Ja.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
Zouden jullie graag groter wonen als dat budgettechnisch mogelijk zou zijn? En zo ja, waarom?
Dat is wat anders. Dat zou ik ook wel willen. Dus grotere tuin.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:12 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ja.
Stukje land, meer dieren dan mensen om je heen. Geweldig
Groot huis is leuk, maar dan moet je het delen met meer mensen.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Dat zou ik ook wel willen. Dus grotere tuin.
Maar dat is wat anders dan een groot huis.
100 of 200 m2 vind ik nogal een verschil. Ik hou van ruimte, zowel buiten als binnen, maar met 2 vind ik 200m2 wel veel. Wij hebben nu 175 m2. Vind ik perfectquote:Op zondag 21 maart 2021 10:16 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Groot huis is leuk, maar dan moet je het delen met meer mensen.
Met zijn tweeën is 100-200m2 wel voldoende (uiterst gezien)
Misschien had ik in plaats van het streepje het woordje 'tot' moeten schrijven. Want we bedoelen hetzelfde.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
100 of 200 m2 vind ik nogal een verschil. Ik hou van ruimte, zowel buiten als binnen, maar met 2 vind ik 200m2 wel veel. Wij hebben nu 175 m2. Vind ik perfect
Hoeveel kamers heb je boven (inclusief de zolder)quote:Op zondag 21 maart 2021 10:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
100 of 200 m2 vind ik nogal een verschil. Ik hou van ruimte, zowel buiten als binnen, maar met 2 vind ik 200m2 wel veel. Wij hebben nu 175 m2. Vind ik perfect
3 slaapkamers en 1 badkamer. De zolder is 1 ruimte. Maar het is meer een extra verdieping, want het hele vloeroppervlak mag meeberekend worden als woonoppervlak wegens beperkte schuine daken (herenhuis). Je zou er nog 3 slaapkamers en 1 badkamer kunnen maken.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoeveel kamers heb je boven (inclusief de zolder)
Dat zie je hier in de stad ook wel. Mensen die van nieuwbouw naar nieuwbouw (met postzegeltuintje uiteraard) gaan om de paar jaar omdat ze met de overwaarde weer een groter huis kunnen kopen (en dan weer verkopen).quote:Op zondag 21 maart 2021 10:22 schreef spinazieruiker het volgende:
Je moet natuurlijk wel in een huis wonen en een auto rijden waarmee iedereen kan zien hoeveel je verdient
Ik vraag me dat ook vaak af. Veel belangrijker dan de grootte van je huis is de plek waar het staat en leuk contact met de buurt. Mensen die continu verhuizen kopen alleen een stapel stenen.
Met die kamers die jij noemt heb je dus met 2 man al een huis met 5 slaapkamers nodig. Dat is niet heel standaard en zeker niet in een klein huis, dus dan heb je vanzelf al een wat groter huis.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
Een vriend van me gaat nu voor de derde keer in 10 jaar verhuizen. Weer een nieuwe baan waar hij (fors) meer gaat verdienen, en dan wil hij een groter huis.
Ik snap dit echt niet. Waarom willen mensen een groot huis? Ik zou zelf graag in een tiny house wonen, dat is misschien weer een ander uiterste. Misschien kan ik me er daardoor nog iets minder bij voorstellen.
Als je kinderen hebt, kan ik het me ook nog voorstellen.
Maar als je met zijn tweeën bent heb je toch genoeg aan een logeerkamer, hobbykamer en 2 werkkamers?
Zouden jullie graag groter wonen als dat budgettechnisch mogelijk zou zijn? En zo ja, waarom?
Ja, klopt. Hij woont nu in een huis met 5 slaapkamers (zolder meegerekend). Maar gaat binnenkort verhuizen naar iets groters.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Met die kamers die jij noemt heb je dus met 2 man al een huis met 5 slaapkamers nodig. Dat is niet heel standaard en zeker niet in een klein huis, dus dan heb je vanzelf al een wat groter huis.
Ik zou best nog een slagje groter willen wonen dan de ongeveer 150 m2 waar we naartoe gaan verhuizen, we hebben best wat hobby’s (en verzamelingen)die ruimte innemen.
Wij gaan later dit jaar naar een 7 kamer woning met zijn tweeën zonder kinderwensquote:Op zondag 21 maart 2021 10:48 schreef Hamzoef het volgende:
Ja, klopt. Hij woont nu in een huis met 5 slaapkamers (zolder meegerekend). Maar gaat binnenkort verhuizen naar iets groters.
7 slaapkamers? Wat ga je daar mee doen?quote:Op zondag 21 maart 2021 11:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Wij gaan later dit jaar naar een 7 kamer woning met zijn tweeën zonder kinderwens
Tegelijkertijd zegt het aantal kamers niets, nu met semi-verplicht thuiswerken zijn we al twee kamers kwijt. (Wat wel een stuk beter gaat zijn dan werken in de slaapkamer en woonkamer)
Dat laatste speelt voor mij echt een rol waarom ik graag in een tiny house zou wonen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Wij hebben niet een heel groot huis, met ze tweeën hebben we ongeveer denk ik 100m² en dat is op zich groot genoeg om in te leven en hebben we genoeg ruimte voor de hobby's die we hebben. De tuin is niet te groot, er is ruimte om buiten te kunnen zitten. We hebben een carport en een schuur.
Voordeel van een niet heel groot huis hebben is dat je minder spullen om je heen verzameld en sneller dingen van de hand doet of weggeeft omdat het er maar staat te staan en verder geen waarde heeft voor je.
7 kamers is niet hetzelfde als 7 slaapkamersquote:Op zondag 21 maart 2021 12:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
7 slaapkamers? Wat ga je daar mee doen?
Een groter huis, betekent ook meer tijd nodig voor schoonmaken. Vind je dat niet erg, of heb je daar iemand voor in dienst?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:42 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
Wij houden van een ruim huis. Wij zijn met zijn 2-en en hebben nu een 150m2 over 2 verdiepingen. Ik zou zeker niet kleiner willen wonen. Groter zeker wel hoor, maar we zijn net verhuisd. En we zijn ook groter maar wel vrijstaand gaan wonen.
Wij hebben 4 ruime (bijna hetzelfde formaat) slaapkamers waarvan we 1 slaapkamer hebben opgeofferd tot inloopkast. 2 zijn gewoon logeerkamers. Zolder is bij ons niet met een vaste trap, echt een bergzolder.
Beneden hebben we dan ook nog een heerlijke ruimte wat nu ons sporthal is en opstelling voor de wasmachine/droger.
Als je het maar bijhoud valt het reuze mee vind ik persoonlijk. Dus nee geen schoonmaker. Wij zijn geen rommelkonten en natuurlijk maar met zijn 2en. En je bent met zijn 2en dus betekent ook met zijn 2en de huishoudelijke taken doen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Een groter huis, betekent ook meer tijd nodig voor schoonmaken. Vind je dat niet erg, of heb je daar iemand voor in dienst?
Is dat ook je droom om uiteindelijk te kopen ? Of heb je zelf zoiets gekocht ?quote:Op zondag 21 maart 2021 12:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het huis hoeft niet groot te zijn, maar hoe meer land hoe beter.
Leuk huisje, 3 slaapkamers ofzo, netjes en niet te groot. Leuke schuur of schuren, hobbykamer is ook wel fijn. Maar vooral zoveel mogelijk grond. Liefste liggend aan vrije natuur en als ideaal niet ver weg bij de bewoonde wereld.
Heb voor gewone begrippen een redelijke tuin, maar tot nu toe helaas maar een 280 vierkante meter.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dat ook je droom om uiteindelijk te kopen ? Of heb je zelf zoiets gekocht ?
Als ik een huis met een groter stuk land ergens kan vinden voor dezelfde maandlasten dan zou ik dat doen, maar die kan ik in NL niet vinden.quote:Zouden jullie graag groter wonen als dat budgettechnisch mogelijk zou zijn? En zo ja, waarom?
Wat voor gekke dingen deden je buren dan??quote:Op zondag 21 maart 2021 13:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
We hebben recentelijk ook gekozen om in een vrijstaand huis te gaan wonen ten opzichte van onze tussenwoning.
Nu hebben we 185m2 woonoppervlak op een perceel van 680m2. Heerlijk. Lekker rustig, grote tuin, vrijheid en geen last van de buren.
Ik kan best begrijpen dat je niet veel wilt schoonmaken of heel weinig wilt betalen voor een klein/goedkoop huis. Wij hebben gekozen voor een plek waar je rust en ruimte hebt en waar je geen last van je buren hebt en de buren niet van jou. Dat kost wat meer geld, maar tot nu toe een keuze die ik direct nog een keer zou maken.
Ieder zn ding.
Ik denk dat je niet Rutte III maar ook Harry Potter Balkenende moet bedanken. Dat woningtekort is niet binnen 4 jaar ontstaan.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:32 schreef jameshond7 het volgende:
Ik ben al blij als ik in aanmerking kom voor een kamer van 20+ vierkante meters. De woningmarkt is schaars en de prijzen voor studentenkamers reizen de pan uit. Je betaalt zo 480+ euro per maand voor 16 vierkante meter in A'dam. Na het studeren moet de studieschuld afgelost worden dus een hypotheek zal er voorlopig ook niet in zitten. Bedankt Rutte-III![]()
Dat denkenquote:Op zondag 21 maart 2021 10:14 schreef Fok-it het volgende:
Uhm ja, zeker. 23m2 kan niet veel kleinermaar heel groot hoeft niet per se.
Nou, veel is het niet als daar alles bij in zit. Als je gedeeld woont is het primaquote:
Goed dat je het zegt. Ik moet Rutte II en Rutte I niet vergeten natuurlijkquote:Op zondag 21 maart 2021 14:37 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet Rutte III maar ook Harry Potter Balkenende moet bedanken. Dat woningtekort is niet binnen 4 jaar ontstaan.
10.000m2 klinkt geweldig, maar is een hel aan onderhoud. En ook aanleg is niet te betalen. Denk bijv. Aan een hek eromheen. Met 400m kan je dan al uitgaan aan 4-15 duizend euro voor een basic hek excl. Montage. En dan heb je er alleen nog maar een hek omheen staan. Doe je geen hek, weet je zeker dat er om de haverklap raar volk in je tuin rondloopt omdat ze denken dat het publieke ruimte isquote:Op zondag 21 maart 2021 13:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Heb voor gewone begrippen een redelijke tuin, maar tot nu toe helaas maar een 280 vierkante meter.
Mijn droom is een zekere 10.000 meter of meer.
Moest helaas even opnieuw beginnen, maar zal zoals het eruit ziet binnen een jaar of 5 wel gaan gebeuren
Als je buitenaf woont valt dat wel mee lijkt me.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
10.000m2 klinkt geweldig, maar is een hel aan onderhoud. En ook aanleg is niet te betalen. Denk bijv. Aan een hek eromheen. Met 400m kan je dan al uitgaan aan 4-15 duizend euro voor een basic hek excl. Montage. En dan heb je er alleen nog maar een hek omheen staan. Doe je geen hek, weet je zeker dat er om de haverklap raar volk in je tuin rondloopt omdat ze denken dat het publieke ruimte is
Met 220 kun je toch wel meer kamers maken?quote:Op zondag 21 maart 2021 16:13 schreef Gofer het volgende:
Hier 220m2 met z'n tweeën, op 1100m2 grond. Die 220m2 heeft drie slaapkamers, waarvan er eentje een werkplek is, eentje de slaapkamer en eentje in gebruik als sportruimte annex kledingruimte. En toch is het te klein. Eigenlijk had ik liever twee werkplekken gehad (de mrs werkt al weer ruim een jaar 100% vanuit huis en ik af en toe) en een tweede slaapkamer voor logees.
Meer grond hoeft voor mij niet. Het onderhoud is nu nog aardig te doen, nog meer grond betekent ook dat je veel meer tijd kwijt bent aan tuinieren. Nu hobbelt de maairobot rond en dan nog ben je in de plantenvakken en zo veel tijd kwijt aan onkruid weghalen.
Meestal betekent een groter huis ook een grotere tuin, vrijstaand, meer grond etc. Een groot rijtjeshuis zie je niet zo vaak en als het er al is, dan zijn het vaak mensen met grote gezinnen die zoiets kopen. Ik woon op 200m2 en zoals je zegt zou ik (alleen) makkelijk in een Tiny House kunnen leven. Maar een oprit voor 3 auto's, tuin aan verschillende kanten en geen last van buren is ook wat waard. En je ziet niet zo gauw een groot stuk grond met een Tiny House eropquote:Op zondag 21 maart 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
Een vriend van me gaat nu voor de derde keer in 10 jaar verhuizen. Weer een nieuwe baan waar hij (fors) meer gaat verdienen, en dan wil hij een groter huis.
Ik snap dit echt niet. Waarom willen mensen een groot huis? Ik zou zelf graag in een tiny house wonen, dat is misschien weer een ander uiterste. Misschien kan ik me er daardoor nog iets minder bij voorstellen.
Als je kinderen hebt, kan ik het me ook nog voorstellen.
Maar als je met zijn tweeën bent heb je toch genoeg aan een logeerkamer, hobbykamer en 2 werkkamers?
Nope, helaas. Zeker als je in het bos woont hebben wandelaars nog wel eens de neiging om gewoon ergens in te lopen als de grens tussen publiek en privé minder duidelijk is. En ik hoorde een tijd geleden van mensen die in het buitengebied wonen en alpacas hebben, vreemden ook gewoon het terrein op lopen om bij die schattige beestjes te kijken.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:09 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als je buitenaf woont valt dat wel mee lijkt me.
Ik zou wel groter willen, maar niet te betalen. We zijn nu aan het kijken naar een rijtjeswoning. 125m2 woonoppervlakte, 450.000,- / 490.000,-quote:Op zondag 21 maart 2021 16:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Meestal betekent een groter huis ook een grotere tuin, vrijstaand, meer grond etc. Een groot rijtjeshuis zie je niet zo vaak en als het er al is, dan zijn het vaak mensen met grote gezinnen die zoiets kopen. Ik woon op 200m2 en zoals je zegt zou ik (alleen) makkelijk in een Tiny House kunnen leven. Maar een oprit voor 3 auto's, tuin aan verschillende kanten en geen last van buren is ook wat waard. En je ziet niet zo gauw een groot stuk grond met een Tiny House erop
Mijn vraag zou eerder zijn, waarom willen mensen in een klein huis wonen? Iedereen gaat maar hutje mutje op elkaar wonen, appartementencomplexen, gehorige krappe zooi, zielige balkonnetjes of een tuin waar 2 stoeltjes net passen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |