Dus als je ff de euro een huis en een bitcoin naast elkaar legt.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:59 schreef Piva het volgende:
[..]
For starters, bitcoin not "crypto"...
Bitcoin bied geen enkel rendement. Dus wat het jou dan precies zo aantrekt begrijp ik niet helemaal. Het rendement komt of van ponzi scheme achtig tafereel waarbij het rendement komt van de volgende participant. Maar geen wel dekend mens gaat daar zijn zuur verdiende spaargeld in investeren.
Of de bitcoin maxi's hebben wel degelijk een punt en het rendement komt omdat bitcoin steeds breeder geaccepteerd wordt. Waardoor de waarde toeneemt en de eerdere holders dus een rendement hebben (gemeten in fiat). Een game theory totdat het alle waarde heeft geabsorbeerd.
Bitcoins 12 jaar trackrecord laat wel degelijk zien dat het prima functioneert om of waarde of energie in op te slaan. Neem nog eens een kijkje op het grafiek zou ik zeggen.
En zeggen dat de euro/fiat niet onderuit gaat in een jaar waar oneindig geldcreatie heeft plaatsgevonden is een zéér gedurfde uitspraak. Historie is het niet helemaal met je eens.
| 1 2 3 4 5 6 7 | Waarde huis Jaartal Euro Bitcoin 2010 300k 3.3mln 2017-1 270k 900 2017-2 270k 13 2018 300k 45 2020 400k 5 |
neenquote:Op maandag 29 maart 2021 14:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dus als je ff de euro een huis en een bitcoin naast elkaar legt.
In 2010 kocht je een leuk rijtjeshuis in een middelgrote stad voor zeg 3ton euro. Dat was toe 3.3mln btc. In 2017 kon je datzelfde huis kopen voor 270k euro. In bitcoin was ie op het verkeerde moment 900btc en een paar maanden later op het goede moment 13 bitcoin. Maar een jaar later was het huis zeg 300k euro of 45 btc.
En nu in 2021 koop je dat huis voor 450k euro of 5 btc.
Dus even in een tabelletje:
[ code verwijderd ]
Kijk, de rendementen zijn gaaf, zal ik niet ontkennen. Risico daarentegen ook behoorlijk hoog. Ja, ook voor btc. En de inflatie op fiat ga ik ook niet ontkennen, al is de volatiliteit van fiat wel stukken beter in control dan die van fiat. En daarom is ook btc echt niet geschikt om inkomen weg te zetten met het idee dat het zijn waarde behoudt. Want het risicoprofiel is gewoon gierend hoog. Als je wil dat je geld z'n waarde behoudt moet je het gewoon weg zetten in een aandeel als Ahold ofzo.
Laten we zeggen dat als je je zuur verdiende centjes uitgeeft aan een aandeeltje ahold je koopkracht niet zo snel achteruit gaat als wanneer je het op de bank laat staan. Maar echt rijk ga je er natuurlijk niet mee worden.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dus als je ff de euro een huis en een bitcoin naast elkaar legt.
In 2010 kocht je een leuk rijtjeshuis in een middelgrote stad voor zeg 3ton euro. Dat was toe 3.3mln btc. In 2017 kon je datzelfde huis kopen voor 270k euro. In bitcoin was ie op het verkeerde moment 900btc en een paar maanden later op het goede moment 13 bitcoin. Maar een jaar later was het huis zeg 300k euro of 45 btc.
Dus even in een tabelletje:
[ code verwijderd ]
Kijk, de rendementen zijn gaaf, zal ik niet ontkennen. Risico daarentegen ook behoorlijk hoog. Ja, ook voor btc. En de inflatie op fiat ga ik ook niet ontkennen, al is de volatiliteit van fiat wel stukken beter in control dan die van fiat. En daarom is ook btc echt niet geschikt om inkomen weg te zetten met het idee dat het zijn waarde behoudt. Want het risicoprofiel is gewoon gierend hoog. Als je wil dat je geld z'n waarde behoudt moet je het gewoon weg zetten in een aandeel als Ahold ofzo.
Index trackers komen historisch gezien als beste uit de bus. Veel beter dan aandelen in specifieke bedrijven. Alleen is het rendement flink lager en heeft het langer de tijd nodig dan Bitcoin. Terwijl het risico van Bitcoin hoger maar niet veel hoger ligt. Als je het safe wil spelen moet je gewoon in beide zitten.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je wil dat je geld z'n waarde behoudt moet je het gewoon weg zetten in een aandeel als Ahold ofzo.
Dat weet ik heel goed. Ik ga zelfs van een ruime 30% uit in mijn post.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Moet je voor de lol eens 5 jaar alleen maar in euro's sparen (dus geen andere investeringen) en dan proberen met dat geld een zelfde hoeveelheid boodschappen te doen of een huis te kopen
kom je er met een stuk minder vanaf
en dat weet jij ook wel dacht ik
jij gelooft groots in vechain biefstuk op de blockchain en niet in bitcoin toch?quote:Op maandag 29 maart 2021 14:59 schreef FCsuarez het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat als je je zuur verdiende centjes uitgeeft aan een aandeeltje ahold je koopkracht niet zo snel achteruit gaat als wanneer je het op de bank laat staan. Maar echt rijk ga je er natuurlijk niet mee worden.
Dat technologie de wereld veranderd en de bedrijven die dit doen goed geld verdienen is algemeen bekend. Ergens in de hele crypto markt zit een nieuwe google facebook amazon. Welke dat is, is op dit moment alleen nog maar gissen.
Dat blockchain de wereld gaat veranderen zal ook niemand ontkennen. Dat de bitcoin daar altijd de eerste en grootste van zal blijven is ook zeer waarschijnlijk. Kan je met bitcoin misschien nog een x5 of misschien zelfs nog wel een x20 uit je geld halen? ja zeker. Dat maakt je iets rijker als je ahold aandeel.
Zet je je geld op een of andere obscure crypto heb je in theorie de beste kans om echt loaded te worden. Het risico is alleen ook het grootstNu kopen hodlen en over 15 jaar naar kijken kan je verschillende scenario's opleveren. Je kunt de nieuwe tesla gekocht hebben en een lambo halen, of je hebt zojuist op 17 Maart 2000 aandeeltjes world online gekocht en ziet je geld verdampen.
Uiteindelijk blijft het zo dat spreiding van het risico gezond is en je met een portfolio waar "de grote" namen voor een groot deel in vertegenwoordigd zijn je de meeste kans maakt om het hoogste rendement te maken over een langere periode.
Welke hypotheekquote:Op maandag 29 maart 2021 14:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar je wil toch niet serieus beweren dat je in BTC zit nu om je risico te beperken?
Je boodschappen en hypotheek zijn gewoon in euro, en die wijken de komende 5 jaar geen 30% af van de huidge waarde. Bitcoin zo goed als zeker.
Ik geloof groots in vechain dat klopt zekerquote:Op maandag 29 maart 2021 15:10 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jij gelooft groots in vechain biefstuk op de blockchain en niet in bitcoin toch?
ja maar dat telt nietquote:Op maandag 29 maart 2021 15:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Welke hypotheek(dankzij Bitcoin
)
Op welke exchange kan ik mijn BTC verkopen voor 90k euro? Dat gaan we dan meteen doenquote:Op maandag 29 maart 2021 14:40 schreef bleiblei het volgende:
Ja kak, ik had nog 300K in mijn excel staanquote:Op maandag 29 maart 2021 15:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Op welke exchange kan ik mijn BTC verkopen voor 90k euro? Dat gaan we dan meteen doen
Maar bitcoin muy volatiliteit en dus gevaarlijk!quote:Op maandag 29 maart 2021 14:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Moet je voor de lol eens 5 jaar alleen maar in euro's sparen (dus geen andere investeringen) en dan proberen met dat geld een zelfde hoeveelheid boodschappen te doen of een huis te kopen
kom je er met een stuk minder vanaf
en dat weet jij ook wel dacht ik
Vanwege de enorme potentie is het risico in bitcoin juist EXTREEM laag.. Weet je wel waar je over praat?quote:Op maandag 29 maart 2021 14:40 schreef bleiblei het volgende:
Want het risicoprofiel is gewoon gierend hoog.
Heb je bijgekocht? Het is niet helemaal mijn kopje thee, maar FOMO. Ik heb een bescheiden pakketje gekocht.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:03 schreef Dimachaerus het volgende:
PYR public sale in 2 min uitverkocht.
Nee kon niet omdat ik gister in de early access mee had gedaan.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Heb je bijgekocht? Het is niet helemaal mijn kopje thee, maar FOMO. Ik heb een bescheiden pakketje gekocht.
zoals elke public (NFT) listing op het momentquote:Op maandag 29 maart 2021 18:03 schreef Dimachaerus het volgende:
PYR public sale in 2 min uitverkocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |