Deels. Ze hebben elkaar gezien, dus de mol wist of de andere mol man of vrouw was. Dan valt ongeveer de helft al af om op te letten. Dreigt er een man door te lopen bij de laatste linie en was de andere mol een vrouw? Lekker laten lopen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 06:09 schreef trui het volgende:
[..]
Toch denk ik dat deze eerste fase ook voor de mol in het teken van overleven stond.
Niet iedere aanvaller had een paardenstaart of een opvallende voorgevel, dus het onderscheid door dat soort uiterlijke kenmerken lijkt me wat lastig te maken...quote:Op dinsdag 23 maart 2021 08:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Deels. Ze hebben elkaar gezien, dus de mol wist of de andere mol man of vrouw was. Dan valt ongeveer de helft al af om op te letten. Dreigt er een man door te lopen bij de laatste linie en was de andere mol een vrouw? Lekker laten lopen.
De Mol had zelfs een dubbel belang, enerzijds 5000 uit de pot houden (als iemand de auto bereikt) en anderzijds zijn eigen reis veiligstellen.quote:Op maandag 22 maart 2021 23:21 schreef trui het volgende:
[..]
De mol zou daar toch echt nog niet mollen want hij/zij heeft er geen enkel belang bij als een van de 10 reserve kandidaten door zou breken.
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet iedere aanvaller had een paardenstaart of een opvallende voorgevel, dus het onderscheid door dat soort uiterlijke kenmerken lijkt me wat lastig te maken...
Als de Mol bij de aanvallers al een vrouw was...
Ik hoop - en verwacht - niet dat de Mollen voordeel hebben gehad. En lastig indd met alle randzaken, maar het is niet onmogelijk dat er daar al gemold is.quote:Misschien had de Mol bij de aanvallers wel een ander herkenbaar kenmerk op de (verder gelijksoortige) kleding.
Voor zover je daar al op kan letten tijdens een aanval met rookbommen, paniek, geschreeuw, chaos etc...
Leuk als ze stilstaan, als er rookbommen gegooid worden en chaos heerst dan is dat een stuk minder eenvoudig om te zienquote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toch al behoorlijk wat verschil in posturen waarbij je bij een aantal wel duidelijk kunt zeggen of het man of vrouw is.
[..]
Ik hoop - en verwacht - niet dat de Mollen voordeel hebben gehad. En lastig indd met alle randzaken, maar het is niet onmogelijk dat er daar al gemold is.
Nee tuurlijk, maar als mol heb je dus maar één persoon in de gaten te houden. Het is echt niet onmogelijk dat er daar al gemold is, daar ging het om.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 10:03 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Leuk als ze stilstaan, als er rookbommen gegooid worden en chaos heerst dan is dat een stuk minder eenvoudig om te zien
De eigen reis veilig stellen is zijn/haar eerste belang, en dat wordt niet gediend door tegenwerken van groepsopdracht 1. Verder kun je in eerdere seizoenen zien dat de mol in de beginfase vaak hard meewerkt aan het vullen van de pot (denk aan Alina vorig jaar bij de eerste opdracht, ze haalde 4000 euro binnen), juist om wat vertrouwen van de groep te winnen. Ik denk dus niet dat we bij de eerste opdracht veel kans hebben op molgedrag, zowel zichtbaar als onzichtbaar, omdat de mol op dit moment nog andere belangen had. Maar goed we zullen 't inderdaad zien over een tijdje!quote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:25 schreef Coritchando het volgende:
[..]
De Mol had zelfs een dubbel belang, enerzijds 5000 uit de pot houden (als iemand de auto bereikt) en anderzijds zijn eigen reis veiligstellen.
Waar de Mol voor gekozen heeft, als het al een keuze was, dat weten we over een week of 8.
En dat maakt deze opdracht nog dubbel zo interessant. Als de Mol uit de eerste groep ziet dat de Mol uit de andere groep er niet bij is, dan kan hij of zij de boel proberen zo te draaien dat iemand de auto bereikt. Mocht hij of zij zien dat zijn vervanger wel doorbreekt, dan richt hij of zij alle pijlen op die vervanger en verzekerd zich daarmee als hij of zij slaagt van zijn of haar plek.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 10:30 schreef trui het volgende:
[..]
De eigen reis veilig stellen is zijn/haar eerste belang, en dat wordt niet gediend door tegenwerken van groepsopdracht 1.
Dat klopt. Je hebt echter ook nog te maken met de positie van de 'eerste Mol' (als Drone bestuurder of doorgeefluik heel weinig invloed) en hoe goed er op andere posities gewerkt is. Heel veel lagen in de opdracht, heel veel mogelijkheden voor kandidaten én de Mollen. Briljant!quote:Op dinsdag 23 maart 2021 10:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, maar als mol heb je dus maar één persoon in de gaten te houden. Het is echt niet onmogelijk dat er daar al gemold is, daar ging het om.
Twee briefjes per keer vervangen is niet zoveel werk tochquote:Op dinsdag 23 maart 2021 10:44 schreef Coritchando het volgende:
Die Koekoeksklok opdracht was trouwens ook geweldig. Hoeveel moeite moet het wel niet gekost hebben om steeds de briefjes te vervangen en dan de klokken zodanig op tijd te zetten dat de juiste deurtjes opengaan op het juiste moment (niet te laat vooral).
De briefjes niet, maar daarna moet je ook alle klokken op een net ander tijdstip zetten zodat ze binnen de tijd van de opdracht 1 maal opengaan en natuurlijk niet allemaal tegelijk. En dan nog rekening houden met de tijd die je nodig hebt om alle klokken op een bepaalde tijd te zetten. Het lijkt mij bijzonder veel werk zelfs haha.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 10:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Twee briefjes per keer vervangen is niet zoveel werk toch
Maar fantastisch bedacht zeker!
Je verwacht (en hoopt) dus dat er geen voordeel is geweest bij de Mollen...quote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik hoop - en verwacht - niet dat de Mollen voordeel hebben gehad.
En hiermee sluit je de mogelijkheid van voordeel om daar te mollen niet uit...quote:En lastig indd met alle randzaken, maar het is niet onmogelijk dat er daar al gemold is.
Nee ik bedoel dat ze geen andere informatie dan de kandidaten hebben gehad, behalve dan dat ze van elkaar wisten wie ze warenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 11:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je verwacht (en hoopt) dus dat er geen voordeel is geweest bij de Mollen...
[..]
En hiermee sluit je de mogelijkheid van voordeel om te mollen niet uit...
= = =
Ik sluit overigens niks uit, daar kennen we de Vlaamse Mol serie maar al te goed voor.
Zeker ook niet, omdat de Mollen elkaar al eerder ontmoet hebben. Daar moet een reden voor geweest zijn...
Als eerste Mol zou ik denken dat je de voorkeur hebt om in de derde linie te staan.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 10:43 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dat klopt. Je hebt echter ook nog te maken met de positie van de 'eerste Mol' (als Drone bestuurder of doorgeefluik heel weinig invloed) en hoe goed er op andere posities gewerkt is. Heel veel lagen in de opdracht, heel veel mogelijkheden voor kandidaten én de Mollen. Briljant!
De eerste linie was ook interessant, de antwoorden kan je uit je hoofd leren en met pijl en boog kan je oefenen. Daarmee reduceer je de kans behoorlijk dat de Mol doorkomt, maar ook de kans dat er een kandidaat in een auto komt en je 5k wegspeelt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:52 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Als eerste Mol zou ik denken dat je de voorkeur hebt om in de derde linie te staan.
Vraag me dus af of de mollen voorkennis hebben gehad, of dat het gewoon een eerlijk man tegen man gevecht is geweest. Ik hoop dat laatste.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:08 schreef Coritchando het volgende:
[..]
De eerste linie was ook interessant, de antwoorden kan je uit je hoofd leren en met pijl en boog kan je oefenen. Daarmee reduceer je de kans behoorlijk dat de Mol doorkomt, maar ook de kans dat er een kandidaat in een auto komt en je 5k wegspeelt.
Jawel. Ze mochten zelf kiezen. Samina nam de voortouw en wees het eigenlijk toe zoals het in beeld stond. Wellicht dat er meer discussie was.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:19 schreef trui het volgende:
Hadden mensen veel kans om te sturen op welke plek ze werden ingezet? (ik weet niet meer precies hoe dat ging).
Ik vermoed dan weer het eerstequote:Op woensdag 24 maart 2021 09:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vraag me dus af of de mollen voorkennis hebben gehad, of dat het gewoon een eerlijk man tegen man gevecht is geweest. Ik hoop dat laatste.
Zouden ze dan allebei voordeel hebben gehad denk je? Dat de aanval mol bijvoorbeeld de code van het cijferslot wist?quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:52 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik vermoed dan weer het eerste
Over enkele weken weten we het!
Daar ben ik van overtuigd. Dat is typisch iets wat ze aan de Mol vertellen. Om niet op te vallen verwacht ik dat de aanvallende Mol niet als eerste los is gekomen overigens.quote:Op woensdag 24 maart 2021 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zouden ze dan allebei voordeel hebben gehad denk je? Dat de aanval mol bijvoorbeeld de code van het cijferslot wist?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |