abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198614581
Een vriend van me gaat nu voor de derde keer in 10 jaar verhuizen. Weer een nieuwe baan waar hij (fors) meer gaat verdienen, en dan wil hij een groter huis.

Ik snap dit echt niet. Waarom willen mensen een groot huis? Ik zou zelf graag in een tiny house wonen, dat is misschien weer een ander uiterste. Misschien kan ik me er daardoor nog iets minder bij voorstellen.

Als je kinderen hebt, kan ik het me ook nog voorstellen.

Maar als je met zijn tweeën bent heb je toch genoeg aan een logeerkamer, hobbykamer en 2 werkkamers?

Zouden jullie graag groter wonen als dat budgettechnisch mogelijk zou zijn? En zo ja, waarom?
  zondag 21 maart 2021 @ 10:09:01 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198614599
50m² is meer dan genoeg met z'n tweeën. Die obsessie voor groter wonen zie je alleen buiten de steden.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198614630
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
Zouden jullie graag groter wonen als dat budgettechnisch mogelijk zou zijn? En zo ja, waarom?
Ja.

Stukje land, meer dieren dan mensen om je heen. Geweldig O+
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 21 maart 2021 @ 10:14:40 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_198614658
Uhm ja, zeker. 23m2 kan niet veel kleiner :D maar heel groot hoeft niet per se.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_198614679
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:12 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ja.

Stukje land, meer dieren dan mensen om je heen. Geweldig O+
Dat is wat anders. Dat zou ik ook wel willen. Dus grotere tuin.
Maar dat is wat anders dan een groot huis.
pi_198614690
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is wat anders. Dat zou ik ook wel willen. Dus grotere tuin.
Maar dat is wat anders dan een groot huis.
Groot huis is leuk, maar dan moet je het delen met meer mensen.
Met zijn tweeën is 100-200m2 wel voldoende (uiterst gezien)
  zondag 21 maart 2021 @ 10:17:27 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_198614692
Ja,maar liever een iets kleinerhuis met een grote tuin nog.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 21 maart 2021 @ 10:21:04 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_198614727
quote:
7s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:16 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Groot huis is leuk, maar dan moet je het delen met meer mensen.
Met zijn tweeën is 100-200m2 wel voldoende (uiterst gezien)
100 of 200 m2 vind ik nogal een verschil. Ik hou van ruimte, zowel buiten als binnen, maar met 2 vind ik 200m2 wel veel. Wij hebben nu 175 m2. Vind ik perfect :Y
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198614735
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:21 schreef ZarB het volgende:

[..]

100 of 200 m2 vind ik nogal een verschil. Ik hou van ruimte, zowel buiten als binnen, maar met 2 vind ik 200m2 wel veel. Wij hebben nu 175 m2. Vind ik perfect :Y
Misschien had ik in plaats van het streepje het woordje 'tot' moeten schrijven. Want we bedoelen hetzelfde.
pi_198614744
Je moet natuurlijk wel in een huis wonen en een auto rijden waarmee iedereen kan zien hoeveel je verdient :')

Ik vraag me dat ook vaak af. Veel belangrijker dan de grootte van je huis is de plek waar het staat en leuk contact met de buurt. Mensen die continu verhuizen kopen alleen een stapel stenen.
pi_198614752
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:21 schreef ZarB het volgende:

[..]

Hoeveel kamers heb je boven (inclusief de zolder)
pi_198614761
Hoeft niet per sé groot te zijn, als ik maar een ruim berghok heb waar ik spullen uit het zicht kan opbergen. Jarenlang op 70 m2 gewoon maar wel met 2 bergingen. Dat was prima te doen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198614779
Heb een tijd in een studio van 35m2 gewoond dat was prima als alleenstaande. Behalve dan dat als je een keer zalm ging bakken je 's nachts in een vislucht moest slapen.

Maarja ik hoef geen mega huis. Een slaapkamer waar een tweepersoonsbed in past, een tweede kamer voor kantoor. Dan een beetje fatsoenlijke woonkamer waar een hoekbank normaal in past en een badkamer met apart toilet. Dus eigenlijk een beetje ruime eengezinswoning.

Als je dan verder gaat kijken heb ik liever ruimte om het huis in plaats van een grotere woning. Vrijstaand, grotere tuin, garage, tuinhuis etc.
  zondag 21 maart 2021 @ 10:25:28 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_198614788
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoeveel kamers heb je boven (inclusief de zolder)
3 slaapkamers en 1 badkamer. De zolder is 1 ruimte. Maar het is meer een extra verdieping, want het hele vloeroppervlak mag meeberekend worden als woonoppervlak wegens beperkte schuine daken (herenhuis). Je zou er nog 3 slaapkamers en 1 badkamer kunnen maken.
  zondag 21 maart 2021 @ 10:27:07 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_198614814
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:22 schreef spinazieruiker het volgende:
Je moet natuurlijk wel in een huis wonen en een auto rijden waarmee iedereen kan zien hoeveel je verdient :')

Ik vraag me dat ook vaak af. Veel belangrijker dan de grootte van je huis is de plek waar het staat en leuk contact met de buurt. Mensen die continu verhuizen kopen alleen een stapel stenen.
Dat zie je hier in de stad ook wel. Mensen die van nieuwbouw naar nieuwbouw (met postzegeltuintje uiteraard) gaan om de paar jaar omdat ze met de overwaarde weer een groter huis kunnen kopen (en dan weer verkopen).
pi_198614816
Ik hoef geen groter huis. Ben net iets kleiner gaan wonen (van 113 naar 100 m2) maar eigenlijk zegt dat niet veel.
Het woondeel is groter, maar minder slaapkamers. Als er maar voldoende bergruimte is.

Een grote tuin, daar word ik niet blij van, ruimte voor een zitje en een fietsenhok is voldoende. Een oprit voor meerdere auto's en een (grote) garage zouden juist wel welkom zijn.

Zoveel factoren...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_198614919
quote:
Een vriend van me gaat nu voor de derde keer in 10 jaar verhuizen. Weer een nieuwe baan waar hij (fors) meer gaat verdienen, en dan wil hij een groter huis.

Ik snap dit echt niet. Waarom willen mensen een groot huis? Ik zou zelf graag in een tiny house wonen, dat is misschien weer een ander uiterste. Misschien kan ik me er daardoor nog iets minder bij voorstellen.

Maar als je met zijn tweeën bent heb je toch genoeg aan een logeerkamer, hobbykamer en 2 werkkamers?

Met die kamers die jij noemt heb je dus met 2 man al een huis met 5 slaapkamers nodig. Dat is niet heel standaard en zeker niet in een klein huis, dus dan heb je vanzelf al een wat groter huis.
Ik zou best nog een slagje groter willen wonen dan de ongeveer 150 m2 waar we naartoe gaan verhuizen, we hebben best wat hobby’s (en verzamelingen)die ruimte innemen.
pi_198615148
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Met die kamers die jij noemt heb je dus met 2 man al een huis met 5 slaapkamers nodig. Dat is niet heel standaard en zeker niet in een klein huis, dus dan heb je vanzelf al een wat groter huis.
Ik zou best nog een slagje groter willen wonen dan de ongeveer 150 m2 waar we naartoe gaan verhuizen, we hebben best wat hobby’s (en verzamelingen)die ruimte innemen.
Ja, klopt. Hij woont nu in een huis met 5 slaapkamers (zolder meegerekend). Maar gaat binnenkort verhuizen naar iets groters.
pi_198615187
Niet zozeer het groter wonen.

Eerder het afgelegen wonen zonder de drukte en moskeen, bomaanslagen.. etc is wat het heerlijker maakt.

En ja vaak zijn die afgelegen huizen groter.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoechst op 21-03-2021 12:31:53 ]
  zondag 21 maart 2021 @ 10:59:39 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198615270
Je kan niet te veel ruimte hebben. Zie eigenlijk geen nadeel.
Nog mooier is een ruim perceel.
Krijg echt de kriebels van te grote huizen op te kleine percelen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198615277
Tja.. leefruimte en opslagruimte. Ik zou ook wel groter willen wonen en bijvoorbeeld nog een sportkamer en een binnenzwembad in huis willen. Maar locatie van de woning gaat toch voor. Ik wil dichtbij werk wonen.
  zondag 21 maart 2021 @ 11:33:46 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198615743
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:48 schreef Hamzoef het volgende:
Ja, klopt. Hij woont nu in een huis met 5 slaapkamers (zolder meegerekend). Maar gaat binnenkort verhuizen naar iets groters.
Wij gaan later dit jaar naar een 7 kamer woning met zijn tweeën zonder kinderwens :@

Tegelijkertijd zegt het aantal kamers niets, nu met semi-verplicht thuiswerken zijn we al twee kamers kwijt. (Wat wel een stuk beter gaat zijn dan werken in de slaapkamer en woonkamer :D )
So we just called him Fred
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 12:04:31 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198616208
Wij hebben niet een heel groot huis, met ze tweeën hebben we ongeveer denk ik 100m² en dat is op zich groot genoeg om in te leven en hebben we genoeg ruimte voor de hobby's die we hebben. De tuin is niet te groot, er is ruimte om buiten te kunnen zitten. We hebben een carport en een schuur.

Voordeel van een niet heel groot huis hebben is dat je minder spullen om je heen verzameld en sneller dingen van de hand doet of weggeeft omdat het er maar staat te staan en verder geen waarde heeft voor je.
pi_198616426
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 11:33 schreef Fred het volgende:

[..]

Wij gaan later dit jaar naar een 7 kamer woning met zijn tweeën zonder kinderwens :@

Tegelijkertijd zegt het aantal kamers niets, nu met semi-verplicht thuiswerken zijn we al twee kamers kwijt. (Wat wel een stuk beter gaat zijn dan werken in de slaapkamer en woonkamer :D )
7 slaapkamers? Wat ga je daar mee doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2021 12:18:41 ]
pi_198616445
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Wij hebben niet een heel groot huis, met ze tweeën hebben we ongeveer denk ik 100m² en dat is op zich groot genoeg om in te leven en hebben we genoeg ruimte voor de hobby's die we hebben. De tuin is niet te groot, er is ruimte om buiten te kunnen zitten. We hebben een carport en een schuur.

Voordeel van een niet heel groot huis hebben is dat je minder spullen om je heen verzameld en sneller dingen van de hand doet of weggeeft omdat het er maar staat te staan en verder geen waarde heeft voor je.
Dat laatste speelt voor mij echt een rol waarom ik graag in een tiny house zou wonen.
  zondag 21 maart 2021 @ 12:25:48 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198616539
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

7 slaapkamers? Wat ga je daar mee doen?
7 kamers is niet hetzelfde als 7 slaapkamers ;)
We hebben dus 1 woonkamer en 6 "slaap"kamers

2 stuks zijn om in te werken, eentje wordt een walk in closet, eentje wordt een washok, eentje om in te slapen en eentje om in te chillen.
So we just called him Fred
pi_198616781
Wij houden van een ruim huis. Wij zijn met zijn 2-en en hebben nu een 150m2 over 2 verdiepingen. Ik zou zeker niet kleiner willen wonen. Groter zeker wel hoor, maar we zijn net verhuisd. En we zijn ook groter maar wel vrijstaand gaan wonen.
Wij hebben 4 ruime (bijna hetzelfde formaat) slaapkamers waarvan we 1 slaapkamer hebben opgeofferd tot inloopkast. 2 zijn gewoon logeerkamers. Zolder is bij ons niet met een vaste trap, echt een bergzolder.
Beneden hebben we dan ook nog een heerlijke ruimte wat nu ons sporthal is en opstelling voor de wasmachine/droger.
pi_198616897
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:42 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
Wij houden van een ruim huis. Wij zijn met zijn 2-en en hebben nu een 150m2 over 2 verdiepingen. Ik zou zeker niet kleiner willen wonen. Groter zeker wel hoor, maar we zijn net verhuisd. En we zijn ook groter maar wel vrijstaand gaan wonen.
Wij hebben 4 ruime (bijna hetzelfde formaat) slaapkamers waarvan we 1 slaapkamer hebben opgeofferd tot inloopkast. 2 zijn gewoon logeerkamers. Zolder is bij ons niet met een vaste trap, echt een bergzolder.
Beneden hebben we dan ook nog een heerlijke ruimte wat nu ons sporthal is en opstelling voor de wasmachine/droger.
Een groter huis, betekent ook meer tijd nodig voor schoonmaken. Vind je dat niet erg, of heb je daar iemand voor in dienst?
  zondag 21 maart 2021 @ 12:54:50 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198616947
Het huis hoeft niet groot te zijn, maar hoe meer land hoe beter.

Leuk huisje, 3 slaapkamers ofzo, netjes en niet te groot. Leuke schuur of schuren, hobbykamer is ook wel fijn. Maar vooral zoveel mogelijk grond. Liefste liggend aan vrije natuur en als ideaal niet ver weg bij de bewoonde wereld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198617178
Hier een semi bungelow 205m2.
102.5m2 per persoon
pi_198617209
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een groter huis, betekent ook meer tijd nodig voor schoonmaken. Vind je dat niet erg, of heb je daar iemand voor in dienst?
Als je het maar bijhoud valt het reuze mee vind ik persoonlijk. Dus nee geen schoonmaker. Wij zijn geen rommelkonten en natuurlijk maar met zijn 2en. En je bent met zijn 2en dus betekent ook met zijn 2en de huishoudelijke taken doen.

Daarnaast hebben we ook nog een tuin van 620m2. Die doen we dan ook gezellig samen. En grasmaaien is best wel ontspannend 😁
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 13:13:59 #32
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198617226
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het huis hoeft niet groot te zijn, maar hoe meer land hoe beter.

Leuk huisje, 3 slaapkamers ofzo, netjes en niet te groot. Leuke schuur of schuren, hobbykamer is ook wel fijn. Maar vooral zoveel mogelijk grond. Liefste liggend aan vrije natuur en als ideaal niet ver weg bij de bewoonde wereld.
Is dat ook je droom om uiteindelijk te kopen ? Of heb je zelf zoiets gekocht ? :)
  zondag 21 maart 2021 @ 13:18:51 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198617301
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:13 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is dat ook je droom om uiteindelijk te kopen ? Of heb je zelf zoiets gekocht ? :)
Heb voor gewone begrippen een redelijke tuin, maar tot nu toe helaas maar een 280 vierkante meter.
Mijn droom is een zekere 10.000 meter of meer.

Moest helaas even opnieuw beginnen, maar zal zoals het eruit ziet binnen een jaar of 5 wel gaan gebeuren
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198617319
Willen mensen dit wel of is het alleen die vriend van je, met enkele anderen die dit willen?

quote:
Als ik een huis met een groter stuk land ergens kan vinden voor dezelfde maandlasten dan zou ik dat doen, maar die kan ik in NL niet vinden.
Waarom? Dan heb ik minder last van mijn buren en kan ik lekker tuinieren.

Het valt me ook op dat huizen met een groot stuk land erbij vaak oudere huizen zijn. Nieuwbouv met een groot stuk land is schaars of niet bestaand in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198617352
We hebben recentelijk ook gekozen om in een vrijstaand huis te gaan wonen ten opzichte van onze tussenwoning.

Nu hebben we 185m2 woonoppervlak op een perceel van 680m2. Heerlijk. Lekker rustig, grote tuin, vrijheid en geen last van de buren.

Ik kan best begrijpen dat je niet veel wilt schoonmaken of heel weinig wilt betalen voor een klein/goedkoop huis. Wij hebben gekozen voor een plek waar je rust en ruimte hebt en waar je geen last van je buren hebt en de buren niet van jou. Dat kost wat meer geld, maar tot nu toe een keuze die ik direct nog een keer zou maken.

Ieder zn ding.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pro_Shifty op 21-03-2021 13:23:26 (.) ]
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_198618100
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
We hebben recentelijk ook gekozen om in een vrijstaand huis te gaan wonen ten opzichte van onze tussenwoning.

Nu hebben we 185m2 woonoppervlak op een perceel van 680m2. Heerlijk. Lekker rustig, grote tuin, vrijheid en geen last van de buren.

Ik kan best begrijpen dat je niet veel wilt schoonmaken of heel weinig wilt betalen voor een klein/goedkoop huis. Wij hebben gekozen voor een plek waar je rust en ruimte hebt en waar je geen last van je buren hebt en de buren niet van jou. Dat kost wat meer geld, maar tot nu toe een keuze die ik direct nog een keer zou maken.

Ieder zn ding.
Wat voor gekke dingen deden je buren dan??
pi_198618335
Ik ben al blij als ik in aanmerking kom voor een kamer van 20+ vierkante meters. De woningmarkt is schaars en de prijzen voor studentenkamers reizen de pan uit. Je betaalt zo 480+ euro per maand voor 16 vierkante meter in A'dam. Na het studeren moet de studieschuld afgelost worden dus een hypotheek zal er voorlopig ook niet in zitten. Bedankt Rutte-III _O_
pi_198618449
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:32 schreef jameshond7 het volgende:
Ik ben al blij als ik in aanmerking kom voor een kamer van 20+ vierkante meters. De woningmarkt is schaars en de prijzen voor studentenkamers reizen de pan uit. Je betaalt zo 480+ euro per maand voor 16 vierkante meter in A'dam. Na het studeren moet de studieschuld afgelost worden dus een hypotheek zal er voorlopig ook niet in zitten. Bedankt Rutte-III _O_
Ik denk dat je niet Rutte III maar ook Harry Potter Balkenende moet bedanken. Dat woningtekort is niet binnen 4 jaar ontstaan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198618459
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:14 schreef Fok-it het volgende:
Uhm ja, zeker. 23m2 kan niet veel kleiner :D maar heel groot hoeft niet per se.
Dat denken :')
  zondag 21 maart 2021 @ 14:39:02 #40
319979 Fok-it
All is well
pi_198618483
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:37 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dat denken :')
Nou, veel is het niet als daar alles bij in zit. Als je gedeeld woont is het prima
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_198618491
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:37 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet Rutte III maar ook Harry Potter Balkenende moet bedanken. Dat woningtekort is niet binnen 4 jaar ontstaan.
Goed dat je het zegt. Ik moet Rutte II en Rutte I niet vergeten natuurlijk ^O^
  zondag 21 maart 2021 @ 15:16:51 #42
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198619130
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Heb voor gewone begrippen een redelijke tuin, maar tot nu toe helaas maar een 280 vierkante meter.
Mijn droom is een zekere 10.000 meter of meer.

Moest helaas even opnieuw beginnen, maar zal zoals het eruit ziet binnen een jaar of 5 wel gaan gebeuren
10.000m2 klinkt geweldig, maar is een hel aan onderhoud. En ook aanleg is niet te betalen. Denk bijv. Aan een hek eromheen. Met 400m kan je dan al uitgaan aan 4-15 duizend euro voor een basic hek excl. Montage. En dan heb je er alleen nog maar een hek omheen staan. Doe je geen hek, weet je zeker dat er om de haverklap raar volk in je tuin rondloopt omdat ze denken dat het publieke ruimte is
  Knikkerking zondag 21 maart 2021 @ 15:49:19 #43
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_198619819
In een klein huis kom ik m'n spullen niet kwijt, dus alleen al daarom moet ik in een groot huis wonen O-)
  zondag 21 maart 2021 @ 16:09:36 #44
338319 ZarB
Piña colada
pi_198620331
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 15:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

10.000m2 klinkt geweldig, maar is een hel aan onderhoud. En ook aanleg is niet te betalen. Denk bijv. Aan een hek eromheen. Met 400m kan je dan al uitgaan aan 4-15 duizend euro voor een basic hek excl. Montage. En dan heb je er alleen nog maar een hek omheen staan. Doe je geen hek, weet je zeker dat er om de haverklap raar volk in je tuin rondloopt omdat ze denken dat het publieke ruimte is
Als je buitenaf woont valt dat wel mee lijkt me.
pi_198620403
Hier 220m2 met z'n tweeën, op 1100m2 grond. Die 220m2 heeft drie slaapkamers, waarvan er eentje een werkplek is, eentje de slaapkamer en eentje in gebruik als sportruimte annex kledingruimte. En toch is het te klein. Eigenlijk had ik liever twee werkplekken gehad (de mrs werkt al weer ruim een jaar 100% vanuit huis en ik af en toe) en een tweede slaapkamer voor logees.

Meer grond hoeft voor mij niet. Het onderhoud is nu nog aardig te doen, nog meer grond betekent ook dat je veel meer tijd kwijt bent aan tuinieren. Nu hobbelt de maairobot rond en dan nog ben je in de plantenvakken en zo veel tijd kwijt aan onkruid weghalen.
  zondag 21 maart 2021 @ 16:17:16 #46
338319 ZarB
Piña colada
pi_198620488
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 16:13 schreef Gofer het volgende:
Hier 220m2 met z'n tweeën, op 1100m2 grond. Die 220m2 heeft drie slaapkamers, waarvan er eentje een werkplek is, eentje de slaapkamer en eentje in gebruik als sportruimte annex kledingruimte. En toch is het te klein. Eigenlijk had ik liever twee werkplekken gehad (de mrs werkt al weer ruim een jaar 100% vanuit huis en ik af en toe) en een tweede slaapkamer voor logees.

Meer grond hoeft voor mij niet. Het onderhoud is nu nog aardig te doen, nog meer grond betekent ook dat je veel meer tijd kwijt bent aan tuinieren. Nu hobbelt de maairobot rond en dan nog ben je in de plantenvakken en zo veel tijd kwijt aan onkruid weghalen.
Met 220 kun je toch wel meer kamers maken?
pi_198621078
quote:

Meestal betekent een groter huis ook een grotere tuin, vrijstaand, meer grond etc. Een groot rijtjeshuis zie je niet zo vaak en als het er al is, dan zijn het vaak mensen met grote gezinnen die zoiets kopen. Ik woon op 200m2 en zoals je zegt zou ik (alleen) makkelijk in een Tiny House kunnen leven. Maar een oprit voor 3 auto's, tuin aan verschillende kanten en geen last van buren is ook wat waard. En je ziet niet zo gauw een groot stuk grond met een Tiny House erop :P

Mijn vraag zou eerder zijn, waarom willen mensen in een klein huis wonen? Iedereen gaat maar hutje mutje op elkaar wonen, appartementencomplexen, gehorige krappe zooi, zielige balkonnetjes of een tuin waar 2 stoeltjes net passen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 21 maart 2021 @ 16:52:12 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198621143
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 16:09 schreef ZarB het volgende:

[..]

Als je buitenaf woont valt dat wel mee lijkt me.
Nope, helaas. Zeker als je in het bos woont hebben wandelaars nog wel eens de neiging om gewoon ergens in te lopen als de grens tussen publiek en privé minder duidelijk is. En ik hoorde een tijd geleden van mensen die in het buitengebied wonen en alpacas hebben, vreemden ook gewoon het terrein op lopen om bij die schattige beestjes te kijken.

Maar punt is vooral, veel grond betekend alles = gelijk een hoop geld. Zelfde geldt voor een groot huis. Ben je voor een rijtjeshuis een paar 1000 kwijt voor een schilder. Doe dat maar maal 10 bij een groot huis. Ff een nieuwe vloer in de woonkamer. 30m2 of 80m2. Scheelt een hoop geld. Bestrating in je tuin.... met een rijtjeshuis ben je er wel met 20m2. Heb je een grote tuin, vraag je je af waar die 20m2 zijn gebleven als het erin ligt, en heb je het eerder over 100m2. Enz. Enz. Enz.
pi_198621226
Wonen jullie allemaal in Groningen ofzo? Zoveel ruimte..
pi_198621262
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 16:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Meestal betekent een groter huis ook een grotere tuin, vrijstaand, meer grond etc. Een groot rijtjeshuis zie je niet zo vaak en als het er al is, dan zijn het vaak mensen met grote gezinnen die zoiets kopen. Ik woon op 200m2 en zoals je zegt zou ik (alleen) makkelijk in een Tiny House kunnen leven. Maar een oprit voor 3 auto's, tuin aan verschillende kanten en geen last van buren is ook wat waard. En je ziet niet zo gauw een groot stuk grond met een Tiny House erop :P

Mijn vraag zou eerder zijn, waarom willen mensen in een klein huis wonen? Iedereen gaat maar hutje mutje op elkaar wonen, appartementencomplexen, gehorige krappe zooi, zielige balkonnetjes of een tuin waar 2 stoeltjes net passen.
Ik zou wel groter willen, maar niet te betalen. We zijn nu aan het kijken naar een rijtjeswoning. 125m2 woonoppervlakte, 450.000,- / 490.000,-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')