Haah, kan ook! Maar ik vind het niet superstorend en een mooie klimmer zie ik helemaal zitten.quote:Op woensdag 30 juni 2021 17:52 schreef AnneX het volgende:
Fraai en handig.
@:Seven, jullie kunnen ook jullie kant van de té hoge schutting bij de buren zwart beitsen.
Misschien zit daar een leuk verdienmodel in?quote:Op maandag 28 juni 2021 23:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat dacht ik. En mooie besparing. Als je zoiets gaat kopen, dan ben je minstens 500 euro lichter. Six. zet zulke dingen voor 150 euro in elkaar.
We blijven budgetklussers
Net als die hangbank. Hmm. Misschien toch maar een werkplaats meenemen in de plannen voor de schuurquote:Op maandag 5 juli 2021 14:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien zit daar een leuk verdienmodel in?
Uren zijn alleen gratis als je het voor jezelf doetquote:Op maandag 5 juli 2021 22:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Net als die hangbank. Hmm. Misschien toch maar een werkplaats meenemen in de plannen voor de schuur.
Dat heb ik uiteindelijk gedaan, Leandra! De prijzen die we gekregen hebben, varieren nu van 4200 ex BTW tot 2000 inclusief BTW bij iemand die prima reviews heeft en daarnaast ook nog eens de langste garantie geeft.quote:Op maandag 26 juli 2021 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als je via die sites een offerte aanvraagt dan?
Haard gaan we keihard slopen! Sinds vandaag klimt Colin daar ook bovenopquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:21 schreef monsterd. het volgende:
Mooi idee om alles modulair te maken, dat past ook mooi in de ruimte. Als ik het me goed herinner is de woonkamer ook circa 5x5? Wat gaat er dan gebeuren met de haard, weg ermee?
Bitumen. Ik ben wel fan van een groen dak, wie weet ooit de schuur.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:02 schreef monsterd. het volgende:
Verstandige keuze. Wordt het nieuw bitumen of toch nog iets groens erop?
20 jaar geleden is met de buurvrouw samen het dak vernieuwd, maar de buurman heeft destijds niet meegedaan. En ook nu doet hij niet mee, buurvrouw deze ronde trouwens ook niet. Zijn dakleer schijnt er niet best uit te zien maar ik heb zelf niet gekeken.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:03 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met dat jullie wel grind hebben en de buren niet?
Aan de kant van de trap kan je eventueel (indien mogelijk) 30cm diepe kasten zetten. Op die manier wordt je blad 90cm. Die kastjes kan je dan voor vanalles gebruiken. Bijvoorbeeld serviesgoed. Een medicijnenkastje, spulletjes en/of speelgoed. Dingen die je maar een paar keer gebruikt of anderszins. Een eiland van 60cm diep is (in mijn ervaring!) het net-niet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:57 schreef Seven. het volgende:
Six. is weer aan het stoeien met Floorplanner. Het idee tot zover!
[ afbeelding ]
Qua indeling geen drastische wijzigingen, buiten een balkon aan de voorkant. En de wanden rondom de trap staan er nu dus niet, aan de woonkamerkant wordt het helemaal dicht.
Wat het kookeiland wordt, is nu vaste kast met een smaller aanrecht er tegenaan. Dus daar gaan we ruimte besparen, ij de kasten hebben we vooral veel oude troep staan. Het enige dat we daar echt veel in gebruiken is onze plastic tassen voorraad, en de printer. De rest kan allemaal naar de kringloopwinkel wat mij betreft.
Heb ik inderdaad al over nagedacht, maar ik was nog niet tot de perfecte afmetingen gekomen. Het eiland wordt trouwens 100-120cm. We willen aan de keukenkant alleen lades en aan de kamerkant alleen kastjes. Maar diepe kastjes doen we hier in de praktijk helemaal niks mee.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:34 schreef Rene het volgende:
[..]
Aan de kant van de trap kan je eventueel (indien mogelijk) 30cm diepe kasten zetten. Op die manier wordt je blad 90cm. Die kastjes kan je dan voor vanalles gebruiken. Bijvoorbeeld serviesgoed. Een medicijnenkastje, spulletjes en/of speelgoed. Dingen die je maar een paar keer gebruikt of anderszins. Een eiland van 60cm diep is (in mijn ervaring!) het net-niet.
Six. wilde dat ook maar ik ben geen voorstanderquote:Op zondag 22 augustus 2021 18:22 schreef Rene het volgende:
Hoe breed wordt het eiland? Want je houdt niet veel werkblad over als daar je wasbak en inductie in moet. Plus je waterkoker, een zeeppompje en anderszins moet je ook ergens neer zetten. Aan de achterkant van het blad ga je niet snel staan
Wellicht zou je het blad de hoek om kunnen doen? Zo creëer je een hoekje voor je apparaten en zou je de wasbak in de hoek kunnen doen.
Zo nu en dan komen we ovenruimte tekort. Dat is wel opgelost met een stoomoven. En ik vermoed dat we er ook naar gaan koken als we de optie hebben, dat zien we ook met de barbecue. Roken, grillen, slowcooken: al die functies gebruiken we.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:29 schreef monsterd. het volgende:
Wat wil je met een stoomoven wat je met een gewone oven niet kunt? Het is enerzijds een meerprijs, anderzijds op het totaal maakt het niet veel uit. Ligt ook een beetje aan of je een oven met stoomfunctie wilt of een uitsluitende stoomoven. Dan is het weer nadenken over de ruimte die het apparaat inneemt t.o.v de keukenkast.
Wij hebben een gewone oven, met stoomfunctie. De stoomfunctie nog nooit gebruikt![]()
Daarnaast hebben we nog een combi-magnetron, die in een uiterst geval samen met de gewone oven aanstaat. Hij wordt wel gebruikt voor ontdooien in de magnetronstand.
Ik zag trouwens op vakantie in de Ikea in DE een geïntegreerde afzuigkap in een elektrische kookplaat. Geen idee of deze in NL al beschikbaar is, maar wellicht de moeite waard om te bekijken gezien je boretti afzuig idee
https://www.ikea.com/nl/n(...)-700-zwart-50449403/quote:Ik ga eens kijken naar die kookplaat![]()
. We dachten trouwens aan inductie, Six. is geen fan van elektrisch koken omdat hij de temperatuur niet precies genoeg af kan stellen.
Ja, dan kunnen we de tafel nergens meer kwijt. Het huis is 4,5m breed (smal eigenlijk) en iets van 12m diep.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:47 schreef Hineni het volgende:
Al overwogen om het eiland een kwartslag te draaien?
Mooi hoorquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:45 schreef ShoNuf het volgende:
[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)-700-zwart-50449403/
Wij hebben deze nu een half jaar en zijn er tevreden mee, het werkt goed en de keuken oogt ruimtelijker doordat er geen afzuigkap meer hangt.
We moeten nu ook om dat schiereiland heen als je van boven naar de keuken wil. Die flow staat me niet tegen. Alleen wat me in het huidige ontwerp niet helemaal aanstaat, is dat we om de tafel heen moeten om naar het balkon te gaan.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, veel beter om die om te draaien! Dat je in het huidige ontwerp altijd om het schiereiland heen moet lopen is niet bepaald ideaal.
En zou je niet toch iets minder kast en meer blad nemen? Ik snap dat het uit de mode is, maar in dit geval zou ik zelfs bovenkasten overwegen. Ik vraag me daarnaast af of je niet elders voor wat meer opbergruimte zou kunnen zorgen. Een kast voor apparaten die je niet vaak gebruikt of voor extra voorraden hoef je niet per se dichtbij te hebben, maar genoeg werkblad heb je wel nodig.
U-vorm hou ik niet zo van. Maar het lijkt me bijvoorbeeld wel weer heel gaaf om tussen de kastenwand en het eiland een raam tot op de vloer te plaatsen. Ene kant een deur, andere kant een raam.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
En misschien kun je zelfs nog het hoekje om en een kleinere (ronde) tafel nemen? Zoiets:
[ afbeelding ]
Of begrijp ik het verkeerd en wil je de balkondeur op dezelfde plek houden?
Zoiets maar dan een raam in plaats van een deur en dan links de deur?quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:58 schreef Seven. het volgende:
Aargh, waarom zijn hier geen plaatjes van.
Dit ja! En ik zou dan voor iets strakker gaan, maar met een kastenwand strak tegen de muur wordt het vanzelf strak. En ik zou ook overwegen om een raam boven het eiland te doen. Meer licht, omdat het kan. Alleen wel goed nadenken over de inrichting van het balkon dan. Zo'n mooi raam wil je niet dichtpotten met een bank er voor langs of zoquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoiets maar dan een raam in plaats van een deur en dan links de deur?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |