Dus denk dat je eerder de millennials bedoelt?quote:Even resumerend:
1930-1940: Stille Generatie.
1940-1955: Babyboomers.
1955-1970: Generatie X.
1970-1985: Praktische generatie/Patatgeneratie.
1980-1994: Generatie Y/Millennials.
1990-2000: Generatie Z.
2000-2011: Generatie Alpha
Volgens mij ligt het vooral aan de omgeving waarin jij begeeft...quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:25 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik was bijna 23 jaar toen ik uit huis ging. Dat vond ik destijds al vrij laat en mijn vader zat me ook enigszins te pushen. Met 30 jaar kan ik me niet meer voorstellen nog bij mijn ouders te wonen. Ik zou helemaal gek worden![]()
![]()
Toch ken ik veel mensen uit de woonplaats waar ik ben opgegroeid die nog steeds thuis wonen en toch al 28 - 32 jaar zijn. Zijn toch gewoon gezonde jonge mannen die geen excuus hebben om niet even een eigen plekje te zoeken.![]()
![]()
Wel vaak het excuus van de krappe woningmarkt, asielzoekers die alle huisjes krijgen enz enz.
Mijn buren hebben ook een zoon en dochter van 26 en 25 jaar oud die nog thuis zuigen. Hier en daar ken ik er nog wat, zijn trouwens wel vooral mannen.![]()
Is dit tegenwoordig normaal in Nederland? De patatgeneratie die uit luiheid (bijv.) eeuwig thuis blijft wonen bij zijn (bijna bejaarde) ouders?
Is het normaal om als man van begin 30 nog aan je moeders tiet te zuigen, je ouders laten koken, ze je wasjes laten draaien enz? Of ken ik gewoon veel luie mensen?
Beetje op zolder wonen bij je verzorgers en lekker sparen voor een PS5.
Kennen jullie veel mensen van 27+ of misschien zelfs nog veel ouder die thuis wonen? Of zijn er fokkers die al wat ouder zijn maar nog steeds bij mama wonen?![]()
Ik heb net weer eens ingelogd bij woningnet, nog steeds geen enkele kans op een woning met inmiddels 13 jaar inschrijftijd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:02 schreef ejvdb het volgende:
Ken er ook wel een paar... maar die namen op hun 18e ook niet even de moeite om zich in te schrijven bij de woningstichting.. tja dan zul je nooit stijgen op de wachtlijst
veel geluk in de randstad, een vriend stond 13 jaar ingeschreven voordat hij kans op een huis had en dat was op een kut locatie met allemaal van die criminele buitenlanders.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 14:08 schreef dikkedaniel het volgende:
Hoelang is de woningkrapte dan al? Als je nu begin 30 bent had je toch 10 jaar geleden ook op kamers kunnen gaan?
Iedereen mag t zelf weten, maar het klinkt een beetje als excuus.
Ik was tot nu in de veronderstelling dat ik nog net generatie X was, maar kennelijk ben ik de patatfrietgeneratiequote:Op zaterdag 20 maart 2021 09:18 schreef Anton91 het volgende:
Als ik snel google kom ik hier op uit qua patat generatie:
Even resumerend:
1930-1940: Stille Generatie.
1940-1955: Babyboomers.
1955-1970: Generatie X.
1970-1985: Praktische generatie/Patatgeneratie.
1980-1994: Generatie Y/Millennials.
1990-2000: Generatie Z.
2000-2011: Generatie Alpha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Hoe oud is ze ?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:24 schreef Lady_Morgana het volgende:
Vriendin van mij is 29 en woont weer bij haar moeder, na het verbreken van haar relatie.
Geen huis te krijgen, echt drama. Ze kan niet kopen want de huizenprijzen zijn te hoog. En staat 400e als ze reageert op een huurwoning.... gewoon drama.
Je hele leven, vrienden, familie, alles opgeven om een principekwestie? Je snapt toch wel dat dit niet voor iedereen reëel is?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 19:46 schreef dikkedaniel het volgende:
Als ik daadwerkelijk in een situatie zat, zoals een paar hier beschrijven en geen huis kon vinden, zou ik het ergens anders zoeken. Emigreren ofzo, of als je buiten randstad woont naar Belgie of Duitsland gaan.
Als nederland te vol is laat ze het lekker uitzoeken. Nederlanders met opleiding kunnen prima engels en bijna overal in Europa aan de slag.
Dat liever dan op m'n 30e nog bij m'n half bejaarde ouders wonen. Wie weet ben je 40 en woon je nog steeds in je ouderlijk huis.
Voor vrouwen van 30 is het natuurlijk ook makkelijker. Als ze een relatie hebben komen ze er gewoon bij in wonen. Als een man 30 is en thuis zuigt wil uberhaupt geen enkele vrouw hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |