abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198682097
Wat een blunder van Jonkvrouw Ollongren. Interessant ook dat Hoekstra al gelijk heeft aangegeven dat niets van haar lijstje met hem is besproken. Ben benieuwd hoe dit verder door ettert binnen de formatie.

twitter

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2021 12:26:40 ]
pi_198682148
quote:
Aandachtspunten 2e ronde VVD & D66

Ter ?

? terugkoppeling ?
Terugkoppeling ? gesprekken 17 partijen op 22-3/23 ?
? terugkoppeling
- Linkse partijen houden elkaar niet echt vast
- Inhoudelijke thema's / Nationaal herstelplan (zie bijgevoegd overzicht)
- Minderheidskabinet weinig echt enthousiasme ?
- Meerderheid EK voor niemand een must

2e partij

?
CDA
- Inhoudelijke reactie van MR en SK op punt verkenners en op punt deelname kabinet bij CDA
- positie Omtzigt, functie elders
- ? CDA fractie
- ? CDA / keuze Hoekstra post in kabinet
- onderhandelingsstijl Hoekstra
- ? 2e gesprek CDA daarna

?
? partij?
? niet aan de beurt
? voorwaarde 2e linkse partij (EK 6 zetels)
? zetels, EK 7 zetels
?
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:29:33 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198682157
quote:
SP-fractievoorzitter Lilian Marijnissen is verbolgen dat er tijdens de formatie gesproken wordt over de positie van Kamerlid Omtzigt. "Als dit waar is, kan dit echt niet. Eerder werd er in de ministerraad al over kritische Kamerleden gesproken. Nu ook in de formatie? De verkenners moeten hier snel uitleg over geven", zegt ze.
nos
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198682230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Aandachtspunten 2e ronde VVD & D66

Ter ?

? terugkoppeling ?
Terugkoppeling ? gesprekken 17 partijen op 22-3/23 ?
? terugkoppeling
- Linkse partijen houden elkaar niet echt vast
- Inhoudelijke thema's / Nationaal herstelplan (zie bijgevoegd overzicht)
- Minderheidskabinet weinig echt enthousiasme ?
- Meerderheid EK voor niemand een must

2e partij

?
CDA
- Inhoudelijke reactie van MR en SK op punt verkenners en op punt deelname kabinet bij CDA
- positie Omtzigt, functie elders
- ? CDA fractie
- ? CDA / keuze Hoekstra post in kabinet
- onderhandelingsstijl Hoekstra
- ? 2e gesprek CDA daarna

?
? partij?
? niet aan de beurt
? voorwaarde 2e linkse partij (EK 6 zetels)
? zetels, EK 7 zetels
?
Clubje van Nanninga heeft volgens mij 7 zetels in eerste kamer.

Foutje. D66 heeft er 7. Naninga 8
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:34:33 #55
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_198682242
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:02 schreef XDo het volgende:
Kunnen we die tekst niet verder leesbaar maken samen? Of is dit alles al?
Beter dan dit kan krijg ik er niet uit:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_198682254
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En terecht, samen met leijten zijn zij de enigen in 10 jaar tijd die het voor burgers opnemen.
Nou ja. Omtzigt houdt opzichtig Wopke uit de wind in de hele toeslagenaffaire terwijl die 4 jaar minister was van het ministerie waar de belastingdienst onder viel.

Ja het hoorde bij de staatssecretaris. Blijkbaar kan Rutte als premier, toch op meer afstand dan Hoekstra die in het ministerie zit, met zijn Rutte doctrine meer invloed uitoefenen dan Hoekstra als baas van de staatssecretaris. Als het ministerie van Hoekstra de Kamer niet informeert dan is het de schuld van de staatssecretaris en Rutte. Maar Hoekstra dan? Die vragen ging Omtzigt steeds hakkelend uit de weg.

Of Hoekstra kan er intern geen reet van, of het CDA blaast het hele verhaal van de Rutte doctrine enorm op voor eigen politiek belang. Over de rug van slachtoffers.

Het lijkt ergens er tussenin te zitten, waarbij gezien de verantwoordelijkheden van Hoekstra de Rutte doctrine ook deels een wopke doctrine is. Ieder geval is de gedachte dat Omtzigt het zo goed voor heeft met de burger vrij naïef gedacht. Ook bij hem gaat het om macht en status voor zichzelf.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_198682269
Ollongren :')
D66 :')

Smerig spelletje van Kaag. :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_198682277
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat een blunder van Jonkvrouw Ollongren. Interessant ook dat Hoekstra al gelijk heeft aangegeven dat niets van haar lijstje met hem is besproken. Ben benieuwd hoe dit verder door ettert binnen de formatie.

[ twitter ]
Natuurlijk zegt Flopke dat dat nog niet met hem is besproken.

Maar de eis dat Omtzigt weg moet kan best bij hem zijn neergelegd, en volgens mij willen ze intern bij het CDA ook van Pieter Omtzigt af.

Dat is hoe integer de politiek werkt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198682302
Hoekstra gauw z'n straatje schoonvegen, nothing to see here, move along
-nee-
pi_198682310
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ollongren lekt? Ik vind het eerder bizar dat er blijkbaar mensen zo ver willen inzoomen op een document dat iemand die halsoverkop ergens moet vertrekken vanwege een besmetting toevallig in de hand houdt :')
Die vrouw had daar überhaupt niet moeten zijn en op de terugweg laat ze zich ook nog eens lekker vervoeren door een gezellig dikke chauffeur. Waarom deze gek verdedigen?
pi_198682327
Ze zal het wel weer op Russisch nepnieuws gooien. :')
pi_198682335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:34 schreef StephanL het volgende:

[..]

Clubje van Nanninga heeft volgens mij 7 zetels in eerste kamer.

Foutje. D66 heeft er 7. Naninga 8
Volgens mij gaat Fractie Nanninga naar 7 zetels als Nicki Pouw-Verweij naar de Tweede Kamer gaat. Haar zetel gaat dan naar GO.
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:40:32 #63
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_198682352
Nou, Dit lijkt me wel het einde van Ollongren als informateur. Het waren een paar leuke dagen.

Ollongren: functie elders
pi_198682357
Dat Omtzigt een onderwerp is dat tijdens een formatie op tafel komt is meer dan logisch. Komt mede door het gedrag van Wopke zelf. Dus ja het is pijnlijk dit leuk, maar ook beetje hypocriet van het CDA. maar goed, die hebben hypocrisie als een soort van kernwaarde dus niet geheel verrassend
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:41:57 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198682384
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:39 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Volgens mij gaat Fractie Nanninga naar 7 zetels als Nicki Pouw-Verweij naar de Tweede Kamer gaat. Haar zetel gaat dan naar GO.
Dus blijf je dan zitten waar je zit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2021 @ 12:42:36 #66
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198682397
https://www.ad.nl/politie(...)ert-ontzet~a5add0e1/

Leuke reacties van de andere partijen. :D
Ollongren heeft gruwelijk gefaald maar weigert zich terug te trekken als informateur. :')
Als Kaag ballen heeft trekt ze haar zelf terug.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:42:43 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198682402
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat Omtzigt een onderwerp is dat tijdens een formatie op tafel komt is meer dan logisch. Komt mede door het gedrag van Wopke zelf. Dus ja het is pijnlijk dit leuk, maar ook beetje hypocriet van het CDA. maar goed, die hebben hypocrisie als een soort van kernwaarde dus niet geheel verrassend
Uiteraard is dat ter sprake gekomen, Ollongren moet zoiets alleen niet laten uitlekken. Logisch dat Wopke dat dan ontkent.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198682404
Het zijn gewoon de gespreksonderwerpen van Rutte geweest. Logische onderwerpen over publieke geheimen. Maar goed, iedereen grijpt het natuurlijk aan om de positie in de formatie te verstevigen.

Leuk theater, maar het gaat natuurlijk nergens over.
  Redactie Sport donderdag 25 maart 2021 @ 12:43:21 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198682408
Nou, Ollongren en Jorritsma kunnen iets anders gaan doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198682434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:40 schreef Viltje het volgende:
Nou, Dit lijkt me wel het einde van Ollongren als informateur. Het waren een paar leuke dagen.

Ollongren: functie elders
Ollongren had al uit Den Haag getrapt moeten worden nadat bleek dat al haar verhalen en onderzoeken over zogenaamd Russisch nepnieuws zelf nepnieuws waren. Maar toen mevrouw terug kwam van haar "welverdiende" vakantie mocht ze gewoon weer op dezelfde tour verder zonder dat er ook maar één journalist was die kritische vragen durfde te stellen.
pi_198682467
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ollongren had al uit Den Haag getrapt moeten worden nadat bleek dat al haar verhalen en onderzoeken over zogenaamd Russisch nepnieuws zelf nepnieuws waren. Maar toen mevrouw terug kwam van haar "welverdiende" vakantie mocht ze gewoon weer op dezelfde tour verder zonder dat er ook maar één journalist was die kritische vragen durfde te stellen.
Ook had ollogren toch ook een motie van wantrouwen van de eerste kamer. De laatste keer was ergens in 1800 nog wat.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198682475
En de verkenners stappen op
Alius aliud dicit
pi_198682503
En terecht, dit is wel een enorme blunder
pi_198682512
Dat is snel :D
pi_198682546
Logisch, was onhoudbaar. Niet vanwege de inhoud natuurlijk. De volgende verkenner gaan dezelfde dingen opschrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')