abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198877126
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ga nooit een marathon lopen, maar ik vind het wel heel relaxed gewoon de training te lopen die mijn stryd mij voorstelt. De belasting is niet te hoog en ik maak duidelijk progressie. Ik heb wel het gevoel dat mijn cp relatief hoog is, volgens mijn stryd kan ik onder de 20 minuten, maar dat red ik momenteel voor mijn gevoel echt niet.
Nog een vraagje over die vermogens.. De hardlopers die ik zie met zo'n ding lopen best wel hoge vermogens. Ook als ik hier https://www.prorun.nl/calculator/tijd-bij-vermogen/
mijn wedstrijdtijden invoer zou ik ongeveer 1,5 uur op 285 watt moeten lopen. Op de fiets houd ik dat volgens mij geen 1,5 uur vol, FTP is rond de 265 watt. Weet jij waar dat door komt? Is het makkelijker om hoog vermogen te leveren lopend of zit het in onnauwkeurigheid?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198877214
@La_Tramposa ik heb toch nog een vraag. Hoe moet een week er nu uitzien? Twee keer intervallen en een keer lange duurloop? Of om en om intervallen en duurloop? Of intervallen, lange duurloop en minder lange duurloop?
Ik heb niet de tijd en energie om twee keer in één week een heel lange duurloop te doen. Ik doe die nu elke week zaterdagochtend.
pi_198877310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:54 schreef Tele6 het volgende:
@:La_Tramposa ik heb toch nog een vraag. Hoe moet een week er nu uitzien? Twee keer intervallen en een keer lange duurloop? Of om en om intervallen en duurloop? Of intervallen, lange duurloop en minder lange duurloop?
Ik heb niet de tijd en energie om twee keer in één week een heel lange duurloop te doen. Ik doe die nu elke week zaterdagochtend.
Ja, zo zou ik het ook doen; bijv. dinsdag zware intervaltraining, donderdag korte duurloop, zaterdag lange duurloop :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198877839
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nog een vraagje over die vermogens.. De hardlopers die ik zie met zo'n ding lopen best wel hoge vermogens. Ook als ik hier https://www.prorun.nl/calculator/tijd-bij-vermogen/
mijn wedstrijdtijden invoer zou ik ongeveer 1,5 uur op 285 watt moeten lopen. Op de fiets houd ik dat volgens mij geen 1,5 uur vol, FTP is rond de 265 watt. Weet jij waar dat door komt? Is het makkelijker om hoog vermogen te leveren lopend of zit het in onnauwkeurigheid?
Ja, dat is een goede vraag. En ik het antwoord is niet zo simpel, maar dit is wat ik er van weet.

Op de fiets meet je alleen de power die je in je drivetrain stopt en die minus wat verlies in fiets en banden, wind wordt omgezet in beweging. De power meter, meet alleen power in 1 richting - de draaiarm van je crank/wiel/pedaal.

Met hardlopen zoals een stryd meet je ook allerlei extra inefficiencies in 3 dimensies. Denk aan armen die zijdelings bewegen, vertical oscilation (omhoog bewegen) en running form. Een fietspowermeter meet dus een deel van de inefficiencies niet (alles wat er in je lichaam/biomechanisch niet goed gaat in feite). En met running powermeters kun je die wel meten.

Maar nog gekker is het dat je met een fietspowermeter eigenlijk altijd beter fietst met een hogere ftp, terwijl dat met bijv een stryd niet zo is, je kunt met een gelijke power harder lopen! Dus je kunt dingen gaan zien zoals effectivity (snelheid per watt) of economy (kcals/snelheid/km). Als je moet wordt, word je form slechter en ga je meer watts produceren bij gelijke snelheid.... met fietsen is dat allemaal nauwelijks het geval. Nouja, het is wel het geval, maar dat meet je niet.

Je kunt dus met een running powermeter meer dingen meten - te veel vertical oscillation? Te veel verlies in running form? Je kunt dan ook form veranderingen terugzien in snelheid per watt bijvoorbeeld. Dat is met fietsen nauwelijks het geval, misschien als je beter 'aero' gaat zitten.

Kort gezegd: CP is niet exact gelijk een ftp, doordat het ding in drie dimensies meet en hardlopen veel meer inefficiency heeft door de ~180 sprongen die je maakt per minuut.

Als laatste weet die calculator dus ook niet wat jouw inefficiencies zijn. Dus hij doet aannames over form, oscialltion etc. dus daar zit ook een fout in.
Whatever...
pi_198878060
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:34 schreef Spanky78 het volgende:
Als laatste weet die calculator dus ook niet wat jouw inefficiencies zijn. Dus hij doet aannames over form, oscialltion etc. dus daar zit ook een fout in.
Thanks, uitgebreid en duidelijk antwoord! Ben wel benieuwd of dit nou echt wat gaat worden in het hardlopen, juist om die slechte vergelijkbaarheid met vermogen bij het fietsen..
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:45:55 #156
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198879072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Thanks, uitgebreid en duidelijk antwoord! Ben wel benieuwd of dit nou echt wat gaat worden in het hardlopen, juist om die slechte vergelijkbaarheid met vermogen bij het fietsen..
Ik denk van wel. Puur en alleen omdat trainen op vermogen veel meer zegt dan trainen op hartslag of tempo, het is een veel betere leidraad imo. Ook beter meetbaar, het is een gegeven. Hartslag is bv nogal onderhevig aan temperatuur, slaap etc.

Vooral voor diegene die ook fietsen en daarvan gewend zijn op power te trainen is de overstap makkelijk denk ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198879298
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:45 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk van wel. Puur en alleen omdat trainen op vermogen veel meer zegt dan trainen op hartslag of tempo, het is een veel betere leidraad imo. Ook beter meetbaar, het is een gegeven. Hartslag is bv nogal onderhevig aan temperatuur, slaap etc.

Vooral voor diegene die ook fietsen en daarvan gewend zijn op power te trainen is de overstap makkelijk denk ik.
Nouja, niet per se dus, omdat je ook sneller kunt gaan lopen door zuiniger te lopen ipv harder te werken. Als jij in trainingen alleen maar gaat focussen op zoveel mogelijk power produceren (in intervallen bijv) ben je waarschijnlijk juist aan de verkeerde knoppen aan het draaien om meer snelheid te produceren.
Luister maar naar Dafne Schippers: snel sprinten is ontspanning. Hoe meer zij op power ging lopen, hoe slechter het ging.
Het kan zeker een hulpmiddel zijn in bepaald soort trainingen, maar het is een veel indirectere maatstaf dan bij fietsen. Hartslag zegt inderdaad niet alles, maar voor de geoefende loper zijn je eigen gevoel, hartslag en snelheid in combinatie prima maatstaven (in die volgorde).
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:11:43 #158
65960 sanger
pi_198879438
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, niet per se dus, omdat je ook sneller kunt gaan lopen door zuiniger te lopen ipv harder te werken.
Maar over een gelijke afstand sneller in tijd = meer vermogen toch?

quote:
Als jij in trainingen alleen maar gaat focussen op zoveel mogelijk power produceren (in intervallen bijv) ben je waarschijnlijk juist aan de verkeerde knoppen aan het draaien om meer snelheid te produceren.
Luister maar naar Dafne Schippers: snel sprinten is ontspanning. Hoe meer zij op power ging lopen, hoe slechter het ging.
Het kan zeker een hulpmiddel zijn in bepaald soort trainingen, maar het is een veel indirectere maatstaf dan bij fietsen. Hartslag zegt inderdaad niet alles, maar voor de geoefende loper zijn je eigen gevoel, hartslag en snelheid in combinatie prima maatstaven (in die volgorde).
Het zal inderdaad geen exacte wetenschap zijn. Verhaal van Dafne Schippers kende ik overigens niet, zal ik zo eens opzoeken :)

Ik loop (en fiets) zelf niet op power maar overweeg het wel al een tijdje. Ik loop sinds een paar maanden, na een lange blessure, nu op hartslag en dat is al een hele verbetering tov daarvoor zonder schema/opbouw/leidraad.

Ik zit in een appgroep met een aantal die wel met Stryd lopen daar heel veel progressie mee geboekt hebben, vandaar mijn interesse er in. Ook het Sportrusten programma ziet er bv interessant uit, en dan het eBook over het lopen op vermogen dat Koen de Jong gepubliceerd heeft.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 april 2021 @ 13:16:02 #159
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198879505
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:11 schreef sanger het volgende:
Mits dat vermogen in beide 'pogingen' op exact dezelfde manier en dus met exact dezelfde techniek ingezet wordt lijkt me. Als twee lopers met exact hetzelfde gewicht beiden X Watt lopen en de één rent als Phoebe en de ander als Kipchoge, gaat degene die als Kipchoge loopt toch echt wel een stukje harder zou ik zeggen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_198879783
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:11 schreef sanger het volgende:

[..]

[..]

Het zal inderdaad geen exacte wetenschap zijn. Verhaal van Dafne Schippers kende ik overigens niet, zal ik zo eens opzoeken :)

Ik loop (en fiets) zelf niet op power maar overweeg het wel al een tijdje. Ik loop sinds een paar maanden, na een lange blessure, nu op hartslag en dat is al een hele verbetering tov daarvoor zonder schema/opbouw/leidraad.

Ik zit in een appgroep met een aantal die wel met Stryd lopen daar heel veel progressie mee geboekt hebben, vandaar mijn interesse er in. Ook het Sportrusten programma ziet er bv interessant uit, en dan het eBook over het lopen op vermogen dat Koen de Jong gepubliceerd heeft.
Nee, niet per se dus, omdat je ook heel veel energie kunt stoppen in zijwaartse of opwaartse bewegingen waar je niet sneller van gaat lopen.
Het verhaal van Dafne was dat zij in haar succesjaren altijd zei dat ze moest focussen op ontspanning en souplesse in de races. Toen ging ze naar een Amerikaanse coach omdat ze beiden het idee hadden dat ze nog sneller kon worden door meer als een echte sprinter te trainen met heel veel krachttraining en hele zware sprinttrainingen. Hierdoor ging ze uiteindelijk alleen maar logger en langzamer lopen, ze raakte haar versnelling kwijt.
Ik weet niet of dit ook te staven is met vermogens die ze liep in de oude en nieuwe situatie. Maar het is wel duidelijk dat bij lopen de snelheid meer op techniek aan komt (zeker over lange afstanden maakt het heel veel uit of je geen energie verspeelt aan onnodige bewegingen, zuinig loopt dus) dan bij fietsen, waar harder duwen vrijwel 1 op 1 leidt tot harder fietsen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:24:32 #161
65960 sanger
pi_198881813
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mits dat vermogen in beide 'pogingen' op exact dezelfde manier en dus met exact dezelfde techniek ingezet wordt lijkt me. Als twee lopers met exact hetzelfde gewicht beiden X Watt lopen en de één rent als Phoebe en de ander als Kipchoge, gaat degene die als Kipchoge loopt toch echt wel een stukje harder zou ik zeggen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D

Ik ging uiteraard uit van dezelfde loper met dezelfde techniek etc.
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:27:55 #162
65960 sanger
pi_198881885
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee, niet per se dus, omdat je ook heel veel energie kunt stoppen in zijwaartse of opwaartse bewegingen waar je niet sneller van gaat lopen.
Je bedoeld dat je je techniek verslonst als gevolg van de hogere wattages denk ik? Dat is wel een goede inderdaad.

quote:
Het verhaal van Dafne was dat zij in haar succesjaren altijd zei dat ze moest focussen op ontspanning en souplesse in de races. Toen ging ze naar een Amerikaanse coach omdat ze beiden het idee hadden dat ze nog sneller kon worden door meer als een echte sprinter te trainen met heel veel krachttraining en hele zware sprinttrainingen. Hierdoor ging ze uiteindelijk alleen maar logger en langzamer lopen, ze raakte haar versnelling kwijt.
Ik weet niet of dit ook te staven is met vermogens die ze liep in de oude en nieuwe situatie. Maar het is wel duidelijk dat bij lopen de snelheid meer op techniek aan komt (zeker over lange afstanden maakt het heel veel uit of je geen energie verspeelt aan onnodige bewegingen, zuinig loopt dus) dan bij fietsen, waar harder duwen vrijwel 1 op 1 leidt tot harder fietsen.
Maar in dat verhaal is een variabele opgenomen (krachttraining) waarvan al jaren geroepen wordt dat het je eerder vertraagd dan versneld toch?

Ben wel benieuwd of ze ook echt langzamer werd, wat de vergelijking in wattages waren of dat het alleen een gevoel was. Interessante casus wel :)
pi_198882493
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Je bedoeld dat je je techniek verslonst als gevolg van de hogere wattages denk ik? Dat is wel een goede inderdaad.
[..]

Maar in dat verhaal is een variabele opgenomen (krachttraining) waarvan al jaren geroepen wordt dat het je eerder vertraagd dan versneld toch?

Bijvoorbeeld, je focust in ieder geval op de input en niet op de output. Terwijl als je een wedstrijd wilt winnen je intentie zou moeten zijn om met zo min mogelijk energie zo hard mogelijk te lopen.

Wordt dat al jaren geroepen? Elk wetenschappelijk onderzoek wat ik lees laat zien dat het juist heel prestatiebevorderend werkt voor zowel sprinters als duursporters. Maar wel de juiste, op jou afgestemde krachttraining natuurlijk, er is ook een optimum waar voorbij extra krachttraining natuurlijk niet meer helpt en zelfs tegen gaat werken.
pi_198882528
Daar zou je overigens de wattagemeter ook wel weer voor kunnen gebruiken; 200tjes op de baan lopen in 40 seconden en kijken of je dat met steeds minder vermogen kunt doen. Als de wind een beetje constant/afwezig is dan. Ik doe zelf ook wel eens zo'n training waarbij ik elk 200tje experimenteer met een bepaald techniekpunt (armzwaai, knie-inzet, frequentie, heupstrekking) en dan kijk wanneer ik het makkelijkste een bepaalde snelheid haal.
pi_198882536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk van wel. Het geeft je zelfs meer opties dan met fietsen. Stel je voor dat jij met dezelfde power sneller wordt, of met dezelfde hoeveelheid kcals meer afstand kunt lopen?

Denk dat wat belangrijk is dat je niet vergelijkt met fietsen, maar met jezelf en ziet of je progressie maakt. Juist wanneer je al superfit bent kan je met zo'n powermeter de running form kiezen waarin je die paar seconden wint ipv maanden trainen voor dat beetje raw power extra.

Het is weliswaar wat complexer, maar daarmee kan het dus ook een krachtiger hulpmiddel zijn. Daarnaast kun je intervals echt veel beter trainen.

Het feit dat je met een powermeter loopt, wil natuurlijk niet zeggen dat je alleen traint op maximum power. Je kunt net zo goed mikken op pace/watts (cq. sneller lopen bij dezelfde power) maar voor lange afstanden is economy ook heel belangrijk - dus kilometers per verbrande kcal.

Fietsers trainen op power, maar de profs gaan net zo goed de windtunnel in. Het mooie is dat je met een running powermeter dus die windtunnel niet nodig hebt.
Whatever...
pi_198882639
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik denk van wel. Het geeft je zelfs meer opties dan met fietsen. Stel je voor dat jij met dezelfde power sneller wordt, of met dezelfde hoeveelheid kcals meer afstand kunt lopen?

Denk dat wat belangrijk is dat je niet vergelijkt met fietsen, maar met jezelf en ziet of je progressie maakt. Juist wanneer je al superfit bent kan je met zo'n powermeter de running form kiezen waarin je die paar seconden wint ipv maanden trainen voor dat beetje raw power extra.

Het is weliswaar wat complexer, maar daarmee kan het dus ook een krachtiger hulpmiddel zijn. Daarnaast kun je intervals echt veel beter trainen.
Ja, tot die conclusie kwam ik in de post hierboven ook al. Ik denk dat het inderdaad wel nuttige input kan geven voor wie het het geld waard vindt. Maar je moet je wel goed inlezen en niet gewoon denken 'ik ga even een aantal minuten zoveel mogelijk watts eruit rammen' want dat zou averechts kunnen werken.
Overigens is het gebruik van een vermogensmeter bij fietsen ook nog niet zo simpel als je het goed wilt doen, daar heeft het boek van Allan & McCoggan honderden pagina's voor nodig om dat goed uit te leggen :P
pi_198882649
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Daar zou je overigens de wattagemeter ook wel weer voor kunnen gebruiken; 200tjes op de baan lopen in 40 seconden en kijken of je dat met steeds minder vermogen kunt doen. Als de wind een beetje constant/afwezig is dan. Ik doe zelf ook wel eens zo'n training waarbij ik elk 200tje experimenteer met een bepaald techniekpunt (armzwaai, knie-inzet, frequentie, heupstrekking) en dan kijk wanneer ik het makkelijkste een bepaalde snelheid haal.
Sterker nog, je hebt geen baan meer nodig. Je kunt dus ook op tijd lopen. Kun je in een vaste hoeveelheid tijd met een andere techniek verder komen bij gelijke inspanning qua power? Of je kiest een vast rondje en houdt dan strak wattage vast met je aangepaste form. Etcetc.
Whatever...
  dinsdag 6 april 2021 @ 16:28:41 #168
65960 sanger
pi_198883005
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, je focust in ieder geval op de input en niet op de output. Terwijl als je een wedstrijd wilt winnen je intentie zou moeten zijn om met zo min mogelijk energie zo hard mogelijk te lopen.

Wordt dat al jaren geroepen? Elk wetenschappelijk onderzoek wat ik lees laat zien dat het juist heel prestatiebevorderend werkt voor zowel sprinters als duursporters. Maar wel de juiste, op jou afgestemde krachttraining natuurlijk, er is ook een optimum waar voorbij extra krachttraining natuurlijk niet meer helpt en zelfs tegen gaat werken.
Ik hoor op de voetbalclub, in de sportschool en bij de loopgroep regelmatig opmerkingen in die richting ja :)
  dinsdag 6 april 2021 @ 16:30:33 #169
65960 sanger
pi_198883044
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, tot die conclusie kwam ik in de post hierboven ook al. Ik denk dat het inderdaad wel nuttige input kan geven voor wie het het geld waard vindt. Maar je moet je wel goed inlezen en niet gewoon denken 'ik ga even een aantal minuten zoveel mogelijk watts eruit rammen' want dat zou averechts kunnen werken.
Overigens is het gebruik van een vermogensmeter bij fietsen ook nog niet zo simpel als je het goed wilt doen, daar heeft het boek van Allan & McCoggan honderden pagina's voor nodig om dat goed uit te leggen :P
Voer voor tijdens de hersteluurtjes :P
pi_198884237
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik hoor op de voetbalclub, in de sportschool en bij de loopgroep regelmatig opmerkingen in die richting ja :)
https://twitter.com/jeukendrup

Volg deze man eens voor de wat meer wetenschappelijke onderbouwing :P

Pfff ik heb echt geen zin vandaag, in dit weer. Ga me niet naar de baan slepen maar een uurtje vanuit huis met daarna snel een warme douche moet toch lukken..
pi_198889379
Uiteindelijk viel het hier op de baan best mee qua weer, alleen veel wind. Maar als ik me daardoor zou laten tegenhouden kan ik ongeveer 3x per jaar trainen, dus dat doen we maar niet.

Wel grappig: ik probeerde op 1 interval eens uit hoe het ging als ik m’n voeten wat meer aanspande, en werd meteen teruggefloten door de trainer dat ik met wat meer ontspanning moest landen :’)

SPOILER
pi_198889553
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:46 schreef hatsaflats het volgende:

SPOILER
O+ *G* *G*
pi_198889960
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het werkt natuurlijk wel gewoon zoals andere trainingen. Blokken, rustige duur, intervals.. een stryd helpt je die op power vast te houden en niet op hartslag. Dat werkt dus hetzelfde als met fietsen.

Verder is de info rijk en vrij direct en gecombineerd met hartslag en gps kun je er vanalles mee.

Mij persoonlijk helpt het vooral om niet te hard te lopen en gebalanceerd te trainen. En soms ga ik gewoon lekker lopen. Het heeft mij wel geleerd een beetje slimmer te pacen. En minder energie te verspillen in form.

Heb je het nodig? Absoluut niet. Is het leuk? Jazeker.
Whatever...
pi_198893931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:46 schreef hatsaflats het volgende:
Uiteindelijk viel het hier op de baan best mee qua weer, alleen veel wind. Maar als ik me daardoor zou laten tegenhouden kan ik ongeveer 3x per jaar trainen, dus dat doen we maar niet.

Wel grappig: ik probeerde op 1 interval eens uit hoe het ging als ik m’n voeten wat meer aanspande, en werd meteen teruggefloten door de trainer dat ik met wat meer ontspanning moest landen :’)

SPOILER
Wat een leuk nieuws! Maar je lover gunt je ook nog wel je hardloopmomentjes toch? Al kan ik me voorstellen dat de prioriteiten even wat verschuiven ;)

Ik had gister wel echt ellendig weer, eerst hagel en harde wind waardoor ik mijn pet (die ik tegen de hagel ophad) met 1 hand moest vasthouden, daarna zulke dikke sneeuw dat ik praktisch met mijn ogen dicht moest lopen..
Maar ach, gelukkig heb je zulk slecht weer dat het echt niet leuk is om te lopen maar een keer of 2 per jaar.
  woensdag 7 april 2021 @ 09:20:17 #175
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_198894208
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

https://twitter.com/jeukendrup

Volg deze man eens voor de wat meer wetenschappelijke onderbouwing :P

Pfff ik heb echt geen zin vandaag, in dit weer. Ga me niet naar de baan slepen maar een uurtje vanuit huis met daarna snel een warme douche moet toch lukken..
Ik heb geklikt, vooral geinteresseerd in zijn achternaam :D

@hatsaflats wat doe je nu!! :o O+
pi_198894470
Wat een weer inderdaad. Ik heb vanochtend de 6x1000 gedaan in het park en de eerste 2 daarvan waren met sneeuw en keiharde wind. Voordeel: daarna werd het leuker ipv moeilijker :D

@hatsaflats fijn nieuws! O+
pi_198894645
Alles beter dan hitte. Met dit weer is het misschien niet super aangenaam om te lopen, maar je kunt wel lopen. Met hitte, zeker in combinatie met volle zon, leg ik domweg het loodje.
pi_198896848
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:42 schreef Tele6 het volgende:
Wat een weer inderdaad. Ik heb vanochtend de 6x1000 gedaan in het park en de eerste 2 daarvan waren met sneeuw en keiharde wind. Voordeel: daarna werd het leuker ipv moeilijker :D

@:hatsaflats fijn nieuws! O+
Hoe ging die training?
pi_198896933
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe ging die training?
Het ging wel goed, denk ik. Het was niet enorm veel moeite om op tempo te blijven, maar na het 6e interval was ik wel echt moe dus ik denk dat het zwaar genoeg was. Het voelde niet echt als een uitdaging voor mijn conditie (was niet enorm buiten adem) maar het was vooral een uitdaging om netjes te lopen en hetzelfde tempo aan te houden.

Ik was erg blij dat ik niet harder hoefde vandaag, want op sommige plekken was het door de sneeuw best glad en nu liep ik rustig genoeg dat ik de tijd had om extra op de gladheid te letten.

Ik ben nu wel benieuwd naar de andere opties voor de intervallen (de 10x400 of de 12x200). We zullen volgende week zien hoe dat is :D

Ik vind het wel een beetje suf om 10 km te rennen en nergens te komen. Normaal zie ik altijd eendjes en ooievaars en koeien en mensen op fietsen en alles, nu heb ik alleen drie hondenuitlaters gezien die ik dan elk 5x tegenkwam op m'n rondjes door het park :')
pi_198897040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het ging wel goed, denk ik. Het was niet enorm veel moeite om op tempo te blijven, maar na het 6e interval was ik wel echt moe dus ik denk dat het zwaar genoeg was. Het voelde niet echt als een uitdaging voor mijn conditie (was niet enorm buiten adem) maar het was vooral een uitdaging om netjes te lopen en hetzelfde tempo aan te houden.

Ik was erg blij dat ik niet harder hoefde vandaag, want op sommige plekken was het door de sneeuw best glad en nu liep ik rustig genoeg dat ik de tijd had om extra op de gladheid te letten.

Ik ben nu wel benieuwd naar de andere opties voor de intervallen (de 10x400 of de 12x200). We zullen volgende week zien hoe dat is :D

Ik vind het wel een beetje suf om 10 km te rennen en nergens te komen. Normaal zie ik altijd eendjes en ooievaars en koeien en mensen op fietsen en alles, nu heb ik alleen drie hondenuitlaters gezien die ik dan elk 5x tegenkwam op m'n rondjes door het park :')
Klinkt goed! Gladheid is geen ideale situatie inderdaad voor intervallen. Ik weet niet hoe het bij jou in de omgeving zit, maar ik kan bij mij in de buurt ook wel rondjes plannen waarvan de middelste 6-8km wegen zonder stoplichten zijn, daar kan ik dan prima mijn 1000jes of minuutjes op/af doen. Als je de training in je horloge zet hoef je onderweg niet de hele tijd op afstanden te letten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')