abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198698990
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Niet echt heel erg... Ik zie niemand spreekwoordelijk huilen, dus snap echt niet wat je daarmee bedoelt.
Huilen als in huilende wolfen.
quote:
En dat hypocriete is alleen omdat je zelf erbij verzint dat ze alleen maar debat zou willen omdat er een Kamermeerderheid voor zou zijn en dat ze het anders niet had gewild. Althans, heb je hier verdere aanwijzingen voor dat dit zo is?
Hier heb ik idd verdere aanwijzingen voor. Waar D66 normaliter haantje de voorste is was D66 nu een uurtje of 24 compleet van de radar.

Als jij er anders over denkt is dat een dikke prima hoor.
pi_198699019
https://www.telegraaf.nl/(...)ir-u-zit-te-grijnzen

Grapperhaus: "er is al genoeg over gezegd" om vervolgens pissig te worden.

Er is echt iets mis met dat volk.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 12:51:57 #103
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_198699033
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:44 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Ollongren en Jorritsma gewoon tot in den treure herhalen
[..]

Dus dan komt er weinig nieuws uit
Dat lijkt mij de beste/ meest waarschijnlijke optie. Deze hele 'rel' is wat mij betreft ook heel dubbel.

Je bent toch bezig met een formatie en kijkt daarbij naar de risico's die je tegen kan komen in de gesprekken en van een eventuele toekomstige samenwerking. De hele wereld weet dat de interne gang van zaken bij CDA op dit moment 'precair' is. Je zou je werk als fromateur niet goed doen als je dit zou negeren. Als je dit niet als risico zou omschrijven.
Bovendien (ook al is het je taak niet) ga je voor benoemde risico's ook mitigerende maatregelen verzinnen...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_198699053
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat lijkt mij de beste/ meest waarschijnlijke optie. Deze hele 'rel' is wat mij betreft ook heel dubbel.

Je bent toch bezig met een formatie en kijkt daarbij naar de risico's die je tegen kan komen in de gesprekken en van een eventuele toekomstige samenwerking. De hele wereld weet dat de interne gang van zaken bij CDA op dit moment 'precair' is. Je zou je werk als fromateur niet goed doen als je dit zou negeren. Als je dit niet als risico zou omschrijven.
Bovendien (ook al is het je taak niet) ga je voor benoemde risico's ook mitigerende maatregelen verzinnen...
Als het allemaal zó simpel en zó logisch is; leg het dan uit? Dan is deze hele poppenkast niet nodig. Nee, er komt geen verklaring. Er is genoeg over gezegd. We gaan gewoon door. Oh toch niet, want zo'n beetje de hele kamer wil hier wel over verder praten terwijl het zo simpel en logisch is.
pi_198699066
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

[..]

Hier heb ik idd verdere aanwijzingen voor. Waar D66 normaliter haantje de voorste is was D66 nu een uurtje of 24 compleet van de radar.

Ik heb er geen echte positie over ingenomen. Het lijkt redelijk aannemelijk dat ze even gewacht heeft om te kijken hoe het zich ontwikkelde. Of ze bij geen Kamermeerderheid een andere positie had ingenomen is denk ik niet een conclusie die je op dit moment kunt trekken, maar het omgekeerde ook niet.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 26 maart 2021 @ 12:56:01 #106
116015 SicSicSics
pi_198699088
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:
Als het allemaal zó simpel en zó logisch is; leg het dan uit?
Dat hebben beide dames toch gedaan? :)

quote:
Volgens een verklaring van Jorritsma en Ollongren ging het om "inventariserende voorbereidingsnotities die vanmorgen besproken zouden worden en bedoeld waren als voorlopige input voor de volgende ronde in de verkenningsfase". Ze benadrukken dat de notities geen directe weergave zijn van de al gevoerde gesprekken en dat ze met geen van de onderhandelaars zijn besproken.
Klaar. Heel simpel en logisch. Met uitleg.
quote:
Dan is deze hele poppenkast niet nodig. Nee, er komt geen verklaring. Er is genoeg over gezegd. We gaan gewoon door. Oh toch niet, want zo'n beetje de hele kamer wil hier wel over verder praten terwijl het zo simpel en logisch is.
De poppenkast is ook niet nodig, maar het is natuurlijk wel een kans voor veel mensen om ergens een machtspositie te krijgen of te ondermijnen. :) Dus zagen we lekker door. Ook heel begrijpelijk natuurlijk. Je zou als oppositie je positie niet waard zijn als je deze kans op 'ophef' en 'schande' laat lopen. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_198699099
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[..]

[..]

De poppenkast is ook niet nodig, maar het is natuurlijk wel een kans voor veel mensen om ergens een machtspositie te krijgen of te ondermijnen. :)
Ik had al zo'n vermoeden dat je met die 'uitleg' aan kwam zetten.

Die uitleg is dus niet voldoende (en volslagen lachwekkend), zo blijkt uit het aangevraagde debat en de steun voor dat debat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2021 12:57:16 ]
  vrijdag 26 maart 2021 @ 12:57:58 #108
116015 SicSicSics
pi_198699114
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:56 schreef Scrummie het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden dat je met die 'uitleg' aan kwam zetten.

Die uitleg is dus niet voldoende (en volslagen lachwekkend), zo blijkt uit het aangevraagde debat en de steun voor dat debat.
De poppenkast is ook niet nodig, maar het is natuurlijk wel een kans voor veel mensen om ergens een machtspositie te krijgen of te ondermijnen. :) Dus zagen we lekker door. Ook heel begrijpelijk natuurlijk. Je zou als oppositie je positie niet waard zijn als je deze kans op 'ophef' en 'schande' laat lopen. ;)
Fine, fuck you then!
pi_198699138
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ook niet-oppositie partijen steunen het debat.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:00:28 #110
116015 SicSicSics
pi_198699160
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:59 schreef Scrummie het volgende:
Ook niet-oppositie partijen steunen het debat.
Ja natuurlijk. Je kan door alle 'ophef' en 'schande' niet anders, maar de uitleg zal hetzelfde blijven. Exact wat Hexagon aangeeft.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:01:11 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198699176
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:51 schreef Scrummie het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ir-u-zit-te-grijnzen

Grapperhaus: "er is al genoeg over gezegd" om vervolgens pissig te worden.

Er is echt iets mis met dat volk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198699178
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Je kan door alle 'ophef' en 'schande' niet anders, maar de uitleg zal hetzelfde blijven. Exact wat Hexagon aangeeft.
Leuk voor hexagon, daar ben ik niet mee in gesprek.

Met jou bij deze ook niet meer trouwens, ik zag nog ruimte op mijn blocklist.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:10:28 #113
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198699325
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[..]

[..]

Tja, sommige mensen nemen daar genoegen mee. Anderen laten zich niet met een kluitje in het riet sturen.
Zo moeilijk is de vraag toch niet?

Ze zeggen uiteindelijk niks.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198699337
twitter
pi_198699423
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:33 schreef Magister_Artium het volgende:
Als het echt een vooropgezet plan is om Omtzigt te wippen, is dat schandalig. Toch vraag ik me oprecht af wat we wel moeten zoeken achter de notitie en wat niet. Daarbij, wie wil er wel van hem af en wie niet? Aardig wat CDA-aanhang die elkaar overschreeuwt in het supporten van de nummer 2. De fractie moet daar toch van op de hoogte zijn en je zou toch zeggen dat het wat minder top-down is dan in de fractiekamer van de PVV.
Wil de VVD van hem af? Wilden de verkenners het in elk geval (hypothetisch) besproken hebben, om eventuele spanningen een slag voor te zijn?
Pieter Omtzigt hoeft de krant maar te bellen en zijn hele verhaal staat op de voorpagina. Als hij echt zo op de schopstoel zit, heeft hij niets meer te verliezen, gaat hij verder met een nieuwe partij en heeft hij het halve CDA achter zich. Is dit smerige achterklap van iemand verdeeldheid wil zaaien? Genoeg anti-CDA-stemming in het land, dus een partij van 15 zetels kan je eenvoudig kapot maken. En dan voedt iedereen dit alleen maar door verder te speculeren in het nadeel van de betrokkenen.
Ik kan jou vertellen dat Rutte niet blij is met Pieter. Pieter zat op de zaak Demmink , MH17 en moest stoppen Rutte is zelf op hoge poten naar Buma gestapt dat Pieter er mee moest stoppen.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:18:56 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198699473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

[..]

Jij ben wel heel wanhopig bezig de hele Omtzigt affaire te overschreeuwen met vergezochte verwijten :')
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:22:58 #117
116015 SicSicSics
pi_198699545
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:10 schreef thedeedster het volgende:
Tja, sommige mensen nemen daar genoegen mee. Anderen laten zich niet met een kluitje in het riet sturen.
Zo moeilijk is de vraag toch niet?

Ze zeggen uiteindelijk niks.
Tjah, dan zou ik kunnen zeggen dat anderen als Don Quichot tegen een windmolen vechten om er toch iets uit te slepen...

Wat wil je dan dat ze zeggen? Moet je van 'niets' iets maken, omdat anderen het wel iets vinden? :)
Fine, fuck you then!
pi_198699579
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij ben wel heel wanhopig bezig de hele Omtzigt affaire te overschreeuwen met vergezochte verwijten :')
Ook over de Omtzigt affaire heb ik al het nodige geschreven. Ook intern gecommuniceerd overigens. Stuk effectiever.

Stoort het je dat Ollongren gisteren de verkenning heeft opgeblazen en daarmee het vertrouwen van zo'n beetje alle partijen heeft geschaad en dat het volk nu redelijk bezorgd is over het democratische karakter van Ollongren, Kaag en Rutte?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:26:25 #119
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198699586
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Tjah, dan zou ik kunnen zeggen dat anderen als Don Quichot tegen een windmolen vechten om er toch iets uit te slepen...

Wat wil je dan dat ze zeggen? Moet je van 'niets' iets maken, omdat anderen het wel iets vinden? :)
Simpel; waar komt die tekst vandaan?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198699602
Ik begin toch steeds meer het gevoel te krijgen dat de Omtzigt-opmerking uit VVD-hoek is gemaakt... dat kan Rutte nog wel eens lelijk opbreken :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:28:03 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198699624
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ook over de Omtzigt affaire heb ik al het nodige geschreven. Ook intern gecommuniceerd overigens. Stuk effectiever.

Stoort het je dat Ollongren gisteren de verkenning heeft opgeblazen en daarmee het vertrouwen van zo'n beetje alle partijen heeft geschaad en dat het volk nu redelijk bezorgd is over het democratische karakter van Ollongren, Kaag en Rutte?
Ja niet het willen wegwerken van Omtzigt is het probleem. Degene die die wens per ongeluk uitlekt, die is het probleem!
pi_198699646
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja niet het willen wegwerken van Omtzigt is het probleem. Degene die die wens per ongeluk uitlekt, die is het probleem!
Beide is een probleem en voor beide zal Ollongren nu verantwoording moeten afleggen in de Kamer. Ik kijk er naar uit, wie weet wat er allemaal boven tafel komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2021 13:29:27 ]
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:30:00 #123
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198699666
Dit kan niet in een democratie. Hier moet iets mee gebeuren, ik denk dat het verstandig is voor sommige ministers om te vertrekken uit de politiek. Een grove schande.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:35:20 #124
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_198699751
Ollongren is tot nu toe erg stil geweest. Ik denk dat het beter zou zijn als ze zelf al een verklaring had afgelegd, via videoverbinding en ook de gelegenheid had gegeven om vraag te stellen. Of is ze zo ziek dat ze niet aanspreekbaar is?
Non possumus non loqui
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:42:43 #125
116015 SicSicSics
pi_198699866
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:26 schreef thedeedster het volgende:
Simpel; waar komt die tekst vandaan?
quote:
Volgens een verklaring van Jorritsma en Ollongren ging het om "inventariserende voorbereidingsnotities die vanmorgen besproken zouden worden en bedoeld waren als voorlopige input voor de volgende ronde in de verkenningsfase". Ze benadrukken dat de notities geen directe weergave zijn van de al gevoerde gesprekken en dat ze met geen van de onderhandelaars zijn besproken.
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')