te houden :D
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 4 april 2021 @ 12:11:37 #160
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_198846961
quote:
99s.gif Op zondag 4 april 2021 01:36 schreef chufi het volgende:

[..]

Dat hoop ik niet, dat goede doel.
Het moet gewoon een keihard spel blijven, waarin je je niet schuldig hoeft te voelen over wat er met de pot gebeurt. Vind ik bij De Mol ook jammer, dat sinds Nikkie er plots een morele dwang is de pot aan een goed doel te schenken. Het maakt het allemaal te verheven. Er moet gewoon rauwe hebzucht aan te pas komen. En in geval van De Mol: onbelemmerde manilpulatie en sabotage. Rücksichtslos!

Hoe zou het bij De Verraders eigenlijk gaan met die pot? Stel alle verraders zijn er tegen het einde uit en er zijn nog drie kandidaten. Wie wint er dan? Tot nu toe lijkt het een eliminatiespel. Ik hoop niet dat het lot op het einde bezegeld wordt door een flauw wedstrijdspelletje tussen twee kandidaten.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 4 april 2021 @ 12:15:55 #161
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_198847024
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat hoop ik niet, dat goede doel.
Het moet gewoon een keihard spel blijven, waarin je je niet schuldig hoeft te voelen over wat er met de pot gebeurt. Vind ik bij De Mol ook jammer, dat sinds Nikkie er plots een morele dwang is de pot aan een goed doel te schenken. Het maakt het allemaal te verheven. Er moet gewoon rauwe hebzucht aan te pas komen. En in geval van De Mol: onbelemmerde manilpulatie en sabotage. Rücksichtslos!

Hoe zou het bij De Verraders eigenlijk gaan met die pot? Stel alle verraders zijn er tegen het einde uit en er zijn nog drie kandidaten. Wie wint er dan? Tot nu toe lijkt het een eliminatiespel. Ik hoop niet dat het lot op het einde bezegeld wordt door een flauw wedstrijdspelletje tussen twee kandidaten.
Gewoon zonder BNners spelen, is voor het spel vele malen beter, je ziet het nu ook weer bewezen bij de Vlaamse Mol, echt onvergelijkbaar beter dan de NL versie met carrière geile BNers
Same shit, different day
SC hopper present
pi_198848306
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zal dus vast wel een bepaalde vangnet zijn dit. Maar ik vind het wel beetje laat ingezet en ook wel vrij snel met nog 2 verraders over.
Wat het wel is, het kan onverwacht hard gaan met het eruit stemmen van verraders. Dus het mag niet lijken alsof er 1 verrader over is en dat de productie het programma probeert te sturen / redden ten voordele van de verraders. Dat willen ze misschien wel, maar het mag i.i.g. niet zo lijken.
pi_198848663
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:30 schreef fallrite het volgende:

[..]

Wat het wel is, het kan onverwacht hard gaan met het eruit stemmen van verraders. Dus het mag niet lijken alsof er 1 verrader over is en dat de productie het programma probeert te sturen / redden ten voordele van de verraders. Dat willen ze misschien wel, maar het mag i.i.g. niet zo lijken.
Dat is nou eenmaal het programma toch?

Anders ben je kunstmatig het programma aan het rekken. Dat is aan alle kanten eigenlijk oneerlijk.
Stel in aflevering 1 maken ze een grote blunder waardoor heel veel al op de 3 verraders zitten en 1 gaat er al uit.
En de andere 2 zouden er de komende dagen uitgaan en ineens is er een nieuwe 3e bij die compleet onder de radar is. Dat past gewoon niet.

Ik snap dat ze het voor het programma doen als het echt snel voorkomt. Maar op den duur moet het ook klaar zijn.
Het is ook een risico die ze nemen door de bekendmaking aan het einde van de ronde tafel.

Wij deden altijd het spel maffia met vrienden, beetje zelfde idee als dit programma.
Maar de speler die je verbande was gewoon simpelweg verbannen. Je wist niet welke rol die dan had (in dat spel dan burger, maffia, dokter of politie).
Daar kon je deels achter komen en de spelleider maakte wel bekend voor je de nacht inging na die verbanning of je als dorp (die niet maffia) gewonnen had of niet.

Ik snap de keuze om het bekend te maken voor zo'n show, maar eigenlijk is het speltechnisch veel beter om het niet bekend te maken of iemand een getrouwe is of verrader.
pi_198849269
Zou trouwens me ook niet helemaal op mijn gemak voelen als Abbey de hele tijd naar mij zat te kijken. Wat is die toch lekker.
pi_198849445
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:02 schreef ZaZoe het volgende:
Dat de spelleiding dit nu doet kan ik wel volgen omdat Kees en Holly links en rechts al behoorlijk verdacht waren. En dan kan het hard gaan met de verraders.
Ja precies. RTL zal ook wel een bepaald aantal afleveringen besteld hebben en de productie wil natuurlijk ook dat het tot het einde spannend blijft. Holly en vooral Kees worden al te veel verdacht op het moment.
pi_198849632
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal het programma toch?

Anders ben je kunstmatig het programma aan het rekken. Dat is aan alle kanten eigenlijk oneerlijk.
Stel in aflevering 1 maken ze een grote blunder waardoor heel veel al op de 3 verraders zitten en 1 gaat er al uit.
En de andere 2 zouden er de komende dagen uitgaan en ineens is er een nieuwe 3e bij die compleet onder de radar is. Dat past gewoon niet.

Ik snap dat ze het voor het programma doen als het echt snel voorkomt. Maar op den duur moet het ook klaar zijn.
Het is ook een risico die ze nemen door de bekendmaking aan het einde van de ronde tafel.

Wij deden altijd het spel maffia met vrienden, beetje zelfde idee als dit programma.
Maar de speler die je verbande was gewoon simpelweg verbannen. Je wist niet welke rol die dan had (in dat spel dan burger, maffia, dokter of politie).
Daar kon je deels achter komen en de spelleider maakte wel bekend voor je de nacht inging na die verbanning of je als dorp (die niet maffia) gewonnen had of niet.

Ik snap de keuze om het bekend te maken voor zo'n show, maar eigenlijk is het speltechnisch veel beter om het niet bekend te maken of iemand een getrouwe is of verrader.
In weerwolven wordt altijd de rol van de spelers die vermoord zijn bekend gemaakt, dat is dus niet iets wat Rtl heeft verzonnen.

Anders is het ook helemaal gokken voor de burgers/getrouwen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_198850270
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 14:55 schreef Felagund het volgende:

In weerwolven wordt altijd de rol van de spelers die vermoord zijn bekend gemaakt, dat is dus niet iets wat Rtl heeft verzonnen.

Anders is het ook helemaal gokken voor de burgers/getrouwen.
Dat spel ken ik niet.
Ik haalde het spel maffia aan, wat praktisch gelijk is aan verraders en wss dus dat weerwolven, is het dus wel geheim.

Het blijft sowieso toch gokken? Want je weet voor je keuze niet de rol van iemand.

Door het bekend te maken heb je wel een grote invloed op het spel. Dat kan van grote invloed zijn op in dit geval de verraders. Dat maakt dus waarom dit soort fratsen als een nieuwe verrader mogelijk zijn om het als tv-show omhoog te houden.

Maak je het niet bekend dan blijft die spanning en die onzekerheid overeind.
Hebben de verraders wat extra dekking en hoef je ook niet zo snel fratsen uit te halen als programmamakers.
  maandag 5 april 2021 @ 12:30:04 #168
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198862668
Leuk programma! :D

Diederik eruit, geen verassing natuurlijk. Vond hem echt "dom" spelen en totaal uit z'n doen. Duidelijk niet comfortabel met z'n rol als verrader. Jammer!

Vond de actie van Kees niet slim. Die had natuurlijk moeten zeggen "Steven jongen, jij bent de volgende. Ik zit al de hele tijd op je maar door de redenen die ik hier hoor denk ik ook dat Diederik een verrader is. Daarom ga ik nu voor Diederik". Z'n reactie opLoek getuigde van weinig tact, maakt hij zich alleen maar verdacht mee. Voorkomen ook geweest als hij op Diederik gestemd had.

Of ik nu zo happy met de Twist van Tijl ben door een derde verrader er weer bij te zetten weet ik niet. Doet wat afbreuk aan het concept EN het wordt nu voor de verraders wel erg ggemakkelijk. Denk wel dat ze Abby snel moeten wippen, die is echt te slim om Holly niet door te hebben!
  maandag 5 april 2021 @ 14:32:47 #169
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_198864404
Wel slim om Samantha er bij te halen gezien ze al op mevrouw brood zat zoals ze het zelf zei en daarmee Francis en de basketbalster mee had waarschijnlijk.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_198898341
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wel slim om Samantha er bij te halen gezien ze al op mevrouw brood zat zoals ze het zelf zei en daarmee Francis en de basketbalster mee had waarschijnlijk.
dan moet Samantha wel gewoon haar spel blijven spelen zoals al deed anders is het gelijk verdacht

maar het is slimme zet idd, Samantha heeft genoeg informatie bv over Francis, Chatilla (basketbalster) op wie hun zitten
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_198898374
maar goed slimme zet voor wie nu te vermoorden zou Abbey zijn aangezien die heel erg op Holly/Kees zit, en ik vind haar ook slimme speler

wel leuk programma overigens, en ben blij dat seizoen 2 nu al bevestigd is ook *O*
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_198929214
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 14:34 schreef spleeh het volgende:
Zou trouwens me ook niet helemaal op mijn gemak voelen als Abbey de hele tijd naar mij zat te kijken. Wat is die toch lekker.
Ik vind zo'n opmerking dus enorm onnodig en heeeel erg creepy
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
pi_198931255
Mag iemand geen compliment geven over haar uiterlijk. Heb veel erger langs zien komen op dit forum.
  zaterdag 10 april 2021 @ 20:29:54 #174
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_198950519
zin in weer *O*
Same shit, different day
SC hopper present
pi_198951349
Ze gaan vandaag Kees ontmaskeren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020