abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198681478
https://nos.nl/artikel/23(...)linkse-partijen.html

quote:
Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.

Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".

Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.

De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198681482
twitter
zie email 27 oktober
  donderdag 25 maart 2021 @ 11:52:09 #3
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_198681513
Weer een hilarische aflevering uit de comedyserie 'Ollo 'Ollo _O-
pi_198681519
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja, die wilde ik net plaatsen. Damage-control, of zou het van Rutte vandaan komen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2021 @ 11:53:48 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198681542
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, die wilde ik net plaatsen. Damage-control, of zou het van Rutte vandaan komen?
Dit komt niet over als damage control, maar een serieuze reactie van het CDA, dat ze hier niet gediend van zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198681560
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dit komt niet over als damage control, maar een serieuze reactie van het CDA, dat ze hier niet gediend van zijn.
Ja, mij ook wel. Ik denk dat als CDA Omtzigt weg wil promoveren, dat ze dat niet overleggen met een verkenner. Dat kunnen ze zonder overleg zo ook wel doen, of anders komt het in de formatie als het over de poppetjes gaat.
  donderdag 25 maart 2021 @ 11:56:43 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198681591
Dit is einde tijdperk informateur Ollongren neem ik aan...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198681664
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef -XOR- het volgende:
Dit is einde tijdperk informateur Ollongren neem ik aan...
Ze gaan denk ik sowieso geen weken op haar wachten en gezien haar nog steeds broze gezondheid waar ze het tijdens de verkiezingsstrijd nog over had zou dit er best in kunnen hakken. Dus de kans dat ze over 5 dagen (verplichte quarantaine van Jorritsma, neem ik aan) met alleen Jorritsma of een ander van D66 er bij verder gaan lijkt me vrij groot.
pi_198681698
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze gaan denk ik sowieso geen weken op haar wachten en gezien haar nog steeds broze gezondheid waar ze het tijdens de verkiezingsstrijd nog over had zou dit er best in kunnen hakken. Dus de kans dat ze over 5 dagen (verplichte quarantaine van Jorritsma, neem ik aan) met alleen Jorritsma of een ander van D66 er bij verder gaan lijkt me vrij groot.
Jorritsma gaat niet in quarantaine
pi_198681702
Zonder te weten van wie deze opmerking over Omtzigt komt (waarschijnlijk VVD (of D66)) toont dit aan dat "de macht" van ja-knikkers en applaus-machines houdt. Omtzigt is te onberekenbaar, die kan weleens een vervelende vraag gaan stellen. brrrrrr. Bah!
pi_198681741
quote:
[ twitter ]
Hij is er als de kippen bij om het te ontkennen :')

Ik denk dat het eerder van Rutte komt. Hij en Omtzigt gaan niet zo lekker samen.
pi_198681772
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:03 schreef zoost het volgende:
Zonder te weten van wie deze opmerking over Omtzigt komt (waarschijnlijk VVD (of D66)) toont dit aan dat "de macht" van ja-knikkers en applaus-machines houdt. Omtzigt is te onberekenbaar, die kan weleens een vervelende vraag gaan stellen. brrrrrr. Bah!
Ipv oplossingen bedenken is het makkelijker om de klokkenluider te laten verdwijnen inderdaad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:08:40 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198681781
Het lijkt me niet gek voor alle partijen dat je in de formatie of Wopke of Omtzigt doet, de ander kan dan als fractievoorzitter oid aan de slag. Je wil niet 2 zwaargewichten van het CDA in het kabinet.

Is dat zo verschrikkelijk? Wil je omtzigt dan wegpromoveren of wil je dan alleen jaknikkers?

Word nu al veel te groot opgeblazen imo
Laffe huichelaar
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:08:56 #14
14505 OProg
A Life in Music
pi_198681791
Er zijn in dit geval eigenlijk twee scenario's.

Of het is bewust. Dat kan je je afvragen of je dan wel de juiste persoon ben voor deze formatie als je nu al een smerig politiek spel gaat spelen, maar goed. Zo is politiek.

Of het is onbewust. Dan kan je je nog veel meer afvragen of je wel geschikt bent voor deze functie als je zo met vertrouwelijke zaken om gaat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198681801
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:06 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder van Rutte komt. Hij en Omtzigt gaan niet zo lekker samen.
Net zoals de meerderheid van de stemmers niet zo lekker met rutte samengaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198681849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:06 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

twitter

Dit is ook zo natuurlijk
zie email 27 oktober
pi_198681874
Het "waar zij ook niet over gaat" van Wopke Hoekstra vind ik erg interessant.

Het doel van een verkenning is informatie ophalen en in kaart brengen wat wel en niet kan. Als verkenners hun notities zelf bij elkaar verzinnen hoeven zij ook niet met alle lijsttrekkers te spreken.

Als een partij heeft gezegd dat een kamerlidmaatschap van Omtzigt een obstakel is voor een coalitie met het CDA dan moeten verkenners dit júíst opschrijven. Pas als zij informatie weglaten zijn ze sturend bezig.

Raar dat Hoekstra Ollongren aanvalt in plaats van Omtzigt te beschermen en opheldering te vragen waar dit vandaan komt.

Dat dit uitlekt is vast een ongelukje, maar wel zeer nuttig. Zeker gezien de campagne van het CDA zelf om Omtzigt te wippen. Er moet tot op de bodem worden uitgezocht (door de media of door de politiek zelf) wat hier gaande is. Het kabinet is afgetreden en bewindslieden hebben beloofd mee te werken aan verbeteringen van het functioneren van de democratie. Dit lijkt eerder op het tegenovergestelde en Wopke Hoekstra spint daar met zijn tweet fanatiek aan mee.
pi_198681888
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:03 schreef zoost het volgende:
Hij is overspannen niemand weet hoe lang het gaat duren dus zo gek is zo'n insteek toch niet?

Vanuit menselijk oogpunt is het wel sneu en vooral dat andere betrokkenen, en met name zo'n Rutte, het enorme leed dat mensen is aangedaan zo eenvoudig van zich laat afglijden.
blablablabla
pi_198682045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:13 schreef Elan het volgende:
Hij is overspannen niemand weet hoe lang het gaat duren dus zo gek is zo'n insteek toch niet?
Dit heeft weinig te maken met zijn overwerkt zijn. Dit heeft te maken met het feit dat deze man die als 1 van de weinigen wel een rechte rug heeft en een moreel kompas wordt gezien als "lastig" door de zittende macht. Ze zijn zo iemand liever kwijt dan rijk. Vanuit de corrupte macht is dit begrijpelijk, als je de belangen van burgers voorop stelt niet.
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:23:42 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198682074
quote:
[ twitter ]
Tuurlijk Wopke. Als je dan toch met een bezem staat te vegen, doe dan ook het straatje van de buren even.
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:27:02 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198682123
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:13 schreef spinazieruiker het volgende:
Het "waar zij ook niet over gaat" van Wopke Hoekstra vind ik erg interessant.

Het doel van een verkenning is informatie ophalen en in kaart brengen wat wel en niet kan. Als verkenners hun notities zelf bij elkaar verzinnen hoeven zij ook niet met alle lijsttrekkers te spreken.

Als een partij heeft gezegd dat een kamerlidmaatschap van Omtzigt een obstakel is voor een coalitie met het CDA dan moeten verkenners dit júíst opschrijven. Pas als zij informatie weglaten zijn ze sturend bezig.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik denk dat er gewoon met Hoekstra over de nieuwe fractie gepraat is, waar Omtzigt toch de grote onbekende is - zowel wat hij verwacht van een nieuw kabinet met daarin het CDA, als wat zijn rol gaat zijn nadat hij terugkeert. Dat je het daarover hebt + dat je het opschrijft als verkenner, lijkt me niet meer dan logisch.
  Moderator donderdag 25 maart 2021 @ 12:28:43 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198682150
Het is toch ook niet duidelijk wat functie elders betekent... misschien is er over ministerschap gesproken... en is er gezegd "nee zijn functie ligt elders".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198682173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Tuurlijk Wopke. Als je dan toch met een bezem staat te vegen, doe dan ook het straatje van de buren even.
Punt verder is “onderhandelingsstijl Hoekstra”. Dat heeft ie echt niet zelf ingebracht natuurlijk. Dit komt van een andere partij.
zie email 27 oktober
pi_198682176
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat er gewoon met Hoekstra over de nieuwe fractie gepraat is, waar Omtzigt toch de grote onbekende is - zowel wat hij verwacht van een nieuw kabinet met daarin het CDA, als wat zijn rol gaat zijn nadat hij terugkeert. Dat je het daarover hebt + dat je het opschrijft als verkenner, lijkt me niet meer dan logisch.
“Functie elders
zie email 27 oktober
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:34:15 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198682234
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Punt verder is “onderhandelingsstijl Hoekstra”. Dat heeft ie echt niet zelf ingebracht natuurlijk. Dit komt van een andere partij.
Dat klopt, maar dat kan je toch als verkenner gewoon erbij schrijven. Als je het CDA als 3e partij uitnodigt, waar dat kopje over gaat, dan is dat iets om rekening mee te houden. Het is een mengelmoes van observaties en input. Dat Hoekstra het niet over Omtzigt gehad zou hebben, geloof ik niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Functie elders
Functie elders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')