Dus denk dat je eerder de millennials bedoelt?quote:Even resumerend:
1930-1940: Stille Generatie.
1940-1955: Babyboomers.
1955-1970: Generatie X.
1970-1985: Praktische generatie/Patatgeneratie.
1980-1994: Generatie Y/Millennials.
1990-2000: Generatie Z.
2000-2011: Generatie Alpha
Volgens mij ligt het vooral aan de omgeving waarin jij begeeft...quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:25 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik was bijna 23 jaar toen ik uit huis ging. Dat vond ik destijds al vrij laat en mijn vader zat me ook enigszins te pushen. Met 30 jaar kan ik me niet meer voorstellen nog bij mijn ouders te wonen. Ik zou helemaal gek worden![]()
![]()
Toch ken ik veel mensen uit de woonplaats waar ik ben opgegroeid die nog steeds thuis wonen en toch al 28 - 32 jaar zijn. Zijn toch gewoon gezonde jonge mannen die geen excuus hebben om niet even een eigen plekje te zoeken.![]()
![]()
Wel vaak het excuus van de krappe woningmarkt, asielzoekers die alle huisjes krijgen enz enz.
Mijn buren hebben ook een zoon en dochter van 26 en 25 jaar oud die nog thuis zuigen. Hier en daar ken ik er nog wat, zijn trouwens wel vooral mannen.![]()
Is dit tegenwoordig normaal in Nederland? De patatgeneratie die uit luiheid (bijv.) eeuwig thuis blijft wonen bij zijn (bijna bejaarde) ouders?
Is het normaal om als man van begin 30 nog aan je moeders tiet te zuigen, je ouders laten koken, ze je wasjes laten draaien enz? Of ken ik gewoon veel luie mensen?
Beetje op zolder wonen bij je verzorgers en lekker sparen voor een PS5.
Kennen jullie veel mensen van 27+ of misschien zelfs nog veel ouder die thuis wonen? Of zijn er fokkers die al wat ouder zijn maar nog steeds bij mama wonen?![]()
Ik heb net weer eens ingelogd bij woningnet, nog steeds geen enkele kans op een woning met inmiddels 13 jaar inschrijftijd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:02 schreef ejvdb het volgende:
Ken er ook wel een paar... maar die namen op hun 18e ook niet even de moeite om zich in te schrijven bij de woningstichting.. tja dan zul je nooit stijgen op de wachtlijst
veel geluk in de randstad, een vriend stond 13 jaar ingeschreven voordat hij kans op een huis had en dat was op een kut locatie met allemaal van die criminele buitenlanders.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 14:08 schreef dikkedaniel het volgende:
Hoelang is de woningkrapte dan al? Als je nu begin 30 bent had je toch 10 jaar geleden ook op kamers kunnen gaan?
Iedereen mag t zelf weten, maar het klinkt een beetje als excuus.
Ik was tot nu in de veronderstelling dat ik nog net generatie X was, maar kennelijk ben ik de patatfrietgeneratiequote:Op zaterdag 20 maart 2021 09:18 schreef Anton91 het volgende:
Als ik snel google kom ik hier op uit qua patat generatie:
Even resumerend:
1930-1940: Stille Generatie.
1940-1955: Babyboomers.
1955-1970: Generatie X.
1970-1985: Praktische generatie/Patatgeneratie.
1980-1994: Generatie Y/Millennials.
1990-2000: Generatie Z.
2000-2011: Generatie Alpha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Hoe oud is ze ?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:24 schreef Lady_Morgana het volgende:
Vriendin van mij is 29 en woont weer bij haar moeder, na het verbreken van haar relatie.
Geen huis te krijgen, echt drama. Ze kan niet kopen want de huizenprijzen zijn te hoog. En staat 400e als ze reageert op een huurwoning.... gewoon drama.
Je hele leven, vrienden, familie, alles opgeven om een principekwestie? Je snapt toch wel dat dit niet voor iedereen reëel is?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:46 schreef dikkedaniel het volgende:
Als ik daadwerkelijk in een situatie zat, zoals een paar hier beschrijven en geen huis kon vinden, zou ik het ergens anders zoeken. Emigreren ofzo, of als je buiten randstad woont naar Belgie of Duitsland gaan.
Als nederland te vol is laat ze het lekker uitzoeken. Nederlanders met opleiding kunnen prima engels en bijna overal in Europa aan de slag.
Dat liever dan op m'n 30e nog bij m'n half bejaarde ouders wonen. Wie weet ben je 40 en woon je nog steeds in je ouderlijk huis.
Voor vrouwen van 30 is het natuurlijk ook makkelijker. Als ze een relatie hebben komen ze er gewoon bij in wonen. Als een man 30 is en thuis zuigt wil uberhaupt geen enkele vrouw hem.
Autochtone beleidsmakers nemen jou van achteren en zorgen er voor dat je buitenlanders de schuld geeft. Duivels geniaal.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 14:19 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
veel geluk in de randstad, een vriend stond 13 jaar ingeschreven voordat hij kans op een huis had en dat was op een kut locatie met allemaal van die criminele buitenlanders.
dat krijg je als je illegale criminelen voorrang geeft op woningen. Moet je eens kijken hoeveel huizen beschikbaar worden als je al die criminele moslims het land uit flikkert.
In de economisch betere delen van Duitsland valt het vies tegen. Het is daar niet zo heel veel anders dan hier en in de grote Duitse steden zoals Düsseldorf of München zelfs erger dan hier. En een stad als Antwerpen is ook niet echt goedkoop.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:46 schreef dikkedaniel het volgende:
Als ik daadwerkelijk in een situatie zat, zoals een paar hier beschrijven en geen huis kon vinden, zou ik het ergens anders zoeken. Emigreren ofzo, of als je buiten randstad woont naar Belgie of Duitsland gaan.
Als nederland te vol is laat ze het lekker uitzoeken. Nederlanders met opleiding kunnen prima engels en bijna overal in Europa aan de slag.
Dat liever dan op m'n 30e nog bij m'n half bejaarde ouders wonen. Wie weet ben je 40 en woon je nog steeds in je ouderlijk huis.
Voor vrouwen van 30 is het natuurlijk ook makkelijker. Als ze een relatie hebben komen ze er gewoon bij in wonen. Als een man 30 is en thuis zuigt wil uberhaupt geen enkele vrouw hem.
Er zijn waarschijnlijk een hoop mensen die wel prima bij hun ouders wonen en gewoon het huishouden mee doen. Of in ieder geval het prima genoeg hebben om niet hun hele leven op te geven of in een aftandse kamer te gaan wonen en daarbij ook hun spaarmogelijkheden te zien verdwijnen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:46 schreef dikkedaniel het volgende:
Wat lul jij dan nou? Weet je hoe erg de (sociale) woningmarkt naar de klote is?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:25 schreef dikkedaniel het volgende:
Is dit tegenwoordig normaal in Nederland? De patatgeneratie die uit luiheid (bijv.) eeuwig thuis blijft wonen bij zijn (bijna bejaarde) ouders?
Is het normaal om als man van begin 30 nog aan je moeders tiet te zuigen, je ouders laten koken, ze je wasjes laten draaien enz? Of ken ik gewoon veel luie mensen?
Of uit huis worden getrapt omdat je klaar bent met je studie (campuscontract) of niet kan sparen voor een hypotheek (geen geld op de bank betekent geen lening kunnen krijgen) omdat je een studieschuld hebt die je eerst moet aflossen?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, wat moet je als je geen sociale huur krijgt ivm wachtlijsten, gewone huur niet kan betalen vanwege de inkomenseis en ook geen voldoende hypotheek kan krijgen?
komt het wel op neer ja, linkse deugers die massaal kanslozen laten binnenkomen en ze geld geven, maar owee als ze dicht in de buurt komenquote:Op zaterdag 20 maart 2021 20:42 schreef uzala05 het volgende:
[..]
Autochtone beleidsmakers nemen jou van achteren en zorgen er voor dat je buitenlanders de schuld geeft. Duivels geniaal.
Je bent ook onvrijwillig celibaat zeker, of niet?quote:Op zondag 21 maart 2021 01:35 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
komt het wel op neer ja, linkse deugers die massaal kanslozen laten binnenkomen en ze geld geven, maar owee als ze dicht in de buurt komen
Eens zien, een gemiddeld bruto-inkomen tussen de 25 en 35 is ¤ 2300,- . Daar kun je ¤ 103.000,- hypotheek voor krijgen. Tja als je echt op jezelf wil wonen heb je daar misschien een leuke caravan voor, maar dan houdt het wel op.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:09 schreef dikkedaniel het volgende:
Of het nu aan de asielzoekers ligt of aan de patatgeneratie die liever lui dan moe is.
Ik kan me, als je nu 30 bent, bijna niet voorstellen dat je de afgelopen 10 jaar(!) helemaal maar dan ook helemaal niets hebt kunnen vinden.![]()
En als je alleen sociale huur kunt betalen moet je misschien eens werk zoeken..
Segregatie en gentrificatie van de afgelopen jaren helpt ook niet mee, veel stadsdelen en wijken zijn niet echt gemêleerd. Maar tip voor je vriend als hij iets in Amsterdam zoekt: De Bloemenbuurt in Noord. Zijn allemaal blanke engeltjes daar.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 14:19 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
veel geluk in de randstad, een vriend stond 13 jaar ingeschreven voordat hij kans op een huis had en dat was op een kut locatie met allemaal van die criminele buitenlanders.
dat krijg je als je illegale criminelen voorrang geeft op woningen. Moet je eens kijken hoeveel huizen beschikbaar worden als je al die criminele moslims het land uit flikkert.
Hard werken is subjectief. Iemand met een kantoorbaan kan ook hard werken. Kraakt zijn hersenen misschien iets meer en doet minder met de handjes.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:18 schreef DaneV het volgende:
[..]
Eens zien, een gemiddeld bruto-inkomen tussen de 25 en 35 is ¤ 2300,- . Daar kun je ¤ 103.000,- hypotheek voor krijgen. Tja als je echt op jezelf wil wonen heb je daar misschien een leuke caravan voor, maar dan houdt het wel op.
Heeft niks met lui zijn te maken. Juist de jonge mensen die hard werken (horeca, zorg, politie, automonteurs, productiemedewerkers) die kunnen in de verste verte nog geen huis kopen. Tja huren kan natuurlijk ook nog, dan ben je rond de ¤ 1200,- kwijt en houd je geen zak meer over om van te leven. Oh nee, want in de particuliere verhuur vragen ze 3.0 tot 3,5x de huurprijs aan bruto inkomen om überhaupt in aanmerking te komen voor een woning.
Nee, dan maar liever wat langer bij de ouders blijven als de verhoudingen goed zijn. Zeg TS, waarom maak jij je er zo druk over dat mensen dit doen ? Er is toch niks mis mee als dat van beide partijen uit gewenst is? Er zijn zo veel landen waar dit normaal is.
Of is dit topic bedoeld om jezelf een veer in je reet te steken om jezelf te laten denken dat je beter bent dan een ander omdat jij al op je 23e uit het huis was ?
Ik ben zelf tot mijn 32e bij mijn pa blijven wonen, al was dit in mijn geval geen noodzaak omdat de huizenmarkt toen nog net niet zo verziekt was als nu. Dat was destijds voor beide partijen erg prettig en er was genoeg ruimte en vrijheid, dus ideaal. Omdat ik daarnaast een fijn inkomen had heb ik ¤ 200k kunnen sparen voordat ik samen ging wonen met mijn vriendin destijds, waardoor ik nu een hypotheek heb van ¤ 75k,- en een hele fijne woning. Van die financiële voorsprong heb ik de rest van mijn leven plezier en ik zou me niet kunnen bedenken waarom ik dat anders had moeten doen.
Ik ben op mijn 28e bij mijn ouders weggegaan toen ik direct een huis kon kopen. Beste beslissing van mijn leven om te blijven zitten tot ik iets voor mezelf kon regelen wat straks ook echt van mezelf is. Anders had ik dit huis nu niet eens kunnen kopen.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:09 schreef dikkedaniel het volgende:
Of het nu aan de asielzoekers ligt of aan de patatgeneratie die liever lui dan moe is.
Ik kan me, als je nu 30 bent, bijna niet voorstellen dat je de afgelopen 10 jaar(!) helemaal maar dan ook helemaal niets hebt kunnen vinden.![]()
En als je alleen sociale huur kunt betalen moet je misschien eens werk zoeken..
Nou ja het is niet heel raar om op kamers te gaan tijdens je studententijd bijvoorbeeld, rond je 18-20ste.. en die mensen kopen dan later alsnog gewoon een huis maar hebben wel gewoon meiden normaal kunnen ontvangen. Maar ja als een paar jaar eerder een huis afbetaald hebben je zoveel waard is dan is dat prima voor jouzelf. Maar dat je gaat doen alsof het juist raar is als je wel normaal uit huis gaat (en zogenaamd niks kan opbouwen..).. tjahquote:Op zondag 21 maart 2021 12:25 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ik ben op mijn 28e bij mijn ouders weggegaan toen ik direct een huis kon kopen. Beste beslissing van mijn leven om te blijven zitten tot ik iets voor mezelf kon regelen wat straks ook echt van mezelf is. Anders had ik dit huis nu niet eens kunnen kopen.
Wat stel jij dan voor, lekker vanaf je 20e de hypotheek van een ander zitten betalen zodat je ook nooit echt iets kan opbouwen?
Ik snap dat je niet in een stad woont...quote:Op zondag 21 maart 2021 13:41 schreef dikkedaniel het volgende:
Aan de reacties die m'n bericht oproept merk ik dat er bij mensen die nog thuis wonen veel frustratie zit. Je loopt natuurlijk veel mis, niet alleen in je sociale ontwikkeling en volwassenheid.
Vrienden over de vloer, scharrels uitnodigen, feesten, elke keer aan mensen op werk uitleggen dat je nog thuis woont (met schaamte op de tong) enz enz. Laat staan over hoe veel mensen je aankijken als je het verteld.
Als je weinig drang hebt naar zelfstandigheid is thuis wonen financieel gezien natuurlijk fantastisch. Je geeft je ouders wat 'leefgeld' (voor inwoning) en voor de rest kun je al je inkomen sparen. Je hebt natuurlijk veel meer geld om uit te geven dan andere mensen van je leeftijd. Bovendien wast je moeder je kleren, kookt je maaltje, koelkast is altijd gevuld etc.
De ondertoon van de OP komt omdat het bij mijn vrienden wel degelijk luiheid is en argumenten gewoon excuses zijn. Hun moeders zijn er helemaal klaar mee dat hun zoon het huis niet uit wilt. In de tijd dat onze ouders jong waren was dit sowieso abnormaal. Ouders spelen hier ook wel een rol in. Toen ik 21 was ging het thuis wekelijks over of ik nog iets voor mezelf zocht, dan vertrek je vanzelf wel. Mensen van mijn generatie zijn gewoon teveel vertroeteld.
Ik woon zelf niet in de randstad en begrijp dat de woningmarkt daar helemaal een gekkenhuis is. Ook snap ik de frustratie dat, als je pas sinds 2 jaar iets zoekt, je gewoon de boot gemist hebt en te afwachtend was. Aan de andere kant kun je misschien over enkele jaren een huis van je spaargeld kopen, met misschien een klein hypotheekje.
Als je ervan uitgaat dit iets is om je voor te schamen, alleen dan is er schaamte over de tong. En zou jij het een goed idee vinden dat als je graag nog een tijdje bij je ouders wil wonen, om dan toch maar puur voor het oog van het kerkvolk ergens in een flutwoning (want meer zit er zelfs voor hoogopgeleiden niet in de eerste jaren) te gaan wonen, terwijl je dat helemaal niet wil ? Als je het op die leeftijd nog zo belangrijk vind wat andere mensen van je vinden, vind ik dat persoonlijk een stuk zieliger dan bij je ouders wonen.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:41 schreef dikkedaniel het volgende:
Aan de reacties die m'n bericht oproept merk ik dat er bij mensen die nog thuis wonen veel frustratie zit. Je loopt natuurlijk veel mis, niet alleen in je sociale ontwikkeling en volwassenheid.
Vrienden over de vloer, scharrels uitnodigen, feesten, elke keer aan mensen op werk uitleggen dat je nog thuis woont (met schaamte op de tong) enz enz. Laat staan over hoe veel mensen je aankijken als je het verteld.
En de mensen die al 9 jaar op de wachtlijst staan zijn ook te afwachtend en lui geweest, right?quote:Ik woon zelf niet in de randstad en begrijp dat de woningmarkt daar helemaal een gekkenhuis is. Ook snap ik de frustratie dat, als je pas sinds 2 jaar iets zoekt, je gewoon de boot gemist hebt en te afwachtend was.
Oja zat gister op mobiel...dat fokt echt kut..versprigingen complete ads over het scherm etc een bagger ellendequote:
Nee hij zocht wat in Den Haag, hij is daar gevlucht vanwege de criminele buren die alles en iedereen in de gaten hielden. Voelde zich totaal niet veilig, politie doet zoals gewoonlijk geen hol natuurlijkquote:Op zondag 21 maart 2021 10:29 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Segregatie en gentrificatie van de afgelopen jaren helpt ook niet mee, veel stadsdelen en wijken zijn niet echt gemêleerd. Maar tip voor je vriend als hij iets in Amsterdam zoekt: De Bloemenbuurt in Noord. Zijn allemaal blanke engeltjes daar.
lekker dom, ik ben getrouwd en woon al tijden samen.quote:Op zondag 21 maart 2021 10:14 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Je bent ook onvrijwillig celibaat zeker, of niet?
Stond niet in je bio, ouwe Turkquote:Op zondag 21 maart 2021 16:18 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
Nee hij zocht wat in Den Haag, hij is daar gevlucht vanwege de criminele buren die alles en iedereen in de gaten hielden. Voelde zich totaal niet veilig, politie doet zoals gewoonlijk geen hol natuurlijk
[..]
lekker dom, ik ben getrouwd en woon al tijden samen.
Ik kwam er achter dat ik sinds 2004 nog steeds ingeschreven sta voor een sociale huurwoning in een stad waar ik inmiddels bijna 150km vandaan woonquote:Op zaterdag 20 maart 2021 11:29 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik heb net weer eens ingelogd bij woningnet, nog steeds geen enkele kans op een woning met inmiddels 13 jaar inschrijftijd.
Als ik daar op had zitten wachten was ik dus ook ruim over de dertig gegaan in hotel mama.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |