Welke vraag? Waarom je mijn aannames hoger moet inschatten?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je ontwijkt de duidelijke vraag.
"Wat heb jij te winnen bij het constant verdedigen van D66?"quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke vraag? Waarom je mijn aannames hoger moet inschatten?
Wie beweert dat dat moet? Ik geef mijn visie en voer een discussie en vervolgens winden bepaalde users zich op omdat ik 'aannames' doe (duh).
Je vergeet denk ik dat, als dit bewust is, het in de d66 fractiekamer is besproken, niet de formatiekamer.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:09 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
In de stadhouderskamer:
‘Hoe brengen we dat nieuws naar buiten?’
‘Nou gewoon, je laat eerst een persbericht uitvaardigen dat je positief getest bent en dan loop je naar buiten. Houd dit briefje maar voorop, en laat het goed zien als een fotograaf langsloopt.’
‘Goed idee, een weekje vakantie is nooit weg.’
*persbericht uit, dienstauto rijdt voor*
‘Denk om je capuchon, Kajsa. Veel plezier op Aruba, denk aan je koninkrijksrelaties!’
‘Dank je, Annemarie, hebben we het volgende week over onze verdiensten.’
Lijkt dat waarschijnlijk?
De partij die tot 2005 in de beginselen had staan dat bij een volgende troonswisseling de monarchie moest worden afgeschaft, is de grootste beschermer van de kroon gebleken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Lodewijk is geen republikein, zo veel is nu zeker
Ik geef mijn visie op wat er is voorgevallen. Als jij dat beschouwt als 'constant verdedigen van D66', dan zij dat zo.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:24 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
"Wat heb jij te winnen bij het constant verdedigen van D66?"
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wederom een aanname. Waarom zou ik jouw aannames hoger moeten inschalen dan aannames van anderen? Wat heb jij te winnen bij het constant verdedigen van D66?
Het is geen geheim dat CDA en D66 de afgelopen 4 jaar regelmatig lijnrecht tegenover elkaar stonden in de regering. Als er geen corona was uitgebroken dan had het kabinet hoogstwaarschijnlijk het einde niet gehaald om interne conflicten.
Dat laatste klinkt als een aanname.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wederom een aanname. [...] Als er geen corona was uitgebroken dan had het kabinet hoogstwaarschijnlijk het einde niet gehaald om interne conflicten.
Eens.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:32 schreef Magister_Artium het volgende:
Van Helvert sneert nog een paar keer naar D66 en hun formatietechnieken. Ik denk hoe langer hoe minder dat we dit in de CDA-hoek moeten zoeken.
Sowieso is het nogal onzinnig om in een discussie als deze te zaniken over 'aannames'. Ik ben geen Ollongren noch behoor ik tot de D66-top, dus ik moet hoe dan ook gissen naar wat er precies is voorgevallen. Dat moeten we allemaal.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[..]
Dat laatste klinkt als een aanname.
Klopt. Wel eentje uitgesproken door kamerleden van een regeringspartij.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[..]
Dat laatste klinkt als een aanname.
Heel goed. Dat andere partijen dit voorbeeld volgen. Blijkt Ploumen toch meer "nieuw leiderschap" te bezitten dan Kaag.quote:
Ik heb het vermoeden dat de meeste kamerleden ook aannemen dat Ollongren geen opzet had, maar als een user dat zegt is het niet ok?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Klopt. Wel eentje uitgesproken door kamerleden van een regeringspartij.
Iedereen mag zeggen wat hij/zij wil.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat de meeste kamerleden ook aannemen dat Ollongren geen opzet had, maar als een user dat zegt is het niet ok?
Prima, zou dan ook fijn zijn dat je users niet aanvalt op punten waar je je zelf ook schuldig aan maakt, namelijk het maken van aannamens.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Iedereen mag zeggen wat hij/zij wil.
Als die persoon daar niet zelf mee begonnen was dan had ik dat ook zeker niet gedaan.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Prima, zou dan ook fijn zijn dat je users niet aanvalt op punten waar je je zelf ook schuldig aan maakt, namelijk het maken van aannamens.
Kerel, als je moeite hebt met het doen van aannames, kun je net zo goed dit hele forum opdoeken. Om nog maar te zwijgen over die Frontpage van je.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als die persoon daar niet zelf mee begonnen was dan had ik dat ook zeker niet gedaan.
Ik heb geen moeite met het doen van aannames. Zoals reeds gemeld.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, als je moeite hebt met het doen van aannames, kun je net zo goed dit hele forum opdoeken. Om nog maar te zwijgen over die Frontpage van je.
Anderzijds, kijkende naar de foto...quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als bekend wordt dat het een bewuste actie is van Ollongren/D66, loopt de partij imagoschade op bij zowel haar collega-fracties als het publiek.
Wie wil er nog met D66 onderhandelen als de partij doelbewust gevoelige informatie lekt?
Bezien vanuit het oogpunt van D66 is bewust lekken helemaal niet logisch. Vooral omdat het CDA al verzeild dreigt te raken in een burgeroorlog. Daar heeft de partij de hulp van D66 niet voor nodig.
Het zou me eigenlijk niets verbazen als Ollongren voor het debat aftreedt als demissionair minister om zo geen uitleg te hoeven geven. We gaan het meemaken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Het ging natuurlijk al meteen fout om de demissionair minister van Binnenlandse Zaken te benoemen als verkenner. Dat is staatsrechtelijk gezien uiterst ongepast aangezien de nieuwe kamer de nieuwe regering gaat vormen en Ollongren nu optradt namens het orgaan dat haar moet controleren.
Voordeel is wel dat de minister nu uitleg moet geven over de greep die demissionaire regering denkt te hebben over versverkozen volksvertegenwoordigers. Dit gaat om de verhouding kamer regering, en de verhouding kiezer en staat dus. Dit is behoorlijk principieel, het gaat over de democratie zelf.
De koning moet ook gewoon een keer nee zeggen. Eerst verantwoording afleggen, dan pas verleen ik je ontslag.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het zou me eigenlijk niets verbazen als Ollongren voor het debat aftreedt als demissionair minister om zo geen uitleg te hoeven geven. We gaan het meemaken.
Ik denk dat hij hiermee wil aangeven dat het verkennen beter ging toen het nog onder leiding van de koning gebeurdequote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:14 schreef Postbus100 het volgende:
Wat is dit voor een vage tweet?![]()
[ twitter ]
Dus dan komt er weinig nieuws uitquote:Volgens een verklaring van Jorritsma en Ollongren ging het om "inventariserende voorbereidingsnotities die vanmorgen besproken zouden worden en bedoeld waren als voorlopige input voor de volgende ronde in de verkenningsfase". Ze benadrukken dat de notities geen directe weergave zijn van de al gevoerde gesprekken en dat ze met geen van de onderhandelaars zijn besproken.
Haar tas zat al propvol met overbodige vrouwenspulletjes.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Anderzijds, kijkende naar de foto...
Dit is echt zo idioot knullig, hoe ze daar loopt met in haar rechterhand een tas en de linkerhand/arm helemaal beladen met telefoon, bril en een kenbaar belangrijk dossier met gevoelige informatie/notities -die dan ook nog eens zo open en bloot te zien zijn- in het openbaar, dat dit echt niets anders is dan bizarre blunder van een amateuristisch niveau van heb ik jou daar. Ongekend.
Wat doet die vrouw nog in de politiek?
Het zou niet anders dan terecht zijn dan dat D"66 hier ook flinke imago schade aan oploopt, als deze vrouw nu nog aanblijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |