Dat zegt meer over je portfolio dan over het projectquote:Op zondag 21 maart 2021 14:56 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ok, dus niet de eerste. Alsnog gewoon een solide project en de meest veilige keuze die ik in mijn portfolio heb.
Ik laat de rendementen voor zich spreken. De gemiddelde kwaliteit van de coins staat daar los van.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat zegt meer over je portfolio dan over het project
Ik zou je niet vastpinnen op een percentage van je inkomen maar alleen investeren wat je bereid bent te verliezenquote:Op zondag 21 maart 2021 15:56 schreef GlenSpey het volgende:
Vanochtend dan ook eindelijk maar de eerste stap gezet en voor ¤250 aan cryptomunten gekocht. Binance als app en 150 in BTC, 50 in ETH en 50 in XRP. Waar ik benieuwd naar ben, met hoeveel startgeld zijn jullie begonnen op je allereerste investering? Volgen jullie ook de lijn van 10% van je maandelijkse inkomen wat ik her en der teruglees?
10% heb ik nooit gedaan, gewoon een keer lumpsum wat gekocht. Wat zit er achter je aankoopbeleid? Is er een reden waarom je xrp hebt gekocht?quote:Op zondag 21 maart 2021 15:56 schreef GlenSpey het volgende:
Vanochtend dan ook eindelijk maar de eerste stap gezet en voor ¤250 aan cryptomunten gekocht. Binance als app en 150 in BTC, 50 in ETH en 50 in XRP. Waar ik benieuwd naar ben, met hoeveel startgeld zijn jullie begonnen op je allereerste investering? Volgen jullie ook de lijn van 10% van je maandelijkse inkomen wat ik her en der teruglees?
Met een deel van m'n bitcoins doe ik altijd wat kopen en verkopen in Alts, had ze laatst verkochtquote:
Ik investeer alles waarvan ik het niet mis als het morgen 0 euro waard zou zijn.quote:Op zondag 21 maart 2021 15:56 schreef GlenSpey het volgende:
start met bitcoin en blijf daarquote:Op zondag 21 maart 2021 19:30 schreef Canadre het volgende:
Ik ben sinds een paar weken begonnen met het kopen van crypto en ben van plan om alles lang te laten staan, mede omdat ik (nog) geen verstand heb van daytraden.
Nu heb ik een 6-tal munten die gelijk staan of aardig in de plus staan (Harmony One bijv).
Nou lees ik dat mensen een bepaald percentage eraf halen als ze “lekker gaan”.
Ik heb naar mijn idee redelijk tot goed onderzoek gedaan naar de coins, maar zou graag tips hebben mbt “hoe nu verder...”
Ik zie het als een leuk extraatje en besef dat ik ontzettend veel moet leren nog.
Ik kom echt net kijken.....
XRP stond in een top lijstje van een youtuber waar ik wat filmpjes van heb zitten kijken, sowieso wil ik het grootste deel gewoon in BTC investeren en een paar kleine beetjes in wat 'alts'. ETH, XRP, VET etc. Eventuele winsten die ik bij die alts boek wil ik dan weer gaan splitten en deels herinvesteren in BTC.quote:Op zondag 21 maart 2021 16:10 schreef Blik het volgende:
[..]
10% heb ik nooit gedaan, gewoon een keer lumpsum wat gekocht. Wat zit er achter je aankoopbeleid? Is er een reden waarom je xrp hebt gekocht?
Wat betreft koop/verkoop zijn net zoveel verschillende strategieën als er crypto is en iedereen houdt er zijn eigen ideeën op na. Als starter kan DCA een idee zijn. Mocht je nog meer alts wilen kopen laat je dan in ieder geval niet meeslepen door de hypetrein van anderen en investeer alleen in coins waar je zelf onderzoek naar hebt gedaan en vertrouwen in hebt. Daar gaat wel even wat tijd in zitten, wees bereid om die tijd te nemen.quote:Op zondag 21 maart 2021 21:09 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Ook ik ben aan het kijken en ga laag inzetten.
Uiteraard zal het bitcoin worden en XRP lijkt me ook interessant vanwege de diepe dalen en hoge pieken.
De winst op XRP wil ik dan in bitcoin steken.
Wat is verstandig wat verkopen betreft?
De helft verkopen op een hoog punt en kopen laag?
Of niets verkopen en laten staan?
gewoon bij bitcoin houdenquote:Op maandag 22 maart 2021 02:20 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Wat betreft koop/verkoop zijn net zoveel verschillende strategieën als er crypto is en iedereen houdt er zijn eigen ideeën op na. Als starter kan DCA een idee zijn. Mocht je nog meer alts wilen kopen laat je dan in ieder geval niet meeslepen door de hypetrein van anderen en investeer alleen in coins waar je zelf onderzoek naar hebt gedaan en vertrouwen in hebt. Daar gaat wel even wat tijd in zitten, wees bereid om die tijd te nemen.
Je winst op altcoins omzetten naar BTC kan een idee zijn maar weet wel dat BTC niet waardevast is en je dus ook zomaar op verlies uit zou kunnen komen, zeker als de market bear dreigt te gaan. Vraag jezelf tevens af voor welke termijn je in de crypto zit en maak daarop een goed exitplan voor jezelf.
Tot slot; gooi er niet zomaar geld tegenaan zonder dat je echt voor jezelf duidelijk hebt wat je aan het doen bent. De kans dat je uiteindelijk alleen maar verliest is dan groter. De drempel om in de crypto te stappen is dan misschien wel klein, maar het wereldje erachter is niet met een paar zoekopdrachten te begrijpen en je doet er goed aan je eerst een tijdje te verdiepen in de materie. Uiteraard kun je daarnaast nog prima een klein pf opbouwen om wat mee te lessen. Succes.
Speltip 1: stop er alleen geld in dat je kunt missen.quote:Op maandag 22 maart 2021 03:08 schreef GlenSpey het volgende:
Wat is een 'klein' portfolio om mee op te bouwen en te lessen? Over wat voor bedragen hebben we het ongeveer als je naar een beginner kijkt, die verder geen ervaring heeft in het 'wereldje'? Ik kan eigenlijk vrijwel niks vinden over de startbedragen waarmee mensen beginnen (op een paar droom scenario's van 1000 inleggen en er als miljonair uitkomen na) en juist daar ben ik nou zo benieuwd naar
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar leg alleen in wat je bereid bent te verliezen, al dan niet DCA. Het voordeel van DCA is dat je naast de gemiddelde inkoopprijs ook niet direct je hele fiat op de exchange of bij de broker hoeft te zetten maar dit prima in meerdere transacties kan.quote:Op maandag 22 maart 2021 03:08 schreef GlenSpey het volgende:
Wat is een 'klein' portfolio om mee op te bouwen en te lessen? Over wat voor bedragen hebben we het ongeveer als je naar een beginner kijkt, die verder geen ervaring heeft in het 'wereldje'? Ik kan eigenlijk vrijwel niks vinden over de startbedragen waarmee mensen beginnen (op een paar droom scenario's van 1000 inleggen en er als miljonair uitkomen na) en juist daar ben ik nou zo benieuwd naar
Zeker een leuk project! Ik zit erin vanaf 13 cent, nu weer wat gezakt tov ath, maar vind het niet erg om deze een tijdje te hodlen.quote:Op zondag 21 maart 2021 13:59 schreef Quotidien het volgende:
Leuk project gevonden wat als eerste leverage traden en shorten met crypto mogelijk maakt. Allemaal peer to peer en gedecentraliseerd. Voor mij een langere hold omdat het een daadwerkelijke usecase heeft en mensen dit waarschijnlijk gewoon gaan gebruiken.
https://www.dexmex.info/
Als je probeert winst te maken met altcoins zet dan gewoon een sell limit op die coin bij een bepaalde waarde die weleens gehaald kunnen worden met pieken, hoef je er niet naar om te kijken als het om je korte termijn wist gaat.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:30 schreef Canadre het volgende:
Ik ben sinds een paar weken begonnen met het kopen van crypto en ben van plan om alles lang te laten staan, mede omdat ik (nog) geen verstand heb van daytraden.
Nu heb ik een 6-tal munten die gelijk staan of aardig in de plus staan (Harmony One bijv).
Ik heb naar mijn idee redelijk tot goed onderzoek gedaan naar de coins, maar zou graag tips hebben mbt “hoe nu verder...”
Ik zie het als een leuk extraatje en besef dat ik ontzettend veel moet leren nog.
Bekijk docu's op dit kanaal zodat je de achtergrond leert kennenquote:Op zondag 21 maart 2021 19:30 schreef Canadre het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |