abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 20 maart 2021 @ 17:56:45 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198606408


Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?



Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar!

En let op, er bestaan geen domme vragen maar wel domme antwoorden ;)
  Moderator zaterdag 20 maart 2021 @ 17:57:59 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198606421
En de laatste reacties waren.

quote:
7s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Ze kunnen ook eerst de eindinspectie afwachten en als de verhuurder er dan niks over zegt lekker zo laten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik zou ze wel voorzichtig onder elkaar bijvoorbeeld om en om schuiven en dan op het fysieke dak met de panlatten mee omhoog klimmen. Wij hebben al eens pannen gesloopt door er zo op te gaan staan.
En dan wordt je probleem alleen maar groter...
[..]

Er zijn een heleboel bedrijven die pannen van allerlei merken hebben, er is vast wel een sloopbedrijf te vinden in Nederland die ergens jouw soort en merk in jouw kleur heeft liggen. Hier in het oosten van het land heb je bijvoorbeeld https://www.gort-de-pannenboer.nl/

Nokvorsten liggen ook vast in een soort cement.. ben bang dat repareren met bitumen kit niet wat word.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zou ik ook doen; eerst maar eens afwachten wat men zegt voordat je een muur gaat staan opknappen die straks toch bij de nieuwe huurders totaal anders moet worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 17:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar dan nog toont een likje latex erover een stuk beter dan zwarte kattenpootjes.
pi_198606610
Excuus, had niet door dat ik de laatste post had.
pi_198639301
De schilder heeft de eerste kozijnen afgelakt. Te dun, veel vuil in de lak en hele stukken vergeten.

Hij wist nee op voorhand al te vertellen dat deze lak niet in 2 katten op te brengen is. Dat zou niet hechten.

Volgens mij klopt dat niet. Wijzonol is er niet duidelijk over, maar andere sites spreken duidelijk van "aflakken met 2 lagen voor optimale glans en levensduur".

Morgen wordt weer een leuke discussie. Het is te dun, maar wat gaat de schilder zeggen? Nee hoor, mooie dikte, mag niet te dik blabla.

En die plekken, daar zal wel een excuus voor zijn. Gewoon ff doen nog. Nat in nat werken ho maar ;(
Laat die handjes wapperen!
pi_198639514
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 20:03 schreef Gieliovd het volgende:
De schilder heeft de eerste kozijnen afgelakt. Te dun, veel vuil in de lak en hele stukken vergeten.

Hij wist nee op voorhand al te vertellen dat deze lak niet in 2 katten op te brengen is. Dat zou niet hechten.

De schilder heeft helemaal gelijk. Al die vacht, dat hecht gewoon niet goed.

quote:
Volgens mij klopt dat niet. Wijzonol is er niet duidelijk over, maar andere sites spreken duidelijk van "aflakken met 2 lagen voor optimale glans en levensduur".
Het is wel gebruikelijk om (buiten)schilderwerk in meerdere lagen aan te brengen. Maar dan wel met voldoende droogtijd tussen beide lagen. Wat heeft hij gebruikt? Voor de terpentinegedragen LBH SDT Ultra geeft Wijzonol minimaal 20 uur droogtijd tussen beide lagen bij deze temperaturen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198639615
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik zou ze wel voorzichtig onder elkaar bijvoorbeeld om en om schuiven en dan op het fysieke dak met de panlatten mee omhoog klimmen. Wij hebben al eens pannen gesloopt door er zo op te gaan staan.
En dan wordt je probleem alleen maar groter...
[..]

Dank. Ik ga eerst maar eens de nokvorst die ik nog heb vervangen. Dan kan ik gelijk de schade aan de andere opnemen. Als ik dan op zoek ga naar nieuwe nokvorsten weet ik gelijk of ik ook normale pannen nodig heb omdat ik ze aldoende gesloopt heb. :P
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198641142
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 20:12 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

De schilder heeft helemaal gelijk. Al die vacht, dat hecht gewoon niet goed.
[..]

Het is wel gebruikelijk om (buiten)schilderwerk in meerdere lagen aan te brengen. Maar dan wel met voldoende droogtijd tussen beide lagen. Wat heeft hij gebruikt? Voor de terpentinegedragen LBH SDT Ultra geeft Wijzonol minimaal 20 uur droogtijd tussen beide lagen bij deze temperaturen.
Klopt, deze lak. Dat had ik ook al gelezen, en niet dat het niet kan.

Zucht.
Laat die handjes wapperen!
pi_198641466
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:27 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Klopt, deze lak. Dat had ik ook al gelezen, en niet dat het niet kan.

Zucht.
Beunhaas of een wit betaalde schilder met offerte?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198643741
Het laatste. Juist omdat ik geen zin in gezeik heb een het goed moet.
Laat die handjes wapperen!
pi_198670998
Ik zoek tips voor een zelf aan te leggen alarmsysteem die betrouwbaar is, maar ook eenvoudig te installeren en daarna te bedienen door bejaarden. Ik weet er echt nul van. Ik heb even bij Coolblue gekeken maar wordt niet direct wijzer. Weet iemand een handige site die hiermee op weg helpt. Of tips voor goede merken?
Gaat denk ik vooral om de magneetcontacten op deuren / ramen en een buiten camera.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198678439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:01 schreef NedKelly het volgende:
Ik zoek tips voor een zelf aan te leggen alarmsysteem die betrouwbaar is, maar ook eenvoudig te installeren en daarna te bedienen door bejaarden. Ik weet er echt nul van. Ik heb even bij Coolblue gekeken maar wordt niet direct wijzer. Weet iemand een handige site die hiermee op weg helpt. Of tips voor goede merken?
Gaat denk ik vooral om de magneetcontacten op deuren / ramen en een buiten camera.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een alarm van Ajax. Werkt echt top.
pi_198679294
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 07:34 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik heb een alarm van Ajax. Werkt echt top.
Ik vond die toevallig gisteren via google en het forum van de consumentenbond. Het ziet er mooi uit. Is het ook simpel zelf aan te leggen? Ik ben nog wel in staat om mijn printer en alles aan het netwerk te verbinden, maar heb wel gewoon duidelijke instructie nodig (en soms wat eigen logisch nadenkwerk erbij).

Heb je het via deze shop aangeschaft? https://www.ajax-alarmsysteem.nl/
Of zijn er andere goede webshops hiervoor?
pi_198680949
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:01 schreef NedKelly het volgende:
Ik zoek tips voor een zelf aan te leggen alarmsysteem die betrouwbaar is, maar ook eenvoudig te installeren en daarna te bedienen door bejaarden. Ik weet er echt nul van. Ik heb even bij Coolblue gekeken maar wordt niet direct wijzer. Weet iemand een handige site die hiermee op weg helpt. Of tips voor goede merken?
Gaat denk ik vooral om de magneetcontacten op deuren / ramen en een buiten camera.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind Ring heel fijn :Y En evt zou je naar verisure kunnen kijken.
pi_198691531
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:27 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik vond die toevallig gisteren via google en het forum van de consumentenbond. Het ziet er mooi uit. Is het ook simpel zelf aan te leggen? Ik ben nog wel in staat om mijn printer en alles aan het netwerk te verbinden, maar heb wel gewoon duidelijke instructie nodig (en soms wat eigen logisch nadenkwerk erbij).

Heb je het via deze shop aangeschaft? https://www.ajax-alarmsysteem.nl/
Of zijn er andere goede webshops hiervoor?
Nee bij ajaxsecurity.com

Werkt echt simpel, je word overal stap voor stap doorheen geloodst.

En toe nu toe werkt t ook vlekkeloos.
pi_198699128
Ik wil het dakje van mijn schuur vervangen. Na 10 jaar trouwe dienst beginnen er nu gaten in te komen.
Het huidige dak bestaat uit transparante golfplaten van 98x350 cm op houten balken van 69x94 mm.
Het afschot is ongeveer 18 graden.

Ik wil gebruik gaan maken van 16mm polycarbonaat kanaalplaten van 98x350.
Ik wil ook de balken vervangen maar nu las ik dat de dikte van de balk 5cm per meter zou moeten zijn.
In mijn geval dus 3,5*5 = 175mm. dat is wel fors meer dan de 98mm die ik nu heb.
Is deze dikte echt nodig? Het dak hoeft niet beloopbaar te zijn.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:03:53 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198699224
Ligt er ook aan hoe ver ze uit elkaar liggen. Kijk eens wat de balkenschuif ervan zegt? :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198699973
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:03 schreef daNpy het volgende:
Ligt er ook aan hoe ver ze uit elkaar liggen. Kijk eens wat de balkenschuif ervan zegt? :)
De platen zijn 98 cm, dat is dus ook de afstand tussen de balken

Zoiets dus:
  vrijdag 26 maart 2021 @ 15:14:23 #18
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198701044
Gewoon lekker laten
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198702306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:58 schreef Clubman het volgende:
Ik wil het dakje van mijn schuur vervangen. Na 10 jaar trouwe dienst beginnen er nu gaten in te komen.
Het huidige dak bestaat uit transparante golfplaten van 98x350 cm op houten balken van 69x94 mm.
Het afschot is ongeveer 18 graden.

Ik wil gebruik gaan maken van 16mm polycarbonaat kanaalplaten van 98x350.
Ik wil ook de balken vervangen maar nu las ik dat de dikte van de balk 5cm per meter zou moeten zijn.
In mijn geval dus 3,5*5 = 175mm. dat is wel fors meer dan de 98mm die ik nu heb.
Is deze dikte echt nodig? Het dak hoeft niet beloopbaar te zijn.
Je kan in plaats van die poly platen ook zonnepanelen doen. Die zijn wel een cm breder maar dat los je wel op met iets laten verspringen.
pi_198703389
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je kan in plaats van die poly platen ook zonnepanelen doen. Die zijn wel een cm breder maar dat los je wel op met iets laten verspringen.
Zonnepanelen zijn geen dakbedekking of afdichting, het is slechts een toevoeging aan het dak en dan ook nog eens met een ander doel dan dakbedekking.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 18:42:10 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198703731
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je kan in plaats van die poly platen ook zonnepanelen doen. Die zijn wel een cm breder maar dat los je wel op met iets laten verspringen.
Het is natuurlijk geen vervanging voor transparante platen. Hij kan er natuurlijk wel voor kiezen om daarbij op het dak zonnepanelen aan te leggen. Maar dan moet hij wel wat anders aanbrengen. ;)
pi_198705690
Zonnepanelen kunnen ook stand alone, waarom zou het dan niet als (af)dak kunnen. Ze laten zelfs een deel licht door.
pi_198750721
Vraagje. Wij hebben vier ramen zoals onderstaand raam (foto is niet van mij) die te hoog zijn om eenvoudig te kunnen bedienen. We moeten er altijd een trapje bij pakken om de ramen open en dicht te doen. Welke oplossingen zijn er hiervoor? Ideaal zou een elektrische raamuitzetter zijn die we op ons smart home system kunnen aansluiten. We hebben hier al eens naar gekeken, maar er bleek (nog) niet iets geschikts op de markt te zijn. Welke opties blijven over?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 29 maart 2021 @ 16:53:02 #24
4330 PJ
Tja.....
pi_198752304
Gezien jullie tech liefde:

https://www.axasecurity.c(...)g-axa-remote-valraam

Met beetje solderwerk / slim neer zetten van ir-sender kan dit vast in homeassistent terecht komen.

En als het met RF gaat natuurlijk nog makkelijker.
pi_198752704
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 16:53 schreef PJ het volgende:
Gezien jullie tech liefde:

https://www.axasecurity.c(...)g-axa-remote-valraam

Met beetje solderwerk / slim neer zetten van ir-sender kan dit vast in homeassistent terecht komen.

En als het met RF gaat natuurlijk nog makkelijker.
Voor mij is dit abacadabra, maar ik geef het door! Ik had het apparaatje zelf al gevonden maar had mijn twijfels over de mogelijkheid van opnemen in Home Assistant. In de praktijk is het bij vrijwel elk apparaat afwachten of dat uiteindelijk lukt. Solderen zie ik mijn lief nog niet doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 29 maart 2021 @ 21:35:56 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198756975
Ik heb dus 2 poeren gestort, en nadat we zojuist met de buurman zijn laser (van het werk meegenome!) hebben nagemeten zit er dus 15 mm verschil in de hoogte.
Kan ik dit oplossen door er 15 mm ondersabelingsmortel op te doen? Ik weet niks anders waarmee ik 15 mm kan verhogen, het beton is uiteraard op. En die ondersabelingsmortel heb ik nog liggen :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198757194
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 21:35 schreef daNpy het volgende:
Ik heb dus 2 poeren gestort, en nadat we zojuist met de buurman zijn laser (van het werk meegenome!) hebben nagemeten zit er dus 15 mm verschil in de hoogte.
Kan ik dit oplossen door er 15 mm ondersabelingsmortel op te doen? Ik weet niks anders waarmee ik 15 mm kan verhogen, het beton is uiteraard op. En die ondersabelingsmortel heb ik nog liggen :)
Kun je het verschil niet corrigeren met de (houten) staanders/ balken ? Dus eentje 15 mm langer maken zodat ze even hoog eindigen?
  maandag 29 maart 2021 @ 21:54:54 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198757410
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 21:44 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Kun je het verschil niet corrigeren met de (houten) staanders/ balken ? Dus eentje 15 mm langer maken zodat ze even hoog eindigen?
Ja dat kan, maar het probleem is - en dat had ik idd niet vermeld- dat er nog natuurstenen sokkels onder de houten palen komen. En daar zit dan een verschil van 15mm in hoogte, en dat ga je wel zien tov de tegels.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:06:37 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198817108
Waarom hechten pluggen wel goed in betonstenen maar niet in gebakken stenen? :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:12:59 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198817195
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:06 schreef daNpy het volgende:
Waarom hechten pluggen wel goed in betonstenen maar niet in gebakken stenen? :{
Hoe uitgelubberd zijn de gaten die je in de muur gezwengeld? :D
Ik heb dit probleem eigenlijk alleen gehad met van de naoorlogse poeder"stenen". En dan helpen alleen chemische ankers of slagpluggen nog (of de muur platgooien en opbouwen met fatsoenlijk bouwmateriaal, maar dat gaat mij doorgaans te ver :+ ). Maar met gewone bakstenen nooit.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:15:18 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198817232
Niet uitgelubberd, vers geboord.
Heb onlangs een dikke plank in de garage opgehangen (betonstenen binnenmuur). Gisteren een aan de buitenmuur. Alles nieuwbouw <3 jaar oud.
Zelfde pluggen (Fisher) en bouten, boormachine etc.

In de garage krijg je de houtdraadbouten niet meer verder gedraaid, buiten draait de plug mee....
Even kijken of ik het nog snel naar M8 draadeinden kan veranderen met chemische troep erbij.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:16:57 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198817257
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:15 schreef daNpy het volgende:
Niet uitgelubberd, vers geboord.
Heb onlangs een dikke plank in de garage opgehangen (betonstenen binnenmuur). Gisteren een aan de buitenmuur. Alles nieuwbouw <3 jaar oud.
Zelfde pluggen (Fisher) en bouten, boormachine etc.

In de garage krijg je de houtdraadbouten niet meer verder gedraaid, buiten draait de plug mee....
Even kijken of ik het nog snel naar M8 draadeinden kan veranderen met chemische troep erbij.
Dat is niet normaal hoor. Maar misschien heb je vrij zachte bakstenen, en gaat het met een boorhamer dan net te snel/lomp?
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:20:55 #33
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198817302
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is niet normaal hoor. Maar misschien heb je vrij zachte bakstenen, en gaat het met een boorhamer dan net te snel/lomp?
Heb met 8 voorgeboord en daarna met 10 erachteraan. Dan klopt de boor eigenlijk niet, pas op het eind als je tegen het eind van het gat komt. Éen gat is door de baksteen gegaan. Dat is het grootste probleem, de rest ga ik even controleren met de momentsleutel (als dat kan.)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:23:41 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198817332
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Heb met 8 voorgeboord en daarna met 10 erachteraan. Dan klopt de boor eigenlijk niet, pas op het eind als je tegen het eind van het gat komt. Éen gat is door de baksteen gegaan. Dat is het grootste probleem, de rest ga ik even controleren met de momentsleutel (als dat kan.)
Waarom met 8 voorboren? Ik boor nooit voor in beton, steen of hout (uitgezonderd kneiterhard hout zoals azobe) Dan loop je kans dat de boor hapt of niet centraal in het gat zit.
Ik boor zelf in baksteen tot 8 doorgaans met een accuboormachine met klopstand uit. Daarboven met klopstand aan. Hamerstand van een hamerboor gaat al snel te hard.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:35:26 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198817528
Met voorboren is het juist makkelijker het gat te volgen... dan hoeft de dikke boor ook niet zo veel materiaal weg te halen.
Mijn boormachine is ook vrij krachtig en slaat ook hard terug :D En slaat dus ook hard in de stenen, zeker gebakken stenen kunnen dan juist breken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:42:46 #36
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198817666
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:35 schreef daNpy het volgende:
Met voorboren is het juist makkelijker het gat te volgen... dan hoeft de dikke boor ook niet zo veel materiaal weg te halen.
Mijn boormachine is ook vrij krachtig en slaat ook hard terug :D En slaat dus ook hard in de stenen, zeker gebakken stenen kunnen dan juist breken.
Mja, daarom dus in bakstenen de hamerstand uitzetten ;) . En gewoon op je gemakje nette ronde gaten boren.
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:54:40 #37
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198818734
Plug is eruit (wilde niet, maar luisteren zal ie), nieuwe plug zit erin met wat chemische mortel erbij.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 14:09:19 #38
5428 crew  miss_sly
pi_198819561
Ik heb niet echt een klus-vraag, maar wel een vraag die wellicht klussers kunnen beantwoorden: wat kun je het beste met lege big bags doen? Ik vind het zo zonde om ze naar de milieustraat te brengen en weg te gooien. Ik hoef er ook geen (statie)geld voor, al zou dat natuurlijk mooi zijn ;) Maar is er een bedrijf dat ze inzamelt voor hergebruik of zo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 april 2021 @ 15:57:04 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198820845
Goede vraag ik heb er ook nog 1 liggen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198820905
Kringloop wil ze misschien wel hebben, zijn handig voor grote, lichte dingen :)
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 20:36:59 #41
5428 crew  miss_sly
pi_198824434
Kringloop, dat is een idee. Die zit hier vlakbij, daar kan ik wel eens informeren.

Bedankt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 april 2021 @ 22:14:33 #42
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_198826106
Hoge sluitkracht 400Nm en dat met M4 boutjes? Geinig.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 22:29:12 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198826359
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Waarom met 8 voorboren? Ik boor nooit voor in beton, steen of hout (uitgezonderd kneiterhard hout zoals azobe) Dan loop je kans dat de boor hapt of niet centraal in het gat zit.
Ik boor zelf in baksteen tot 8 doorgaans met een accuboormachine met klopstand uit. Daarboven met klopstand aan. Hamerstand van een hamerboor gaat al snel te hard.
Voorboren in steen wordt volgens mij ook altijd afgeraden. Ik doe het alleen in staal.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 22:30:37 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198826382
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 14:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb niet echt een klus-vraag, maar wel een vraag die wellicht klussers kunnen beantwoorden: wat kun je het beste met lege big bags doen? Ik vind het zo zonde om ze naar de milieustraat te brengen en weg te gooien. Ik hoef er ook geen (statie)geld voor, al zou dat natuurlijk mooi zijn ;) Maar is er een bedrijf dat ze inzamelt voor hergebruik of zo?
Bigbaglopen :D Als zaklopen maar dan met vier personen tegelijk.

Tip: giet er eerst een paar liter bier in zodat de coördinatie wat minder wordt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198831911
Ik heb bij kleine doe het zelf zaak in de buurt een bestelling laten klaarzetten en opgehaald en ik had gevraagd om:
schuurpapier voor een onbehandeld krukje
schuurpapier voor een gelakt plantentafeltje

Bij het ophalen ben ik vergeten te vragen welke voor wat is. Ik heb nu 320 en 180 schuurpapier.
Kan iemand me vertellen welk schuurpapier voor onbehandeld en gelakt is?
  Moderator zaterdag 3 april 2021 @ 11:41:19 #46
5428 crew  miss_sly
pi_198831920
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 22:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bigbaglopen :D Als zaklopen maar dan met vier personen tegelijk.

Tip: giet er eerst een paar liter bier in zodat de coördinatie wat minder wordt :P
Zal ik ze met deze wervende tekst proberen via Marktplaats te verkopen? :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198832979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:40 schreef NedKelly het volgende:
Ik heb bij kleine doe het zelf zaak in de buurt een bestelling laten klaarzetten en opgehaald en ik had gevraagd om:
schuurpapier voor een onbehandeld krukje
schuurpapier voor een gelakt plantentafeltje

Bij het ophalen ben ik vergeten te vragen welke voor wat is. Ik heb nu 320 en 180 schuurpapier.
Kan iemand me vertellen welk schuurpapier voor onbehandeld en gelakt is?
Doe de fijne korel (320) maar op die lak..
  zaterdag 3 april 2021 @ 14:09:21 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198833785
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:40 schreef NedKelly het volgende:
Ik heb bij kleine doe het zelf zaak in de buurt een bestelling laten klaarzetten en opgehaald en ik had gevraagd om:
schuurpapier voor een onbehandeld krukje
schuurpapier voor een gelakt plantentafeltje

Bij het ophalen ben ik vergeten te vragen welke voor wat is. Ik heb nu 320 en 180 schuurpapier.
Kan iemand me vertellen welk schuurpapier voor onbehandeld en gelakt is?
Krukje eerst schuren op 180, dan op 320, dan lakken. Dan wachten tot lak droog is. Daarna licht opschuren met 320 en opnieuw lakken.
pi_198833807
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 14:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Krukje eerst schuren op 180, dan op 320, dan lakken. Dan wachten tot lak droog is. Daarna licht opschuren met 320 en opnieuw lakken.
Ok, thanks! En bij het gelakte tafeltje idem of alleen de 320 gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')