Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:25 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Ik heb het al heel lang geleden opgegeven.....
zeker als ik dan zo af en toe bel met vrienden die in Israel wonen....
Als ik zie hoe het hier en daar aangepakt is krijg ik alleen maar moordneigingen.......
Jij woont toch ook in Amsterdam?quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:42 schreef nostra het volgende:
Pff, even op en neer naar de kapper geweest, maar wat een treurig beeld in de winkelstraten zeg. Te huur, executie, te huur, alles moet leeg... niet best.
Dat ze het niet weten kan ik snappen. Niemand heeft in deze situatie verkeerd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:36 schreef Celestien het volgende:
[..]
Misschien dat ze iets zouden kunnen leren van de landen om ons heen...
Ik weet het niet zo goed... maar kijkende naar het geheel komt de overheid een beetje... onzeker over. Alsof ze het zelf ook niet zo goed weten. Wat, wederom, op zich niet vreemd is, maar veel vertrouwen krijg je er ook niet van.
Ik heb nota bene de vlag als UI we zijn 775 jaar geworden.quote:
precies.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:42 schreef Celestien het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Dat je denkt: dáár wel, he!
Natuurlijk zijn we teruggeroepen door Europa. Het zal eens niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat we zo stom waren het aan de EU over te laten, Nederland had al mondelinge deals met fabrikanten maar is teruggeroepen door Europa om gezamenlijk in te kopen, vervolgens wilden sommige landen afdingen over de prijs en vervolgens waren we te laat, we hebben het hier over een paar euro per vaccin verschil, terwijl we honderden miljarden aan economische schade opliepen met dank aan Koningin van der Leije.
Herkende het nietquote:Op donderdag 25 maart 2021 18:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb nota bene de vlag als UI.Haarlem.
Als El Pincho maar blijft leven.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb nota bene de vlag als UI we zijn 775 jaar geworden.Haarlem.
Bedankt, raptorix. Wordt altijd gewaardeerdquote:Op donderdag 25 maart 2021 18:35 schreef raptorix het volgende:
@:celestien, ik kan je deze podcast aanraden, daar word het goed uitgelegt: https://www.bnr.nl/podcas(...)jaap-van-delden-rivm
Wist je dat niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn we teruggeroepen door Europa. Het zal eens niet.
Maar geheel binnen de lijn der verwachting, of course.
De Koningin wilde zelfs een Europese start van de vaccinaties, dus eerst alles distribueren en dan pas starten als iedereen klaar was, want dat was goed voor haar imago, maar de meeste landen hebben toen een middelvinger opgestoken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn we teruggeroepen door Europa. Het zal eens niet.
Maar geheel binnen de lijn der verwachting, of course.
Het contrast is groot.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:43 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
ja
[..]
precies.
Naar wat zij mij vertellen is het oude leven pretty much opgepakt.
En dan kijk je naar dat stelletje kansloze idioten die we hier hebben zitten en nog triester....
dat we ze terug gestemd hebben.....
Niet echt een afhaaldingetje, zijn maar gaan verbouwen. Dus er zal nog wel geld zitten in ieder geval. Mijn directe horecaburen (rijtje Nagoya) leven nog wel allemaal, dus horeca lijkt het sowieso nog wel vol te houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:44 schreef Red_85 het volgende:
Als El Pincho maar blijft leven.
Is geen winkel, maar toch
Ja, ik wist het. De aanvankelijke actie was goed, zoals je mag verwachten. Het is alleen jammer dat we 't niet meer voor 't zeggen hebben en moeten luisteren naar de 'grote baas'.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wist je dat niet?
Wij, samen met 3 andere landen, gingen al op dealtocht, maar werden teruggefloten door brussel uit 'solidariteit'. Terwijl die bureaucraten daar nog op hun reet zaten niks te doen. Juist daarom gingen die 4 landen naar voren.
En terecht. Wat een dwaas idee.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Koningin wilde zelfs een Europese start van de vaccinaties, dus eerst alles distribueren en dan pas starten als iedereen klaar was, want dat was goed voor haar imago, maar de meeste landen hebben toen een middelvinger opgestoken.
Ha! Als iets de verschillen in europa heeft benadrukt is het wel deze corona crisis. Nu zullen eurofielen dat als reden zien voor meer Europa en eurosceptici als reden voor minder soevereiniteitsoverdracht.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Koningin wilde zelfs een Europese start van de vaccinaties, dus eerst alles distribueren en dan pas starten als iedereen klaar was, want dat was goed voor haar imago, maar de meeste landen hebben toen een middelvinger opgestoken.
Ik heb blij dat we als Europese landen niet tegen elkaar hebben lopen opbieden. En de vaccins voor elkaars neus weggekocht hebben.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:52 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ha! Als iets de verschillen in europa heeft benadrukt is het wel deze corona crisis. Nu zullen eurofielen dat als reden zien voor meer Europa en eurosceptici als reden voor minder soevereiniteitsoverdracht.
Het was een slechte zet in dit specifieke geval, omdat je landgenoten laat sterven om goede sier te maken op het Europees toneel. Aan de andere kant, als het project europa ooit echt succesvol moet worden, moet je de bureacratische nadelen ook maar accepteren.
Ik ben voor Europese samenwerking, niet voor het afstaan van soevereiniteit of allerlei onzin regels, daarnaast wil jke makkelijk afstand kunnen nemen van idioten die ook willen komen meepraten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:52 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ha! Als iets de verschillen in europa heeft benadrukt is het wel deze corona crisis. Nu zullen eurofielen dat als reden zien voor meer Europa en eurosceptici als reden voor minder soevereiniteitsoverdracht.
Het was een slechte zet in dit specifieke geval, omdat je landgenoten laat sterven om goede sier te maken op het Europees toneel. Aan de andere kant, als het project europa ooit echt succesvol moet worden, moet je de bureacratische nadelen ook maar accepteren.
Je weet wat de kosten van het vaccin zijn, en wat de schade aan de economie is? Het ongeveer alsof je huis in de fik staat, en dat jij korting wilt omdat het andere merk brandblusser ook in de aanbieding is, tegen de tijd dat je de korting hebt is je huis afgefikt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb blij dat we als Europese landen niet tegen elkaar hebben lopen opbieden. En de vaccins voor elkaars neus weggekocht hebben.
Wat zal een AZ en idem industrie dan gelachen hebben.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb blij dat we als Europese landen niet tegen elkaar hebben lopen opbieden. En de vaccins voor elkaars neus weggekocht hebben.
Ja, behalve dan dat deze lockdowns per dag een veelvoud kosten van de vaccins. Daarop proberen te bezuinigen is de slechtste beslissingen die ik ooit gezien heb. Daarnaast was Nederland het eerste Europese land dat vaccins kocht.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kent AZ?quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:05 schreef groenen het volgende:
[..]
[..]
Ja, behalve dan dat deze lockdowns per dag een veelvoud kosten van de vaccins. Daarop proberen te bezuinigen is de slechtste beslissingen die ik ooit gezien heb. Daarnaast was Nederland het eerste Europese land dat vaccins kocht.
Hu? Was toch net besloten om te verlagen?quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Moet van LCPS opschalen naar 1450 scenario. Heb ik wat gemist? Loopt het zo uit de hand dat 1350 niet meer toereikend is?
Of aan Engeland, dat nu de economie aan het opengooien is, in Nederland hebben we alleen al 110 miljard aan loonsteun uitgedeeld, de schade aan de economie en de gezondheid zit daar nog niet bij, dan moet je niet moeiljk gaan doen over een tientje per vaccin meer of minder.quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kent AZ?
Als de Belgen meer geboden hadden, hadden ze onze vaccins aan België geleverd. Of aan DL.
Ja, en die dreun gaan we pas na de crisis echt merken denk ik. En dan zal je vanzelf horen dat de rekening richting de jeugd gaat; die nu vaak toch de schuld krijgen. Jammer. We houden het enkel bezig met de dagelijkse Corona cijfers, maar ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers van de mensen die failliet zijn gegaan, zijn vereenzaamd, hun gezin hebben verloren (door Corona stress) & hoeveel kinderen/volwassenen slachtoffer zijn geworden van huiselijk geweld, etc. Maar al die cijfers zullen pas grotendeels naar buiten komen als de meeste mensen al niet meer bezig zijn met de crisis.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:19 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik hoopte zo dat het wél zou gebeuren, maar bij mij ging het vertrouwen ook wel een beetje wankelen toen de besmettingen op gingen lopen in 't najaar, en we niets hoorden van de dames en heren uit Den Haag. Er kwam totaal geen reactie, geen actie & die besmettingen liepen weer op. Uiteindelijk werden er een paar slappe halve maatregelen genomen in en poging om de boel weer onder te krijgen, waarvan je natuurlijk van mijlenver zag aankomen dat die niet zouden gaan werken. Om uiteindelijk nogmaals zo'n slappe poging te doen & daarna het land maar weer dicht te gooien. Het is achteraf gemopper van mijn kant, maar er had veel eerder ingegrepen moeten worden, zéker met de winter in 't zicht. Dat de vaccins binnen kwamen, maar nog twee weken in de vriezer verdwenen was toch echt de druppel.
[..]
Gisteren zei ik nog zoiets soortgelijks tegen m'n man: het doel van de maatregelen is (of was?) om de zorg te ontzien, zodat ze de opnames aan zouden kunnen, dat de zorg door zou kunnen gaan. Maar nu lijkt het er soms op of ze van koers aan 't veranderen zijn: alle besmettingen moeten voorkomen worden. Dat gaat nooit lukken & dat hoeft ook niet zodra genoeg mensen zich hebben laten vaccineren. Zet vol in op het vaccineren. Hoe sneller dat gaat, hoe eerder we uit deze ellende zijn.
[..]
Het gaat jaren duren voor we hieruit zijn. Ik vraag me ook af hoe het is om weer 'gewoon' naar buiten te gaan, 'gewoon' in het OV te zitten, uit eten te gaan, 'gewoon' naaste vreemde snotterende mensen te staan zonder - bij wijze van spreken - weg te duiken. Misschien gaat het snel en weet ik na een week niet beter meer, maar ik betwijfel het een beetje. Denk dat veel mensen best een behoorlijke figuurlijke dreun hebben kregen van - straks - 1,5 jaar praktisch opgesloten zitten in huis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |