abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 20:57:33 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198625382
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is wel zo dat ik een angstige stresskip ben en dat het helpt om gewoon wat positiever in het leven te staan, beetje go with the flow. En dat heb ik nu na een jaar eindelijk een beetje gevonden misschien (of dus gewoon afgestompt). Maar het is zo'n ongekende unieke periode geweest, en dat is het nog steeds. En dat terwijl er technisch gezien voor mij weinig is veranderd want ik werkte al thuis :') Maar die onzekerheid is moordend.
Onzekerheid is echt kak ja...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198625453
quote:
88s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Helemaal mee eens en ik zal het ook niet af doen als gezeur. Ik probeer het ook wel te begrijpen maar in sommige gevallen (en dan niet de situaties hier waar er ernstige implicaties zijn) maar veel mildere waar het blijkbaar toch heel zwaar voor mensen is. En ik geloof oprecht ook wel dat ze het zwaar hebben, en ik zie het ook niet als gezeur maar ikzelf in een zelfde situatie denk dan tja als je gewoon kijkt wat er precies speelt dan is er toch niet echt iets om je grote zorgen over te maken. Ik zou soms graag mensen mijn hoofd willen aanbieden om ze zo wat zorgen te ontnemen. Of ik zou in hun hoofd willen kijken wat er nou echt speelt en of hoofden echt zo anders werken.
Een goede vriend van me en zijn vriendin zijn echt die-hard extrovert. Zo'n stel wat 5 dagen in de week mensen over de vloer had, in 't weekend op pad gingen en elke zondag met de familie brunchen. Die zijn vrijwel alles wat ze konden doen kwijt. Mijn vrouw is een introvert, die vindt het allemaal wel prima en heeft liever een boek in 'r handen en een dekentje op de bank dan dat ze gaat stappen, en ik zit er een beetje tussenin. Mijn vrouw zegt ook: Ik heb persoonlijk vrij weinig last van de maatregelen, maar ik vind het vervelend. Ik loop wel soms tegen de muren op.

Verschillende karakters hebben verschillende eisen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2021 21:01:12 ]
pi_198625472
quote:
88s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Onzekerheid is echt kak ja...
Gedeelde smart is halve smart. 90% van NL zit in onzekerheid over zijn toekomst nu :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_198625484
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De code zwart roepers hebben zich al weer gemeld...
Een reductie van maximaal 20%, maar we moeten er niet veel van verwachten? :') 20% (als het in de buurt komt) is gewoon veel. Zeker in combinatie met een hogere vaccinatiegraad (onder de kwetsbaren) en veel mensen die de ziekte hebben doorgemaakt.
pi_198625513
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is ter voorkoming van verspreiding van ziekte

Grootschalig testen van gezonde mensen heeft niet dat doel en wordt ook door de WHO afgeraden
Het was ook een beetje gekscherend bedoeld, maar Covid testen zijn natuurlijk net zo goed ter voorkoming van ziekteverspreiding :P
Alpha kenny one
pi_198625520
Gommers op insta vindt vooral dat er snel gevaccineerd moet worden, vooral de risicogroepen.

Kijk! Good boy Gommers O+
Niks over klokken of aanscherpen.
Go hard or go home
pi_198625521
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Een reductie van maximaal 20%, maar we moeten er niet veel van verwachten? :') 20% (als het in de buurt komt) is gewoon veel. Zeker in combinatie met een hogere vaccinatiegraad (onder de kwetsbaren) en veel mensen die de ziekte hebben doorgemaakt.
We zijn nu aan 't steigeren over een groei van 15%. Een reductie van 20% is dus zeker flink. Je hebt zodalijk vaccinaties die doorlopen (zie 85+ waar de ziektecijfers gigantisch dalen), beter weer wat een effect heeft, mensen die meer buiten zullen zijn want het weer is beter en ga zo maar door, maar code zwart komt er weer aan?

Soms denk ik dat sommige mensen maatregelen nodig hebben om te kunnen functioneren.
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 21:05:29 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198625546
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een goede vriend van me en zijn vriendin zijn echt die-hard extrovert. Zo'n stel wat 5 dagen in de week mensen over de vloer had, in 't weekend op pad gingen en elke zondag met de familie brunchen. Die zijn vrijwel alles wat ze konden doen kwijt. Mijn vrouw is een introvert, die vindt het allemaal wel prima en heeft liever een boek in 'r handen en een dekentje op de bank dan dat ze gaat stappen, en ik zit er een beetje tussenin. Mijn vrouw zegt ook: Ik heb persoonlijk vrij weinig last van de maatregelen, maar ik vind het vervelend. Ik loop wel soms tegen de muren op.

Verschillende karakters hebben verschillende eisen :)
Wellcht raak je hier wel wat ik ben denk ik een extroverte introvert... met andere woorden ik vermaakt mezelf prima in en met een gezelschap, als ik met een vriendengroep bij een concert sta maakt het me niet uit als iedereen wegloopt en ergens anders gaat zitten of kiest voor een ander concert, in een groep ben ik wel veel aan het woord maar toch speelt het wel heel erg in mijn hoofd af ofzo. Dus een introvert die geen problemen met groepen heeft, maar die groepen dan ook weer niet echt mist als ze er niet zijn :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198625592
quote:
88s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wellcht raak je hier wel wat ik ben denk ik een extroverte introvert... met andere woorden ik vermaakt mezelf prima in en met een gezelschap, als ik met een vriendengroep bij een concert sta maakt het me niet uit als iedereen wegloopt en ergens anders gaat zitten, in een groep ben ik wel veel aan het woord maar toch speelt het wel heel erg in mijn hoofd af ofzo. Dus een introvert die geen problemen met groepen heeft, maar die groepen dan ook weer niet echt mist als ze er niet zijn :D
Als ik niet beter wist dacht ik dat je het over mij had :P

Ik vind het gezellig in groepen, maar vind het net zo fijn om alleen te zijn. Ik kan slecht dealen met onzekerheid alleen. Dat ik niet weet waar ik aan toe ben en wanneer ik iets weer kan (of niet).
  zondag 21 maart 2021 @ 21:08:35 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_198625619
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:04 schreef Noek het volgende:
Gommers op insta vindt vooral dat er snel gevaccineerd moet worden, vooral de risicogroepen.

Kijk! Good boy Gommers O+
Niks over klokken of aanscherpen.
Even zijn tekst voor de Instaloze mensen:

quote:
Maar de laatste dagen zien we het ook stijgen in alle leeftijdsgroepen (behalve de 80+). Dat laatste komt door de vaccinaties en dat maakt het nu echt anders. We moeten de komende weken als een speer vaccineren en vooral de 60+ zodat de IC's beduidend minder opnames gaan krijgen. Vanaf dan kunnen we versoepelen en die datum komt steeds dichterbij. Uit Schots onderzoek, onder 5 miljoen mensen, bleek zowel Pfizer vaccin als AstraZeneca dat >85% vanaf 2 weken na 1e prik niet meer werden opgenomen in een ziekenhuis. Dus dat kunnen wij ook in Nederland en dan ziet Nederland erover 6 weken hopelijk heel anders uit. Misschien wel met een biertje op het terras ergens in NL. Of met vrienden op de boot!
Eigenlijk wat Jaap Goudsmit ook al zei. Rammen met met name de eerste dosis om in ieder geval uit de shit te komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 21 maart 2021 @ 21:09:00 #136
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198625628
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

We zijn nu aan 't steigeren over een groei van 15%. Een reductie van 20% is dus zeker flink. Je hebt zodalijk vaccinaties die doorlopen (zie 85+ waar de ziektecijfers gigantisch dalen), beter weer wat een effect heeft, mensen die meer buiten zullen zijn want het weer is beter en ga zo maar door, maar code zwart komt er weer aan?

Soms denk ik dat sommige mensen maatregelen nodig hebben om te kunnen functioneren.
Niet de maatregelen.. aandacht.

Niks meer, niks minder
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 21 maart 2021 @ 21:10:12 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198625655
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:03 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het was ook een beetje gekscherend bedoeld, maar Covid testen zijn natuurlijk net zo goed ter voorkoming van ziekteverspreiding :P
Ik heb gisteren nog een webinar van de WHO zitten volgen

Als je test doe je dat eigenlijk alleen bij hoog risico groepen.
Bijvoorbeeld dus HIV tests na een spuit elkaar maar vol feestomgeving.

De gemiddelde inwoner van een land heeft nog steeds heel weinig risico op Covid, zeker zonder symptomen, want mensen die gaan reizen/verplaatsen over afstanden verwacht je van dat ze niet symptomatisch zijn.

Dat geeft om die reden gewoon echt te weinig grond om alles, iedereen en zijn moeder maar steeds te testen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 maart 2021 @ 21:10:16 #138
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198625656
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 20:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dat is dus waar ik me zo aan stoor. Daar is geen enkele reden voor. Volgens de tellingen zijn er nu 2,8 miljoen vaccins geleverd.

Vanaf begin april gaat Pfizer (even voor het gemak) 600k per week leveren en heb je Moderna, AZ en Janssen ook nog. Als we stellen dat we dan zo rond de 750k prikken per week kunnen zitten op basis van de voorraden is dat volgens mij helemaal niet raar.

Ik mis ambitie, de wens om hier zo snel mogelijk uit te zijn en de bereidheid om beslissingen te nemen waar je na een week van zegt: Jep, gaan we vanaf volgende week anders doen.

Om een voorbeeld te noemen, ze gaan komende woensdag weer verder met AstraZeneca, terwijl de EMA afgelopen woensdag of donderdag gezegd heeft dat ze verder kunnen. Waarom niet diezelfde dag weer vol verder? Of één dag later? Wat is er nodig dat het een week moet duren om verder te kunnen?
is er wel capaciteit om 750K aan prikken te kunnen zetten?, we hebben nu zo'n 850K in de vriezer.
pi_198625665
quote:
7s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:08 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

Eigenlijk wat Jaap Goudsmit ook al zei. Rammen met met name de eerste dosis om in ieder geval uit de shit te komen.
Jaaa ik hou weer van Gompie
Tap tap tap
  zondag 21 maart 2021 @ 21:10:57 #140
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198625674
Ik ben wel benieuwd naar het coronadebat van komende week. Zouden ze er nu eindelijk wel eens met gestrekt been ingaan, nu de verkiezingen geweest zijn? Gaat D66 de daad bij het woord voegen en de avondklok torpederen? Of wordt het toch weer jaknikken zolang de formatie loopt?
Never explain, never apologize.
pi_198625677
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja en daarnaast horen we natuurlijk ook genoeg dat een avondklok + bezoekadvies een significante rol speelt (reductie van zo'n 10-12% dacht ik). Dus dan mag zoiets zeker ook wel gezien worden als fors. Verder heb ik het idee dat ze code zwart eventueel helemaal zelf in de hand hebben, het is een keuze om voorraden in de vriezer te houden. Kan mij bijvoorbeeld voor AstraZeneca niet voorstellen dat het zo'n gigantisch verschil maakt of je de tweede prik na 10 weken of na 14 weken krijgt. Dus wat mij betreft mogen ze best wat meer risico nemen, net zoals in de UK. Zorgen dat zoveel mogelijk mensen in ieder geval de eerste prik hebben gehad.
pi_198625700
quote:

[..]

[..]

Gommers leeft nog dus :D

Maar idd, gaan met die prikken. Hoppakee.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198625721
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is er wel capaciteit om 750K aan prikken te kunnen zetten?, we hebben nu zo'n 850K in de vriezer.
Geen idee. Die capaciteit mag geen probleem zijn, er zijn al zat doktersassistentes, huisartsen, assistenten van huisartsen en weet ik 't wie geweest die mogen prikken die hun hulp aangeboden hebben maar niet nodig was. De directeur van de GGD (Sjaak de Gouw) riep ook dat hij zonder problemen 1200 mensen kon regelen om te prikken, en dat de problemen niet bij de GGD liggen maar bij de voorraden.

Oftewel, als we geloven wat ze zeggen mag 750k/week geen enkel probleem zijn.
  zondag 21 maart 2021 @ 21:14:07 #144
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198625737
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:12 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Gommers leeft nog dus :D

Maar idd, gaan met die prikken. Hoppakee.
Gas gas gas
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198625751
quote:

[..]

[..]

Goed stuk verder wel van Gommers, gewoon ALLE spuiten in een keer erin zetten. Dan maar een paar GGD'ers die een paar dagen tot de volgende levering uit hun neus staan te peuteren. Als de risicogroepen in ieder geval maar de eerste prik hebben gehad scheelt dat een hoop voor het totaalplaatje en kunnen we minder focussen op positieve testen.
pi_198625752
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Geen idee. Die capaciteit mag geen probleem zijn, er zijn al zat doktersassistentes, huisartsen, assistenten van huisartsen en weet ik 't wie geweest die mogen prikken die hun hulp aangeboden hebben maar niet nodig was. De directeur van de GGD (Sjaak de Gouw) riep ook dat hij zonder problemen 1200 mensen kon regelen om te prikken, en dat de problemen niet bij de GGD liggen maar bij de voorraden.

Vanavond zit Sjaak de Gouw bij Op1. Misschien wel even de moeite van het kijken waard :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 21:14:49 #147
236264 crew  capricia
pi_198625757
Sinds de verkiezingen hoeven we de slogan 'wij zijn Nederland' tijdens die demonstraties ook niet meer serieus te nemen.
Voor zover iemand dat al deed.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_198625762
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:14 schreef capricia het volgende:
Sinds de verkiezingen hoeven we de slogan 'wij zijn Nederland' tijdens die demonstraties ook niet meer serieus te nemen.
Voor zover iemand dat al deed.
Waarom niet?
  zondag 21 maart 2021 @ 21:15:59 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198625777
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het prikken zelf is zo'n kunst niet. Aanlevering, planning en monitoring is ingewikkelder.
Processen zijn wel echt verbeterd waardoor het voortaan veel sneller en efficiënter kan.

Er zitten wel nog steeds, vind ik vrij overdreven, véél safetychecks omheen.
Zoals die kwartier blijven zitten en gemonitord worden na de prik.
Dat blijkt eigenlijk helemaal niet nodig maar wordt voor de zekerheid maar wel gehandhaafd om vaccinatieweigeraars te voorkomen die het eng vinden.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 21:16:04 #150
236264 crew  capricia
pi_198625780
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom niet?
8 zetels, of zo.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo