abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2003 @ 14:44:36 #1
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
  zondag 26 januari 2003 @ 14:45:15 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116073
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:39 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat doe je wel. Je bagataliseert en kijkt de andere kant op.
Lekker makkelijk hoor. Straks niet zeuren als het uit de hand gelopen is he?
[..]

nee jij bagitaliseert door alles te bediscussieren vanuit een geschreven stuk wetboek, daarmee stop je een bepaald gedachtengoed niet
quote:
Mooi, het raam uit die wet op gelijke behandeling dan. Men is gewoon niet hetzelfde. Weg ermee.
aan de andere kant.. als iedereen dan daadwerkelijk gereduceerd is tot gelijke heb je geen wetboek nodig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 26 januari 2003 @ 14:46:05 #3
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_8116082
/lurkt

ik heb het interview helaas moeten missen, is dit nog ergens online te zien?

zondag 26 januari 2003 @ 14:46:59 #4
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8116098
JarJar is een staatsgevaarlijke gek die de terreur van de Islam in Europa wil verspreiden. Hij doet goed Hitler na, eerst een beetje rellen met een stel bruinhemden en vervolgens via de democratie de macht grijpen om deze vervolgens af te schaffen. Toevallig hadden ze ook nog eens hetzelfde doelwit, de Jood. De zwijgende meerderheid staat langs de zijlijn en laat het gebeuren. 'Het zal zo'n vaart niet lopen...'

Ik ben dat geklaag van moslims in Nederland meer dan zat. Ik begrijp zelf ook wel dat de onrust onder deze bevolkingsgroep wordt gevoed door extremisten als JarJar en Imams die flink gesubsidieerd worden door fundamentalistische terreurgroepen uit het Midden-Oosten, dat neemt niet weg dat ze zelf de verantwoordelijkheid hebben hun bestaan hier in Nederland op waarde te schatten. Ze hebben de vrijheid om een moskee te bouwen, ze mogen hun eigen scholen oprichten en ze mogen moslim zijn. Er gelden regels in de publieke sector maar die gelden voor elke geloofsovertuiging, dus niet zo zeiken als een juf vraagt of je even je keppeltje of hoofddoek afzet.

Waarom klagen de Surinamers, Antillianen, Turken, Joden, Hindu's, Chinezen en dergelijke niet? Juist, omdat ze geen agenda hebben. Dat heeft het AEL wel. Het enige wat het AEL wil is de democratie omver werpen en een Arabische moslim-staat stichten. Natuurlijk zeggen ze dat ze democraten zijn, natuurlijk zeggen ze dat ze opkomen voor de 'onderdrukten'! Die strategie is al eerder met succes toegepast in Duitsland en we kennen de gevolgen. Een wolf in schaapskleren heet dat, je kent het vast wel.

Ik snap dat jullie brave kinders zijn opgevoed met het idee dat alleen de boze blanke man nare ideeën wat betreft ras enzo kan hebben, maar word dan toch maar eens wakker. De fundamentalistische moslims zijn de nieuwe fascisten.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  zondag 26 januari 2003 @ 14:55:01 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116184
bovenstaande reactie is dus waar ik persoonlijk zo moe van wordt, het simplificeert zo lekker makkelijk het probleem
  zondag 26 januari 2003 @ 14:55:11 #6
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116186
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:46 schreef OK_DAN het volgende:
JarJar is een staatsgevaarlijke gek die de terreur van de Islam in Europa wil verspreiden. Hij doet goed Hitler na, eerst een beetje rellen met een stel bruinhemden en vervolgens via de democratie de macht grijpen om deze vervolgens af te schaffen. Toevallig hadden ze ook nog eens hetzelfde doelwit, de Jood. De zwijgende meerderheid staat langs de zijlijn en laat het gebeuren. 'Het zal zo'n vaart niet lopen...'
Correct. Jahjah heeft net als zijn grote voorbeeld Hitler al burgerwacht/stormtroepen opgericht.

Een politieke organisatie met eigen lijfwachten/politie. Exact gelijk aan de SA. In Belgie is het verboden, weet je waarom? Die wet is ingevoerd in de jaren 30 om de NSDAP niet te laten overwaaien naar Belgie...

quote:
Ik ben dat geklaag van moslims in Nederland meer dan zat. Ik begrijp zelf ook wel dat de onrust onder deze bevolkingsgroep wordt gevoed door extremisten als JarJar en Imams die flink gesubsidieerd worden door fundamentalistische terreurgroepen uit het Midden-Oosten, dat neemt niet weg dat ze zelf de verantwoordelijkheid hebben hun bestaan hier in Nederland op waarde te schatten. Ze hebben de vrijheid om een moskee te bouwen, ze mogen hun eigen scholen oprichten en ze mogen moslim zijn. Er gelden regels in de publieke sector maar die gelden voor elke geloofsovertuiging, dus niet zo zeiken als een juf vraagt of je even je keppeltje of hoofddoek afzet.

Waarom klagen de Surinamers, Antillianen, Turken, Joden, Hindu's, Chinezen en dergelijke niet? Juist, omdat ze geen agenda hebben. Dat heeft het AEL wel. Het enige wat het AEL wil is de democratie omver werpen en een Arabische moslim-staat stichten. Natuurlijk zeggen ze dat ze democraten zijn, natuurlijk zeggen ze dat ze opkomen voor de 'onderdrukten'! Die strategie is al eerder met succes toegepast in Duitsland en we kennen de gevolgen. Een wolf in schaapskleren heet dat, je kent het vast wel.

Wederom helemaal mee eens.
quote:
Ik snap dat jullie brave kinders zijn opgevoed met het idee dat alleen de boze blanke man nare ideeën wat betreft ras enzo kan hebben, maar word dan toch maar eens wakker. De fundamentalistische moslims zijn de nieuwe fascisten.
Correct, maar dat is niets nieuws hoor. In WOII waren er islamitische SS-eenheden, en Himmler stond te kijken van de wreedheed waarmee die tekeer gingen. De Mufti van Palestina was een grote fan van Hitler en heeft hem meermalen bezocht, en Hitler vertelde hun te steunen met een oorlog tegen de joden. De arabieren en de Nazis waren natuurlijke vrienden zeiden ze, omdat ze een gazamenlijke vijand hebben.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 26 januari 2003 @ 14:56:01 #7
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8116204
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:45 schreef Re het volgende:
nee jij bagitaliseert door alles te bediscussieren vanuit een geschreven stuk wetboek, daarmee stop je een bepaald gedachtengoed niet
Je kunt wel het propageren van een gedachtegoed stoppen als het de wet overtreedt. JahJah overtreedt de wet met z'n 'alleen niet-blanken mogen lid worden', dus hij kan daarop aangepakt worden. Híj zal zijn gedachtengoed dus aan moeten passen aan de wetten die in Nederland opgesteld zijn... aan het wetboek dus.
quote:
aan de andere kant.. als iedereen dan daadwerkelijk gereduceerd is tot gelijke heb je geen wetboek nodig
Je zegt net zelf dat je nooit iedereen tot gelijke kunt reduceren, dus dat wetboek zal altijd nodig blijven. Niks 'aan de andere kant... ' dus.
  zondag 26 januari 2003 @ 14:56:27 #8
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116209
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:45 schreef Re het volgende:

[..]

Zucht... en hoe wou je dat aan gaan pakken dan?~
Gedachtengoeden kan je niet verbieden. De uitingen ervan wel.

Maar verlicht ons en vertel wat je dan wilt doen hiertegen, behalve de andere kant opkijken en zeggen: Ach, het valt wel mee.

quote:
Ja, die utopie kennen we .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8116232
Ik vond dat Rottenberg en Co toch behoorlijk uitgepraat raakten in Nederland Kiest tegen Abu. Ik heb de uitzending 2 maal bekeken en elke keer dat de één niet meer wist wat hij moest vragen/zeggen nam de ander het direct over. Daarentegen bleef Abu heel koeltjes de vragen, inhoudelijk goed onderbouwd beantwoorden.

Rottenberg begon zelfs op een gegeven moment onzin uit te kramen door Abu uitspraken in de mond te leggen. Ik had meer van hen verwacht om eerlijk te zijn.

Maar echt voor de volle 100 % vertrouw ik Abu niet, hij zal ook andere belangen nastreven. Buitenlandse belangen imho.

[Dit bericht is gewijzigd door karagoz op 26-01-2003 14:59]

We zijn nou eenmaal anders, maar niet beter dan elkaar.
pi_8116237
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:55 schreef Re het volgende:
bovenstaande reactie is dus waar ik persoonlijk zo moe van wordt, het simplificeert zo lekker makkelijk het probleem
En toch heeft ie wel gelijk
Li zeh lo yekre
pi_8116240
De grootste grap van dit alles is dat ze het gerel van fundamentalisten etc in Marokko, Turkije en in vele andere arabische landen helemaal niet willen hebben. Europa is die vriendelijke buur die deze gasten toch maar even aan tafel vraagt om niemand te beledigen, omdat ze geen idee hebben met wie of wat ze te maken hebben.
In Marokko is het bijvoorbeeld bij voorbaat uitgesloten dat 'gemaskerde' vrouwen in sociale functies terecht komen, vanwege de communicatieve aspect en het 'bang maken' van kindertjes op creches. Het is hier de onbekendheid met het fenomeen dat deze discussie toe laat.
pi_8116265
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:46 schreef OK_DAN het volgende:

Niets meer aan toe te voegen.
pi_8116288
Het beste geloof is geen geloof. Period!
  zondag 26 januari 2003 @ 15:06:58 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116322
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je kunt wel het propageren van een gedachtegoed stoppen als het de wet overtreedt. JahJah overtreedt de wet met z'n 'alleen niet-blanken mogen lid worden', dus hij kan daarop aangepakt worden. Híj zal zijn gedachtengoed dus aan moeten passen aan de wetten die in Nederland opgesteld zijn... aan het wetboek dus.

[..]Ik zeg dus alleen dat je het gedachtegoed dus niet stopt, of gelooft men daadwerkelijk dat als we JahJah strafrechterlijk vervolgen en het gevang in gooien dat deze groep zich achter de oren krabt en denkt.. hmmmm mijn gedachtengoed is blijkbaar een verkeerde. Ik weet dat je graag met je duimpje omlaag je postings begint maar stap daar eens overheen, ik reageer alleen op het feit dat je met het wetboek in de hand de problemen blijkbaar niet oplost, hoe wel weet ik ook niet, in discussie gaan met deze groep is zeer moeilijk maar misschien niet inmogelijk
quote:
Je zegt net zelf dat je nooit iedereen tot gelijke kunt reduceren, dus dat wetboek zal altijd nodig blijven. Niks 'aan de andere kant... ' dus.
dat zeg ik idd, dit was geredeneerd naar jouw standpunt

[Dit bericht is gewijzigd door Re op 26-01-2003 15:09]

zondag 26 januari 2003 @ 15:08:41 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116341
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:59 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

En toch heeft ie wel gelijk

tuurlijk, jij hebt natuurlijk ook liever dat elke Marokkaan het land uit getieft wordt
  zondag 26 januari 2003 @ 15:09:34 #16
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_8116354
Ik kan er om heel eerlijk te zijn sowieso niet bij dat iemand die Abu Jahjah nog serieus neemt.

Zover ik inhoudelijk heb kunnen zien, is meneer Jahjah z'n concept het eenzijdig neerleggen bij de autochtone bevolking van het falen van de integratie.

Iedereen die daar over nadenkt, kan zich voorstellen dat het niet zo zwart wit is.

Iedereen in nederland kan studiefinanciering krijgen, iedereen kan naar school.

Dat veelste veel marrokkanen nu geen werk hebben moet voornamelijk gezocht worden in het niet beheersen van de taal, en qua mentaliteit niet aangepast zijn.

En volgens meneer jahjah is dat eenzijdig de schuld van de autochtone bevolking.

T'is heel nederlands, om met een bloedend hart meneer jahjah dan maar een zak geld te geven, met em om de tafel te gaan zitten, en net te doen of hij het serieus nemen waard is, maar als je goed kijkt lijkt het me toch duidelijk dat'ie gewoon een relschopper is die macht ruikt.

quote:
Zoals het ook heel nederlands is om tot in het oneindige te nuanceren, tegen beterweten in het positieve in zijn verhaal te ontdekken, maar waar hebben we het dan nog over.

Bovenstaande kan misschien hard overkomen, maar is het soms niet waar dan?

zondag 26 januari 2003 @ 15:11:05 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116373
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:08 schreef Re het volgende:

[..]

tuurlijk, jij hebt natuurlijk ook liever dat elke Marokkaan het land uit getieft wordt

de fout in het betoog is dat JahJah als opstapje wordt gebruikt om weer lekker te kankeren op de gehele moslim gemeenschap
  zondag 26 januari 2003 @ 15:11:50 #18
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116380
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:11 schreef Re het volgende:

[..]

de fout in het betoog is dat JahJah als opstapje wordt gebruikt om weer lekker te kankeren op de gehele moslim gemeenschap

Een nog veel grotere fout is Jahjah zijn gang laten gaan.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:13:35 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116398
Maar nog even ter verduidelijking.... JahJah is een sukkel maar hij wordt door heel wat mensen geiconiseerd als "Hitler" of "Held" en dat is gewoon veels te veel krediet voor deze man
  zondag 26 januari 2003 @ 15:15:13 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116417
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:11 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Een nog veel grotere fout is Jahjah zijn gang laten gaan.

ben je dan daadwerkelijk zo bang dat je straks met je kont naar het westen moet gaan liggen 6 keer per dag?
pi_8116425
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:08 schreef Re het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb totaal niks tegen marokanen, wel tegen sommige, die meeliepen in die demonstratie in amsterdam bijv vorig jaar, tegen dat soort mensen heb ik iets.

en moslims hebben het hier toch wel prima? Ze kunne schreeuwen datr ze moslim zijn, dat ze voor bin laden zijn, en dat ze joden haten, zonder dat ze wat worden aangedaan. Als ik door de straten ga lopen en schreeuwen dat ik een israeli ben en over een jaar 3 jaar in de IDF moet zitten bijv. dan weet ik dat ik een trap onder me hol krijg...

en mijn vrienden (vooral algerijnen) zitten nooit te zeiken dat ze minderwaardiger zijn dan nederlanders, waarom doen andere dat wel dan?

Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 15:19:34 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116461
Als men Jahjah op deze manier zijn gang laat gaan, is dat een enorme duw in de rug voor extreem-rechts gedachtengoed in Nederland natuurlijk... dat is wat je dan ook krijgt.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:20:06 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116470
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:15 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb totaal niks tegen marokanen, wel tegen sommige, die meeliepen in die demonstratie in amsterdam bijv vorig jaar, tegen dat soort mensen heb ik iets.

en moslims hebben het hier toch wel prima? Ze kunne schreeuwen datr ze moslim zijn, dat ze voor bin laden zijn, en dat ze joden haten, zonder dat ze wat worden aangedaan. Als ik door de straten ga lopen en schreeuwen dat ik een israeli ben en over een jaar 3 jaar in de IDF moet zitten bijv. dan weet ik dat ik een trap onder me hol krijg...

en mijn vrienden (vooral algerijnen) zitten nooit te zeiken dat ze minderwaardiger zijn dan nederlanders, waarom doen andere dat wel dan?

blijkbaar is er bij deze groep een behoefte onstaan, en zoals je zegt... "sommige"... en dan wordt daar weer op gereageerd "ja zo is de jodenvervolging ook begonnen". Ik heb de Nederlander wel wat hoger ingeschaald dat men zich op termijn achter het gedachtengoed van deze paar Marokkaantjes schaart
  zondag 26 januari 2003 @ 15:21:26 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116484
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:19 schreef X-Ray het volgende:
Als men Jahjah op deze manier zijn gang laat gaan, is dat een enorme duw in de rug voor extreem-rechts gedachtengoed in Nederland natuurlijk... dat is wat je dan ook krijgt.
actie = reactie en tot hoever moeten we dit opblazen als de grote dolksteek voor de democratie?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:21:27 #25
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8116485
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:06 schreef Re het volgende:
Ik zeg dus alleen dat je het gedachtegoed dus niet stopt, of gelooft men daadwerkelijk dat als we JahJah strafrechterlijk vervolgen en het gevang in gooien dat deze groep zich achter de oren krabt en denkt.. hmmmm mijn gedachtengoed is blijkbaar een verkeerde.
Nee, maar hij zal zijn gedachtengoed wel aan moeten passen aan de Nederlandse maatstaven.
  zondag 26 januari 2003 @ 15:22:54 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116507
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:21 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, maar hij zal zijn gedachtengoed wel aan moeten passen aan de Nederlandse maatstaven.

waarmee de ontevredenheid/problematiek gelijk tot nul is gereduceerd neem ik aan?

[Dit bericht is gewijzigd door Re op 26-01-2003 15:26]

zondag 26 januari 2003 @ 15:23:38 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116523
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:22 schreef Re het volgende:

[..]

waarmee de ontevredenheid/problematiek gelijk tot nul is gereduceerd neem ik aan?

zondag 26 januari 2003 @ 15:24:24 #28
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8116531
quote:
Godverdomme, ik ben dit zo zat aan het worden! Waar zeg ik dat Marokkanen het land 'uit getieft' moeten worden?
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
pi_8116553
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:21 schreef Re het volgende:

[..]

actie = reactie en tot hoever moeten we dit opblazen als de grote dolksteek voor de democratie?

Een terrorist van het midden oosten die naar europa verhuist is geen democraat
Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 15:27:23 #30
6484 ExTec
pi_8116574
Er wordt zelfs geproken over gedachtegoed...

Sorry, maar liberale partijen hebben een gedachtegoed, socialistische partijen hebben een gedachtegoed, zelf communistische partijen hebben een gedachtegoed.

Meneer Jahjah is een relschopper die weet dat omdat'ie welbespraakt is en lekker het slachtoffercultuurschap onder marrokkanen kan bespelen dat er politieke macht in het verschiet ligt.

De 'have-not's' tegen de 'Haves', noemen we dat tegenwoordig al gedachtengoed?

zondag 26 januari 2003 @ 15:29:58 #31
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116621
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:15 schreef Re het volgende:

[..]

ben je dan daadwerkelijk zo bang dat je straks met je kont naar het westen moet gaan liggen 6 keer per dag?

Nee.
Ik zie het wel ontploffen hier op straat tussen zijn groepen en anderen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:30:53 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116639
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:27 schreef ExTec het volgende:
Er wordt zelfs geproken over gedachtegoed...

Sorry, maar liberale partijen hebben een gedachtegoed, socialistische partijen hebben een gedachtegoed, zelf communistische partijen hebben een gedachtegoed.

Meneer Jahjah is een relschopper die weet dat omdat'ie welbespraakt is en lekker het slachtoffercultuurschap onder marrokkanen kan bespelen dat er politieke macht in het verschiet ligt.

hij is hier toch, en hij heeft blijkbaar aanhang... dus ja
  zondag 26 januari 2003 @ 15:31:39 #33
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116652
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:27 schreef ExTec het volgende:

Klopt. En notabene een Arabier die vnl. de Marokkanen oproept zich te verzetten tegen de zgn. onderdrukking door de Westerlingen. Toch frappant dat in Marokko zelf de Berbers onderdrukt en achtergesteld worden door de Arabische minderheid.

Verder wil Jahjah idd alleen zelf er beter van worden, gewoon om meer centen en macht te verkrijgen. Niets meer en niets minder.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:32:38 #34
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8116669
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:24 schreef OK_DAN het volgende:
Ik ben dit zo zat aan het worden! Waar zeg ik dat Marokkanen het land 'uit getieft' moeten worden?
Je bent 'het geklaag' van 'die moslims' zat. Volgens jou hebben ze 'een bepaalde agenda'. Vind je het gek dat mensen dan dit soort zaken denken?

En over dat 'geklaag' van de moslims: niet verwonderlijk als je scheef wordt aangekeken omdat 5% van je bevolkingsgroep zich niet kan gedragen.

Ook verzoek ik je in het vervolg niet meer te vloeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 26-01-2003 15:33]

zondag 26 januari 2003 @ 15:33:06 #35
6484 ExTec
pi_8116673
Sorry, het hebben van aanhang is niet hetzelfde als het hebben van een gedachtengoed.

Gedachtengoed is iets dat over decennia groeit, niet het feit dat een relschopper have nots achter zich krijgt.

pi_8116675
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Klopt. En notabene een Arabier die vnl. de Marokkanen oproept zich te verzetten tegen de zgn. onderdrukking door de Westerlingen. Toch frappant dat in Marokko zelf de Berbers onderdrukt en achtergesteld worden door de Arabische minderheid.

Verder wil Jahjah idd alleen zelf er beter van worden, gewoon om meer centen en macht te verkrijgen. Niets meer en niets minder.

klopt, tegenwoordig krijgt elke arabier die een idee heeft subsidie..
Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 15:35:05 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116698
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:29 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee.
Ik zie het wel ontploffen hier op straat tussen zijn groepen en anderen.

en dan is de vraag of men dat daadwerkelijk moet voorkomen
  zondag 26 januari 2003 @ 15:36:00 #38
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116709
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:32 schreef Farzin het volgende:

[..]

Je bent 'het geklaag' van 'die moslims' zat. Volgens jou hebben ze 'een bepaalde agenda'. Vind je het gek dat mensen dan dit soort zaken denken?

Nee, dat zegt hij niet. Lees eens verder.
quote:
En over dat 'geklaag' van de moslims: niet verwonderlijk als je scheef wordt aangekeken omdat 5% van je bevolkingsgroep zich niet kan gedragen.
Heb je cijfers en een bron voor die 5% eigenlijk?
quote:
Ook verzoek ik je in het vervolg niet meer te vloeken.
Godverdomme is een mooi woord. . Al zou allahverdomme misschien wat beter in deze context passen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:36:12 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116716
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:33 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

klopt, tegenwoordig krijgt elke arabier die een idee heeft subsidie..

-10
  zondag 26 januari 2003 @ 15:36:42 #40
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116723
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:35 schreef Re het volgende:

[..]

en dan is de vraag of men dat daadwerkelijk moet voorkomen

Aha...
Dus lekker laten doorgaan, organiseren, opruien, meer importeren net zolang tot de bom barst? Dat is wel wijsheid?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8116755
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:36 schreef Re het volgende:

[..]

-10

ach rot toch op, je ziet toch ook dat maroc.nl een subsidie krijgt? en waarvoor?
joods.nl krijgt toch ook geen subsidie?
Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 15:39:41 #42
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8116770
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:36 schreef X-Ray het volgende:
Heb je cijfers en een bron voor die 5% eigenlijk?
Centraal Bureau voor de Statistiek
quote:
Is een mooi woord. . Al zou allahverdomme misschien wat beter in deze context passen.
Alleen vinden christenen dat niet zo leuk... fatsoenlijk blijven.
  zondag 26 januari 2003 @ 15:40:14 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116782
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:36 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Aha...
Dus lekker laten doorgaan, organiseren, opruien, meer importeren net zolang tot de bom barst? Dat is wel wijsheid?

zulk soort excessesn zijn over het algemeen van korte duur (rellen LA bijv.) Het gaat hier over tientallen mensen geen miljoenen Marokkanen tegen miljoenen Nederlanders. Dus dat bommetje zal niet zo groot zijn of bedoel je dat er meer achter zit qua gevoelens van autochtoon vs allochtoon?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:40:46 #44
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116790
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:39 schreef Farzin het volgende:

[..]

Centraal Bureau voor de Statistiek

Staat nergens op de beginpagina.
Directe link graag, anders geen cijfers neergooien.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 15:41:13 #45
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8116796
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:38 schreef Angelo_ het volgende:
ach rot toch op, je ziet toch ook dat maroc.nl een subsidie krijgt? en waarvoor?

Alleen komt joods.nl niet in opspraak, omdat ze daar racistische en antisemitische posts verwijderen.

zondag 26 januari 2003 @ 15:41:36 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116800
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:38 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

ik weet niet of ze dat aangevraagd hebben en maroc.nl staat natuurlijk voor alle arabieren over de gehele wereld
  zondag 26 januari 2003 @ 15:43:33 #47
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116823
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:40 schreef Re het volgende:

[..]

zulk soort excessesn zijn over het algemeen van korte duur (rellen LA bijv.)

Daar gaat het anders nog steeds door. Wil je een LA-samenleving hier?
quote:
Het gaat hier over tientallen mensen geen miljoenen Marokkanen tegen miljoenen Nederlanders.
Dat is nog maar heel erg de vraag of het er tientallen zijn.

Verder is iedere groepering klein begonnen, en maakt het geen zak uit of een groepering met 10 aanhangers de wet overtreedt of 1 met 1 miljoen aanhangers.

CP86 had ook slechts een handjevol aanhangers, en men wist niet hoe snel dat verboden moest worden. Maar goed, die mogen dus ook weer bestaan van jou?

quote:
Dus dat bommetje zal niet zo groot zijn of bedoel je dat er meer achter zit qua gevoelens van autochtoon vs allochtoon?
Tuurlijk zit er meer achter.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8116828
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:41 schreef Farzin het volgende:

[..]

Alleen komt joods.nl niet in opspraak, omdat ze daar racistische en antisemitische posts verwijderen.

Omdat je niet mag discrimineren, zo staat het in de grondwet, en ook in de Al Qu'ran
Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 15:45:57 #49
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8116859
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:43 schreef Angelo_ het volgende:
Omdat je niet mag discrimineren, zo staat het in de grondwet, en ook in de Al Qu'ran
Ja natuurlijk Angelo. En daarom vindt niemand het ook erg dat Joods.nl subsie krijgt, aangezien zij niet aan discriminatie doen.

( )

pi_8116864
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:41 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet of ze dat aangevraagd hebben en maroc.nl staat natuurlijk voor alle arabieren over de gehele wereld

ok ok, ik overdrijf een beetje, sorry voor dat. Maar toch, een site zoals maroc.nl en subsidie krijgen, dan krijg je toch zo'n gevoel.
En daar kan ik niks aandoen...
Li zeh lo yekre
pi_8116884
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:45 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ja natuurlijk Angelo. En daarom vindt niemand het ook erg dat Joods.nl subsie krijgt, aangezien zij niet aan discriminatie doen.

( )

Van mij mag E.T. dar palestijnse terroristen beesten noemen hoor...
Als je dat bedoelt
Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 15:48:54 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8116902
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:43 schreef X-Ray het volgende:

Tuurlijk zit er meer achter.

Ik heb blijkbaar wat meer vertrouwen in de impact die de heer JahJah heeft op de gehele Nederlandse samenleving... het begint er daadwerkelijk op te lijken dat men denkt dat de gemiddelde allochtoon deze relschopper adoreert
  zondag 26 januari 2003 @ 15:50:04 #53
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8116925
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:47 schreef Angelo_ het volgende:
Van mij mag E.T. dar palestijnse terroristen beesten noemen hoor...
Als je dat bedoelt
> Onzin voor je leven!
  zondag 26 januari 2003 @ 15:50:54 #54
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8116937
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:48 schreef Re het volgende:

[..]

Ik heb blijkbaar wat meer vertrouwen in de impact die de heer JahJah heeft op de gehele Nederlandse samenleving... het begint er daadwerkelijk op te lijken dat men denkt dat de gemiddelde allochtoon deze relschopper adoreert

De rellen in Belgie en zijn aanhang daar die hij in zeer korte tijd heeft verkregen zijn aanwijzingen dat die aanhang wel eens groter zou kunnen zijn dan je denkt.

Een onderzoek wees trouwens uit dat een groot gedeelte vd Nederlandse Marokkanen op hem zou willen stemmen....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8116951
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:50 schreef Farzin het volgende:

[..]

> Onzin voor je leven!

Het perfecte forum om jouw ideeen te posten, als je niet met nuttige kan komen
Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 15:53:57 #56
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8116986
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:51 schreef Angelo_ het volgende:
Het perfecte forum om jouw ideeen te posten, als je niet met nuttige kan komen
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Ik heb jou nog niets nuttigs zien posten, formuleer eens een keer concreet en inhoudelijk wat je van de Arabisch-Europese Liga vindt. En niet aankomen met onzinnige zaken als "waarom krijgt Maroc.nl wel subsidie en joods.nl niet", want waarschijnlijk krijgen meer sites subsidie, zonder dat jij dat weet.
  zondag 26 januari 2003 @ 15:56:54 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8117035
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:50 schreef X-Ray het volgende:

[..]

De rellen in Belgie en zijn aanhang daar die hij in zeer korte tijd heeft verkregen zijn aanwijzingen dat die aanhang wel eens groter zou kunnen zijn dan je denkt.

Een onderzoek wees trouwens uit dat een groot gedeelte vd Nederlandse Marokkanen op hem zou willen stemmen....

was een leuk onderzoekje onder 200 Marokkanen uit de grote steden inderdaad, als ik als reviewer dit stuk op mijn buro zou krijgen vliegt het gelijk de prullebak in. Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen aanhang is hoor maar het zou me niet verbazen dat deze aanhangers ook gewoon van die meelopertjes zijn
  zondag 26 januari 2003 @ 15:58:16 #58
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8117063
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:50 schreef X-Ray het volgende:
25% van de Marokkaanse jongeren inderdaad.

Verder doet de hele discussie over de grootte van de groep totáál niet ter zake. Georganiseerd rellen met 10 of met 10.000 personen, het moet allebei aangepakt worden.

pi_8117105
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:53 schreef Farzin het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Ik heb jou nog niets nuttigs zien posten, formuleer eens een keer concreet en inhoudelijk wat je van de Arabisch-Europese Liga vindt. En niet aankomen met onzinnige zaken als "waarom krijgt Maroc.nl wel subsidie en joods.nl niet", want waarschijnlijk krijgen meer sites subsidie, zonder dat jij dat weet.

Nou vooruit, voor jou dan.
Ik vind wel dat het tijd is voor een arabische partij, maar dan wel 1 zonder funda's

en eigenlijk vind ik dat ze zich aanstellen, want zoals OK_DAN al eerder zei, waarom zie ik dan geen partijen voor antilllianen, surinamers, indo's, molukkers of wat dan ook.

Maar dat is mijn mening, en een vriend van me die naast me zit (een algerijn) vind dat ook. Je hebt helemaal geen partij nodig voor dat soort zaken.

Is dit nuttig genoeg voor jou?

Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 16:00:40 #60
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8117106
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:53 schreef Farzin het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Ik heb jou nog niets nuttigs zien posten, formuleer eens een keer concreet en inhoudelijk wat je van de Arabisch-Europese Liga vindt.

Goed idee, doe je het zelf ook even? Fatsoen moet je immers doen.

Deze staat nog open:

quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Staat nergens op de beginpagina.
Directe link graag, anders geen cijfers neergooien.

Directe link graag.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 16:00:52 #61
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8117107
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:56 schreef Re het volgende:
Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen aanhang is hoor maar het zou me niet verbazen dat deze aanhangers ook gewoon van die meelopertjes zijn
Bij rellen bestaat altijd het leeuwendeel van de deelnemers uit meelopers, maar dat betekent nog niet dat de kern niet aangepakt moet worden.

Meelopers zijn overigens net zo destructief als het erop aan komt.

zondag 26 januari 2003 @ 16:04:11 #62
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8117167
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:56 schreef Re het volgende:

[..]

was een leuk onderzoekje onder 200 Marokkanen uit de grote steden inderdaad, als ik als reviewer dit stuk op mijn buro zou krijgen vliegt het gelijk de prullebak in.

Nou?
Dat is wel precies de doelgroep...
quote:
Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen aanhang is hoor maar het zou me niet verbazen dat deze aanhangers ook gewoon van die meelopertjes zijn
Dat maakt niets uit, CP86ers zijn ook meelopers.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 16:05:01 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8117181
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:00 schreef Lithion het volgende:

[..]

Bij rellen bestaat altijd het leeuwendeel van de deelnemers uit meelopers, maar dat betekent nog niet dat de kern niet aangepakt moet worden.

Meelopers zijn overigens net zo destructief als het erop aan komt.

en meelopers zijn ook weer de eerste die met de staart tussen de benen weer naar huis keert.... en zijn er al AEL rellen geweest in Nederland?
  zondag 26 januari 2003 @ 16:06:03 #64
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8117201
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:00 schreef Angelo_ het volgende:
Nou vooruit, voor jou dan.
Ik vind wel dat het tijd is voor een arabische partij, maar dan wel 1 zonder funda's
Waarom eigenlijk een partij voor alleen Arabieren?
quote:
en eigenlijk vind ik dat ze zich aanstellen, want zoals OK_DAN al eerder zei, waarom zie ik dan geen partijen voor antilllianen, surinamers, indo's, molukkers of wat dan ook.
Dat kan ik me wel voorstellen, het zijn voornamelijk Marokkanen die het slachtoffer worden van discriminatie.
quote:
Is dit nuttig genoeg voor jou?
Ja.
  zondag 26 januari 2003 @ 16:06:51 #65
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8117215
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:00 schreef X-Ray het volgende:
Goed idee, doe je het zelf ook even? Fatsoen moet je immers doen.
Dat doe ik toch ook?
  zondag 26 januari 2003 @ 16:07:38 #66
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8117229
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:05 schreef Re het volgende:
en meelopers zijn ook weer de eerste die met de staart tussen de benen weer naar huis keert....
Mits je de kern aanpakt ja. Hetzelfde als bij pesterijen. Pak de grootste ophitser aan en je bent er van af.
quote:
en zijn er al AEL rellen geweest in Nederland?
Nee. Heeft Al-Qaeda al een aanslag gepleegd in Nederland? Ook nee. Moeten we dan ook maar leden van die groep ons land met open armen binnenhalen? Nee.
pi_8117255
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:06 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dat is de AEL toch ook? ik dacht ff van laat ik niet 1 verschil teveel doen voor jou, misschien zou jij het dan niet meer nuttig vinden

Maar vooruit, een partij van arabieren joden christenen, whatever you like...

Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 16:09:09 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8117258
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:04 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nou?
Dat is wel precies de doelgroep...
[..]

en dan nog was het een bizar slecht onderzoek
quote:
Dat maakt niets uit, CP86ers zijn ook meelopers.
en die zijn inderdaad na het opdoeken van die partij weer gewoon verder gegaan met leven... de harde kern is wel actief doorgegaan
  zondag 26 januari 2003 @ 16:11:31 #69
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8117301
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:07 schreef Lithion het volgende:
Nee. Heeft Al-Qaeda al een aanslag gepleegd in Nederland? Ook nee. Moeten we dan ook maar leden van die groep ons land met open armen binnenhalen? Nee.
Nee. Gaat het om een organisatie die heeft gereld in België? Nee, Abou Jahjah was vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Moeten we daarom de partij bij voorbaat verbieden? Nee.
  zondag 26 januari 2003 @ 16:12:21 #70
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8117322
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:09 schreef Angelo_ het volgende:
Dat is de AEL toch ook? ik dacht ff van laat ik niet 1 verschil teveel doen voor jou, misschien zou jij het dan niet meer nuttig vinden
Het gaat dan ook niet om de verschillen, maar om onderbouwingen.
  zondag 26 januari 2003 @ 16:12:53 #71
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8117329
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:06 schreef Farzin het volgende:

[..]

[..]

Vraag het de AEL waarom blanken niet welkom zijn.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 16:13:37 #72
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8117345
Hij bracht het gisteren bij NOVA wel erg goed hoor, zou hem bijna gaan geloven.

Jammer dat zo'n slimme man zich niet op een goede manier voor zijn gemeenschap inzet.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 26 januari 2003 @ 16:14:39 #73
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8117358
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:11 schreef Farzin het volgende:

[..]

Nee. Gaat het om een organisatie die heeft gereld in België?

Ja.
quote:
Abou Jahjah komt!
''Joden zijn honden!'' scanderen ze tijdens een betoging. Een Antwerpse diamantair wordt het ziekenhuis in getrapt. Een Amerikaanse Jood wordt neergeschoten. Woede en frustratie heersen onder de moslimdemonstranten. Op deze kolkende emoties speelt ex-Hezbollah-strijder Abou Jahjah vakkundig in. Na zijn angstaanjagende opmars in België wil hij nu zijn invloedssfeer naar ons land uitbreiden.

Op 3 april dit jaar protesteren Antwerpse moslims massaal tegen Israël. Als de demonstranten oprukken naar de Joodse diamantwijk begint een veldslag met de politie. Voorbijgangers worden gemolesteerd, auto's en winkelruiten sneuvelen. s Avonds worden molotovcocktails naar een synagoge gesmeten.

Verantwoordelijk voor de manifestatie is de 31-jarige Libanees Dyab Abou Jahjah, voorzitter van de vooral in Antwerpen actieve Arabisch-Europese Liga (AEL). Wie denkt dat Jahjah naderhand zijn spijt betuigde, heeft het mis. De Liga verklaarde in alle ernst dat de rellen het gevolg waren van een extreme provocatie door de politie en nu als voorwendsel werden gebruikt om een lastercampagne tegen de (Arabische, JdW) gemeenschap en tegen de AEL te voeren.

Achter deze campagne vermoedt Jahjah ''zionistische politici en extreem rechtse demagogen.'' Hij sluit zijn persverklaring af met een serie bedreigingen. Aan het adres van extreem rechts: ''Laat u niet verblinden door goede verkiezingsresultaten. De Arabieren in Europa zullen hun nek niet vreedzaam onder jullie messen leggen, we zijn bij machte om de grond onder jullie voeten te doen daveren.''

En aan het adres van de Belgische politiek:,,Weet dat je te maken hebt met een georganiseerde en assertieve Arabische gemeenschap die haar rechten kent en op dat vlak geen compromissen duldt.

Razend populair

Jahjah heeft zich in korte tijd razend populair gemaakt in Belgische moslimkringen. Vooral jongeren dwepen met hem. Ook met links georiënteerde autochtonen kan hij het goed vinden. Met uiteenlopende groeperingen, van stalinisten tot gematigde hulporganisaties, werkt hij samen in platforms tegen Israël en Amerika.

Maar dat is Jahjah nog niet genoeg. Enkele weken geleden kondigde de welbespraakte allochtoon aan dat hij binnen drie maanden een afdeling in Nederland uit de grond zal stampen.

Welke contacten hij hier heeft, wil hij niet zeggen. Maar hij weet dat hij hier warm zal worden verwelkomd. Ook in ons land manifesteren zich de laatste tijd moslimorganisaties die de confrontatie niet schuwen. Zo is in Tilburg de Moslim Wereld Liga actief, de Nederlandse tak van een Saudische fundamentalistische beweging die ook bekend staat onder de naam Rabita.

Enig bestuurslid van de Nederlandse vestiging is Bin Laden-sympathisant Mohammed Cheppih, die tijdens de burgeroorlog in het voormalig Joegoslavië werkte. Hij stond toen als hulpverlener onder supervisie van Wael Jalaidan, volgens de Verenigde Staten een officier van Al Qaida. Jalaidan heeft een topfunctie binnen de internationale liefdadigheidsorganisatie Rabita Trust, waarschijnlijk een dekmantel voor Al Qaida.

De Arabisch-Europese Liga van Abou Jahjah heette tot oktober vorig jaar ook al Rabita. Toch ontkent Jahjah met klem dat hij het Belgische filiaal van een internationaal netwerk is. ''We zijn een Arabische nationale organisatie.''

Feit blijft dat Jahjah in oktober 2001, een maand na de aanslagen in de Verenigde Staten, de naam van zijn organisatie officieel veranderde in Arabisch-Europese Liga. En een nationale organisatie is zijn club in ieder geval niet. Zo had een delegatie van zijn organisatie vorig jaar een ontmoeting met de secretaris-generaal van de Arabische Liga.

Deze koepelorganisatie van de Arabische landen is de aartsvijand van Israël. In 1964 richtte zij de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie op. Een van de doelstellingen van deze terreurbeweging was en is: Volledige bevrijding van Palestina en de uitroeiing van het zionistische economische, politieke, militaire en culturele bestaan. Nog vorige maand organiseerde de Arabische Liga een congres van holocaustontkenners.

Guerrilla

Jahjah had geen overleg met buitenlandse figuren nodig om een moslimfundamentalist te worden. Al in de jaren 80 was hij lid van het Libanese guerrillaleger Hezbollah. Dat blijkt uit documenten die deze krant in haar bezit heeft.

Jahjah vroeg begin 1991 in België politiek asiel aan. Hij verklaarde dat hij lid van Hezbollah was geweest en had deelgenomen aan de gewapende strijd tegen de bezetting van Zuid-Libanon door Israëlische strijdkrachten. De terreurbeweging, die ook aanslagen uitvoerde op Amerikaanse doelen en westerlingen gijzelde, maakt deel uit van een internationaal netwerk van moslimextremisten.

Omdat hij weigerde een nieuwe functie op zich te nemen, zou hij door een islamitische rechtbank ter dood zijn veroordeeld. Met de hulp van een vriend kon hij volgens zijn verklaring ontsnappen en per boot naar Europa vluchten. Via Nederland kwam hij in België aan.

Zijn asielaanvraag werd in eerste instantie niet-ontvankelijk verklaard. Jahjah ging in beroep, maar dat baatte hem niet. Hij kreeg in januari 1995 te horen dat men hem niet wenste te erkennen als politiek vluchteling. Zijn verklaring bevatte te veel tegenstrijdigheden.

Vlak voordat de asielzoeker zou worden uitgezet, trouwde hij in april 1995 met een Belgische. Na drie jaar scheidden ze. Zijn ex-vrouw zou later spreken van een schijnhuwelijk, waarin ze werd verwaarloosd. In 1996 diende hij een aanvraag tot naturalisatie in en werd hij Belg.

Arabisch

Ondanks dat hij Belg is, wijst Jahjah de tradities van zijn nieuwe land resoluut af. Er moet geen integratie zijn, is zijn lijfspreuk. Hij heeft zelfs al voorgesteld van het Arabisch een officiële landstaal in België te maken en wil een politieke partij speciaal voor allochtonen oprichten.

Geweld van moslimzijde gebruikt hij als chantagemiddel. ''In de straten van Europa bouwt de spanning zich momenteel op bij de 16 miljoen Arabieren en moslims op dit continent, en wanneer geen serieuze pogingen worden ondernomen om tot een rechtvaardige oplossing voor het Midden-Oostenconflict te komen, zullen we de repercussies zien in de straten van plaatsen als Parijs, Londen, Brussel of Amsterdam'', zegt Jahjah.

De Joodse gemeenschap in Antwerpen beschouwt dit soort teksten als een regelrechte bedreiging. Zij voelt zich steeds minder veilig. Sinds het begin van de tweede Palestijnse intifada worden bidsjaaltjes bij Joden afgetrokken en hun kinderen uitgescholden. Een diamantair werd het ziekenhuis in geschopt.

Het stadsbestuur van Antwerpen beschouwt Jahjah als een groot gevaar, maar de landelijke overheid houdt zich tot nu toe op de vlakte. Controversiële uitspraken over de multiculturele samenleving zijn bij onze zuiderburen taboe. Die zouden het extreem rechtse Vlaams Blok van Filip Dewinter maar in de kaart spelen.

Deze nationalistische partij volgt als enige Jahjahs activiteiten op de voet. Dewinter waarschuwt: ''Met zijn maatpakken en vloeiend Nederlands lijkt hij wel de ideale schoonzoon. De modelmigrant zeg maar, perfect geïntegreerd. Maar het is geen geheim dat Jahjah spuwt op die integratie.''

Fortuyn

In Nederland wordt de komst van deze man, die op 11 september 2001 blij was met de ''klap'' in Amerikas gezicht, met grote bezorgdheid afgewacht. Zo verwijst de woordvoerster van minister Nawijn van Vreemdelingenbeleid en Integratie meteen door naar de veiligheidsdienst AIVD. ''Het gaat hier namelijk veel meer om veiligheid en toezicht op bepaalde groeperingen in ons land dan om een eventuele integratie.''

Ook Ronny Naftaniel, directeur van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI) is verontrust. Nederland moet niet het laagste punt in Europa worden, waar organisaties als de AEL, de Koerdische Arbeiderspartij en Al-Aqsa vrij spel hebben, aldus Naftaniel. ''De AEL ontneemt Israël het recht op een eigen staat en scheert fascisten en zionisten over één kam. Je moet jezelf afvragen of je niet te tolerant wordt als je zon gevaarlijke organisatie tot je land toelaat.''

Anderhalf miljoen Nederlandse kiezers weet Jahjah reeds tegen zich. Slechts één dag na de moord op Pim Fortuyn noemde Jahjah de politicus een hedendaagse nazi die de Joden had vervangen door de moslims. Politici als Fortuyn zouden volgens Jahjah geen toestemming moeten krijgen deel te nemen aan verkiezingen.

Jahjahs volgende demonstratie is volgende maand in Brussel, onder het motto ''Stop United States of Agression'' (stop de agressie van de VS). José Maria Sison, Filipijns terroristenleider woonachtig te Utrecht, heeft zich bij deze actie aangesloten. Maar laten we Abou Jahjah niet in verband brengen met terrorisme.

© Reformatorisch Dagblad/ANP

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8117394
Mag toch niet selectief zijn op ras/geloof bij 't aannemen van personeel?? www.maroc.nl

Marokkaanse of Turkse redacteur (m/v).

a a n alles
  zondag 26 januari 2003 @ 16:17:20 #75
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8117410
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:11 schreef Farzin het volgende:
Nee. Gaat het om een organisatie die heeft gereld in België?
Ja. Dat Abou JahJah is vrijgesproken betekent niet dat de organisatie an sich niet betrokken is geweest. Bovendien betekent gebrek aan bewijs ook niet dat JahJah onschuldig is bevonden.
  zondag 26 januari 2003 @ 16:17:51 #76
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8117421
Raymond, later is Jahjah weer vrijgelaten.
quote:
Abou Jahjah, de leider van de Arabisch-Europese Liga (AEL), is aan het begin van de avond vrijgelaten. De rechter in Antwerpen zag onvoldoende reden om de Belg van Libanese afkomst langer vast te houden. Hij moet zich de komende drie maanden wel onthouden van deelname aan elke publieke manifestatie.

Ook mag hij geen spreekbeurten meer houden en deelnemen aan debatten, en moet hij zich beschikbaar houden voor het gerecht. Het Antwerpse parket gaat niet in beroep.

Abou Jahjah werd donderdag opgepakt na de rellen vorige week in de Antwerpse wijk Borgerhout. Die waren uitgebroken na de moord op een 27-jarige Belg van Marokkaanse origine door zijn buurman.

Volgens het stadsbestuur en de Belgische premier Verhofstadt was Abou Jahjah de aanstichter van de rellen. Hij werd ook verdacht van het hinderen van het verkeer en het mishandelen van een politieagent.

'Politieke gevangene'
Op de arrestatie van Abou Jahjah kwam veel kritiek. Wetenschappers en opinieleiders noemden de arrestatie in een open brief aan de Belgische regering "de herziening van de basisprincipes van de rechtsstaat". Ze vonden dat België nu een politieke gevangene had.

Het onderzoek naar de financiering van de AEL, dat justitie ook was begonnen, gaat ondanks de vrijlating van Abou Jahjah gewoon door. De Antwerpse justitie wil weten of de AEL geld ontvangt uit het Midden-Oosten voor politieke activiteiten in België. De AEL is omstreden omdat ze onder meer een eigen eigen straatpatrouilles de Antwerpse politie controleert op racistisch optreden.

De AEL heeft aangekondigd mee te gaan doen aan de Belgische verkiezingen van volgend jaar. De AEL wil ook een afdeling in Nederland opzetten.

Bron: NOS Nieuws
  zondag 26 januari 2003 @ 16:18:24 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8117433
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja.
[..]

niet echt een objectief stukje van het reformatorisch dagblad
  zondag 26 januari 2003 @ 16:19:34 #78
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8117451
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:17 schreef Farzin het volgende:
Raymond, later is Jahjah weer vrijgelaten.
[..]

Bron: NOS Nieuws

Dat ging alleen over de Borgerhoutrellen.

Verder:
Hij moet zich de komende drie maanden wel onthouden van deelname aan elke publieke manifestatie.
Ook mag hij geen spreekbeurten meer houden en deelnemen aan debatten, en moet hij zich beschikbaar houden voor het gerecht.

Het onderzoek naar de financiering van de AEL, dat justitie ook was begonnen, gaat ondanks de vrijlating van Abou Jahjah gewoon door.

Het onderzoek loopt nog.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 16:20:34 #79
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8117475
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:18 schreef Re het volgende:

[..]

niet echt een objectief stukje van het reformatorisch dagblad

.

Wel Jahjah op zijn lieve woordjes geloven maar een officieel persbericht van het Reformatorisch Dagblad in samenwerking met Belgische kranten dat ook op het ANP heeft gestaan doe je af als niet objectief! .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 16:20:49 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8117476
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:16 schreef H3man het volgende:
Mag toch niet selectief zijn op ras/geloof bij 't aannemen van personeel?? www.maroc.nl

en waar zie jij het ras/geloof dan staan?
  zondag 26 januari 2003 @ 16:21:50 #81
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8117503
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:20 schreef Re het volgende:

[..]

Je mag ook niet discrimineren op afkomst...

Het is wel degelijk een overtreding van Artikel 1 dus.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 16:22:49 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8117530
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:20 schreef X-Ray het volgende:

[..]

.

Wel Jahjah op zijn lieve woordjes geloven maar een officieel persbericht van het Reformatorisch Dagblad in samenwerking met Belgische kranten dat ook op het ANP heeft gestaan doe je af als niet objectief! .

Ik geloof JahJah niet en nogmaals het is een enorme sukkel, ik let alleen op het feit dat het uit het Reformatorisch dagblad komt en zoals hier opgeschreven komt het echt niet van het ANP af
  zondag 26 januari 2003 @ 16:23:32 #83
8502 BAZZA
pi_8117546
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:21 schreef X-Ray het volgende:

Alleen als daar een (hele) goede reden voor is, maar vraag mij af of die hier van toepassing zou zijn.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8117602
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:20 schreef Re het volgende:

[..]

n00b, is allemaal 't zelfde merk. snap je zelf ook wel. of doe je je gewoon dom voor?
a a n alles
  zondag 26 januari 2003 @ 16:27:01 #85
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8117617
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:23 schreef BAZZA het volgende:
Alleen als daar een (hele) goede reden voor is, maar vraag mij af of die hier van toepassing zou zijn.
Dat lijkt me niet, niet-Marokkanen kunnen net zo goed artikelen schrijven voor de Marokkaanse jeugd.
  zondag 26 januari 2003 @ 16:28:28 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8117637
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

leuk dat extreem doortrekken van discriminatie... wat is het probleem dat er op een Marokkaans form om een Marokkaanse redacteur wordt gevraagd, blijkbaar ook nog ge-emancipeerd want er staat m/v

Bij mij op het werk vragen ze ook native speaking English voor banen als Engelse editors.... ga ook even een klacht indienen omdat het discriminatie is

zondag 26 januari 2003 @ 16:29:37 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8117651
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:26 schreef H3man het volgende:

[..]

n00b, is allemaal 't zelfde merk. snap je zelf ook wel. of doe je je gewoon dom voor?

ahhh we degraderen deze mensen al tot merk... ook goed, ga jij maar lekker klagen dat je gediscrimineerd wordt
  zondag 26 januari 2003 @ 16:30:04 #88
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8117662
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:28 schreef Re het volgende:
leuk dat extreem doortrekken van discriminatie... wat is het probleem dat er op een Marokkaans form om een Marokkaanse redacteur wordt gevraagd, blijkbaar ook nog ge-emancipeerd want er staat m/v

Bij mij op het werk vragen ze ook native speaking English voor banen als Engelse editors.... ga ook even een klacht indienen omdat het discriminatie is

Relevante functie-eis vs. irrelevante functie-eis.

Maar dat wist je zelf ook wel.

zondag 26 januari 2003 @ 16:31:03 #89
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8117683
quote:
Dat is weer wat anders, ik neem aan dat die teksten niet in het Arabisch geschreven moeten worden?

[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 26-01-2003 16:31]

pi_8117688
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:26 schreef H3man het volgende:

[..]

het is gewoon een klein mierenneukertje, dat is de laatste tijd nogal in.

Maar ik snap wel waarom ze ervoor vragen, maar ze hadden het ook anders kunnen formuleren, bijv. als iemand die Arabische (Marokaans dialect) of Turks vloeiend kan spreken.
Ik vind het nou niet echt een big deal dat ze dat daar neerzetten.

Li zeh lo yekre
  zondag 26 januari 2003 @ 16:32:05 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8117704
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:30 schreef Lithion het volgende:

[..]

Relevante functie-eis vs. irrelevante functie-eis.

Maar dat wist je zelf ook wel.

ach het lijkt me redelijk relevant om op een forum waar voornamelijk Marokkanen komen iemand neer te zetten met relevante achtergrond... maar goed zolang het JahJah niet is mag je van mij lekker door zeuren en je gelijk halen hoor
pi_8117799
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:31 schreef Angelo_ het volgende:

[..]

het is gewoon een klein mierenneukertje, dat is de laatste tijd nogal in.

En Re begon met 't zeveren over dat ie al dan niet begreep wat ik bedoelde..met afkomst/geloof/ras terwijl ie dat wel deed (maar gewoon een woord vergat) , en zoniet is ie echt dom, en moet dan gewoon niet reageren...
a a n alles
  zondag 26 januari 2003 @ 16:49:57 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8117955
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:38 schreef H3man het volgende:

[..]

En Re begon met 't zeveren over dat ie al dan niet begreep wat ik bedoelde..met afkomst/geloof/ras terwijl ie dat wel deed (maar gewoon een woord vergat) , en zoniet is ie echt dom, en moet dan gewoon niet reageren...

het hele woord afkomst kwam in je stukje niet voor dus vroeg ik waar jij ras/geloof op baseerde, dat jij daaropvolgend een beetje zielig loopt te doen is jouw probleem en vervolgens bovenstaande zin daadwerkelijk hebt opgeschreven is al moeilijk genoeg om te doorgronden

verder blijft het off topic

zondag 26 januari 2003 @ 16:56:06 #94
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8118042
quote:

[..]

Als ik vraag om een autochtone Nederlander als redacteur zijn de rapen gaar.
quote:
Nee, want dat is een kenmerk, geen afkomst of ras. Native speaking kan een Australier, een Algerijn die in GB is opgegroeid zijn, een Afrikaanse Amerikaan etc etc etc

Hier wordt specifiek gevraagd om een Marokkaanse of Turkse redacteur. Het critirium afkomst is geldig. Ook al zou ik vloeiend Arabisch of Turks spreken, ik zou niet aangenomen worden omdat ik een Nederlander ben. Dat is discriminatie.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8118070
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:49 schreef Re het volgende:

[..]

het hele woord afkomst kwam in je stukje niet voor dus vroeg ik waar jij ras/geloof op baseerde, dat jij daaropvolgend een beetje zielig loopt te doen is jouw probleem en vervolgens bovenstaande zin daadwerkelijk hebt opgeschreven is al moeilijk genoeg om te doorgronden

verder blijft het off topic

Gezien je opleiding mag je toch verwachten dat je zelf ook verbanden kunt ontdekken/missing links invullen, ik vergeet een woord, en je doet meteen of je 't niet begrijpt. dan kun je een domme reactie terug verwachten. verder :
a a n alles
pi_8118091
x-ray, dat weet je niet want je hebt dat niet meegemaakt. Vooraf conclusies trekken heeft geen enkel nut.

Het spreken van een taal zal waarschijnlijk niet de enige reden zijn waarom men om een Marokaanse vraagt. Het kunnen inleven en bekend zijn met de groep en haar gedachtengang is wat meer dan alleen de taal te kunnen spreken.

We zijn nou eenmaal anders, maar niet beter dan elkaar.
  zondag 26 januari 2003 @ 17:01:34 #97
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8118120
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:59 schreef karagoz het volgende:
x-ray, dat weet je niet want je hebt dat niet meegemaakt. Vooraf conclusies trekken heeft geen enkel nut.
Er staat duidelijk: Een Marokkaanse of Turkse redacteur.
quote:
Het spreken van een taal zal waarschijnlijk niet de enige reden zijn waarom men om een Marokaanse vraagt. Het kunnen inleven en bekend zijn met de groep en haar gedachtengang is wat meer dan alleen de taal te kunnen spreken.
Ik wou dat zij die gedachte wat meer toepasen op de NLse samenleving...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 26 januari 2003 @ 17:10:40 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8118267
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:56 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Als ik vraag om een autochtone Nederlander als redacteur zijn de rapen gaar.
[..]

Native Dutch klinkt al aannemelijker
quote:
Nee, want dat is een kenmerk, geen afkomst of ras. Native speaking kan een Australier, een Algerijn die in GB is opgegroeid zijn, een Afrikaanse Amerikaan etc etc etc
niet bij ons hoor... geboren en getogen zijn de keywords
quote:
Hier wordt specifiek gevraagd om een Marokkaanse of Turkse redacteur. Het critirium afkomst is geldig. Ook al zou ik vloeiend Arabisch of Turks spreken, ik zou niet aangenomen worden omdat ik een Nederlander ben. Dat is discriminatie.
en ik mag ook niet solliciteren voor 16 jarige part time verkoopsters voor op de zaterdag .... maar goed over Maroc.nl is een apart topic geloof ik . Maar ik vraag me daadwerkelijk af of je als je vloeiend Arabisch kan je deze wereld baan als redacteur van een internet site voor je neus voorbij ziet gaan, proberen mag altijd
pi_8119041
Gisteravond was de leider van de AEL te gast.
Een heel goed gebekte meneer met een verhaal dat je doet duizelen.
Het lijkt me dat deze groep niet zo groot moet worden.
Ze willen meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen over 3 jaar.
Ik denk dat ons komend kabinet het stemrecht van mensen in Nederland zonder een nederlands paspoort snel moet intrekken, deze man is in staat om veel mensen aan zich te binden met mooie praatjes.
Ondertussen is het een ex-hesbollah strijder.
Ze nemen dan in een keer de macht over in veel gemeenten met deelraden en dergelijke.
Volgens mij een ongewenste ontwikkeling als je voor integratie bent.
Zelfs F. Rottenberg werd onder de tafel gekletst, toch niet de eerste de beste.
Den Haag wordt wakker.
pi_8119106
quote:
Op zondag 26 januari 2003 18:02 schreef gtotep het volgende:
Den Haag wordt wakker.
En doet er verder niks aan!
Winnaar Jort Kelder Award 2004
  zondag 26 januari 2003 @ 18:20:41 #101
6484 ExTec
pi_8119321
quote:
Er staat niet, een Turks of Marokkaans sprekende redacteur.

En als X-Ray dan opmerkt dat het land te klein is als hij zou vragen om een Nederlandse Redacteur (m/v) heeft'ie gelijk.

Tenzij je natuurlijk de afgelopen zoveel jaar niet opgelet hebt, of dat soort nieuwsberichten niet wenst te weten.

quote:
Dat kan ik me wel voorstellen, het zijn voornamelijk Marokkanen die het slachtoffer worden van discriminatie.
Vertel ens farzin, heb je daar misschien een link bij?

En dan niet een virtuele link, waarbij we zelf jou bewijsvoering moeten bedenken, maar eentje die het keihard laat zien?

zondag 26 januari 2003 @ 21:31:21 #102
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_8122623
quote:
Op zondag 26 januari 2003 18:02 schreef gtotep het volgende:
Gisteravond was de leider van de AEL te gast.
Een heel goed gebekte meneer met een verhaal dat je doet duizelen.
Het lijkt me dat deze groep niet zo groot moet worden.
Ze willen meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen over 3 jaar.
Ik denk dat ons komend kabinet het stemrecht van mensen in Nederland zonder een nederlands paspoort snel moet intrekken, deze man is in staat om veel mensen aan zich te binden met mooie praatjes.
Ondertussen is het een ex-hesbollah strijder.
Ze nemen dan in een keer de macht over in veel gemeenten met deelraden en dergelijke.
Volgens mij een ongewenste ontwikkeling als je voor integratie bent.
Zelfs F. Rottenberg werd onder de tafel gekletst, toch niet de eerste de beste.
Den Haag wordt wakker.
Zeg maar een soort Marokkaanse Fortuyn dus, vandaar die demonisering van rechts dus

Pot->ketel-> zwart.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  maandag 27 januari 2003 @ 00:03:10 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_8128256
quote:
Partij Jahjah doet mee aan raadsverkiezingen

AMSTERDAM - Een 'kerngroep' van zes jonge Marokkanen bereidt de komst voor van de Nederlandse tak van de Arabisch-Europese Liga (AEL). De groep is gevormd door de Belgische voorman Dyab Abou Jahjah, die de afgelopen maanden opzien baarde met zijn activistische strijd voor de belangen van moslims.

AEL-Nederland echter zal geen radicalisme prediken: ze 'kiest resoluut voor een gematigde middenweg waarbij islamitische waarden een belangrijke inspiratiebron vormen, maar democratie nadrukkelijk wordt omhelsd'.

Dat staat in documenten die de Volkskrant en het tv-programma NOVA hebben ingezien. De AEL-NL zal een etnische politieke partij worden, zo blijkt, ter belangenbehartiging van de Arabische en moslimgemeenschap. Eerste doel zijn de gemeenteraadsverkiezingen van 2006.

Volgens de stukken moet de organisatie een 'zuiver islamitische, maar niet zwaar op de hand zijnde uitstraling' krijgen. Ze richt zich voornamelijk op jonge Marokkanen, die het gevoel hebben in een 'verdomhoek' te zitten. De aanzet tot een partijprogramma gaat uit van een multiculturele samenleving waarin moslims de ruimte krijgen hun geloof te belijden en uit te dragen. Van allochtonen wordt gevraagd loyaal te zijn aan de Nederlandse staat en de Nederlandse taal. Tegelijk wijst de organisatie zwarte wijken en scholen niet af; concentratie van allochtonen kan volgens AEL-NL ook voordelen hebben.

De Nederlandse tak, waarvan het oprichtingscongres staat gepland voor april 2003, wordt met strakke hand vanuit Antwerpen geleid.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1043565703797.html

Nu nog een leider voor 'islamitisch CDA'

AMSTERDAM - De ene na de andere leider van een Hollandse Liga meldde zich de afgelopen maanden; ze zouden zaken doen met de grote man zelf, Dyab Abou Jahjah. Maar dé leider van de AEL-NL is er nog niet.

Tot dusver was de AEL-NL gehuld in dikke nevels. Maar nu ligt er een strategische notitie met duidelijke taal. Ook de Concept-Statuten werpen eindelijk een licht op de plannen van Abou Jahjah met de Nederlandse moslims, vooral jonge Marokkanen, die zich in de hoek gedrukt voelen. Jahjah cs. doen er alles aan de Hollandse loot in rust te laten rijpen. Geen wonder dat de documenten, ingezien door de Volkskrant en NOVA, door de grote man zelf met nadruk 'concepten' worden genoemd. Maar die zijn opmerkelijk goed uitgewerkt.
De notitie (21 pagina's) valt op door professionaliteit en analytisch vermogen, en vooral door een gematigde toon. Een partijprogramma is in de maak. De eerste aanzet ademt nauwelijks een radicale geest. Woorden als 'fatsoen', 'solidariteit', 'respect' en 'rentmeesterschap' keren erin terug, en kleuren de Liga als een islamitisch CDA. 'Het gezin is de hoeksteen van de samenleving.' Maar ook: 'Gescheiden vrouwen met kinderen hebben geen recht op een bijstandsuitkering maar op ondersteuning door de ex-partner (. . .). Dit recht vervalt indien de scheiding aan overspel van de vrouw te wijten is.'

Volgens een eigen analyse heeft de Liga nu 100 tot 150 Nederlandse leden van gemiddeld 27 jaar oud. Het gros (87 procent) is man, en de meesten zijn van Marokkaanse afkomst. Meer dan de helft bezit een Nederlandse of dubbele nationaliteit, ruim 60 procent is student. De meeste leden wonen in de vier grote steden maar, aldus de notitie, 'Leiden, Tilburg, Haarlem en Limburg lijken ook potenties te hebben'. Met een lezingentournee en een protestactie wil de Liga meer leden trekken. Vandaar de gematigde toon: de AEL wil geen partij voor 'orthodoxe moslims' worden.

Het ideaal van een islamitische staat - schrikbeeld voor veel Nederlanders en Belgen - komt in de documenten nergens aan bod. 'Blinde toepassing van de sharia' wordt afgewezen. De staat moet in de ogen van de AEL slechts 'ruimte schenken' aan alle levensbeschouwingen 'om volgens eigen normen en waarden te leven en hun kinderen op te voeden.'

Gevolg is dat zwarte wijken, zwarte scholen en andere vormen van segregatie aanvaard moeten worden: 'concentratie biedt ook mogelijkheden om een eigen karakter te geven aan wijken en scholen en conflicten tussen verschillende leefstijlen te voorkomen.' Voor de Nederlandse Liga i.o. is het 'vanzelfsprekend' dat alle allochtonen Nederlands spreken, en 'loyaliteit tonen aan de Nederlandse samenleving en staat'.

Blijft de vraag wat de slagkracht van de Nederlandse AEL kan zijn. Zo'n 30 procent van de jonge Marokkanen staat positief tegenover de groepering, blijkt uit een onderzoek van weekblad Contrast. 'De zelfbewuste boodschap van de AEL heeft in Nederland potenties', staat in de strategische notitie. Met name onder Marokkanen van de tweede en derde generatie, die zich in de hoek gedrukt voelen sinds 11 september. Ze hebben genoeg van discriminatie, sociale achterstanden en het 'antimigratie-beleid'.

Officiële vertegenwoordigers als multicultureel instituut Forum en Islam en Burgerschap, maar ook allochtone politici worden bounties genoemd: bruin van buiten, wit van binnen. Aldus zal de AEL in een grote vraag voorzien.

Maar het succes zal staan of vallen met een leider. Gezocht wordt onder 'bekende jonge Nederlandse Arabieren', er is een aantal kandidaten, maar het blijft lastig de combinatie van charisma en inlevingsvermogen te vinden die Abou Jahjah kenmerkt. Bovendien schrikt de 'criminalisering' van de AEL door politiek en pers hoogopgeleide kandidaten van enig statuur af. Dat kan dus nog lastig worden, want zonder leider gaat een Nederlandse AEL ten onder aan zichzelf.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1043565703392.html

pi_8133846
http://www.theovangogh.nl/indexc.html
quote:
Wir haben es nicht gewubt

Ayaan Hirsi Ali begaat de vergissing Mohammed te omschrijven als een 'perverse tiran', vergelijkbaar met Bin Laden of Saddam, en gelijk heeft ze, maar zoiets zeggen mag natuurlijk niet. Haar VVD haastte zich te verklaren dat 't hier 'een persoonlijk verhaal' betrof, de rapen zijn gaar, want alles wat je over Jezus of de God der christenen wel mag zeggen, mag niet over Allah en Zijn geitenneukers.
Hoezeer Hirsi Ali een open zenuw geraakt heeft, mocht blijken uit het optreden van de Libanees Abou Jahjah namens de Arabisch-Europese Liga in NOVA; hij liet één keer zijn masker zakken en dat was toen 'ie verklaarde 'ze moet haar mond houden' en het vermoeden uitsprak dat Mevrouw behoefte heeft aan een therapeut.
't Was jammer dat de ondervragers niet in topvorm waren - ze werden ter plekke weggeluld door hun gast -, want met name Matthijs van Nieuwkerk is wat te licht voor zo'n onderhoud met een begaafde demagoog. Abou Jahjah meldde vóór Palestijnse zelfmoordaanslagen te zijn, behalve als er kinderen om zeep worden geholpen, "want ik ben moslim", en geen journalist die dan 'ns opmerkt dat zulks een tikkeltje hypocriet is, want wat nu als er een moeder met haar baby in de bus naar Tel Aviv gaat? Is de moord op haar niet verwerpelijk en die op haar kleine wel?
De duisterste Middeleeuwen staan voor de deur en onze Belgische pleitbezorger van het ware geloof had niet duidelijker kunnen maken hoezeer hij Westerse normen en waarden veracht. Dat hadden de ondervragers overigens niet in de gaten, die waren maar wat opgelucht toen Abou Jahjah hen meldde dat België meer racistisch is dan Nederland. Goed zo jongens!
Hoewel zo ongeveer iedereen in mijn omgeving me voor gek verklaart dat ik op Hirsi Ali heb gestemd, dank ik de Heere op mijn blote knieën zulks gedaan te hebben, al was 't maar omdat ze binnenkort monddood zal worden gemaakt, zo valt te vrezen. Ik ben benieuwd wanneer ze zal worden neergeschoten, en door wie. De
wakkere ondervragers van NOVA zullen één en ander op de voet volgen.
Gelukkig maar.
Na de moord op Fortuyn had ik niet gedacht dat er al weer zo spoedig een nieuwe steen des aanstoots op zou duiken; maar ze komt er aan! Uit een kleine enquête tijdens Het Lagerhuis bleek dat maar liefst 62 van het Nederlandse kijkersvolk tegen Ayaan's opvattingen is, althans, dat haar uitlatingen de integratie van onze islamitische medemens niet ten goede komen. Je zou kunnen zeggen dat het geloofsartikel van ons recht niet-gelovig te zijn een kwestie van beschaving is in een gewone democratie, maar nee hoor, wij 'kwetsen' liever niet, wij kruipen liever weg voor de onverdraagzaamheid die ons uit de riolen van Allah tegemoet vloeit.
Hirsi Ali begaat de vergissing te denken dat vrije meningsuiting in onze geweldige democratie serieus wordt genomen, 't Zijn de verkondigers van de haat zoals Abou Jahjah ("Assimilatie is fascisme", "De Israëlische bezetting is te vergelijken met de bezetting van de nazi's" enzovoorts) die altijd ruim baan krijgen in hun pogingen een klimaat te scheppen waarin de vinger aan de trekker komt. Zo ging 't met Fortuyn, zo zal 't gaan met Hirsi Ali.
Vrees de Abou Jahjah's die altijd weer babbelen over 'respect'. 't Betreft hier altijd een stille waarschuwing van mensen die nooit enig 'respect' tonen voor jouw opvattingen, maar die omgekeerd wel verwachten dat jij in het stof buigt voor de hunne. Allah's pooiers zijn op jacht en Ayaan zal boeten.

Theo van Gogh

En zo is het maar net.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_8133971
quote:
Onze grondwet en onze gezondheid
door Ebru Umar

Het grootste gevaar voor ons aller gezondheid en vrijheid vormt op dit moment de uit Libanon afkomstige, tot Belg genaturaliseerde Moslim extremist Dyab Abou Jahjah. Het fanatisme waarmee hij zijn (westerse) grondrecht op respect meent te moeten opeisen, en onder het mom van democratie zelfs een partij met aanhang kan oprichten, gaat het complete westerse voorstellingsvermogen te buiten. Dit alles om nog een stukje van de wereld tot Moslim staat te transformeren. Lang leve onze democratie, vrijheid van menigsuiting en de mensenrechten, de vraag is echter hoe lang nog.... Oftewel: hoe radicale moslimextremisten in staat blijken te zijn onze fundamentele grondbeginselen dusdanig te verkrachten dat ze tegen ons worden gebruik. En dit allemaal onder onze ogen, gebruikmakend van onze grondwet, terwijl wij erbij staan en er voor kiezen de andere kant uit te kijken. Vorige eeuw gebeurde er iets dergelijks en moesten de Amerikanen ons komen helpen.... Tot nog toe is het zorgwekkend dat het geen enkele journalist is gelukt Abou Jajah een enkele reis terug te verzorgen naar de steen waar hij onder uit is gekropen.

Ik vrees dat we de radicaliserig van een groot gedeelte van de moslims in Nederland/ België voor een belangrijk deel aan onszelf te wijten hebben. In onze media/ mediocratie zijn wij gewend om stellingen te poneren, en daarna pas af te zwakken tot reëlere feitelijkheden. In de strijd om de gunst van de kiezer, stelde Pim Fortuyn recht voor zijn raap: 'De Islam is een achterlijke Godsdienst'. Een prachtige headline, die leidde tot 26 kamerzetels, maar de pers vergat in haar demonisering van Fortuyn de nuancering erachter op te pikken. En schepte in no-time de voedingsbodem waarop de extreme radicalisering van de Islam, momenteel gepredikt door de AEL, zich als een olievlek wist te verspreiden. En zich tot een onoverzichtelijk groot gevaar voor onze samenleving zal ontpoppen.

In dit licht bezien getuigt het van lef van Jort Kelder, die onder regie van Theo van Gogh, met Abou Jajah discussieerde over ambitie, drijfveren en ideologie. De overeenkomst tussen de beide heren op het gebied van ambitie en geldingsdrang is angstaanjagend, maar gelukkig scheiden hun wegen zich op het punt van drijfveren en ideologie radicaal. Het verschil tussen moslims en westerlingen wanneer het gaat om de verdediging van ideologische principes zit in de ogen. De verbetenheid waarmee moslims zich verdedigen en aangevallen voelen, de passie en het temperament dat loskomt, de blinde vlek die dan optreedt, valt door westerse journalisten niet te pareren. Het gedrag van moslims komt dan nog het meest in de buurt bij het gedrag van een vrouw, wier kind van haar afgepakt en vermoord dreigt te worden. Alle ratio gaat opzij en de toorn treft de toevallige passant. Maar eindelijk wordt eens een serieuze poging gedaan om Abou Jajah's ware motieven te ontmaskeren.

En de ware motieven kunnen niet vaak genoeg herhaald worden: dat is het vormen van een moslimstaat, danwel het uitbreiden van de huidige moslimstaten naar ons leefgebied. Hoe zeer dit ook ontkend en weggewuifd wordt door de welbespraakte demagoog Abou Jahjah. Kelder tracht door schijnbaar achteloos geplaatse opmerkingen tussen neus en lippen door Abou Jahjah's fanatisme te ontbloten, komt stukken verder dan zijn meeste collega's maar is niet de eerste die tegen een muur oploopt in deze poging. Onze Nederlandse onbekendheid met radicale moslims, hun verbetenheid, en onnavolgbare manier van redeneren, is een handicap bij het ontmaskeren van hun minachting jegens onze samenleving en cultuur.

Het is een spel voor Abou Jajah, terwijl zijn tegenstanders het serieus bedoelen. Het gevaar dat we met zijn allen lopen te bagetalliseren komt van geletterde fanatiekelingen als Abou Jajah... Dit soort mensen is namelijk selectief geïntegreerd, en zij weten hoe Nederlanders/ Westerlingen denken: ongecompliceerd en open voor argumentatie. Andersom weten wij niet hoe zij denken. De minachting die ze uitstralen door hun voorsprong heeft men nog niet van repliek weten te dienen. Het is onbekend hoe de draadjes in een radicaal moslim brein met elkaar in verbinding staan: voorgeprogrammeerd door een meerdere en niet voor een andere rede vatbaar. Moslimextremisten kun je nog het beste vergelijken met de karikaturale Duister: 'Befehl ist Befehl, der Führer hat gesprochen...' Mensen als Abou Jajah op ratio, feitelijkheden, moraal en fatsoen aan te spreken, heeft geen zin. Abou Jajah slaat om zich heen met onze grondwet en mensenrechten beginselen die hij pas na zijn pubertijd heeft mogen ervaren in het Westen. Kelder laat zich niet van de wijs brengen en in zijn zwijgzame momenten spreekt zijn gezicht boekdelen. Het spraakkanon Abou Jajah wordt nog niet tot halt gebracht, maar in ieder geval geraakt.

De enorme haat en minachtig in de ogen van fanatieke moslims die sinds een half jaar op TV opgevoerd worden, baart mij zorgen. We gaan daar met zijn allen te gemakkelijk aan voorbij. De blik in Abou Jaja's ogen intrigeert mij mateloos. Die wil ik zien.

Dan heb ik het genoegen Abou Jajah live mee te mogen maken bij Nederland Kiest. Ik krijg de best seat in the house: recht achter Felix Rottenberg zodat ik inderdaad zijn ogen kan zien. Na afloop van het tamme interview de heren hebben duidelijk niet naar Krachtstroom gekeken- aarzel ik maar ik besluit toch hem aan te spreken. Hij heeft namelijk gezegd dat alleen Moslims lid zullen kunnen worden van de Nederlandse AEL, en blanken niet. Over democratie gesproken... Ik vraag me af hoe je bewijst dat je moslim ben. Hij wijst integratie af. Dat scheelt dus weer een ministerspost. Daarnaast vraag ik me af wat zijn doel in dit leven is: 6 miljard moslims?? Over Narcisme gesproken... Ik vind het onbegrijpelijk dat professionals als Rottenberg en Van Nieuwkerk hieraan voorbij gegaan zijn. En dan overkomt me iets waar ik geen ervaring mee heb: ik word genegeerd. Door een Man. Door een Moslim Man. Waarschijnlijk herkent hij in mijn ogen hetzelfde fanatisme en vastberadenheid, zij het voor tegengestelde zaken. En Moslims met een missie laten zich door niets en niemand door de wijs brengen, zeker niet door een vrouw, wezens waar oorlogen om begonnen zijn...
Gevaarlijke man Dyab Abou JaJah, absoluut een gevaar voor onze gezondheid.

Ebru Umar

28-jarige Turkse 'etno-marketeer' Ebru Umar studeerde bedrijfskunde en werkt nu bij een grote verzekeringsmaatschappij.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 27-01-2003 15:38]

Overall beste user 2022 maandag 27 januari 2003 @ 15:37:21 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_8134014
quote:
Op maandag 27 januari 2003 15:29 schreef milagro het volgende:
[..]

En zo is het maar net.

quote:
hij liet één keer zijn masker zakken en dat was toen 'ie verklaarde 'ze moet haar mond houden' en het vermoeden uitsprak dat Mevrouw behoefte heeft aan een therapeut.
Ze moest gaan afwassen of zo?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_8134046
Gelukkig mag demonisering wel als het je uitkomt. Hulde
pi_8134112
quote:
Op maandag 27 januari 2003 15:38 schreef gelly het volgende:
Waar slaat dit op?

Wie wordt er gedemoniseerd, er is in Nederland nog nooit iemand gedemoniseerd toch?

pi_8134214
quote:
Op maandag 27 januari 2003 15:41 schreef milagro het volgende:
Waar slaat dit op?
Nergens op, gelly is weer aan het zuigen bij gebrek aan argumenten. Gewoon negeren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 27 januari 2003 @ 15:48:00 #111
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8134238
quote:
Op maandag 27 januari 2003 15:38 schreef gelly het volgende:
Dat bestond toch niet in NL?

Verder heb ik Fortuyn nooit op zien roepen tot oorlog, was hij geen ex-hezbollah-moordenaar, heeft hij niet gedreigd met het ontploffen van miljoenen moslims mbt het MO conflict, noemde hij assimilatie geen facisme, wees de integratie NIET af (in tegendeel tot Jahjah) etc etc etc etc

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 27 januari 2003 @ 16:42:48 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8135623
Theo heeft het weer over het grote gevaar. de meerderheid (overgrote deel) van de Moslims die radicaliseren... met zijn relaas geeft hij alleen maar meer voer aan JahJah

maar goed ik zou wel eens van Gogh tegen JahJah in een directe confrontatie willen zien, dan vraag ik me echt af of Theo wel in staat is deze man onder zijn steen terug te zenden

maandag 27 januari 2003 @ 16:58:38 #113
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8136048
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:42 schreef Re het volgende:
Theo heeft het weer over het grote gevaar. de meerderheid (overgrote deel) van de Moslims die radicaliseren... met zijn relaas geeft hij alleen maar meer voer aan JahJah

maar goed ik zou wel eens van Gogh tegen JahJah in een directe confrontatie willen zien, dan vraag ik me echt af of Theo wel in staat is deze man onder zijn steen terug te zenden

Van Gogh is 1 vd weinigen die tenminste dat openbaar durft.
Bij dat 'ben je bang voor mij' programma was hij ook de enige 'anti-islamiet'.

Of bedoel je soms een knokpartij als directe confrontatie?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 27 januari 2003 @ 19:14:51 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8138621
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:58 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Van Gogh is 1 vd weinigen die tenminste dat openbaar durft.
Bij dat 'ben je bang voor mij' programma was hij ook de enige 'anti-islamiet'.

Of bedoel je soms een knokpartij als directe confrontatie?

ik zou het ook wel willen zien hoor, daar niet van maar ik denk dat Theo al snel zal vervallen in populistisch gezever en JahJah in retorisch gebasel. Fysiek denk ik niet dat ik Theo ooit zou willen zien vechten
  maandag 27 januari 2003 @ 19:16:19 #115
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8138648
quote:
Op zondag 26 januari 2003 21:31 schreef Tia_Tijger het volgende:
Zeg maar een soort Marokkaanse Fortuyn dus, vandaar die demonisering van rechts dus
Pot->ketel-> zwart.
Vorig jaar liep je nog te blaten dat demonisering niet bestond.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 27 januari 2003 @ 19:18:51 #116
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8138691
quote:
Op maandag 27 januari 2003 19:14 schreef Re het volgende:
Fysiek denk ik niet dat ik Theo ooit zou willen zien vechten
Hij gaat gewoon òp iemand liggen denk ik.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 27 januari 2003 @ 19:24:29 #117
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_8138801
quote:
Op maandag 27 januari 2003 15:41 schreef milagro het volgende:

[..]

Waar slaat dit op?

Wie wordt er gedemoniseerd, er is in Nederland nog nooit iemand gedemoniseerd toch?

Slaat op het hier vertoonde gedrag tov Jahjah en als jij dat niet kunt inzien dan is dat heel triest voor jou.

Hij wordt uitgemaakt voor pooier, sexist, racist, crimineel, terrorist...ben ik nog iets vergeten? Geloof het niet maar Strollie, Kaalhei of X-Ray zal eventuele ommissies ongetwijfeld kunnen aanvullen.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  maandag 27 januari 2003 @ 19:34:14 #118
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8138986
quote:
Op maandag 27 januari 2003 19:24 schreef Tia_Tijger het volgende:
Slaat op het hier vertoonde gedrag tov Jahjah en als jij dat niet kunt inzien dan is dat heel triest voor jou.
Minder dan een jaar geleden vond je de term demonisering belachelijk. Om hem nu te gebruiken als het in je eigen voordeel werkt is niet bepaald fatsoenlijk, maar dat zijn we wel gewend.
  maandag 27 januari 2003 @ 20:24:17 #119
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_8140007
quote:
Hij wordt uitgemaakt voor pooier, sexist, racist, crimineel, terrorist...ben ik nog iets vergeten? Geloof het niet maar Strollie, Kaalhei of X-Ray zal eventuele ommissies ongetwijfeld kunnen aanvullen.
-Pooier: Dat was Theo, en dat drukte hij redelijk beschaafd uit...
-Sexist: Heb ik niet kunnen vidnen deze draad...
-Racist: Bijna iedere hardroepende moslim is een racist.. en dan durven ze wat over ons te zeggen... Ik discrimineer alleen maar op basis van domme ideëen
-Crimineel: Ben ik moet ik zeggen ook nog niet tegen gekomen...
-Terrorist: Inkoppertje... dat MAG je zelfs zeggen over Hezbolla-volk...

Dus wat doe je allemaal moeilijk, overal is een logische verklaring voor hoor...
Het is gewoon een racistische terrorist, en dat is slechts een constatering van feiten...

Bombing EarDruMzZ
  maandag 27 januari 2003 @ 20:32:49 #120
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8140229
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:24 schreef RaVeDaVe het volgende:

[..]

-Pooier: Dat was Theo, en dat drukte hij redelijk beschaafd uit...
-Sexist: Heb ik niet kunnen vidnen deze draad...
-Racist: Bijna iedere hardroepende moslim is een racist.. en dan durven ze wat over ons te zeggen... Ik discrimineer alleen maar op basis van domme ideëen
-Crimineel: Ben ik moet ik zeggen ook nog niet tegen gekomen...
-Terrorist: Inkoppertje... dat MAG je zelfs zeggen over Hezbolla-volk...

Dus wat doe je allemaal moeilijk, overal is een logische verklaring voor hoor...
Het is gewoon een racistische terrorist, en dat is slechts een constatering van feiten...

Nee, nu 'demoniseer je een hele bevolkingsgroep' ofzoiets zal er wel weer van gemaakt worden.
pi_8140294
quote:

[..]

Maar bij Fortuyn had jij geen moeite met allerlei vergelijkingen met Nazi-kopstukken en ander kleurrijke figuren, verwijzingen naar WOII, meisjes in Achterhuizen door politici, journalisten, columnisten, etc etc etc en dat maandenlang.

Dat was geen demonisering, toch?
Dat was debateren op het scherpst van de snede, of het was simpelweg de waarheid, dus mocht het.
Bovendien die charlatan, kakelnicht zocht zelf al die aandacht, was zelf ook niet vies van het gebruik ven beledigende taal, moest-ie ook niet zeuren als ie harde taal terug krijgt.

Waarom is dit het dan wel demonisering?
En zoekt Jahjah niet ook vol op de media op?
Beledigt hij geen mensen?
Smijt hij niet met termen als fascisme, zionisme, terrorisme, hoererij, rijp voor de psychiater, en dat voornamelijk, nee zelfs alleen te onpas.

Heb jij de statuten van de partij gezien?

Ik hou van wie van mij houdt, en dan alleen van hen die NIET blank zijn NIET joods , maar wel bovenal en meest belangrijk MOSLIM.

maandag 27 januari 2003 @ 20:40:04 #122
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8140415
quote:

Dus?
Geen woord van gelogen, en allemaal van betrouwbare bronnen.

Mag Milosevic ook al geen moordenaar genoemd worden of ben ik dan ook aan het demoniseren?

Gut oh gut, onze kinky tyger wil gewoon niet lezen, geloof ik.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 27 januari 2003 @ 20:40:43 #123
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8140430
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:35 schreef milagro het volgende:
-knip-
Dikke vette punt.
pi_8140442
quote:
Verneuken van usernames is een teken van zwakte en draagt niet echt bij tot de discussie.

En milagro:

maandag 27 januari 2003 @ 20:42:16 #125
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8140473
quote:

[..]

Maar bij Fortuyn had jij geen moeite met allerlei vergelijkingen met Nazi-kopstukken en ander kleurrijke figuren, verwijzingen naar WOII, meisjes in Achterhuizen door politici, journalisten, columnisten, etc etc etc en dat maandenlang.

Dat was geen demonisering, toch?
Dat was debateren op het scherpst van de snede, of het was simpelweg de waarheid, dus mocht het.
Bovendien die charlatan, kakelnicht zocht zelf al die aandacht, was zelf ook niet vies van het gebruik ven beledigende taal, moest-ie ook niet zeuren als ie harde taal terug krijgt.

Waarom is dit het dan wel demonisering?
En zoekt Jahjah niet ook vol op de media op?
Beledigt hij geen mensen?
Smijt hij niet met termen als fascisme, zionisme, terrorisme, hoererij, rijp voor de psychiater, en dat voornamelijk, nee zelfs alleen te onpas.

Heb jij de statuten van de partij gezien?

Ik hou van wie van mij houdt, en dan alleen van hen die NIET blank zijn NIET joods , maar wel bovenal en meest belangrijk MOSLIM.

Idd. Heel goed gezegd.

Al zal het wel tegen dovemansoren zijn...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 27 januari 2003 @ 20:45:56 #126
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8140585
quote:
Logisch, in Nederland was het nog nooit voorgekomen dat een extreem-rechtse figuur zo hoog stond in de peilingen. Dan vind ik waarschuwingen op zijn minst gepast.
quote:
Precies, hij vond dat Borst erger is dan Bin Laden, dan moet hij niet zeuren als politici de bal terugkaatsen.
quote:
Nee hoor, dat heeft hij nooit gezegd.
  maandag 27 januari 2003 @ 20:48:49 #127
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8140650
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:45 schreef Farzin het volgende:

[..]

Logisch, in Nederland was het nog nooit voorgekomen dat een extreem-rechtse figuur zo hoog stond in de peilingen. Dan vind ik waarschuwingen op zijn minst gepast.

Jahjah is extreem-rechts. Waarschuwingen zijn dus gepast.
quote:
Precies, hij vond dat Borst erger is dan Bin Laden, dan moet hij niet zeuren als politici de bal terugkaatsen.
Ach Jahjah vindt dat Den Haag een zionistisch bolwerk waar wat aan gedaan moet worden
quote:
Nee hoor, dat heeft hij nooit gezegd.
Afgelopen zaterdag op TV... en het staat in zijn statuten.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 27 januari 2003 @ 20:51:21 #128
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8140718
als het maar niet betekent dat straks JahJah dood en met 27 gedachtengoeden in de kamer zit toch
  maandag 27 januari 2003 @ 20:54:03 #129
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8140814
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:45 schreef Farzin het volgende:
Oh, dat zijn ineens waarschuwingen?
  maandag 27 januari 2003 @ 20:55:02 #130
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8140838
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:48 schreef X-Ray het volgende:
Jahjah is extreem-rechts. Waarschuwingen zijn dus gepast.
Nee, want in de peilingen staat hij op nul zetels.
quote:
Afgelopen zaterdag op TV... en het staat in zijn statuten.
Ik hoorde hem niet zeggen dat hij niet hield van joodse mensen.
  maandag 27 januari 2003 @ 20:57:04 #131
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8140889
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:54 schreef Lithion het volgende:
Oh, dat zijn ineens waarschuwingen?
Wat anders? Ik vind wel dat de mensen moeten weten dat Fortuyn een tweede Janmaat was. Een paar jaar geleden riep hij in het Algemeen Dagblad: "Een land, een volk, een natie".
  maandag 27 januari 2003 @ 20:57:34 #132
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8140901
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:55 schreef Farzin het volgende:
Nee, want in de peilingen staat hij op nul zetels.
Oh, je wil dus waarschuwen als het al te laat is.
  maandag 27 januari 2003 @ 20:59:48 #133
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8140966
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:57 schreef Farzin het volgende:
Wat anders? Ik vind wel dat de mensen moeten weten dat Fortuyn een tweede Janmaat was.
Oké, moet je nu eens voorstellen dat zo'n beetje elke enigszins rechtse partij (CDA, VVD, D'66, NVU) een brief naar Fok! zou sturen om jou van het forum te verwijderen, omdat je een dood rechts figuur beledigt en dat tevens een rechtzaak tegen je wordt aangespannen. Zou je dat een normale reactie vinden?
pi_8140969
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:57 schreef Farzin het volgende:
Wat anders? Ik vind wel dat de mensen moeten weten dat Fortuyn een tweede Janmaat was. Een paar jaar geleden riep hij in het Algemeen Dagblad: "Een land, een volk, een natie".
Je bent in de war met Adolf H.

Het mestoverschot van de hele Europese Unie verbleekt met de hoeveelheid poep die uit jouw mond komt...

maandag 27 januari 2003 @ 21:02:01 #135
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8141018
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:57 schreef Lithion het volgende:
Oh, je wil dus waarschuwen als het al te laat is.
Nee hoor, de AEL zal nooit meer dan 3 zetels halen.
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:59 schreef Lithion het volgende:
Oké, moet je nu eens voorstellen dat zo'n beetje elke enigszins rechtse partij (CDA, VVD, D'66, NVU) een brief naar Fok! zou sturen om jou van het forum te verwijderen, omdat je een dood rechts figuur beledigt en dat tevens een rechtzaak tegen je wordt aangespannen. Zou je dat een normale reactie vinden?
Als die uitlating strafbaar is, ja.

Bovendien beledig ik Fortuyn (of bedoel je Janmaat) helemaal niet, ik geef alleen aan dat hij te vergelijken is met Janmaat (of Fortuyn), aangezien beide ongenuanceerde uitspraken deden als "vol is vol".

Stem jij soms VVD?

maandag 27 januari 2003 @ 21:03:23 #136
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8141039
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:59 schreef Strolie75 het volgende:
Je bent in de war met Adolf H.
Nee, dat was: "Een volk, een rijk, een leider"

Verder stel ik voor dat we deze discussie beschaafd houden. Fatsoen moet je doen.

maandag 27 januari 2003 @ 21:03:49 #137
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8141047
quote:
Op maandag 27 januari 2003 21:02 schreef Farzin het volgende:
Nee hoor, de AEL zal nooit meer dan 3 zetels halen.
Oh, je bent nu ook al ziener?
quote:
Als die uitlating strafbaar is, ja.

Bovendien beledig ik Fortuyn (of bedoel je Janmaat) helemaal niet, ik geef alleen aan dat hij te vergelijken is met Janmaat (of Fortuyn), aangezien beide ongenuanceerde uitspraken deden als "vol is vol".

Nou, leg dat dan die moslimorganisaties eens uit met hun overtrokken reactie jegens Hirsi Ali. Succes!
quote:
Stem jij soms VVD?
Wat ik stem doet absoluut niet ter zake.
pi_8141075
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:51 schreef Re het volgende:
als het maar niet betekent dat straks JahJah dood en met 27 gedachtengoeden in de kamer zit toch
  maandag 27 januari 2003 @ 21:08:45 #139
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8141152
quote:
Op maandag 27 januari 2003 21:03 schreef Lithion het volgende:
Oh, je bent nu ook al ziener?
Nee. Dat baseer ik op feiten. Aangezien 30% van de allochtonen in Nederland zich kan voorstellen ooit op de AEL te stemmen, kunnen we uitgaan van de volgende rekensom:

Aantal allochtonen: 1.000.000
Stemgerechtigd (75%): 750.000
Kan zich voorstellen AEL te stemmen (30%): 225.000
Kiesdeler: 65.000
Zetels: 3

quote:
Nou, leg dat dan die moslimorganisaties eens uit met hun overtrokken reactie jegens Hirsi Ali. Succes!
Onmogelijk...
  maandag 27 januari 2003 @ 21:10:01 #140
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8141185
quote:
Op maandag 27 januari 2003 21:08 schreef Farzin het volgende:
Onmogelijk...
Exactly my point.

Hè hè, was dat nou zo moeilijk?

maandag 27 januari 2003 @ 21:13:58 #141
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8141294
<--------
quote:
Op maandag 27 januari 2003 21:02 schreef Farzin het volgende:

[..]

Stem jij soms VVD?

.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8143132
quote:
Op maandag 27 januari 2003 21:03 schreef Farzin het volgende:

[..]

Nee, dat was: "Een volk, een rijk, één Farzin"

quote:
Verder stel ik voor dat we deze discussie beschaafd houden. Fatsoen moet je doen.
Sure thing..
  maandag 27 januari 2003 @ 22:32:35 #143
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8143229
quote:
Op maandag 27 januari 2003 22:29 schreef Disorder het volgende:
Sure thing..
Ach mensen voor idioot uitmaken omdat de mening niet bevalt, weerlegde argumenten in andere topics recyclen en een icoontje haarin balkie met een hitler-snor staat afgebeeld wel tof vinden dat zijn de dingen waarmee Farzin zich profileert. Dat hij regelmatig met 'fatsoen moet je doen' komt is ronduit hilarisch.
pi_8143262
quote:
Op maandag 27 januari 2003 22:32 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ach mensen voor idioot uitmaken omdat de mening niet bevalt, weerlegde argumenten in andere topics recyclen en een icoontje haarin balkie met een hitler-snor staat afgebeeld wel tof vinden dat zijn de dingen waarmee Farzin zich profileert. Dat hij regelmatig met 'fatsoen moet je doen' komt is ronduit hilarisch.

Juist om die redenen ook mijn enigszins gewijzigde citaat van Farzin
  maandag 27 januari 2003 @ 22:37:53 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_8143352
quote:
Op maandag 27 januari 2003 21:08 schreef Farzin het volgende:

[..]

Nee. Dat baseer ik op feiten. Aangezien 30% van de allochtonen in Nederland zich kan voorstellen ooit op de AEL te stemmen, kunnen we uitgaan van de volgende rekensom:

Aantal allochtonen: 1.000.000
Stemgerechtigd (75%): 750.000
Kan zich voorstellen AEL te stemmen (30%): 225.000
Kiesdeler: 65.000
Zetels: 3

Nu begrijp ik waarom types zoals jij denken dat het allemaal wel meevalt in Nederland. Die cijfers van jouw zijn behoorlijk aan de magere kant.
pi_8145068
Zo extreem heb ik hem niet gehoord in de Live interviews. Tot nu toe heb ik hem niet kunnen betrappen op iets wat tegen onze grondwet is.
pi_8145080
quote:
Op maandag 27 januari 2003 23:43 schreef Chadi het volgende:
Zo extreem heb ik hem niet gehoord in de Live interviews. Tot nu toe heb ik hem niet kunnen betrappen op iets wat tegen onze grondwet is.
dan moet je die statuten eens lezen...
pi_8145154
quote:
Op maandag 27 januari 2003 23:44 schreef milagro het volgende:

[..]

dan moet je die statuten eens lezen...

Waar kan je die lezen mbt de AEL in Nederland?
pi_8145249
De AEL is voor een gesegregeerde samenleving.

Dus dat maakt de AEL veruit de meest rechtste beweging in de lage landen.

Militanten der linker zijde, verenig U.

Oops, eerste wet: In een conflict van Westerlingen met niet Wersterlingen, moet links voor de niet-Westerlingen kiezen.

pi_8145332
quote:
Op maandag 27 januari 2003 23:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waar kan je die lezen mbt de AEL in Nederland?

Die werden luid en duidelijk voorgelezen door Rottenbert....

AEL is er alleen voor niet-blanke moslims.... om maar es wat te noemen.

Niet verboden, maar wel lachwekkend :
De AEL is nodig in Nederland o.a. vanwege het zionistische bewind...

oh en nog wat heel prettigs over vrouwen :

Gescheiden moslima's behoren hun verblijfsvergunning ontnomen te worden...

Oh en wat dacht je van aanslagen op volwassenen zijn okay
Kinderen niet, das stout.

Ik ben een democraat, WANT ik ben moslim
En dan : "ZIJ moet haar mond houden"

Ja, die Jahjah is okay

pi_8145434
En dan zijn kromme redenatie over blanke wijken.....

Als jullie tegen zwarte wijken zijn, moet je ook tegen blanke wijken zijn...

Nee DOMKOP, die zwarte wijken bevorderen de integratie niet omdat mensen dan enkel en alleen in het Berbers/Arabisch blijven spreken, dat mensen enkel en alleen met landgenoten omgaan, dat voor kinderen die nog geen school bezoeken, Nedrerlands een vreemde taal is, terwijl ze HIER geboren zijn.

Die "blanken" hoeven niet te integreren, spreken de taal al...het is voor de bestwil van je kinderen, onze moslimkinderen, EIKEL

Dat was tegen Jahjah, Chadi

pi_8145516
Sorry kan ze toch echt niet terug vinden in zijn interviews en ik wil het wel in de statuten zien van de AEL waar dat staat.
pi_8145590
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 00:03 schreef Chadi het volgende:
Sorry kan ze toch echt niet terug vinden in zijn interviews en ik wil het wel in de statuten zien van de AEL waar dat staat.
Lieverd, Rottenberg had een uitgeprinte "voorlopig" program van de AEL... en Jahjah onderschreef het volkomen.

De AEL is niet voor blanke moslims.... dus een Marokkaan met een Nederlandse mama , die de pech heeft de kaaskop van mama geerfd te hebben, heeft blijkbaar vette pech....

maar ja die wordt natuurlijk ook niet achtergesteld...want hij ziet er niet als een Marokkaan...

dinsdag 28 januari 2003 @ 02:08:46 #154
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8147217
quote:
Nee DOMKOP, die zwarte wijken bevorderen de integratie niet omdat mensen dan enkel en alleen in het Berbers/Arabisch blijven spreken, dat mensen enkel en alleen met landgenoten omgaan, dat voor kinderen die nog geen school bezoeken, Nedrerlands een vreemde taal is, terwijl ze HIER geboren zijn.

Die "blanken" hoeven niet te integreren, spreken de taal al...het is voor de bestwil van je kinderen, onze moslimkinderen, EIKEL

Nah, maar je weet toch wel waarom hij voor die zwarte wijken is! Dat past mooi in de strategie om alles wat onaangepast is onaangepast te houden. Deze zwarte wijken zijn doorgaans broeinesten van criminaliteit en dergelijke, de sociaal-economische situatie is ook veel beroerder dan in zogenaamde 'witte' wijken. Perfecte voedingsbodem dus voor onheilsprofeten als het AEL. Dat is het enige waar JarJar en zijn door het Midden-Oosten gefinanceerde terreurbende in geïnteresseerd is, een voedingsbodem voor hun haatdragende boodschap tegen het Westen en de Joden. Zo is Hitler ook aan stemmen gekomen. Komt ook wel goed uit als er straks mensen gemobilliseerd moeten worden voor een 'demonstratie' tegen Israel of een politica die iets zegt over een of andere pedofiele profeet, dan heb je toch een 'basis' waaruit je kunt vertrekken. Bovendien kun je dan samen harder schreeuwen om Arabisch een officiële Nederlandse taal te maken, aangezien er dan grote concentraties Arabisch sprekende moslims zijn met hun eigen centra. Als de Arabieren verspreidt zijn wordt het alleen organisatorisch al moeilijker om deze groep te bereiken, daarom hebben mensen als JarJar ze graag allemaal bij elkaar.

Ten slotte breek je dan ook de sociale structuren door die deze groep zo op zichzelf gericht houdt. Nu is het nog zo dat zelfbenoemde 'woordvoerders' subsidies opstrijken en de spreekbuis vormen naar de achterban die doorgaans niet als geletterd te boek staat. Als je ervoor zorgt dat deze 'woordvoerders' (Bos zat zo braaf te pronken met de extreme fundamentalisten van Milli Gorus - "Ja meneer Bos, die integratie doen we stukje bij beetje op ons eigen tempo. Laat ons maar lekker deddelen en zeg maar tegen uw achterban dat we hard ons best doen. Dag meneer Bos!") hun invloed op de groep verliezen en de mensen individueel op hun verantwoordelijkheid aanspreekt ipv de lamlendigheid te bevorderen door die groepsstructuur in stand te houden waardoor mensen nooit eens zelf nadenken over hun plaats in de maatschappij.

Is het al eens in je opgekomen dat moslims in Nederland werkelijk niks te klagen hebben? Ze hebben hun eigen scholen (een veelvoud van het totale aantal in Europa), hun eigen moskeeën en recht op subsidies van de overheid om gezellig samen te kokkerellen na de mis. Ze hebben hun eigen winkels, ze kunnen de eigen taal spreken en ze profiteren allemaal mee van de Nederlandse democratie. Ze mogen hun mening geven, ook al strookt deze niet met het goede fatsoen en onze geëmancipeerde normen en waarden. Kortom, ze kunnen hun eigen lieve leventje naar hartelust inhoud geven zoals Allah het bedoeld heeft. Tenminste, waar dat niet tegen de Nederlandse wetgeving ingaat. God weet dat sommige moslims niet het intellect bezitten om de Koran te vertalen naar de 21e eeuw en blijven steken in achterhaalde begrippen en misplaatste trots.

Dat de eerste generatie moeite heeft met kritiek op de Koran kan ik nog volgen, maar dat tweede en derde generaties die in Nederland geboren zijn en ruim kennis hebben mogen nemen van de Westerse zakelijkheid in het algemeen en de Nederlandse nuchterheid in het bijzonder, geen enkele kritiek dulden op een eeuwenoud boek en de historische gebeurtenissen en figuren daarin beschreven, dat bevreemdt mij ten zeerste. Waarom die weerstand als we vragen of ze de taal willen leren? Waarom rellen als ergens een moslim z'n hoofd stoot? Waarom willen ze zich niet inleven in de Nederlandse maatschappij en zich aanpassen aan de heersende waarden en normen? Waarom moeten wij ons verdomme inleven in de cultuur van een land waar je ouders en grootouders vandaan komen? Als een Spanjaard bij ons op het werk ermee kapt om siësta te houden flikkeren we hem er ook uit. Als een Rus ladderzat door de polder rijdt wordt 'ie ook op de bon geslingerd. Dus als jij met een laken over je kop de juf provoceert ga je maar fijn een LOI cursus volgen.

Je zou ze toch...

dinsdag 28 januari 2003 @ 11:02:00 #155
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_8149382
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 02:08 schreef OK_DAN het volgende:

[..]

Nah, maar je weet toch wel waarom hij voor die zwarte wijken is! Dat past mooi in de strategie om alles wat onaangepast is onaangepast te houden. Deze zwarte wijken zijn doorgaans broeinesten van criminaliteit en dergelijke, de sociaal-economische situatie is ook veel beroerder dan in zogenaamde 'witte' wijken. Perfecte voedingsbodem dus voor onheilsprofeten als het AEL. Dat is het enige waar JarJar en zijn door het Midden-Oosten gefinanceerde terreurbende in geïnteresseerd is, een voedingsbodem voor hun haatdragende boodschap tegen het Westen en de Joden. Zo is Hitler ook aan stemmen gekomen. Komt ook wel goed uit als er straks mensen gemobilliseerd moeten worden voor een 'demonstratie' tegen Israel of een politica die iets zegt over een of andere pedofiele profeet, dan heb je toch een 'basis' waaruit je kunt vertrekken. Bovendien kun je dan samen harder schreeuwen om Arabisch een officiële Nederlandse taal te maken, aangezien er dan grote concentraties Arabisch sprekende moslims zijn met hun eigen centra. Als de Arabieren verspreidt zijn wordt het alleen organisatorisch al moeilijker om deze groep te bereiken, daarom hebben mensen als JarJar ze graag allemaal bij elkaar.

Ten slotte breek je dan ook de sociale structuren door die deze groep zo op zichzelf gericht houdt. Nu is het nog zo dat zelfbenoemde 'woordvoerders' subsidies opstrijken en de spreekbuis vormen naar de achterban die doorgaans niet als geletterd te boek staat. Als je ervoor zorgt dat deze 'woordvoerders' (Bos zat zo braaf te pronken met de extreme fundamentalisten van Milli Gorus - "Ja meneer Bos, die integratie doen we stukje bij beetje op ons eigen tempo. Laat ons maar lekker deddelen en zeg maar tegen uw achterban dat we hard ons best doen. Dag meneer Bos!") hun invloed op de groep verliezen en de mensen individueel op hun verantwoordelijkheid aanspreekt ipv de lamlendigheid te bevorderen door die groepsstructuur in stand te houden waardoor mensen nooit eens zelf nadenken over hun plaats in de maatschappij.

Is het al eens in je opgekomen dat moslims in Nederland werkelijk niks te klagen hebben? Ze hebben hun eigen scholen (een veelvoud van het totale aantal in Europa), hun eigen moskeeën en recht op subsidies van de overheid om gezellig samen te kokkerellen na de mis. Ze hebben hun eigen winkels, ze kunnen de eigen taal spreken en ze profiteren allemaal mee van de Nederlandse democratie. Ze mogen hun mening geven, ook al strookt deze niet met het goede fatsoen en onze geëmancipeerde normen en waarden. Kortom, ze kunnen hun eigen lieve leventje naar hartelust inhoud geven zoals Allah het bedoeld heeft. Tenminste, waar dat niet tegen de Nederlandse wetgeving ingaat. God weet dat sommige moslims niet het intellect bezitten om de Koran te vertalen naar de 21e eeuw en blijven steken in achterhaalde begrippen en misplaatste trots.

Dat de eerste generatie moeite heeft met kritiek op de Koran kan ik nog volgen, maar dat tweede en derde generaties die in Nederland geboren zijn en ruim kennis hebben mogen nemen van de Westerse zakelijkheid in het algemeen en de Nederlandse nuchterheid in het bijzonder, geen enkele kritiek dulden op een eeuwenoud boek en de historische gebeurtenissen en figuren daarin beschreven, dat bevreemdt mij ten zeerste. Waarom die weerstand als we vragen of ze de taal willen leren? Waarom rellen als ergens een moslim z'n hoofd stoot? Waarom willen ze zich niet inleven in de Nederlandse maatschappij en zich aanpassen aan de heersende waarden en normen? Waarom moeten wij ons verdomme inleven in de cultuur van een land waar je ouders en grootouders vandaan komen? Als een Spanjaard bij ons op het werk ermee kapt om siësta te houden flikkeren we hem er ook uit. Als een Rus ladderzat door de polder rijdt wordt 'ie ook op de bon geslingerd. Dus als jij met een laken over je kop de juf provoceert ga je maar fijn een LOI cursus volgen.

Je zou ze toch...

Goed stuk. Helemaal mee eens. Ze willen wel de lusten maar niet de lasten van een democratisch land.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:12:49 #156
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8152530
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 02:08 schreef OK_DAN het volgende:

[..]

*knip*

Je zou ze toch...

Veel meer tekst dan ik het waard vind om neer te zetten hier, maar wel de spijker op de kop!

Kritiek hebben, prima, maar kritiek KRIJGEN dan ook, zonder te gaan janken.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_8152547
moeten we nou hier verder over de aanhang van de AEL die momenteel massaal klacht indient tegen Hirsi?
pi_8152562
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:13 schreef realist_ik het volgende:
moeten we nou hier verder over de aanhang van de AEL die momenteel massaal klacht indient tegen Hirsi?
Nou als je geen begrip kunt tonen voor die arme allochtonen die óh zo beledigd zijn kun je in de ogen van sommige mensen geen discussie voeren.
pi_8152658
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nou als je geen begrip kunt tonen voor die arme allochtonen die óh zo beledigd zijn kun je in de ogen van sommige mensen geen discussie voeren.

en het is natuurlijk wel gemakkelijk om dergelijke discussies maar op slot te gooien, zonder échte reden ...
pi_8152708
Ach, ik heb alles gezegd wat ik erover kwijt wilde. En volgens mij wordt de meerderheid van de Nederlanders kotsmisselijk van die allochtonen die continu in de slachtofferrol kruipen en alleen de bek vol hebben van vrijheid van meningsuiting als het hun uitkomt.
pi_8152769
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:21 schreef Strolie75 het volgende:
Ach, ik heb alles gezegd wat ik erover kwijt wilde. En volgens mij wordt de meerderheid van de Nederlanders kotsmisselijk van die allochtonen die continu in de slachtofferrol kruipen en alleen de bek vol hebben van vrijheid van meningsuiting als het hun uitkomt.
en dat wordt alleen maar erger met de komst van de AEL ...
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:27:55 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8152815
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:21 schreef Strolie75 het volgende:
Ik denk vooral dat wat ik wil zeggen al in het stuk tekst hierboven staat

Wel de lusten, niet de lasten dus. En dat pikt een steeds groter wordend deel niet.

Ik zei al in het gesloten topic dat de AEL wel zal helpen om bij een aantal mensen een oog open te krijgen voor de werkelijkheid. De EXTREME moslims zijn een bedreiging en dat zal nu duidelijker worden voor de ingnorante Nederlander...

Dus ik denk dat de komst van de AEL, hoewel bedreigend in eerste instantie, een 2de bewustzijn zal kweken, en dus de glazen in zal gooien van de WEL goedwillende, ingeburgerde Moslim, die er natuurlijk wel degelijk zijn.

Get woke, go broke!
pi_8152867
Laat de AEL maar komen. Er is in dit land nu al een kloof tussen links en rechts, autochtoon en allochtoon. En die tegenstellingen zullen door de komst van de AEL alleen maar groter worden. Binnen 5 jaar hebben we een burgeroorlog in Nederland, of op zijn minst flinke rellen.
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:32:02 #164
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8152901
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:30 schreef Strolie75 het volgende:
Laat de AEL maar komen. Er is in dit land nu al een kloof tussen links en rechts, autochtoon en allochtoon. En die tegenstellingen zullen door de komst van de AEL alleen maar groter worden. Binnen 5 jaar hebben we een burgeroorlog in Nederland, of op zijn minst flinke rellen.
Die hadden we pas geleden al, en inderdaad kan dat alleen maar erger worden....
Get woke, go broke!
pi_8152934
OK_DAN slaat trouwens met zijn stukje de spijker op zijn kop.
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:37:06 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8152995
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:33 schreef Strolie75 het volgende:
OK_DAN slaat trouwens met zijn stukje de spijker op zijn kop.
Ja dat zeg ik net

Inhoudelijk reageren is altijd het beste, en dan is er eigenlijk vrij weinig tussen te krijgen. Dom anti-moslim blaten schiet niet op, maar als je genuanceerd reageert komt er een hoop bovendrijven.

Waar is gelly eigenlijk?

Get woke, go broke!
  dinsdag 28 januari 2003 @ 16:08:42 #167
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_8155091
quote:
Op maandag 27 januari 2003 23:51 schreef battlesickloner het volgende:
Oops, eerste wet: In een conflict van Westerlingen met niet Wersterlingen, moet links voor de niet-Westerlingen kiezen.
ik wou net zeggen..de PLO sjaaltjes lopen kwistig mee te marcheren door de Antwerpse straten aan de zijde van de AEL
pi_8250670
Vorige week zag ik twee maal Abou Jahjah op televisie: een keer bij Krachtstroom en een keer bij Nederland Kiest. In beide tv-programma's werd de man zwaar aangevallen door Jort Kelder en het duo Rottenberg/Van Nieuwkerken (vooral Rottenberg dan). Hij bleef wel overeind staan.

Op zich komt hij tv als heel redelijk over: hij stelt een gewone Belgische burger te zijn met alle rechten en plichten die daarbij horen. Zo strijdt hij tegen discriminatie van moslims. Niet omdat het om christenen versus moslims gaat, maar omdat de Belgische grondwet (en internationale verdragen) discriminatie verbieden.

In beide interviews zei hij slechts de wet te accepteren en geen andere regels. Nu is in Nederland door het CDA een debat over normen en waarden opgezet. Een belangrijk kenmerk van normen en waarden is, dat ze niet slechts uit wettelijke regels bestaan. Integendeel: zaken als fatsoen zijn een soort sociale regels, bedoeld om mensen met elkaar te laten samenleven. Ik had graag geweten wat Abou Jahjah hiervan gevonden zou hebben.

Ook had ik graag willen weten of deze gehoorzamer van de wetten alle wetten even graag ziet. Zijn alle wetten even goed of mogen er ook andere wetten worden ingevoerd? Wat zouden dat dan voor wetten moeten zijn?

Hoe redelijk de man ook overkomt op tv, toch vertrouw ik hem voor geen cent. In het beste geval streeft hij naar een soort verzuiling, waarbij moslims eigen leiders hebben die voor hen deals sluiten met de "gevestigde macht". De vraag is of dit in deze moderne tijd nog geaccepteerd kan worden.

In het slechtste geval stelt hij bevolkingsgroepen tegen over elkaar, waardoor de spanningen die er nu eenmaal bestaan tussen groepen zullen oplopen en wellicht geweld ontstaat.

pi_8250883
Ik hoop eigenlijk op een rechtse Volkert die nog een pistooltje heeft liggen...

Bij de LPF werkte het ook.

maandag 3 februari 2003 @ 15:17:47 #170
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_8255038
JahJah ?! neenee.
::::::::::Vul hier je bankrekeningnr. in : |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Uw tegoed wordt ZSM afgeschreven. ::::::::::
  maandag 3 februari 2003 @ 15:49:50 #171
8502 BAZZA
pi_8255632
http://www.worldtribune.com/worldtribune/flash_5.html

Dit krijgen wij hier dus ook over een jaar of 50

pi_8255659
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:49 schreef BAZZA het volgende:
http://www.worldtribune.com/worldtribune/flash_5.html

Dit krijgen wij hier dus ook over een jaar of 50

Als het aan de VS ligt wel. SA is immers geen schurkenstaat.
  maandag 3 februari 2003 @ 15:53:43 #173
8502 BAZZA
pi_8255707
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:51 schreef gelly het volgende:

Als het aan de VS ligt wel. SA is immers geen schurkenstaat.

Wel na de oorlog met Irak
  maandag 3 februari 2003 @ 15:57:02 #174
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8255768
quote:
Op maandag 3 februari 2003 11:54 schreef GEsTOoRD het volgende:
Ik hoop eigenlijk op een rechtse Volkert die nog een pistooltje heeft liggen...

Bij de LPF werkte het ook.

Zo, als ik zeg dat Volkert Nederland gered heeft krijg ik heel Fok over me heen, maar jij kunt Abou Jahajah zomaar doodwensen. Hoezo met twee maten meten?
pi_8255901
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:57 schreef Farzin het volgende:

[..]

Zo, als ik zeg dat Volkert Nederland gered heeft krijg ik heel Fok over me heen, maar jij kunt Abou Jahajah zomaar doodwensen. Hoezo met twee maten meten?

Jij meet nu ook met 2 maten door je hier wel aan te ergeren en bij Pim Fortuyn's moord niet.
  maandag 3 februari 2003 @ 16:47:51 #176
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8256703
quote:
Op maandag 3 februari 2003 16:03 schreef Disorder het volgende:
Jij meet nu ook met 2 maten door je hier wel aan te ergeren en bij Pim Fortuyn's moord niet.
Onzin, ik keur het overlijden van Fortuyn af. Ook vind ik het niet positief als mensen hem doodwensen, hetzelfde geldt voor Jahjah. Het overlijden van Fortuyn was echter de redding van Nederland.

En nu ontopic.

pi_8258242
quote:
Op maandag 3 februari 2003 16:47 schreef Farzin het volgende:
Het overlijden van Fortuyn was echter de redding van Nederland.

En nu ontopic.

Of juist de ondergang. Maar dat zullen we wel zien als de PvdA weer 4 jaar geregeerd heeft...

En nu ontopic.

maandag 3 februari 2003 @ 18:58:34 #178
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8258289
quote:

[..]

Het toestaan van Jahjah-figuren de ondergang.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 3 februari 2003 @ 19:03:13 #179
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8258358
quote:
Op maandag 3 februari 2003 15:57 schreef Farzin het volgende:

[..]

Het woord als enige wapen, was de standaarduitspraak van Pim Fortuyn.
We slaan heel de boel kort en klein en er gaan doden vallen, is de standaarduitspraak van Jahjah.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 3 februari 2003 @ 19:06:34 #180
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8258407
quote:
Op maandag 3 februari 2003 18:58 schreef X-Ray het volgende:
Het toestaan van Jahjah-figuren de ondergang.
Dus moeten we hem volgens jou om het leven brengen?
pi_8258482
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:06 schreef Farzin het volgende:

[..]

Nee, terug schoppen naar waar hij vandaan komt (Libanon geloof ik)
  maandag 3 februari 2003 @ 19:14:44 #182
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8258513
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:12 schreef GEsTOoRD het volgende:
Nee, terug schoppen naar waar hij vandaan komt (Libanon geloof ik)
Op grond waarvan?

Bovendien kan dat helemaal niet, aangezien hij de Belgische nationaliteit heeft.

maandag 3 februari 2003 @ 19:16:25 #183
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8258538
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:06 schreef Farzin het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 3 februari 2003 @ 19:17:37 #184
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8258558
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:14 schreef Farzin het volgende:

[..]

Op grond waarvan?

Bovendien kan dat helemaal niet, aangezien hij de Belgische nationaliteit heeft.

Vandaar dat men bezig is in Belgie om te zien of zijn paspoort afgenomen kan worden aangezien hij zich tot ongewenste vreemdeling ontwikkeld en door een schijnhuwelijk aan dat paspoort is gekomen. En dat is verboden in Belgie.

In Libanon wacht de doodstraf op hem... zon lieve jongen is het.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 3 februari 2003 @ 19:18:51 #185
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8258575
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:16 schreef X-Ray het volgende:
Waar zeg ik dat?
Het kwam zo over. Excuses.
  maandag 3 februari 2003 @ 19:20:04 #186
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8258600
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:17 schreef X-Ray het volgende:
Vandaar dat men bezig is in Belgie om te zien of zijn paspoort afgenomen kan worden aangezien hij zich tot ongewenste vreemdeling ontwikkeld en door een schijnhuwelijk aan dat paspoort is gekomen. En dat is verboden in Belgie.

Als hij daar de doodstraf krijgt mag en zal hij sowieso niet worden uitgezet. Niet dat ik daar blij mee ben, maar goed.
  maandag 3 februari 2003 @ 19:24:06 #187
8502 BAZZA
pi_8258652
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:17 schreef X-Ray het volgende:

Hoe kom je daarbij? hij is onlangs nog terug geweest..
  maandag 3 februari 2003 @ 19:52:30 #188
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8259081
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:24 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? hij is onlangs nog terug geweest..

Dat is de smoes waarmee hij asiel heeft geprobeerd te krijgen!

Mooi, misschien kunnen ze dat tegen hem gebruiken.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 3 februari 2003 @ 19:57:43 #189
8502 BAZZA
pi_8259178
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:52 schreef X-Ray het volgende:

Dat is de smoes waarmee hij asiel heeft geprobeerd te krijgen!

Mooi, misschien kunnen ze dat tegen hem gebruiken.

Dat asiel heeft hij toen niet gekregen en is "legaal" geworden dmv een (schijn?)huwelijk..
  maandag 3 februari 2003 @ 19:58:31 #190
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8259191
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:57 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat asiel heeft hij toen niet gekregen en is "legaal" geworden dmv een (schijn?)huwelijk..

Klopt. Het huwelijk werd een paar maanden later al weer ontbonden en hij heeft volgens de dame in kwestie nooit bij haar gewoond.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8264070
RIJSWIJK - Enkele tientallen voornamelijk Algerijnse moslimextremisten zijn actief in Nederland. Dit blijkt uit informatie van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD), waar het televisieprogramma NOVA de hand op heeft weten te leggen.

Zij maken zich schuldig aan criminele activiteiten, voor een deel om terrorisme te ondersteunen. Sommige van deze extremisten hebben banden met de daders van de bomaanslagen in de metro in Parijs in de jaren negentig, erkende een woordvoerder van de AIVD maandagavond.

De extremisten zijn aanhangers van de Takfir Wal Hijra. Deze extremistische moslimorganisatie is bekend van het plegen van aanslagen in onder meer Algerije en Frankrijk. (Nu.nl)

Laat maar lekker binnenkomen, Nederland staat wereldwijd bekend als een populaire vestigingsplaats voor zulke activiteiten
Misschien heeft het wel iets te maken met het openen van de grenzen...

pi_8264153
NOVA-site:

Islamitische terreurorganisatie actief in Nederland

Een extremistische islamitische terreurorganisatie met directe banden met al-Qaeda is actief in Nederland.

Deze organisatie, de Takfir Wal Hijra, wordt door binnen- en buitenlandse veiligheidsdiensten gezien als de meest extreme terroristische organisatie na al-Qaeda. De organisatie is opgericht in Egypte en verantwoordelijk voor tal van bloedige aanslagen.
In NOVA bevestigt de Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) dat het gaat om tientallen aanhangers verspreid over ons land:

De AIVD bevestigt dat ook in Nederland enkele tientallen aanhangers van de Takfir Wal Hijra actief zijn. Zij laten zich in met criminalteit, mede als ondersteuning van terrorisme. De activiteiten van deze kleine groep radicale moslims, die bijzonder schadelijk zijn voor de nationale veiligheid en voor de integratie van etnische miinderheden, worden scherp in de gaten gehouden en waar mogelijk een halt toegeroepen. Wegens het grensoverschrijdende karakter van de activiteiten van de Takfir Wal Hijra gebeurt dit reeds geruime tijd in nauw en voortdurend overleg met andere veiligheidsdiensten in Europa.

NOVA deed de afgelopen maanden onderzoek naar deze aanhangers in West-Europa. In Nederland leven naar schatting 80 tot 100 fanatieke volgelingen van Takfir Wal Hijra die zich 'op grote schaal' schuldig maken aan diefstal, inbraak en het vervalsen van reisdocumenten.

Je raakt er zo langzamerhand aan gewend...

pi_8264186
Wat heeft dat met de AEL te maken
pi_8264216
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:21 schreef gelly het volgende:
Wat heeft dat met de AEL te maken
De AEL is toch een verkapte extremistische beweging ?
  dinsdag 4 februari 2003 @ 00:27:37 #195
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8264253
quote:
Op maandag 3 februari 2003 19:58 schreef X-Ray het volgende:
Klopt. Het huwelijk werd een paar maanden later al weer ontbonden en hij heeft volgens de dame in kwestie nooit bij haar gewoond.
Vanwaar heb jij die info dan? Want op de site van het vlaams blok wordt vermeld dat hij 4 jaar met deze dame getrouwd is geweest en wordt er niks gezegd over dat hij nooit bij haar heeft gewoond.
Lijkt me dat een site als het vlaams blok wel graag dit soort informatie erbij had gezet over JahJah als dat zo was.
Oh.
Ok.
pi_8264273
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:25 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

De AEL is toch een verkapte extremistische beweging ?

Zijn het terroristen ? Nee. Dus nogal onzinnig om Al Quada en het GIA d'r bij te slepen..
pi_8264313
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Zijn het terroristen ? Nee. Dus nogal onzinnig om Al Quada en het GIA d'r bij te slepen..

Nee, het zijn terroristen in opleiding die een verkapte politieke partij oprichten en van daaruit een netwerk aanleggen met andere bedoelingen dan alleen politieke...
pi_8264328
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:33 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Nee, het zijn terroristen in opleiding die een verkapte politieke partij oprichten en van daaruit een netwerk aanleggen met andere bedoelingen dan alleen politieke...

Ah, je werkt bij de AIVD ?
pi_8264363
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Ah, je werkt bij de AIVD ?

Geloof me nou maar...
pi_8264366
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:38 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Geloof me nou maar...

Waarom zou ik Kom maar met een bron.
pi_8264446
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zou ik Kom maar met een bron.

Bron: mijn koppie...
  dinsdag 4 februari 2003 @ 00:52:55 #202
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8264472
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:49 schreef ilona-scuderia het volgende:
En hoe weet jij dat dan zo goed?
  dinsdag 4 februari 2003 @ 00:53:00 #203
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8264473
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:49 schreef ilona-scuderia het volgende:
Dat is volgens mijn voorzichtige benadering geen erkende nieuwsbron.
Oh.
Ok.
pi_8264496
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:52 schreef Farzin het volgende:

[..]

En hoe weet jij dat dan zo goed?

Dat zie je toch voor je eigen ogen en oren gebeuren?
pi_8264525
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:56 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Dat zie je toch voor je eigen ogen en oren gebeuren?

Nee, dat zie jij zo. Maar goed, geen bron, zinloos geblaat dus.
pi_8264549
Lekker makkelijk, geen bron geen mening...
  dinsdag 4 februari 2003 @ 01:07:32 #207
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8264570
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 01:04 schreef ilona-scuderia het volgende:
Lekker makkelijk, geen bron geen mening...
Tuurlijk wel een mening, maar geen feiten zoals jij die stukjes hier neerkwakt.
Oh.
Ok.
pi_8264639
Ach, we zien het wel...
  dinsdag 4 februari 2003 @ 07:41:38 #209
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8265279
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 00:29 schreef gelly het volgende:

[..]

.
De oprichter iig wel. Vieze Hezbollah is het. En 1 van zijn lijfwachten (waar heeft ie die voor nodig?) wordt gezocht voor moord.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:07:29 #210
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_8281433
quote:
Wordt het dan niet eens tijd dat we België gaan redden?
*meldt*

Moet men alleen eerst even zijn lijfwachtjes bezighouden...
Daar zou ik met alle plezier aan meewerken...
En ik hoop dat ze hem buiten kunnen flikkeren, net zoals alle andere criminele allochtonen die hier alleen maar komen om te zieken...

Scheelt ons weer bloed aan de handen.

Bombing EarDruMzZ
  dinsdag 4 februari 2003 @ 22:20:10 #211
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8281756
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 22:07 schreef RaVeDaVe het volgende:
Wordt het dan niet eens tijd dat we België gaan redden?
*meldt*

Moet men alleen eerst even zijn lijfwachtjes bezighouden...
Daar zou ik met alle plezier aan meewerken...
En ik hoop dat ze hem buiten kunnen flikkeren, net zoals alle andere criminele allochtonen die hier alleen maar komen om te zieken...

Scheelt ons weer bloed aan de handen.

Sinds wanneer is Filip Dewinter allochtoon?
pi_8283393
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 22:20 schreef Farzin het volgende:
Sinds wanneer is Filip Dewinter allochtoon?
Sinds jij verstandige en gevatte vragen stelt.

En ontopic: binnenkort verkiezingen in Belgie, ik ben benieuwd.

pi_8283712
Ze zouden het gewoon moeten verbieden die groepering
  woensdag 5 februari 2003 @ 00:05:45 #214
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8284027
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 23:44 schreef Enlightment het volgende:
Ze zouden het gewoon moeten verbieden die groepering
Sinds wanneer mag je groeperingen zonder reden verbieden? Maak je geen zorgen, als het juridisch te onderbouwen is zal die partij worden verboden.
  woensdag 5 februari 2003 @ 11:57:27 #215
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_8288604
Nou, dan tiefen ze hem gewoon het land uit...
als ze toch al weten hoe hij aan zijn nationaliteit is gekomen... kan de rest niet zo moeilijk zijn.
Hij hoort daar gewoon niet, anders had hij wel op een eerlijke manier zijn belgische nationaliteit gekregen.
dussss
Bombing EarDruMzZ
  woensdag 5 februari 2003 @ 16:53:17 #216
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8294534
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 11:57 schreef RaVeDaVe het volgende:
Nou, dan tiefen ze hem gewoon het land uit...
als ze toch al weten hoe hij aan zijn nationaliteit is gekomen... kan de rest niet zo moeilijk zijn.
Hij hoort daar gewoon niet, anders had hij wel op een eerlijke manier zijn belgische nationaliteit gekregen.
dussss
Hirsi Ali heeft ook een verblijfsvergunning gekregen door te liegen. Moet zij dan ook maar optiefen?
pi_8297527
Zij loopt geen onrust te zaaien in onze maatschappij.

Maar om effe consequent blijven; Als ze gelogen heeft, ja, dan moet ze "optiefen" ja.

woensdag 5 februari 2003 @ 21:26:16 #218
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8300309
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 16:53 schreef Farzin het volgende:

[..]

Hirsi Ali heeft ook een verblijfsvergunning gekregen door te liegen. Moet zij dan ook maar optiefen?

Bron?
Ze is namelijk erkend vluchteling. Jahjah niet.
Of wil je soms echte vluchtelingen het land uit sturen? Tsk, dat zou niet misstaan als echte CD-stemmer.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 5 februari 2003 @ 23:56:40 #219
8502 BAZZA
pi_8303899
  FOK!fotograaf donderdag 6 februari 2003 @ 12:48:46 #220
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8310284
Het is in mijn ogen ook de instelling bij de moslimjongeren hoor. Deze quote van de FP bijvoorbeeld:
quote:
De mentor van Khalid beaamt dat: ''Uit de verhalen krijg je ongeveer het beeld dat die knapen het paradijs wordt beloofd. Hier zijn ze zogenaamd verliezers met uitzicht op de slechtste baantjes of bijstand. In onze geëmancipeerde maatschappij moeten ze ook nog in competitie met meisjes, in hun ogen heel bedenkelijk''.
Ze vinden zichzelf zoooo zielig . Ze moeten zelf toestaan dat vrouwen die wel een opleiding hebben en de taal goed beheersen 'hun' baantjes inpikken. Ze moeten eens wat minder zielig doen en zeuren, maar eens gewoon aan de eisen gaan voldoen die werkgevers vragen, dan krijgen ze gewoon een baan. Meneer Jahjah vindt het prima als de jongeren zichzelf zo zielig vinden, want hij kan dan beschuldigend wijzen naar anderen. Zelf hoeven ze dan niet in te zien dat een hoop problemen door hun eigen slachtofferhouding komt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 7 februari 2003 @ 10:33:27 #221
46510 Dr_Katz
ff slokje spraakwater.......
pi_8327212
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 12:48 schreef freud het volgende:
Het is in mijn ogen ook de instelling bij de moslimjongeren hoor. Deze quote van de FP bijvoorbeeld:
[..]

Ze vinden zichzelf zoooo zielig . Ze moeten zelf toestaan dat vrouwen die wel een opleiding hebben en de taal goed beheersen 'hun' baantjes inpikken. Ze moeten eens wat minder zielig doen en zeuren, maar eens gewoon aan de eisen gaan voldoen die werkgevers vragen, dan krijgen ze gewoon een baan. --Meneer Jahjah vindt het prima als de jongeren zichzelf zo zielig vinden, want hij kan dan beschuldigend wijzen naar anderen. Zelf hoeven ze dan niet in te zien dat een hoop problemen door hun eigen slachtofferhouding komt.--

Meneer Jahjah vind het prima? Ook een Bron misschien...?
nog een..........
  vrijdag 7 februari 2003 @ 14:22:37 #222
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_8331739
quote:
Meneer Jahjah vind het prima? Ook een Bron misschien...?
Zijn eigen speeches misschien? wel wakker blijven he...
alles wat die man zegt draait om de slachtoffer-rol... daarom krijgt hij zoveel mensen mee... Ze voelen zich allemaal zoooo zielig, en daardoor onderling verbonden..
Als je maar lang genoeg tegen iemand zegt dat ie zielig is, voelt ie zich vanzelf wel zielig...

Schoppen ze hem nou nog het land uit of niet?

Bombing EarDruMzZ
pi_8333126
Jahjah is ons probleem niet, die blijft lekker in dat achterlijke België.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 15:48:45 #224
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8333666
quote:
Beginselverklaring Resist
07-02-2003

1. De lijst Resist is een multinationaal, multicultureel en pluralistisch initiatief dat het globale verzet van het volk tegen de nieuwe wereldorde uitdraagt. De lijst beoordeelt de strijd van nationale minderheden als een emancipatorische ontvoogdingstrijd met grote maatschappelijke relevantie. Op basis van dit oordeel zal de lijst worden geleid door leden van de etnische minderheden, en meer bepaald van de AEL.

Dat bekt lekker, dat multi-gelul. Alles is multi en globaal maar de 'nieuwe wereldorde' moet gestopt worden! Welke wereldorde doelen ze eigenlijk op?
quote:
2. Resist beoordeelt de toenemende agressie en oorlog in de wereld als een laatste poging van het imperialisme om haar wereldvisie te vuur en te zwaard op te leggen. De oorlog tegen Irak - opgelegd tegen de wil van de hele wereldbevolking - staat symbool voor de nieuwe wereldorde die de Verenigde Staten alle volkeren en arbeiders op deze planeet willen laten slikken.
Errrr, de toenemende aggressie en oorlog in de wereld wordt vooral aangezwengeld door lieden die de Islam een warm hart toedragen. En hoezo laatste poging, als er iets met uitsterven bedreigt wordt en wild om zich heen slaat is het de fundamentalistische stroming binnen de Islam wel die de ongelovige honden te vuur en te zwaard wil bestrijden. En ja, de wereld bevrijden van idioten als Sadam en Bin Laden daar is iedereen wel tegen.
quote:
3. Resist roept op voor de eenheid van alle volkeren en arbeiders ter wereld die zich verzetten tegen de nieuwe wereldorde. Alleen een gemeenschappelijk verzet kan een antwoord bieden op de globale oorlogsverklaringen van de machtigen. Vandaag betekent dat de algemene eenheid tussen alle volkeren en de Arabische volkeren en de specifieke eenheid tussen de bevolking van Belgische en Arabische afkomst hier.
Ze roepen iedereen op in opstand te komen tegen Amerika. Christus, staan ze bij Bin Laden op de loonlijst?
quote:
4. Daarom verzet Resist zich tegen elke vorm van discriminatie zowel op het gebied van tewerkstelling, huisvesting als onderwijs die nog vergroot worden door de internationale hetze tegen de moslimbevolking. De discriminaties tegen een deel van de bevolking, de nationale minderheden, komen enkel de verdeeldheidzaaiers ten goede. Resist eist volledige gelijke politieke en sociale rechten. Op het vlak van tewerkstelling moet men met afdwingbare maatregelen werkgevers verplichten om minderheden tewerk te stellen. Op het vlak van de huisvesting verdedigt de lijst een strengere antidiscriminatiewet, met de omdraaiing van de bewijslast. Op het vlak van het onderwijs eisen wij een diepgaande pedagogische hervorming van het onderwijs in alle netten met als doel de aanpassing van de methodieken en het curriculum aan de multiculturele realiteit. Zolang andere confessionele onderwijsnetten bestaan moet ook de islamitische gemeenschap kunnen beschikken over een eigen schoolnet. Alleen dan kunnen we van een echte gelijkberechtiging spreken. Voor alle scholen moet ook de inschrijvingplicht gelden. Men mag geen scholieren weigeren.
Goh, er zijn zoveel allochtonen in Europa die niet mogen werken en niet naar school mogen. Wat zijn we toch een racistische klootzakken. Wel jammer dat de bruinhemden van JarJar bij hun straatpatrouilles niet eenmaal de politie op rascisme hebben kunnen betrappen. Maar rascisme, dat is er wel degelijk en wel in dien mate dat het leven van een allochtoon tot een hel geworden is. Dat hoeven ze toch zeker niet meer te bewijzen?? Blanke autochtonen zijn toch bij voorbaat allemaal rascisten? En wij moeten ons allemaal aanpassen aan de allochtonen, zij hebben nu wel genoeg gedaan om ons tegemoet te komen.
quote:
5. De lijst Resist zal actief zijn tegen alle politieke gevolgen van de oorlog. Resist verzet zich tegen elke beperking van de democratische vrijheden, zoals gebeurde met de arrestatie van Dyab Abou Jahjah. Resist eist de opening van alle doofpotoperaties zowel in het netwerk van de ontvoerde kinderen, als in de politiemisbruiken tegen arrestanten en nationale minderheden. De lijst komt op voor radicale democratische hervormingen en ondersteunt alle maatregelen die de macht van het volk versterken en de directe democratie aan de basis ontwikkelen. Daarom moet het volk controle uitoefenen op de staatsorganen, op de politiediensten, op de administratie.
Zo'n spreekbeurt zouden de heren eens moeten gaan houden in het geliefde Midden-Oosten. Zullen ze vast met gejuich ontvangen worden. Welke oorlog gaat het hier eigenlijk over? Die van Amerika tegen Irak die er nog niet eens is of de oorlog, pardon VERZET, tegen het rascistische kapitalistische Westen?
quote:
6. De lijst Resist zal actief zijn tegen alle economische gevolgen van de oorlog en de globale crisis. Deze economische oorlog wordt gevoerd tegen de hele werkende bevolking en creëert werkloosheid, jaagt jongeren in tijdelijke en slechtbetaalde jobs, vernietigt de veiligheid op het werk en breekt alle sociale verworvenheden. Resist verzet zich tegen de sluitingen van de bedrijven zoals gebeurt met Cockerill Sambre en gebeurde met Sabena. Resist eist de creatie van nieuwe tewerkstelling en de daling van het werkritme dat leidt tot onmogelijke werkomstandigheden en dodelijke werkongevallen.
LOL! Jaja, de economie draait zichzelf de nek om. De overheid is stelselmatig bezig mensen in de werkloosheid te duwen (vooral toch weer die arme allochtonen) en de tijdelijke jobs daar schiet ook niemand iets mee op. We willen een vaste baan met een dik salaris en we willen ook het recht om lekker met onze Arabische cultuur bezig te zijn tijdens het werk want dat is vreselijk belangrijk voor de economie. En ja, dat werkritme dat lager moet kan ik me wel iets bij voorstellen. Valt ook niet mee, ineens vanuit een uitkering weer aan het werk.
quote:
7. De lijst Resist is actief tegen alle ideologische gevolgen van oorlog en crisis. Resist verzet zich tegen het eenheidsdenken dat deze wereldorde van oorlog en vernietiging als enige mogelijke aanprijst. De staat moet niet alleen a-religieus maar ook a-cultureel zijn. De enige waarden en normen die vanuit de staatsstructuren opgelegd mogen worden zijn grondwettelijk bepaald. Elke vorm van etnocentrisme en dominante cultuur wordt verworpen.
Goh, ze vinden dat er meer de nadruk op de Arabische identiteit gelegd moet worden maar de staat moet a-cultureel zijn. En de in dit geval Belgische cultuur wordt verworpen en afgedaan als etnocentrisme. Ze nemen dus alleen de Grondwet serieus en de eigen Arabische identiteit. En waar die met elkaar overhoop liggen, ach een Grondwet kun je aanpassen.
quote:
8. De lijst Resist is actief tegen alle sociale gevolgen van de oorlog. Resist verzet zich tegen de afbouw van de openbare gezondheidszorg, van het openbaar vervoer, van het welzijn van het kind. Wij eisen dat de miljarden die worden gepompt in barbaarse oorlogen ten goede komen van het sociale welzijn van de bevolking.
Lege hulzen, iedereen is voor een goede gezondheidszorg en iedereen wil dat de treinen op tijd rijden en iedereen wil dat een kind opgroeit in een veilige omgeving. En België geeft inderdaad wel erg veel geld uit aan oorlogen, dat moet een halt worden toegeroepen!
quote:
9. De lijst Resist is solidair met alle volkeren en arbeiders die zich verzetten tegen de globale gevolgen van de oorlog. In de eerste plaats met de strijd van het Palestijnse volk tegen de Israëlische bezetter en met de strijd van het Iraakse volk tegen de Amerikaanse agressor. Resist verwerpt het imperialistische Amerikaanse buitenlands beleid en de inmenging van de VS-regering en andere westerse regeringen in de binnenlandse aangelegenheden van derdewereldlanden. Daarom is de lijst gekant tegen een oorlog tegen Irak maar ook tegen elke vorm van sancties of een embargo.
Precies, verzet je tegen Amerika en de Joden!!! Bestrijd ze waar mogelijk!!! En geld overmaken op de bankrekeningen van derdewereldlanden mag maar dan moet je niet zeuren als dat geld wordt opgemaakt door dictators enzo. Moeten ze toch lekker zelf weten?
quote:
10. Deze tien punten vormen de algemene beginselverklaring zoals ze door de initiatiefnemers van Resist zijn opgesteld. Het is een algemene oriëntatie die door alle ondersteunende deelnemers en organisaties naar eigen inzien kan en zal geconcretiseerd worden.
Leuke proefballonnetje. Vooral dat deelnemers en organisaties hun eigen interpretatie mogen geven strookt wel een beetje met de manier waarop de Islam beleden wordt.

Dus even kort samengevat:

Amerika en de Joden zijn de Duivel en dienen bestreden te worden, trots zijn op je cultuur mag alleen als je van Arabische afkomst bent of op z'n minst allochtoon anders ben je een vuile rascist, iedereen moet kunnen werken en naar school (goh, daar was ik nou nooit zelf opgekomen) maar het tempo moet wel omlaag want zoals het nu gaat kunnen ze het niet bijhouden en de treinen moeten ook weer op tijd gaan rijden.

pi_8333721
quote:

[..]

-Laat ook maar...-
  vrijdag 7 februari 2003 @ 16:10:39 #226
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8334107
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 15:23 schreef schatje het volgende:
.
Ja hij heeft vast niiiiiiks te maken met de NLe afdeling! . Dat is een liefelijk clubje.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8334380
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 16:10 schreef X-Ray het volgende:

[..]

.
Ja hij heeft vast niiiiiiks te maken met de NLe afdeling! . Dat is een liefelijk clubje.

Niet echt toch??
Hij kan moeilijk in ieder land zijn waar hij een afdeling wilt oprichten.
pi_8334440
Ik denk dat je partijen op dezelfde manier moet benaderen, of het nu AEL, het Vlaams Blok, de CD of de VVD is. Indien ze de wet overtreden moet je kijken of je de organisatie of de betreffende individuen strafrechtelijk kunt aanpakken, zoniet dan heb je weinig poot om op te staan. Persoonlijk lijkt het me nog niet eens zo verkeerd dat ze zich politiek organiseren, zo is in ieder geval duidelijker met welke krachten je te maken hebt. Je kunt organisaties wel bij voorbaat gaan verbieden, maar daarmee verbied je de gedachten erachter nog niet.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 16:58:22 #229
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8335254
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 16:21 schreef schatje het volgende:

[..]

Niet echt toch??
Hij kan moeilijk in ieder land zijn waar hij een afdeling wilt oprichten.

Hij is de oprichter en de man erachter.
Natuurlijk heeft hij er wat mee te maken!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8335706
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 16:23 schreef Kozzmic het volgende:Ik denk dat je partijen op dezelfde manier moet benaderen, of het nu AEL, het Vlaams Blok, de CD of de VVD is. Indien ze de wet overtreden moet je kijken of je de organisatie of de betreffende individuen strafrechtelijk kunt aanpakken, zoniet dan heb je weinig poot om op te staan. Persoonlijk lijkt het me nog niet eens zo verkeerd dat ze zich politiek organiseren, zo is in ieder geval duidelijker met welke krachten je te maken hebt. Je kunt organisaties wel bij voorbaat gaan verbieden, maar daarmee verbied je de gedachten erachter nog niet.
Helemaal mee eens, Kozzmic! Laat maar komen die partij. Komen men er in Nederland vanzelf achter wat er écht in huis is gehaald. Want zoals Jahjah zegt: de gesubsidieerde immigrantenkoepels en -spreekbuizen laten hun oren hangen naar de subsidiegevers, om zo de toegang tot de multiculturele subsidieruiven te behouden, en stellen zich zodoende te dociel op.

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 07-02-2003 19:00]

pi_8335707
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 16:58 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hij is de oprichter en de man erachter.
Natuurlijk heeft hij er wat mee te maken!

Dus hij komt wel naar Nederland en gaat zich hier ook vestigen??
En de Nederlandse afdeling heeft geen eigen mening ofzo, doen die alles braaf wat Jahjah zegt, is dat bij voorbaat al een feit??
pi_8335737
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 17:16 schreef rroloff het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, Kozzmic! Laat maar komen die partij. Komen we er vanzelf achter wat we écht in huis hebben gehaald.

Achteraf zul je hier natuurlijk zien dat het allemaal wel meevalt.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 17:22:17 #233
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8335823
..................ach laat ook maar.......wilde iets zeggen .............maar ben nu al weer over de rooie........... zal het maar beter voor me houden.....
pi_8336100
quote:
Schatje: "Achteraf zul je hier natuurlijk zien dat het allemaal wel meevalt."
Dat zou mooi zijn. :-)
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 17:22 schreef _asterix_ het volgende:..................ach laat ook maar.......wilde iets zeggen .............maar ben nu al weer over de rooie........... zal het maar beter voor me houden.....
Drie keer diep ademhalen. Dan nauwkeurig formuleren waarom je boos bent. :-)
  vrijdag 7 februari 2003 @ 18:03:26 #235
46510 Dr_Katz
pi_8336497
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 14:22 schreef RaVeDaVe het volgende:

[..]

Zijn eigen speeches misschien? wel wakker blijven he...
alles wat die man zegt draait om de slachtoffer-rol... daarom krijgt hij zoveel mensen mee... Ze voelen zich allemaal zoooo zielig, en daardoor onderling verbonden..
Als je maar lang genoeg tegen iemand zegt dat ie zielig is, voelt ie zich vanzelf wel zielig...

Schoppen ze hem nou nog het land uit of niet?

Dat denk jij. Je hebt nu een eigen gemaakte theorie. Nu nog een uuuuhh Bron?
(citaten zijn ook wel welkom)
nog een..........
  vrijdag 7 februari 2003 @ 18:43:27 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8336946
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 17:22 schreef _asterix_ het volgende:
..................ach laat ook maar.......wilde iets zeggen .............maar ben nu al weer over de rooie........... zal het maar beter voor me houden.....
of kun je het gewoon niet onder woorden brengen ...

voor de rest sluit ik me aan bij Kozzzmic, je bij voorbaat al opstellen als schijterts en vingertje wijzen is best vermakelijk maar niet echt rationeel

pi_8337138
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 17:22 schreef _asterix_ het volgende:
over de rooie...........

Arbeiders en Arabieren

pi_8337286
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 18:43 schreef Re het volgende:

[..]

je bij voorbaat al opstellen als schijterts en vingertje wijzen is best vermakelijk maar niet echt rationeel

Idd.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:09:51 #239
46510 Dr_Katz
pi_8337305
Hm hoef dus niet echt te rekenen op feiten.
nog een..........
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:29:29 #240
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8337694
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 18:43 schreef Re het volgende:

[..]

of kun je het gewoon niet onder woorden brengen ...

voor de rest sluit ik me aan bij Kozzzmic, je bij voorbaat al opstellen als schijterts en vingertje wijzen is best vermakelijk maar niet echt rationeel

Wat nou scheiterts?
Ik zou die Jahjah met liefde eens tegemoet willen treden.
Heel graag zelfs.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8337723
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:29 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wat nou scheiterts?
Heel graag zelfs.

Heel fijn dan.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:33:45 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8337785
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:29 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wat nou scheiterts?
Heel graag zelfs.

want wij zijn immers superieur en zullen ze wel even wat leren ... en van mij mag je JahJah zo op een voetstuk zetten hoor.. of het effectief is...
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:35:11 #243
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8337808
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:09 schreef Dr_Katz het volgende:
Hm hoef dus niet echt te rekenen op feiten.
Even zoeken kan geen kwaad .

Belgische politicus bedreigd door AEL
http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

Lijfwacht Abou Jahjah is voortvluchtige gevangene

Gevaarlijke moslimextremist bij Netwerk!

Abou Jahjah komt!

''Joden zijn honden!'' scanderen ze tijdens een betoging. Een Antwerpse diamantair wordt het ziekenhuis in getrapt. Een Amerikaanse Jood wordt neergeschoten. Woede en frustratie heersen onder de moslimdemonstranten. Op deze kolkende emoties speelt ex-Hezbollah-strijder Abou Jahjah vakkundig in. Na zijn angstaanjagende opmars in België wil hij nu zijn invloedssfeer naar ons land uitbreiden.

Op 3 april dit jaar protesteren Antwerpse moslims massaal tegen Israël. Als de demonstranten oprukken naar de Joodse diamantwijk begint een veldslag met de politie. Voorbijgangers worden gemolesteerd, auto's en winkelruiten sneuvelen. s Avonds worden molotovcocktails naar een synagoge gesmeten.

Verantwoordelijk voor de manifestatie is de 31-jarige Libanees Dyab Abou Jahjah, voorzitter van de vooral in Antwerpen actieve Arabisch-Europese Liga (AEL). Wie denkt dat Jahjah naderhand zijn spijt betuigde, heeft het mis. De Liga verklaarde in alle ernst dat de rellen het gevolg waren van een extreme provocatie door de politie en nu als voorwendsel werden gebruikt om een lastercampagne tegen de (Arabische, JdW) gemeenschap en tegen de AEL te voeren.

Achter deze campagne vermoedt Jahjah ''zionistische politici en extreem rechtse demagogen.'' Hij sluit zijn persverklaring af met een serie bedreigingen. Aan het adres van extreem rechts: ''Laat u niet verblinden door goede verkiezingsresultaten. De Arabieren in Europa zullen hun nek niet vreedzaam onder jullie messen leggen, we zijn bij machte om de grond onder jullie voeten te doen daveren.''

En aan het adres van de Belgische politiek:,,Weet dat je te maken hebt met een georganiseerde en assertieve Arabische gemeenschap die haar rechten kent en op dat vlak geen compromissen duldt.

Razend populair

Jahjah heeft zich in korte tijd razend populair gemaakt in Belgische moslimkringen. Vooral jongeren dwepen met hem. Ook met links georiënteerde autochtonen kan hij het goed vinden. Met uiteenlopende groeperingen, van stalinisten tot gematigde hulporganisaties, werkt hij samen in platforms tegen Israël en Amerika.

Maar dat is Jahjah nog niet genoeg. Enkele weken geleden kondigde de welbespraakte allochtoon aan dat hij binnen drie maanden een afdeling in Nederland uit de grond zal stampen.

Welke contacten hij hier heeft, wil hij niet zeggen. Maar hij weet dat hij hier warm zal worden verwelkomd. Ook in ons land manifesteren zich de laatste tijd moslimorganisaties die de confrontatie niet schuwen. Zo is in Tilburg de Moslim Wereld Liga actief, de Nederlandse tak van een Saudische fundamentalistische beweging die ook bekend staat onder de naam Rabita.

Enig bestuurslid van de Nederlandse vestiging is Bin Laden-sympathisant Mohammed Cheppih, die tijdens de burgeroorlog in het voormalig Joegoslavië werkte. Hij stond toen als hulpverlener onder supervisie van Wael Jalaidan, volgens de Verenigde Staten een officier van Al Qaida. Jalaidan heeft een topfunctie binnen de internationale liefdadigheidsorganisatie Rabita Trust, waarschijnlijk een dekmantel voor Al Qaida.

De Arabisch-Europese Liga van Abou Jahjah heette tot oktober vorig jaar ook al Rabita. Toch ontkent Jahjah met klem dat hij het Belgische filiaal van een internationaal netwerk is. ''We zijn een Arabische nationale organisatie.''

Feit blijft dat Jahjah in oktober 2001, een maand na de aanslagen in de Verenigde Staten, de naam van zijn organisatie officieel veranderde in Arabisch-Europese Liga. En een nationale organisatie is zijn club in ieder geval niet. Zo had een delegatie van zijn organisatie vorig jaar een ontmoeting met de secretaris-generaal van de Arabische Liga.

Deze koepelorganisatie van de Arabische landen is de aartsvijand van Israël. In 1964 richtte zij de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie op. Een van de doelstellingen van deze terreurbeweging was en is: Volledige bevrijding van Palestina en de uitroeiing van het zionistische economische, politieke, militaire en culturele bestaan. Nog vorige maand organiseerde de Arabische Liga een congres van holocaustontkenners.

Guerrilla

Jahjah had geen overleg met buitenlandse figuren nodig om een moslimfundamentalist te worden. Al in de jaren 80 was hij lid van het Libanese guerrillaleger Hezbollah. Dat blijkt uit documenten die deze krant in haar bezit heeft.

Jahjah vroeg begin 1991 in België politiek asiel aan. Hij verklaarde dat hij lid van Hezbollah was geweest en had deelgenomen aan de gewapende strijd tegen de bezetting van Zuid-Libanon door Israëlische strijdkrachten. De terreurbeweging, die ook aanslagen uitvoerde op Amerikaanse doelen en westerlingen gijzelde, maakt deel uit van een internationaal netwerk van moslimextremisten.

Omdat hij weigerde een nieuwe functie op zich te nemen, zou hij door een islamitische rechtbank ter dood zijn veroordeeld. Met de hulp van een vriend kon hij volgens zijn verklaring ontsnappen en per boot naar Europa vluchten. Via Nederland kwam hij in België aan.

Zijn asielaanvraag werd in eerste instantie niet-ontvankelijk verklaard. Jahjah ging in beroep, maar dat baatte hem niet. Hij kreeg in januari 1995 te horen dat men hem niet wenste te erkennen als politiek vluchteling. Zijn verklaring bevatte te veel tegenstrijdigheden.

Vlak voordat de asielzoeker zou worden uitgezet, trouwde hij in april 1995 met een Belgische. Na drie jaar scheidden ze. Zijn ex-vrouw zou later spreken van een schijnhuwelijk, waarin ze werd verwaarloosd. In 1996 diende hij een aanvraag tot naturalisatie in en werd hij Belg.

Arabisch

Ondanks dat hij Belg is, wijst Jahjah de tradities van zijn nieuwe land resoluut af. Er moet geen integratie zijn, is zijn lijfspreuk. Hij heeft zelfs al voorgesteld van het Arabisch een officiële landstaal in België te maken en wil een politieke partij speciaal voor allochtonen oprichten.

Geweld van moslimzijde gebruikt hij als chantagemiddel. ''In de straten van Europa bouwt de spanning zich momenteel op bij de 16 miljoen Arabieren en moslims op dit continent, en wanneer geen serieuze pogingen worden ondernomen om tot een rechtvaardige oplossing voor het Midden-Oostenconflict te komen, zullen we de repercussies zien in de straten van plaatsen als Parijs, Londen, Brussel of Amsterdam'', zegt Jahjah.

De Joodse gemeenschap in Antwerpen beschouwt dit soort teksten als een regelrechte bedreiging. Zij voelt zich steeds minder veilig. Sinds het begin van de tweede Palestijnse intifada worden bidsjaaltjes bij Joden afgetrokken en hun kinderen uitgescholden. Een diamantair werd het ziekenhuis in geschopt.

Het stadsbestuur van Antwerpen beschouwt Jahjah als een groot gevaar, maar de landelijke overheid houdt zich tot nu toe op de vlakte. Controversiële uitspraken over de multiculturele samenleving zijn bij onze zuiderburen taboe. Die zouden het extreem rechtse Vlaams Blok van Filip Dewinter maar in de kaart spelen.

Deze nationalistische partij volgt als enige Jahjahs activiteiten op de voet. Dewinter waarschuwt: ''Met zijn maatpakken en vloeiend Nederlands lijkt hij wel de ideale schoonzoon. De modelmigrant zeg maar, perfect geïntegreerd. Maar het is geen geheim dat Jahjah spuwt op die integratie.''

Fortuyn

In Nederland wordt de komst van deze man, die op 11 september 2001 blij was met de ''klap'' in Amerikas gezicht, met grote bezorgdheid afgewacht. Zo verwijst de woordvoerster van minister Nawijn van Vreemdelingenbeleid en Integratie meteen door naar de veiligheidsdienst AIVD. ''Het gaat hier namelijk veel meer om veiligheid en toezicht op bepaalde groeperingen in ons land dan om een eventuele integratie.''

Ook Ronny Naftaniel, directeur van het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (CIDI) is verontrust. Nederland moet niet het laagste punt in Europa worden, waar organisaties als de AEL, de Koerdische Arbeiderspartij en Al-Aqsa vrij spel hebben, aldus Naftaniel. ''De AEL ontneemt Israël het recht op een eigen staat en scheert fascisten en zionisten over één kam. Je moet jezelf afvragen of je niet te tolerant wordt als je zon gevaarlijke organisatie tot je land toelaat.''

Anderhalf miljoen Nederlandse kiezers weet Jahjah reeds tegen zich. Slechts één dag na de moord op Pim Fortuyn noemde Jahjah de politicus een hedendaagse nazi die de Joden had vervangen door de moslims. Politici als Fortuyn zouden volgens Jahjah geen toestemming moeten krijgen deel te nemen aan verkiezingen.

Jahjahs volgende demonstratie is volgende maand in Brussel, onder het motto ''Stop United States of Agression'' (stop de agressie van de VS). José Maria Sison, Filipijns terroristenleider woonachtig te Utrecht, heeft zich bij deze actie aangesloten. Maar laten we Abou Jahjah niet in verband brengen met terrorisme.

© Reformatorisch Dagblad

http://www.erdee.nl/website/artikel.php?id=37109

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:36:31 #244
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8337835
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:33 schreef Re het volgende:

[..]

want wij zijn immers superieur en zullen ze wel even wat leren ...

Dat zijn Jahjahs gedachten hoor. Hij vindt zichzelf en zijn 'mensen' superieur. Wat loop je dat nou weer om te keren?

Het liefst zou ik die gozer...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8337859
Komt Jahjah nu wel of niet naar Nederland??
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:38:28 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8337874
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:35 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Even zoeken kan geen kwaad .

Belgische politicus bedreigd door AEL
http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

Lijfwacht Abou Jahjah is voortvluchtige gevangene

Gevaarlijke moslimextremist bij Netwerk!

© Reformatorisch Dagblad

http://www.erdee.nl/website/artikel.php?id=37109

jaja het erdee kennen we alszijnde zeer objectief in dit verhaal. Maar zoals eerder gezegd.. JahJah is een sukkel sie profiteerd van andermans ellende maar dat is geen reden om bijvoorbeeld een AEL in Nederland te verbieden
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:39:26 #247
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8337891
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:36 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat zijn Jahjahs gedachten hoor. Hij vindt zichzelf en zijn 'mensen' superieur. Wat loop je dat nou weer om te keren?

Het liefst zou ik die gozer...

als jij je dan zo graag wilt verlagen tot zijn nivo segt dat meer over jou dan over hem
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:39:44 #248
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8337896
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:38 schreef Re het volgende:

[..]

jaja het erdee kennen we alszijnde zeer objectief in dit verhaal. Maar zoals eerder gezegd.. JahJah is een sukkel sie profiteerd van andermans ellende maar dat is geen reden om bijvoorbeeld een AEL in Nederland te verbieden

CP'86 is anders ook verboden, en Jahjah is precies zo'n gozer als die CP voormannen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:40:38 #249
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8337918
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:39 schreef Re het volgende:

[..]

als jij je dan zo graag wilt verlagen tot zijn nivo segt dat meer over jou dan over hem

Wat maak je opeens enorm veel spelfouten? .

En de smoes 'verlagen tot zijn niveau' vind ik kul, ik noem het 'een koekje van eigen deeg'.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8337933
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En de smoes 'verlagen tot zijn niveau' vind ik kul, ik noem het 'een koekje van eigen deeg'.

Massa's boter heb je op je hoofd X-ray.
pi_8337946
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 15:23 schreef schatje het volgende:
Imo is Jahjah sowieso geen probleem.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:43:38 #252
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8337960
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:39 schreef X-Ray het volgende:

[..]

CP'86 is anders ook verboden, en Jahjah is precies zo'n gozer als die CP voormannen.

ik heb de Nederlandse statuten van de AEL nog niet ergens kunnen lezen. En het ene verbod betekend nog steeds niet dat dat een reden is voor een verbod op een geheel andere partij, als mocht blijken dat de Nederlandse AEL strafbare feiten aan het plegen is mag je terugkomen
pi_8337996
Idd, je kan altijd naar de rechter stappen.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:46:02 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8338002
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wat maak je opeens enorm veel spelfouten? .

ik heb ontzettend koude vingers en heb de gehele dag Engels zitten tikken.. en het blijft jezelf verlagen
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:46:36 #255
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8338011
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:41 schreef schatje het volgende:

[..]

Massa's boter heb je op je hoofd X-ray.

Jij ook. Misschien nog wel meer met je VS obessie maar de rest bedekken met de mantel der liefde.

Kilos boter op je hoofd...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 februari 2003 @ 19:46:56 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8338017
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:43 schreef Re het volgende:

[..]

ik heb de Nederlandse statuten van de AEL nog niet ergens kunnen lezen. En het ene verbod betekent nog steeds niet dat dat een reden is voor een verbod op een geheel andere partij, als mocht blijken dat de Nederlandse AEL strafbare feiten aan het plegen is mag je terugkomen

~splevoutje~
pi_8338026
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Jij ook. Misschien nog wel meer met je VS obessie maar de rest bedekken met de mantel der liefde.

Kilos boter op je hoofd...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')