abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198656655
twitter

quote:
De situatie is zo uit de hand gelopen dat de tweede man van het CDA zich bewust niet liet zien tijdens de eerste fractievergadering van de nieuwgekozen Tweede Kamerfractie van zijn partij.

Inmiddels wordt in kringen van het partijbestuur een beeld gecreëerd van Omtzigt als iemand die ‘labiel’ is en niet in staat is een rol te spelen in het leiderschap van het CDA. De aanval van de partijtop op Omtzigt werd maandag ondermeer zichtbaar in een column van Wouter de Winther van De Telegraaf.

De Winther: “Wanneer de overwerkte Omtzigt terugkeert is onduidelijk. Het CDA zegt dat dit aan het Kamerlid zelf is. Op hoog niveau wordt rekening gehouden met maanden, gezien ervaringen met huilbuien, door de kamer vliegende projectielen en onbehoorlijke gesprekken waar zowel ambtenaren als bewindspersonen de afgelopen maanden mee te maken kregen.”

Het beeld dat ontstaat is dat van een ‘labiel’ politicus. Het directe gevolg van een ‘fluistercampagne’ van de CDA-top richting Omtzigt, zo bevestigt een bron met kennis van de situatie. Immers de informatie waarop De Telegraaf zich baseert kan alleen afkomstig zijn uit de boezem van het CDA en is volgens een andere bron ‘zwaar aangezet’ om Omtzigt zo te beschadigen.

Het CDA neemt daarbij grote risico’s. Los van het feit dat iedere burger snapt waarom Omtzigt na een ongekende politieke strijd – waarbij hij door zijn eigen bewindspersonen in het kabinet werd dwars gezeten – ‘overwerkt’ is, zal de strategie om de immens populaire politicus persoonlijk aan te vallen mogelijk als een boomerang terug keren in het gezicht van het partijbestuur en CDA-leider Wopke Hoekstra.
Nu de verkiezingen voorbij zijn en Omtzigt 7 zetels voor het CDA heeft gewonnen met zijn voorkeurstemmen is de CDA-partijtop begonnen met een fluistercampagne om Omtzigt onschadelijk te maken. Het is ook heel vervelend als je een kamerlid in je partij hebt die zijn controlerende taak serieus neemt. |:)
pi_198656801
Zijn de CDA-kamerleden ook allemaal tegen het CDA-lid Omtzigt ?
pi_198656805
Ik zie Omzigt nog wel eens een eigen partijtje beginnen. Als hij wat goede mensen om zich heen verzamelt kan hij groter worden dan het CDA. Of hij kapt er helemaal mee, kan ook.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 20:55:41 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_198656870
Zo laten onze Gristenbroeders zich weer kennen.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 21:04:55 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198657070
Wat een gezellige partij is dat

Dat plaatst "overwerkt" wel in een ander perspectief. Is dat niet een ander woord voor "arbeidsconflict".
pi_198657116
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zie Omzigt nog wel eens een eigen partijtje beginnen. Als hij wat goede mensen om zich heen verzamelt kan hij groter worden dan het CDA. Of hij kapt er helemaal mee, kan ook.
Mijn idee. Hebben we eindelijk een goed Kamerlid, is dat ongewenst voor de regering en moet hij gekoeieneerd worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198657159
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:55 schreef Richestorags het volgende:
Zo laten onze Gristenbroeders zich weer kennen.
Er zit ook een moslim bij het CDA
Ook stemde ze voor het COC akkoord en zijn ze voor embryo-nieuwigheden dus echt Christelijk noem ik ze niet meer.
JA21 en in mindere mate PVV zijn conservatiever

[ Bericht 3% gewijzigd door QWARQTAARTJE op 23-03-2021 21:30:20 ]
  dinsdag 23 maart 2021 @ 21:12:30 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198657248
De rot zit behoorlijk diep bij heersende politiek.
pi_198657422
Niet geheel verrassend. Jaren terug niet voor niets op een lage plek op de kieslijst gezet.

Dat hij maar een eigen partij opricht.
pi_198657534
Ben benieuwd of de CDA aan een coalitie gaat meedoen. Denk dat dit wel een onstabiele partij is de komende jaren. Aan de andere kant halen D66, VVD, GL en PVDA net niet genoeg zetels voor een meerderheid (naast het feit dat dit voor de VVD onwenselijk is).
pi_198657543
Dat is dus hoe je behandeld wordt bij een bestuurderspartij als je dualiteit en de rol van de Kamer serieus neemt...
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 23 maart 2021 @ 21:28:12 #12
65846 Bocaj
47th President.
pi_198657572
Slangenkuil! :Y
  dinsdag 23 maart 2021 @ 21:58:39 #13
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198658166
Vraag me af wat hem zou tegenhouden om een eigen partij te beginnen. Mijn stem had hij vorige week kunnen krijgen.....
pi_198658258
Wat een kutpartij :')
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:03:59 #15
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_198658281
Democratie is een vies woord on het partijkartel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_198658399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:58 schreef Dazalbest het volgende:
Vraag me af wat hem zou tegenhouden om een eigen partij te beginnen. Mijn stem had hij vorige week kunnen krijgen.....
Dat zie ik hem niet doen. Hij kan beter de eer aan zichzelf houden. Wellicht als eenpitter voor de komende 4 jaar
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:25:09 #17
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198658684
quote:
De Winther: “Wanneer de overwerkte Omtzigt terugkeert is onduidelijk. Het CDA zegt dat dit aan het Kamerlid zelf is. Op hoog niveau wordt rekening gehouden met maanden, gezien ervaringen met huilbuien, door de kamer vliegende projectielen en onbehoorlijke gesprekken waar zowel ambtenaren als bewindspersonen de afgelopen maanden mee te maken kregen.”
"Onbehoorlijke gesprekken." Ja, het kan natuurlijk niet zo zijn dat een Kamerlid opkomt voor gedupeerde burgers en kritische vragen stelt aan bewindslieden en ambtenaren. En dan na keer op keer voorgelogen te worden ook nog eens feller gaat aandringen om de waarheid boven tafel te krijgen.

Wat denkt hij wel niet? Dat die overheid er voor de burger is?
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:26:09 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198658707
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:58 schreef Dazalbest het volgende:
Vooralsnog houdt een flinke burn-out hem tegen zo te horen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198658852
Wie is de partijtop?
De voorzitter is toch opgestapt?
Wie heeft dit gelekt naar de media?
Zijn er mensen bang om hun baantje te verliezen?

Je zal maar moeten samenwerken met deze slangenkuil...
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:34:30 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198658875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:02 schreef Raw85 het volgende:
Wat een kutpartij :')
Volgens Geenstijl

quote:
Wat een onuitstaanbare vieze vuile smerige gore ranzige rottende stinkende onzindelijke vunzige weerzinwekkende walgelijke nare lage gemene schunnige abjecte infame groezelige onfrisse lelijke morsige ruggengraatloze obscene geniepige akelige ploerterige schofterige verraderlijke achterbakse boosaardige doortrapte ploerterige arglistige valse slinkse trouweloze misdadige gortige minne nietswaardige miserabele goddeloze KUTPARTIJ is het toch ook zeg.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:35:21 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198658886
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vooralsnog houdt een flinke burn-out hem tegen zo te horen ;)
Burnout wordt ook nog wel eens als een maskerade voor een arbeidsconflict gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 23-03-2021 22:44:25 ]
pi_198659009
Omtzigt zal balen dat CDA niet de grootste is geworden.

Nu moet zijn partij nog langer samenwerken met Rutte, die cda'ers in het verleden herhaaldelijk vroeg om Omtzigt het zwijgen op te leggen.

CDA hoopt dat Omtzigt minimaal thuisblijft tot het regeerakkoord is getekend.
pi_198659542
De man is overwerkt zoveel is duidelijk. Wat journalisten er verder van maken is aan hunzelf. Wat CDA collega's er allemaal mee te maken hebben zullen we achteraf wel te weten komen, of niet. Het blijft politiek.
pi_198659606
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:04 schreef Hexagon het volgende:
Wat een gezellige partij is dat

Dat plaatst "overwerkt" wel in een ander perspectief. Is dat niet een ander woord voor "arbeidsconflict".
Tijdens een college arbeidsrecht zei ooit een hoogleraar: “Nederlanders kennen geen arbeidsconflicten, die melden zich ziek”...
zie email 27 oktober
pi_198659620
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:41 schreef spinazieruiker het volgende:
Omtzigt zal balen dat CDA niet de grootste is geworden.

Nu moet zijn partij nog langer samenwerken met Rutte, die cda'ers in het verleden herhaaldelijk vroeg om Omtzigt het zwijgen op te leggen.

CDA hoopt dat Omtzigt minimaal thuisblijft tot het regeerakkoord is getekend.
Gewoon weigeren het regeerakkoord te tekenen.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')