abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:25:23 #1
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_198593072
Ik was bijna 23 jaar toen ik uit huis ging. Dat vond ik destijds al vrij laat en mijn vader zat me ook enigszins te pushen. Met 30 jaar kan ik me niet meer voorstellen nog bij mijn ouders te wonen. Ik zou helemaal gek worden :P :P

Toch ken ik veel mensen uit de woonplaats waar ik ben opgegroeid die nog steeds thuis wonen en toch al 28 - 32 jaar zijn. Zijn toch gewoon gezonde jonge mannen die geen excuus hebben om niet even een eigen plekje te zoeken. :{ :{
Wel vaak het excuus van de krappe woningmarkt, asielzoekers die alle huisjes krijgen enz enz.
Mijn buren hebben ook een zoon en dochter van 26 en 25 jaar oud die nog thuis zuigen. Hier en daar ken ik er nog wat, zijn trouwens wel vooral mannen. ;(

Is dit tegenwoordig normaal in Nederland? De patatgeneratie die uit luiheid (bijv.) eeuwig thuis blijft wonen bij zijn (bijna bejaarde) ouders?
Is het normaal om als man van begin 30 nog aan je moeders tiet te zuigen, je ouders laten koken, ze je wasjes laten draaien enz? Of ken ik gewoon veel luie mensen?
Beetje op zolder wonen bij je verzorgers en lekker sparen voor een PS5.

Kennen jullie veel mensen van 27+ of misschien zelfs nog veel ouder die thuis wonen? Of zijn er fokkers die al wat ouder zijn maar nog steeds bij mama wonen? :') :')
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:29:02 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198593141
Tsja, wat moet je als je geen sociale huur krijgt ivm wachtlijsten, gewone huur niet kan betalen vanwege de inkomenseis en ook geen voldoende hypotheek kan krijgen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198593151
Moeten zij weten.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:42:53 #4
348749 dikkedaniel
pi_198593471
Maar het is toch redelijk abnormaal om op je 30e thuis te wonen? Of ligt dat hier op fokforum een beetje anders?
pi_198593659
Ik kan het niet meer zo goed inschatten.

Ik denk dat het een jaar of 10 geleden inderdaad zeer abnormaal was. Maar volgens mij met de huidige huur- en huizenprijzen is het voor een net afgestuurde éénverdiener niet meer zomaar te doen om uit huis te gaan. Tenzij je in een studentenkamertje wil gaan zitten.

Derhalve wat meer begrip voor de situatie nu t.o.v. het verleden. Als de ambitie er in ieder geval maar is én een realistisch plan om er te komen, dan is het maar even niet anders.

Ze zullen ook wel single zijn dan, want met een 2e salaris (of in Nederland vaak een 1.5 salaris) zijn er ineens wel mogelijkheden.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 20:53:58 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198593720
Als iemand die zelf richting die situatie gaat; het is deels een keus, maar in de huidige markt is het ook gewoon bijna geen doen. Voor mij is het echt kiezen tussen krom liggen in een bouwval of nog even wachten op betere tijden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:54:57 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_198593745
Hoge eisen en vooral willen sparen voor die kekke 2 onder 1 kap in de lokale nieuwbouwwijk 2 straten bij pa en ma vandaan. Kan er zelfs nog een carport bij ^O^
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198596537
Ken er ook wel een paar... maar die namen op hun 18e ook niet even de moeite om zich in te schrijven bij de woningstichting.. tja dan zul je nooit stijgen op de wachtlijst
pi_198596554
Vroeger had je niet standaard een studieschuld en kon je alle bijkomende kosten voor je huis meefinancieren. Als dat nou het enige was zou het nog te doen zijn, maar de huizenprijzen stijgen nu zo snel dat je hier niet tegenop kan sparen als starter, laat staan dat je in die positie tegen de rijke vastgoedinvesteerders kan opbieden.
Je bent als alleenstaande starter zonder rijke ouders nu gewoon fucked, we gaan naar het Italiaanse model toe dat je bij je ouders blijft wonen tot je getrouwd bent.

Ik ben echt zo blij dat ik tien jaar geleden heb kunnen instappen toen ik mijn eerste vaste contract kreeg, ik had ditzelfde appartement nu absoluut niet kunnen kopen als ik dit jaar begonnen was aan mijn eerste fulltime baan.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:31:45 #10
197456 ytram
...dacht je!
pi_198596878
Tja zo makkelijk is het ook niet om een huis te vinden. Vrije sector is onbetaalbaar zolang je geen fatsoenlijke baan hebt, kan je kopen sowieso vergeten.
Ik moet zeggen, ben ook niet jong op m’n zelf gaan wonen, maar toen ik ging direct geëmigreerd. Had het prima “thuis” met alleen m’n pa en genoeg ruimte. Zeker geen hotel. Zorgde voor mijzelf en deed veel zelf. Kookte om de beur, deed m’n eigen ding. Dus wat dat betreft soort van op mijzelf wonen onder vaders dak. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Ik vind het al anders als alles voor je geregeld word, je niet zelf hoeft te koken en te wassen en je gewoon voor het gemak thuis blijft wonen. Ik vond het gezellig thuis en mis het nu ook wel een beetje. Ik heb het beschouwd als wonen in een woongemeenschap toevallig met je ouder(s). Zou zo weer terug gaan, maar denk dat het dan meer wordt dat vaders bij mij in woont.
Kon in die tijd mooi sparen ipv geld uitgeven aan een gaar appartement en uiteindelijk niet vooruit komen.
Vind echt dat je het per geval moet beoordelen, want soms loopt het ook zo en soms is het verstandiger (financieel gezien) om even te blijven hangen.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_198597092
Collega van me is 29 jaar maar aangezien huren duur is als alleenstaande en de asielzoekers de meeste huizen zomaar krijgen, woont hij dus nog thuis. Hij zoekt iets rond de 750euro/maand.
Cindy De Vuyst
pi_198598738
ik neem aan dat die mensen gewoon meedraaien in het huishouden eigenlijk, zelf wassen, zelf voor iedereen koken ed, en evt ook een soort huur betalen aan ouders.

anders zijn ouders ook gewoon laks
pi_198599551
Als ik snel google kom ik hier op uit qua patat generatie:
quote:
Even resumerend:
1930-1940: Stille Generatie.
1940-1955: Babyboomers.
1955-1970: Generatie X.
1970-1985: Praktische generatie/Patatgeneratie.
1980-1994: Generatie Y/Millennials.
1990-2000: Generatie Z.
2000-2011: Generatie Alpha
Dus denk dat je eerder de millennials bedoelt?
Verder ken ik maar weinig die richting de 30 zijn en nog thuis wonen. Maar het helpt niet mee dat de woningprijzen gigantisch zijn gestegen in de laatste +-6 jaar. Als je eenmaal de boot mist en daardoor de kans mis loopt om te kopen zijn dus wel erg zure tijden. Toen ik in 2015 kocht had ik in ieder geval met mijn salaris veel meer kansen om een woning te kopen, zou nu nogsteeds wel kunnen maar de mogelijkheden zouden wel minder zijn. Nu ik eenmaal de prijsstijging mee heb gemaakt is het ook mogelijk om groter te gaan wonen als ik dat wil.
pi_198600255
Ik ken weinig in die leeftijdscategorie die nog thuis wonen eigenlijk.
Alleen een enkeling die echt al veel ouder is dan de 30, maar is volgens mij ook niet helemaal goed.
En nog iemand met autisme die richting de 30 gaat en niet zo maar alleen kan wonen.

Maar ik zie het niet meer worden ofzo, zeker niet.
Misschien dat het in het westen veel meer is? De huren zijn hier prima op te brengen (rond 500-600 voor gezinswoning), wachtlijsten zijn enigszins lang (rond 2 jaar geloof ik, maar meestal veel sneller) maar goed daar moet je op inspelen.

Ik vind dus wel dat je gewoon tegen die tijd het huis wel uit moet gaan. Is prima op te brengen en te regelen.
Je leert er veel van voordat je gaat trouwen en dan samenwonen.
pi_198600328
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:25 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik was bijna 23 jaar toen ik uit huis ging. Dat vond ik destijds al vrij laat en mijn vader zat me ook enigszins te pushen. Met 30 jaar kan ik me niet meer voorstellen nog bij mijn ouders te wonen. Ik zou helemaal gek worden :P :P

Toch ken ik veel mensen uit de woonplaats waar ik ben opgegroeid die nog steeds thuis wonen en toch al 28 - 32 jaar zijn. Zijn toch gewoon gezonde jonge mannen die geen excuus hebben om niet even een eigen plekje te zoeken. :{ :{
Wel vaak het excuus van de krappe woningmarkt, asielzoekers die alle huisjes krijgen enz enz.
Mijn buren hebben ook een zoon en dochter van 26 en 25 jaar oud die nog thuis zuigen. Hier en daar ken ik er nog wat, zijn trouwens wel vooral mannen. ;(

Is dit tegenwoordig normaal in Nederland? De patatgeneratie die uit luiheid (bijv.) eeuwig thuis blijft wonen bij zijn (bijna bejaarde) ouders?
Is het normaal om als man van begin 30 nog aan je moeders tiet te zuigen, je ouders laten koken, ze je wasjes laten draaien enz? Of ken ik gewoon veel luie mensen?
Beetje op zolder wonen bij je verzorgers en lekker sparen voor een PS5.

Kennen jullie veel mensen van 27+ of misschien zelfs nog veel ouder die thuis wonen? Of zijn er fokkers die al wat ouder zijn maar nog steeds bij mama wonen? :') :')
Volgens mij ligt het vooral aan de omgeving waarin jij begeeft...

Ik ken vrijwel niemand die op die leeftijd nog thuis woont.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:29:03 #16
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_198600794
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:02 schreef ejvdb het volgende:
Ken er ook wel een paar... maar die namen op hun 18e ook niet even de moeite om zich in te schrijven bij de woningstichting.. tja dan zul je nooit stijgen op de wachtlijst
Ik heb net weer eens ingelogd bij woningnet, nog steeds geen enkele kans op een woning met inmiddels 13 jaar inschrijftijd. _O_

Als ik daar op had zitten wachten was ik dus ook ruim over de dertig gegaan in hotel mama.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 14:08:26 #17
348749 dikkedaniel
pi_198603120
Hoelang is de woningkrapte dan al? Als je nu begin 30 bent had je toch 10 jaar geleden ook op kamers kunnen gaan?
Iedereen mag t zelf weten, maar het klinkt een beetje als excuus.
pi_198603282
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 14:08 schreef dikkedaniel het volgende:
Hoelang is de woningkrapte dan al? Als je nu begin 30 bent had je toch 10 jaar geleden ook op kamers kunnen gaan?
Iedereen mag t zelf weten, maar het klinkt een beetje als excuus.
veel geluk in de randstad, een vriend stond 13 jaar ingeschreven voordat hij kans op een huis had en dat was op een kut locatie met allemaal van die criminele buitenlanders.

dat krijg je als je illegale criminelen voorrang geeft op woningen. Moet je eens kijken hoeveel huizen beschikbaar worden als je al die criminele moslims het land uit flikkert.
pi_198607434
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:18 schreef Anton91 het volgende:
Als ik snel google kom ik hier op uit qua patat generatie:
Even resumerend:
1930-1940: Stille Generatie.
1940-1955: Babyboomers.
1955-1970: Generatie X.
1970-1985: Praktische generatie/Patatgeneratie.
1980-1994: Generatie Y/Millennials.
1990-2000: Generatie Z.
2000-2011: Generatie Alpha

Ik was tot nu in de veronderstelling dat ik nog net generatie X was, maar kennelijk ben ik de patatfrietgeneratie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198607698
Ik ben blij dat ik net voor de huizenmarkt-zeepbel een huis gekocht heb. Volgens de huidige WOZ heb ik in 5 jaar een ton verdient. :') Ik was overigens 24 toen ik uit huis ging. Lekker 2 jaar scheefgehuurd voor ¤385,-/maand. ^O^ Toen ik daar weg ging, was de huur naar ¤550,- gestegen voor de nieuwkomers. :') 8)7
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_198607728
Vriendin van mij is 29 en woont weer bij haar moeder, na het verbreken van haar relatie.
Geen huis te krijgen, echt drama. Ze kan niet kopen want de huizenprijzen zijn te hoog. En staat 400e als ze reageert op een huurwoning.... gewoon drama.
pi_198607784
Wat ben ik blij dat ik 11 jaar geleden meteen gekocht heb ipv huren _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Huis is nu dubbele waard en had ik nu nooit kunnen kopen .
Ik zwaai naar dieren.
pi_198607793
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 19:24 schreef Lady_Morgana het volgende:
Vriendin van mij is 29 en woont weer bij haar moeder, na het verbreken van haar relatie.
Geen huis te krijgen, echt drama. Ze kan niet kopen want de huizenprijzen zijn te hoog. En staat 400e als ze reageert op een huurwoning.... gewoon drama.
Hoe oud is ze ? c_/
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 19:46:29 #24
348749 dikkedaniel
pi_198608051
Als ik daadwerkelijk in een situatie zat, zoals een paar hier beschrijven en geen huis kon vinden, zou ik het ergens anders zoeken. Emigreren ofzo, of als je buiten randstad woont naar Belgie of Duitsland gaan.
Als nederland te vol is laat ze het lekker uitzoeken. Nederlanders met opleiding kunnen prima engels en bijna overal in Europa aan de slag.
Dat liever dan op m'n 30e nog bij m'n half bejaarde ouders wonen. Wie weet ben je 40 en woon je nog steeds in je ouderlijk huis.
Voor vrouwen van 30 is het natuurlijk ook makkelijker. Als ze een relatie hebben komen ze er gewoon bij in wonen. Als een man 30 is en thuis zuigt wil uberhaupt geen enkele vrouw hem.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 maart 2021 @ 19:49:22 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198608095
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 19:46 schreef dikkedaniel het volgende:
Als ik daadwerkelijk in een situatie zat, zoals een paar hier beschrijven en geen huis kon vinden, zou ik het ergens anders zoeken. Emigreren ofzo, of als je buiten randstad woont naar Belgie of Duitsland gaan.
Als nederland te vol is laat ze het lekker uitzoeken. Nederlanders met opleiding kunnen prima engels en bijna overal in Europa aan de slag.
Dat liever dan op m'n 30e nog bij m'n half bejaarde ouders wonen. Wie weet ben je 40 en woon je nog steeds in je ouderlijk huis.
Voor vrouwen van 30 is het natuurlijk ook makkelijker. Als ze een relatie hebben komen ze er gewoon bij in wonen. Als een man 30 is en thuis zuigt wil uberhaupt geen enkele vrouw hem.
Je hele leven, vrienden, familie, alles opgeven om een principekwestie? Je snapt toch wel dat dit niet voor iedereen reëel is?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198608919
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 14:19 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

veel geluk in de randstad, een vriend stond 13 jaar ingeschreven voordat hij kans op een huis had en dat was op een kut locatie met allemaal van die criminele buitenlanders.

dat krijg je als je illegale criminelen voorrang geeft op woningen. Moet je eens kijken hoeveel huizen beschikbaar worden als je al die criminele moslims het land uit flikkert.
Autochtone beleidsmakers nemen jou van achteren en zorgen er voor dat je buitenlanders de schuld geeft. Duivels geniaal.
pi_198609424
quote:
In de economisch betere delen van Duitsland valt het vies tegen. Het is daar niet zo heel veel anders dan hier en in de grote Duitse steden zoals Düsseldorf of München zelfs erger dan hier. En een stad als Antwerpen is ook niet echt goedkoop.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198612463
quote:
Er zijn waarschijnlijk een hoop mensen die wel prima bij hun ouders wonen en gewoon het huishouden mee doen. Of in ieder geval het prima genoeg hebben om niet hun hele leven op te geven of in een aftandse kamer te gaan wonen en daarbij ook hun spaarmogelijkheden te zien verdwijnen.
pi_198612642
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:25 schreef dikkedaniel het volgende:
Wat lul jij dan nou? Weet je hoe erg de (sociale) woningmarkt naar de klote is?
pi_198612663
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, wat moet je als je geen sociale huur krijgt ivm wachtlijsten, gewone huur niet kan betalen vanwege de inkomenseis en ook geen voldoende hypotheek kan krijgen?
Of uit huis worden getrapt omdat je klaar bent met je studie (campuscontract) of niet kan sparen voor een hypotheek (geen geld op de bank betekent geen lening kunnen krijgen) omdat je een studieschuld hebt die je eerst moet aflossen?
pi_198613095
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 20:42 schreef uzala05 het volgende:

[..]

Autochtone beleidsmakers nemen jou van achteren en zorgen er voor dat je buitenlanders de schuld geeft. Duivels geniaal.
komt het wel op neer ja, linkse deugers die massaal kanslozen laten binnenkomen en ze geld geven, maar owee als ze dicht in de buurt komen
  zondag 21 maart 2021 @ 10:09:12 #32
348749 dikkedaniel
pi_198614602
Of het nu aan de asielzoekers ligt of aan de patatgeneratie die liever lui dan moe is.
Ik kan me, als je nu 30 bent, bijna niet voorstellen dat je de afgelopen 10 jaar(!) helemaal maar dan ook helemaal niets hebt kunnen vinden. :')
En als je alleen sociale huur kunt betalen moet je misschien eens werk zoeken.. :P
pi_198614660
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 01:35 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

komt het wel op neer ja, linkse deugers die massaal kanslozen laten binnenkomen en ze geld geven, maar owee als ze dicht in de buurt komen
Je bent ook onvrijwillig celibaat zeker, of niet? _O-
  zondag 21 maart 2021 @ 10:18:59 #34
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_198614706
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:09 schreef dikkedaniel het volgende:
Of het nu aan de asielzoekers ligt of aan de patatgeneratie die liever lui dan moe is.
Ik kan me, als je nu 30 bent, bijna niet voorstellen dat je de afgelopen 10 jaar(!) helemaal maar dan ook helemaal niets hebt kunnen vinden. :')
En als je alleen sociale huur kunt betalen moet je misschien eens werk zoeken.. :P
Eens zien, een gemiddeld bruto-inkomen tussen de 25 en 35 is ¤ 2300,- . Daar kun je ¤ 103.000,- hypotheek voor krijgen. Tja als je echt op jezelf wil wonen heb je daar misschien een leuke caravan voor, maar dan houdt het wel op.

Heeft niks met lui zijn te maken. Juist de jonge mensen die hard werken (horeca, zorg, politie, automonteurs, productiemedewerkers) die kunnen in de verste verte nog geen huis kopen. Tja huren kan natuurlijk ook nog, dan ben je rond de ¤ 1200,- kwijt en houd je geen zak meer over om van te leven. Oh nee, want in de particuliere verhuur vragen ze 3.0 tot 3,5x de huurprijs aan bruto inkomen om überhaupt in aanmerking te komen voor een woning.

Nee, dan maar liever wat langer bij de ouders blijven als de verhoudingen goed zijn. Zeg TS, waarom maak jij je er zo druk over dat mensen dit doen ? Er is toch niks mis mee als dat van beide partijen uit gewenst is? Er zijn zo veel landen waar dit normaal is.

Of is dit topic bedoeld om jezelf een veer in je reet te steken om jezelf te laten denken dat je beter bent dan een ander omdat jij al op je 23e uit het huis was ?

Ik ben zelf tot mijn 32e bij mijn pa blijven wonen, al was dit in mijn geval geen noodzaak omdat de huizenmarkt toen nog net niet zo verziekt was als nu. Dat was destijds voor beide partijen erg prettig en er was genoeg ruimte en vrijheid, dus ideaal. Omdat ik daarnaast een fijn inkomen had heb ik ¤ 200k kunnen sparen voordat ik samen ging wonen met mijn vriendin destijds, waardoor ik nu een hypotheek heb van ¤ 75k,- en een hele fijne woning. Van die financiële voorsprong heb ik de rest van mijn leven plezier en ik zou me niet kunnen bedenken waarom ik dat anders had moeten doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaneV op 21-03-2021 10:28:41 ]
pi_198614850
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 14:19 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

Segregatie en gentrificatie van de afgelopen jaren helpt ook niet mee, veel stadsdelen en wijken zijn niet echt gemêleerd. Maar tip voor je vriend als hij iets in Amsterdam zoekt: De Bloemenbuurt in Noord. Zijn allemaal blanke engeltjes daar.
pi_198614939
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:18 schreef DaneV het volgende:

[..]

Eens zien, een gemiddeld bruto-inkomen tussen de 25 en 35 is ¤ 2300,- . Daar kun je ¤ 103.000,- hypotheek voor krijgen. Tja als je echt op jezelf wil wonen heb je daar misschien een leuke caravan voor, maar dan houdt het wel op.

Heeft niks met lui zijn te maken. Juist de jonge mensen die hard werken (horeca, zorg, politie, automonteurs, productiemedewerkers) die kunnen in de verste verte nog geen huis kopen. Tja huren kan natuurlijk ook nog, dan ben je rond de ¤ 1200,- kwijt en houd je geen zak meer over om van te leven. Oh nee, want in de particuliere verhuur vragen ze 3.0 tot 3,5x de huurprijs aan bruto inkomen om überhaupt in aanmerking te komen voor een woning.

Nee, dan maar liever wat langer bij de ouders blijven als de verhoudingen goed zijn. Zeg TS, waarom maak jij je er zo druk over dat mensen dit doen ? Er is toch niks mis mee als dat van beide partijen uit gewenst is? Er zijn zo veel landen waar dit normaal is.

Of is dit topic bedoeld om jezelf een veer in je reet te steken om jezelf te laten denken dat je beter bent dan een ander omdat jij al op je 23e uit het huis was ?

Ik ben zelf tot mijn 32e bij mijn pa blijven wonen, al was dit in mijn geval geen noodzaak omdat de huizenmarkt toen nog net niet zo verziekt was als nu. Dat was destijds voor beide partijen erg prettig en er was genoeg ruimte en vrijheid, dus ideaal. Omdat ik daarnaast een fijn inkomen had heb ik ¤ 200k kunnen sparen voordat ik samen ging wonen met mijn vriendin destijds, waardoor ik nu een hypotheek heb van ¤ 75k,- en een hele fijne woning. Van die financiële voorsprong heb ik de rest van mijn leven plezier en ik zou me niet kunnen bedenken waarom ik dat anders had moeten doen.
Hard werken is subjectief. Iemand met een kantoorbaan kan ook hard werken. Kraakt zijn hersenen misschien iets meer en doet minder met de handjes.

Dat terzijde, je hebt flink gespaard! Had ik ook moeten doen.
pi_198615313
dit is normaal is hier is niks lui aan
pi_198615354
moeten zij weten
Moeten zij weten
pi_198616540
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:09 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik ben op mijn 28e bij mijn ouders weggegaan toen ik direct een huis kon kopen. Beste beslissing van mijn leven om te blijven zitten tot ik iets voor mezelf kon regelen wat straks ook echt van mezelf is. Anders had ik dit huis nu niet eens kunnen kopen.

Wat stel jij dan voor, lekker vanaf je 20e de hypotheek van een ander zitten betalen zodat je ook nooit echt iets kan opbouwen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fleischmeister op 21-03-2021 12:32:35 ]
pi_198617413
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:25 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Ik ben op mijn 28e bij mijn ouders weggegaan toen ik direct een huis kon kopen. Beste beslissing van mijn leven om te blijven zitten tot ik iets voor mezelf kon regelen wat straks ook echt van mezelf is. Anders had ik dit huis nu niet eens kunnen kopen.

Wat stel jij dan voor, lekker vanaf je 20e de hypotheek van een ander zitten betalen zodat je ook nooit echt iets kan opbouwen?
Nou ja het is niet heel raar om op kamers te gaan tijdens je studententijd bijvoorbeeld, rond je 18-20ste.. en die mensen kopen dan later alsnog gewoon een huis maar hebben wel gewoon meiden normaal kunnen ontvangen. Maar ja als een paar jaar eerder een huis afbetaald hebben je zoveel waard is dan is dat prima voor jouzelf. Maar dat je gaat doen alsof het juist raar is als je wel normaal uit huis gaat (en zogenaamd niks kan opbouwen..).. tjah
  zondag 21 maart 2021 @ 13:41:19 #41
348749 dikkedaniel
pi_198617627
Aan de reacties die m'n bericht oproept merk ik dat er bij mensen die nog thuis wonen veel frustratie zit. Je loopt natuurlijk veel mis, niet alleen in je sociale ontwikkeling en volwassenheid.
Vrienden over de vloer, scharrels uitnodigen, feesten, elke keer aan mensen op werk uitleggen dat je nog thuis woont (met schaamte op de tong) enz enz. Laat staan over hoe veel mensen je aankijken als je het verteld.

Als je weinig drang hebt naar zelfstandigheid is thuis wonen financieel gezien natuurlijk fantastisch. Je geeft je ouders wat 'leefgeld' (voor inwoning) en voor de rest kun je al je inkomen sparen. Je hebt natuurlijk veel meer geld om uit te geven dan andere mensen van je leeftijd. Bovendien wast je moeder je kleren, kookt je maaltje, koelkast is altijd gevuld etc.

De ondertoon van de OP komt omdat het bij mijn vrienden wel degelijk luiheid is en argumenten gewoon excuses zijn. Hun moeders zijn er helemaal klaar mee dat hun zoon het huis niet uit wilt. In de tijd dat onze ouders jong waren was dit sowieso abnormaal. Ouders spelen hier ook wel een rol in. Toen ik 21 was ging het thuis wekelijks over of ik nog iets voor mezelf zocht, dan vertrek je vanzelf wel. Mensen van mijn generatie zijn gewoon teveel vertroeteld.

Ik woon zelf niet in de randstad en begrijp dat de woningmarkt daar helemaal een gekkenhuis is. Ook snap ik de frustratie dat, als je pas sinds 2 jaar iets zoekt, je gewoon de boot gemist hebt en te afwachtend was. Aan de andere kant kun je misschien over enkele jaren een huis van je spaargeld kopen, met misschien een klein hypotheekje.
pi_198617685
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:41 schreef dikkedaniel het volgende:
Aan de reacties die m'n bericht oproept merk ik dat er bij mensen die nog thuis wonen veel frustratie zit. Je loopt natuurlijk veel mis, niet alleen in je sociale ontwikkeling en volwassenheid.
Vrienden over de vloer, scharrels uitnodigen, feesten, elke keer aan mensen op werk uitleggen dat je nog thuis woont (met schaamte op de tong) enz enz. Laat staan over hoe veel mensen je aankijken als je het verteld.

Als je weinig drang hebt naar zelfstandigheid is thuis wonen financieel gezien natuurlijk fantastisch. Je geeft je ouders wat 'leefgeld' (voor inwoning) en voor de rest kun je al je inkomen sparen. Je hebt natuurlijk veel meer geld om uit te geven dan andere mensen van je leeftijd. Bovendien wast je moeder je kleren, kookt je maaltje, koelkast is altijd gevuld etc.

De ondertoon van de OP komt omdat het bij mijn vrienden wel degelijk luiheid is en argumenten gewoon excuses zijn. Hun moeders zijn er helemaal klaar mee dat hun zoon het huis niet uit wilt. In de tijd dat onze ouders jong waren was dit sowieso abnormaal. Ouders spelen hier ook wel een rol in. Toen ik 21 was ging het thuis wekelijks over of ik nog iets voor mezelf zocht, dan vertrek je vanzelf wel. Mensen van mijn generatie zijn gewoon teveel vertroeteld.

Ik woon zelf niet in de randstad en begrijp dat de woningmarkt daar helemaal een gekkenhuis is. Ook snap ik de frustratie dat, als je pas sinds 2 jaar iets zoekt, je gewoon de boot gemist hebt en te afwachtend was. Aan de andere kant kun je misschien over enkele jaren een huis van je spaargeld kopen, met misschien een klein hypotheekje.
Ik snap dat je niet in een stad woont...
Wat heb je daar te zoeken?
Shoppen is voor vrouwen.
  zondag 21 maart 2021 @ 14:49:07 #43
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_198618637
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:41 schreef dikkedaniel het volgende:

Als je ervan uitgaat dit iets is om je voor te schamen, alleen dan is er schaamte over de tong. En zou jij het een goed idee vinden dat als je graag nog een tijdje bij je ouders wil wonen, om dan toch maar puur voor het oog van het kerkvolk ergens in een flutwoning (want meer zit er zelfs voor hoogopgeleiden niet in de eerste jaren) te gaan wonen, terwijl je dat helemaal niet wil ? Als je het op die leeftijd nog zo belangrijk vind wat andere mensen van je vinden, vind ik dat persoonlijk een stuk zieliger dan bij je ouders wonen.

quote:
Ik woon zelf niet in de randstad en begrijp dat de woningmarkt daar helemaal een gekkenhuis is. Ook snap ik de frustratie dat, als je pas sinds 2 jaar iets zoekt, je gewoon de boot gemist hebt en te afwachtend was.
En de mensen die al 9 jaar op de wachtlijst staan zijn ook te afwachtend en lui geweest, right?

Volgens mij begrijp je echt niet dat het momenteel stikt van de mensen die dolgraag weg willen thuis, maar echt met hun rug tegen de muur staan. Wachtlijsten met sociale huurwoningen van 10+ jaar en in de verste verte het salaris niet hebben om iets te kopen of te huren (want: duur). Met zijn 2en wordt het lastig, laat staan als je alleen wil wonen.

Ik heb 7 jaar lang een restaurant gehad en vrijwel iedereen daar fulltime werkte (meeste tussen de 20 en 30) stond met hun rug tegen de muur wat dit betreft. En nee, dat is niet hun "eigen schuld" omdat ze lui zijn, geen vak geleerd hebben of nalatig zijn geweest. Dit is gewoon een fout in onze maatschappij waar deze mensen niks aan kunnen doen. Bovendien bestond dit probleem 20 jaar geleden nog niet dus leuk dat je zegt dat dit vroeger minder gebruikelijk was, maar daar is dus een heel duidelijke reden voor. En die is niet omdat generatie Y/Z "gepamperd" wordt of lui is, want dat valt best mee. Als ik om me heen kijk werkt die generatie juist erg hard (mentaal gezien veel harder dan de twee generaties ervoor) en krijgen daar steeds minder financiële stabiliteit voor terug.

Lang leve het doorgeslagen neoliberalisme cq. sociaal darwinisme. -O-
En maar VVD Stemmen....

[ Bericht 0% gewijzigd door DaneV op 21-03-2021 15:19:02 ]
pi_198619305
Het is immers makkelijk om een huis te vinden in Lutjeput dan in de grote steden.

Daarnaast snap ik niet waarom je als ouder je kind uit huis wilt trappen.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_198619363
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 19:30 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hoe oud is ze ? c_/
29 dat staat er toch?
pi_198619529
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 15:26 schreef Lady_Morgana het volgende:

[..]

29 dat staat er toch?
Oja zat gister op mobiel...dat fokt echt kut..versprigingen complete ads over het scherm etc een bagger ellende
Ik zwaai naar dieren.
pi_198620520
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:29 schreef Astro_boy het volgende:

[..]

Segregatie en gentrificatie van de afgelopen jaren helpt ook niet mee, veel stadsdelen en wijken zijn niet echt gemêleerd. Maar tip voor je vriend als hij iets in Amsterdam zoekt: De Bloemenbuurt in Noord. Zijn allemaal blanke engeltjes daar.
Nee hij zocht wat in Den Haag, hij is daar gevlucht vanwege de criminele buren die alles en iedereen in de gaten hielden. Voelde zich totaal niet veilig, politie doet zoals gewoonlijk geen hol natuurlijk

quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:14 schreef Astro_boy het volgende:

[..]

Je bent ook onvrijwillig celibaat zeker, of niet? _O-
lekker dom, ik ben getrouwd en woon al tijden samen.
pi_198620998
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 16:18 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

Nee hij zocht wat in Den Haag, hij is daar gevlucht vanwege de criminele buren die alles en iedereen in de gaten hielden. Voelde zich totaal niet veilig, politie doet zoals gewoonlijk geen hol natuurlijk
[..]

lekker dom, ik ben getrouwd en woon al tijden samen.
Stond niet in je bio, ouwe Turk
pi_198622894
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 16:44 schreef Astro_boy het volgende:

[..]

Stond niet in je bio, ouwe Turk
dus ga je maar uit van het andere extreme?
pi_198625743
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:29 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik heb net weer eens ingelogd bij woningnet, nog steeds geen enkele kans op een woning met inmiddels 13 jaar inschrijftijd. _O_

Als ik daar op had zitten wachten was ik dus ook ruim over de dertig gegaan in hotel mama.
Ik kwam er achter dat ik sinds 2004 nog steeds ingeschreven sta voor een sociale huurwoning in een stad waar ik inmiddels bijna 150km vandaan woon _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')