SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The show must go on folks!Mai pben rai~!
quote:Op donderdag 18 maart 2021 00:06 schreef HetDonkertAan het volgende:
Klimaatramp wordt het al genoemd. En in tijden van (onzichtbare) rampspoed
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 18 maart 2021 00:11 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik wil graag een democratische poll plaatsen, met de vraag:
[poll=2021]
Mijn antwoord is nee.
Ik denk dat de verkiezingsuitslagen allang en breed bepaald zijn alvorens je een biljet in zo'n grijze bak deponeert.
Klinkt ver gezocht en ik schrik zelf een beetje van zo'n gedachte maar ik denk gewoon dat het stemsysteem fungeert als zoethouderij voor de menigte die meent dat ze meedoen aan keuzes die de maatschappij aangaan.
Hoe het allemaal precies in elkaar zit weet ik ook niet, en als glasharde waarheid wil ik mijn theorie niet verkondigen.
'T is gewoon simpelweg wat ik denk. Wat denken jullie?
Je mag de telling gewoon controleren. Dus als je genoeg complotgekkies weet te vinden die er hetzelfde over denken als jij, stuur je er gewoon 1 naar elk stemlokaal en kun je zien hoe ver je ernaast zit.quote:Op donderdag 18 maart 2021 00:11 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik wil graag een democratische poll plaatsen, met de vraag:
[poll=2021]
Mijn antwoord is nee.
Ik denk dat de verkiezingsuitslagen allang en breed bepaald zijn alvorens je een biljet in zo'n grijze bak deponeert.
Klinkt ver gezocht en ik schrik zelf een beetje van zo'n gedachte maar ik denk gewoon dat het stemsysteem fungeert als zoethouderij voor de menigte die meent dat ze meedoen aan keuzes die de maatschappij aangaan.
Hoe het allemaal precies in elkaar zit weet ik ook niet, en als glasharde waarheid wil ik mijn theorie niet verkondigen.
'T is gewoon simpelweg wat ik denk. Wat denken jullie?
Welnee, smeltende ijskappen, gletsjers die verdwijnen, meetbare stijging van zeespiegel en temperatuur zijn allemaal onderdeel van de natuurlijke klimaatsverandering.quote:
Klimaatramp?quote:
Sommige gletchers verdwijnen andere groeien aan. Netto zullen we zeker een periode van inkrimping gehad hebben.. Houden we het al heel lang bij? Denk dat dat tegenvalt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Welnee, smeltende ijskappen, gletsjers die verdwijnen, meetbare stijging van zeespiegel en temperatuur zijn allemaal onderdeel van de natuurlijke klimaatsverandering.
Dat het nu in 1à200 jaar gebeurt ipv over 10duizenden jaren is niet relevant
Als het van -30 met weinig neerslag naar -15 met veel neerslag gaat zal zo'n gletsjer groeien ja, maar ondertussen is het wel 15 graden opgewarmd. Op zich is het niet zo gek dat gletsjers in omvang afnemen, we zitten immers in een interglaciale periode, maar de (toename in) snelheid waarmee dat gaat is wel alarmerend.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sommige gletchers verdwijnen andere groeien aan.
Prima meetbaar.quote:Netto zullen we zeker een periode van inkrimping gehad hebben.. Houden we het al heel lang bij? Denk dat dat tegenvalt.
Zeespiegel stijgt nauwelijks meetbaar vanuit satalieten.
quote:Al ga je aan de kust meten zit dat in de range 2-4mm in NL en dat is altijd al zo geweest, zolang we meten.
Rond de 280 ppm. Lokaal klimaat is niet zo heel relevant hè snuggere. Inb4 op Groenland zaten ze met hun zwembroek aan het strand.quote:En het zal wel. De Romeinen hadden het warmer dan wij. Vraag me af wat de CO2 concentratie was toen.
nee, gletsjers worden wereldwijd kleinerquote:Op donderdag 18 maart 2021 08:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sommige gletchers verdwijnen andere groeien aan.
sinds 1850. Daarbij kun je de afname gewoon zien aan de rotsenquote:Netto zullen we zeker een periode van inkrimping gehad hebben.. Houden we het al heel lang bij? Denk dat dat tegenvalt.
uhuquote:Zeespiegel stijgt nauwelijks meetbaar vanuit satalieten. Al ga je aan de kust meten zit dat in de range 2-4mm in NL en dat is altijd al zo geweest, zolang we meten.
Bron? Gezien je onwaarheden in je eerste 2 statements vermoed ik dat ook deze uit je grote duim komtquote:En het zal wel. De Romeinen hadden het warmer dan wij. Vraag me af wat de CO2 concentratie was toen.
Tenenkrommend argument altijd inderdaad ja. Zag het van de week ook alweer ergens anders op het forum voorbij komen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:55 schreef Isdatzo het volgende:
Inb4 op Groenland zaten ze met hun zwembroek aan het strand.
Heel 'kritisch' doen door continu met dit soort halve feiten die je ergens zonder context opgepikt hebt en die je wel bevallen schermen maar ondertussen structureel weigeren jezelf te informeren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tenenkrommend argument altijd inderdaad ja. Zag het van de week ook alweer ergens anders op het forum voorbij komen.
Stikstof probleem is wel degelijk een lokaal probleem, je haalt CO2 en NOx doorelkaarquote:Op donderdag 18 maart 2021 10:24 schreef KNAK het volgende:
De klimaatlobby... blijft een leuk onderwerp
Om het daadwerkelijke verschil te maken moet men het niet HIER zoeken maar op andere continenten. Al die kennis, wijsheid en passie voor het klimaat gaat hier in NL gewoon keihard verloren. Van 130 naar 100 op de snelweg is schattig, maar als men allemaal verderop op 1 enkele dag wat harder gaat persen en een extra scheet laat is onze bijdrage op de balans compleet weggevaagd, voor zover je onze bijdrage daadwerkelijk kan registreren op die balans. Dan moet ge wel heul diep inzoomen...
Ja maar hullie argumenten... dan verlies je bij voorbaat alquote:Iedereen dus het vliegtuig in en gaan met die banaan! Ga naar de ware vervuiler toe als je daadwerkelijk iets om het milieu geeft! Ga naar India, China, Bangladesh, die hele regio is zo veel meer. Geen Azie fan? genoeg andere vervuilende regio's te benoemen
Ik heb 13 jaar in Azië gewoond, een deel van die tijd gewerkt aan/met carbon emissie reductie projecten in een aantal landen in de regio en heb daar genoeg dingen gezien waar je zowat een milieu activist / extremist van zou kunnen worden. Volledig mee eens dat daar echt iets aan moet veranderen. Maar hier in NL? Hier is het enorm (door)ontwikkeld en de daadwerkelijke winst die je als groen mannetje wilt behalen is lastig. Hier is het een leuk verdienmodel en daar gaat het hier tegenwoordig grotendeels om.
De grootste grap is dat ze in Azië vervuilend produceren omdat wij dat zo willen. Beetje makkelijk om dan met het vingertje te wijzen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Stikstof probleem is wel degelijk een lokaal probleem, je haalt CO2 en NOx doorelkaar
[..]
Ja maar hullie argumenten... dan verlies je bij voorbaat al
Ga je nu ook al mee in de klimaathysterie ?quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heel 'kritisch' doen door continu met dit soort halve feiten die je ergens zonder context opgepikt hebt en die je wel bevallen schermen maar ondertussen structureel weigeren jezelf te informeren.
Klassieke klimaatontkenning.
Als jij het zegt dan zal dat wel zo zijn hè.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ga je nu ook al mee in de klimaathysterie ?![]()
![]()
fucking hell man jullie zijn echt achterlijk
Klimaatwappiesquote:Op donderdag 18 maart 2021 10:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ga je nu ook al mee in de klimaathysterie ?![]()
![]()
fucking hell man jullie zijn echt achterlijk
Flashback.... Ander topic.quote:Op donderdag 18 maart 2021 00:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je mag de telling gewoon controleren. Dus als je genoeg complotgekkies weet te vinden die er hetzelfde over denken als jij, stuur je er gewoon 1 naar elk stemlokaal en kun je zien hoe ver je ernaast zit.
Wat een taal zeg en je bewijst helemaal niets.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als het van -30 met weinig neerslag naar -15 met veel neerslag gaat zal zo'n gletsjer groeien ja, maar ondertussen is het wel 15 graden opgewarmd. Op zich is het niet zo gek dat gletsjers in omvang afnemen, we zitten immers in een interglaciale periode, maar de (toename in) snelheid waarmee dat gaat is wel alarmerend.
[..]
Prima meetbaar.
[..]
[..]
Rond de 280 ppm. Lokaal klimaat is niet zo heel relevant hè snuggere. Inb4 op Groenland zaten ze met hun zwembroek aan het strand.
Je begrijpt dat een enkele observatie van een groeiende gletcher je stelling onderuit haalt?quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nee, gletsjers worden wereldwijd kleiner
[..]
sinds 1850. Daarbij kun je de afname gewoon zien aan de rotsen
[..]
uhu [ afbeelding ]
[..]
Bron? Gezien je onwaarheden in je eerste 2 statements vermoed ik dat ook deze uit je grote duim komt
Ik zal nog wel een keer zo een boek lezen uit interesse, maar toch typisch dat als het zo evident is dat ik nog ruimte zie om het niet zo verschrikkelijk in te schatten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heel 'kritisch' doen door continu met dit soort halve feiten die je ergens zonder context opgepikt hebt en die je wel bevallen schermen maar ondertussen structureel weigeren jezelf te informeren.
Klassieke klimaatontkenning.
Tsjechië gaat slecht.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:19 schreef mir1986 het volgende:
Bijzonder trouwens dat ze in Florida alweer een half jaar lang feest aan het vieren zijn, hier zitten we al een half jaar met gesloten horeca en nog meer dingen die gesloten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |