Rauwe ui is heftiger dan bereide ui. Hoe langer de ui is bereid. Hoe minder last.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:06 schreef Barreltje het volgende:
Na de elo van vorig topic raakte ik idd compleet in de war van de ses..
Ik kwam even kijken hoe het isa was vergaan,maar kan het geloof ik niet vinden?![]()
Tevens weer last van buik.. het vermoeden is nu toch echt heel groot op rauwe ui. @:lucky_strike jij hebt daar toch ook last van? Of is dat ui in het algemeen?
Blooming onion! Zo enorm slecht maar denk dat ik dit zo weg zou eten.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:08 schreef Mikeytt het volgende:
Een gefrituurde ui met dip
[ afbeelding ]
Zonder saus is 1 blooming onion al 1900 kcalquote:Op zondag 21 maart 2021 11:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Blooming onion! Zo enorm slecht maar denk dat ik dit zo weg zou eten.
Over knoflooksaus; zal nooit vergeten dat de 3 zoontjes van een ex van een vriendin (hele mond vol) het liefst perzik uit blik met knoflooksaus aten. Weet niet of t nog zo is
Kon mn oren echt niet geloven.
Tnx!quote:Op zondag 21 maart 2021 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Rauwe ui is heftiger dan bereide ui. Hoe langer de ui is bereid. Hoe minder last.
Maar als je ui hebt, zou je knoflook eigenlijk ook moeten hebben. Dat bevat nog meer fructanen dan ui. Overigens bevat tarwe ook fructanen, daar heb je ook last van toch?
Ok kan iedereen met het vermoeden van zo'n reactie/intolerantie van harte een bezoek aan een diëtist met kennis van het Fodmapdieet aanraden. Het is even een paar maanden klote maar je hebt er de rest van je leven wat aan.
Dank je! Je bent wel twee dagen te vroeg, maar dat kon je niet wetenquote:Op zondag 21 maart 2021 11:42 schreef AnneX het volgende:
Van Harte @:Cat-astrophe 🎉 🎊 🇳🇱 En een X leuke dag met de ook jarige vriendin.
Foto’s van de high tea volgen nog ?!
Mijn hemel wat een suggesties...ik ga zo brunchen.
Even wachten op de gekookte eitjes. Zónder knoflooksaus.
Vooral piano.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:16 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb de gitaar er na lange tijd weer eens bijgepakt. Ik moet weer kracht opbouwen in de polsen ik mis ook eelt op de vingertoppen
Dat is altijd jammer, want ik weet nog wel precies wat ik moet doen, alleen geeft m'n hand het nu vrij snel op.
@:Blues speel jij nog gitaar of vooral piano nu?
Mijn favoriete liedje om te spelen blijft Annie's Song van John Denver, als ik me rebels voel in een vierkwartsmaat ipv wals.
Ik speel via mijn iPad, via een betaalde app. Wel een elektrische gitaar. Elke avond een uurtje. Soms wat meer, overdag, als ik toch moet nadenken over mijn werk. Het is goede afleidingquote:Op zondag 21 maart 2021 12:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Vooral piano.
Heel soms pak ik de gitaar voor ik piano ga spelen, en oefen dan de (open) akkoorden die ik nog weet.. en idd dat eelt op je vingers is helemaal weg![]()
Ik tokkel vooral dan die akkoorden en zing liedje daarbij.
Een leuke (lekker ouderwetse maar wordt wel geupdate!) site (mss voor jou veeeeeeeel te simpele akkoorden w.s.) waar ik veel vandaan haal voor de gitaar is http://bettyloumusic.com/
Op de piano oefen ik nu Amelie, Intouchables, op orgelstand a wither sade of pale en speel elke dag alle liedjes uit mijn gevorderden 1 van Cor Bakkier uit het hoofd als oefening. (Meeste uit mijn hoofd, niet alles lukt nog ) En ik ben bezig met een Sonate van Bach
Ja heerlijk he!quote:Op zondag 21 maart 2021 12:24 schreef Anthraxx het volgende:
Ik speel via mijn iPad, via een betaalde app. Wel een elektrische gitaar. Elke avond een uurtje. Soms wat meer, overdag, als ik toch moet nadenken over mijn werk. Het is goede afleiding. Ik merk wel dat met elke dag gemiddeld een uur dat je vrij snel verder komt. En het ontspant, dat is het belangrijkste
.
Tof! Gesteld dat je goed genoeg wordt voor een bandje, wat voor bandje (genregewijs) zou dat dan moeten wezen?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik speel via mijn iPad, via een betaalde app. Wel een elektrische gitaar. Elke avond een uurtje. Soms wat meer, overdag, als ik toch moet nadenken over mijn werk. Het is goede afleiding. Ik merk wel dat met elke dag gemiddeld een uur dat je vrij snel verder komt. En het ontspant, dat is het belangrijkste
.
Ha! J. is recent op een andere manier gaan rennen..quote:Op zondag 21 maart 2021 12:23 schreef borisz het volgende:
Een aantal spiertjes in mijn kuiten protesteren vandaag. Nieuwe schoenen en kennelijk toch een andere afwikkeling van mijn voeten kost wat aanpassingsvermogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...en die kon dus gewoon weer helemaal opnieuw beginnen met een hardloopschema voor couch potatoes met stukjes van 90 seconden hollen enzo![]()
Wanneer staat je eerstvolgende wandeling op de planning?
Let me see you stripped down to the bone
In het hypotetische geval dat ik mijzelf voor lul wil zetten op een podium, voor 15 man in een aftandse kroeg, zal het wel een Metal band wordenquote:Op zondag 21 maart 2021 12:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Tof! Gesteld dat je goed genoeg wordt voor een bandje, wat voor bandje (genregewijs) zou dat dan moeten wezen?
quote:Op zondag 21 maart 2021 13:00 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
In het hypotetische geval dat ik mijzelf voor lul wil zetten op een podium, voor 15 man in een aftandse kroeg, zal het wel een Metal band worden
Maar tijdens het lopen geen last?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:23 schreef borisz het volgende:
Een aantal spiertjes in mijn kuiten protesteren vandaag. Nieuwe schoenen en kennelijk toch een andere afwikkeling van mijn voeten kost wat aanpassingsvermogen.
Zijn ze lekker?quote:Op zondag 21 maart 2021 13:16 schreef Tuindier het volgende:
Bedankt voor de workshop tips hier! Ik zit aan een heerlijk bordje samosa chaat(en de keuken lijkt ontploft).
Van allebei 1 geproefd en ik vind t erg lekker. Had wat meer zout in het deeg kunnen doen, maar dat is het enige. Die chutneys vond ik ‘zo’ niet geweldig, maar in combinatie met de rest van het eten echt heerlijk.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zijn ze lekker?Ik bewaar ze nog even.
Dat tamarinde spul staat me echt niet aan. Die koriander chutney zou ik bij alles wel kunnen eten.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:28 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Van allebei 1 geproefd en ik vind t erg lekker. Had wat meer zout in het deeg kunnen doen, maar dat is het enige. Die chutneys vond ik ‘zo’ niet geweldig, maar in combinatie met de rest van het eten echt heerlijk.
Is dat diezelfde koriander chutney als eerder?quote:Op zondag 21 maart 2021 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat tamarinde spul staat me echt niet aan. Die koriander chutney zou ik bij alles wel kunnen eten.
Oeh lekker, via waar was dat?quote:Op zondag 21 maart 2021 13:34 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben net zonder workshop libanese sheefa gemaakt.![]()
superlekker!
En makkelijk te maken ook wel. De helft over dus die vriezen we in
Vorige week geboeid het verhaal gelezen Wendy Carlos, een voorloper in maken van synthesizer muziek. https://www.nrc.nl/nieuws(...)dereen-voor-a4032743quote:Op zondag 21 maart 2021 12:25 schreef Blues het volgende:
@:Annex ik heb Colin gezien. Was meer fan van zijn kyteman projecten
Dat klinkt mega-goed!quote:Op zondag 21 maart 2021 12:47 schreef minilot het volgende:
Ik had bij mijn achttien kilometer vanmorgen vroeg fazanten, hazen, schapen en een ijsvogel!
Betaalmuur!quote:Op zondag 21 maart 2021 13:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vorige week geboeid het verhaal gelezen Wendy Carlos, een voorloper in maken van synthesizer muziek. https://www.nrc.nl/nieuws(...)dereen-voor-a4032743
Mn.X staat de walnoten te kraken voor de brownies die Lucky tipte.
Met zijn blote handen, hé!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 21-03-2021 14:50:33 ]
Wil je pics maken van de ganzeneieren en hoe dat eruit ziet van binnen?quote:Op zondag 21 maart 2021 14:41 schreef sigme het volgende:
De grotehondenronde van de dag is gelopen - dat is een klein uurtje, dus een kilometer of 5 denk ik.
De rest van de dag kom ik niet meer buiten hoorNou ja, nog even om de was binnen te halen, de beesten te voeren, nog twee kleine hondenrodjes dan. Maar verder niet hoor.
Ik zal zo eens twee hartige groentetaartjes bakken, dan heb ik ook wat te eten voor liefste op de dagen dat hij thuis is en ik naar het piedaterre (en dan neem ik zelf ook een stukje mee. We hebben ganzeneieren, dus het worden taartjes met ganzenei.
Gerookte forel erbij lijkt me lekkerquote:Op zondag 21 maart 2021 15:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:minilot, dit zijn de toastbroodjes. Vandaag een roggevariant maar wit is toch lekkerder.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met Hollandaise uit een pakje want dat kunnen de Duitsers wel in een eetbare variant produceren.
Mijn allerfavorietste stripjequote:
Je bent boven water! Fijn dat het goed is gegaan!quote:Op zondag 21 maart 2021 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn allerfavorietste stripje
Goedemorgen. Ik heb de nacht overleefd en mijn doel was de hele nacht wakker te blijven, maar dat ging helaas echt niet. Ik ben om half 5 (toch ook nog knap) gaan slapen en om half 7 weer opgestaan om thuis verder te slapen. Het was wel echt heel erg gezellig
Gelachen en ook goede gesprekken gehad.
Jeeeej, dank! Was inderdaad ook na je tekstuele beschrijving nog steeds benieuwdquote:Op zondag 21 maart 2021 15:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:minilot, dit zijn de toastbroodjes. Vandaag een roggevariant maar wit is toch lekkerder.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met Hollandaise uit een pakje want dat kunnen de Duitsers wel in een eetbare variant produceren.
Kijk aan, dat klinkt helemaal niet slecht!quote:Op zondag 21 maart 2021 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goedemorgen. Ik heb de nacht overleefd en mijn doel was de hele nacht wakker te blijven, maar dat ging helaas echt niet. Ik ben om half 5 (toch ook nog knap) gaan slapen en om half 7 weer opgestaan om thuis verder te slapen. Het was wel echt heel erg gezellig
Net als met die toetjesboxquote:Op zondag 21 maart 2021 15:53 schreef minilot het volgende:
Heh @:Cat-astrophe - met hoeveel trek ik op dit moment heb, maakte ik zulks in vijf minuten soldaat hoor!![]()
Yupquote:
Ik ook wel nu. Rammel en heel veel zin in dit allesquote:Op zondag 21 maart 2021 15:53 schreef minilot het volgende:
Heh @:Cat-astrophe - met hoeveel trek ik op dit moment heb, maakte ik zulks in vijf minuten soldaat hoor!![]()
Oh heerlijkquote:Op zondag 21 maart 2021 16:08 schreef Uhmmpie het volgende:
https://speld.nl/2021/03/(...)-recepten-verzonnen/
Woops
Deze stond er ook onderquote:Op zondag 21 maart 2021 16:08 schreef Uhmmpie het volgende:
https://speld.nl/2021/03/(...)-recepten-verzonnen/
Woops
Ook De Speld.quote:Rutger Bregman herschrijft ‘De meeste mensen deugen’ na verkiezingsuitslag
Na het succes van Rutger Bregmans boek ‘De meeste mensen deugen’ is het tijd voor een update: ‘De meeste mensen deugen niet’. De dag na de verkiezingen verscheen de nieuwe editie. Het boek is inmiddels uitverkocht in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
Rutger, een nieuw boek! Waarom?
“Als je kijkt naar de verkiezingsuitslag kun je wel stellen dat de realiteit ons heeft ingehaald. Dan kan ik nog zoveel leuke verhalen vertellen over jongens op een onbewoond eiland, daar red je het uiteindelijk toch niet mee. Ik ben heel blij met de update, je wilt toch actueel blijven.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zondag 21 maart 2021 16:24 schreef Isabeau het volgende:
En moest gnorken:
[..]
Ook De Speld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De Speld![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Dat vraag je speciaal om mij een plezier te doen hèquote:Op zondag 21 maart 2021 14:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Wil je pics maken van de ganzeneieren en hoe dat eruit ziet van binnen?![]()
Stadsmeisje hier hè, maar ik heb dus geen idee en ben geïntrigeerd![]()
En hoe smaakt dat?
Als je ganzen voert (graan & mais) worden de eieren vast net als kippeneieren, smaakvol en vet.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg in Portugal ganzeneierenDie waren idd een stuk groter dan kippeneeieren, maar ik geloof niet dat er smaakverschil was.
Nou, ik hoopte vooral op tijd te zijn voor foto's omdat ik enorm nieuwsgierig benquote:Op zondag 21 maart 2021 16:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat vraag je speciaal om mij een plezier te doen hè?
Ik kom zo met mijn fotospam!
Ganzenei heeft een relatief grote dooier, die vrij droog is (mede omdat het ei altijd goed gaar moet). Kippenei is -mits kip goed gevoerd wordt- vetter en indien niet te hard gekookt/gebakken zachter en romiger.
Paratyfus, bij alle eieren van (wilde) watervolgels een risico.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:34 schreef Molo het volgende:
Moet het helemaal goed gaar vanwege infectieziekten oid?
Jawel. Ik moet blijven bewegen. En de 1.5Kg paaseitjes die in huis zijn moeten ook nog op. En graag zonder zitvlees achter te laten.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:47 schreef minilot het volgende:
Heb je vlot gedaan @:PdeHoog!Knap!
En @:z80 met je 'je moet toch wat' - wandelen hoeft niet he?![]()
Ik had bij mijn achttien kilometer vanmorgen vroeg fazanten, hazen, schapen en een ijsvogel!
quote:Op zondag 21 maart 2021 16:24 schreef Isabeau het volgende:
En moest gnorken:
[..]
Ook De Speld.Wat goed van jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik snap eigenlijk niet goed dat die mensen er zoveel moeite mee hebben om racist genoemd te worden.
Ook goed dat je nachtdienst zo goed ging. Wanneer mag je weer? Misschien heb ik daar overheen gelezen.Spoilers!
Na 15km wel. Deze schoenen wel op een werkdag en op enkele korte wandelingen (tot 8km) aangehad gehad. Maar is blijkbaar toch weer anders dan 18kmquote:
Voer.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, hier nog een stadsmeisje dat nog nooit een ganzenei had gezien. Interessant!
Zeg jij weet misschien ook wel, hoe komt het dat de kleur van de eidooier bij kippeneieren soms anders is? Van sommige doosjes eieren is het eigeel echt geel, bij andere is het eigeel meer oranje. Maar binnen een doosje hebben ze altijd wel ongeveer dezelfde kleur. Komt dat door het voer of het kippenras of zo?
Volgende week zaterdag.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat goed van je![]()
Ik snap eigenlijk niet goed dat die mensen er zoveel moeite mee hebben om racist genoemd te worden.
Ook goed dat je nachtdienst zo goed ging. Wanneer mag je weer? Misschien heb ik daar overheen gelezen.
Dat is een kwestie van voer. Maïs bevat caroteen, dus voer je kippen veel maïs zullen de dooiers van het ei diep oranje zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, hier nog een stadsmeisje dat nog nooit een ganzenei had gezien. Interessant!
Zeg jij weet misschien ook wel, hoe komt het dat de kleur van de eidooier bij kippeneieren soms anders is? Van sommige doosjes eieren is het eigeel echt geel, bij andere is het eigeel meer oranje. Maar binnen een doosje hebben ze altijd wel ongeveer dezelfde kleur. Komt dat door het voer of het kippenras of zo?
En als je ze nog meer caroteen voert zijn de kippen zelf ook oranje. Maar daar schijnt niemand interesse in te hebben.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van voer. Maïs bevat caroteen, dus voer je kippen veel maïs zullen de dooiers van het ei diep oranje zijn.
Zegt niets over de versheid van het ei.
Misschien wat voor Koningsdagquote:Op zondag 21 maart 2021 17:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En als je ze nog meer caroteen voert zijn de kippen zelf ook oranje. Maar daar schijnt niemand interesse in te hebben.
quote:Op zondag 21 maart 2021 16:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja daar ook een betaalmuur als ik m open...
Ik sla graag over.quote:Op zondag 21 maart 2021 11:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zonder saus is 1 blooming onion al 1900 kcalmaar wel verdomd lekker en eigenlijk best makkelijk te maken
![]()
perzik met knoflooksaus??
Past in het straatje van de frikandelcocktail:
[ twitter ]
Oeh leuke en vooral lekker vooruitzicht komende dagenquote:Op zondag 21 maart 2021 11:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dank je! Je bent wel twee dagen te vroeg, maar dat kon je niet weten
Eind maart is altijd feestmaand hier. Beste vriendin vandaag jarig (en die komt met high tea), ik overmorgen, peettante twee dagen later.
Dus vandaag vier ik feest met high tea, dinsdag met sushi bij mijn ouders (en vlaai op de sportschool omdat sportmaatje morgen jarig blijkt te zijn) en met peettante doe ik ergens volgende week een afhaalavondje.
Hardlopen denk ik. Knap hoor.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:14 schreef z80 het volgende:
Het is zondag, droog en ik heb geen zin om iets te doen. Zo maar eens de schoenen aan en 20Km lopen. Moet toch iets.
Wat fijn dat het zo goed ging eerste nacht, en nog gezellig ookquote:Op zondag 21 maart 2021 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je ze piri-piri voert, dan hoef je ze niet meer te kruiden voor ze de oven in gaanquote:Op zondag 21 maart 2021 17:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En als je ze nog meer caroteen voert zijn de kippen zelf ook oranje. Maar daar schijnt niemand interesse in te hebben.
Lekker veel hartig!quote:Op zondag 21 maart 2021 15:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We zijn nog even bezig
quote:Op zondag 21 maart 2021 16:04 schreef AnneX het volgende:
@:Blues de nrc link zit ook in je mail.
Catdaar doe je de rest van de dag over? En morgen? Het ziet er smakelijk uit. En veel!
Die walnoten hè, die gaan heel hard! met roosteren in de pan.
[ link | afbeelding ]
Toen pakte mn.X de waterpomptang maar voor de tweede batch, die was dichterbij dan de zoeke notenkraker.
quote:Op zondag 21 maart 2021 17:35 schreef Candaasje het volgende:
In het kader van de OP, ik moest lachen om deze:
[ afbeelding ]
Dat weet ik eigenlijk niet, maar als je een kip te 'lekker' voert dan wordt kip dik en dan houdt ze op met eieren leggen.quote:Op zondag 21 maart 2021 17:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank @:sigme en @:derLudolf!
Is dan ook nog een bepaald soort voer "beter" voor de kip (en daarmee juist geel of juist oranje eigeel "beter" vanuit kipgezondheidsoogpunt)?
Nog bezigquote:Op zondag 21 maart 2021 17:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker veel hartig!
Is het op nu?
[..]
Fijn dat het redelijk goed gingquote:Op zondag 21 maart 2021 15:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sorry, ik was er ff niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand hier toegang tot NRC? Ik zou zo graag dat brownierecept willen maar het zit achter een betaalmuur, ook imcognito.
@:vanyel, jij was er fan van toch? Heb ke het toevallig ergens opgeschreven?
Ohquote:
Omdat zompig en donkere chocosmaak ipv die ranzige romigheid van de meeste. Het smaakt gewoon naar chocola. En dan nog wat chocola. Met wat choco toe.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |