Goed nieuws? Vermoedelijk kan het dashboard geen getallen aan van boven de 50.000quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:28 schreef LTVDK het volgende:
Ah, het dashboard ligt er weer eens uit
[..]

Zeker, ik ben al op weg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Neem aan dat met de nieuwe cijfers de kroegen gewoon open kunnen, nietwaar?

Hier niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:28 schreef LTVDK het volgende:
Ah, het dashboard ligt er weer eens uit
[..]

Sure, als mensen dat vinden mogen ze dat zelf weten. Maar accepteer ook dat er een flink deel mensen is (waaronder ik mezelf ook schaar) die zich gewoon machteloos voelen en niet meer kunnen doen dan ze al doen. Letterlijk al maanden lang. Dus als ik lees dat er weer tig pipo's bij zijn gekomen in het ziekenhuis denk ik. OKE. Vervelend voor die mensen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan zeggen dat het allemaal wel meevalt met die groei.

op een bevolking van 17 miljoen valt het alleszins mee. 619 personen op de IC is echt niet heel veel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan zeggen dat het allemaal wel meevalt met die groei.

Meh meh meh. Dan gaan we morgen dus 325.000 vaccinaties zetten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier niet?
Maar +57.994 vaccinaties

Zo, eindelijk komt het een beetje op gang.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier niet?
Maar +57.994 vaccinaties

Ah. Naja, in ieder geval beter dan de 29.000 een week terug.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier niet?
Maar +57.994 vaccinaties

Vaag wel, als ik in een privevenster open doet die het wel, maar zodra ik een gemeente aanklik op de kaart loopt die helemaal vastquote:Op donderdag 25 maart 2021 15:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier niet?
Maar +57.994 vaccinaties

Je bedoelt dat elk ziekenhuis er nu ongeveer 1 extra per dag bijkrijgt? Van 180 naar 230? Als we exponentionele groei hadden dan zouden we dus volgens Yorick elke 27 dagen een verdubbeling zien, zien we niet, ik zou zeggen, stop zelf met je act.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Wanneer stop je met deze act? Groei is bijna 20% ten opzichte van twee weken geleden.

Met een redelijk zware lockdown is dat gewoon niet best. Zeker niet als je 2 miljoen mensen al (pas) gevaccineerd hebt en er ongeveer 3 miljoen de besmetting al hebben doorgemaakt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
[..]
op een bevolking van 17 miljoen valt het alleszins mee. 619 personen op de IC is echt niet heel veel.

Hoe gaat het eigenlijk met het personeel in de GGZ?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Wees blij dat dat niet uitgekomen is, maar doe niet of er niks aan de hand is in de ziekenhuizen. Personeel loopt nog altijd op hun tenen doordat velen ziek thuis zitten (fysiek of mentaal).

Je moet het ook bekijken naar rato van het aantal bedden dat je hebt en niet naar 17 miljoen inwoners.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
[..]
op een bevolking van 17 miljoen valt het alleszins mee. 619 personen op de IC is echt niet heel veel.

Je wilt niet een 100% groei zien in 3 weken tijd, we zitten nu redelijk in de finale, die getallen gaan straks vanzelf omlaag.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
die 22% klopt ook wel met wat we in deze grafiek zien toch. van 150 zkhs opnames naar 200.

95.000 tests. Ongeveer net zo veel als gisteren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:15 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 7.740
Totaal: 1.228.647 (+7.702 ivm -38 corr.)
Perc. positief 21 mrt - 23 mrt: 8,1%
Opgenomen: 249
Huidig: 1.573 (+11)
Opgenomen op IC: 34
Huidig: 619 (-6)
Overleden: 25
Totaal: 16.396
https://twitter.com/mzelst/status/1375089025430732802

Daar heb je geen last van als je geen plek voor patiënten hebt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:32 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk met het personeel in de GGZ?
Moeten we die niet zolangzamerhand gaan ontlasten door een derde mentale golf bij de burgers van dit land te voorkomen?

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
39 gemeentes met 2-4 besmettingen
76 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.

Prikken we vijf of zeven dagen? We zouden deze week er ruim 400.000 doen. Ik weet niet hoe het rekenen bij Hugo op school was, maar dat gaan we niet halen als het maar vijf dagen zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Ah. Naja, in ieder geval beter dan de 29.000 een week terug.

Over 2-3 maanden pas.. das nog erg lang voor de toch al overbelaste zorg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je wilt niet een 100% groei zien in 3 weken tijd, we zitten nu redelijk in de finale, die getallen gaan straks vanzelf omlaag.

7 dagen en de week loopt tot dinsdag dacht ik. (voor de 400k)quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Prikken we vijf of zeven dagen? We zouden deze week er ruim 400.000 doen. Ik weet niet hoe het rekenen bij Hugo op school was, maar dat gaan we niet halen als het maar vijf dagen zijn.

Yorickquote:Op donderdag 25 maart 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bedoelt dat elk ziekenhuis er nu ongeveer 1 extra per dag bijkrijgt? Van 180 naar 230? Als we exponentionele groei hadden dan zouden we dus volgens Yorick elke 27 dagen een verdubbeling zien, zien we niet, ik zou zeggen, stop zelf met je act.

Met veel lagere aantallen. Tot de vrijdag opeens toen ferd triomfantelijk de pers te woord stond met 'de groei neemt mn adem weg!!!'quote:

Wat is dit voor een domme post?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:33 schreef -0- het volgende:
[ afbeelding ]
Over een aantal weken zitten we weer op het vaccinatietempo van eind december als het zo doorgaat.

Oke, dan maken we nog kans. HUP HUGO!quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
7 dagen en de week loopt tot dinsdag dacht ik. (voor de 400k)

We zouden eens kunnen beginnen om ze fatsoenlijk te belonen en en niet af te scheppen met een fooi, 1000 euro, en dan nog lopen pingelen ookquote:Op donderdag 25 maart 2021 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over 2-3 maanden pas.. das nog erg lang voor de toch al overbelaste zorg.

Vraag je je weleens af of deze mensen de regels in acht hebben genomen?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef dick_laurent het volgende:
als ik lees dat er weer tig pipo's bij zijn gekomen in het ziekenhuis denk ik. OKE. Vervelend voor die mensen.

Die lopen nog steeds zwaar over, maar dat komt niet zozeer door Corona. Daar zie je vreemd genoeg juist wat meer rust ontstaan bij mensen, behalve bij mensen die al eenzaam waren. Dat is althans wat mijn eigen psycholoog waarneemt in zijn praktijk en bij collega's; beetje N=1 natuurlijk, maar ik was er ook wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:32 schreef Za het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met het personeel in de GGZ?

We kunnen nog een keer klappen toch?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zouden eens kunnen beginnen om ze fatsoenlijk te belonen en en niet af te scheppen met een fooi, 1000 euro, en dan nog lopen pingelen ook

Voor de IC's is dat 100% al zo, het is niet dat ik dat verzin.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Yorick
Groei is groei en dus niet een stabilisatie wat jij elke dag blijft beweren. Dus je mag stoppen met die act aangezien je claim pertinent onjuist is. Geen dank.

Ik ken verschillende mensen die op zondag zijn gevaccineerd, dus het is in ieder geval niet alleen maar vijf dagen tijdens kantooruren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Prikken we vijf of zeven dagen? We zouden deze week er ruim 400.000 doen. Ik weet niet hoe het rekenen bij Hugo op school was, maar dat gaan we niet halen als het maar vijf dagen zijn.

Nee. Ook dat schaar ik onder het kopje "verspilde energie" ...want ik zal het toch nooit weten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:36 schreef Za het volgende:
[..]
Vraag je je weleens af of deze mensen de regels in acht hebben genomen?
Het is ook door mensen als deze dat het hele land in beperkingen blijft, maar woede is er nooit, alle begrip voor de covid patiënt, en voorrang boven iedereen!

Houdt niet iemand dat bij op Twitter?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:33 schreef Anton91 het volgende:
Daar heb je geen last van als je geen plek voor patiënten hebt.

We zitten een beetje tussen Raptorix en Jaap in. Dus voortaan heet hij Jaaptorix.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Yorick
Groei is groei en dus niet een stabilisatie wat jij elke dag blijft beweren. Dus je mag stoppen met die act aangezien je claim pertinent onjuist is. Geen dank.

Netsplitter

Netsplitter

quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Meh meh meh. Dan gaan we morgen dus 325.000 vaccinaties zetten.

Ik weet van iemand die op zaterdagavond half 10 kon komen dus er wordt wel op ruime tijden geprikt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken verschillende mensen die op zondag zijn gevaccineerd, dus het is in ieder geval niet alleen maar vijf dagen tijdens kantooruren.

Met 1,5mln besmettingen gaat dat al pittig aantikken idd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goh je zou toch bijna denken dat je moet gaan nadenken om groepsimmuniteit in je model te verwerken.

Uhm, dat zijn vastgestelde besmettingen he? Van Dissel heeft in Januari al aangegeven dat dit getal eerder rond de 3 miljoen zou liggen, nu is Jaap meestal conservatief, persoonlijk denk ik dat 4 a 5 miljoen op dit moment realistischer is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met 1,5mln besmettingen gaat dat al pittig aantikken idd.

Jij zei ook de ziekenhuizen en dat is gewoon niet waar. De IC's gaan pas als laatste stijgen trouwens. Verder wel eens dat het ergste achter de rug is maar je kan je nog steeds weinig permitteren (zeker in dit priktempo) en een stijging is een stijging.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor de IC's is dat 100% al zo, het is niet dat ik dat verzin.

Bloedbank Sanquin gaf 1 week geleden aan dat het procentaantal Nederlanders met antistoffen rond de 15% zou liggen. En dat is dus op onderzoeken, zou wel eens meer kunnen zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uhm, dat zijn vastgestelde besmettingen he? Van Dissel heeft in Januari al aangegeven dat dit getal eerder rond de 3 miljoen zou liggen, nu is Jaap meestal conservatief, persoonlijk denk ik dat 4 a 5 miljoen op dit moment realistischer is.

Welnee, gevacinneerde mensen verspreiden het virus ook nauwelijks dus het gaat sneller dan verwacht.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over 2-3 maanden pas.. das nog erg lang voor de toch al overbelaste zorg.

Volgens welk model?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welnee, gevacinneerde mensen verspreiden het virus ook nauwelijks dus het gaat sneller dan verwacht.

Denk dat drie miljoen best realistisch is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:41 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Bloedbank Sanquin gaf 1 week geleden aan dat het procentaantal Nederlanders met antistoffen rond de 15% zou liggen. En dat is dus op onderzoeken, zou wel eens meer kunnen zijn.

Het zou ook minder kunnen zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:41 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Bloedbank Sanquin gaf 1 week geleden aan dat het procentaantal Nederlanders met antistoffen rond de 15% zou liggen. En dat is dus op onderzoeken, zou wel eens meer kunnen zijn.

quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welnee, gevacinneerde mensen verspreiden het virus ook nauwelijks dus het gaat sneller dan verwacht.

Volgens mij klopt dit wel aardig uit de cijfers vanuit Israel en de UK. Daar had ik toch al wat stukken over gelezen. Kan ze niet zo snel terug vinden.quote:

Nee ik zeg niet dat ziekenhuizen dalen, ik zeg alleen dat de groei wel meevalt, +50 in ongeveer 2/3 weken tijd, daarnaast kun je niet zomaar stellen dat IC's later gaan stijgen, dat heeft met name te maken omdat men tegenwoordig beter weet te behandelen met medicijnen en maatregelen waardoor men nu minder snel van ziekenhuisbed naar IC gaat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij zei ook de ziekenhuizen en dat is gewoon niet waar. De IC's gaan pas als laatste stijgen trouwens. Verder wel eens dat het ergste achter de rug is maar je kan je nog steeds weinig permitteren (zeker in dit priktempo) en een stijging is een stijging.

quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:33 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 25-03-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 7740
Gemeentes met +10 besmettingen:
340 Rotterdam
303 Amsterdam
213 's-Gravenhage
119 Eindhoven
110 Utrecht
95 Tilburg
88 Almere
81 Venlo
78 Amersfoort
77 Emmen
73 Haarlem
72 Breda
69 Haarlemmermeer
68 Groningen
68 Westland
67 Zwolle
65 Arnhem
63 Helmond
63 Nissewaard
63 Hoeksche Waard
62 Capelle aan den IJssel
62 Apeldoorn
61 Nijmegen
57 Ede
56 KatwijkCorona central is aan het verschuiven van Noord Holland Noord naar Zuid Holland Zuid. Beetje den haag westland rotterdamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
39 gemeentes met 2-4 besmettingen
76 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016

Netsplitter

Netsplitter

Een week geleden gaven ze aan ongeveer 18.6%quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:41 schreef Noordzijde het volgende:
[..]

Klopt Sanquin gaf ook daarbij aan dat het absoluut niet representatief daarvoor is, en dat ze zelf ook verwachten dat dat hoger zou liggen bij een normale verdeling.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:41 schreef Noordzijde het volgende:
[..]

Dit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:34 schreef Discombobulate het volgende:
Seizoenseffect in april, besmettingen dalen, "Zie, de maatregelen werken!", bang voor vierde golf welke Jaap van Dissel ons aangepraat heeft, "Niet te snel versoepelen!"... En zo zitten we tot augustus met maatregelen...

Momenteel wordt er wel gevaccineerd in 60-69 en 70-79. De daling zal dus niet zo scherp zijn als bij 80+ die allemaal binnen die groep gevaccineerd worden maar meer verspreid zijn over die 2 groepen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voordat die andere groepen aan de beurt zijn geweest én het vaccin ingewerkt is zijn we echt wel zo ver.

Reken maar op een extra stijging in Rotterdam/Den Haag als de Ramadan van start gaat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Corona central is aan het verschuiven van Noord Holland Noord naar Zuid Holland Zuid. Beetje den haag westland rotterdam

quote:Het probleem zit op dit moment helemaal niet bij de capaciteit bij de GGD'en, maar echt in de aanlevering van de vaccins", zegt het hoofd Infectieziekten, Yvonne van Duijnhoven tegen AT5. "Die is gewoon een aantal keer tegengevallen. Plus het tijdelijk staken van AstraZeneca, dan kunnen we niet door. Dus het voelt een beetje, we zijn enorm aan het opschalen, maar met de handrem erop."
Eind deze week wordt er in de RAI een nieuwe hal in gebruik genomen waar dan 6.000 prikken per dag kunnen worden gezet. In de Calandhal in Nieuw-West is er sinds vorige week capaciteit voor 2.000 prikken per dag, maar dat zijn er nu nog maar 400. Daarbij speelt de tijdelijke stop met het vaccin van AstraZeneca ook een rol.

Nou die 15 graden halen we 2 a 3 dagen volgende week om daarna weer onder de 10 te gaan zitten. Niks consistente lente dit jaar. Het zit ook niet mee.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:45 schreef Discombobulate het volgende:
Ik verwacht straks ook nog een seizoenseffect. Denk dat het in april wel gaat dalen, vuistregel is zodra temperatuur > 15 graden is hier in Nederland met bijbehorende luchtvochtigheid. Jaap van Dissel houdt daar totaal geen rekening mee met z'n vierde golf.
Dan kunnen we echt wel versoepelen en rustig vaccineren.

Het is een vrij eenvoudige rekensom, je weet wat het totaal aantal opgenomen mensen is in ziekenhuizen, waarschijnlijk is de kans om met COVID besmet te raken en in ziekenhuis te komen ergens tussen de kans 1 op 60 a 100, dus dat kun je vrij eenvoudig extrapoleren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Denk dat drie miljoen best realistisch is.

Netsplitter

Netsplitter

Ach, met een beetje pech gaat hij dood. En anders heeft hij er een aantal maanden flink last van.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:46 schreef aartstyle het volgende:
Die Baudet mogen ze van mij echt **********
maar goed dat ik niet in de zorg werk en hem zou moeten behandelen.

Wel uh. mooi om te zien dat de 80+ers na de stijging welke elke groep heeft gehad in dec/jan nu ook dalend blijven. Waar de rest nog stijgt. Maar de stijging bij 70+ ook niet zo hard meer gaat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voordat die andere groepen aan de beurt zijn geweest én het vaccin ingewerkt is zijn we echt wel zo ver.

Rutte gaat van 'nog nooit getest in een jaar' naar 'wekelijks meermaals testen'.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:44 schreef Netsplitter het volgende:
evenals demissionair premier Mark Rutte. De VVD-leider kreeg donderdag al een negatieve uitslag terug, van een test die hij onderging nadat staatssecretaris Mona Keijzer positief was getest op het virus.

Dat is al heel lang bekend, de meeste GGD lokaties zijn al meer dan een maand gereed, sommige zelfs langer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-met-de-handrem-erop
@:chratnox
[..]

Wie heeft het over piek des doods?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk gewoon naar de grafiek vanaf het begin, en vraag je dan af: Zie ik daar nu nog in 1 keer een piek des doods komen? Ik niet.

En met veel pech besmet hij nog een paar mensen. Dat is veel erger.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ach, met een beetje pech gaat hij dood. En anders heeft hij er een aantal maanden flink last van.

Zeker, maar voordat je dus alle 50+ers hebt gevaccineerd en het effect in is gewerkt zit je dus ver in Mei denk ik.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wel uh. mooi om te zien dat de 80+ers na de stijging welke elke groep heeft gehad in dec/jan nu ook dalend blijven. Waar de rest nog stijgt. Maar de stijging bij 70+ ook niet zo hard meer gaat.
Effect van de vaccins dus wel te zien.

Er zijn er hier nog genoeg die denken dat het wel een capaciteitsprobleem is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is al heel lang bekend, de meeste GGD lokaties zijn al meer dan een maand gereed, sommige zelfs langer.

Ow, daar ga ik wel vanuit ja. Gaat helaas allemaal niet zo heel snel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Zeker, maar voordat je dus alle 50+ers hebt gevaccineerd en het effect in is gewerkt zit je dus ver in Mei denk ik.
 )
 )

Je hoeft niet een hele groep gevaccineerd te hebben om een effect te zien.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, maar voordat je dus alle 50+ers hebt gevaccineerd en het effect in is gewerkt zit je dus ver in Mei denk ik.

Dan heb ik je verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wie heeft het over piek des doods?
Jij zegt dat de IC stabiel is en in het ziekenhuis nauwelijks stijging. Ik zeg (en laat met cijfers zien) dat de afgelopen maand het wel aardig gestegen is en dat het niet echt past bij jouw uitspraken.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | datum    ic    ziekenhuis 25/03/2021 00:00:00 41 231 24/03/2021 00:00:00 40 225 23/03/2021 00:00:00 40 221 22/03/2021 00:00:00 41 213 21/03/2021 00:00:00 40 214 20/03/2021 00:00:00 41 214 19/03/2021 00:00:00 39 208 18/03/2021 00:00:00 38 204 17/03/2021 00:00:00 41 202 16/03/2021 00:00:00 40 203 15/03/2021 00:00:00 40 205 14/03/2021 00:00:00 38 200 13/03/2021 00:00:00 38 193 12/03/2021 00:00:00 37 186 11/03/2021 00:00:00 37 182 10/03/2021 00:00:00 34 179 09/03/2021 00:00:00 37 176 08/03/2021 00:00:00 40 174 07/03/2021 00:00:00 39 174 06/03/2021 00:00:00 37 177 05/03/2021 00:00:00 35 178 04/03/2021 00:00:00 34 178 03/03/2021 00:00:00 34 182 02/03/2021 00:00:00 29 179 01/03/2021 00:00:00 26 175 28/02/2021 00:00:00 27 171 27/02/2021 00:00:00 29 166 | 

Ze kunnen het weer van morgen niet eens fatsoenlijk voorspellen, en dan maak jij je druk om een voorspelling van over een week?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou die 15 graden halen we 2 a 3 dagen volgende week om daarna weer onder de 10 te gaan zitten. Niks consistente lente dit jaar. Het zit ook niet mee.

Ik weet niet waar jij je cijfers vandaan haalt, maar die liggen toch wel een stukje hoger.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:51 schreef raptorix het volgende:
Voor duidelijkheid, hier nog eens cijfers van 7 daags voortschrijdend gemiddelde voor de mensen die dat willen zien:

Klopt, toch laten de 80 en 90+ groepen zien dat het wel het meeste effect geeft als je een groot percentage hebt gehad.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hoeft niet een hele groep gevaccineerd te hebben om een effect te zien.

Dit zijn nieuwe gevallen per dag he?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je cijfers vandaan haalt, maar die liggen toch wel een stukje hoger.
Ontkennen dat het stijgt lijkt me zinloos...
https://medischinfo.nl/corona/nice/ic/
https://www.stichting-nice.nl/

Dan nog zou je een stijgende lijn moeten zien.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit zijn nieuwe gevallen per dag he?

Dat zijn veelal mensen die in verpleeg en verzorgingshuizen zitten, daar is zowel het personeel als de bewoners gevaccineerd terwijl ze wel redelijk geïsoleerd zitten, ik denk dat vooral het eerste heel veel scheelt omdat je op die manier de besmettingsbron ook uitschakelt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, toch laten de 80 en 90+ groepen zien dat het wel het meeste effect geeft als je een groot percentage hebt gehad.

Netsplitter

Netsplitter

Zolang ze niet dood gaan....quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:50 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En met veel pech besmet hij nog een paar mensen. Dat is veel erger.

In Limburg is een groot antistoffen onderzoek gedaan, bij niet-bloeddonoren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:41 schreef Noordzijde het volgende:

Natuurlijk, maar als de IC's slechts voor 10% uit 80+'ers bestaat krijg je een andere rekensom dan voor de 50'ers. Je hoeft relatief veel minder 50+'ers te vaccineren, voordat je een effect gaat zien.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, toch laten de 80 en 90+ groepen zien dat het wel het meeste effect geeft als je een groot percentage hebt gehad.

Netsplitter

Netsplitter

Je zou er bijna iets achter gaan zoeken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:56 schreef Za het volgende:
[..]
In Limburg is een groot antistoffen onderzoek gedaan, bij niet-bloeddonoren.
https://www.1limburg.nl/g(...)orona-bij-limburgers
De uitkomst is nooit naar buiten gebracht, afgerond in december.

Het zou ook interessant zijn om dit onderzoek te doen onder scholieren (onder de 18) aangezien de groep 18-30 veel vaker anti-stoffen heeft dan andere groepen die bij de bloedbank komen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:56 schreef Za het volgende:
[..]
In Limburg is een groot antistoffen onderzoek gedaan, bij niet-bloeddonoren.
https://www.1limburg.nl/g(...)orona-bij-limburgers
De uitkomst is nooit naar buiten gebracht, afgerond in december.

Die zie je ook licht bij de ziekenhuizen, bij IC's stabiliseert deze nu op 40 per dag.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan nog zou je een stijgende lijn moeten zien.

Nogmaals, waar komen jouw getallen vandaan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zie je ook licht bij de ziekenhuizen, bij IC's stabiliseert deze nu op 40 per dag.

Welnee, je kunt het zelf zien in de grafiekjes van 80+.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]

https://lcps.nu/wp-content/uploads/covid-19.csvquote:Op donderdag 25 maart 2021 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, waar komen jouw getallen vandaan?
Hoe je hier een stabilisatie in wilt lezen is mij een raadsel.
[ afbeelding ]

Maar wat dan, ik zie al maanden uit naar de uitkomsten, maar niets.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:57 schreef Netsplitter het volgende:
Je zou er bijna iets achter gaan zoeken.

Niet te geloven zeg!quote:

Eens, liefst zo grootschalig mogelijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:58 schreef Anton91 het volgende:
Het zou ook interessant zijn om dit onderzoek te doen onder scholieren (onder de 18) aangezien de groep 18-30 veel vaker anti-stoffen heeft dan andere groepen die bij de bloedbank komen.

War baseerden ze die 711 dan op? Want het RIVM model ging uit van 1000, of was die 711 gebaseerd op een eerdere bijstelling?quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Prognose LCPS is herzien
Op 29-3 verwachten we nu 644 op de IC (tov 711 in eerdere voorspelling)
Kliniek 1590 tov 1653

LCPS maakt altijd aan het begin van de week een prognose. Die stellen ze halverwege bij.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
War baseerden ze die 711 dan op? Want het RIVM model ging uit van 1000, of was die 711 gebaseerd op een eerdere bijstelling?

Dat beeld op de kliniek herken ik wel. In de eerste golf hadden we veel patiënten die toch niet zouden doorstromen naar de IC. Nu heeft bijna niemand meer een IC- beleid. Dat zorgt voor meer druk op de IC.quote:

Ah, ja dat klinkt ook wel logisch, IC opnames zijn natuurlijk ook procentueel ook meer fluctuerend dan ziekenhuisopnames en verschillen nogal per dag, geven jullie op maandag korting ofzoquote:Op donderdag 25 maart 2021 16:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
LCPS maakt altijd aan het begin van de week een prognose. Die stellen ze halverwege bij.
 ?
 ?

Mensen, zelfs al zijn ze doodziek, komen liever niet in het weekend naar de SEH. Ze hebben bij covid soms niet door hoe slecht ze eigenlijk zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, ja dat klinkt ook wel logisch, IC opnames zijn natuurlijk ook procentueel ook meer fluctuerend dan ziekenhuisopnames en verschillen nogal per dag, geven jullie op maandag korting ofzo?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |