abonnement Unibet Coolblue
pi_38096844
Mooi gedaan die elektra (de rest ook hoor )

Gelijk weer zin om een nieuw oud huis te kopen om flink te verbouwen.

Alleen ben ik bang dat mn huwelijk dat niet trekt
pi_38404182
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
@ sop : ik ben héel benieuwd naar het spanplafond. zag het onlangs in dit forum en vervolgens op een site van een leverancier.
In een andere ruimte lijkt het mij fantastisch om toe te passen !
Open je een topic ? Succes met jouw huis.
Bij deze mijn topic: Een spanplafond - wat & hoe
pi_38534614
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:11 schreef basset het volgende:
Mooi gedaan die elektra (de rest ook hoor )

Gelijk weer zin om een nieuw oud huis te kopen om flink te verbouwen.

Alleen ben ik bang dat mn huwelijk dat niet trekt
Ja, het is heftig als er geklust wordt. Zo te lezen doen de andere klussers het wel aardig.
Bij ons scheelde het, dat we elders konden wonen. Dat gaf rust in de tent.
pi_38535530
.
het vervolg op het vloeren leggen in afgelopen januari.
Nu is de vloer beneden aan de beurt.

Opnieuw stond de mobiele timmerwerkplaats voor d deur. Nou ja, 60 meter verderop:



en een berg kratjes met plankjes binnen:



De timmervrouw en - man zetten de ondervloer vastm die ligt over isolatie op de cementdekvloer:



Opnieuw meten en rekening houden met de lijnen van het Rowi parket dat in de ruimte achter ligt.
Vader + zoon leggen het patroon uit:



En jullie zien het klassieke tapis patroon ontstaan.
Eigenlijk vond ik het té chic voor een daglonershuisje.
In de lak past het meer bij een penthouse, grachtenpand of kasteelappartement zei ik dan.

Totdat ik zag dat het ook afgewerkt kan worden in een wit-grijs achtige laag .
Tja, toen waren wij verkocht.

De week eerder - nog even in de fabriek - bedacht ik mij op het laatste moment dat er nog een sierlijst rondom bijhoorde wat ook weer ruimtelijk werkt.
En hup... aan het werk :





ps. de vloer wordt eerst in het geheel gelegd, omdat de plint van de keukenblokken zoveel mogelijk naar achter worden geplaatst.
oef: zoveel glim bling was niet de bedoeling. Heb vertrouwen.



Mooi hoor - vinden wij grijzig - wit.
De timmervrouw kwam in het weekend nog terug voor de laatste laag.



En levenslang gratis hout halen voor de open haard die in de woonruimte achter staat; althans komt, want hij staat nog in de schuur opgeslagen.
.
pi_38739241
.
en dan volgen hier de foto’s van de keuken als laatste.

Eerst wat tekst om toe te lichten…..
Een vrachtwagen vol.

De keukenmeneer is even bezig geweest om uit te kienen hoe het blok te plaatsen in een scheve ruimte.
Wij waren er even niet. Oh ja, omdat we door de hal renden op zoek naar een ander aanrechtblad.

En hij heeft niet de lijn van de scheve zijmuur of achtermuur aangehouden en wel de lijnen van de vloer.
Het verloop in cm´s wordt opgevangen bij inmeten van het aanrechtblad.

Het aanrechtblad is door de grafwerker ingemeten en geplaatst.
De plaat hadden we al in oktober uitgezocht en stond klaar op de werf.

Hij heeft de plaat zó gesneden, dat deze uit één stuk is tot aan de kookplaat.
Vóor en achter de kookplaat zitten 2 strips en links van de kookplaat is uit één stuk.
Aan de onderkant zijn de delen met speciale klemmen verbonden en er is met moeite een naad te ontdekken.
Ws bij de keukenboer - weten wij veel als kopers - waren het 2 platen geworden met de naad in de hoek.

Het –grote – proefstuk legden we aan het einde van de eerste dag op de kast en het stond van geen kanten : donker, somber in deze ruimte.
In overleg konden we een andere plaat gaan uitzoeken bij de groothandel. Opgelucht.

Wij wilden persé dat het blok zou “zweven”.
Met “zijn” meubelmaker heeft de keukenmeneer een frame gemaakt en bekleed met rvs.
Alle andere plinten zijn zover mogelijk naar achter geplaatst.
Bij de hoge kasten werd dit bepaald door de plint van de vaatwasser.

Door de flits valt de belijning van de kasten extra op. Irl is dit afwezig.

Apparatuur:
Miele inductie koken. Hullie hebben de niet-bestelde nieuwste versie geleverd.
Wij blij : bleek (fors) goedkoper en 70 cm breed. En is ook verrekend door de keukenmeneer.

Bij één zone bleek de ring verschoven en de Miele monteur kwam binnen 24 uur en stond te gapen, want deze zat nog niet in zijn gereedschapskoffertje met sofware.

Het heeft weken geduurd voordat ik alle knoppen doorhad. Ik heb lol van de timer, die is ook per kookzone in te stellen.
Het koken gaat gesmeerd na 6 maanden op gas en 3 pannen verknallen.

In de middelste hoge kast: Miele vaatwasser : nooit gehad en binnen 2 dagen ver/gewend in het huurhuis.
Overigens : energiezuinig gebruik duurt 2.46 minuten ! Dat is 2 x langer dan de wasmachine
???

Daarboven een Siemens combi-oven.
En daarboven een complete koffiemachine van Délonghi: lekker makkelijk van voren te bedienen en reservoirs verwisselen en water verversen.
Ietsjes – veel - goedkoper dan een inbouw van Miele bv.
Wij konden de koffie proeven voordat we hem aanschaften. Dat gaf de doorslag.

Wij hebben hard water blijkt – de site van het waterschap zegt van niet !!! – en gooien er gekookt water in. Moet toch schelen met kalk en zo.

We hebben overwogen om er een klepdeur voor te maken, die naar boven opengaat.
Die zou een kastplank afdekken, die dan onbruikbaar is.
En besloten om alle deuren te voorzien van scharnieren die 135o opengaan.
Dat is makkelijk bij passeren.

Verder een Liebherr koelkast en vriezer dus ijsblokjes. Eindelijk een vriezer in huis ipv 35 meter naar de schuur lopen.
Er zat een 50 Herz brom in, alsof de boot van Sinterklaas aan kwam varen over de Lek.
Hiervan is de compressor vervangen en het storende geluid is weg.

Afzuig: alsmaar oppassen om je hoofd niét te stoten. Het lukt mij bij anderen gegarandeerd.
Lief is van de techniek en heeft hem goedgekeurd.
Hij zuigt goed op stand 2 van de 4 – weinig herrie en géen lichtjes en knopjes in het zicht, want … ab ! En schakelt zelf uit na 10 min.
@ Aritha: wat voor nadeel zie jij in de ab ?

Trouwens: over het algemeen kijk je naar vloeroppervlak en muren waar je kasten kwijt kunt.
En we hebben niet op het balkenplafond en de constructie rond de vide gelet, waar de afzuig moest hangen.
Met passen en meten heeft hij ook dat mooi voor elkaar gekregen !

Kraan: Tara Classic. “Als een biertap” zegt lief.

De achterwand is dus gehard glas.
Om te bevestigen is zijn laatste truc-je is erop toegepast: gaten in het glas zaten er al in.
Gaatje in de muur boren – plug – een soort draadeind – een afstandhouder – en een rvs dop erop.
Zo is het glas te verwijderen, omdat er iets als een dooie vlieg achter is beland.
In de hoek zitten géen strips; het sluit "koud" op elkaar aan en het glas staat op een plint.
Geen kit oid gebruikt.

Er is een foto, waarop ik het dopje eraf heb gedraaid om te laten zien.
Hierover waren vragen in een ander topic hoe dat te bevestigen.

Er is een fractie ruimte tussen het glas en de muur en wij hebben er een tekening achter laten
“vallen” van Ton, die werkt op het atelier voor verstandelijk gehandicapten.
Ook om wat kleur te krijgen in deze hoek.

In het keuken topic lees ik veel herkenbare verhalen, met name over onduidelijke prijzen.
Op app. geeft de keukenmeneer 25 % op de adviesprijs. Ja, hij zal er heus wel aan verdienen.
We hebben ook onderhandeld tot hij zei dat het zijn uiterste prijs was voor deze uitvoering.
In het hele besluitvormingsproces – 4 maanden - altijd aanspreekbaar en bereikbaar voor overleg en aanpassingen. Ook de zg aftersales was niets om op aan te merken.

Wij waren eerst ook in onderhandeling met een andere keukenboer. Die vond de opstelling niet volgens de regels. Een koelkast hoort in de hoek ! de vw links/rechts van de kraan - dus kon het blok niet omhoog - en nog meer van die zaken. En een deurtje sluiten op een snapper ! dan zou ik huilend over 4 weken bij hem staan. Plus zijn prijs. Dag meneer.

Enne … is het opgevallen : greeploos, behalve de vw omdat de deur té zwaar is.
Dat vind ik zó moooiii !

En de keukenklok kon niet terug op z’n ouwe stekkie en zonder te zoeken kwamen we deze tegen. Alleen even wennen om naar een andere muur te kijken.

Na een maand wennen aan nieuwe app. en geluiden en omgeving, zou moeders eens komen kijken.
Wat een timing: ze werd opgenomen met een cva = herseninfarkt.
De gezondheidszorg is een topic apart. Na 2 maanden kan ze zelfs weer naar huis terug volgende week en dan is er voor ons weer tijd om een kast te zoeken/maken en meer van die dingen.
Zoals accessoires in de badkamer als een handdoekenrek etc.
En de 'kunst" (om) uit zoeken om op te hangen.
En in ieder geval een burgerlijke bestekbak met vilt bekleed en bestekhouders voor het "zondagse" bestek.

Het was een heel verhaal en zo’n beetje de laatste foto’s die ik wilde plaatsen.
En het was leuk om op deze manier het een en ander te delen.

Als er vragen zijn, dan lees ik het wel…Heel veel succes allemaal : een klusdipje wordt altijd wel weer gevolgd door een klustrip.



















































pi_41117366
hoi annex, kwam ff langs om "hoi"te zeggen, hoe staat het er nu allemaal voor? Keuken is niet 100% mijn smaak, maar zo veel zielen zo veel smaken( en ik kan t weten ) maar erg mooi en voooral doordacht aangelegd (p.s dat rood lijkt wel een beetje de kleur van "mars"zijn keuken is t niet ? )

En niet geheel onbelangrijk, hoe is het met "moeders"? Ik lees net dat zij ook getroffen is door een cva, dus vandaar dat je je welgemeende interesse liet blijken toen Mrs Cybersijp eenzelfde overkwam.

T is een raar iets dat niet echt 100% te bevatten is naar mijn idee, maar ik begrijp dat het voor een groot deel aan de persoon ligt ( en behandeling uiteraard) hoe het verloop erna zich af gaat spelen.

Cva verpleegkundige is hier geweest , maar die had niet veel bijzonders te melden behalve de "usual Chit-chat". Sterkte iig nog, t is en blijft ook voor de omgeving een behoorlijke heftige impact hebben
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_41355336
ik lurk altijd mee in K&W, maar dit topic is mij helemaal ontschoten... Woon je toevallig in een dorpje onder de rook van Houten? Volgens mij heeft een klasgenootje van mij ook in dat rijtje huizen gewoond, maar dan op de hoek rechts, dus meteen naast de kerk. (als ik natuurlijk goed zit, met mijn idee)
pi_41357989
.
je zit helemaal goed.
Alleen weet ik niet - zover nodig - wie jij kent?! Is het éen van 4 zusjes?

En wat vond jij van het topic dan ? Niet belangrijk, wel leuk om te weten.

# fok! is een kleine wereld, begin ik te merken...
.
pi_41359220
grappig zeg! Die klasgenoot had als achternaam van den xxxxxxxxx, ik heb met hem op de middelbare school gezeten. Erg leuk om dit topic te lezen idd! Ik kan me nog herinneren dat zij, om dat lichtprobleem te vermijden, in het midden van de woning een soort van ienieminie binnentuintje hadden, waardoor er erg veel licht binnenkwam. Ik vond het bij hen altijd erg mooi binnen, omdat het zulke schattige huisjes zijn, maar van binnen hadden ze dat toch vrij modern.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ieneminie op 31-08-2006 19:00:20 ]
pi_41360011
Heel mooi en netjes totaal niet mijn smaak om eerlijk te zijn, maar het is wel echt af
pi_41360654
jemig wat een project, ziet er goed uit. Zeker de keuken, mooie materialen gebruikt
pi_41360927
Het werk ziet er allemaal goed uit! vind alleen de achterkant en de voorkant niet bij elkaar passen alsof het 2 verschillende huizen zijn. En de kueken is niet mijn smaak maar verder wel mooi!
pi_41368105
.
goh , wat leuk, dat er inmiddels reacties binnenkomen na een onbedoeld schupke

@ienemiene : ik weet wie je bedoelt. Namen zal ik verder niet noemen.
Hij is geswitsched van theater en rechten naar milieutechniek.
Heb jij ook hier gekampeerd in het weiland ? Dat vond ik zo'n leuk initiatief.

Er zijn meer huizen met een patio/binnenplaats. Het heeft konsekwenties voor boven.
Met de lengte van lief zou het wel héel petieterig zijn geworden en daarom hebben wij over
de hele lengte/breedte naar achter uitgebouwd beneden en boven.

@ andere lurkers : ja smaken verschillen ! Als het werk maar klopt.
Het was mijn lichtpunt in de afgelopen weken van giga klus- en emo-dip.
.
pi_41370625
Nee, idd. Ik vind het ook nooit zo nodig om namen te noemen, vandaar dat ik m nu weg heb gehaald. Ik ben nooit boven geweest, dus weet niet hoe het er daar uit zag, maar het neemt idd wel veel ruimte in, ook beneden. Die kampeeravonturen weet ik nog goed ja, we zijn er mee begonnen in de brugklas en hebben het jaren volgehouden. Was erg leuk, maar vaak ook nat en koud, dus dan verhuisden we wel eens naar het schuurtje.

Mijn ouders wonen nog steeds in Houten, en ik moet zeggen; ik vond jullie dorp altijd veel mooier. Met het water en de schattige huisjes. Ik hoop dat je er nog lang plezier van hebt!
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:18:39 #65
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_41407702
Na het schopje dit topic weer ontdekt. Wat is er al veel gebeurd! Ik zag de voor-foto's en dacht. Mja, wat een bende, niet mijn smaak. Maar jullie hebben er moeite in gestoken zeg. Stukken beter -dôh- dan voorheen. Ik vind vooral de keuken gaaf. Walnootkleurige frontjes, rvs, grijs en rood. Een mooie combinatie.

Die visgraatvloer; is die gelakt dat 'ie zó spiegeltje blingt? Of is 'ie speciaal gepolijst ofzo. Oef.

Grappig ook, dat het huis vol met van die speelse hoekjes zit. Noodzaak waarschijnlijk, maar wel leuk.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_43266646
mooi gedaan zeg! Vraagje waar hebben jullie die glasplaten gehaald, ik wil dit ook voor de achterwand van mijn keuken doen. ben ook benieuwd wat de prijs is van zo'n plaat.
pi_43270988
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:39 schreef qwond het volgende:
mooi gedaan zeg! Vraagje waar hebben jullie die glasplaten gehaald, ik wil dit ook voor de achterwand van mijn keuken doen. ben ook benieuwd wat de prijs is van zo'n plaat.
Ik praat even voor mijzelf, maar ik heb zelf bij en schilder en interierwinkel gevraagd. Daar deden ze het wekelijks. Dus daar moet je zijn, bij zulk soort winkels (Dit was een Decorette schilderwinkel)
pi_44134334
Ha die Annex. Nou begrijp ik je vraag.
Daar heb je aardig wat werk aan gehad.
We zijn zelf 4 jaar bezig geweest voor dat we er introkken.
Maar toen was het wel helemaal klaar. Ahum
Daar blijf je mee bezig
Als ik (als) eens een keer tijd heb dan zal ik is wat foto's plaatsen
De meeste ong 800 foto's zijn van voor het digitale tijdperk. Vandaar.
pi_45020794
Ik kan alleen maar zeggen 1 GROTE WAUW
Wat een prachtige rode kastenwand in de keuken!!!

En ik denk te weten waar het is ong., prachtige omgeving.

(LVP dus)
pi_45021727
verbaasd en verlegen met de kick.

Dank je ! Wij genieten iedere dag, ondanks de 40 verhuisdozen die nog leeg moeten en in de woonkamer - op de lijst - bivakeren.
Nu met de timmerman bezig om kasten op maat te maken in een schots en scheef huis, waar geen Ikea in past.
Topic volgt.

regio Houten
pi_53312249
wow! jullie zijn echt flink bezig. Maar wat ontzettend mooi daar zeg! Die omgeving, ik snap best dat je dan niet naar een vinex wijk wilt

Zijn er inmiddels meer dingen gedaan? Of zijn jullie nu klaar?
pi_53319966
Thx voor het onverwachte trapje...

Ben je er wijzer van geworden... ik bedoel wat glas in de keuken betreft ?

Hier gingen we verder : Hyper de pieper
Deze week de laatste loodjes.
pi_53332056
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:26 schreef AnneX het volgende:
Thx voor het onverwachte trapje...

Ben je er wijzer van geworden... ik bedoel wat glas in de keuken betreft ?

Hier gingen we verder : Hyper de pieper
Deze week de laatste loodjes.
Het glas in de keuken is wel mooi, maar ik denk dat ik toch tegeltjes wil, dat straalt toch net wat meer warmte uit, ik denk niet dat het glas het voor mij gewenste resultaat heeft..

Ik zal je andere topic ook eens doorspitten
pi_75415048
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:33 schreef AnneX het volgende:
Eens kijken hoe de eerste foto's overkomen.
Ik krijg alleen maar meer bewondering, dat jullie dit voor elkaar krijgen ná een dag klussen. Foto's uploaden is een klus op zich !
Mijn moeder zei toendertijd: 1 x languit vallen en je hebt het gehad.
Achter de voordeur stap je de keuken in. Beetje vol lijkt het.
In 1992 de grenen keuken gerenoveerd door soppen en schuren en (perfect) gespoten door de autospuiter in Oriental Red (RAL) . Linker aanrechtkastje vervangen door een tafelmodel koelkast.
Dit staat nu in de schuur om aangesloten te worden.
Door het originele raam - 1902- zie je de aanbouw en trap naar boven.
De keukendeur stond altijd open; je kijkt tegen de toiletdeur aan. Die stond/staat als blok in de aanbouw/woonkamer. Op de grond ligt linoleum: heerlijk schoon houden was dat.

Rechts naast de voordeur, langs de voorgevel in de hoek de meterkast, de schoorsteen waarin wat verzameldingetjes. De kenner ? ziet dat het handgebakken IJsselstenen zijn.
Het weinige originele ornament nog.

Langs de linkergevel blik op de toiletdeur, die als blok in de woonkamer/aanbouw staat.
Misschien valt op dat boven/voor de keukendeur in het plafond een ruimte zit als een vide.
Daarin staat glas om het licht via de koepel van 2 x 1 op de bovenverdieping midden in het huis te krijgen. Aan de rechterzijde idem. Midden in het huis omhoog kijken en dan de maan zien schijnen...

De slaapkamer boven/voor: de dakkapel is in 3-en gedeeld. Links en rechts helder draadglas - só jaren 70, mevrouw - voor licht in slaapkamer en naar beneden in keuken. In het midden de doorgang. Vanaf hier: rechtsachterin de badkamer; ernaast een "inloopkast" ; best diep tot aan de voorgevel onder de gebroken kap.


pi_75415109
haha
ik dacht de linkjes te vernieuwen omdat ze verdwenen waren uit de emmer met fotoos.

Gaat het hele topic omhoog. shut !
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:32:39 #76
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_75415619
Sorry, maar wtf is dit... dode muizenlijken ofzo?

Big mouth strikes again
pi_75415921
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:32 schreef heartwork het volgende:
Sorry, maar wtf is dit... dode muizenlijken ofzo?

[ afbeelding ]
Nee joh ! dat waren herfstbladeren als decoratie ! haha
  dinsdag 8 december 2009 @ 18:08:00 #78
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_75416639
Big mouth strikes again
  dinsdag 8 december 2009 @ 18:23:55 #79
31260 Finch
Stay close
pi_75417085
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:16 schreef AnneX het volgende:
haha
ik dacht de linkjes te vernieuwen omdat ze verdwenen waren uit de emmer met fotoos.

Gaat het hele topic omhoog. shut !
Maakt niet uit, had hem nog niet gelezen.. ziet eruit als een enorm mooi werkstuk..

chapeau
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')