In Nederland wel, daarbuiten zeer afhankelijk van het land en vaccinatiegraadquote:Op zaterdag 20 maart 2021 11:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal open verwacht ik ook einde zomer, dus ook grote events, daarvoor verwacht ik dat eigenlijk ook weer alles mag, mijn voorspelling is dat komende week nog 1 keer een verlenging komt van alles, en dat men daarna de boel helemaal vrij geeft naar niveau 4.
Ik verwacht het zelfde patroon ook in de meeste andere landen, alleen Duitsland kan nog wel eens voor een tegenvaller komen te staan, ik heb sterk het vermoeden dat we een veel hogere natuurlijke besmettingsgraad hebben dan men berekent, dat zou ook verklaren waarom landen die relatief hoge pieken hadden nu hard naar beneden gaan, UK ging als laatste dicht en scheerde langs het ravijn maar daar plukken ze nu de vruchten in combinatie met vaccinaties.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 11:47 schreef Molo het volgende:
[..]
In Nederland wel, daarbuiten zeer afhankelijk van het land en vaccinatiegraad
Ik gok dat er nog wel meer verlengingen komen eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 11:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal open verwacht ik ook einde zomer, dus ook grote events, daarvoor verwacht ik dat eigenlijk ook weer alles mag, mijn voorspelling is dat komende week nog 1 keer een verlenging komt van alles, en dat men daarna de boel helemaal vrij geeft naar niveau 4.
Dat denk ik ook, sowieso dat (bijna) alles tot 1 mei of half mei wordt doorgetrokken. Als doekje voor het bloeden mogen dan half april de terrassen open voor 1 persoon per 10 vierkante meter.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik gok dat er nog wel meer verlengingen komen eigenlijk.
Eerst de scholen weer dicht zeker als het aan jou ligt?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 11:59 schreef quirina het volgende:
De besmettingen en ziekenhuis opnames stijgen het zal me niet verbazen dat ze na verlengen ook de versoepelingen weer terugdraaien.
Zelfs als men verlengt denk ik dat mensen en bedrijven de boel zullen negeren, krijg je een soort van gedoogbeleid, typisch Nederlandsquote:Op zaterdag 20 maart 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik gok dat er nog wel meer verlengingen komen eigenlijk.
Het stijgt nauwelijks, wat belangrijk is, is dat de delta niet te snel toe neemt, dan moet je je pas zorgen gaan maken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 11:59 schreef quirina het volgende:
De besmettingen en ziekenhuis opnames stijgen het zal me niet verbazen dat ze na verlengen ook de versoepelingen weer terugdraaien.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:01 schreef quirina het volgende:
Nee de scholen moeten openblijven. Die gaan vanzelf dicht als kinderen en leerkrachten ziek zijn.
Iedereen gaat gewoon weer naar zijn werk hier hoor.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelfs als men verlengt denk ik dat mensen en bedrijven de boel zullen negeren, krijg je een soort van gedoogbeleid, typisch Nederlands
Het is lastig, er zijn veel mensen die hun kinderen bij opa en oma neerzetten omdat ze anders niet kunnen thuis werken, het linke is dat als je nu kinderen in de leeftijd van de basisschool hebt, dat de grootouders in de leeftijd van 55-70 zijn, en dat is nu net de groep die je NIET wilt besmetten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:01 schreef quirina het volgende:
Nee de scholen moeten openblijven. Die gaan vanzelf dicht als kinderen en leerkrachten ziek zijn.
Ik zit bij een organisatie met 25K man en de kans dat wij ooit nog naar kantoor zullen gaan om te werken is klein.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:02 schreef quirina het volgende:
[..]
Iedereen gaat gewoon weer naar zijn werk hier hoor.
Thuis werken...nooo
Het is gewoon weer ouderwets druk op de weg.
En zoals gisteren besproken, in combinatie met een gesloten bso... letterlijk dodelijke combinatie....quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is lastig, er zijn veel mensen die hun kinderen bij opa en oma neerzetten omdat ze anders niet kunnen thuis werken, het linke is dat als je nu kinderen in de leeftijd van de basisschool hebt, dat de grootouders in de leeftijd van 55-70 zijn, en dat is nu net de groep die je NIET wilt besmetten.
Nog 3 weken mensen, nog 3 weken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 10:37 schreef leolinedance het volgende:
De zomervakantie kunnen we wel vergeten mensen!
Bijna overal in Europa lockdowns door derde coronagolf
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-derde-coronagolf
abroad is toch wel een klein detailquote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:12 schreef RipCity het volgende:
Nou in Engeland beginnen ze al over geen zomervakantie terwijl daar al de helft gevaccineerd is:
'Extremely unlikely' we can have holidays abroad this summer
If you're planning a getaway to somewhere hot and sunny this summer, you may be disappointed.
Dr Mike Tildesley, a scientist advising the government, has warned that international travel this summer is "extremely unlikely" for the average holidaymaker.
The Spi-M modelling group member said there was a danger travellers could bring back new variants of the virus which could be less susceptible to vaccines.
"I think we are running a real risk if we do start to have lots of people going overseas in July and August because of the potential for bringing more of these new variants back into the country," he told BBC Radio 4's Today programme.
"What is really dangerous is if we jeopardise our vaccination campaign by having these variants where the vaccines don't work as effectively spreading more rapidly."
Het heeft meer te maken met het feit dat de rest van Europa dat nog niet is lijkt me.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:12 schreef RipCity het volgende:
Nou in Engeland beginnen ze al over geen zomervakantie terwijl daar al de helft gevaccineerd is:
Ik zit in een Facebook groepje waar toevallig ook heel veel Engelse in zitten, en die zijn massaal aan het boeken geslagen voor November.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:12 schreef RipCity het volgende:
If you're planning a getaway to somewhere hot and sunny this summer, you may be disappointed.
Dr Mike Tildesley, a scientist advising the government, has warned that international travel this summer is "extremely unlikely" for the average holidaymaker.
The Spi-M modelling group member said there was a danger travellers could bring back new variants of the virus which could be less susceptible to vaccines.
"I think we are running a real risk if we do start to have lots of people going overseas in July and August because of the potential for bringing more of these new variants back into the country," he told BBC Radio 4's Today programme.
"What is really dangerous is if we jeopardise our vaccination campaign by having these variants where the vaccines don't work as effectively spreading more rapidly."
Als Nederlandse media dit had geschreven was het bangmakerij geweest.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:12 schreef RipCity het volgende:
uiteindelijk is dit meer een Brexit dingetje dan corona, ze zijn nu geen deel meer van de EU dus voor het heen en weer reizen gelden ook andere regelsquote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zit in een Facebook groepje waar toevallig ook heel veel Engelse in zitten, en die zijn massaal aan het boeken geslagen voor November.
Dat is wel wat realistischer dan de zomer, maar ik boek nog even helemaal niets met de vouchers in mijn achterhoofd.
Dat denk ik dan weer niet eigenlijk. Denk dat het wel het doel is dat alles wat nu open is wel open blijft.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 11:59 schreef quirina het volgende:
Dat vind ik zo raar. Miljoenen gevaccineerden. Druk bezig met een vaccinatie paspoort...juist om op vakantie te kunnen. En dan mag het toch niet? Logica.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:12 schreef RipCity het volgende:
Alles wat zich binnen afspeelt zal sowieso nog wel even dichtblijven.quote:
En hoe noem jij dit dan? Volstrekt logisch?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als Nederlandse media dit had geschreven was het bangmakerij geweest.
Een constatering, noem ik het.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 12:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En hoe noem jij dit dan? Volstrekt logisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |