quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
Ja, die wilde ik net plaatsen. Damage-control, of zou het van Rutte vandaan komen?quote:
Dit komt niet over als damage control, maar een serieuze reactie van het CDA, dat ze hier niet gediend van zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, die wilde ik net plaatsen. Damage-control, of zou het van Rutte vandaan komen?
Ja, mij ook wel. Ik denk dat als CDA Omtzigt weg wil promoveren, dat ze dat niet overleggen met een verkenner. Dat kunnen ze zonder overleg zo ook wel doen, of anders komt het in de formatie als het over de poppetjes gaat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit komt niet over als damage control, maar een serieuze reactie van het CDA, dat ze hier niet gediend van zijn.
Ze gaan denk ik sowieso geen weken op haar wachten en gezien haar nog steeds broze gezondheid waar ze het tijdens de verkiezingsstrijd nog over had zou dit er best in kunnen hakken. Dus de kans dat ze over 5 dagen (verplichte quarantaine van Jorritsma, neem ik aan) met alleen Jorritsma of een ander van D66 er bij verder gaan lijkt me vrij groot.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef -XOR- het volgende:
Dit is einde tijdperk informateur Ollongren neem ik aan...
Jorritsma gaat niet in quarantainequote:Op donderdag 25 maart 2021 12:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze gaan denk ik sowieso geen weken op haar wachten en gezien haar nog steeds broze gezondheid waar ze het tijdens de verkiezingsstrijd nog over had zou dit er best in kunnen hakken. Dus de kans dat ze over 5 dagen (verplichte quarantaine van Jorritsma, neem ik aan) met alleen Jorritsma of een ander van D66 er bij verder gaan lijkt me vrij groot.
Hij is er als de kippen bij om het te ontkennenquote:
Ipv oplossingen bedenken is het makkelijker om de klokkenluider te laten verdwijnen inderdaad.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:03 schreef zoost het volgende:
Zonder te weten van wie deze opmerking over Omtzigt komt (waarschijnlijk VVD (of D66)) toont dit aan dat "de macht" van ja-knikkers en applaus-machines houdt. Omtzigt is te onberekenbaar, die kan weleens een vervelende vraag gaan stellen. brrrrrr. Bah!
Net zoals de meerderheid van de stemmers niet zo lekker met rutte samengaan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:06 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Hij is er als de kippen bij om het te ontkennen
Ik denk dat het eerder van Rutte komt. Hij en Omtzigt gaan niet zo lekker samen.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:06 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Hij is er als de kippen bij om het te ontkennen
Ik denk dat het eerder van Rutte komt. Hij en Omtzigt gaan niet zo lekker samen.
Hij is overspannen niemand weet hoe lang het gaat duren dus zo gek is zo'n insteek toch niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:03 schreef zoost het volgende:
Zonder te weten van wie deze opmerking over Omtzigt komt (waarschijnlijk VVD (of D66)) toont dit aan dat "de macht" van ja-knikkers en applaus-machines houdt. Omtzigt is te onberekenbaar, die kan weleens een vervelende vraag gaan stellen. brrrrrr. Bah!
Dit heeft weinig te maken met zijn overwerkt zijn. Dit heeft te maken met het feit dat deze man die als 1 van de weinigen wel een rechte rug heeft en een moreel kompas wordt gezien als "lastig" door de zittende macht. Ze zijn zo iemand liever kwijt dan rijk. Vanuit de corrupte macht is dit begrijpelijk, als je de belangen van burgers voorop stelt niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:13 schreef Elan het volgende:
Hij is overspannen niemand weet hoe lang het gaat duren dus zo gek is zo'n insteek toch niet?
Tuurlijk Wopke. Als je dan toch met een bezem staat te vegen, doe dan ook het straatje van de buren even.quote:
quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:13 schreef spinazieruiker het volgende:
Het "waar zij ook niet over gaat" van Wopke Hoekstra vind ik erg interessant.
Het doel van een verkenning is informatie ophalen en in kaart brengen wat wel en niet kan. Als verkenners hun notities zelf bij elkaar verzinnen hoeven zij ook niet met alle lijsttrekkers te spreken.
Als een partij heeft gezegd dat een kamerlidmaatschap van Omtzigt een obstakel is voor een coalitie met het CDA dan moeten verkenners dit júíst opschrijven. Pas als zij informatie weglaten zijn ze sturend bezig.
Ik denk dat er gewoon met Hoekstra over de nieuwe fractie gepraat is, waar Omtzigt toch de grote onbekende is - zowel wat hij verwacht van een nieuw kabinet met daarin het CDA, als wat zijn rol gaat zijn nadat hij terugkeert. Dat je het daarover hebt + dat je het opschrijft als verkenner, lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij is overspannen niemand weet hoe lang het gaat duren dus zo gek is zo'n insteek toch niet?
Punt verder is “onderhandelingsstijl Hoekstra”. Dat heeft ie echt niet zelf ingebracht natuurlijk. Dit komt van een andere partij.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tuurlijk Wopke. Als je dan toch met een bezem staat te vegen, doe dan ook het straatje van de buren even.
“Functie elders”quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat er gewoon met Hoekstra over de nieuwe fractie gepraat is, waar Omtzigt toch de grote onbekende is - zowel wat hij verwacht van een nieuw kabinet met daarin het CDA, als wat zijn rol gaat zijn nadat hij terugkeert. Dat je het daarover hebt + dat je het opschrijft als verkenner, lijkt me niet meer dan logisch.
Dat klopt, maar dat kan je toch als verkenner gewoon erbij schrijven. Als je het CDA als 3e partij uitnodigt, waar dat kopje over gaat, dan is dat iets om rekening mee te houden. Het is een mengelmoes van observaties en input. Dat Hoekstra het niet over Omtzigt gehad zou hebben, geloof ik niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Punt verder is “onderhandelingsstijl Hoekstra”. Dat heeft ie echt niet zelf ingebracht natuurlijk. Dit komt van een andere partij.
Functie elders.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |