Wij hadden ‘m bij ons. Vooraf ingevuld. Niet tussendoor vernieuwd. Nergens is er naar gevraagd. Dat lijkt me meer iets dat de marechaussee zou kunnen vragen mocht je ze net bij de grens tegen komen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:49 schreef Farenji het volgende:
Je moet in Frankrijk als buitenlander officieel ook zo'n verklaring op erewoord bij je hebben dat je geen covid symptomen hebt. Ga ik maar wel gewoon meenemen, maar heeft iemand ooit meegemaakt of gehoord dat daar daadwerkelijk naar gevraagd wordt, buiten je qrcode / pass sanitaire? En hoe zit dat als je een paar weken in Frankrijk bent, moet je die dan elke keer opnieuw invullen met een nieuwe datum?
Alleen de meest irritante gendarmes, als jij zeer irritant gedrag vertoont, zullen ernaar kunnen vragen. Maar dat vod is van geen enkel belang. Je qr-code wel, sommige restaurants of hotels willen die per se zien, zelfs op terrassen heb ik gehoord.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:49 schreef Farenji het volgende:
Je moet in Frankrijk als buitenlander officieel ook zo'n verklaring op erewoord bij je hebben dat je geen covid symptomen hebt. Ga ik maar wel gewoon meenemen, maar heeft iemand ooit meegemaakt of gehoord dat daar daadwerkelijk naar gevraagd wordt, buiten je qrcode / pass sanitaire? En hoe zit dat als je een paar weken in Frankrijk bent, moet je die dan elke keer opnieuw invullen met een nieuwe datum?
In Montenegro wordt je nog weleens aangesproken als je geen mondkapje draagt. Ik heb afgelopen weken nogal wat grenzen overgestoken en Kroatië bleek in mijn steekproef het enige land om de qr-code daadwerkelijk te scannen, alle twee de keren dat ik het land in kwam.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 21:16 schreef heite het volgende:
Als je naar landen wil waar je even gewoon kunt vergeten dat corona bestaat, kan ik trouwens de Balkan aanbevelen. M.n. Albanië en Montenegro (en waarschijnlijk meer).
Idem, vandaag ook weer naar Duitsland.quote:Op zondag 12 september 2021 07:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vandaag maar eens richting Duitsland, eens zien wat we tegenkomen. Eerste stop is een kneuterig hotel in een klein dorp.
Ben deze zomer met de auto de landsgrenzen tussen Kroatie, Montenegro en Bosnie overgegaan en ben daarbij op de Bosnische grens steevast gecontroleerd. Montenegro & Kroatie mag je sowieso in, dus daar is ook niets te controleren, maar voor Bosnie ben ik twee de grens overgegaan en ook twee keer gecontroleerd (land in, niet land uit)quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 23:42 schreef heite het volgende:
Knappe route wel, vanuit Bosnië direct naar Slovenië.
Bij een aantal van die grenzen heb je echt wel een heel reële kans op controle. Dat iemand er zonder controle doorkomt is geen enkele garantie.
En bij een aantal van die grenzen heb je zelfs gegarandeerd controle als je die in omgekeerde richting overgaat van wat daar staat.
U ben ingeënt? Ok, dan is het goed. Lekker kneuterigquote:Op zondag 12 september 2021 07:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Idem, vandaag ook weer naar Duitsland.
Mijn eerdere ervaringen waren minimaal, alleen een vaccinatie-/test check in het hotel…
Ben vandaag ingecheckt in een hotel, op 2 terassen geweest en in 1 restaurant, allen wilde het vaccinatie-/testbewijs zien...quote:Op zondag 12 september 2021 17:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
U ben ingeënt? Ok, dan is het goed. Lekker kneuterig
Haha, ik ben bij dezelfde geweest. Zenuwachtig druk vrouwtje dat bezig was met die testen, door al het zenuwachtige gedoe dacht ik, hier moet het sowieso fout gaan af en toe dat er test gewisseld worden. Maar, al met al binnen 20 minuten de uitslag en hop terug naar huis vliegen :-P ..quote:We hebben 1 dagje Rome aangedaan en het vrouwtje wilde graag het Colosseum in, dus toen ging wel het circus van start;
- Beiden niet gevaccineerd, dus eerst op zoek naar een test-locatie (de avond ervoor even uitgezocht)
- Alle apotheken in Rome zijn blijkbaar uitgerust om tests uit te voeren.
- Bij station Termini stond een grote tent van het Rode Kruis waar al een rij stond om een gratis sneltest te kunnen doen. In eerste instantie sloten we aan in de rij, maar na een half uur nog geen meter vooruit geschoven.
- Toen naar de dichtsbijzijnde apotheek gelopen en daar voor ¤22,- per persoon een antigeen test afgerekend (een PCR test doen ze alleen op doorverwijzing van de dokter blijkbaar) en met een bonnetje in een rij van circa 10 man gaan staan.
- Er was provisorisch een party tent voor de apotheek neer gezet met een dame erin en na een half uur waren we aan de beurt.
- Na nog een klein half uur kregen we de uitslag met een geprinte QR code en toen konden we de stad in.
Hahah, lekker in gebroken Engels: "Eyes do not close, yes? Eyes close no, close yes"... eh?quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:22 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Haha, ik ben bij dezelfde geweest. Zenuwachtig druk vrouwtje dat bezig was met die testen, door al het zenuwachtige gedoe dacht ik, hier moet het sowieso fout gaan af en toe dat er test gewisseld worden. Maar, al met al binnen 20 minuten de uitslag en hop terug naar huis vliegen :-P ..
Hahaha .. Idd .. We zijn weer een ervaring rijker ;-)quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:25 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Hahah, lekker in gebroken Engels: "Eyes do not close, yes? Eyes close no, close yes"... eh?
Grappig, klein wereldje. Welke dag waren jullie daar?quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:27 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Hahaha .. Idd .. We zijn weer een ervaring rijker ;-)
Maandje geleden al, eerste week van Augustus. Precies tijdens die week schoot Italië van groen naar geel dus moest mijn vrouw voor de terugvlucht alsnog testen. Gelukkig de kinderen niet.quote:Op dinsdag 14 september 2021 10:28 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Grappig, klein wereldje. Welke dag waren jullie daar?
Leuk om te lezen. Alle berichten hier.quote:Op dinsdag 14 september 2021 23:59 schreef gijsman het volgende:
Mijn ervaring tot nu toe.
In Belgie geweest zou daar 48 uur mogen blijven daarna testen, ben een dag langer gebleven.
Gezellig druk rondom de grote markt in Brussel.
Frankrijk: slechts een tussenstop in Straatsburg.
Met de trein de "omweg" via Basel en Zurich naar Wenen ipv makkelijk door Duitsland.
Er is nog niet naar een vaccinatie bewijs gevraagd, zal morgen in Wenen wel anders zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |