Ja.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
Zouden jullie graag groter wonen als dat budgettechnisch mogelijk zou zijn? En zo ja, waarom?
Dat is wat anders. Dat zou ik ook wel willen. Dus grotere tuin.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:12 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ja.
Stukje land, meer dieren dan mensen om je heen. Geweldig
Groot huis is leuk, maar dan moet je het delen met meer mensen.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Dat zou ik ook wel willen. Dus grotere tuin.
Maar dat is wat anders dan een groot huis.
100 of 200 m2 vind ik nogal een verschil. Ik hou van ruimte, zowel buiten als binnen, maar met 2 vind ik 200m2 wel veel. Wij hebben nu 175 m2. Vind ik perfectquote:Op zondag 21 maart 2021 10:16 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Groot huis is leuk, maar dan moet je het delen met meer mensen.
Met zijn tweeën is 100-200m2 wel voldoende (uiterst gezien)
Misschien had ik in plaats van het streepje het woordje 'tot' moeten schrijven. Want we bedoelen hetzelfde.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
100 of 200 m2 vind ik nogal een verschil. Ik hou van ruimte, zowel buiten als binnen, maar met 2 vind ik 200m2 wel veel. Wij hebben nu 175 m2. Vind ik perfect
Hoeveel kamers heb je boven (inclusief de zolder)quote:Op zondag 21 maart 2021 10:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
100 of 200 m2 vind ik nogal een verschil. Ik hou van ruimte, zowel buiten als binnen, maar met 2 vind ik 200m2 wel veel. Wij hebben nu 175 m2. Vind ik perfect
3 slaapkamers en 1 badkamer. De zolder is 1 ruimte. Maar het is meer een extra verdieping, want het hele vloeroppervlak mag meeberekend worden als woonoppervlak wegens beperkte schuine daken (herenhuis). Je zou er nog 3 slaapkamers en 1 badkamer kunnen maken.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoeveel kamers heb je boven (inclusief de zolder)
Dat zie je hier in de stad ook wel. Mensen die van nieuwbouw naar nieuwbouw (met postzegeltuintje uiteraard) gaan om de paar jaar omdat ze met de overwaarde weer een groter huis kunnen kopen (en dan weer verkopen).quote:Op zondag 21 maart 2021 10:22 schreef spinazieruiker het volgende:
Je moet natuurlijk wel in een huis wonen en een auto rijden waarmee iedereen kan zien hoeveel je verdient
Ik vraag me dat ook vaak af. Veel belangrijker dan de grootte van je huis is de plek waar het staat en leuk contact met de buurt. Mensen die continu verhuizen kopen alleen een stapel stenen.
Met die kamers die jij noemt heb je dus met 2 man al een huis met 5 slaapkamers nodig. Dat is niet heel standaard en zeker niet in een klein huis, dus dan heb je vanzelf al een wat groter huis.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:06 schreef Hamzoef het volgende:
Een vriend van me gaat nu voor de derde keer in 10 jaar verhuizen. Weer een nieuwe baan waar hij (fors) meer gaat verdienen, en dan wil hij een groter huis.
Ik snap dit echt niet. Waarom willen mensen een groot huis? Ik zou zelf graag in een tiny house wonen, dat is misschien weer een ander uiterste. Misschien kan ik me er daardoor nog iets minder bij voorstellen.
Als je kinderen hebt, kan ik het me ook nog voorstellen.
Maar als je met zijn tweeën bent heb je toch genoeg aan een logeerkamer, hobbykamer en 2 werkkamers?
Zouden jullie graag groter wonen als dat budgettechnisch mogelijk zou zijn? En zo ja, waarom?
Ja, klopt. Hij woont nu in een huis met 5 slaapkamers (zolder meegerekend). Maar gaat binnenkort verhuizen naar iets groters.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Met die kamers die jij noemt heb je dus met 2 man al een huis met 5 slaapkamers nodig. Dat is niet heel standaard en zeker niet in een klein huis, dus dan heb je vanzelf al een wat groter huis.
Ik zou best nog een slagje groter willen wonen dan de ongeveer 150 m2 waar we naartoe gaan verhuizen, we hebben best wat hobby’s (en verzamelingen)die ruimte innemen.
Wij gaan later dit jaar naar een 7 kamer woning met zijn tweeën zonder kinderwensquote:Op zondag 21 maart 2021 10:48 schreef Hamzoef het volgende:
Ja, klopt. Hij woont nu in een huis met 5 slaapkamers (zolder meegerekend). Maar gaat binnenkort verhuizen naar iets groters.
7 slaapkamers? Wat ga je daar mee doen?quote:Op zondag 21 maart 2021 11:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Wij gaan later dit jaar naar een 7 kamer woning met zijn tweeën zonder kinderwens
Tegelijkertijd zegt het aantal kamers niets, nu met semi-verplicht thuiswerken zijn we al twee kamers kwijt. (Wat wel een stuk beter gaat zijn dan werken in de slaapkamer en woonkamer)
Dat laatste speelt voor mij echt een rol waarom ik graag in een tiny house zou wonen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Wij hebben niet een heel groot huis, met ze tweeën hebben we ongeveer denk ik 100m² en dat is op zich groot genoeg om in te leven en hebben we genoeg ruimte voor de hobby's die we hebben. De tuin is niet te groot, er is ruimte om buiten te kunnen zitten. We hebben een carport en een schuur.
Voordeel van een niet heel groot huis hebben is dat je minder spullen om je heen verzameld en sneller dingen van de hand doet of weggeeft omdat het er maar staat te staan en verder geen waarde heeft voor je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |